ads

Sabtu, 19 Januari 2013

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


laman blog pergerakan pemuda umno cawangan <b>telok datok</b>

Posted: 19 Jan 2013 07:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

BN KUASAI KUALA LANGAT!

Posted: 19 Jan 2013 04:17 AM PST

SEDIA GEMPUR!YA..ITULAH UNGKAPAN YANG KAMI TANAMKAN DI DALAM HATI KAMI..YANG SAYANGKAN AGAMA,BANGSA DAN AGAMA KAMI AKAN GEMPUR HABIS-HABISAN!
BENGKEL PEMANTAPAN JENTERA PRU13 BAGI DUN TELUK DATUK,PARLIMEN KUALA LANGAT TELAH PUN SELAMAT DIADAKAN PADA HARI INI.KIRA-KIRA 500 ORANG TERDIRI DARIPADA PELBAGAI JAWATANKUASA TERTINGGI PERINGKAT CAWANGAN TELAH MENGHADIRKAN DIRI BAGI MENDENGAR SENDIRI AMANAT YANG DISAMPAIKAN OLEH PENGERUSI BARISAN NASIONAL KUALA LANGAT,Ybhg DATO HJ.SULAIMAN KARLI.
SYABAS SEMUA YANG TERLIBAT.
SAYANGI SELANGOR..YAKINI BN!
Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


King Of Goblok: Himpunan Kebangkitan Rosmah <b>di Semenyih</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2013 11:12 PM PST



Pasca #KL 112: Himpunan Kebangkitan Rakyat lwn Himpunan Merebut Beras
500 atau 700 ribu orang yang hadhir di KL112, bukan lagi isu besar. Yang penting ialah rakyat pelbagai bangsa disatukan oleh azam menumbangkan UMNO/BN yang korap dan menzalimi rakyat. UMNO dan Najib tidak ada jawapan kepada kebangkitan rakyat. Yang boleh mereka lakukan ialah bermain2 dengan angka jumlah himpunan.

Ratusan Ribu berhimpun di Stadium Merdeka untuk membaskan diri dari kerajaan yang korap, dan rasuah. Pada masa yang sama, Najib menghimpunkan kaum India di Semenyih merasuah mereka dengan sekampit beras dan ole2. Najib pun bangga melihat kekuatan mereka yang menghulurkan tangan dan berebut rebutan.


Himpunan Kebangkitan Rakyat! 
Hanya 20 ribu orang sahaja!

Orang Cina bergaul dengan orang Melayu dan mendapati orang Melayu juga manusia seperti mereka- ada perasaan takut dan ada harapan menggunung inginkan kerajaan yang baik. Orang Melayu bergaul dengan Cina dan India dan dapati mereka juga manusia biasa. Ada rasa takut dan ada harapan. Mereka saling faham memahami. Setiap yang hadir memberi kekuatan kepada satu sama lain. Kekuatan inilah yang akan menumbangkan kerajaan yang
angkuh.


Tidak ada masaalah seperti yang selama ini digambarkan oleh UMNO. Kenapa pemimpin UMNO berniaga dengan orang Cina tapi orang Melayu kebanyakan diajar untuk benci dan kelahi dengan orang Cina? Tiu Nia Seng!


20 ribu orang berarak ke stadium Merdeka!


Ratusan Ribu manusia 
menghulur tangan mahukan beras!



Orang India dan Cina hairan mengapa UMNO hilang akal. Jika PR memerintah, yang jadi PM tetap orang Melayu. Tatap ba!. Bukan Guan Eng atau Kit Siang. Bahasa Melayu tetap bahasa rasmi. Ugama Islam tetap agama rasmi dan tetap dianuti oleh orang Melayu. Kesemua kepentingan Melayu ini tidak diancam pun. India dan Cina tidak mahu mengubah ini semua.Mereka tidak boleh ubah pun.

Raja2 Melayu tetap Raja Melayu bukan Raja Cina atau India. Mereka tetap muslim yang baik, menjaga kesucian agama Islam dengan menjadikan diri mereka ummatan wasatho- umat pertengahan yang jadi contoh teladan. Mereka manusia teladan yang tidak berzina dan tidak minum arak.

Yang diubah ialah UMNO disingkirkan digantikan dengan orang Melayu lain. Kalau UMNO lawan PAS, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau PAS menang, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau saya menang PRU13, saya kalahkan seorang Cina MCA. Yang menang ialah Melayu. Melayu saya tidak kurang dari Melayu orang UMNO.

Jadi apa masaalah? Yang berdepan dengan masaalah ialah pemimpin Melayu dari UMNO yang rasuah dan korap yang sudah menyamun harta benda rakyat. Mereka yang takut dan cemas. Yang rasa takut ialah Shahrizat Jalil, Raja Ropiaah, Zahid Hamidi, Syed Mokhtar Bukhari, ketua2 bahagian UMNO yang rasuah dan sapu tanah rakyat. Yang takut ialah Najib bila kita kemukakan Deepak Jaikishan dan suruh menyanyi macam burung kenari. Yang takut ialah tauke2 Cina yang bersekongkol dengan pemimpin UMNO untuk samun negara ini. Tauke India juga.

Apa yang perlu nya majoriti orang Melayu ratapkan apabila segelintir kaki busuk bangsa Melayu ini ditumpaskan? Rakyat Melayu yang menang!

Najib kata dia gembira melihat ramai manusia datang bertemu dengan nya di Tesco Semenyih. Memang itu perasaan orang feudal yang melhat hamba abdi berpusu pusu dan bersyusyun syusyun menadah tangan mendapatkan ole2 yang dibawa nya.

Ribuan kaum India dikerah oleh IPF untuk bertemu dengan Najib. Mereka diangkut dengan bas dan dijanjikan akan mendapat ole2 dari Najib. Najib bilang, terus sokong dia, maka banyak masaalah kaum India akan selesai. Kamu ada 55 tahun tak dapat selesai maka sekarang dalam masa 5 tahun, pasti beres?
Saya setuju. Kaum India mesti terus beri Najib nambikei mereka dan apa apa lagi yang mahu diberi. Berikan Najib tairu, apom dan tosei. Najib akan terus memperlakukan kaum India terutama yang susah sebagai peminta sedekah. Keadaan jadi kelam kabut apaila orang ramai berpusu pusu mendapatkan kampit hamper yang disediakan sebagai penarik kehadiran kaum India. Penyibar nombor wahid propaganda dan pembohongan UMNO merasakan lebih wajar menyiarkan himpunan merebut beras daripada himpunan kebangkitan rakyat. Bersedialah kamu mencari perkerjaan baru. Mengikut kiraan Rais Yatim, lebih 50,000 datang. Tesco hampir habis semua barangan mereka. Bil akan dihantar ke JPM untuk mendapat bayaran.
Inlah yang boleh UMNO tawarkan. Jangan tanya apa UMNO boleh buat, tanya apa kamu boleh buat pada UMNO. Maklum sahaja, UMNO itu penaung dan kita yang dinaungi. UMNO penjaga keselamatan dan kebajikan. Orang Melayu yang beragama Islam sia2 mengistiharkan solat dan ibadat mereka, hidup mereka dan mati mereka kerana Allah- sebab sebaik sahaja keluar pintu, pemberi rezeki ialah UMNO.

Tanya apa yang kamu boleh buat kuntuk UMNO kerana UMNO itu tuan dan UMNO itu penaung kepada kamu.

55 tahun diperlakukan sebagai hamba abdi, ini kalilah kita bangkit mengistiharkan merdeka dan penjajahan UMNO. Kaum India! Bersatulah dan singkirkan UMNO yang memperhambakan kamu! Nilai kamu bukan sekampit beras! ~ RM
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Bilakah Isu Gangguan Air <b>di Ampang</b> akan berakhir | Aduan Rakyat <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2013 04:00 PM PST

Gangguan Bekalan Air DiSelangor bilakah akan berakhir.Sekiranya masalah ini masih berpanjangan harap ada orang yang bertanggungjawab dapat menolong selesai masalah penduduk dikawasan Ampang dan Cheras.Bertalu-talu menelefon minta bekalan air kecemasan dihantar tapi tiada penghantaran dibuat.Call banyak kali untuk dapatkan bekalan air kecemasan.

Bila ditanya mengapa tak hantar air ,katanya lori terhad permintaan terlalu banyak.Tapi kondo tempat orang kaya satu hari sampai 6 trip penghantaran,terhad pakah itu.Itu namanya pilih kasih.Kami semua pun rakyat yang turut membantu dalam pembanguna ekonomi negara,kami juga harus dapat menikmati hidup yang selesa tas usaha kami.Wahai orang yang berkuasa harap fikirkan ,kalau bekan air terrawat dah semakin kritis ,agihkan secara adil.Tapi kondo,kedai mamak ada pulak tangki yang dibekalkan oleh syabas.

Kawasan kondo yang berpagar ada dibekalkan tangki apa nak jadi dengan penduduk diluar pagar.Janganlah pihak yang berkuasa memilih kasih kepada golongan kaya yang tinggal didalam pagar.Bila call Syabas dia kata tangki tu terhad ada 170 sahaja.Kalau dah tahu terhad, letak tangki tu tepi jalan besar kawasan pandan utama semua penduduk boleh merasa barulah adil……Harap ketengahkan isu ini….Akhiri penderitaan kami.Kami pun rakyat yang sama 2 berusaha untuk negara tapi lelah jerih kami bukan untuk kesenagan oarang lain.

By: LINDA

PERINGATAN:  AduanRakyat.com.my tidak bertanggungjawab terhadap aduan yang diutarakan melalui laman web ini. Ia adalah aduan peribadi pengadu dan tidak semestinya menggambarkan pendirian AduanRakyat.com.my.

Aduan yang berkaitan:

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Ceramah Ust Don <b>di Salak</b> <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Salam, Insyallah 2/2/2013..Ust Don akan datang ceramah di sebuah padang di Salak Tinggi- -jemput datang-bawak duit lebih... :) Tunggu makluman seterusnya-dalam proses minta kebenaran JAIS, POLIS dll... padli: Baru ...

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Permodalan <b>Negeri selangor</b> Berhad (PNSB)

Posted: 16 Jan 2013 09:43 PM PST

Kekosongan di Permodalan Negeri selangor Berhad (PNSB)
Tarikh Tutup: 24 Januari 2013

Klik Untuk Maklumat Lanjut

KRISIS AIR <b>DI SELANGOR</b>: SYABAS BIDAS KERAJAAN <b>NEGERI</b> <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2013 01:56 AM PST

Walaupun sudah 2 minggu krisis air berlaku di Selangor, namun Kerajaan Selangor tiada usaha untuk mengatasinya sebaliknya setiap hari menunding jari kepada Kerajaan Pusat BN sebagai punca krisis air ini. Krisis air yang berlaku di Selangor ini telah menyebabkan kira-kira 500,000 penduduk mengalami gangguan dan mencetuskan permasalahan kehidupan seharian.
Susulan daripada krisis air itu juga, Menteri Besar Selangor telah membuat pelbagai kenyataan yang tidak berasas sehingga membuatkan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) menjawab dakwaan Khalid Ibrahim itu.
Menurut Pengarah Eksekutif Pembangunan Teknikal SYABAS, Ir. V. Subramaniam, kenyataan Khalid Ibrahim berkaitan krisis air sekarang telah mengelirukan rakyat. Untuk itu, SYABAS terpaksa menjawab tuduhan itu supaya rakyat mengetahui keadaan sebenar khususnya peranan Kerajaan Selangor yang telah melepaskan tanggungjawab dalam menjaga kebajikan rakyat.
Dakwaan Khalid Ibrahim: SYABAS tidak menyelenggara sistem Variable Speed Drive (VSD) di rumah pam Wangsa Maju, Kuala Lumpur secara berkala.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Tidak benar. Penyelenggaraan dibuat secara berkala setiap bulan malah jadual pelaksanaan dihantar kepada Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Insiden 'pump tripped' bukan disebabkan kegagalan VSD kerana ia merupakan sistem pintar yang boleh menerima maklumat dari luar seperti keadaan motor, pam, getaran dan suhu.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Tidak benar. Sistem VSD merupakan sebahagian daripada komponen penting di dalam sistem rumah pam ini, dan justeru insiden pump tripped juga mempunyai kaitan dengan operasi VSD.
Dakwaan Khalid Ibrahim: SYABAS gagal mengenal pasti kerosakan pam-pam yang terdapat di rumah pam terlibat.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: SYABAS mempunyai bukti terdapat dokumen yang merekodkan segala aktiviti yang dilakukan di rumah pam itu termasuklah kerja-kerja penyelenggaraan yang dilaksanakan.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Sepanjang tahun 2012, hanya 18 hari sahaja pam yang beroperasi melebihi 200 juta liter sehari (JLH).
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Tidak benar. SYABAS mempunyai rekod bahawa pam-pam di Wangsa Maju telah beroperasi melepasi 200 JLH sebanyak 2,023 kali sepanjang tahun 2012.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Beliau pernah menegur SYABAS lebih awal namun tindakan tidak dibuat.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Kerajaan Negeri Selangor tidak pernah mengeluarkan sebarang teguran kepada SYABAS sama ada bertulis atau lisan.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Permohonan SYABAS membangunkan pengepaman tambahan baharu di Wangsa Maju dibuat pada November tahun lepas dan disokong Kerajaan Selangor pada awal tahun ini.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Tidak benar, kerana cadangan pembangunan sistem itu telah dimajukan kepada Kerajaan Persekutuan pada awal tahun Jun 2009 diikuti cadangan sama di majukan Pejabat Menteri Besar Selangor pada bulan Jun 2010 namun tidak ada respons.
Dakwaan Khalid Ibrahim: SYABAS beri alasan tidak cukup duit untuk membaiki pam kerana tarif air tidak naik.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: SYABAS tidak pernah mengeluarkan kenyataan yang ia tidak mempunyai wang untuk membaiki pam itu kerana tarif air tidak naik. Abdul Khalid hanya mereka-reka cerita.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Xavier dan Janice mendakwa krisis air merupakan tindakan sabotaj dan reka cipta oleh SYABAS bagi memburukkan imej Kerajaan Selangor.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: Tidak benar. Kerosakan pada pam disebabkan rumah pam Wangsa Maju terpaksa beroperasi melebihi kapasiti reka bentuk sejak beberapa tahun kebelakangan ini bagi memenuhi permintaan bekalan air. Kerajaan Negeri Selangor sudahpun dimaklumkan.
Dakwaan Khalid Ibrahim: Zuraidah Kamaruddin mendakwa SYABAS tidak mengambil kira perancangan jangka panjang dalam aspek penyelenggaraan, sistem naik taraf, pemantauan berkala, sistem sokongan yang lebih efektif dan pengurusan berwibawa.
Jawapan Ir. V. Subramaniam: SYABAS mahu melaksanakannya tetapi dibekukan oleh SPAN atas arahan Kerajaan Negeri Selangor sejak bulan Julai 2008 (selepas PRU 2008) kecuali kes-kes kritikal. 

Jawatan Kosong <b>Di</b> Permodalan <b>Negeri selangor</b> Berhad (PNSB <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2013 02:30 AM PST


Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan ekonomi . Dalam usaha memperluaskan operasi perniagaan, PNSB mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya.

PNSB mepelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan kosong seperti berikut : 

1. KERANI TAPAK

SKOP / KELAYAKAN KERJA :

1. SPM, Sijil atau Diploma dalam bidang senibina , bangunan atau pembinaan projek.

2. Berpengalaman sekurang-kurangnya 2 tahun dalam bidang pembinaan hartanah.

3. Boleh bekerja di luar pengawasan dan dibawah tekanan.

4. Mempunyai personaliti, insiatif dan keyakinan diri yang tinggi.

5. Boleh berkomunikasi dan penulisan dalam bahasa Malaysia dan Inggeris dengan baik.

Sila emailkan resume beserta gambar terkini dan nombor telefon kepada khalid @pnsb.com.my / admin@pnsb.com.my atau faks ke talian : 03-55107232

Tarikh tutup permohonan 24 Januari 2013

Sumber iklan : http://www.pnsb.com.my/index.php?m=career

Senarai jawatan kosong 2013 sila klik sini


12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


GEMPAR!!!!!!!!... ROMBONGAN DSAI JELAJAH <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 28 Oct 2012 08:44 PM PDT


BIAR GAMBAR BERBICARA SENDIRI!!!

Rombongan JELAJAH MERDEKA RAKYAT yang diketuai oleh Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut disertai sama oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Iok, merangkap  Menteri Besar Negeri Selangor YAB Tan Sri Khalid Ibrahim... serta Adun Bukit Antarabangsa YB Azmin Ali merankap Timbalan Presiden PKR... serta Penyelaras DUN Permatang Hj Yahya Sahri dan Penyelaras DUN Sungai Burung, di Tanjung Karang semalam, telah disambut dengan demo TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim ) anjuran pengkagum UMNO totok yang tak sampai 12 orang!!!.

Mana pergi ahli-ahli UMNO Tg Karang yang diketuai Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap bakal MB Selangor yang dikenal pasti, itu pun kalau UMNO menang, Noh Omar!!!!!

Takkanlah begini punya ciput mampu kumpulkan para "pendekar" dan "pahlawan" untuk sekat rombongan DSAI beb!!!!.. Jangan nampak sangat sengkek dan cikainya kamu ni wahai Noh Omar!!!!

Tak cukup duit atau sokongan UMNO dah semakin kurus, mengucup dan merudum?

Kalau dengar dari kata berdegar-degar cakap besar, Noh Omar bukan main lagi. Cakap rakyat Selangor dah serik menyokong PR tapi nampaknya sudah terbalik. Ahli-ahli UMNO dibahagian Tanjung Karang sendiri dah bosan dan menyampah nak buat kerja-kerja bodoh demi survival politik Noh Omar.

CUBA PERHATIKAN BETUL-BETUL GAMBAR-GAMBAR YANG DIMUAT NAIK...ADA PARA PENDEMO ITU BUKANNYA ORANG MELAYU PUN!!!!!!

TANYA SAMA NAJIB... MENGAPA KAU GOYANG...NANTI JAWAB NAJIB....UMNO NAK TUMBANGGGGGGGG..

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Kuasa Kasih Sayang: Saya Pengedar Sah SHAKLEE <b>Di Puchong</b>

Posted: 17 Jan 2013 07:02 PM PST

Assalammualaikum & Salam Sejahtera
Dah lama erna tak menulis blog pukul2-3pagi. Dulu masa tengah study,masa tengah mengandungkan iman, masa erna berada di tahun akhir pengajian UniMAP, erna selalu menulis blog lewat pagi. Kadang tu, lab report tak siap lagi..kalau dah bosan, mulalah blog walking sana sini dan masa tu jugak idea mencurah-curah nak menulis di blog sendiri. Harini mata tak mengantuk lagi walaupun esok pagi nak bangun pagi ke tempat kerja. Menghabiskan sisa-sisa beberapa hari sahaja lagi nak bekerja dibawah arahan bos. huhuhu. Bermula bulan depan, erna akan duduk rumah dan apa yang membahagiakan..erna boleh lihat iman membesar sepanjang masa depan mata erna. Seronok betul! Seronok juga sebab erna boleh uruskan OhShawl dan SHAKLEE =)
Jika di entry INI erna pernah ceritakan tentang OhShawl, entry kalini..erna nak bercerita tentang SHAKLEE pula. Memang sebelum ni tak pernah langsung erna berkongsi atau bercerita tentang SHAKLEE sehinggalah erna sendiri gunakan produk ini dan dapat kesan baik serta hasil yang sangat memuaskan hati selepas gunakan produk SHAKLEE. Pertama kali erna gunakan produk SHAKLEE, erna beli SET B. Iaitu set penyusuan asas. Masa tu, umur iman lebih kurang 2bulan setengah. Secara jujur, erna memang tiada masalah penghasilan susu. Alhamdulillah syukur. Jadi, kenapa erna beli vitamin SHAKLEE ni? Erna mula tertarik untuk beli vitamin SHAKLEE sebab erna nak pastikan iman dapat susu terbaik dari erna. Sedia maklum, pemakanan seharian kita belum tentu cukup semua zat yang di perlukan tubuh. Selain dari tu, erna yakin pengambilan vitamin ni juga penting untuk menjaga kesihatan tubuh badan kita sendiri. Alhamdulillah..selepas erna mengikuti jadual yang ditetapkan, kualiti susu dan kuantiti susu erna cukup menggembirakan. 
Beberapa bulan selepas itu, erna mula makan vitamin untuk kesihatan dan kecantikan kulit pula. Biasalah dalam tempoh 9bulan mengandung, perubahan hormon yang berlaku buat kulit muka erna ada naik sedikit jeragat. Alhamdulillah..penggambilan vitamin SHAKLEE ini juga mampu menghilangkan kesan jeragat pada kulit wajah erna. Bila erna dah guna dan dah dapat KESAN BAIK, mula terfikir untuk berkongsi kebaikan vitamin ini dengan semua. Mula-mula makan vitamin ini. Lepas dapat kesan yang baik, kini menjadi pengedar pula. Ada banyak vitamin dipasaran sekarang ni. macam-macam vitamin atau makanan tambahan yang ada. Kenapa dan mengapa erna pilih SHAKLEE?
Ini adalah sangat penting untuk kita yang beragama islam. Isu halal atau haram sesuatu produk memang perlu dititik beratkan. Jika anda ragu-ragu, boleh semak di http://www.halal.gov.my/v3/
2- Antara Syarikat Vitamin yang Lama di Pasaran.
Penghasilan produk SHAKLEE adalah dengan menggunakan produk semulajadi yang sememangnya selamat untuk pengguna. Erna sendiri telah dapat kesan yang baik hasil daripada pengambilan vitamin secara teratur.
3- Harga Produk yang Berpatutan Setanding dengan Kualiti.
Bagi anda yang sangat mementingkan kualiti, ini adalah produk terbaik untuk anda. Pada asalnya kita akan rasa produk ini mahal. Tapi, jika kita dah makan vitamin SHAKLEE dan dapat kesan yang memang terbaik, kita akan rasa harga vitamin ini sangat murah jika nak di bandingkan dengan kualiti serta kesan baik yang kita perolehi.
Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini dengan cara pembelian secara online. Erna akan pos ke alamat anda =)
Jika anda terus ke HQ untuk membeli vitamin SHAKLEE, anda masih boleh membeli vitamin hebat ini pada harga ahli dengan menggunakan ID 908806. 
Nama: Erna Nordiana Zamri
Call / WhatsApp : 013-3357696
Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
*semoga Allah memudahkan urusan kita di dunia dan akhirat

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2013 04:00 PM PST

Sebenarnya saya suka nak berkongsi dengan anda tentang rangkaian vitamin yang saya sedang makan sekarang sebab saya hamil. First trimester ni sangat penting kerana bayi di dalam kandungan sedang develop dengan sangat pantas. Jadi, selain nutrisi untuk bayi, ibu juga perlu menitikberatkan pengambilan vitamin. Jadi, mengapa nutrisi sangat penting untuk ibu hamil? 
  • Penting untuk kesihatan ibu - berupaya mengandung dengan sihat sehingga waktu kelahiran.
  • Agar perkembangan bayi sihat.
  • Untuk memastikan kelahiran bayi tanpa komplikasi.
  • Supaya proses pemulihan cepat semasa dalam berpantang.

Berat badan ibu akan bertambah seiring dengan tumbesaran bayi dalam kandungan. Jadi, memang kena ambil vitamin, jika tidak banyak komplikasi di kemudian hari.
Dan ini dia, Shaklee menawarkan rangkaian vitamin untuk ibu-ibu hamil, rangkaian vitamin ini boleh diambil sejak dari trimester pertama lagi, kecuali Omega ambil semasa minggu ke-18. Omega sangat penting untuk perkembangan otak bayi. Dan yang PALING BEST ialah set ini boleh dimakan semasa dalam berpantang, menyusu, malah ada pendapat Dr mengatakan yang wanita harus mengambil kesemua vitamin-vitamin ini demi kesihatan diri dalam jangka masa panjang. 
Rangkaian vitamin-vitamin di atas boleh consume up to 3-4 bulan. Sangat jimat kan! Harganya juga sangat berbaloi! Jika anda seorang ibu hamil dan masih ragu-ragu untuk mengambil vitamin, usah risau dan ragu dengan produk-produk Shaklee kerana ianya sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam. Saya akan sambung di entri lain perbezaan yang saya rasai semasa hamilkan Irfan TANPA Shaklee dan hamil yang sekarang ni dengan Shaklee. Memang banyaaaakk perbezaannya dan saya sangat berpuas hati dengan Shaklee! (^_^)
Jika berminat untuk mendapatkan rangkain vitamin untuk ibu hamil seperti di atas, boleh hubungi saya, jangan risau saya akan berikan cara makan, TIPS EXCLUSIVE beserta konsultasi percuma berterusan hanya untuk anda ~ My Lovely Customer.. :-)

Puan Lia [UmmiIrfan]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
Fanpage: UmmiIrfan Online Shoppe


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.


>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


relakslah sekejap: SESAT <b>DI</b> &#39;NURSERY BUNGA&#39; <b>SUNGAI BULOH</b> <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2012 07:30 PM PST


Ni, bukan sesat sebarang sesat.  Sesat yang sendiri buat, hehehe.

Minggu lepas, saya teringin nak pergi cari tumbuhan wangi.  Tak kiralah, pokok ke, bunga ke, apa ke, bak kata orang, asal ia berbau harumlahkan...


Banyak betul bunga di sana.  Cantik, tak usah cakaplahkan.  Tapi, di kepala saya tetap nak mencari bunga yang berbau harum.  Nak tanam di kampung.  Walaupun mak dah bising tak larat nak jaga, tapi, saya suka.  Ah, tak kisahlah.

Sayapun tak tau sangat nak berhenti kat mana, sebabnya banyak betul 'nursery' yang ada di sini.  Kalau rajin, bolehlah pi ke semua tempat tu.  Bagaimanapun, saya tak suka sangat tempat yang susah  parkir.  
Kalau tanah luas dan rajin, boleh jadi taman yang indah.  


Pokok hiasan di atas, saya dah beli beberapa tahun lepas.  Walaupun tinggal di apartmen yang tak ada balkoni, saya tetap jaga, alhamdulillah, senang dijaga pokok ni. 






Bunga mawar kampung.  Agaknyalah, kecil. 

Bunga ni ingat ke wangi, rupanya tidak.  Saya terbaca dalam blog siapatah... katanya wangi...hmmm.


Cantik betul pokok hiasan di atas.  Ni kalau tahun baru cina dan krismas, berlambak di pusat membeli-belah, tersusun rapi. 


Cantik spesis bunga di atas, tak tau nama la pulak. 



Cantik betul tumbuhan yang daunnya pelbagai corak dan warna. 


Dulu kat rumah tok (nenek) saya berlambak pokok ati-ati kat telaga.  Sekarang kena beli pulak hehehe. 



Saya pernah beli pokok limau ni dan tanam.  Alhamdulillah, kalau dijaga betul, buahnya besar dan banyak. 



 Ini pokok 'gardenia'  baunya harum.  Rasanya bau inilah yang selalu saya tercium di kawasan belakang rumah saya bila keluar.  Padahal tak tanam pun.  Saya anggap je, agaknya bunga pokok pinang kot yang berbau wangi. 
Insyaallah dah tau dah apa nak beli untuk bawa balik ke kampung. 
Pokok bunga di ataspun wangi juga, tapi, tak tau pula kalau nak jaganya susah ke tidak.  Belum ditanya lagi.  Segan la pula, tanya banyak-banyak, lepas tu tak beli, padahal nak mencari-cari dulu. 







Ini pokok ekor musang kot.  Tak ingat, la.  Tapi, penjual tu ada sebut ekor...'something', saya senyum jer. 



Ha, kemboja.  Saya pelik, kenapa ada orang kata kemboja berbau wangi?  Rupa-rupanya wangi.  Inipun akan dibeli.  Tapi, itulah dah tau mak akan bising, sapa nak jaga.  
Orkid tak usah cakaplah, macam-macam jenis ada.


Pokok di atas ni, kat parit belakang rumah di kampung berlambak. Tengok di sini cantik la pulok. 



 Sesiapa yang sukakan kaktus.  Tak payah nak pergi ke Cameron Highlands lagi nak cari.  Sinipun banyak la jugak. 




Periuk kera, menjadi tumbuhan kegemaran saya semasa masuk hutan dulu. 


Ha, akar dani, bunga dia harum.  Rasanya bau bunga ni pun selalu saya tercium juga kat kawasan yang kita tak jangka.   Sebenarnya, inilah pokok yang saya suka sangat.  Tumbuhan ni saya ternampak di sebelah rumah jiran abang saya.  Nak minta malu.  Tak sangka kat Sungai Bulohpun dapat la juga.  
Ada beli di MAHA, tapi bunga dia macam kecut sikit.  Tapi, memang cantik dan wangi.  Saya suka.  


Kepada penggemar bunga-bunga dan tumbuhan hiasan, memang bolehlah mencari-cari di Sungai Buloh tu.  Misi saya seterusnya nak beli bunga melur yang berlapis, akar dani, kemboja dan gardenia.  Nak letak dalam rumah di apartment dululah.  
Kadang-kadang tu bau wangi memang segar je rasanya.

Cantik, macam rama-rama. 


12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


santai-santai <b>di</b> pantai <b>morib</b> - menyusun sejarah masa depan..

Posted: 10 Jan 2013 08:02 PM PST

A



Ini adalah gambar aktiviti weekend lepas..
Boring ler asik dok rumah..
Mil pun ada sini..
Kesian plak dia asik dok rumah jer..
Sebab tu gesa gak alan jalan jalan makan angin sampai kembung..
Hahaha..

Memula plan adalah ke fraser..
Tp dh tengahari..fraser apanya..
Belum sempat sampai atas dh petang..
So baik takyah..
Lain kali..
Tapi best ke fraser?
Huhuu..

Pantai morib ni utk pengetahuan uolls..
Tokleh mandi manda ye..
Hanya utk bersantai, amik angin, makan makan, lepak lepak..
Mandi manda tak sesuain sebab pantainya berlumpur..
Eh ada ke pantai?
Takde rasanya sebb terus ke laut..
Kecuali time surut barulah nampak pantai lumpur tu..

Time petang dtg sini mmg syok woo..
Sebab angin sangat sempoi..
Rasa nk tertidur..
Walau pun berbahang hari tu..
Tapi bila kena angin..automatik rasa kuyu jer mata..
Hahaha..

Ammar syok main bubbles kt sini..
Takyah tiup puh bubbles tu..
Lalukan jer kt angin dh jadi bubbles dah..
Menunjukkan betapa banyaknya angin kt situ..
Yeler tepi pantai kan..

So pada sesaper nk sesantai tapi taknak gi jejauh..
Boleh ar dtg sini..
Masa balik, leh singgah beli cempedak,ubi kayu,pisang,keladi..
Kat gerai tepi jalan, area kampung..
Mcm kitorg..
Tapi harga adalah biasa biasa jer..
Tak murah mana pun..

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Mohd Chan Abdullah destinasi makan makan <b>di Bangi</b> | AkuBiomed

Posted: 30 Dec 2012 09:33 AM PST

Destinasi makan makan kali ini membawa famili ke Restoran Mohd Chan Abdullah di Bangi. Ia adalah restoran makanan Cina Muslim menjadi destinasi saya dan famili untuk makan tengahari.

Antara menu yang kami pesan.

nasi ayam mohd chan abdullah

Nasi Ayam

Sotong goreng masin

Sotong goreng masin

Tomyam

Tomyam

Tomyam

Mee Kari

Mee Kari

Sirap Bandung Cincau

Sirap Bandung Cincau

Puas hati makan anak beranak cuma Mee Kari agak kurang rasa 'kick' yang lain memang sedap terutama Sotong Goreng masin.

Laman web: Restoran Mohd Chan Abdullah.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


[terkini] : kecoh <b>di klang</b> malam tadi!!! - Shah Alam Rebels

Posted: 09 Jan 2013 08:00 PM PST

Nampaknya gelombang kebangkitan rakyat tidak boleh disorok lagi. Ini dibuktikan dengan kehadiran seramai lebih 2,000 rakyat di 'Himpunan Rakyat - 20 Dalik Tolak Pakatan' yang menampilkan penceramah tersohor di kalangan bekas pemimpin pakatan haram.

Program dianjurkan oleh Sekretariat Jom Tolak Pakatan terdiri daripada lebih 30 NGO antaranya IMAM, Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Jaringan Cina Malaysia (JMC), NAMBIKAI, Kelab Perpaduan Insan Selangor, 4Justice, TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim), Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Sekretariat Orang Muda Selangor (SERANG), Jalur Tiga (JATI) dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor.

Sekretariat bercadang akan menjelajah ke seluruh negeri dengan tujuan menyedarkan rakyat Selangor akan pembohongan dan kepincangan yang berlaku di dalam pentadbiran kerajaan negeri pimpinan pakatan haram.

Antara isu yang dibongkar adalah berkaitan kegagalan menunaikan 31 janji manifesto pilihan raya umum 2008, masalah air Selangor, isu pengambilalihan hutang Talam, kegagalan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor menyediakan rumah murah, isu penutupan asrama Yayasan Selangor dan percambahan rumah urut dan hotel murah.

Berita selanjutnya, [klik sini]

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Naluri Ibu Corner: Pengedar Sah Shaklee <b>di</b> Sentul, <b>Selayang</b>, Mont <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2013 10:14 PM PST


Wow lamakan i x menulis kat sini.. ehehehe macam chipsmore jap ade jap hilang..!! ok hari ni kan nak share pengalaman kakak comel nie bersama SHAKLEE.. memula jadi katak kembang dan tu nyaris nyaris-nyaris jadi anak badak. Seram ok amik SHAKLEE jadi anak badak.. ni bukan saya kata... tapi dia yang kata.. Huhuhuhu tapi dia tetap fall in love dengan SHAKLEE.. nak tahu lebih lanjut..?? 
_____________________________________________________jom kita baca cerita Kak Ishah yang saya "curi: dari blognya :)
saya selalu merungut sorang sorang bila pandang cermin... mmm, badan lepas beranak sangat mengerikan...! baru satu hero..dah macam anak 3 4 5... serius sedih tengok kain baju yang mostly size M/L... huarrgghhhhh, memang menangis gila babas la!! sampai bila saya nak sarung baju yang extra loose and extra large??!! I am still young wooo.. Pegi kerja berbaju kurunng sokmo.. memangla beraju kurung tu manis, sopan elok.. tapi tau tak kalau dah sendat kat lengan... kain tak bole zip penuh apatah lagi cangkuk.. mana nak fokus kerja! 

salah saya jugak.. saya berpantang sendiri tapi tak elok2.. kurang dibela kata orang jawa.. masa pregnant berat saya almost 90kg...88 to be exact! Masa pregnant tak risau pasal berat sebab konfiden kan bole dapat balik my 58kg... oh ya, tinggi saya 161. [ideal ke?]

dh pregnan and bersalin...dapat boy! kuat menyusu..aduhaiii...memang baby boy kuat sungguh menyusu kan?? bagi susu badan... seronok menyusukan anak ni..feel great! Masa berpantang 2 bulan saya turun 12kg! Best kan...? memang best..sangat best!! and dah imaging back to dolu2 punya figure hahaha...

tapi hujan lebat giler di tengah hari! masuk je keja lps 3 bulan berulik dgn baby, the problem started! breakfast, lunch, dinner mcam 2 orang yang makan! alasan saya to my husband "i'm breastfeed..so kena makan banyak!" ~ what a reason!! memang susu meriah beb...meriah giler...makan supplement shaklee, VITAMIN C + B COMPLEX + VITALEA + ALFALFA....giler tak dan nak rileks bengkak saje....biasa sangat kat opis, baju basah..hahaha....stok ebm meriah...bab susu badan memang best!

Saya bukan saja makan nasi..makan macam2...... :(
Lama kelamaan...leher jadi kembang..macam katak kembang... malu..! mujur bertudung, jadi bole cover dengan tudung...badan yang semakin besar, dicover dengan baju bajan yang besar besar..seluar? i pakai maternity pants , pakai seluar palazo yang kembang tu..yg mudah stretch.. no more skirt labuh! no more proper office attire.... memang sedih.. tapi saya lalalalala... buat tak kisah! yela..since asben pun OK je...
Tpi eventually, bila mula cepat mengah..cepat pening...kaki sakit.. mula terfikir mcm mana nak buat ni??? Eh chopp..lupa nak cakap, saya bersalin Ogos 2011...masuk keje middle October 2011... and sya mula diet yang mana skip makan starting Feb 2012! Guess what....berat saya tak turun langsung...malah, makin naik sikit2.... Mana taknya., memangla skip makan bekpes, lunch...tp bila tengok kawan makan, rasa sikit..makan junk food, minum air sedap lagi...arggghhhh, gile!!! memang gile!!! Kawan2 opis started calling me makcik2...beranak 6.... Even they all gurau [x gurau pun ada], saya senyum..gelak2 sekali dgn diorang...tapi dalam hati GUNUNG BERAPI weii.... Segan tau! I use to dress up punya person..make up...tapi bila badan besar, berat over...rasa malu pulak nak berias...mmmmmm...mak sedih nyah!
Sampai la October 2012....... sya mula stress fikir pasal berat ni... Masa October ni saya plan nak resign ye. Kebetulan asben masuk sepital sebab tonsil..tak bole makan sebab bengkak. So, sya beli ESP untuk dia. 4 hari minum ESP, gastriko dia alhamdulillah...hilang! Selera makan semula... And saya, ambik ESP tu minum mcm yang ada dalam resepi bancuh ESP....sedap! nyumm nyumm...rajin minum pagi2..sebab memang terasa kita kenyang...tenaga.. Saya ni buat kuih, so keje sampai ke tengah malam..bangkit subuh nak siap2 barang jualan... Alhamdulillah, ESP sangat membantu...puas hati sangat dengn ESP!
Selalu sangat baca nak kurus makan itu ini [produk shaklee la]...baca testimoni orang turun 2 kilo..turun 7 kilo... aiseh, x bole jadi ni... so, sometime ujung2 november 2012, kawan saya nak lecithin... [eh, lupa...saya join Shaklee ujung October 2012 heee] Saya beli sekali untuk diri sendiri. Beli tak makan lagi tau! Simpan buat hiasan kata asben! One day, saya mula makan...3 biji lps lunch, 3 biji lps dinner...alfalfa 5 biji sekali makan... ESP pagi2 sblm bekpes...seminggu makan, nafsu makan ya Allah.....apasal makin makan banyak ni?? gile tak risau... OH, KURANG AIR RUPANYA....saya bertanya tau..kalau tak tanya, mau jadi anak badak saya ni!! So, nak jadikan cerita...konsisten 3 minggu makan LECITHIN+ ALFALFA+ ESP..... 17.12.12, me and my son pegi jalan2 tesco...saje bawak anak pusing2... nampak timbang berat tu... dap dup dap dup, masuk 0.20 senx2 and saya berdiri dengan tegak...tunggu digital tu stop... 74.3333... Eh, biar betul... saya cuba timbang mesin sebelah...lebih kurang la berat... saya pegi kat mesin lain, sama jugak.. Ya Allah.. dari berat 84kg saya hilang 6kg....tanpa perlu berlapar..senaman yang ringan je..layan anak, kejar anak..buat keje umah...ya allah...best best.......
Nak bagi sedap hati, balik rumah saya selongkar plastik hitam yang saya simpan pakaian kecik nak let go kononnya.... Yeaahahhhhaaaa.... i can sarung and zip seluar size L..baju takde sendat dilengan ... Ya Allah..saya sangat suka!! 
Sejak tu, saya teruskan makan...and latest 9.1.13, dah jadi 75kg..... Betul la, SHAKLEE memang DIYAKINI BERKESAN..selesaaaaa lalalala...
Now, saya sambung makan...sbb banyak khasiat lain vitamin ni....bukan untuk berat je..utk kesihatan dalaman jugak... tunggu muka dah bersih pulak sya horay horay share dengan u all heeee... makan vitamin E dulu..
so, pada u all yang nak cari supplement, memang saya syorkan sangat SHAKLEE..kualiti terjamin...harga berpatutan...
____________________________________________
Haa tu dia, nasib amik langkah bijak kan.. kalau tak, tak pasal je jadi Anak badak.. sebab tu suka saya ingatkan amik suplement ni dengan ilmu bukan main taram je :) Saya tak kan paksa uols untuk membeli tapi saya hanya share kan kisah mereka yang di tulis dari hati.. So pilihan di tangan uols :) 
Nway anda juga boleh menghubungi Kak Ishah beliau pengedar sah Shaklee di Kepong, Jalan Ipoh, Selayang, Jinjang Segambut dan kawasan yang sewaktu dengannya, boleh hubungi beliau di talian 017-2505401. Boleh tanya beliau sendiri tentang pengalaman beliau bersama Shaklee juga jika mahu mendapatkan produk Shaklee.
Akhir kata, sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli Shaklee, dan mula menjana pendapatan sehingga 5-angka dengan Shaklee bersama GROUP EXCLUSIVE tertutup di bawah bimbingan saya, anda dialu-alukan untuk menghubungi saya di talian 012-7894742 @ email naluriibue@gmail.com. ;)
Salam Sayang;
Mommy Zura
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved