ads

Jumaat, 30 September 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


<b>di</b> sini aku menulis: Kabus <b>di</b> Perbukitan : Ampang Pecah

Posted: 16 Aug 2011 04:52 PM PDT


Ruang solat utama Masjid Al Hidayah Ampang Pecah
AMPANG PECAH, nama itu tidak asing lagi di Kuala Kubu Bharu.  Sebenarnya Ampang Pecah wujud sejak tahun-tahun awal Kuala Kubu kerana Ampang Pecah itulah Kuala Kubu Lama.  Kuala Kubu yang asal ketika Ulu Selangor ketika itu dimiliki oleh Pahang.  Ia sebuah pekan kecil dengan sebuah bukit kecil menjadi pusat pentadbiran.  Di bahagian belakang, terdapat jalan kereta api yang dibuat ketika pemerintahan Inggeris awal, yang kini menjadi jalan utama di Kampung Kelapa dan Kampung Dagang Setia.  Asalnya alamat Kampung Kelapa adalah Jalan Keretapi Lama.
Jika anda ke Kuala Kubu Bharu, singgah lah ke Ampang Pecah.  Tiada ampang kini.  Yang kekal hingga sekarang adalah Masjid Lama Al Hidayah, sebuah masjid alama yang pada tahun-tahun 1990 an hanya rangka.  Masjid itu ada sejarahnya sendiri.  Di belakang masjid, berhampiran mihrab, di bahagian luar ada sebuah kubur lama dengan batu nisan ukiran Aceh.  Milik penghulu asal Kuala Kubu Lama.  Pada tahun-tahun 1990, rangka masjid yang tinggal dinding batu dan kubah empat seginya mahu dirobohkan untuk pembangunan.  Jentolak gagal masuk ke kawasan masjid, enjinnya mati sendiri.  Setelah dibaiki dan dicuba berulang kali - tetap gagal.  Akhirnya masjid itu dibaiki dan digunakan semula seperti sekarang walau pun tidak digunakan untuk solat Jumaat.
Di sinilah kisah Cecil Renking, pegawai daerah yang pertama cuba meletupkan ampang pecah untuk membunuh buaya keramat dan akhirnya menjadikan Kuala Kubu Lama karam.  Kisah ini digarap oleh Sasterawan Shahrom Hussain dalam tajuk karya Korban Kuala Kubu Karam.  Saya tidak pernah melihat mahu pun membaca karya itu.  Kisah-kisah ini diceritakan dari mulut ke mulut oleh orang-orang tua di Kuala Kubu Baru dan kebanyakan dari mereka sudah kembali ke rahmatullah (semoga Allah mencucuri rahmat ke atas mereka).  waris Penghulu Garang Ishak, penghulu asal Kuala Kubu Lama juga sudah tidak menetap di sini.
Kabus di Perbukitan merakamkan kembali kisah ini, kisah keagungan zaman silam.  Setiap daerah punya sejarah sendiri, punya keistimewaan sendiri.  Saya berharap sebagai anak Malaysia yang mencintai negara ini, gali lah kembali sejarah tempat tinggal anda - agar anda akan lebih menyayangi negara ini.
Untuk pelajar yang ingin mengutarakan soalan berhubung Kabus di Perbukitan, gunakan email saya - telaga_emas@yahoo.com.  Insya Allah saya akan membantu apa yang terdaya.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


海南村 / Bagan Hailam, <b>Port Klang</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 17 Sep 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

海南村 / Bagan Hailam, <b>Port Klang</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 17 Sep 2011 12:00 AM PDT

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Lima Ribu Sambut PM Najib <b>Di Kuala Selangor</b> Semalam.

Posted: 22 Sep 2011 10:00 PM PDT

Perjumpaan pemimpin bersama rakyat dan jamuan hari raya aidil fitri di tempat letak kereta tasco kuala selangor, kenapa buat di tempat letak kereta? pasal kerajaan negeri tak benarkan bn sewa dewan, nasib baik pihak pengurusan tesco bermurah hati benarkan tempat letak kereta mereka di gunakan.
Di anggarkan lima ribu yang hadir menyambut datuk najib, khemah terlalu besar aku tak boleh cover semua gambar, siapa yang datang semalam boleh sahkan kehadiran tu, memang terlalu ramai.
Keadaan di khemah utama, di kiri kanan khemah utama ini ada dua buah lagi khemah yang sama saiznya ia penuh dengan rakyat yang hadir.

Ketua pembangkang selangor, datuk satim diman.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


CHE MID: Diraikan <b>di Jeram</b> Ikan Bakar

Posted: 22 Jul 2011 02:08 AM PDT

Che Mid telah diraikan di satu majlis makan malam anjuran Persatuan Penduduk rumah Che Mid di Klang. Hadiah penghargaan Che Mid terima kerana pernah memegang jawatan Ketua Jiranita taman perumahan tu. Tapi, sedihnya, gambar tak 'clear' pulak. Puas dah senyum sumbing, che abang tangkap tak kena gaya... apa pun kita layan gambar lain la ya..
 Hampir 300 orang dari kalangan penduduk dan keluarga. Pihak persatuan turut menyediakan bas untuk ke Jeram Ikan Bakar; kira-kira 40 minit dari taman kami. Farah turut menerima sumbangan pelajar cemerlang PMR 2010. Boleh shoping ye ye!Bersama Ustazah Salmah, pengajar Fardhu Ain. Termimpi-mimpi Che Mid rindukan dia, eh dia kata dia pun mimpikan Che Mid juga.

Gang lama dan selamanya - dari kiri Ruziah, Kak Eda dan mak nenek mendokong Deeja. Deeja ok tak nangis cuma excited ke sana ke mari..
Seorang lagi orang Helwa - Zainon, pembaca setia blog Che Mid..
Tok Ketua Kampung juga mengumumkan bahawa taman kami, selain dari mempunyai anak-anak cemerlang dalam akademik, juga telah melahirkan seorang HAFIZ. Alhamdulillah..Semoga taman ini terus maju ke hadapan ditunjangi oleh para ajk yang begitu bersemangat, sabar dan tabah mengharungi cabaran. 

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Orang Yang Berasal Dari <b>Klang</b> Harus Mengundi <b>Di Ulu</b> Langat <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2011 02:31 AM PDT

Orang Yang Berasal Dari Klang Harus Mengundi Di Ulu Langat? « Charles Santiago

Source: Nan Yang San Pau

\ '); $('#wpl-mustlogin').hide().slideDown('fast'); } ); $('#wpl-mustlogin input.input').live( 'focus', function() { $(this).prev().hide(); }).live( 'blur', function() { if ( $(this).val() == '' ) $(this).prev().show(); }); $('#wpl-mustlogin input#wp-submit').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); $.post( 'http://votecharles.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_login_submit' }, function() { $('#wpl-mustlogin form').submit(); } ); }); $('#wpl-mustlogin a#wpl-signup-link').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); var link = $(this).attr('href'); $.post( 'http://votecharles.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_signup_click' }, function() { location.href = link; } ); }); }); /* ]]> */

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Kuliah Ustaz Azhar Idrus <b>di Puchong</b> Perdana « Kecintaan dan Kasih <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2011 06:49 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kuliah Ustaz Azhar Idrus di Puchong Perdana. Kuliah Maghrib Perdana Bersama Ulama Tersohor : Al-Fadhil Al-Ustaz Azhar Idrus. Bertempat : Masjid As-Salam Puchong Perdana [Tepi Tasik] ...

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Tidak mengalah biar pun cacat - Utusan Malaysia Online - Keluarga

Posted: 12 Sep 2011 01:41 AM PDT

Tidak mengalah biar pun cacat

Tidak mengalah biar pun cacat

Teks dan foto mohd. NAIM aziz .


RENJATAN elektrik bervoltan tinggi mengubah hidp Hairuman.


TATKALA pelupuk matanya terbuka, jauh di sudut hati anak muda ini menggambarkan bagaimana dia bakal menempuh 'alam baru' selepas tragedi menimpa hidupnya.

Kesempurnaan yang dimiliki selama ini berubah tiba-tiba setelah menjadi mangsa renjatan elektrik bervoltan tinggi dalam kejadian 26 November tahun lalu.

Ketika itu dia mengait buah kelapa sawit di sebuah kebun di Sungai Tengi Kanan Darat, Kuala Selangor. Siapa sangka rutin hariannya bertukar menjadi mala petaka.

Walaupun kejadian itu banyak meninggalkan kesan kekal tetapi Muhammad Hairuman Misnun, 22, yang lebih selesa disapa paman (pakcik dalam bahasa Jawa) menetapkan dalam kamus hidupnya bahawa itu adalah takdir yang diterimanya tanpa menoleh ke belakang.

"Mula-mula saya malu dan asyik memikirkan persepsi orang ramai dengan keadaan saya ini. Sampai bila saya harus pandang ke belakang.

" Apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Lagipun di sini ramai juga kawan yang boleh menerima saya seadanya" jelas Hairuman dalam nada gembira ketika penulis sengaja memutarkan semula 'peristiwa' yang mengubah kehidupannya.

Kesempatan penulis bersama beliau di ambang Syawal di kediaman kakaknya di Kg. Kelan Slim River, Perak baru-baru ini bertujuan melihat dengan lebih dekat rutin sebagai insan 'istimewa' menjalani kehidupan baru.

Bertemankan kerusi roda, pergerakan Hairuman agak sedikit terbatas berbanding nikmat asal yang dikurniakan Allah.

Perit hanya Tuhan sahaja yang tahu. Disapa wajah yang penuh lirikan senyuman tatkala penulis muncul di pintu rumah kediaman beliau sambil 'lengan'nya memberi isyarat menjemput penulis masuk.

Saat memulakan penggambaran, kebetulan Hairuman ingin menunaikan solat Jumaat. Tentunya ia menjadi momen istimewa kamera penulis merakamkan kegiatan harian penuh beliau. Dibantu oleh abang ipar yang juga merupakan OKU penglihatan sedikit pun tidak menjejaskan penglihatannya untuk memandu ke masjid berhampiran.

"Saya sering membawa Hairuman setiap kali menunaikan solat Jumaat dan solat tarawih di Masjid Ehsaniah Kg. Kelan. Di sana ramai kenalan di antara jemaah yang hadir,'' bicara Muhammad Muzammier Taib sambil mengangkat kerusi roda pertama untuk dimasukan ke dalam bonet kereta.

Kecacatan

Beliau mengalami kecacatan penglihatan sebelah mata kanan akibat kemalangan motosikal enam tahun dahulu. Beliau jugalah antara teman setia Hairuman. Kebanyakan kerja membantu memudahkan pergerakan Hairuman, beliau jugalah yang meringankannya.

Difahamkan kerusi roda Hairuman untuk kegunaan solat siap dilabel agar ketidakcampuran kotoran terpalit di dewan sembahyang.

Mengungkap kisah sebelumnya, kakak Hairuman, Maryuni Misnun yang banyak memberi motivasi perjalanan seterusnya termasuklah sokongan suami.

"Saya selalu menekankan kepada beliau bahawa usianya masih muda dan perjalanan di hadapan masih lagi jauh.

"Sampai bila harus malu." jelasnya. Turut menemani anak lelaki Maryuni yang berusia sembilan tahun. Pada mulanya dia agak terkejut ketika diberitakan kejadian yang menimpa pakciknya itu.

"Saya menangis semasa melihat gambar dan laporan yang disiarkan. Ketika itu saya di asrama. Tidak sangka sebegini sekali," bicara Muhammad Hasif Hafizuddin, 9.

Pelajar tahfiz ini tidak sekali jemu sewaktu menemani saudara darah dagingnya ketika cuti persekolahan. Malah seiring saf menunaikan solat tarawih selepas majlis berbuka puasa anjuran pihak masjid sempena malam sepuluh terakhir Ramadan baru-baru ini.

Aktiviti harian Hairuman tidak terbatas dengan adanya sokongan dari pihak keluarganya sendiri. Walaupun sudah 'berpindah' dari penempatan sebenar tetapi semangat anak muda ini tentang erti ketabahan tidak sekali luntur.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Tambang teksi <b>di</b> UKM <b>Bangi</b> mahal | Aduan Rakyat Online

Posted: 23 Sep 2011 10:43 AM PDT

Saya adalah seorang penguna kemudahan awam di Bangi ingin membuat aduan tentang masalah sikap pemandu teksi di ktm ukm yang mengenakan caj tambang yang terlalu mahal dan melampaui batas.

Pemandu-pemandu teksi di sana dengan beraninya tidak mematuhi peraturan etika sebagai pemandu teksi dengan tidak mengunakan meter perjalanan yang telah di pasang di dalam setiap kenderaan teksi masing-masing.

Sebaliknya mengenakan caj tambang mengikut kehendak masing-masing.Ramai yang sudah menjadi mangsa kepada sikap pemandu teksi yang tidak beretika ini terutama pelajar-pelajar yang sedang belajar di universiti atau kolej berdekatan bangi.

Alasan yang selalu di kemukakan oleh pemandu teksi ialah mereka hanya hendak tumpang mencari makan..sedangkan pelajar-pelajar yang tidak bekerja serta terpaksa belajar dengan duit pinjaman kerajaan tidak pula mereka ambil peduli..

Jika pihak tuan tidak mempercayai kata-kata saya cuba lah bertanya kepada orang ramai yang selalu mengunakan kemudahan awam di bangi terutama di stesen ktm ukm.

Saya berharap pihak tuan dapat menyiasat dan membawa masalah ini ke muka pengadilan.

Pengguna yang bijak tahu apa hak nya untuk di bela.

By: edy

Aduan yang berkaitan:

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Terkini: Tokoh Korporat Yang Akan Bertanding <b>di</b> DUN Sementa <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2011 05:31 PM PDT

Terkini: Tokoh Korporat Yang Akan Bertanding di DUN Sementa Dan Parlimen Kapar

Rupanya beliau menyediakan kenderaan untuk Anwar Ibrahim pusing satu Semenanjung pada PRU yang lepas.  

Anwar tak keluar sesen pun… cuma duduk je.. siap pemandu beb!!!  

Huh… untung betul jadi kroni Anwar nih… Nasib kau la YB Manicka… alamat habis madu sepah dibuang la kau kejab lagi…huhuhuhu..  

Siapa tokoh itu??? Yang pasti bukan Khalid Gagap, kerana dia tokoh keparat!!!  

Siapa? Tungguuuuuuu….

Kredit to: http://gerakantimur.blogspot.com/2011/09/terkini-tokoh-korporat-yang-akan.html

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Orang Yang Berasal Dari <b>Klang</b> Harus Mengundi <b>Di</b> Ulu Langat <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2011 02:31 AM PDT

Orang Yang Berasal Dari Klang Harus Mengundi Di Ulu Langat? « Charles Santiago

Source: Nan Yang San Pau

\ '); $('#wpl-mustlogin').hide().slideDown('fast'); } ); $('#wpl-mustlogin input.input').live( 'focus', function() { $(this).prev().hide(); }).live( 'blur', function() { if ( $(this).val() == '' ) $(this).prev().show(); }); $('#wpl-mustlogin input#wp-submit').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); $.post( 'http://votecharles.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_login_submit' }, function() { $('#wpl-mustlogin form').submit(); } ); }); $('#wpl-mustlogin a#wpl-signup-link').live( 'click', function(e) { e.preventDefault(); var link = $(this).attr('href'); $.post( 'http://votecharles.wordpress.com/wp-admin/admin-ajax.php', { 'action': 'wpl_record_stat', 'stat_name': 'loggedout_signup_click' }, function() { location.href = link; } ); }); }); /* ]]> */

Beraya <b>di</b> Kapar <b>Klang</b> Rumah Tn. Zamri | Cinta Hatiku Sampai Ke <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2011 07:15 PM PDT

Salam semua,

Semoga hari ini semua rakan-rakan pembaca blog ini sentiasa berada dalam keadaan sihat hendaknya.. Musim-musim cuti ni pastinya ramai yang dapat undangan rumah terbuka rakan-rakan sekerja atau kenalan-kenalan.

Sama macam aku semalam sempat hadiri 4 undangan rumah terbuka di sekitar klang.. memang pendek kata balik terus terbongkang kekenyangan.

beraya di kapar 1 beraya di kapar 2 beraya di kapar 4

Kunjungan pertama di rumah Tn.Zamri (sepupu aku ni).. kebetulan sepupu aku ni baru pindah rumah baru so kita orang bercadang nak gi berayalah sambil tengok rumah baru beliau.. biasalah rumah baru mesti cantikkan.. sampai-sampai je terus belasah kuih raya dia.. hehehe.. Semoga Tn. zamri terus dimurahkan rezeki amin..

beraya di kapar 3 

Cantik design rumah yang baru dibeli ni.. siap ada beranda tempat lepak2 lagi.

 beraya di kapar 5

yang ni pulak anak saudara aku… anak kepada tn. zamri.. macam-macam gelagat dia buat.. seronok dia kita orang datang.. siap nak main sorok-sorok tu.. hehehe.. Zakuan bila nak dapat adik ni.. hehehe

 

 beraya di kapar 6 beraya di kapar 7 beraya di kapar 8 beraya di kapar 9

Lepas makan kuih je.. tn.rumah terus ajak masuk dapur..katanya ada masak special untuk kita orang… wahhh memang betullah dia masak masakan kegemaran aku.. Mee Bandung Muar.. memang terbaik…. nak kena minta resepi ni.. macam biasalah aku dengan cik malarang memang kaki makan so kami berdua tambah 2 kali lagi mee bandung ni.. hahaha.. adik aku dengan wife dia macam biasalah diet katanya… hehehe

Bukan setakat mee bandung je.. lemang moden, rendang dan ayam golek bro pon ada…. semuanya sedap-sedap belaka.

 beraya di kapar 10

gelagat zakuan naik kambing biru… geram pulak aku tengok kambing dia tu.. macam nak naik juga je.. hahaha.. anak adik aku perhati je kambing tu.. sat lagi berebut nak naik.. hahaaha.

Habis je makan-makan dengan sembang2 dengan sepupu aku .. kita orang terus g umah staff adik aku pulak.. dah tu g umah rakan sekerja cik malarang pulak.. dan last sekali baru singgah umah adik aku sekejab sebelum kita orang gerak balik.

Apa pon yang penting sepanjang korang gi beraya kalau boleh sentiasalah berhati2 di jalan raya.. lagi satu makan tu berpada-padalah ye..hehehe.

Hari ini ada lagi satu jemputan.. ingat lepas balik koje baru gi.. rezeki.. rezeki…

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Honda Euro R CL1 Interior Parts - Zerotohundred.com

Posted: 30 Sep 2011 03:24 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Location Bandar Sunway. Installation and shipping can be arrange. What you see, what you get. Please contact me for any question. I can be reached at 012.282.3020. Thank you. Attached Thumbnails. Click image for larger version Name: ...

Audi TT 8J Head Lamp - Zerotohundred.com

Posted: 06 May 2006 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Location Bandar Sunway. Installation and shipping can be arrange. Please contact me for any question. I can be reached at 012.282.3020. Thank you. Attached Thumbnails. Click image for larger version Name: DSC_3042.JPG Views: 0 Size: ...

BMC Airfilter with Carbon - Zerotohundred.com

Posted: 30 Sep 2011 03:50 AM PDT

Selling an used BMC Carbon Cool Air Intake.

Carbon black & silver are available.

Suitable for:
2000cc and above.

Condition like new.

Location Bandar Sunway.

Installation and shipping can be arrange.

Please contact me for any question.

I can be reached at 012.282.3020

Thank you.


12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


PAS sambut hari habitat sedunia <b>di Shah Alam</b>

Posted: 29 Sep 2011 02:07 AM PDT

KUALA LUMPUR, 29 Sept: PAS akan menyertai masyarakat antarabangsa apabila akan menyambut Hari Habitat Sedunia 3 Oktober ini.

Ia akan disambut di Dataran Shah Alam, Selangor 3 Oktober ini mulai 8.30 malam, kata Pengerusi Lajnah Alam Sekitar PAS, Zulkifli Mohd Omar (gambar) kepada Harakahdaily.

Ia dianjurkan bersama PAS kawasan Shah Alam dan MBSA MPP Zon 1.

Program ini adalah program yang merupakan menifestasi serta hasil sambutan World Habitat Day melalui deklarasi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) yang akan di adakan pada 3 Oktober, 2011 dan akan diraikan oleh semua negara-negara di dunia.

Bulan habitat sedunia, katanya, di harapkan dapat memberi suatu impak yang amat besar bagi gerakan kesedaran awam berkenaan isu-isu alam sekitar amnya serta ke arah memperkemaskan dan memperkasakan tataurus dan gerak kerja badan-badan berkanun, kerajaan, dan badan-badan bukan kerajaan di dalam kesedaran awam berkenaan isu-isu alam sekitar.

Menurut Zulkifli, sambutan ini dianjurkan di negeri-negeri bagi meningkatkan komitmen Kerajaan Negeri dan memperkukuhkan kerjasama antara Kerajaan Negeri dan badan-badan bukan kerajaan dalam pengurusan alam sekitar setempat.

Pelbagai aktiviti lain turut dianjurkan dengan kerjasama pihak swasta, industri dan pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan.

Menurut beliau, objektif sambutan ini adalah

I.Meningkatkan kesedaran alam sekitar di kalangan orang ramai

II.Mengeratkan dan mempertingkatkan kerjasama di antara badan-badan bukan kerajaan dan Kerajaan Negeri di dalam pengurusan alam sekitar; dan

III.Menggalakkan kerjasama di antara pelbagai agensi seperti pertubuhan bukan kerajaan, agensi-agensi swasta, individu dan sebagainya dalam usaha pemuliharaan alam sekitar

IV.Memberi Kesedaran Pihak Berkuasa, Jabatan dan Agensi Kerajaan, Swasta sentiasa memberi kepentingan dan keutamaan Alam Sekitar bila membuat sesuatu pembangunan atau penerokaan bumi kita.

V.Mengujudkan rasa tanggungjawab bersama bahawa tempat,bumi/planet kita adalah tanggungjawab kita semua

VI.Acara Hari Sambutan Alam Sekitar disambut oleh kebanyakan Negara di dunia dijadikan acara penting oleh Kerajaan Pakatan Rakyat terutama di Negeri yang kita perintah seperti Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang.

VII. Mesej kepada Rakyat Malaysia bahawa Pakatan Rakyat sentiasa prihatin terhadap Alam Sekitar.

Sambutan kali ini, kata beliau, bertemakan 'Air Boleh Merubah Segalanya, Manusia dan Pembangunan'.

Tema ini dipilih berdasarkan beberapa Faktor dan isu yang dihadapi oleh Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan.

i.Air sebagai  Sumber Kehidupan. Sebarang Pembangunan dan Penerokaan Kawasan Tadahan Air atau Kawasan Hutan Simpan kekal mestilah dielakkan.

ii.Kesedaran Rakyat dan Pihak Berwajib soal Penjagaan dan Pemeliharaan Sungai-Sungai dari dicemari oleh bahan-bahan sisa pepejal, berair,bergas yang mengandungi Asid, Toksid dan elemen radio-aktif mestilah dibuat secara berterusan.

iii.Isu Air yang melibatkan Kerajaan Negeri dengan Syabas dan Kerajaan Persekutuan mestilah diselesaikan segera demi kebaikan Rakyat Negeri Selangor

iv.Pembinaan Industri yang berisiko tinggi mestilah jauh dari kawasan sumber air dan tempat tinggal rakyat

v.Kualiti air dan penemuan sumber baru serta penambahbaikan pengurusan pentadbiran bekalan air merupakan agenda dalam pembangunan sosial–ekonomi rakyat.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


kedai membaiki TV <b>di</b> sekitar Putrajaya/<b>Bangi</b>/<b>Kajang</b> | -n@m@n-

Posted: 07 Sep 2011 08:59 AM PDT

Alhamdulillah, digagahi jugak jari jemari ini menari-nari di atas papan kekunci laptop hitam ni (chewah...)

Fuh. Bukan tak update sebab raya sakan, tapi kekangan masa. Digagahi jugak tangan dan mata ni untuk menaip. Dah lama tak update tiba² cerita pasal TV pulak kan?

Keesokan selepas sampai dari kampung setelah 13 jam di atas jalan raya, TV kat rumah pulak buat hal. Tiba² je skrin jadi putih, padahal sebelum tu elok je Darwisy tengok kartun. Gelabah jugaklah memikirkan warranty dah habis disebabkan usia LCD Phillips tu dah 3 tahun lebih.

Cari dekat internet dengan menggunakan keywords kedai baiki TV di area/sekitar Putrajaya/Bangi/Kajang dan juga keywords yang sewaktu dengannya tak jumpa² jugak. Dipendekkan cerita, jumpa juga 4 tempat yang boleh repair TV.

1. Dekat Sri Serdang, berhampiran bengkel motor Honda yang besar tu. Dekat² balai polis. Lupa ambil alamat. Tak jadi hantar kat situ sebab tutup, hari Ahad.

2. Azli (0125547573), Putrajaya- Rupanya² ada jiran kat sini yang buat part time repair TV. Tak jadi hantar sebab dia bagitau lambat sikit kalau LCD TV sebab part dia kena order. Kalau CRT (TV lama) insyaAllah dia boleh buat cepat.

3. Kat kajang. Tak sempat tanya kedai apa, member cakap kat situ lama sangat masa untuk repair, terus tak jadi..hehe.

4. ELEKTONIK FARINA, NO. 8 LOT 3189 JLN CEMPAKA BIRU, 43000 BANDAR BARU BANGI. 0192002554. Ha..ambik alamat lengkap lagi. Ni dekat dengan ILIM Bangi.
Saya hantar di kedai no 4 tu. Ambil masa dua hari untuk siap. Dan abang yang repair tu pun ok, siap bagitau kos untuk part dan upah. Kalau tak percaya boleh call Phillips tanya harga part tu..hehe

Dan barang yang rosak dan berharga RM290 itu adalah....
Besar tapak tangan je video board ni. TV sekarang kalau rosak kena tukar seketul terus macam ni, bukan macam TV lama yang part² kecik masih boleh diganti. Makin canggih makin mahal kos baiki..hehe

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Tragedi ribut ketika berbuka Puasa <b>di Rawang</b> Idaman « Leading <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2011 12:45 AM PDT

Tragedi ribut ketika berbuka
Sinar Harian 10 Ogos 2011

RAWANG – Penduduk Apartmen Rawang Idaman di sini dikejutkan dengan kejadian ribut disertai angin pusar dalam keghairahan umat Islam sibuk membuat persiapan berbuka puasa lewat petang kelmarin.

Pengerusi persatuan penduduknya yang juga saksi kejadian, Badlishah Bahari berkata, akibat kejadian itu bumbung dua daripada empat blok menempatkan 240 unit rumah dan 40 kedai di situ tercabut.

"Buat masa ini paling terjejas adalah penduduk tinggal di tingkat paling atas apabila bumbung tercabut. Blok A dan C antara mengalami kerosakan bumbung.

"Manakala blok D kebanyakan rumah penduduk yang terjejas adalah tingkap rumah, sementara blok B buat masa ini (pagi semalam) belum ada pemilik buat aduan, namun kita percaya sedikit sebanyak ia juga terima kesan," katanya semasa lawatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rawang, Gan Pei Nei; Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Gombak, Azman Mat Zain, pihak Pejabat Tanah dan Daerah Gombak serta wakil setempat, semalam.

Sementara itu, seorang penduduk, Mohd Yasir Idris, 35, berkata, rumahnya di tingkat paling atas apartmen lima tingkat itu, terjejas dengan air hujan masuk ke dalam rumah.

"Kita harap ia dapat dibaiki pihak pemaju memandangkan jika lambat boleh menjejaskan siling rumah tingkat atas dan menyulitkan kami," katanya.

Difahamkan, apartmen menempatkan empat blok perumahan itu, terdapat 28 unit rumah di tingkat paling atas di setiap satu blok.

Sementara itu Pei Nei berkata, Apartmen Rawang Idaman dilindungi insurans, manakala kos pembaikan berkaitan akan menggunakan insurans tersebut.

Bagaimanapun katanya, sehingga semalam pihaknya hanya menerima enam laporan daripada pemilik rumah yang mengalami kerosakan.

"Kita minta mereka yang terjejas membuat laporan polis dan pergi ke pejabat pengurusan pemaju perumahan di sini. Dalam masa sama, pihak Pegawai Daerah Gombak akan menyegerakan proses bancian penduduk terjejas.

"Kita harap pemilik unit dapat tampil sendiri buat aduan untuk mudahkan proses agihan bantuan" katanya.

Azman berkata, pihaknya akan menyampaikan sumbangan kepada mangsa berdasarkan kerosakan.

Wakil pemaju ketika diminta mengulas anggaran kos ganti rugi kerosakan berkata, ia akan disiasat pegawai penilai dan ditentukan pihak insurans sebelum pembaikan dapat dilakukan.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved