ads

Isnin, 30 April 2012

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Polis Tembak Mati Dua Penjenayah <b>Di Ampang</b>

Posted: 26 Apr 2012 07:45 PM PDT

Polis Tembak Mati Dua Penjenayah Di Ampang

KUALA LUMPUR – Dua lelaki mati ditembak setelah berbalas tembakan dengan polis di Taman Datuk Ahmad Razali, Ampang dekat sini malam ini.

Menurut sumber, dua suspek warga tempatan itu, yang berumur dalam lingkungan 20-an, dikehendaki polis kerana pelbagai kesalahan jenayah.

Dalam kejadian kira-kira 10.30 malam itu, suspek yang memandu kereta Honda Civic putih dikatakan bertembung dengan polis lalu melepaskan tembakan ke arah polis sebelum polis bertindak balas.

Polis masih sedang menyiasat identiti kedua-dua suspek itu, katanya. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


SK <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): PROGRAM STREETSMART ANJURAN <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2012 09:36 PM PDT

Pada 19 April 2012 seramai 40 orang murid SK Bukit Lanjan telah terpilih untuk mengikuti program keselamatan jalanraya anjuran pengendali lebuhraya LITRAK/SPRINT di litar khas di Putrajaya. SK Bukit Lanjan yang terletak di dalam jajaran lebuhraya LDP dan Penchala Link adalah antara sekolah yang terpilih mengikuti program tersebut. Terima kasih kepada pihak LITRAK/SPRINT di atas tanggungjawab korporat anda dan pihak kami amat berharap hubungan baik antara pihak sekolah dan warga swasta dapat diteruskan pada tahun-tahun mendatang.

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


arifnasir: rumah <b>di paya jaras</b>

Posted: 14 Mar 2012 02:23 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]rumah di paya jaras. Posted by arifnasir at 02:23 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook ... Blog Archive. ▼ 2012 (2). ▼ March (2). rumah di paya jaras · rumah di paya jaras ...

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


<b>Burung</b> Kasuari Tersandung Batu Berlian

Posted: 20 Mar 2012 07:16 AM PDT

http://www.kicaumania.org

Hutan Tampati terlihat rimbun dari jauh, hutan itu belum terjamah tangan manusia, artinya belum ada manusia yang menebangi pepohonannya dan membuka ladang.   Di hutan itu hidup bermacam-macam binatang, namun jenis burung jauh lebih banyak dibandingkan binatang lainnya.

Seperti biasa, dikala mentari muncul dari arah timur, burung-burung berkicau bersahutan.  Ayam jantan berkokok panjang dan melengking, membuat semua penduduk hutan meregangkan badannya dan menguap lebar.  Penduduk hutan keluar dari sarangnya dengan mata bekerjap-kerjap, tanda matanya sedang menyesuaikan dengan cahaya matahari pagi.

Tak terkecuali burung kasuari, seekor binatang yang tak bisa lari namun perawakannya mirip burung.  Burung kasuari sangat besar, beratnya bisa mencapai 50 kg dan tingginya satu meter lebih. Kakinya seperti ayam, namun bercakar 3. Cakarnya sangat tajam.

Burung kasuari sangat nakal, kemarin ia mengejar-ngejar kancil sampai kancil tercebur di sungai.  Burung kasuari tertawa terbahak-bahak melihat kancil tak bisa berenang.  Kancil berteriak-teriak minta tolong, sampai akhirnya gajah menolongnya.  Gajah menasehati burung kasuari agar tidak mengulangi kembali perbuatannya, namun nasehat gajah tak digubrisnya. Ia masih suka mengejar-ngejar binatang lain sampai mereka kewalahan.

Burung kasuari sangat suka memakan batu-batu kecil, tujuannya untuk membantu menghancurkan makanan di temboloknya.  Setiap hari, burung kasuari mencari batu-batu kecil itu.

Hari ini, burung kasuari mengincar rusa bertanduk panjang untuk dijadikan teman bermainnya.  Dengan mengendap-ngendap ia mendatangi rusa yang sedang asyik mengobrol. Dan…..

" DHUAR….."  Seru burung kasuari mengagetkan rusa dan temannya.
Rusa langsung lari, badannya yang langsing dan kakinya yang kecil membuatnya lincah berlari menerobos lebatnya hutan.  Burung kasuari yang berbadan besar dan hanya berkaki dua, terlihat sulit menandingi kelincahan rusa.  Namun burung kasuari mempunyai tekad pantang menyerah, sehingga ia tetap mengejar rusa  walaupun jauh ketinggalan.

Rusa berlari menuju puncak gunung, burung kasuari mengejarnya dengan nafas yang mulai tersengal-sengal kecapaian. Akhirnya sampai juga ia ke puncak gunung.  Namun…..burung kasuari kehilagan jejak. Kelelahan berlari, burung kasuaripun beristirahat. Paruhnya terbuka, nafasnya ngos-ngosan. Ia butuh air. Di liriknya ke kanan dan ke kiri, tapi tak dilihatnya ada sungai mengalir.

Setelah rasa lelahnya hilang, burung kasuaripun berdiri mencari air.  Akhirnya ia menemukan sebuah gua, dimana dari dalam gua tersebut terdengar suara gemericik air.  Perlahan dimasukinya gua itu.  Aneh sekali, gua yang biasanya gelap ternyata memancarkan cahaya yang sangat terang dari dalamnya.

Semakin masuk ke dalam gua, penglihatan burung kasuari semakin terang.  Ia sangat takjub melihat banyak sekali batu-batu yang mengeluarkan sinar berwarna-warni.  Keindahan sinar itu memantul di mata air yang mengalir pelan menjauh. Ternyata bebatuan itu adalah batu berlian.

Keindahan itu membuat burung kasuari terpukau, ia lupa dengan rasa hausnya.  Yang ada adalah nafsunya untuk memakan semua batu berlian itu, maka iapun memakan dengan lahap batu berlian yang ada sampai perutnya membuncit karena kekenyangan.

Burung kasuari lupa, bahwa ia memerlukan bebatuan untuk melancarkan proses melumatkan makanan di temboloknya, bukan sebagai makanan utama.  Sedangkan dari pagi tadi, burung kasuari belum makan, bahkan setelah berlari ia belum minum.  Apa yang terjadi….??

" Aduhhh….Aduhhh……Perutku sakit sekali….."  Rintih burung kasuari sambil berguling-guling di tanah.
" Tolonggg…..Tolong akuuu……."  Rintihnya berulang-ulang, namun tak ada yang datang menolong.

Setelah sekian lama berguling-guling dan merintih kesakitan, akhirnya suara rintihannya terdengar oleh binatang lain yang kebetulan lewat di depan gua.

" Hei….siapa itu yang merintih meminta tolong….?? "  Monyet bertanya kepada temannya.
" Ayo kita masuk ke dalam gua, kita lihat siapa yang meminta tolong "
" Ayo "

Merekapun bersama-sama memasuki gua. Ketika mendapati burung kasuari yang meminta tolong, semua monyet memonyongkan bibirnya dan keluar dari gua tanpa mau menolong.  Hanya seekor monyet yang tersentuh hatinya melihat burung kasuari berteriak kesakitan.  Monyet yang baik hati itu berlari mengejar kawannya dan berusaha membujuk mereka untuk menolong.

" Hai teman….Janganlah kebencian kita membuat kita tak mau menolongnya "
" Aku tidak mau menolong burung kasuari yang sombong itu ! "
" Iya….!  Aku juga tidak mau ! Tingkahnya selama ini sangat menyusahkan kita ! "
" Semua binatang tidak ada yag menyukai burung kasuari ! "
" Biarkan ia merasakan susah….! Jangan dibantu teman ! Ayo kita tinggalkan dia ! "
" Ayooo…..! "

Semua monyet sepakat untuk tidak membantu. Namun monyet yang baik hati tak berhenti membujuk temannya.
" Mengapa kalian berubah menjadi seperti burung kasuari ? "

Perkataan monyet baik hati membuat mereka menghentikan langkah dan serentak menoleh keheranan.
" Apa maksudmu ? "
" Iyaaa…..apa maksudmu ? "  Seru yang lain.
" Kita tahu bahwa apa yang dilakukan oleh burung kasuari adalah perbuatan yang tidak baik. Namun, tidak mau menolong yang sedang tertimpa kesusahan adalah juga perbuatan yang tidak baik "  Monyet baik hati menasehati temannya.
" Apakah nanti setelah kita tolong, ia akan mengulang perbuatan buruknya ?? "
" Semoga tidak, yang penting sekarang kita menolongnya, karena ia sedang butuh pertolongan "

Kebimbangan menyelimuti mereka, namun jerit kesakitan burung kasuari membuat hati mereka luluh. Setelah saling berpandang, akhirnya mereka berjalan kembali memasuki gua. Tanpa banyak kata mereka bergotong royong menggotong burung kasuari turun dari puncak gunung untuk pulang kembali ke rumahnya.

Sejak saat itu, burung kasuari menyadari perbuatan buruknya. Dan iapun tidak pernah mengulang perbuatannya. Kini burung kasuari menjadi binatang yang menyenangkan untuk semua temannya.

Bunda imels / Mamah imels
Purwakarta, 20 Maret 2012, pk: 21.05

" JANGANLAH SUKA MENGGANGU TEMAN DAN MEMBUATNYA SUSAH HATI, KARENA SUATU SAAT KITA AKAN MEMBUTUHKAN PERTOLONGANYA "

" JANGANLAH KEBURUKAN KITA BALAS DENGAN KEBURUKAN PULA "

" MEMAAFKAN ADALAH SIKAP YANG TERPUJI, NAMUN MENYADARI KESALAHAN DAN TAK MENGULANGNYA ADALAH JAUH LEBIH TERPUJI "

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


KHIDMAT MERU: CERAMAH UMUM PR <b>DI MERU</b> MENDAPAT <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2012 05:59 PM PDT





Sambutan rakyat dimana-mana sahaja terhadap Ceramah Umum yang diadakan oleh PR amat menggalakkan kerana mereka mahu mendengar sendiri penerangan dari pimpinan PR mengenai berbagai tohmahan dan tuduhan yang di lemparkan oleh umno / bn didalam media purba milik mereka.
Ceramah yang di berikan oleh Naib Presiden Pas, YB Salahuddin Ayob, Pengarah Strategy PKR Saudra Rafizi dan Pesuruhjaya Pas YB Dr Rani mendapat sambutan yang baik apabila Dewan Serbaguna MPK di Meru di penuhi diruang luar dan dalam dengan rakyat berbilang kaum.
Dimasa yang sama ada ceramah umum yang di taja umno yang di adakan di padang Taman Meru Empat terbukti hambar apabila pada jam 10 malam yang datang cuma lebih kurang 35 orang dan sejam kemudian tinggal beberapa kerat maanusia sahaja...

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Najib <b>di Batu Caves</b> - TUK KIYAI - ISU SEMASA

Posted: 15 Feb 2012 07:43 PM PST

Saya petik:

[SH] BANGI - Kehadiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada sambutan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini tidak menyalahi hukum syarak, kata Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria.

Beliau berkata sebagai seorang pemimpin tidak salah untuk Perdana Menteri bersama-sama dengan bangsa lain dalam perkara yang berkaitan dengan adat.

"Sekiranya tiada niat untuk merayakan atau redha dengan perbuatan agama lain tidak mengapa tetapi kalau sama-sama merayakan baru tidak boleh," katanya kepada pemberita selepas perasmian Seminar Profesionalisme Penceramah Agama Umno
Bahagian Pekan 2012 oleh Perdana Menteri di sini hari ini.

Dipetik Bernama hari ini, Harussani yang hadir pada seminar itu berkata, Perdana Menteri memaklumkan kepadanya bahawa beliau hanya berada di dewan untuk menerangkan polisi kerajaan dan tidak terbabit dengan perarakan keagamaan dan tidak masuk ke dalam kuil atau dalam gua Batu Caves.

Mufti Perak itu sebelum ini dipetik sebagai berkata orang Islam yang merestui dan turut serta dalam upacara keagamaan lain melakukan perbuatan syirik.

Mengenai Najib yang memakai Kurta iaitu pakaian tradisional kaum India pada sambutan itu, beliau berkata, ia hanya budaya sahaja kerana orang Islam di India pun memakai pakaian yang sama.

Oleh yang demikian, Mufti Perak itu menasihatkan pihak yang cuba memutarbelitkan isu kehadiran Najib pada sambutan Thaipusam itu supaya menghentikannya kerana mereka membuat tuduhan tanpa usul periksa sehingga boleh
menjadi fitnah.

"Masalahnya dalam keadaan sekarang orang Melayu berpecah, masing-masing mencari peluang untuk menghentam orang lain terutamanya menghentam sesama bangsa, pantang silap sikit.

"Saya harap semua orang kita (Melayu) balik pada asal, balik pada musyawarah... soal politik berbeza itu bukan menjadi masalah," katanya. Sebaliknya, Harussani lebih kecewa dengan tindakan Pas di Perak semasa majlis sambutan Thaipusam dengan mengadakan gerai dan khemah serta mengibarkan bendera Pas seolah-olah menyokong dan redha dengan orang yang melakukan kufur.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Dr Shafie Abu Bakar: Demonstrasi Silat Gayung Malaysia <b>Di Kajang</b> <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:21 PM PDT

Kajang Utama, 01 Jamadil Awal 1433 = 24 Mac 2012 (Sabtu):

Pusat Latihan Kajang Utama (PLKU) bagi Silat Gayung telah bertapak sudah agak lama iaitu sejak 2004 bertempat di sebuah premis kedai bersebelahan dengan Sekolah Kafa Integrasi al-Hidayah di sini. Menurut Cikgu Idris Shafie Pengerusi Silat Gayung di sini PLKU di sini adalah di bawah Pertubuhan Silat Gayung Malaysia. Silat Gayung yang didukung oleh PLKU di sini pada asalnya diasaskan oleh Dato` Mior Abdul Rahman pada tahun 1938 di Singapura. Beliau adalah Bekas Anggota Polis. Ianya merupakan Silat Tempur bagi mempertahan diri dalam menentang musuh.

Pada malam ini diadakan Program Himpunan Waja Diri (PHWD) sebagai demonstrasi kejayaan latihan yang telah disampaikan selama ini. Adun Bangi sebagai Pengerusi Perbadanan Permuziuman, Adat Melayu dan Warisan (PADAT) diberi penghormatan merasmikan program yang diadakan sejak pagi tadi dan akan merasmikan penutup oleh Y.B. Dr. Ahmad Yunus bin Hairi Exco Belia, Sukan dan Adat Resam Melayu pada petang esok (Wakil beliau). Hadir pada majlis malam ini antaranya Tuan Haji Ibrahim Martibi Pengerusi Rukun Tetangga Kajang Utama, Ustazah Tumijah Ketua Guru Sekolah Kafa Integrasi Al-Hidayah, Cikgu Akhtar Pengarah Program, Leftenan Kernal Jaafar Abdul Ghafar, Cikgu Ahmad Harun,, Cikgu Ruslan, Ustaz Ruslan dan tamu-tamu jemputan.


Menurut Cikgu Akhtar, program yang diadakan sejak pagi ialah motivasi Jati Diri yang disertai pelajar-pelajar dari beberapa pengajian tinggi, teknik bela diri, sukan dan tahlil.Menurut Cikgu Idris Pengerusi PLKN, ``Penyertaan kali ini sejak pagi dihadiri lebih kurang 1.000 orang. Antara pasukan silat, mewakili Kelab Silat UKM, UNITEN, UIAM, Wakil-Wakil dari Sekolah, Rela dan kumpulan-kumpulan yang lain. Antara mereka dari:

Seni Silat Gempur 200 orang

Kesatria Wanita 20 ,,

Gayung Petani 20 ,,

Tempur Betawi 10 ,,

Majlis perasmian berlangsung di padang berhampiran Sekolah dengan pasukan-pasukan pesilat berpakaian seragam hitam segak di dalam barisan. Sejak dari ketibaan Adun disambut dengan iringin gendang silat yang menaikkan semangat. Kemudian keizinan dipohon dari Adun bagi memulakan acara dengan berpancak silat. Cikgu Idris memulakan majlis dengan ucapan alu-aluan dan memaklumkan tentang PLKU dan tujuan diadakan Program Himpunan Waja Diri. Menurutnya sejak 8 tahun PLKN dapat bertapak di institusi-institusi pengajian tinggi dan Silat anjuran PLKN diterima sebagai ko-kurikulum pelajar-pelajar.

Adun Bangi berterima kasih di atas jemputan dan berpendapat keperluan pertahan diri satu kemestian. Silat adalah merupakan kaedah teratur bagi mempertahankan diri. Pada peringkat masyarakat dan bangsa pertahanan adalah kewajipan, sebab itu kita memerlukan, askar, tentera, polis dan berbagai lagi bagi pertahanan dan keamanan. Jika pertahanan memerlukan peperangan, maka kita perlu berperang sebagaimana di dalam Islam banyak berlaku peperangan bagi mempertahan dan menegakkan Islam contoh Perang Badar, Uhud, Khandak dan sebagainya. Jadi mempertahankan diri adalah tugas suci. Selain daripada itu silat adalah latihan dan amalan untuk kesihatan dan melatih diri dengan disiplin dan aturan. Silat juga pada peringkat yang lebih tinggi ialah membina `Seni Mempertahankan Diri` yang mempunyai elemem estetik dan menarik. Sebagai Pengerusi PADAT Adun berminat untuk mempastikan tentang seni silat asal Selangor. Bagi mencari akar seni pertahan diri tempatan dan negeri, barangkali kalau perlu kita boleh mengadakan Konvensyen Seni Pertahan Diri dan meneliti akar dan tradisi yang boleh membina imej dan identiti Seni Pertahan Diri masyarakat dan negeri.

Selepas perasmian diadakan demonstrasi silat dari berbagai pasukan dan berbagai jenis silat yang dipersembahkan secara solo dan berpasukan. Persembahan diiringi dengan gendang silat (gendang, gong dan serunai). Persembahan berterusan sehingga jam 11.30 malam.

Sekian.

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Bicara THTL: Hijrah ke KSA 12: Keadaan keluargaku <b>di Subang Jaya</b>

Posted: 18 Apr 2012 02:53 AM PDT

Jarak udara antara Jazan (KSA) dan Subang Jaya (Malaysia) ialah 7,000 KM.  Namun dengan keujudan komunikasi, ianya dekat sekali, saban hari kita boleh skype percuma sahaja. SMS hanya SR0.50 sen per sms, manakala dgn khidmat BB messenger, ianya percuma. Maka maksud meninggalkan keluarga di zaman ICT walaupun 7000 KM tidaklah sama dengan meninggalkan keluarga di zaman silam. Saya masih ingat, zaman saya kanak-kanak, saya selalu ditinggalkan oleh ayahanda saya yang suka merantau, beliau bertahun-tahun menetap di Selatan Thailand. Kemudian dia bermukim (iqamah) di Terengganu dan kemudian pernah menetap di Kedah beberapa tahun. Musafir di masa lampau adalah musafir yg total, terputus semua hubungan hatta surat menyurat pun tak ada. tetapi, manusia di zaman dulu dapat menerima hakikat tersebut. Namun, faedah ketara dari musafirnya ayahanda saya ialah kekuatan famili kami berdikari, macam mana kuatnya ibu saya dan adik beradik saya menghadapi kehidupan tanpa ayah.

Sudah 5 hari aku meninggalkan familiku, berada di bumi Hijaz dan aku belum terasa apa-apa kesunyian lagi, mungkin kerana sedang menghadapi cabaran kerjaya yang baru, suasana serba baru, kawan2 dan lokasi yang baru serta iklim yang juga baru. Namun sudah ada suara-suara mengejek saya di sebuah laman web popular, bahawa saya sudah kerinduan.
Sebenarnya, perpisahan ini sengaja saya rencanakan untuk kekuatan famili saya sendiri. Suatu hari nanti, mereka akan pasti kehilangan saya buat selama-lamanya, namun, aku ingin menguji kekuatan mental dan fizikal mereka kerana selama ini aku terlalu manjakan keluargaku. Semalam, keluargaku tak dapat memasak kerana mereka gagal menggantikan tong gas masak yang lama kepada tong gas yang baru. Sebab selama ini, hanya aku yang tahu selok belok memasang kepala paip gas memasak, menyelenggara, mengganti tong gas dan memasangnnya semula. Itu baru satu. Mereka akan menemui banyak lagi kerja2 yang selalunya hanya aku saja yg melakukannya terutamanya kerja2 teknikal di dalam rumah dan penyelenggaraan kenderaan. Aku juga keluar ke pasar dan supermarket untuk groceries, maka sudah tentu mereka akan menghadapi sedikit kesusahan untuk melakukan kerja2 tsb.
Inilah maksud hadis Nabi saw, " sebaik-baik kamu ialah yang paling baik terhadap keluargamu." Maka kekadang kita perlu menguji keluarga kita, apakah kita sudah  memberikan servis yang terbaik untuk famili kita? Dan cara terbaik untuk mengujinya ialah bila kita tiada di sisi mereka dan alangkah indahnya bila famili kita akan berkata," alangkah baiknya jika abah ada bersama kita." Maka barulah mereka tahu betapa pentingnya keujudan kita dalam kehidupan mereka.

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


CERAMAH HASAN ALI <b>DI KELANA JAYA</b> MALAM INI......

Posted: 05 Apr 2012 01:37 AM PDT


KPS: SEBARKAN
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved