ads

Selasa, 23 Ogos 2011

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


SaYanG iBu: SEPAGI <b>DI</b> KLINIK <b>TELOK DATUK</b>....

Posted: 26 Jul 2011 05:16 AM PDT

Hari ni ibu dan saya temankan ayah pergi periksa darah,
sementara ibu dan saya menanti ayah  buat pemeriksaan ,
saya penat penatkan badan berjalan melawat kawasan (,")
ibu pulak menjadi paparazi mengambil gambar gambar yang ibu suka
tp kan ibu cuma guna kamera cikai  samsung L100 8.2 MP tu je
 misai kucing shima dan micah
  ni bukan bunga raya, tp bunga apa ye?
  pokok bunga yg tak tahu nama, tp wangi jugak eh?
yang ni nak kata daun tak daun, nak kata bunga tak bunga
comel enariq kata nak tangkap

~
~

~

~

~

~ kaki GEBU saya..............~

sepasang kaki comel enariq...
ujian darah  enpakwe ibu  ayah  pagi tadi
laporannya adalah  tambah teruk dari semalam, tp demam dah kurang
kandungan air dalam badan masih kurang
jadinya esok enpakwe ibu  ayah kena mengulang periksa darah lagi
kalau tak berubah atau lagi tak berubah
makanya bermalamlah enpakwe ibu ayah  di hospital
mudah mudahan esok enpakwe ibu ayah  akan berkurangan
 atau beransur pulih hendaknya.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Syafika Artika Life: makan..makan <b>di Port Klang</b> sgt...

Posted: 09 Jul 2011 07:46 AM PDT

salu ari sbtu cmni,,kitorg satu family salu jalan..
tp sb minggu ni suma penat dan ade ***** tu,,
jadi,,kitorg duk jelah rumah..
so....bila ptg2 sikit,,kitorg pun kua lah..
sb dh bosan tahap dewa kat umah..
kitorg pun pegilah makan2 di port klang..
mestilah makan seafood..nama pon port kan..^__^
" makan smpi perot penoh...xlarat nk jalan.."
tu je utk arini...lalala~

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - pembangunan & kemudahan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2011 02:12 PM PDT

pembangunan & kemudahan di salak tinggi

Postby mohd kamal ab rahman » 20 Aug 2011, 05:12

saya rasa kemudahan kedai kedai kurang..pembngunan slow la..setakat ade kedai runcit..tp baru2 ni dgr cerita jusco nak bukak kat kota warisan..betul ke?

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Moreh Ramadhan <b>di</b> Masjid Ulu Rening <b>Batang Kali</b> - Pemuda UMNO Hulu <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2011 05:35 AM PDT






Batang Kali 5 /8/11 - Program Moreh Ramadhan anjuran Pemuda Umno Bahagian Hulu Selangor bermula di masjid Ulu Rening Batang Kali yang di kendalikan oleh Pengerusi Gugusan Pemuda Sdr Raikino.Prgram yang akan dilaksanakan di setiap gugusan bertujuan mengeratkan silaturahim di kalangan masyarakat masjid terutamanya golongan muda bersama-bersama bersembahyang terawih dan menjamu juadah yang disediakan.Hadir bersama Ketua Pemuda Bahagian Yg Bhg Mahmud Karim .

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Why Anwar Ibrahim Made an Unsworn Statement From The Dock <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2011 11:14 PM PDT

On 22nd August 2011, Opposition leader Anwar Ibrahim made an unsworn statement from the dock during his second sodomy trial in just over a decade. He chose to do so knowing that less weight would be given to his testimony as compared to sworn testimony from the witness box. This decision not to testify from the witness box is at once a searing protest against an unjust legal and political system, an eloquent indictment of that system and a powerful call for reform and change. By refusing to testify and daring them to do their worst, Anwar Ibrahim has put the legal and political establishment itself on trial. Through this single, public act of principled defiance he has demonstrated the shocking extent to which our justice system has been reduced to being a tool of those who are in power now. His act echoes that of Nelson Mandela, who in a bygone era also chose to give an unsworn statement from the dock during his political trial. Mandela used his now famous statement in the Rivonia sham trial to expose the evils of the apartheid regime to the scrutiny of the world.The stirring conclusion to Mandela's speech is quoted by Anwar Ibrahim in his own statement from the dock. Like Anwar after him, Mandela realised that the only possible verdict was 'guilty' and preferred to make a full and coherent statement of his struggle rather than let his argument emerge in 'bits and pieces' during cross-examination.

The unsworn statement as it is today is the fruit of several hundred years of development of the common law. In England accused persons were not allowed counsel in felonies until 1836 and the practice thus grew up of allowing the accused person to make an unsworn statement from the dock. When the Criminal Evidence Act 1898 finally allowed sworn evidence to be accepted by the court, the right to make an unsworn statement from the dock was expressly preserved so as not to compel an accused person to go into the witness box. This hallowed and time-marked right is invaluable to the victim of a political trial, fighting against the entire might of the State. What Nelson Mandela did in 1963, Anwar Ibrahim did yesterday. Used in a righteous cause, the unsworn statement from the dock is a powerful tool against an unjust legal and political establishment. Anwar Ibrahim has rightly said that the outcome of his sodomy trial is a foregone conclusion. Now he has taken this judicial persecution and turned it into a weapon for the betterment of the nation.

N SURENDRAN
VICE PRESIDENT
KEADILAN  

Download PDF copy here 

Go green and get rewarded – TheStar | Elizabeth Wong for <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2011 08:05 PM PDT

By EDWARD R. HENRY edward@thestar.com.my

THE Petaling Jaya City Council (MBPJ) had embarked on a green initiative to encourage and reward residents to care for the environment.

The initiative, PJ Low Carbon Green Rebate Assessment Scheme, will reward residents for their effort.

Good initiative: Wong (second from left) with Mohamad Roslan (right) at the launch while MBPJ councillor and Green City committee chairman Khairul Anuar Ahmad Zainudin looks on.

Practices such as composting, using a solar water heater or collecting rain water for washing are considered "green".

State executive councillor in charge of Environment, Tourism and Consumer Affairs Elizabeth Wong said environmental friendliness was a good effort and MBPJ's rebate assessment scheme could create a green revolution.

"Residents can take part in activities to green their homes in simple acts of composting or even buying energy-efficient appliances," she said.

MBPJ will give rebates of up to RM500 in annual assessment to residents who incorporate energy-efficient methods or follow a green lifestyle.

Residents can get the forms from the council and send it by Oct 21 for the rebate.

Wong, who launched the scheme at the council yesterday, said housewives could easily become agents of the green move by just collecting fruit or vegetable peels or for organic composting.

"Organic composting using a drum and some earth in your garden can get a resident to enjoy the RM150 rebate.

"Residents could earn another RM150 if they can show proof that they have recycled plastic, paper or cans weighing 50kg for the month," she said.

One of the ways: Wind turbines to cool the home.

"Our officers are working hard to make Petaling Jaya into an environment-friendly city. Our rebate assessment scheme will benefit people during this difficult time," said Roslan.

He said for the pilot programme, MBPJ would accept only 100 applicants.

Five categories — energy, water, household waste products, transport and outdoor landscape — would be taken into account in the scheme.

A person can claim only 50% for each category.

"We are trying to promote green incentives or eco-friendly policies to reduce the carbon footprint," he said.

Roslan said people must make greener choices in all areas of their life, from cycling to the neighbourhood store to making their home energy-efficient.

Wong said if the programme was successful in Petaling Jaya than it would be extended to other councils.

For verification of homes that have incorporated energy-efficient upgrades or residents leading a green lifestyle, a team of consultants would visit the houses of the rebate applicant.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Paintball <b>Di Jeram</b> | Cptshah Dot Com Collections

Posted: 18 Jun 2011 01:56 PM PDT

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


[June 19@9:30pm Tonight] Ceramah Pakatan Rakyat <b>di Tanjung Sepat</b>..

Posted: 19 Jun 2011 05:19 AM PDT

At Tanjung Sepat. Ceramah PR, co-speakers: USTAZ IDRIS AHMAD & SHAMSUL ISKANDAR AKIN, 9.30pm at DEWAN MUHIBBAH TG SEPAT (DEPAN PETRONAS). Hope to see you if you are nearby :-)

Today's Visitors: 0 Total Visitors: 6

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Syurga P.A.T.I. <b>di Kapar</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 30 May 2011 02:16 AM PDT

Sejak awal tahun 2011, pelbagai kejadian pecah rumah, rompakan berlaku di Kampung Sungai Serdang Kapar, klang. Dalam beberapa kejadian, saksi selaku mangsa mendakwa mereka mendengar pertuturan suspek dalam lAoghat indonesia yang ketika itu bersenjatakan parang. Mangsa diugut akan dicederakan sekiranya tidak menuruti kemahuan mereka.

Kes terbaru adalah pada 25 May 2011 berlaku pada awal pagi. Untuk pengetahuan pihak Tuan/Puan, pelbagai usaha telah dilakukan oleh golongan belia termasuk menyertai pasukan RELA mengawasi kawasan kediaman, namun usaha tersebut tidak menampakkan sebarang hasil. Tidak dinafikan hampir 10 peratus penduduk adalah pendatang asing dan diyakini tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan atau permit yang sah. Maka, wajarkah P.A.T.I. ini dilindungi?

Saya sebagai wakil penduduk Kampung Sungai Serdang, Kapar, Klang Selangor ingin memohon jasa baik Tuan/Puan untuk memerangi P.A.T.I. ini lelaki ataupun wanita. Mereka kini berjalan dengan MEGAH dan SELESA tanpa mengkhuatiri bahawa diri mereka akan ditangkap oleh mana-mana pihak berkuasa. Segala usaha dari pihak Tuan/Puan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

By: Saiful BH

Aduan yang berkaitan:

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


~ istimewanya 24 julai, 2011 <b>di shah alam</b> ~ | P2sttj&#39;s Blog

Posted: 25 Jul 2011 10:26 AM PDT

alhamdulillah…….

sejak PKR mengambil allih tampuk pemerintahan di shah alam, kembali hidup suasana bebas mengikuti kuliah2 pengajian yang sebelum ini dibekukan kerana fanatik politik sesetengah pihak..

alhamdulillah, banyak program keagamaan yang bersifat penerapan ilmu yang kerap dianjurkan di sana- sini, tanpa halangan kerana itu kemahuan kerajaan negeri selangor; yang juga kehendak rakyat sekitar..

alhamdulillah, kami kini boleh berpesta di stadium melawati yang dulu ibarat paling tidak layak untuk dijejaki.. huhu… salah-satu pusat penerangan yang membincang & menghuraikan isu2 semasa.. matlamat bersama.. seperti biasa ruang percuma di sana tetap padat dengan kehadiran rakyat yang inginkan penjelasan sebenar tentang isu2 sensasi terutamanya… tapi mereka BIJAK kerana tidak mudah melatah dengan propaganda akhbar2 perdana..

huhu… HEBAT ya, warga selangor yang cintakan keharmonian negara berterusan… mereka bertindak, tapi dengan bijaksana! BERSIH membawa muafakat..

Firman Allah bermaksud (al-Maidah:57)

Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi pemimpin orang-orang yang membuat agamamu menjadi olok-olok dan main-main , iaitu orang yang diberi kitab sebelum kamu dan orang-orang yang tidak beriman. Patuhlah kamu kepada Allah, kiranya kamu benar-benar orang yang beriman

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:

 Apabila disia-siakan amanah, maka tunggulah saat kehancuran?.

Sahabat bertanya : " Wahai Rasullullah apakah dia mensia-siakan amanah itu?"

Baginda berkata :

"Apabila diserahkan sesuatu urusan kepada orang yang bukan ahlinya maka tunggulah saat kehancuran."

sebenarnya saya rasa teruja dengan kehadiran orang ramai yang turut mengimarahkan masjid negeri selangor sewaktu ustaz azhar dipilih sebagai penceramah kuliah maghrib kelmarin.. dengan slang tganu nya yang agak pekat? jugak, x sangka penuh hampir semua ruang masjid negeri shah alam di malam kelmarin!

subhanallah… alhamdulillah… alangkah indahnya jika lautan orangramai di masjid2  kita berterusan sebegini…? masyaAllah…

sila c&p link untuk maklumat lanjut berkenaan kuliah ust. azhar,ye?

http://klinik-muallij.blogspot.com/2011/07/kuliah-ustaz-azhar-idrus-24-julai-2011.html

http://ustazazhar.net/v01/

http://azfar9897.blogspot.com/2011/07/ustaz-azhar-idrus-di-masjid-negeri-shah.html

(recommended) ~ view this urself, n won't be sorry for that~

semoga Allah bersama kita di mana jua… ameeen…

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


MUHAMMAD AZRIL HAMZAH: Azril Azlina @ Sunway Pyramid, <b>Bandar Sunway</b>

Posted: 09 Aug 2011 11:03 AM PDT

Azril Azlina @ Sunway Pyramid, Bandar Sunway
Catatan 27 - 29 Mei 2011

Pengembaraan kali ini diteruskan dengan Azril dan Isteri tercinta ke bandar Sunway pula. Tujuan kami ke sana adalah menghadiri kursus. Yang berkursusnya adalah Puan Azlina dan Azril adalah peneman di ketika disana. Setelah menempuh perjalanan yang gembira kami pun sampai setelah mendaftar hotel kami pun keluar berjalan jalan disekitar. Tetapi pada hari ini 27/05/2011 keseronokan perjalanan kami terbantut disebabkan 2 perkara iatu perkerja hotel yang kurang mesra, cuba bayangkan kalau pelancong asing datang mereka akan layan dengan layanan yang baik tetapi jika pelancong tempatan yang datang mereka akan layan dengan layanan yang kurang mesra tambahan peserta kursus yang dibayar penginapan oleh jabatan. Perkara yang kedua adalah kesesakan yang teramat sangat pabila waktu tengahari dan petang ketika disana.

Dipendekkan cerita setelah Puan Azlina habis berkursus kami pun terus ke kompleks membeli belah Sunway Pyramid. Inilah buat pertama kalinya Azril ke sana, dan azril pun terus meronda ronda disana apa yang membuatkan Azril tertarik adalah terdapat lapangan berais disana. Lapangan salji tersebut digunakan bagi mereka  yang bermain sukan luncur ais dan sekitar kawasan tersebut memang sejuk. Selain itu terdapat kompleks membeli belah yang menarik, memang menarik sehingga semua semua barang hendak dibeli oleh kami.

Selepas kami meronda ronda sekitar kami pun pergi mencari makanan di restoran makana segera yang terdapat disana, apa yang penting logo halal dari JAKIM perlu ada. Seperti biasa setelah makan azril akan memesan satu lagi ais kisar dan setelah kami keluar dari restoran tersebut azril terus membawa bekas minuman yang mengandungi ais kisar tersebut dan melepak sambil memerhatikan peluncur ais yang meluncur ais ketika disana. Sebenarnya Azril memang teringin sangat hendak main permainan luncur ais tersebut tetapi apakan daya     Azril masih lagi demam, oleh sebab tersebut Azril terpaksa memendam hasrat tersebut. Apa pun tidak mengapa asalkan dapat minum ais kisar selain dapat merahatkan minda dapat juga melihat orang meluncur ais.

Setelah kami penat meronda ronda kami pun pulang semula ke hotel dan pada pendapat Azril memang menarik keadaan kawasan membeli belah tersebut dengan susunannya yang menarik. Apa yang tidak menariknya adalah kenapa dan kenapa ( 8juta kali 8 juta kuasa 12juta ). Kenapa buat piramid? Kenapa buat singa yang seolah olah penjaga pada piramid tersebut? kenapa ada ukiran mesir purba dalam bangunan tersebut? kenapa ada muka firaun berbadan singa seperti sphinx yang menggambarkan firaun khuffu? kenapa perlu ada hieroglif? Kenapa pula ada patung firaun? kenapa perlu ada patung pengawal firaun? kenapa ada simbol mata yang memerhatikan segalanya? Kenapa perlu ukiran manusia yang dilaknat Allah SWT ini dibina semula? Baiklah noktah.............................

Pada 29 Mei 2011, setelah tamatnya kursus Puan Azlina kami pun terus balik Kuantan dan semasa perjalanan balik, kami pun terus singgah sebentar di Shah Alam. Lokasi kami adalah di butik Jakel, ini adalah disebabkan kami tidak pernah kesana dan tujuna kami kesana adalah untuk membeli kain. Memeng besar butik tersebut ditambah pula dengan perkerja yang peramah yang ada disana membuatkan kami berasa selesa disana.Cuba bayangkan terdapat pelbagai kain yang terdapat disana dari murah hinggalah yang mahal. Setelah sejam kami disana kami pun terus keluar dan kami pun meneruskan perjalanan kami dan kami pun sampai di Kuantan.

 Kenapa kerap sangat Azril demam sejak kebelakangan ni

.

 Seronoknya depa, kalau Azril tak demam tentu Azril dah luncur sekali

.

Senyuman gembira dari wanita yang Azril cukup cintai setelah mendapat kain yang didamkannya

.

My Malaysia Stockfolio-From RM10,000 to RM100,000: <b>Sunway</b> mulls <b>...</b>

Posted: 22 Aug 2011 04:23 AM PDT

Sunway has been offered a sizeable piece of land in India for a possible township development
Petaling Jaya: The enlarged Sunway Bhd, with total assets of RM7 billion and a market capitalisation of over RM3.5 billion, has been offered a sizeable piece of land in India for a possible township development.

Sunway group founder and chairman Tan Sri Jeffrey Cheah said the development will be in one of India's "major cities".

He, however, declined to disclose more details because no agreement has been finalised.

"But we are looking at the offer seriously," Cheah told Business Times.

Such offers from foreign property players are not uncommon for Sunway, he said, attributing it to his success in developing a piece of derelict mining land into a thriving township, that is Bandar Sunway.

In a recent interview, Cheah said while India is a country with vast opportunities for the Sunway group, moving forward, it will be Singapore and China that it would like to focus on.

"We expect some 30 to 40 per cent from our bottomline to come from China and Singapore by 2015," he said, adding that despite the size of Singapore, Sunway still finds a lot of opportunities in the island.

"Also in Singapore, we learn a lot because they are technologically advanced in many ways."

While in China, the group has signed a collaboration agreement to participate in the development of Tianjin Eco-City with master developer Sino-Singapore Tianjin Eco-City Investment and Development Co Ltd for a RM5 billion gross development value (GDV) project in Tianjin Binhai New Area.

Sunway was chosen to be the only Malaysian developer with other top regional developers, which include among others Singapore's Keppel Land, Taiwan's Farglory Group and Japan's Mitsui Fudosan.

Cheah said in expanding to the region, the group will continue to identify places with high growth in their population and per capita income, and build strong relationships with local partners.

He said the group will definitely leverage on its bigger and stronger merged group to replicate its success here, overseas.

Sunway Bhd, to be listed on Bursa Malaysia tomorrow, will be one of the largest property-construction players with total assets of RM7 billion and a landbank of 880ha with total gross development value (GDV) of RM25 billion and a market capitalisation of over RM3.5 billion.

Within Bandar Sunway itself, Cheah said the group has at least 32ha more to develop, with the remaining GDV more than RM5 billion.

"We want to be a world-class Asian property-construction group and this merger will be our growth catalyst," he said, adding that the group will be on the lookout to acquire other property companies to enhance its shareholders' value.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Dr Shafie Abu Bakar: Adun <b>Bangi</b> Interview Pemohon-Pemohon Tanah <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2011 04:28 PM PDT

Pejabat Daerah Hulu Langat, 08 Ramadhan = 08 Ogos (Isnin):

Selama 30 tahun penduduk di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja, Jalan Reko mendiami kampong tersebut. Setiap kali pilihanraya tiba, mereka dijanjikan untuk diberi pemilikan tanah di tapak rumah yang mereka bina. Mereka diklasifikasikan sebagai setinggan dan tidak mendapat sebarang kemudahan. Kawasan berkenaan pula sering banjir bila berlaku hujan lebat, kerana terletaknya di Pinggiran Sungai Langat.

Selepas Kerajaan Pakatan Rakyat menang di negeri Selangor, Adun Bangi didekati pemimpin masyarakat setempat seperti oleh Encik Nathan a/l Marianandan dan kawan-kawan bagi memohon pemilikan tanah yang mereka dan keluarga mereka tinggal sejak 30 tahun yang lepas, Adun turun melawat Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja dan bertemu penduduk dan bersetuju menyenaraikan nama-nama penduduk di kampong berkenaan. Lawatan kedua dibuat dan pertemuan diadakan di Pejabat En. Nathan di Kampong berkenaan. Berikutnya permohonan pemilikan tanah dibuat kepada Pejabat Tanah Hulu Langat dengan sokongan Adun Bangi untuk dipertimbangkan oleh Kerajaan Negeri.

Al-Hamdulillah atas keprihatinan Kerajaan Pakatan Negeri Selangor pada pagi ini 36 orang dari penduduk di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja dipanggil untuk diinterview di Pejabat Daerah Hulu Langat mulai dari jam 9.30 pagi. Daripada 36 orang pemohon 24 orang daripada mereka adalah berketurunan India dan 12 daripada mereka adalah berketurunan Cina.

Interview dilakukan oleh Adun Bangi Dr. Shafie Abu Bakar bersama dengan Encik Mohd Rashidi Bin Ruslan Penolong Pegawai Daerah (Tanah). Oleh kerana mereka telah menduduki sejak sekian lama di atas tanah yang dipohon, interview lebih bersifat kenal pasti pemohon yang menduduki tanah yang dipohon dan mempasti tidak ada konflik di kalangan keluarga, terutama anak-anak yang dipersetujui menjadi pemohon, jika ibu bapa mereka bersetuju, termasuk anak-anak yang lain. Terdapat juga beberapa adik beradik yang mendirikan rumah berdekatan antara satu sama lain, semua mereka juga dipanggil.

Ada aspek-aspek yang lucu berlaku di dalam interview yang mentertawakan kami yang merupakan sebagai hiburan bagi kami, kerana berada begitu lama menginterviewkan mereka. Kami dibantu oleh 2 pembantu dari segi memanggil mereka yang interview dan menyediakan bahan-bahan dan catatan. Ada dari kalangan pemohon yang sudah lanjut usia dan tidak begitu faham berbahasa Melayu, maka diminta anak yang mengiringi masuk sama ketika diinterview

Apa yang menarik oleh Adun, sejak awal berhubung dengan masyarakat setempat di Pinggiran Taman Desa Seroja ini bahawa masyarakat multi rasial yang terdiri dari kalangan masyarakat India dan Cina ini hidup dalam keadaan aman. Mereka sebenarnya adalah dari golongan miskin dan kebanyakan mereka adalah sebagai boroh. Ada yang datang bukan saja berpakaian sebagai boroh, tetapi berseluar carik yang menandakan kemiskinan pemohon. Tidak ramai daripada mereka yang meningkat dari status sosial. Hanya sebahagian dari anak-anak telah berpindah, bukan kerana kaya, tetapi lebih kerana ruang di Kg. Pinggiran Taman Desa Seroja telah sempit. Walau bagaimana sebahagian besar terus tinggal di situ meneruskan kehidupan yang diwarisi dari orang tua generasi lalu.

Adalah diharapkan dengan pemberimilikan kelak infra-struktur dapat disediakan dengan lebih baik.Kawasan mereka sebenarnya termasuk kawasan pekan, tepi jalan dari Kajang ke UKM, di Jalan Reko, tapi sedikit ke dalam. Bila penduduk mendapat pemilikan tanah mereka tidak lagi ragu-ragu dari segi pemilikan dan boleh usaha untuk membaiki rumah kediaman dengan lebih baik, kerana tanah sudah dimiliki. Diharap Kg. Pinggiran Taman Desa Sentosa menjadi lebih maju dan penduduk lebih aman dan makmur.

Sekian.

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


the so called me : Sepetang <b>Di Subang Jaya</b>

Posted: 17 Aug 2011 08:14 AM PDT

Peringatan : Ini ialah entry simpan. Biasalahkan . . . orang kalau dah rajin sangat-sangat...memang suka penuhkan inbox memory. Well last Saturday, after I finished my extra class, I headed straight to Subang. The story was like this. Hajat di hati bakal nak make-up kereta beliau di Kajang. Maklumlah..nak raya kan..So he already asked the workshop and it takes approximately 4 days to finish everything. Jadi dalam masa his car kat bengkel, I bagi beliau pakai my car since my workplace is not that far. Salah. Sangat dekat sebenarnya my workplace dengan rumah. Rumah encik bakal pula jauh nak ke office. Mula-mula beliau nak drive kereta abah beliau je..But then I said better no. At least kena ada kereta kat rumah..manalah tau kan abah beliau ada emergency ke, apa ke...Then beliau setuju nak pakai my car..

As I said lepas kelas tambahan terus ke rumah beliau. Sebab it was Saturday dan malas nak harung jam di Federal, saya lalu NPE. Lepas je tol Taman Medan, my phone rang...It's him telling that his car won't start. Err...kenapa lepas I dah lepas tol baru nak cakap? Sampai rumah beliau, both of us meng-Google why car won't start. And mostly the answer is flat battery. Hah! Ape lagi??? Both of us berlagak macam mekanik la kan..Sudahnya panggil mekanik depan rumah..Dah start pakai jumper start pun tak boleh. So the junior mekanik tu suruh tolak gi bengkel. So kena tunggu kepas berbuka. Okay. Memang beliau sangat risau. Sudahnya I kena paksa berbuka di rumah beliau.

Lepas berbuka * Thanks auntie * datanglah beberapa orang mekanik to push the car. And then tak lama lepas tu, beliau balik lalu mengambil kunci spare. Saya teman beliau ke bengkel semula..And guess what? Kereta boleh start, okeyh? Sepetang tunggu, bermacam-macam benda yang dah try. Boleh tak??? Sebenarnya nak pakai KUNCI SPARE???? dang!!!!  huh~ Sabor jelah..Kunci ori tak leh pakai sebab cip dekat kunci tu dah hilang. Hah..memosah la pulak nak mencari. Then auntie cakap maybe auntie dah tersapu kot...I said to him that manalah tau kan..Jumi si chubby tu dah makan......

Lepas went through saat-saat yang tense di rumah beliau.......kami spent time di Old Town sambil menikmati coffee. berbual tentang "hari itu". Hmm.... Sayang awak wahai encik bakal.

Our treat after seharian bersabar.

Hugs and kisses,
Cikmai

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


PAS Kuala Selangor: Sekitar Ceramah Umum <b>di IJok</b>, Kuala Selangor

Posted: 06 May 2011 07:18 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]FORUM PERDANA pd 22 Okt 2010, Jam 8.00 malam di Masjid Baru Bukit Badong. Ahli Panel YB Dr. Hassan Ali, Ust Zahazan Mohamaed & Dr O... Sekitar Ceramah 'Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat' di Bukit Badong, Ijok. ...
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved