ads

Rabu, 3 Ogos 2011

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


storyofsuri-2: nikah cousin mama <b>di semenyih</b>

Posted: 24 Jul 2011 07:20 PM PDT

sume keje cam berat buntut nak buat...
tekak aku ni memang mual2...
dah 10 minggu ni...lagi 2 minggu harap2 sume nyer ok...
meh layan gambar seciput ..
aku skrang jadi blogger paling pemalas dah skrang...
first2 tgk gambar suri...
habis sume kutuk suri gemuk...
janji mama nak anak mama sehat walfiat..

hari tu..diorang bertunang n nikah jer..
semoga jodoh korang kekal sehingga ke akhir hayat yer ngah...

akutak masuk dalam pun tgk orang bertunang n nikah..
cuaca panas giler..bertambah lak badan aku asyik dalam keadaan panas...
kl-semenyih tu...dah ler jauh kan...
budak atas ni tgk confuse..
suri n papa dia asyik tergelincir jer..
nasib aku pakai croc..tak licin okkkkkkk

aku jamin gambar ni suri yang snapkan..
sejak aku malas nak bergambar2 ni..
memang suri yang rajin ambik gambar..
muka papa yang tadah muka utk suri snap gambar..
sebenarnya papa dia layan suri jer tu..
muka dah letih dah sume...

dua2 ni permata hati saya...
nnti tahun depan bertambahlah permata hati saya..

last but not least..hahaha
muka mak buyong pemalas...
siap cakap..rasa nak bukak baju jer..panas giler hari tu..
dah ler ai berbaju kurung..ahaks...
p/s: summary nyer..majlis sume berjalan baik..ramai2 konvo best..sampaikan aku yg dok kl yang asyik makan buah langsat nak sampai semenyih..(sesat lah wei)...hehehe...
malam tu konvoi 3 kete g uptown danau kota...makan kat mali's corner..sedap giler nasi lemak...then lepak uptown jalan2 sampai 1 pagi..giler mak buyung...
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


MAJLIS PENUTUP PERKHEMAHAN PERDANA SMK <b>TELOK</b> <b>...</b> - Suluh Penghidupan

Posted: 20 Jul 2011 09:34 AM PDT

.....Assalamualaikum….

.....Buat sesiapa sahaja yang melayari blog ini, sekalung ucapan terima kasih buat anda dan salam perkenalan kepada yang belum mengenali. Sekiranya yang menatap blog ini adalah kawan lama yang terpisah, mudah-mudahan blog ini menjadi penghubung semula ikatan ukhuwwah filLah di antara kita..Ahlan Wasahlan..

- SMK Telok Datok Terbilang 2010 -

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK DATOK</b>: Selamat <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2011 12:19 AM PDT

Pergerakan Pemuda UMNO Cawangan Telok Datok,Banting,Selangor ingin mengucapkan SELAMAT HARI LAHIR yang ke 58,kepada Y.A.B Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak.Semoga Allah swt melanjutkan usia Dato'Sri dan memberkati Dato'Sri.Kami Pemuda Telok Datok berdiri teguh dibelakang pemerintahan Dato'Sri.Perjuangan belum selesai... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


<b>Kuala Kubu</b> Baru – Practical Information | Pink Tours

Posted: 01 Aug 2011 08:54 PM PDT

Enjoy a Quiet Vacation in Kuala Kubu Bharu
This Kuala Kubu Bharu practical information guide will give a few tips about this quiet destination. Kuala Kubu Bharu is a small town located in Selango…

More: Kuala Kubu Baru – Practical Information

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

<b>Kuala Kubu</b> Baru – Day Trips | Pink Tours

Posted: 01 Aug 2011 08:48 PM PDT

Kuala Kubru Baru day trips might just be some of the most spectacular in the world. They are especially amazing for nature lovers who wish to indulge in the breathtaking beauty of the world.
Defy…

Read the original post: Kuala Kubu Baru – Day Trips

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: PELUANG BISNES <b>DI</b> TAPAK KARNIVAL RAKAN <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 11:34 PM PDT

KEPADA SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK MENAMBAHKAN PENDAPATAN
DENGAN BERNIAGA DI TAPAK KARNIVAL RAKAN MASJID BBR
PADA 2 JULAI 2011 (SABTU) NANTI
BOLEHLAH BERHUBUNG DENGAN
EN HALIM JANTAN (013-2089896)
PERNIAGAAN DIBENARKAN BERMULA JAM 10.00 PAGI HINGGA 11.00 MALAM
DENGAN SEWAAN TAPAK 10X10 BERNILAI RM 30.00 SAHAJA.
HEBAHAN SEDANG RANCAK DIBUAT OLEH TEAM PROMOSI
KE SELURUH BANDAR BUKIT RAJA DAN SEKITARNYA
DENGAN JUMLAH PENGUNJUNG DIJANGKA
JOM! SAMA-SAMA KITA MEMERIAHKAN TAPAK KARNIVAL INI.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kerja Kosong <b>di</b> Permodalan <b>Negeri Selangor</b>

Posted: 14 Jul 2011 11:32 AM PDT

21 views

NAMA JAWATAN : EKSEKUTIF AUDIT DALAMAN

SKOP KERJA :

  1. 1. Membantu di dalam perancangan, pelaksanaan dan pengurusan audit kewangan dan operasi berdasarkan kaedah Audit Risiko.
  2. 2. Menanda aras proses, menilai dan mengenalpasti peluang untuk penambahbaikan.
  3. 3. Membantu mengemukakan jadual kerja auditan tahunan kepada Jawatankuasa Audit untuk pertimbangan dan kelulusan.
  4. 4. Membantu dalam menyediakan laporan audit dan Kertas Kerja Jawatankuasa Audit.
  5. 5. Mengemukakan mukakan laporan ke atas penemuan audit dan memberi cadangan bagi menambahbaik sistem kawalan dalaman syarikat, sistem pengendalian operasi dan pentadbiran.
  6. 6. Melaksanakan tindakan susulan dan semakan bagi memastikan cadangan penambahbaikan dan tindakan pembetulan yang dicadangkan dapat dilaksanakan.

KELAYAKAN :

  1. 1. Berkelulusan Sarjana Muda Perakaunan dari universiti tempatan atau luar negara.
  2. 2. Merupakan Ahli kepada Institute of Internal Auditors (IIA), Malaysia Institute of Accountants (MIA) atau yang setaraf dengannya.
  3. 3. Mempunyai sekurang-kurangnya 5 tahun pengalaman bekerja dalam bidang pengauditan.
  4. 4. Mempunyai perwatakan yang menarik dan berkebolehan bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.
  5. 5. Keupayaan bekerja dalam persekitaran yang mencabar dan mampu menangani tekanan kerja yang tinggi.

CADANGAN GAJI PERMULAAN : RM2,500.00 – RM4,000.00 (Berpengalaman)
STATUS JAWATAN : Tetap
KEPERLUAN CALON (JANTINA) : Perempuan
TARIKH TUTUP PERMOHONAN : 22 Julai 2011

CARA PERMOHONAN

Permohonan hendaklah dibuat melalui surat dan disertakan dengan salinan sijil-sijil yang berkaitan.Permohonan yang lengkap hendaklah dihantar kepada :

PERMODALAN NEGERI SELANGOR BERHAD
TINGKAT 25, WISMA MBSA
PERSIARAN PERBANDARAN
40000 SHAH ALAM
SELANGOR DARUL EHSAN
(U.P. : BAHAGIAN PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA DAN PENTADBIRAN)
NO TELEFON : 03-55107105 / 55107233
NO FAKS : 03-55107232
E-MEL : admin@pnsb.com.my

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Duke of UMNO: GEMPARRR..!!! Komunis dikesan <b>di Ampang</b> pula..!!!

Posted: 08 Jul 2011 01:42 AM PDT


Memang gemparrrr..!!! Tetiba je ada komunis kat Ampang. Memang la komunis dah letak senjata. Tapi fahaman dan perjuangan komunis memang masih wujud di Malaysia hingga hari ini. Ini buktinya!

Aku tidak menolak sekiranya puak-puak komunis ini menyimpan senjata. Mungkin mereka menyimpan senjata mereka di rumah atau di rumah-rumah ibadat mereka. Harap mana-mana pihak yang berkenaan "alert" mengenai kemungkinan ini.

Fahaman ada, gambar ada...tak mustahil senjata pun masih ada...kan?

KUALA LUMPUR – Itulah persoalan yang terlintas di pemikiran kami di Mynewshub.my ketika kami mula-mula melihat dua imej yang berkaitan dengan komunis di kawasan Pandan Perdana, Ampang.

Yang pertama, dan sangat nyata sekali adalah imej Bapa Komunis China, Presiden Mao Zedong.

Mengapa Ada Imej Komunis Di Kawasan Ampang?

Imej itu dilukis pada tingkat atas salah satu unit di kawasan Pusat Perdagangan Tasik Perdana.

Kami bagimanapun tidak dapat mengambil gambar penuh kerana ia terhalang dengan sebuah tembok di hadapannya dan laluan masuk ke tingkat atas juga terkunci rapat.

Unit itu dipercayai sudah agak lama tidak dihuni.

Beberapa ratus meter dari kawasan itu, pihak kami juga menemui satu lagi gambar yang menyerupai askar komunis negara China.

Mengapa Ada Imej Komunis Di Kawasan Ampang?

Gambar yang disembur menggunakan cat hitam itu menunjukkan seorang tentera memberikan tabik hormat. Ia diletakkan pada satu papan tanda milik Jabatan Kerja Raya (JKR) di tepi Lebuh Raya Lingkaran Tengah (MRR2).

Lokasi yang amat jelas untuk dilihat para pengguna lebuh raya itu.

Pengamatan kami mendapati, gambar berkenaan sudah pernah ditampal dengan beberapa pelekat dan poster di atasnya, tetapi semua bahan itu dibuang dan dibersihkan oleh pihak tertentu.

Seolah-olah ada pihak yang prihatin untuk menjaga imej ala-ala komunis itu.

Tidak dapat ditentukan motif gambar pemimpin dan tentera komunis China dilukis di kawasan perdagangan dan di tepi MRR2 itu.

Sebenarnya, kedua imej itu bukanlah tersembunyi. Ia agak jelas di mata umum.

Kalau hendak dikatakan perbuatan vandalisme, rasanya tidak ramai di kalangan pelaku musnah yang kenal pemimpin komunis yang meninggal pada tahun 1976 itu.

Apakah ia mencerminkan wujud pihak yang masih bersimpati dengan perjuangan komunis di negara ini?

Atau ia dilukis pekerja asing warga China kerana kawasan Pandan Perdana ramai juga pekerja warga negara itu yang tinggal di situ.

Apa jua, perkara seperti ini tidak boleh dipandang sepi oleh mana-mana pihak pun. Kalau tidak dikawal dikhuatiri menjadi barah.

Jangan ada pihak yang mula guna istilah jangan takut pada bayang sendiri dan sebagainya. Jangan pandang ringan benda sebegini.

Ideologi komunis bukan sahaja sudah tidak sesuai dengan zaman dan budaya kita, malah ia menyimpang daripada ajaran suci Islam.

Elok kita cegah sebelum parah. -mynewshub.my

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - McDonald <b>di</b> Kota Warisan

Posted: 01 Aug 2011 10:14 PM PDT

pucuk dicita ulam mendatang.... ;)

signboard pembinaan McD sudah dinaikkan, sebelah dengan Shell Kota Warisan. Depa nak buat macam dekat puchong gateway n nilai, siap ada drive thru..

memang confirm la lepas cycling kita gi cycle thru order beger...hehehe :D

***********************************************
Pembekal keperluan fertigasi, cendawan, makanan ternakan,
PKE, garam bukit, landskap dan pertanian
http://mentahagromart.blogspot.com
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Trailer fire causes massive NKVE jam | Malay Mail Online

Posted: 14 Apr 2011 04:44 AM PDT

Thursday, April 14th, 2011 13:10:00

Trailer on fire at Damansara interchange

CHARRED REMAINS: The lorry after the fire was extinguished

PETALING JAYA: It was a 5km traffic crawl from Bukit Lanjan to Subang Jaya this morning after a trailer carrying engine fuel and flammable gum material caught fire at KM17.2 near the Damansara interchange.

In the 7am incident, the trailer from Kuantan heading to Klang had a mechanical failure and caught fire. The driver in his mid 20s escaped unhurt.

"The lorry suddenly caught fire and the incident caused a massive traffic jam," said a spokesman.

Fire and Rescue Department personnel from the Damansara fire station arrived at the scene at 7.10am and put out the fire 10 minutes later.

When The Malay Mail visited the scene at 10am, the lorry had been removed but the congestion remained.

— Pic: KHAIRULL AZRY BIDIN

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Recycling for a purpose – TheStar | Elizabeth Wong for <b>Bukit Lanjan</b>

Posted: 28 Jul 2011 07:38 AM PDT

By LIM CHIA YING chiaying@thestar.com.my Photo by M. RAJAN

THE Petaling Jaya City Council (MBPJ) has started its campaign of recycling used cooking oil into biodiesel with a competition for schools and the community.

The competition, which started on June 27 and ends on Aug 12, is divided into three categories — schools, residents associations or Rukun Tetangga and MBPJ departments.

Petaling Jaya mayor Datuk Mohamad Roslan Sakiman said so far 13 schools and 10 residents associations had registered for the competition.

Innovative: The Sahabat Komuniti Sungai Sungei Way and residents of Desa Menteri demonstrating how used cooking oil can be made into by-products like soap and candles.

"We have also collected about two tonnes of used cooking oil. Our target is 200 tonnes," said Mohamad Roslan during the official launching of the campaign at 1-Utama last Saturday.

"Those under the three categories who manage to collect the highest weight of used cooking oil will be the winners. They will receive attractive prizes."

CGV Industries Sdn Bhd will be collecting the used cooking oil from participants while also providing recycling bins of 50kg to them. After that, Sime Darby will be converting the used oil into biodiesel.

Although the campaign runs until Aug 12, Mohamad Roslan stressed that it would be an on-going campaign to encourage the public to minimise the disposal of used cooking oil into drains to save our water resources and the environment.

Participants and the public will also be rewarded with RM1.20 for one kg of used oil collected.

"This latest campaign further underlines MBPJ's commitment towards its 5R programme which is reuse, recycle, reduce, refuse and replace which comes under the council's environmental health department.

"In the past, MBPJ has launched various recycling programmes that include collection of drink packets that is still ongoing, recycling of old spectacles, and also collection of obsolete computers in partnership with Dell," said Mohamad Roslan.

The campaign was launched by Selangor tourism, consumer affairs and environment committee chairman Elizabeth Wong, who first mooted the idea of recycling used oil into biodiesel.

She said the state wass formulating a new policy to monitor and control the use of recycled cooking oil, especially on complaints received.

"There was a report by the Domestic Trade, Cooperatives and Consumerism Ministry about an illegal syndicate in Pandamaran, Klang, that recycles used cooking oil collected from hotels and restaurants in the Klang Valley, and mixes them with new oil which is then bottled and sold in the markets.

"Therefore when this new policy is out, the guidelines will at least be clear as we want to create public awareness and a crackdown on such illegal activities," said Wong.

It is learnt that 40,000kg of cooking oil worth RM200,000 were confiscated during a raid on the syndicate.

Wong said while people knew about biodiesel, not many were using it.

"Hopefully in future, the state could lead the way where vehicles belonging to the state government and local councils use biodiesel," she added.

The campaign is also carried out with the smart partnership of the Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) which had been conducting the programme on a small scale with CGV Industries.

Mohamad Roslan added that MBPJ officers were now patrolling Taman Jaya using electric bicycles.

The council is also planning to use biodiesel on all the vehicles of the enforcement department.

He said MBPJ would also be looking to endorse at this month's full board meeting to provide rebates to residents in Petaling Jaya who show environmental initiatives like installation of the solar panels and rainwater harvesting systems.

For developers, incentives is in the form of their Infrastructure Service Fund, which is a charge imposed on developers like building a flyover or maintaining the road under their development condition.

Meanwhile, Wong also said an initiative was being carried out to elevate the Penchala River in Petaling Jaya from Class 4 (badly contaminated) to Class 2 (clean but needs treatment, at least drinkable) within the next two to three years.

Wong, Mohamad Roslan and MBPJ councillor Chan Chee Kong later went on a tour of the various booths displaying and demonstrating the different uses and by-products made from recycled items, including the used cooking oil.

For the collection of the 5kg bins, participants could call 03-7955 2381, email localagenda21_mbpj@yahoo.com, or visit the secretariat of education and local agenda 21 unit, Environmental Health Department, Level 9, Menara MBPJ, Jalan Tengah, Petaling Jaya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Gambar Kemalangan Maut <b>Di Batang Kali</b>, Hulu Selangor | 2 Maut 4 <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2011 02:39 AM PDT

Gambar jenazah mangsa kemalangan KM 46 Jalan Kuala Lumpur-Ipoh, Batang Kali, Hulu Selangor.
Mangsa kemalangan 18 Jun 2011, 12.40 Tengah Malam.
1. NURFARAHANIM ISMAIL-18 TAHUN-DI TEMPAT KEJADIAN
2. MUHAMAD DANIAL ISMAIL-5 TAHUN-DI HOSPITAL KKB
Cedera Parah (HOSPITAL SG BULUH):
1. ISMAIL SANADI@OTHMAN-48 TAHUN-PEMANDU VAN
2. NORIDA ABD RAHMAN -39 TAHUN-(ISTERI)-MENGANDUNG 8 BULAN
Kritikal (HOSPITAL SG BULUH):
1. MOHD HAIKAL ISMAIL-1 TAHUN
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Sepaktakraw: Duta (belum rasmi) Bolarotan muncul Naib Johan <b>di Dengkil</b>

Posted: 29 May 2011 09:23 AM PDT

Bro M atau nama sebenarnya Mohd Khaizir muncul naib johan di sebuah kejohanan di Dengkil hari ini. Bersama regu 'keras' nya Bro M berjaya layak ke peringkat akhir. 
Apa yang menarik, beliau bertarung sambil bersarungkan T-Shirt eksklusif Bolarotan.com yang tertulis dibelakangnya TEKONG
Ramai yang ingin beraksi bersama beliau. Bolarotan.com sudah melamar beliau untuk beraksi di Kejohanan KFC Utusan 2011. Nantikan aksi beliau!
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


zaldeco: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b>, Selangor.

Posted: 24 Mar 2011 08:53 PM PDT

Tempoh hari ZALDECO menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ZALDECO memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ZALDECO menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.





Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ZALDECO memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ZALDECO tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ZALDECO memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.


Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.


Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ZALDECO menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.


Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.
Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ZALDECO dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Wanita penunggang motosikal maut <b>di</b> Jalan <b>Klang</b> gate | My Blog <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2011 04:45 AM PDT

No of View :536

Seorang wanita maut manakala kawan lelakinya cedera parah dalam kemalangan di KM18 Jalan Klang Gate menghala ke arah Ampang dekat sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira 2 pagi itu, mangsa, Puteri Yushru Qistina Mazlan, 20, dipercayai menunggang motosikal dengan laju sebelum terbabas di satu selekoh lalu melanggar pembahagi jalan.

Ketua Polis Ampang, ACP Amiruddin Jamaluddin, berkata berikutan hentakan kuat antara motosikal itu dengan pembahagi jalan berkenaan, mangsa meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian.

"Mangsa yang juga pelajar sebuah kolej swasta di Kota Damansara meninggal dunia kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat," katanya melalui khidmat SMS hari ini.

Beliau berkata, kawan lelaki mangsa yang berumur 26 tahun cedera di bahagian badan dan dihantar ke Hospital Ampang untuk menerima rawatan lanjut. – BERNAMA

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


SOSILAWATI MATI DIBUNUH <b>DI MORIB</b> ~ ZairieHusin.Com

Posted: 11 Sep 2010 10:17 PM PDT


KUALA LUMPUR – Empat mayat dipercayai termasuk jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya (gambar) dan tiga rakannya yang dilaporkan hilang sejak 13 hari lalu ditemui dekat pantai Morib, Selangor semalam.

Kesemua mereka dibunuh dengan kejam sebelum dibuang dan dibakar di ladang ternakan ayam dekat Tanjung Layang, Morib.

Setakat ini polis sudah menahan enam individu berhubung penemuan mayat-mayat tersebut.

Motif pembunuhan belum dapat dipastikan.

Kehilangan Sosilawati, 47, bersama tiga lelaki lain dipercayai didalangi seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' yang dikatakan individu terakhir yang ditemui jutawan kosmetik itu ketika urus niaga tanah dijalankan di Banting, Selangor pada 30 Ogos lalu.

'Datuk' berkenaan yang mempunyai ramai kenalan di kalangan orang kenamaan dipercayai berperanan sebagai broker dalam penjualan tanah bernilai RM4 juta di Pulau Pinang.

Satu sumber memberitahu, ahli perniagaan itu dipercayai mempunyai banyak petunjuk bagi membantu siasatan kes, termasuk mengesan lokasi keempat-empat mangsa disembunyikan.

"Dia dikatakan pernah terbabit dalam kegiatan penipuan jual beli tanah, dipercayai didalangi sindiket terancang. Malah, beberapa laporan polis pernah dibuat terhadapnya sebelum ini berkaitan urus niaga tanah.

"Difahamkan, ahli perniagaan terbabit mahir 'menghilangkan' pelanggannya," kata satu sumber ketika dihubungi Kosmo! Ahad semalam.

Jelasnya, sebelum ini dua pelanggan dilaporkan hilang selepas mengadakan urus niaga tanah dengannya dan sehingga kini masih belum ditemui, namun lelaki tersebut menafikan semua dakwaan itu.

Ujar beliau, maklumat turut menyatakan ahli perniagaan itu sering terlepas daripada tindakan undang-undang kerana mempunyai hubungan istimewa dengan orang kenamaan, selain mahir dalam bidang perundangan.

Sosilawati yang merupakan pengasas produk kecantikan Nouvelle Visages dilaporkan hilang pada 30 Ogos lalu.

Turut hilang ialah peguamnya, Ahmad Kamil Abdul Karim, 32; pegawai bank CIMB cawangan Kampung Baru, Noorhisham Mohammad, 38; dan seorang lelaki, Kamaruddin Shansuddin, 44, yang dikatakan pemandu peribadi jutawan itu.

Sementara itu, tinjauan Kosmo! Ahad ke rumah Sosilawati di Taman Harmonis Gombak semalam mendapati pintu pagar rumah tersebut bertutup dan tidak nampak seperti suasana berhari raya.

Seorang lelaki yang merupakan pekebun di rumah berkenaan yang enggan dikenali memberitahu, keluarga Sosilawati masih belum mendapat apa-apa perkembangan berkenaan kehilangan jutawan itu daripada pihak polis.

Katanya, pihak keluarga juga itu enggan diganggu. Beliau memberitahu, hari raya tetap disambut meskipun tanpa adanya tuan rumah.

credit to kosmo

P/S : Harap apa yang berlaku oleh keluarga dato sosilawati ada hikmahnya.. amin..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Jeehan al-Maliziy: Ladang Arnab <b>di</b> Broga

Posted: 23 Jul 2011 11:44 PM PDT

Semenyih, 24/07/2011 – Saya, isteri dan tiga orang anak kami pergi ke "Rabbit Fun Land" pagi tadi. Ia merupakan sebuah ladang arnab yang terletak di Broga, Mukim Beranang, Semenyih, Selangor. Broga terletak di negeri Selangor dan bersempadan dengan Negeri Sembilan. Kami bertolak dari rumah menuju ke sana untuk melihat arnab dan lain-lain binatang seperti kambing, biri-biri, lembu, rusa, kuda, monyet dan angsa. Saya mendapat maklumat berkenaan ladang tersebut daripada media cetak dan media elektronik termasuk daripada internet.

Saya memandu kereta membawa keluarga bertolak dari rumah melalui jalan Pintasan Kajang-Semenyih dan masuk ke Jalan Semenyih. Kemudian melalui Pekan Semenyih. Saya membelok ke jalan yang menuju ke "Rabbit Fun Land" di Broga. Akhirnya sampai ke destinasi yang dituju. Jarak perjalanan dari rumah kami di Kajang ke ladang tersebut ialah 19 kilometer sahaja.

Setakat ini, ladang arnab di Broga merupakan ladang arnab terbesar di Malaysia. Ia diuruskan oleh East Asia Rabbit Corporation Sdn Bhd. Berkenaan dengan arnab daging yang terdapat di situ, berat maksimanya boleh mencecah 5 hingga 7 kilogram bagi seekor arnab. Kelahirannya dalam setahun ialah 6 hingga 8 kali dan setiap kelahiran boleh mencapai 6 hingga 8 ekor arnab.

Sesiapa yang ingin pergi ke "Rabbit Fun Land" (Ladang Arnab) di Broga, alamatnya ialah:
PT 133 & 134,
Batu 26,
Jalan Balau,
Mukim Beranang,
43500 Semenyih,
Selangor.

Saya, isteri dan tiga orang anak kami beredar meninggalkan "Rabbit Fun Land" tengah hari tadi. Kami singgah ke beberapa buah tempat sebelum bertolak pulang ke rumah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Jumlah Jenis <b>Burung di</b> Bogor Berkurang - AntaraNews.com

Posted: 17 Jul 2011 01:42 AM PDT

Bogor (ANTARA News) - Perhimpunan Pelestarian Burung Liar Indonesia, Burung Indonesia mengungkapkan jumlah jenis Burung di Kota Bogor semakin berkurang. Hal ini disebabkan oleh semakin berkurangnya lahan terbuka hijau.

"Data terakhir diperkirakan tinggal 50 jenis burung di Kebun Raya Bogor," kata Manager for conservation and development Burung Indonesia, Ria Saryanthi, saat ditemui dalam acara "Birds Around us bird walk 2011 di Taman Sempur, Kota Bogor, Minggu.

Berdasarkan dokumen LIPI, pada 1950 jumlah jenis burung di Kebun Raya Bogor mencapai 150 jenis.

Jumlah tersebut terus mengalami penurunan. Pada 2006, jumlah jenis burung di Kebun Raya Bogor tinggal 90 jenis.

Berkurangnya jumlah jenis burung tersebut sangat berpengaruh pada ekonsistem lingkungan, mengingat burung merupakan indikator alami kualitas lingkungan.

Beberapa jenis burung yang saat ini sangat sulit ditemukan di Kota Bogor seperti Mayar, Raja Udang dan Cekakak Jawa.

"Ketiga burung ini sudang sangat sulit kita temukan saat ini, biasanya burung-burung ini sering terbang di sekitar sungai Ciliwung," katanya.

Hilangnya sejumlah jenis burung tersebut, menurut Ria akibat berkurangnya ruang terbuka hijau yang menjadi habitat burung-burung liar.

Selain itu, pencemaran sungai akibat sampah rumah tangga dan limbah industrial yang dibuang ke sungai telah membuat pakan burung hilang.

"Sampah plastik yang hampir 80 persen terdapat di sungai ini sangat merusak biota dalam sungai yang merupakan tempat pakan burung," katanya.

Hilangnya pakan tersebut, mempengaruhi habitat burung, yang terjebak dalam dua pilihan yakni bermigrasi (pindah-red) atau bertahan dan tekurung di habitat tersebut selama-lamanya.
(*)

 

Editor: AA Ariwibowo

COPYRIGHT © 2011

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved