ads

Selasa, 5 Februari 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Altantuya dibunuh <b>di</b> tanah <b>Bukit Raja</b> Deepak-Ropiah <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 04:45 AM PST


Satu maklumat yang mengejutkan berkaitan pembunuhan kejam Altantuya Shaaribu ialah ia telah dikaitkan dengan isu perjanjian RM 160 juta Boustead Holdings Bhd, di mana firma senaraian awam itu dipercayai telah membantu dengan membeli 223 ekar tanah di Bukit Raja, Selangor untuk mendiamkan rentetan pendedahan rasuah yang dilemparkan oleh sekutu bertukar musuh Deepak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

Adakah penterjemah Mongolia yang cantik berusia 28 tahun itu didakwa pernah menjadi perempuan simpanan Najib pada suatu ketika dahulu, dibunuh di atas tanah tersebut oleh dua bekas pengawal peribadinya pada tahun 2006 - ditembak sebanyak dua kali dan badannya kemudian dibom sehingga berkecai dengan menggunakan bahan letupan gred C4 untuk mencegah dari dikenalpasti?

Ini adalah antara soalan-soalan yang dikemukakan kepada pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli pada sidang akhbar yang diadakan pada hari Rabu untuk menyelidiki ke dalam intipati perjanjian Boustead, yang juga melibatkan ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiaah.

"Saya tidak pasti akan perkara itu. Ia tidak pernah terlintas dalam fikiran kami tetapi kami akan selidik," kata Rafizi kepada wartawan.

Hantu Altantuya- lebih dari khabar angin?


Menurut kertas pertuduhan, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar telah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja, sebuah daerah kecil di negeri Selangor, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kedua-dua bekas polis itu telah dijatuhkan hukuman gantung pada 2009 selepas perbicaraan mahkamah yang menarik minat seluruh negara. Kedua-dua mereka merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan yang mengawal Najib dan isterinya Rosmah. 

Mereka telah mengemukakan rayuan bagi hukuman itu dan sedang menunggu untuk menjalani hukuman mati kerana tarikh pendengaran semula rayuan dikatakan sengaja ditangguh sehingga pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun sebelum berakhirnya tahun ini.

Semasa penyiasatan yang membawa kepada perbicaraan itu, mereka telah membawa polis ke tempat kejadian. Polis menemui serpihan tulang, yang kemudiannya disahkan sebagai milik Altantuya, dalam tanah hutan berhampiran Empangan Subang di Puncak Alam, Shah Alam.

Sehingga hari ini, tidak diketahui jika Altantuya benar-benar berada di kawasan Bukit Raja yang sekarang menjadi isu perbalahan dalam perjanjian Deepak-Ropiaah-Boustead.

Jika benar, apakah kaitan semua ini? Adakah ia dilihat sebagai sebab kenapa Najib kelihatan tergesa-gesa untuk memuaskan hati Deepak dan mementerai perjanjian penswastaan tanah kementerian Pertahanan kepada Ropiaah? Dan mengapa?

Jawapan kepada soalan-soalan ini masih lagi kabur sehingga lebih banyak maklumat didedahkan. Walau bagaimanapun, kepada wartawan yang sedang mengikuti kes kedua-dua perjanjian Boustead dan dakwaan Deepak, ia mungkin lebih daripada satu kebetulan terutama sekali apabila Deepak telah berkali-kali berikrar dia tidak akan berhenti membuat pendedahan sehingga "roh Altantuya mendapat keadilan". Setakat ini, Deepak yang telah dipanggil 'anak ikan' Rosmah tidak memberi penjelasan mengapa.

Ironinya, timbalan pengerusi Boustead Holdings yang juga pengarah urusan kumpulan Lodin Wok Kamaruddin juga telah dituduh sebagai seorang individu penting terlibat dalam penjejakan wang haram sejumlah RM 570 juta yang dibayar sebagai komisyen oleh firma kelengkapan tentera laut Perancis DCNS kepada Najib dan rakannya Razak Baginda untuk membolehkan pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai RM7.3bil oleh kerajaan Malaysia.

Najib mesti memuaskan rakan-rakan dalam Umno atau parti akan berpecah


Deepak yang berusia 40 tahun telah mendapat 'mangsa' pertamanya. Najib dikhabarkan telah mengalami strok kecil kerana tekanan dan desakan terutama dari rakan-rakan Umno untuk menjawab kepada dakwaan rasuah yang dilemparkan kepada dirinya dan isteri.

PM yang berusia 59 tahun itu telah menangkis khabar angin itu dengan menegaskan bahawa dirinya 'sihat'. Namun masih terdapat keraguan terhadap dirinya kerana penafiannya tidak bersifat mutlak.

"Bagi kami, keadaan kesihatan Najib tidak menjejaskan persiapan kami untuk PRU ke-13 dan bagaimana kita mentadbir urus Malaysia. Najib hanya perlu menjawab kepada Umno dan memuaskan hati mereka sahaja. 

Jika dia tidak berbuat demikian, Umno akan berpecah. Jika rakan-rakannya dalam Umno tidak berpuas hati atau merasa dia tidak layak dari segi kesihatan untuk memimpin mereka semasa PRU ke-13, mereka pasti akan mengambil kesempatan atas cerita keuzuran Najib," Rafizi memberitahu Malaysia Chronicle di luar persidangan akhbar.

Pemimpin PKR itu telah mengesahkan bahawa dia juga ada mendengar khabar bahawa Najib telah mengalami strok kecil dan PM sedang berada di Singapura untuk 'berehat'.

 IS HE REALLY ILL? Najib must clarify rumors he had a stroke & was resting in S'pore - Rafizi

Arahan berdiam diri Dr M berikutan isu 'kelemahan' Najib: "Jatuhkannya" kemudian


Penganalisis Umno telah memberi amaran akan berlaku perebutan kuasa dalaman, yang mereka jangkakan dimana kemuncaknya akan menyaksikan Najib berundur sebelum pilihan raya umum berlangsung, menyerahkan tampuk pimpinan kepada Muhyiddin Yassin, timbalannya dengan menyatakan kesihatan yang kurang baik sebagai alasan.

Tidak hairanlah jika Muhyiddin dan bekas PM Mahathir Mohamad telah dituduh sebagai dalang disebalik pendedahan Deepak. NEW PM FOR MALAYSIA? Najib to be forced to step down on 'health reasons'? OPPORTUNITY KNOCKS AT MUHYIDDIN'S DOOR: No direct denial from Najib, only 'healthy' claim

Mahathir, yang masih dianggap sebagai lelaki yang paling berkuasa dalam Umno, baru-baru ini dilaporkan memberitahu ahli-ahli Umno secara sulit tentang kontroversi yang melibatkan Najib, Presiden Umno sekarang.

Mahathir yang berusia 87 tahun itu menasihatkan ahli-ahli parti tidak mengadu atau membincangkan kelemahan Najib sehingga pilihan raya umum sudah tamat.

"Apabila BN memenangi pilihan raya umum ke-13, barulah kita boleh membetulkan kesilapan dan salah laku untuk kepentingan semua …Apabila masa itu tiba, kita boleh menegur dan menjatuhkannya," Mahathir dipetik sebagai berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Malaysia Chronicle

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Adun <b>Teluk Datuk</b> Bantu Mangsa Rumah Terbakar

Posted: 05 Feb 2013 01:41 AM PST

TELUK DATUK 5 JAN : Tiga buah keluarga yang menjadi mangsa kejadian rumah terbakar di Kampung Sungai Cheeding di sini masing-masing menerima sumbangan kilat berjumlah RM1,000 setiap keluarga daripada Adun Teluk Datok, Philip Tan pagi semalam.

Kebakaran awal pagi semalam memusnahkan dua buah rumah sewa di Lot 6694 Jalan Enggang.

Sehubungan itu, Philip Tan yang melakukan tinjauan di lokasi kejadian kira-kira 10 pagi semalam bertindak menyalurkan bantuan kewangan segera untuk setiap keluarga yang terlibat.

"Mereka bukan sahaja kehilangan harta benda, malah lebih malang ada antara mereka kehilangan punca rezeki kerana semua terbakar.

"Sejam selepas lawatan, saya bawa mereka ke pejabat untuk mengambil sumbangan wang. Saya harap wang tersebut dapat sedikit sebanyak meringankan beban mangsa," ujar Philip.

Mereka yang menerima sumbangan ialah Normahzurah Mohammad dan Tukmia Ahmad yang merupakan penyewa kedua-dua rumah tersebut.

Turut menerima sumbangan ialah tuan rumah tersebut iaitu Mohamad Hanif Samani.

"Beliau tidak mempunyai pendapatan lain selain rumah sewa tersebut, maka saya percaya beliau juga layak menerima bantuan kewangan," jelas Philip.

Tambah beliau, kesemua mangsa kini menumpang buat sementara di rumah saudara mara.

Selain bantuan kewangan, Philip turut menyalurkan bantuan lain seperti selimut, bantal dan tikar.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


IdaMan: Ni Ke Himpunan Najib Bersama Rakyat, <b>Di Semenyih</b> ?

Posted: 12 Jan 2013 05:54 AM PST

HIMPUNAN RAKYAT BERSAMA NAJIB RAZAK DISEMENYIH BERTUKAR MENJADI HIMPUNAN REBUT BERAS SEKAMPIT!!!!!!!  
HIMPUNAN RAKYAT BERSAMA NAJIB RAZAK DIDATARAN TESCO, BANDAR RINCHING, SEMENYIH, SELANGOR DARUL EHSAN. JAM 9.30 PAGI 12HB JANUARI 2013.
 
Rakyat diangkut dengan bas dari merata tempat di negeri Selangor..Majoriti yang hadir ialah warga kaum India..

Pada majlis tersebut bungkusan berisi sekampit beras, gula, tepong dan tidbits telah diagih-agihkan.

Difahamkan  2 buah treler panjang berisi penuh dengan bungkusan digunakan.

Suasana menjadi kelam kabut kerana para hadirin berebut-berebut sehingga ada yang pengsan.

Untuk melayakkan hadirin mendapat sekampit beras, mereka dikehendaki memaki baju-T sama ada warna merah atau biru yang ada lambang BN dan angka 1 dengan berwajah Najib Razak.

Begitu terdesak UMNO/BN dibawah pimpinan Najib Razak nak kumpulkan rakyat dimajlis kieramaian yang digelar HIMPUNAN RAKYAT...

Dahlah kena rasuah sekampit beras.. tetapi bersyarat pula.. kena pakai Baju T ada lambang BN angka 1 berwajahkan Najib Razak.


omakkau
HIMPUNAN RAKYAT BERSAMA NAJIB RAZAK DISEMENYIH BERTUKAR MENJADI HIMPUNAN REBUT BERAS SEKAMPIT!!!!!!!  
HIMPUNAN RAKYAT BERSAMA NAJIB RAZAK DIDATARAN TESCO, BANDAR RINCHING, SEMENYIH, SELANGOR DARUL EHSAN. JAM 9.30 PAGI 12HB JANUARI 2013.
 
Rakyat diangkut dengan bas dari merata tempat di negeri Selangor..Majoriti yang hadir ialah warga kaum India..

Pada majlis tersebut bungkusan berisi sekampit beras, gula, tepong dan tidbits telah diagih-agihkan.

Difahamkan  2 buah treler panjang berisi penuh dengan bungkusan digunakan.

Suasana menjadi kelam kabut kerana para hadirin berebut-berebut sehingga ada yang pengsan.

Untuk melayakkan hadirin mendapat sekampit beras, mereka dikehendaki memaki baju-T sama ada warna merah atau biru yang ada lambang BN dan angka 1 dengan berwajah Najib Razak.

Begitu terdesak UMNO/BN dibawah pimpinan Najib Razak nak kumpulkan rakyat dimajlis kieramaian yang digelar HIMPUNAN RAKYAT...

Dahlah kena rasuah sekampit beras.. tetapi bersyarat pula.. kena pakai Baju T ada lambang BN angka 1 berwajahkan Najib Razak.

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


REKREASI MINDA: &#39;MENCUBA NASIB&#39; <b>DI</b> KOLAM UDANG <b>CHERAS</b>

Posted: 15 Nov 2012 07:42 AM PST

   Sewaktu pulang dari uptown Bandar Tun Razak, sahabat saya Razwan, telah mengajak saya singgah ke sebuah kolam memancing udang yang terletak berhampiran SK Taman Cuepacs dan gelanggang badminton Challenger  di Cheras.
  Tanpa membawa sebarang peralatan memancing, kami singgah juga ke kolam tersebut. Bayaran yang dikenakan adalah sebanyak RM15 bagi sejam memancing. Joran dan umpan hati ayam disediakan.
Memandangkan sudah agak lama tidak memancing, kami pun menduga kolam tersebut. Kebetulan, rakan kami, Abang Halim, turut berada di situ bersama isterinya. Mereka kerap memancing di sini. Justeru, kami turut bertanyakan tentang keadaan kolam, peluang dan sebagainya, sebagai panduan untuk kami mengenali kolam ini... Satu hal yang menarik, pengunjung yang membawa isteri, isterinya boleh memancing secara percuma..
Kami hanya memenuhi masa sejam itu sebagai 'latihan' kerana tidak seekor pun udang yang berjaya kami naikkan.. InsyaAllah, cuba di lain kali!

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula terima <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 05 Feb 2013 06:06 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Kampus Universiti Xiamen <b>Di Salak Tinggi</b> - Tv3

Posted: 20 Jan 2013 09:49 PM PST

21/01/2013 13:49:00

Malaysia menerima penghormatan oleh kerajaan China untuk membuka kampus cawangan pertama universiti dari negara tembok besar itu.

Perkembangan itu adalah satu sejarah kerana Malaysia negara pertama diberi kebenaran berkenaan.

Surat jemputan penubuhan kampus itu diserahkan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mewakili Kementerian Pengajian Tinggi kepada Presiden Universiti Xiamen, Profesor Zhu Chong Shi di Kompleks Bunga Raya, Sepang pagi tadi.

Hasrat berkenaan pernah disuarakan Datuk Seri Najib kepada rakan sejawatannya dari China, Wen Jiabao.

Kampus cawangan Universiti Xiamen ini akan dibina di Salak Tinggi, Selangor di sebidang tanah seluas 60 hektar.

Dijangka siap pada 2015, ia bakal memuatkan 10 ribu pelajar tempatan, China dan negara serantau.

Menggunakan Bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar, Universiti Xiamen berkenaan akan menawarkan lima kursus pengajian.

Satu memorandum persefahaman akan ditandatangani antara kedua-dua pihak semasa pelancaran Pusat Perindustrian Kuantan yang juga mendapat kerjasama China.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


USS George Washington kini Berlabuh <b>di Port Klang</b>.

Posted: 07 Oct 2012 08:36 PM PDT

alt

 

PELABUHAN KLANG 8 Okt. - Kapal induk pesawat udara Amerika Syarikat (AS) USS George Washington melakukan persinggahan sulung di sini hari ini, bertujuan antara lain mempromosikan kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia.

Pegawai Pemerintahnya, Kapten Greg Fenton berkata, persinggahan selama lima hari itu akan memberi peluang kepada pelayar untuk memperluaskan kefahaman mereka mengenai persekitaran maritim Malaysia.

"Tujuan utama ialah mendengar bagaimana angkatan tentera Malaysia menjalankan tugas mereka dan bagaimana kami boleh belajar daripada mereka.

"Pelayar kami menawar diri untuk menyertai enam projek komuniti ketika berada di sini bagi melibatkan diri dengan masyarakat setempat," katanya kepada kumpulan pemberita yang dibawa melawat kapal berkenaan, di di Port Klang Cruise Centre, di sini.

Antara projek komuniti berkenaan ialah kerja sukarela di sekolah untuk kanak-kanak pelarian Myanmar dan rumah kanak-kanak Juara-Glad Tidings Home, katanya.

Fenton berkata, anak kapal juga akan bertemu keluarga rakyat Amerika yang berada di sini menerusi program Kuala Lumpur American Sailor Socials (KLASS).

Sementara itu, katanya lebih 500 orang kenamaan Malaysia termasuk pegawai tentera akan dirai dalam satu majlis di atas kapal itu esok.
USS George Washington yang berkhidmat sejak 4 Julai 1992 dengan 5,000 anak kapal dijadual menganjurkan 11 lawatan untuk ahli perniagaan Malaysia dan pegawai tentera.

Kapal itu bersama sayap udaranya Carrier Air Wing 5, menyediakan pasukan siap siaga untuk bertindak yang melindungi dan mempertahankan kepentingan maritim AS dan sekutunya di rantau Asia Pasifik.

 

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


SEKOLAH KEBANGSAAN <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): PROGRAM <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 06:32 AM PST

Pada 18hb. Januari 2013 yang lalu, satu majlis rasmi penyampaian wang bantuan awal persekolahan RM100 telah diadakan di Dewan Mini SK Bukit Lanjan. Penyelaras DUN N.37 Bukit Lanjan En. Francis Chong selaku wakil Kerajaan Persekutuan telah sudi hadir untuk menyampaikan peruntukan tersebut kepada ibu bapa yang hadir. Turut sama menyaksikan majlis tersebut adalah Pn. Nur Ma Baharom Guru Besar SK Bukit Lanjan dan En. Zukhmani Che Hassan selaku wakil PPD Petaling Utama. Sesungguhnya bantuan ini sedikit sebanyak membantu meringankan beban ibu bapa dalam menanggung kos persekolahan anak-anak mereka.





12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Mama to Eryna: Makan <b>di</b> Muara <b>Jeram</b> kuala selangor

Posted: 03 Feb 2013 08:27 PM PST


1 Feb ari tu aku cuti.of cos la,opis kat key ell katakan.tapi,kat umah ni senyap sunyi sebab laki p koje.fadan muka,sapa suh keja kat cyber.dah lah jauh, tak best pulak tu.haha.
Jiran tetangga pun sunyi je.yelah ,memasing kena keja ye dak.aku mmg takdak apa plan .keta plak asben pinjam keta dia yang tak best tu mmg aku tak gheti bwk.jadik, duk diam2 sudah layan eryna.
But,biasa lah mana leh duk diam.tetiba besfren ku bbm..ting tong..dia akan dtg pick up,lepak makan pastu lepak umah dia.kang malam laki ai dtg amik.

Oh yes,rumah dia tu rumah parents dia lar.sebab aku kan dah biasa since uni time melepak di umah dia.jadi ,dah kahwin ada anak pun masih belum malu.wahaha..lunch kat tropicana pekena korean food pastu lepak ja kat umah dia.ada sorang lagi member join.dia keja kat petronas klcc ,so,harus lah cuti dan meronggeng kiah.sebab pics semua kat kamera ,jadik ,tiada la bukti pada hari kejadian.

Saturday pulak.kemas2 umah sket.layan eryna,pastu nak kuar makan.sebabnya kat fridge belum beli stok makanan.sardin pun dah licin bedal.ada pisang mak bagi ritu.tu pun nak buat coq pisang ,tepung habis jugak.acaner tuh.
Lalu, kami keluar tanpa arah tuju.ingat nak belanja besday boy belated tu chillis.tapi dia plak bagi cadangan nak p Jeram makan ikan terbakor.amboi.kita on aje.suka ni nak makan seafood.



Since awal lagi ,jadi kita makan light2 dulu.pusing belah Giza tu payah sangat nak dapat parking.last2 sampai ke belah TTDI.asal nya nak p cari akubekam tu.skali full takleh buat appointment.so,pusing2 jumpa kopitiam cap bumiputera ni.
Aku makan mee hong kong ( rupa mcm mee megi je ) ,asben makan kuey toew.minum plak air kopi kaw.air sedap.tak pekat,tak manis.boleh la p lepak minum kopi situ pasni.

Pastu,terus p Jusco bukit tinggi.motip ? sebab ada hari apa ntah ,kami nak p sana sampai ke sudah tak jumpa.GPS plak tak bawak.last2 p Jusco Bukit Raja.sengal betui.so,kali ni sampai jugak.rushing jgk time ni sebab kalut nak p makan nun.masa tu dah kui 4 lebey dah.takut org penuh la katakan.

Aku skang ni semua tempat kat mall dah tak penting.yang penting baby room best.so far yang best adalah setia city mall.mmg best,siap ada air panas senang kasik eryna mandi terus.aku nye style, baju siap complete sampai time tidoq eventho tempat nak p tu sekangkang kera dari rumah.
Mana tau in case nak singgah memana, so leh mandikan sekali ,balik umah senang.baby pun selesa.

Gedebak gedebuk,tgk2 dah kui 530 pm.beli barang2 eryna je la.pastu laju2 kuaq.sekali GPS plak buat hal.cam blur.aku pun kol muara jeram tu, budak tu kata boss tak kasik reserve dah.masa aku kol awal tu,depa tak pick up.so,alang2 kat sana,tekad la nak p jugak.tak kira ..tak kira...

Pastu,pusing pusing..last2 masuk la hala ke sana.lama jugak la dari bukit tinggi tu.mau sejam jugak.kol 745 pm baru sampai..tau la kan,dah la weekend ,pastu malam.orang kita ni kan time ni lah nak makan ramai2.as expected ,full.mujur jugak,sampai2 dah ada parking.rezeki jugak.cik eryna dah siap membuta.ni kan time tidoq dia.



Masuk dlm tu,wah..mmg besar la tempat dia.macam hall kot.dia separate ke 3 tempat.besar camtu pun full.toilet bersih.surau pun ok.aku sempat jenguk sebab tgh "bercuti" kan.
Kena tunggu dalam 15 mins la jugak nak dpt tempat.mostly meja yang untuk 10 orang lebih dah fully booked.kami yang small family ni senang sket, bukak meja seketui..selesai.

Kat tengah2 tu ada stall jual eskrem goreng.sebab aku tgh batuk ,so dilupakan.dah mcm food court rupenya kan..siap ada playground lagi.meja we olls kat tepi play ground tu ler.siap ada org jual2 barang menan lagi.mmg bagus merabakkan duit poket mak bapak ye.abis, mak apak sedap makan,budak2 sila ke play ground.laku betul gerai2 jual menan tu.

Meja2 yang kosong tu dah fully booked.masa aku nak balik,mai la family yang dah booked tu.tgh2 malam baru nak makan..tak lapaq ke depa nih..agak nya orang dekat kot.aku yang jauh ni haruslah mai awal makan.




Aku order jenahak bakar ,spicy crab, udang butter,sotong goreng tepung & tomyam sayur.amboi.makan 2 orang mcm tak makan sebulan.ada bela jin dalam perut ke apa ni..licin ok..licin...
Semua best .cuma spicy crab tu, patut nya nak yang tak berkuah..laki den p amik yang ada kuah.huwaa..tapi sedap jugak..lagi best dari muara tanjung harapan tu.
udang butter tu 6 ekoq ,4 ekoq aku bedal..sedap sedap..sotong goreng tepung 4 ekoq licin..tinggai janggut takmo.high cholestrol la kunun.ikan tu manis nya..hai..sedap nih..tomyam sayur lak tak kedeks langsung,siap dia letak jugak ayam ,udang kecik & sotong.mmg terbaik sangat nih...sambal pun dah siap ada.kan senang.mcm kat muara tu,sambal kena mintak.pastu ,sos nk cicah ngan sotong tak dak..apa la..tak best langsung.

Total damage dengan nasi putih 3 pinggan ,air fresh orange & asam boi = RM 85.
sangat murah dan berbaloi dari muara tanjung harapan palsu tuh.

Muara jeram ni sangat recommended.dah le bersih ,cepat plak tu.staff dia dedikasi sket.hiks hiks.semua makanan sedap.best lah pendek kata.nak nak kalu orang belanja..lagiiiii shedappppp....-____________-

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Kurakura.My » Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


PANASS!! Video Pergaduhan Samseng Mazlan Aliman dan <b>...</b>

Posted: 04 Feb 2013 10:17 PM PST


HULU SELANGOR: Kedamaian Felda Sungai Tengi, Kuala Kubu Baru malam tadi terganggu bila satu kekecohan berlaku di program anjuran PAS Selangor di Dataran Felda Sungai Tengi yang melibatkan penduduk kampung, Unit Amal dan penyokong PAS.

Penduduk membantah kehadiran pemimpin pembangkang, Mazlan Aliman yang dikatakan cuba datang untuk menghasut peneroka membenci kerajaan. Menurut kenyataan salah seorang wakil penduduk, ceramah yang diadakan itu tidak mempunyai permit, malah majlis perhimpunan awam yang melibatkan aktiviti makan malam di situ turut tidak dimaklumkan kepada pihak polis. Ini membuatkan perhimpunan tersebut melanggar syarat Akta Perhimpunan Awam.

Kain rentang yang mengutuk kehadiran Mazlan Aliman ke Felda Sungai Tengi kelihatan banyak terpasang di tepi-tepi jalan sekitar perkampungan itu menandakan ketidaksenangan hati penduduk bila Mazlan Aliman dijemput berceramah di kawasan Felda mereka.

Manakala hampir 200 orang penduduk berkumpul di laluan masuk utama ke Felda Sungai Tengi bagi menghalang kehadiran Mazlan Aliman. Setiap kereta yang melalui jalan tersebut diperiksa bagi memastikan pengerusi ANAK itu tidak memasuki desa Felda tersebut.

Namun Mazlan Aliman diberitakan hadir di majlis ceramah malam tadi melalui laluan alternatif kira-kira jam 10 malam. Kekecohan mula berlaku bila Mazlan Aliman memulakan ucapan. Unit Amal dan penyokong PAS dikatakan merempuhan penduduk yang berkumpul di tepi dataran sambil melaungkan amaran supaya Mazlan Aliman menghentikan ucapan dan keluar dari Felda Sungai Tengi.

Mazlan Aliman menghentikan ucapan dan majlis tersebut disambung dengan tayangan video ceramah. - Media Putrajaya

Video pergaduhan tengok dibawah,

Lensa : Samseng politik ganggu ceramah Mazlan <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 04 Feb 2013 05:14 PM PST

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved