ads

Sabtu, 22 September 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Bandar <b>Bukit Raja</b>: Polis nasihat waspada peragut <b>di</b> LRT

Posted: 12 Sep 2012 05:39 PM PDT

Kuala Lumpur: Orang ramai dinasihatkan berhati-hati ketika berada di stesen Transit Aliran Ringan (LRT) berikutan beberapa kejadian ragut didalangi sekumpulan pelajar sekolah menengah.

Dalam kejadian terbaru, pagi kelmarin, tiga pelajar sekolah menengah berusia 14 hingga 17 tahun, mencabul dan meragut seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta berusia 21 tahun di Stesen LRT Jalan Hang Tuah.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh, berkata salah seorang suspek berjaya ditahan sepasukan pegawai dan anggotanya yang sedang menjalankan rondaan cegah jenayah di lokasi sama.

Hasil siasatan mendapati suspek yang berasal dari Desa Tasik, Sungai Besi di sini, dan dua rakannya yang masih bebas, menolak mangsa hingga terjatuh dan mencabulnya sebelum meragut telefon bimbit.

Sepasukan polis yang berada di lokasi itu mengejar ketiga-tiga pelajar terbabit yang memakai pakaian biasa sebelum menahan suspek utama yang membawa telefon milik mangsa, katanya pada sidang media di sini, semalam.

Polis turut menemui pisau lipat, dipercayai digunakan suspek untuk mengugut dan menakutkan mangsanya.

Suspek yang turut memiliki rekod jenayah samun secara berkumpulan yang dilakukannya di Daerah Dang Wangi, Mac lalu, kini ditahan reman mengikut Seksyen 395 dan Seksyen 354 Kanun Keseksaan untuk siasatan lanjut, manakala dua rakannya sedang diburu.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Perumahan Baru <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Maaf jika sudah ada topik berkaitan,sebab dah terlalu banyak topik tak tau nak refer yang mana..

Saya kini menetap di BBN dan berhasrat untuk membeli rumah sekitar BBST..
Saya difahamkan terlalu banyak perumahan baru yang akan/sedang didirikan..menjadikan saya keliru..
Jika hari ini,saya review di Desa ini..esok pula saya lihat ke kawasan desa itu..lama2 saya sendiri lupa Desa apa yang saya review...hehehe :mrgreen:
Boleh tak sapa2 tolong bagitau bagaimana cara saya nak tahu latest projek perumahan di kwsn BBST nie? biasanya di mana ofis jualan nya?
saya prefer untuk memiliki semi-d anggaran harga 250k..

harap sapa2 bleh membantu..tengs :D

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Ujilah Nyali Anda <b>di</b> Arung <b>Jeram</b> Merangin - KOMPAS.com

Posted: 13 Sep 2012 02:22 AM PDT

Ujilah Nyali Anda di Arung Jeram Merangin

Penulis : Fitri Prawitasari | Kamis, 13 September 2012 | 16:23 WIB

JAKARTA. KOMPAS.com - Anda pencinta tantangan olahraga air arung jeram? Sebaiknya Anda harus mengunjungi Merangin di Jambi. Pasalnya Sungai Manau ini memiliki arus yang sangat deras, cocok untuk arung jeram.

"Arung Jeram Merangin punya level kesulitan internasional," ungkap Didy Wurjanto, Kepala Dinas Kebudayaan dan Pariwisata Provinsi Jambi, di Gedung Sapta Pesona, Jakarta, Senin (11/9/2012).

Jika ingin mencoba arung jeram ini harus menggunakan peralatan keamanan lengkap dan dipandu oleh instruktur yang sudah berpengalaman.

"Tidak boleh sembarangan. Life vest mesti lengkap dan harus kuat mental," tambahnya.

Selain arung jeram, Merangin sebagai salah satu kabupaten di Provinsi Jambi juga memiliki obyek wisata lain, yaitu Geopark. Geopark atau Taman Bumi ini menyimpan baragam fosil langka yang konon berasal dari kehidupan hewan purba seperti dinosaurus.

"Disana ada fosil pakis, katanya menurut penelitian fosil tanaman itu adalah makanan dinosaurus," kata Didy.

Selain itu, juga ditemukan beragam fosil kerang yang hidup jutaan tahun lalu. Namun, Taman Bumi yang langka di dunia ini, masih jarang dikunjungi wisatawan. Meski demikian, objek wisata ini berpotensi menjadi taman bumi dunia.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


::iezmierah::: Poslaju Bakal di buka <b>di Sg buloh</b>.. yeay!!

Posted: 19 Sep 2012 05:30 PM PDT

Salam..

Wow!! superb happy hari ni..

Sebab, dapat khabar dr driver POS LAJU, yang dorang akan ada kaunter baru di sungai buloh..
Yeay!! happy gila tau.. sbb lepas ni, semakin mudah lah urusan nk hantar barang2 ke poslaju..

Ye, saya masih gunakan khidmat pick up oleh poslaju, tapi kadang2 ada masalah teknikal yang x dapat nak di elakkan, so saya terpaksa hantar semua barang2 customer terus ke Pos laju Rawang..

Sememangnya pos laju rawang adalah agak jauh dari tempat saya.. dan yang paling penting, "saya ni pemalas nk bergerak ke tempat yang jauh tu " huhuhuh...

Mungkin kaunter poslaju akan start beroperasi di sungai buloh akhir tahun ni...
-->> kalau dorang buka cepat, lagi bagus.. <<--

Happy!!

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


cintairmata.blogspot.com: Berhujung minggu <b>di Ulu Yam</b>

Posted: 09 Jul 2012 01:18 AM PDT

Assalamualaikum.. hai semua.. 
Maaf tau.. saya kata nak update pasal Heliza.. tapi saya tak sempat nak update lagi sebab tengah tunggu gambar dari kawan.. tak syok la kan kalau update takda gambar kan hehehe.. nanti tau.. maaf sangat
Sebagai tanda maaf saya.. saya nak update kat diari ni mengenai aktiviti hujung minggu saya dan teman-teman.. semalam kami ke Ulu Yam yang dekat belah Hulu Langat sana tu.. masa sekolah dulu pernah la sertai perkhemahan peringkat kebangsaan kat situ selama seminggu.. pastu dah lama tak pergi.. sekarang dah kerja baru nak pergi balik..
Tapi kali ni pergi untuk mandi manda dan BBQ.. syok tau.. nanti datang la sini jugak.. best sangat.. cuma air tak berapa nak jernih berbanding di Taman Negara Pahang dan Kota Tinggi Johor.. sana lagi best woooo... jadi apa yang saya nak ingatkan.. kalau dah pergi tempat-tempat macam ni.. sila la jaga kebersihan.. jangan cemarkan sungai kita yer.. hehehe..
Ok.. nampak tak ^_^ macam tak sabar nak mandi kan..

 Peace...... kita cuma tolong Kak Naha sediakan apa yang patut jer.. hehe
Kak Naha bersama suami.. sekarang dia ngah pregnant 5 bulan.. waaa.. tahniah.. 






Dah siap masak.. mandi...... yeyey.....










Basah wooooooo...............


  
Mereka bermain terjun berirama... saya tak larat laa... wuu
Terasa pendek di dalam hutan hahaha
Antara gambar-gambar yang cantik saya dapat snap guna handphone saya.. 

 .................................................................................................................
ada lagi satu yang tertinggal..
nak suruh korang teka sendri..

Dah nak bulan puasa.. Ya Allah.. cepatnya masa berlalu.. semoga semua urusan berjalan lancar.. =)

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Ayu Library: Penyebab Air <b>Sungai</b> Yangtze <b>di</b> China Jadi Merah

Posted: 09 Sep 2012 08:25 PM PDT

Sungai Yangtze, sungai terpanjang di China kini tengah mengundang rasa penasaran akan warna airnya.  Air sungai tersebut tiba-tiba berubah merah layaknya darah.  Apa sebenarnya penyebab misteri berubahnya warna sungai Yangtze?

Sungai Yangtze yang juga disebut sungai panjang merupakan sungai ketiga terpanjang di dunia dengan panjang 6.300 km.  Sungai ini membatasi selatan kebudayaan kuno Cina yang berada di antara Sungai Kuning di utara dan Sungai Panjang di selatan.

Sejak Kamis 6 September 2012 lalu, penduduk barat daya Kota Chongqing dibuat aneh dengan warna air sungai yang dijuluki "jalur air emasi" itu.  Warna jus tomat sungai tersebut tersebar di sejumlah titik di sepanjang sungai.

Perihal penyebab fenomena yang langka ini, para penyidik belum memberikan keterangan.  Dugaan sementara ialah limbah industri yang menimbulkan warna merah tersebut.  Atau mungkin disebabkan lumpur merah yang terbawa oleh banjir di hulu.  Pejabat China sendiri berpendapat air tersebut merupakan lumpur merah.  China memang memiliki banyak sisi bukit curam. Ada banyak praktek penggunaan tanah yang memicu erosi.

Dugaan lain yang mencuat ialah akibat ulah manusia, yakni membuang limbah pewarna ke dalam sungai.  Hal ini memang pernah terjadi Desember lalu di Jian, China.  Para penyelidik menelusuri jejak warga hingga mengarah ke pabrik kimia ilegal yang memproduksi pewarna merah untuk pembungkus kembang api.

Meski dugaan terkuat adalah terkait industri, para penyidik masih melakukan penelitian dan belum bisa memastikan.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


KHIDMAT MERU: MENZIARAHI KUBUR AHLI KELUARGA <b>DI MERU</b>

Posted: 23 Aug 2012 02:11 AM PDT







Selain membersihkan kubur-kubur allahyarham ahli-ahli keluarga, YB Dr Rani bersama isteri, anak-anak dan anak menantu bersama-sama membaca Surah Yaasin dan bertahlil di tepi kuburan di Tapak Kuburan Orang Islam di Meru.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Reunion Mama <b>Di Shah Alam</b> dan Sunway Piramid - Lyssa Faizureen

Posted: 18 Sep 2012 02:40 AM PDT


Peacee Yo(!) ^_^v
Seperti mana yang korang semua tahu . (tak lah semua,setengah je kot!hehe) . Hari tu kan Lyssa pergi ke Shah Alam sebab nak teman mama jumpa kawan-kawan dia sebab diorang buat reunion di De Palma Hotel
Dan hari ni , Lyssa nak upload gambar-gambar sebelum reunion tu start . Kenapa sebelum ?
Nanti Lyssa cerita lain . Meh nak post gambar-gambar nye dulu ! haha xD
Cik Betty , Mama dan Cik Ai (kakak mama) *dalam bilik pun sempat posing lagi .

Mama , Cik Betty , Cik Ai dan Angah (anak Cik Betty) *kat lobby

Kenapa "sepesen" je diorang posing eh ? haha xD

Muka Lyssa ngan mama Lyssa , sama tak ? sama tak ? haha xD
Hokeyy . Wajib ada gambar owner BLOG INI ! haha xD
Haaa . Kat atas ni lah gambar-gambar masa sebelum reunion ! Kenapa sebelum je ? Yo lahh . Ingat ke lyssa nak join sekali masa reunion tu . Dapat jugak menggemukkan diri lagi dengan makan melantak makanan hotel tu . Tengok-tengok Cik Betty suruh Lyssa join anak dia (along) pergi Sunway Piramid . So , camera Lyssa pegang . Jadi , dapat bergambor sebelum majlis je loh . hehe .
Itu lah cerita nyaaa :) Then , bergerak lah kami ke Sunway Piramid . Punya lah ghamaii orang kat situ ! Sampai parking pun tak dakk . Along tu suruh Lyssa dengan angah turun dulu . Kesian katanya . Turunlah kami . Dengan Lyssa tak pernah sampai lagi Sunway tu , tercengang tak tahu nak pergi mana . Nak tuju mana pun tak tahu . haha . Angah pun satu , dia pun jarang ke situ . Dia stay Shah Alam . Pening dah kami duaa . haha .
Merayau lah kami dengan muka bak rusa masuk kampung gitu . Tak tahu hala tuju . Lastly , bertempek kami dekat McD makan kat situ dengan panduan MAP yang ada sekitar dalam Sunway tu . *Oh , terima kasih MAP atas bantuan kau . Kalau tak , tersesatlah kami dalam Sunway sebesar alam tuuh ! *hyperbola gilerrr~
Lyssa tak makan ! Lyssa teman angah je makan . hoho . Minum saje xD
Sambil - sambil tu , usha orang main ice skating kat bawah tu . snap lah seketul dua gambar :)
Yang last tu , Lyssa tak kenal sape . Diorang nyanyi and menari ( Oppa Gangnam Style ) !haha

Merayau-rayau . Shopping sikit ! tak banyak . Malas nak kendong nanti kalau banyak-banyak . Balik naik bas kan . Kang banyak benda mau pancit tayar bas tu kang . haha . 
Ohkey . Dan untuk pengetahuan korang  , now Lyssa dah ada kat Penang ye :)
Terima Kasih sudi baca . Sila Comment xD

Sungai Rapat Online: Aksi tidak senonoh <b>di Shah Alam</b> semakin <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 06:51 PM PDT

Aksi yang tidak senonoh terus berleluasa di sekitar Tasik Shah Alam. Malah amat menyedihkan apabila pihak penguatkuasa tidak memperdulikan aksi tersebut dibuat dihadapan orang ramai.
Ada enam atau tujuh pasangan akan melakukan aksi sebegini pada setiap hujung minggu. Beberapa aduan telah diadukan oleh orang ramai kepada pihak berkuasa termasuk kepada Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad namun tidak ada tindakan diambil.
Pengunjung yang berkerluarga begitu malu apabila aksi tidak senonoh itu dilihat oleh anak-anak mereka dan ini mendatangkan kemarahan kepada pengunjung Taman Tasik tersebut.
Difahamkan sejak pakatan rakyat mengambilalih pemerintahan negeri Selangor maksiat semakin bertambah, Taman Tasik Shah Alam yang dulunya suatu tempat beriadah yang paling baik kini sudah menampakkan usang kerana penjagaannya tidak sempurna.
Oleh itu pengunjung Taman Tasik Shah Alam mahu kerajaan Pakatan Rakyat bertanggungjawab untuk memulihara Taman Tasik Shah Alam menjadi cantik seperti dulu.

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Ibu Tunggal Terima Kerusi Roda Daripada <b>...</b> - PKM <b>Sungai Burong</b>

Posted: 12 Sep 2012 10:18 PM PDT

13 09 2012

Parit 3, 12 Sep    :    Pegawai Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dewan Negeri (DUN) Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo hari ini telah menyampaikan sumbangan kerusi roda kepada Ibu Tunggal, Saniah Bakar, 56, yang mengidap penyakit jantung dan tekanan darah tinggi sejak 30 tahun yang lalu dirumahnya di Parit 3 Ban 2 ½  Sungai Burong.

Beliau yang sebelum ini mengalami kesukaran untuk berjalan amat memerlukan kerusi roda berkenaan untuk bergerak kemana-mana terutamanya semasa mendapatkan rawatan di hospital.

Ibu kepada empat orang anak yang telah kematian suami sejak dua tahun yang lalu, bersyukur dengan pemberian sumbangan kerusi roda tersebut. Dengan adanya kerusi roda tersebut memudahkan makcik untuk bergerak kemana-mana selepas ini, katanya.

Beliau merupakan ibu kepada kakitangan Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong, Shah Rizal Mohd Sabrah, yang juga bertugas sebagai Pembantu Pejabat di Pusat Khidmat Ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) di Medan Seleras Tanjong Karang.

Beberapa minggu yang lalu kakitangan PKM DUN Sungai Burong yang diketuai oleh Pegawai Hal Ehwal Wanitanya, Norsidah Samat telah berkesempatan berkunjung kerumahnya untuk melihat keadaan kesihatannya yang sebelum ini pernah beberapa kali dimasukkan ke hospital.

Turut mengiringi Yang Dipertua (YDP) PAS Kawasan tersebut ialah Pegawai PKM, Abd Malek Abdul Majid.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Laungan Merdeka <b>di</b> Majlis Rumah Terbuka Parlimen <b>Hulu Selangor</b>

Posted: 16 Sep 2012 08:39 PM PDT

Majlis Sambutan Rumah TerbukaEidulFiti dan Hari Malaysia Peringkat Parlimen Hulu Selangor disambut sederhana tetapi meriah melibatkan lebih 3000 orang tetamu yang hadir di perkarangan pejabat Penyelaras Parlimen Pakatan Rakyat Hulu Selangor semalam. Laungan MERDEKA sebanyak tujuh kali kedengaran di majlis tersebut bagi mengibas kembali laungan keramat MERDEKA yang dibuat di Stadium Merdeka pada 31 Ogos 1957 lalu oleh Almarhum Tunku Abdul Rahman.
Majlis yang bermula jam 5 petang sehingga jam 10 malam, 16 September 2012 itu diserikan dengan kehadiran beberapa pimpinan Pakatan Rakyat Hulu Selangor, Yang DiPertua PAS Kawasan Hulu Selangor, Tuan Hj Idris, Penyelaras DUN Hulu Bernam, Tuan Hj Cikgu Syukor, Penyelaras DUN Kuala Kubu Bharu, Ms Lau, Wakil-wakil parti DAP, PAS. Turut memeriahkan majlis adalah ketua-ketua kampong. JKKK dari bebrapa kampong sekitar Batang Kali, Rasa, Hulu Bernam, Kuala Kubu Bharu.
Hadirin dan tetamu yang hadir bersama keluarga masing-masing memenuhi perkarangan yang dihias indah dengan juadah hariraya yang menarik. Pada sebelah malamnya, tetamu di hiburkan dengan sebuah kumpulan nasyid, Sinar Jernih dari Bukit Beruntung.

Majlis rumah terbuka ini adalah anjuran bersama pejabat Penyelaras Pakatan Rakyat Parlimen Hulu Selangor dan Ahli-ahli majlis serta JKKK Kg Seri.
Tahniah kepada semua yang hadir terutama kepada Tuan Hj Razali Mokhtar (Ahli majlis MDHS), Tuan Haji Mustapha Kamal (Timbalan Ketua Cabang), Sdr Azli (SU JKKK Kg Seri), Tuan Hj Khalid (Ketua JKKK Kg Seri), Pn Kameliyah Bien (Ahli majlis MDHS) dan seterusnya kepada semua AJK yang bertungkus lumus pada hari tersebut.

.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Parti Sosialis Malaysia Semenyih: PROTES AIR <b>DI KAJANG</b> <b>...</b>

Posted: 11 Aug 2012 07:00 PM PDT

TOLAK SYABAS - KEMBALIKAN HAK AIR KEPADA RAKYAT
12 Ogos, Kajang - Pada pagi ini lebih kurang 50 orang penduduk dari Kajang dan Semenyih mengadakan bantahan terhadap SYABAS dan sebagai tanda sokongan supaya pengurusan air di Selangor diambilailh oleh Kerajaan Negeri Selangor. Sejak kebelakangan ini berlaku masalah bekalan air di Balakong, Kajang dan di Semenyih di Taman Manikavasagam, Flats Sri Tanjung, Bandar Rinching dan Taman Hiew Piow. Ini adalah taktik kotor SYABAS untuk menipu rakyat dan mensabotaj Kerajaan Negeri supaya ia dapat meneruskan pembinaan loji rawatan Langat 2 bernilai RM8.6 bilion yang disokong oleh Kerajaan Persekutuan.

TIDAK KEPADA SYABAS!

MILIKNEGARAKAN BEKALAN & PERKHIDMATAN AIR DI SELANGOR

Jaringan Rakyat Tertindas menuntut kepada Kerajaan Selangor untuk mengambil alih SYABAS dari pengurusan swasta dan mengurusnya sendiri. JERIT menuntut sedemikian kerana , SYABAS dibawah pengurusan pihak swasta dengan jelas tidak mengutamakan keperluan dan kebajikan rakyat sebaliknya mengutamakan keuntungan.

Sejak bekalan air di Selangor diswastakan , rakyat Selangor mengalami banyak masalah seperti air tidak bersih, catuan air dan gangguan bekalan air. Bukan itu sahaja pada masa, terdapat gangguan bekalan air, kurang inisiatif dari pihak Syabas untuk menghantar lori air terutamanya ke kawasan luar bandar. Akan tetapi kalau hendak naikkan tarrif air, bukan main cepat dibuatnya malah pelbagai helah digunakan. JERIT juga pernah mengendalikan banyak kes di mana bekalan air dipotong apabila pengguna terutamanya rakyat miskin tidak mampu membayar bil air. Air adalah hak asasi manusia yang wujud dari sumber alam semulajadi. Jadi, menafikan bekalan air terumatanya kepada golongan miskin atas dasar mengaut keuntungan adalah satu pencabulan hak asasi manusia. Air tidak boleh dimiliki secara swasta dan dijadikan komoditi demi keuntungan. Di Negara Peranchis terdapat undang-undang di mana pihak yang membekalkan air harus mendapatkan perintah mahkamah dan tidak boleh memotong bekalan air dengan sewenang-wenangnya.

Fenomena menswastakan bekalan air berlaku secara berleluasa di seluruh dunia. Dua agen kapitalis iaitu Bank Dunia (World Bank) and International Monetary Fund (IMF) sedang menggalakkan penswastaan bekalan air melalui syarikat Eropah dan Amerika Syarikat. Ini dilakukan melalui perjanjian perdagangan dan syarat pemberian pinjaman hutang kepada Negara yang sedang membangun. Program telah bermula sejak awal 1990an dan bermula di Negara seperti India, Bolivia, Chile, Argentina, Nigeria, Mexico, Australia, Filipina dan termasuk Malaysia. Hampir kesemua Negara di atas mengalami masalah yang sama setelah penswastaan berlaku – kualiti air semakin merosot dan tariff air semakin meningkat.


Air bukanlah alat politik untuk digunakan dalam permainan politik mahupun komoditi untuk dijual beli. Ia adalah sumber alam yang penting untuk manusia hidup. Maka adalah menjadi tanggungjawab kerajaan untuk membekalkannya dan bukan syarikat swasta.

JERIT menyokong hasrat Kerajaan Selangor mengambil alih pengurusan air kerana hak air Selangor akan dikembalikan kepada rakyat Selangor. Kerajaan Negeri Selangor juha berjanji bahawa rakyat Selangor tidak perlu menanggung hutang dan kerugian syarikat konsesi.
Oleh itu, JERIT menyeru agar kerajaan Selangor mengambil alih bekalan air bagi Selangor demi menjaga kebajikan dan keperluan rakyat. Jangan biarkan syarikat swasta untuk melelongkan hak rakyat.

Simon

12 di sungai pelek - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai pelek - Google Blog Search


BADUT RAKYAT: HOT NEWS !!! PENGERUSI DAP <b>SUNGAI PELEK</b> <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2012 05:00 AM PDT



Pengerusi DAP Cawangan Taman Sri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat telah meletakkan semua jawatan dan keluar dari parti itu berkuatkuasa serta merta,hari ini,17 Ogos 2012.Tuan Tat menyifatkan keputusannnya keluar dari DAP sebagai membidas parti itu yang telah lari dari matlamat perjuangan asal dalam mempertahankan dan menjunjung demokrasi.Beliau turut membidas dan mendakwa DAP kini telah diterajui oleh pemimpin yang angkuh,tidak kompeten malah tidak mengamalkan sikap profesional.

"Sudah tidak ada masa depan bagi akar umbi yang berkorban terhadap parti sewaktu pilihanraya umum lalu kini disishkan oleh parti," katanya sewaktu sidang media dalam megumumkan perletakan jawatan dan keluarnya beliau dari DAP,semalam.

Tuan Tat,telah berkecimpung dalam politik bersama DAP selama 18 tahun berkata mereka yang memberikan pandangan dan bersuara lantang dalam parti akan dituntut untuk meletakkan jawatan atau berhadapan dengan pemecatan oleh jawatankuasa displin DAP.Beliau mendakwa lebih ramai ahli DAP Sungai Pelek yang akan meninggalkan parti itu dalam masa yang terdekat kerana kecewa dengan sikap tidak domokratik kepimpinan tertinggi parti itu.Tuan Tat juga turut membidas Menteri Besar Selangor,Tan Sri Khalid Ibrahim dan Penasihat Ekonomi kerajaan negeri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sepatutnya berterus terang dalam soal pengambilan hutang Talam Corporation (TALAM).

Beliau mendakwa terlalu banyak persoalan yang tidak mampu dijawab oleh Abdul Khalid dalam tatacara bagaimana kerajaan negeri mengambil alih hutang TALAM yang nyata berlainan dengan penjelasan yang dilakukan oleh para pemimpin DAP.

"Mengapa para pemimpin DAP ini memberikan penjelasan yang nyata berlainan dan berlawanan dalam kes TALAM?," tanya beliau. Beliau turut mendakwa pemimpin DAP ini tidak mempunyai pengetahuan yang mendalam dalam isu TALAM namun cuba menjadi wira di mata rakyat.Mengapa perlu pemimpin DAP ini mempertahankan kerajaan negeri dan para pemimpin PKR? Mengapa pemimpin PKR sendiri tidak mahu mempertahankan tindakan mereka selama ini dalam soal pengambil alihan jutang TALAM? Apakah mungkin ada sesuatu yang cuba disembunyikan oleh PKR dan DAP dari pengetahuan rakyat?" tegas beliau.

"Mereka ini cuba sembunyikan perkara sebenar mengenai TALAM dari pengetahuan rakyat dan nyata gagal mempertahankan prinsip Kompetensi, Akauntabiliti dan Transparensi," tegas Tuan Tat.

ANDA NAK LAGI ???

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

RENUNG-RENUNGKAN

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


GEMPAR!! BANJIR <b>DI PETALING JAYA</b>? ~ Ikrar Pemuda

Posted: 08 Sep 2012 05:00 AM PDT

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


cEritera si s0mel: Jumaat <b>di Pandamaran</b>

Posted: 01 Jun 2012 03:46 AM PDT

Salam Jumaat korang.. Sihat?
Sape yang kerja harini? best tak hari korang harini? Hehe. Aku cuti harini. Last minute planning . Baru apply cuti semalam, Khamis. Tu pong, jenuh sms dengan Ust. Mekkah nak yakinkan die yang aku mesti cuti harini hehe. Siap pujuk, jenuh pancing dia. Aku da siap janji nanti nak belikan die ole ole. Bukan rasuah okay. Haha. Alhamdulillah, cuti harini diluluskan. Biaq pi la Seminar 5S harini, biaq pi la sijil dari MBSA. Yg penting, aku tetap nak cuti. Ok, stop bicara pasal ofis.
Awal aku bangun harini. Walaupun cuti. Kul 6 am lagi aku da bangun tau. Tu pong sebab nk tolong Aini buat roti jala kuah kari untuk jamuan. Hehe. Gigih kan.
Jam 10.45 aku gerak ke rumah Yong. Sendiri. Alone. Bestnye kalau de suami. Eh, motip? Haha. Lancar perjalanan kereta tak bape nak banyak. Pasal org semua kerja kann. So nye, jam 12.45 aku da sampai rumah Yong. Haiii lepas rendu kat bebudak gendut 4 orang tu.
Takde cite menarik pon sebenarnye. Aku tido je hilangkan penat. Yong aku pon tade, pasal pi Exam. Petangnye pas Asar, aku angkut Kak Yong & Fasha pi Tesco n Giant. Jadilah kann.
Adeii dah tak lame lagi nak jumpe Waiz nih. Tak sabarla heh. 
Jammed sikit sajor kt traffic light.

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Dari Jari-Jari Halusku ....: Raya ke 5 <b>di Kelana Jaya</b>

Posted: 27 Aug 2012 07:19 PM PDT

Raya ke 5 ~ Konvoi 3 kereta ke 4 rumah. WaWaWa .. gi sini .. gi sana .. makan tu .. makan ni .. bestnya raya kami. Jalan tak jem .. line clear .. syok weih gi sini sana. Lebih syok dan afdal bila aktiviti menziarah saudara mara itu dibuat secara berjemaah dengan adik beradik kesayangan kita. Mengeratkan lagi silatturahim antara Famili. Hmmmm .... I love my big families.

Aishah, Me and KY ~ my adik beradik perempuan dari mak dan abah yang sama.

Kelab Golf Negara Subang ~ Tuan rumah is Ayah Ngah, adik Abah dan Auntie Sue. Dia jemput ke KGNS bila kita kata nak datang beraya. Kat mana-mana pun tak pe  .. sebab yang penting adalah nawaitu kita mahu beraya dengan saudara mara. Mek Kak sepupu kami dari Kerteh pun ada sama.
Auntie Fahimah dan anaknya Nadia yang tinggal di Singapura pun ada juga.

Pastu raya di rumah Uncle Din di Kelana Jaya ... tapi Uncle Din dan Auntie Lah (Datuk Husamuddin dan Datin Jamilah) bercuti di Bangkok. Fir dan Farah je ada kat rumah. Kalau Uncle dan Auntie ada mesti lagi best. They are fun and nice!! By the way, Nadha Fir's daughter is our latest anak sedara .. baru 30 hari umur dia. Wanginyaaaaa bau baby .. leka sekejap kita peluk-peluk cium-cium baby yang suci ni.

Aishah, Me, Salina my SIL, KY my sister, Farah and Fir my cousin. Tq Farah dan Fir. Walau masih dalam pantang, Fir tetap mahu kami datang. Alahaiiii .. bestnya raya, kan. Masa paling sesuai untuk melawat saudara mara yang rutin harian sokmo bizi bekerja. Yeayyy!!!


Anak-anak sibuk main ikan dalam kolam
Elehhhhhh .. 'Peace' la sangat Aiman dan Amir. Hehehe.

Nadine yang manis. Comel la anak-anak Fir. Dari yang sulung sampai yang ketiga, muka sume sama. Yang bestnya, even jarang jumpa .. anak-anak Fir very friendly. After 2 houses in Kelana Jaya, kita gi KL pulak .. menziarah jiran lama dan besan Mama. Aktiviti makan-makan yang marbeless bersambung lagi dan lagi. Nanti-nanti kita cerita ye. Bye kawan-kawan. Mekaseh baca.

JAWATAN KOSONG DESPATCH PEMASARAN <b>DI KELANA JAYA</b> <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2012 08:09 PM PDT

Description

DESPATCH- KATERIA YANG DIPERLUKAN:

- LELAKI

- LEPASAN PMR KE ATAS

- UMUR 18 TAHUN KE ATAS

- PENGALAMAN SEKURANG-KURANGNYA 1 TAHUN

- MEMPUNYAI LESEN B2 YANG SAH

- MEMPUNYAI KENDERAAN SENDIRI

- TAHU JALAN TERUTAMANNYA DIKAWASAN P.J DAN K.L

- JUJUR,BERTANGGUNGJAWAB

- MENEPATI MASA

BEMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA CHRIS 017-3536553 @ EMAIL KAN RESUME ANDA KE (topmacro@gmail.com)

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved