ads

Sabtu, 9 Julai 2011

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Perkhidmatan mengasuh bayi dan kanak <b>di Cheras</b> - Cheras <b>...</b>

Posted: 04 Jul 2011 01:34 AM PDT

Malaysia » Kuala Lumpur » Cheras > Cheras » Services > Babysitter/Nanny » Perkhidmatan mengasuh bayi dan kanak di Cheras

PRIVATE AD

Bookmark and Share

Category: Services » Babysitter/Nanny

Price: RM 250

Local area: Cheras

Saya menawarkan perkhidmatan mangasuh bayi dan kanak-kanak (beragama Islam) mulai Feb 2012

Masa jagaan : 7.00 pagi - 6.00 petang (Isnin-Jumaat)
Lokasi : Taman Cheras Utama, Cheras
Bayi * Terhad kepada 1 bayi dan 2 kanak2 sahaja *

Hubungi : Nor (017-211 3588)
Email : noronline@yahoo.com

 
 
   
Advertiser: Nor        
Location: Cheras, Kuala Lumpur, Malaysia
Date: Monday, 4 July 2011, 16:34
Ad ID: 217746
Phone   0172113588
Send a comment to Nor   Send Email
 

 

« PreviousNext »

 BABY SITTING AND FOOD CATER (RM800) - Puchong, Selangor, Malaysia
 KHIDMAT PENGASUH KANAK-KANAK DI PUNCAK ALAM (RM250) ^pic - Shah Alam, Selangor, Malaysia
 Hourly day care services (RM7) - Puchong, Selangor, Malaysia
 Penjagaan Kanak-Kanak Dan Bayi - Bdr Mahkota Cheras Kajang, Selangor, Malaysia
 Pembantu Rumah Diperlukan (RM600) - Kemaman, Terengganu, Malaysia

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


My Family Blog.: Sepetang <b>di</b> Pantai Remis <b>Kuala Selangor</b>

Posted: 23 May 2011 10:04 AM PDT

Assalamualaikum w.b.t

Pada hujung minggu ni kami bawa anak-anak ke Pantai Remis Kuala Selangor..
papa kata petang ni jom kita mbik angin kat pantai.. haa apa lagi bersiaplah kami anak beranak petang tu..

Pantai Remis biasanya penuh dengan orang ramai yang mahu bermain layang-layang ataupun menikmati kerang bakar atau makanan laut segar yang ada di situ.. dan biasanya yang kita boleh dapati di sini ialah kerana makanan kekerang nya yang banyak.. siput, kerang, remis, dan lala.. anum dan suami pun pergi ke sana sebab nak ambik angin pantai. haha.. tapi jangan lah marah ye.. kalau kita di tempat orang.. Pantai Remis ni tak dah sebesar pantai Teluk lipat atau Pantai Sura di Dungun tau pun seperti Pantai Batu Burok di Kuala Terengganu.. memang lain lah angin bayu yang anum rasa ni.. rasa macam alhamdulilah.. bersyukur kami lahir dan datang dari pantai timur..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Direct Free Kick: Jalil, Pak Cat dan Supira <b>di</b> IPD <b>Ampang</b> tempat <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 07:25 AM PDT

ZON 1 : 3-1A, Jalan Hilir 1, Taman Angsana Hilir, 55100 Kuala Lumpur (Di sebelah Jalan Lingkaran Tengah II). No. telefon : 03-9283 3835 No. faks : 03-9283 8835 Dibuka Isnin hingga Jumaat 9.00 pagi - 5.00 petang.

Waktu bertemu ADUN : Selasa 9.30 pagi - 12.00 tengah hari & Jumaat 9.30 malam - 12.00 tengah malam - Tidak perlu temujanji.

ZON 2 :

M5-B-10, Jalan Pandan Indah 4/1, Pandan Indah, 56100 Kuala Lumpur. (Di atas Alpha Pharmacy)

Dibuka Isnin, Rabu dan Khamis 10.00 pagi - 1.00 petang

Pegawai-Pegawai Khas -

En. Rodzi Man 012-364 5634

Hj. Abdul Hadi 0133303766

Hjh. Musalmah 019-601 5960

En. Ibrahim Yahya 019-300 4207


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Biaqpila: SPONGEBOB DITAHAN <b>DI AMPANG</b> ....KAH!KAH!KAH!

Posted: 26 Jun 2011 06:51 AM PDT

Lapan lelaki berbaju kuning ditahan di Ampang

KUALA LUMPUR: Polis menahan lapan lelaki di Taman Kosas, Ampang di sini pagi tadi kerana memakai baju berwarna kuning yang bertulis "Bersih 2.0" dalam tulisan jawi.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata kesemua mereka ditahan atas kesalahan memakai baju berkenaan dan seolah-olah menyokong perhimpunan haram 9 Julai ini. "Mereka juga didapati mengganggu-gugat ketenteraman orang ramai ketika menunggang motosikal di kawasan terbabit dan ekoran itu kita menahan mereka untuk langkah pencegahan awal," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Amiruddin berkata kesemua mereka kini masih ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya dan polis akan membebaskan mereka selepas keterangan diambil daripada mereka.

Difahamkan kesemua mereka yang dipercayai penyokong parti pembangkang berumur lingkungan 20 hingga 40 tahun ditahan di hadapan Majid Taman Kosas kira-kira 11 pagi.

SUDAHKAH ANDA MENGUNDI? KALAU BELUM,SILA UNDI BIAQPILA SEKARANG...SEKALI-SEKALA,APA ADA HAL KAN?

GUA MEMERLUKAN RAMAI PENGUNDI HANTU BAGI MEMENANGI PILIHANRAYA INI... KAH!KAH!KAH!KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

HASIL MUNAQASHAH 19 HB JUN <b>DI AMPANG</b> | TERAS Pengupayaan Melayu

Posted: 18 Jun 2011 11:47 PM PDT

1.Pilihanraya Kerajaan Tempatan :

TERAS berpandangan ini harus dilakukan . Alasan kami :

  1. Pembayar cukai pintu memerlukan khidmat dari wakil yang benar-benar mewakili mereka di satu-satu kawasan , bukan dari badan politik yang melantik ahli Majlis.
  2. Struktur Kerajaan Tempatan hendaklah diubah suai kepada  keperluan dan kawasan penduduk  .
  3. Pilihanraya dilaksanakan secara bersih dan adil
  4. Calon hendaklah bertanding bukan atas nama parti politik tetapi atas nama peribadi.
  5. Umat Islam memerlukan kualiti kepimpinan masyarakat yang tinggi sehingga ke peringkat akar umbi. Pilihanraya tempatan akan membolehkan umat Islam memilih pemimpin tersebut dan yang mudah mereka temui.

2.Pelepasan Kuota Perumahan Bumiputera.

TERAS tidak bersetuju dengan pelepasan kuato perumahan.

Alasan :

  1. Tren sesuatu kawasan perumahan yang tidak diberi kuoto sering terjadi komposisi bumiputera yang tidak seimbang dengan bukan bumiputera di kawasan tersebut. Kesan sosio-politik kepada umat Islam akan menjadi isu dalam jangka masa panjang.
  2. Ramai lagi kaum bumiputera yang berpendapatan rendah dan sederhana yang tidak mampu membeli rumah jika tidak ada kuota di kawasan perumahan.
  3.  Pemantauan terhadap kuota bumiputera yang tidak dibeli hendak dilakukan. Rumah yang tidak dibeli hendaklah diwar-warkan sendiri oleh kerajaan negeri. Tidak boleh mengharapkan pemaju untuk melakukannya.
  4. Sebuah lembaga Perumahan Negeri yang khas seperti di Singapore (Housing Board) hendaklah diwujudkan untuk sentiasa melihat tren keperluan perumahan dikalangan golongan berpendapatan rendah bumiputera khususnya dan rakyat Selangor amnya  Rancangan jangka panjang perumahan rakyat boleh diberi tumpuan lebih teliti berbanding hanya memberi tugas tersebut kepada PKNS.

3.Pembangunan semula rumah pangsa

  1. TERAS berpendapat model perumahan dalam bentuk rumah pangsa pada dasarnya tidak baik sebagai rumah rakyat. Terutama rumah pangsa yang melebihi 5 tingkat. Secara sosioekonomi dan kesan kesihatan adalah tidak baik untuk sebuah perumahan yang layak jika pihak kerajaan mahu mengutamakan  pembinaaan institusi  keluarga yang sejahtera dalam sebuah kawasan penduduk.
  2. TERAS juga berpendapat rumah pangsa bukan suatu model perumahan yang sepatutnya dibina. Model perumahan yang sebegini sudah ketinggalan zaman dai sudut "livable housing".
  3. Rumah pangsa bertujuan untuk membina rumah mampumilik dalam kawasan yang kecil. Namun mekanisme pemasaran , zoning dan bank tanah sepatutnya diguna untuk mengatasi masalah keperluan rumah rakyat. Polisi berkaitan dengan cukai dan dasar fiscal (kewangan) untuk mengurangkan kos mortgage dan kos pinjaman hendaklah diguna sebagai alat mengatasi masalah penyediaan rumah mampu milik. Jika rumah pangsa dibina dengan model dan rekabentuk yang munasabah , maka melonggarkan sedikit syarat pengubahsuaian boleh  memberi peluang kepada penghuni hidup dengan selesa.
  1. Menyediakan Perumahan mampumilik akan memberi kesan kepada bertambahnya penggunaan tanah  disamping meningkatkan densiti unit rumah dalam satu-satu kawasan . Bermakna faktor yang perlu juga diberi perhatian bukan sahaja mampu milik tetapi juga munasabah untuk dihuni (Livable).
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


100 Blog Menarik: Lokasi Arung <b>Jeram Di</b> Indonesia

Posted: 05 Jul 2011 07:02 AM PDT

Arung jeram yang mulai di kenal secara luas di Indonesia pada sekitar tahun 70 an adalah olahraga air yang membutuhkan kewaspadaan prima dan tehnik mumpuni yang di asah lewat latihan langsung dan mengenal medan. Dan memang tak menyangkal bahwa kegiatan tersebut pada era lama sering menimbulkan korban tewas, tetapi pada era sekarang, arung jeram telah berubah menjadi kegiatan wisata air dan juga rekreasi alternatif. Dan pada akhirnya beberapa lokasi arung jeram telah dikembangkan secara profesional dan mengutamakan keamanan tentunya.

Dan berikut ini beberapa lokasi arung jeram di Indonesia

Sungai Wampu

Sungai Wampu merupakan sungai paling populer untuk arung jeram di provinsi Sumatra Utara.Sungai ini mengalir melintasi dua kabupaten, yaitu Karo dan Langkat sepanjang lebih dari 140 kilometer. Hulunya berada pada dataran tinggi Karo dan bermuara di kawasan Suaka Margasatwa Karang Gading, Langkat Timur Laut. Pada kawasan tertentu masyarakat memberi nama yang berbeda - beda untuk Sungai Wampu. Masyarakat di Karo menyebutnya Lau Biang, lalu ada yang menyebut Lau Tuala. Sedangkan untuk bagian hilir di Langkat dinamakan Wampu. Agak ke bagian muara, masyarakat menyebutnya dengan Ranto Panjang. Rute utama untuk berarung jeram biasanya dimulai dari desa Kaperas di Marike sampai dengan jembatan Bahorok di Kab. Langkat. Jarak tempuh kurang lebih sepanjang 22 km, waktu tempuh normal 4 - 5 jam. Rute pengarungan yang lebih panjang dapat dimulai dari desa Rih Tengah, kab. Karo. Hanya saja perjalanan menuju ke desa ini cukup sulit, disamping harus melewati jalan off road selama 3 jam, harus dilanjutkan pula dengan trekking selama 3 jam. Tetapi jangan khawatir karena anda akan disuguhi pemandangan yang indah di titik awal pengarungan.

Sungai Alas

Sungai ini terletak di dalam TN Gunung Leuser dan mengalir ke arah Aceh Selatan. Sungai ini termasuk sungai yang selalu diimpikan untuk diarungi oleh penggiat arung jeram. Tingkat kesulitan jeram - jeramnya antara III – IV. Ada beberapa trip yang bisa dipilih. Untuk perjalanan satu hari pengarungan dapat dimulai dari Serkil ke Ketambe atau Natam dekat Kutacane. Jika memang tertarik untuk trip panjang, pangarungan dapat dimulai dari Ketambe ke Gelombang, Aceh Selatan. Jalur ini adalah jalur ekspedisi yang cukup menegangkan sekaligus mengasyikkan, karena melintas hutan tropis selama tiga hari penuh. Di titik - titik perhentian telah disediakan fasilitas pondok - pondok wisata yang dapat digunakan untuk bermalam.

Sungai Tripa

Sungai ini juga terdapat di TN Gunung Leuser. Titik awal pengarungan dimulai dari desa Pasir dan berakhir di desa Tongra, Terangun Aceh Tenggara. Muara sungai Tripa berada di Aceh Barat dan mengalir ke Samudera Hindia. Untuk mencapai desa Pasir dapat melalui Blangkejeren melalui jalan - jalan berlumpur.

Sungai Asahan

Sungai ini mengalir dari mulut Danau Toba melewati Kab. Asahan dan berakhir di Teluk Nibung, Selat Malaka. Jeram sungai asahan terkenal liar dan deras. Topografi daerah ini bergelombang membuat jeram - jeram di sungai asahan ini menjadi sangat variatif, berombak tinggi, dan panjang. Titik awal dapat dimulai dari Sampuran Harimau yang terletak di desa Tangga di Kab. Asahan dan titik akhirnya di desa Bandar Pulau. Jeram terbesar dan terganas adalah rabbit hole yang mempunyai grade V.

Sungai Batang Toru 


Sungai Batang Toru terletak di wilayah Tapanuli Selatan berhulu di Danau Toba. Mengalir ke arah Barat daya dan bermuara di Samudera Hindia. Sungai ini dikenal juga dengan nama Aek Sigeon oleh orang - orang Tarutung sampai ke hulu, sedang orang di sekitar Batang Toru ini menyebutnya dengan nama Aek Sarula. Panjang sungai sekitar 125 km.

Way Semangka

Way Semangka terletak di pingir perbatasan Taman Nasional Bukit Barisan Selatan, Lampung. Lintasan yang asyik untuk diarungi adalah sepanjang 23 km dengan waktu tempuh antara 5 s/d 7 jam. Pemandangan di sisi sungai sangat menarik terutama di separuh sungai bagian atas. Start dimulai dari desa Tugu Ratu dan finish di Dam Talang Asahan. Untuk mencapai tempat start di Tugu Ratu memakan waktu sekitar 5 - 6 jam dari Tanjung Karang.

Sungai Citarik

Sungai ini cukup terkenal di antara para penggemar pengarung jeram. Kondisi airnya cukup jernih dan relatif stabil sepanjang tahun. Lintasan yang cukup asyik untuk diarungi sepanjang 17 km. Start dapat dimulai dari Parakan Telu desa Cigelong atau dari Pajagan, desa Cigelong. Sedang finish di desa Citangkolo, Cikidang atau di desa Cikadu, Pelabuhan Ratu. Total pengarungan sekitar 4 jam. Namun pada umumnya pengarungan dimulai dari Pajagan dan berakhir di desa Cikadu.

Sungai Cicatih 

Terletak di Kab. Sukabumi, sungai cukup lebar antara 25 s/d 100 meter. Entry point pertama adalah dari Dam PLTA Ubruk, sedang entry point ke dua dari desa Bojongkerta. Sedang finish di jembatan gantung Leuwilalai. Lama pengarungan sekitar 3 jam jika titik mulai dari DAM Ubruk, jika mulai dari Bojongkerta lama pengarungan sekitar 2 jam. Jeram terrbesar adalah jeram gigi dengan tingkat kesulitan Class IV.

Sungai Cimandiri 


Terletak di daerah Sukabumi Jawa barat. Sungai yang berhulu di Gunung Gede Pangrango ini merentang sepanjang 8,6 km. Biasanya, jalur pengarungan yang ditempuh adalah antara jembatan Padabeunghar dan jembatan desa Cilalai, titik yang sama untuk mengakhiri pengarungan di Sungai Cicatih.

Sungai Cikandang

Air sungai Cikandang berasal dari Gunung Cikuray dan Papandayan yang bermuara di Samudra Hindia ( laut selatan ), terletak di wilayah selatan kabupaten Garut. Sungai ini masih sangat asri dan jauh dari polusi karena jauh dari daerah permukiman. Air sungai Cikandang relatif stabil baik dimusim kemarau ataupun musim hujan. Lebar sungai bervariasi antara 50 meter – 300 meter. Titik awal pengarungan dapat dimulai dari kampung Sindang Ratu, Pakenjeng dan berakhir di pesisir pantai selatan di desa Cijayana. Lama pengarungan sekitar 4 – 5 jam, jarak tempuh sekitar 20 km. Jeram dengan tingkat kesulitan IV+ adalah Jeram Bangkai, Jeram Sobek, Jeram Erlan Hole, Jeram Tepung, Jeram Batu Nunggul, Jeram Panjang, Jeram Anis, Jeram Parakan Lubang dan Jeram Goodbye.

Sungai Cimanuk

Hulu sungai Cimanuk berasal dari Gunung Papandayan, melintasi 4 Kabupaten, yaitu Garut, Sumedang, Majalengka dan Cirebon. Sungai ini bermuara di laut Jawa dengan beberapa pilihan lokasi dan lama pengarungan. Beberapa entry point untuk pengarungan sungai ini antara lain: Jager – Leuwi Goong, Leuwi Goong – Sasak Besi, Sasak Besi – Limbangan, namun ada pula yang berakhir sampai ke Wado (kab. Majalengka) dengan lama pengarungan mencapai 3 Hari. 

Sungai Cipeles


Terletak di Kab. Sumedang dan merupakan sungai yang baru untuk kegiatan arung jeram. Panjang lintasan yang biasa diarungi sejauh 10 Km dengan lama pengarungan 2 jam. Lokasi entry point sungai ini adalah Rumah Makan Sari Bumi dan finish di Bendungan Sentig.

Sungai Cikaso


Hulu sungai Cikaso berada di daerah pegunungan di Sukabumi utara. Sedang muara sungai ini berada di pantai selatan di daerah Kecamatan Surade, Sukabumi Selatan. Panjang sungai yang sudah diarungi baru sekitar 24 km. Sungai ini mempunyai daya tarik tersendiri, karena di sepanjang aliran sungai banyak ditemui air terjun yang meluncur dari tebing-tebing sungai yang ditumbuhi lumut-lumut hijau. Lebar sungai Cikaso bervariasi antara 50 sampai 100 meter. Di jeram Sarongge yang terletak di kampung Cimampar, Cangkuang aliran sungai menyempit di antara tebing-tebing terjal, bahkan di salah satu bagian aliran sungai tertutup runtuhan batu breksi, sehingga tak dapat diarungi. Entry point dimulai dari jembatan Bojong Kecamatan Kalibunder dan finish di jembatan Cikaso kecamatan Tegal Buleud.

Sungai Palayangan 


Air sungai Palayangan berasal dari Situ Cileunca yang terletak di Pangalengan, Kabupaten Bandung yang terkenal dengan kesejukannya. Sungai Palayangan memiliki gradien tinggi dengan arus yang cukup deras. Sungai ini dapat diarungi sepanjang tahun. Lebar sungai antara 5 - 10 meter dengan kelokkan tajam dan beberapa drop menyertainya. Jeram dengan tingkat kesulitan tertinggi adalah jeram blender yaitu berupa drop setinggi 2 meter, sedang jeram yang paling menarik adalah jeram Kecapi. Airnya dingin, jernih dan bersih. Panjang lintasan sungai yang dapat diarungi adalah 5 km dengan lama pengarungan 1 - 2 jam.

Sungai Cianten

Terletak di Kabupaten Bogor. Hulu sungai berada dari hutan-hutan di kawasan Taman Nasional Halimun. Sungai Cianten merupakan anak sungai Cisadane. Aliran air sungai cukup stabil, karena di atas lokasi start Batu Beulah merupakan Dam yang berfungsi untuk PLTA. Kelas kesulitan dapat meningkat saat tinggi muka air naik. Panjang sungai yang dapat diarungi saat tinggi muka air bagus sekitar 13 km sampai di titik pertemuan dengan sungai Cisadane. Pada umumnya start dimulai dari Batu Beulah dan berakhir di Jembatan Leuwiliang. Bagi pemula, sungai Cisadane merupakan pilihan yang tepat untuk berarung jeram. Letaknya tak jauh dari kota Bogor. Aliran air berasal dari dari kawasan hutan-hutan di Gunung Salak. Panjang sungai yang biasa diarungi adalah sepanjang 9 km dengan waktu tempuh sekitar 2 jam. Titik awal dimulai dari jembatan Ciampea dan berakhir di kampung Pasir, sekitar satu jam pengarungan dari titik pertemuan sungai Cianten – Cisadane.

Sungai Progo

Hulu sungai Progo berada di lembah diantara dua gunung, Sindoro dan Sumbing. Mengalir ke arah selatan, membelah dua propinsi, Jawa Tengah dan Yogyakarta. Arusnya cukup deras dan sangat fluktuatif terutama pada musim hujan. Entry point dapat dilakukan dari beberapa tempat. Titik pertama adalah dari Taman Kyai Langgeng di Kota Magelang, titik kedua Jembatan Tempuran Kabupaten Magelang, titik ke tiga jembatan Borobudur, Mendut, titik ke empat jembatan Klangon. Titik akhir biasanya sampai di Dam Ancol, Kabupaten Sleman. Jarak total etape Kyai Langgeng, Magelang ke Dam Ancol, Yogyakarta sekitar 40 km. Etape paling menantang adalah antara jembatan Klangon dan Dam Ancol dengan waktu tempuh sekitar 3 jam. Setiap pengarung jeram harus waspada dengan hujan yang cukup deras, karena ketinggian air dapat secara tiba-tiba naik dan mengakibatkan banjir bandang.

Sungai Elo

Sungai Elo terletak di Kabupaten Magelang dekat dengan Candi Mendut dan Candi Borobudur kira-kira 35 menit dari Jogjakarta. merupakan Anak sungai Progo yang berhulu di lereng barat gunung Merbabu. Airnya lebih jernih dibanding sungai Progo. Pemandangan di sisi kanan kiri sungai masih asri dan menarik. Pengarungan dimulai dari Jembatan Blondo, Magelang, dan berakhir di Mendut, atau di sekitar titik pertemuan antara Progo dan Elo. Lama pengarungan sekitar 2,5 jam dan jarak tempuh 8 km.

Sungai Serayu

Sungai Serayu terletak di Kabupaten Wonosobo – Banjarnegara, Jawa Tengah kira-kira 2,5 jam perjalanan dari Jogjakarta dengan melewati lereng Gunung Sindoro-Sumbing yang menyajikan kesejukan dan panorama alam pengunungan. Panjang sungai yang biasa diarungi lebih dari 25 km dengan lama pengarungan 4 – 5 jam. Start awal dapat dimulai dari beberapa titik antara lain adalah dari jembatan di desa Blimbing, dan desa Tunggoro ( Kab. Wonosobo ), serta desa Prigi ( Kab. ) Banjarnegara, sedang finish berada di desa Singomerto ( Kab. Banjarnegara ).

Sungai Pekalen

Terletak di Kab. Probolinggo – Jawa Timur, Sungai Pekalen atau biasa disebut Kali Pekalen Sampean bersumber dari gunung Gunung Argopuro ( 3.088 m ). Sungai ini disebut-sebut sebagai sungai terbaik untuk kegiatan arung jeram di Jawa Timur. Kali Pekalen bersumber di tiga tempat, Sumberduren dan Ranusegaran, dan sumber di tapal batas Guyangan-Watupanjang. "Batang air" dari Sumberduren dari Gunung Malang (1.221 m) dan Ranusegaran itu kemudian bertemu di Desa Jangkang, Kec. Tiris. Air dari kedua sumber inilah yang kemudian membentuk kali Pekalen Tiris - Condong yang menjadi "jalan tol" arung jeram. Sedang sumber ketiga, di tapal batas Guyangan-Watupanjang, Kec. Krucil baru bertemu dengan hilir kali Pekalen di Desa Brani Wetan, Kec. Maron. Dari sini kemudian kali Pekalen mengalir ke utara dan bermuara di Desa Penambangan, Kec. Kraksaan. 'Barang Baru' Dari sekitar 50 km panjang batang air di Kali Pekalen, sekitar 25 km ( Tiris-Condong ), berdasarkan survei, bisa dimanfaatkan untuk arung jeram. Jarak tempuh masih bisa diperpanjang lagi menjadi 40 km, sehingga bisa mendarat persis di dekat kantor Pembantu Bupati di Gading.

Sungai Brantas

Sungai Brantas cukup menarik untuk penggemar arung jeram. Jeram yang terkenal disungai ini adalah jeram Suud. Titik awal pengarungan biasanya dimulai dari Gang Sembilan Gadang sampai ke daerah Dam Blobo atau daerah Karang Duren, Malang. Pengarungan memakan waktu sekitar 3 jam.

Sungai Maiting

Terletak di daerah Makale, Sulawesi selatan. Titik entry point berada di desa Dende Ma´dong. Jeram pertama yang akan kita temui adalah jeram Sella. Tingginya sekitar dua meter dan jatuh dengan kemiringan 90 derajat. Dengan alur sempit dan terapit batu besar di kiri dan tebing terjal di kanan perahu. Sepanjang perjalanan juga terlihat banyak binatang jenis biawak yang mirip Iguana merayap di batuan pinggir sungai. Binatang melata ini sanggup melompat ke dalam air dan menyelam berlama-lama di dalamnya. Uniknya ia mampu berlari di atas permukaan air sampai sejauh 20 meter ke depannya. Selain iguana juga banyak satwa yang lain, aneka jenis burung, kupu-kupu dan ular. Sungai ini memiliki dasar yang berpasir putih serta tebing-tebing menjulang di kiri - kanan.  Di beberapa bagian tebing banyak air terjun berhamburan bak pancuran raksasa.

Sungai Sadang

Sungai terbesar di Sulawesi Selatan, melintasi Tana Toraja dengan panjang mencapai 182 km ke arah barat. Sungai Sadang memiliki lebar rata - rata 80 meter dan mempunyai anak sungai sampai 294 jumlahnya. Pengarungan di sungai ini dilakukan dari daerah Buakayu dengan lama pengarungan 2 hari. Untuk menuju ke sana dapat dilakukan dengan mengendarai jip dari Rantepao selama 3,5 jam. Jeram ´Puru´ sejauh dua kilometer berupa jeram class III akan menghadang di permulaan pengarungan. Bagian atas jeram ´Puru´ lebih dahsyat lagi. jeram - jeram tersebut pernah ´memakan´ korban mahasiswa - mahasiswa kota Malang yang pernah melakukan perjalanan ekspedisi di sana. Selanjutnya ada jeram bernama Pembuangan Seba class IV dengan penampang pinggir sungai yang terkadang lebar dan tiba - tiba menyempit dengan cepat. Jeram dengan tingkat kesulitan V adalah jeram Fitri, berupa patahan dan arus sungai yang menabrak batu besar membuat selalu ada kemungkinan perahu menempel di batu dan terjebak di antaranya. Setelah beristirahat semalam di rumah panggung yang biasa disebut 'lantang' di pinggir sungai yang berpasir putih, pengarungan dilanjutkan melewati jeram - jeram class III – IV. Exit point sungai Sadang adalah jembatan 'Papi'.

Sungai Bongka


Sungai terbesar di Sulawesi Utara dengan panjang mencapai 126 km, dan mempunyai anak sungai sejumlah 199 buah. Belum ada data lengkap tentang kegiatan arung jeram di sungai ini.

Sungai Lariang

Sungai paling besar di Sulawesi dengan panjang mencapai 255 km dan memiliki anak sungai sampai 637 buah jumlahnya. Luasnya mencapai 7.152 km persegi. Hingga saat ini masih dapat dihitung dengan jari, rombongan tim arung jeram yang pernah mencicipi nikmatnya jeram di sana.Nah selamat ber arung jeram ya sahabat alam....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Kerajaan Selangor Tumpu Isu Pemberimilikan Tanah Kepada Rakyat <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 06:42 PM PDT

2 JULAI HULU SELANGOR - Kerajaan Negeri akan memberi tumpuan kepada isu penyelesaian tanah dengan memberi pemilikan sah khususnya kepada penduduk yang telah lama menduduki tanah kerajaaan.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata pemberian tanah kepada mereka yang layak ini akan lebih mudah dilakukan dengan siapnya Land Bank Library yang dijangka siap sepenuhnya akhir tahun ini.

Beliau berkata, pegawai kerajaan telah diarahkan supaya tidak hanya duduk di pejabat sebaliknya turun padang menemui penduduk yang berdepan masalah tanah.

"Pegawai kerajaan hanya perlu merujuk kepada Land Bank Library untuk mengetahui status tanah yang dituntut. Ini menjimatkan masa dan penyelesaian yang lebih holistik.

"Jika Land Bank Library ini siap sepenuhnya, Selangor menjadi negeri pertama yang menggunakan sistem elektronik dan satelit sepenuhnya dalam penyelesaian isu tanah," kata Menteri Besar.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan kepada kakitangan kerajaan negeri dan pemimpin masyarakat di Dewan Serbaguna Pejabat Daerah Hulu Selangor sempena Program Khas Mesra Rakyat (PKMR) peringkat Daerah Hulu Selangor, semalam.

Tan Sri Abdul Khalid berkata, isu tanah merupakan antara masalah kritikal yang telah lama dihadapi rakyat Selangor yang gagal diselesaikan kerajaan negeri terdahulu.

Beliau memberi contoh isu Kampung Sungai Kerandang yang menjadi kontroversi baru-baru ini, tetapi telah berjaya diselesaikan oleh kerajaan negeri dengan memberi Sijil Menduduki Sementara (TOL) hanya kepada peneroka asal yang mendiami tanah milik kerajaan dan rezab Hutan Simpan.

Mengenai bantuan kebajikan lain, Menteri Besar berkata, RM100 juta disediakan Menteri Besar Pemerbadanan (MBI) untuk tahun depan bagi mengeluarkan rakyat berpendapatan rendah dari garis kemiskinan.

Katanya, sebanyak RM30 juta diperuntukkan untuk bantuan keusahawanan manakala RM50 juta untuk Skim Mikrokredit Luar Bandar (SKIMSEL) dan RM20 juta untuk Skim Mikrokredit Bandar (MIMBAR).

Beliau berkata, peruntukan ini adalah hasil penyusunan semula hutang-hutang Talam Corporation Berhad (Talam) sebanyak RM392 juta yang telah berjaya dikutip.

Sementara itu, di Dewan Dato' Abd Hamid Batang Kali, lebih 3,000 penduduk Hulu Selangor menghadiri sesi dialog bersama Menteri Besar.

Kebanyakan penduduk membangkitkan isu tanah dan kemudahan infrastruktur yang tidak diselenggara dengan baik.

Menteri Besar berkata, peruntukkan besar akan disediakan dalam Bajet 2012 untuk membaiki kemudahan infrastruktur khususnya di kawasan luar bandar.

Pada sebelah malamnya, Menteri Besar menghadiri Kenduri Rakyat di Dataran Niaga Sungai Tengi dan diakhiri dengan Ceramah Perdana Pencapaian Kerajaan Pakatan Rakyat di Dewan Komuniti Serendah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Banglo <b>di</b> Sg Sering, <b>Ulu Kelang</b> - Blogger

Posted: 16 Jun 2011 08:43 AM PDT






Satu lot banglo beserta rumah yg telah dibina ingin dijual.
Keluasan tanah: 2400kps
Keluasan binaan: 760kps (bahagian bawah)
Bilik: 6R 2B
Suasana kampung, endlot...
Leasehold  99 tahun
Sesuai untuk sesiapa yang inginkan ketenangan.
Pagar kawasan rumah rumah, akan di'extend'kan ke arah jalan tanah merah. Maka kawasan akan menjadi lebih luas
Harga jualan: RM340k (nego)
Harga di bawah pasaran....(market boleh pegi RM380k)

Berminat?

Hubungi Fadzli
0133593602

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

.....mY L!fE mY jOUrnEy....: Show <b>Di</b> JKR Melawati <b>Ulu Kelang</b> KL

Posted: 04 Jul 2011 10:50 PM PDT

Assalammualaikum

Alhamdullilah pada 26 June 2011 dapat show wedding untuk penari kecik2 je ...boleh la tp mmg best...

Tq pada Kak Nora sudi jemput kami any way kak jangan serik tau untuk panggil kami lagi... 

 Feedback dari kak Nora : dia kata good ,welldone & commitment ..hehehe :)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Sistem Letak Kereta Berkupon <b>Di Sungai Buloh</b> & Subang Perdana

Posted: 23 Jun 2011 01:27 AM PDT

..................................................... WELCOME

...................................................... Starting from 1st February 2011, Suasa Efektif will impose a delivery charge of RM1.00 per pass. For further details, kindly call our office. Thank you.

......................................................

Get your weekly pass in conjunction of Chinese New Year and School Holiday. Promotion starts 17th January 2011 until 17th Mac 2011. Call our branch offices for further details.

......................................................

ANNOUNCEMENT

Now, you can order your monthly pass through this blog by filling up the order form. Its easy and convenient.

.....................................................

ANNOUNCEMENT

Our Kajang branch office is officially moved to :

10-2, Jalan Metro Avenue 2
Metro Avenue
43000 Kajang
Selangor Darul Ehsan
Tel/Fax : 03 8736 4739

.....................................................

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Apartment <b>di</b> vista sri putra <b>bangi</b> | Apartment for Rent | Best <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2011 01:59 AM PDT

Monthly Rent: RM 500      Type: Apartments      For rent Area: Bangi
Size: 920 sq.ft.      Bedrooms: 3      Bathroom: 2
Furnished: Not furnished
Property Type:Apartment/ Flat
Facilities: Swimming pool, Gymnasium, Tennis court, Mini market, Covered parking, Playground, Jogging track, 24 hour security, Balcony/Patio, Cable TV, Internet broadband

APARTMENT DI BANDAR SRI PUTRA BANGI UNTUK DISEWA.PERSEKITARAN YANG NYAMAN SERTA PEMANDANGAN YANG INDAH BERHADAPAN SWIMMING POOL.SEKIRANYA BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA DI TALIAN 0192605362-WANI.TERIMA KASIH.

GD Star Rating
loading...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

William&#39;s

Posted: 09 Jul 2011 02:15 AM PDT

Profile

Facebook Twitter Tumblr Hai!You landed at the fourteen year old girl that is yet awesome blog and you probably know that already ;) P/s: My post aren't following the right time, so please do ignore. Enjoy and Cheers! :D I'm Intan Najyha. I was born on twelvedecemberninetynineteenseven. I lived in small town called Bangi. I know I'm not that prettay but God makes no mistakes, I'm on the right track Baby. I was born this way ;) I don't live in your expectations and you don't live in mine. Loveeee

Awesome

Talkingtronic

Miscellaneous

This layout was designed and created by Gabby. Icon & banner Obsequious. Resources: 1, 2, 3, 4. All content belongs to you-url unless stated so. Spamming & ripping are not tolerated.

My past My present

La la la la langsterisms

Posted by Intan Najyha

saturdayninejulytwothousandeleven

Hi Assalamualaikum Eh Hello Hola Hey

Why you're so obsessed with me, doe -.- RIMAS tahu tak. Korangg, I'm already fed up and retired *kind of. So wtvr and how hard you try to make me pissed, you're just a psycho and desperate. No offense. I arrived kg around enam pagi. Nazirul company me, you! thank you :D I balik Bangi tomorrow after habis festivity at Kak Long's houseeee. Eh tahu tak, I watched KL Gangster. Jyeahh, to those yang terbawabawa characters dorg into real life, you're just awkwardly weird selekeh leee :3 also to those yang fikir I ckp besar in cyber but freaked out in real life, Duh I don't live to beat the hell out of you -___- I just speaks the truth until I'm satisfied, whatever you get, you deserved it. So live a life while you can, don't just trouble me and those people who cared about you and concerned. Alright? If you see any change in me, its not because of the KAA's or SyedMD. duhh gila if it was about them D: as if aku dapat 'hidayah', its not because of you who has been praying for it all time. It just because I deserve it. and guys, after aku break up dgn SyedMD, I swear I don't lost my trust in Islam. I'm not any better being with him, at all. Wehhh, he's sooo copycatters and wannabe. OHHWELL ;)

sympathy gua tengok lu derr -.-

---------------------------------

CIAAAOOWWANHHGG!

---------------------------------

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


<b>Ulu Yam</b> Loh Mee » sixthseal.com

Posted: 08 Jul 2011 09:13 PM PDT

ulu yam gps

It was an unfortunate GPS navigational error that ultimately brought us to this place in Selayang – some 20 km away from our original intended destination of Ulu Yam. Christy was talking about the fabulous Ulu Yam loh mee and I chose the first result that came up.

restoran soon yuen

Thus, we totally missed Ulu Yam Lama and headed into Selayang instead. Oh well, at least the names kinda rhyme. This coffee shop is adorned with a banner that proclaims its dedication to Ulu Yam loh mee (with that dastardly entry in the GPS echoing its wares).

ulu yam loh mee

Anyway, since we were there, we decided to order the loh mee (RM 5). It comes in a HUGE bowl – the portion is pretty generous but there's only two shrimps and other miscellaneous bits of meat inside. The soup is nice and starchy though and a dash (or a pour in my case) of vinegar does wonders to the taste.

ulu yam us

The bottle of vinegar does not have a volume reducer (or whatever you call that doohickey) so I think I emptied near 50 ml of the stuff into my bowl but it's all good – the loh mee portion is huge enough to diffuse all that vinegar. In fact, I'll go so far as to say that it tastes just right – much like how Baby Bear's bowl of porridge must have tasted to the home invading Goldilocks.

ulu yam herbal tea

However, the best thing about Restoran Soon Yuan is their herbal tea. It's RM 1.80 and is brewed with chrysanthemum, luo han guo and dried longans. It's surprisingly refreshing!

ulu yam lor mee

Unfortunately, the loh mee is only serviceable (although I ate the entire bowl) and it's missing a key ingredient – deep fried pork lard. The definitive Ulu Yam loh mee is here, according to Kim. I'll have to head down to Ulu Yam Lama someday to taste authentic Ulu Yam loh mee.

This place lists the rather promisingly named African Fried Rice on its menu though.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Perburuan Satwa Liar Marak <b>di Meru</b> Betiri - AntaraNews.com

Posted: 03 Jun 2011 03:24 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]ANTARAnews.com - Perburuan satwa liar yang dilindungi di kawasan Taman Nasional Meru Betiri (TNMB) di kawasan Kabupaten Jember dan Banyuwangi hingga kini masih marak.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Clinique Star Tour 2011 | Shannon Chow&#39;s Blog

Posted: 08 Jul 2011 06:32 PM PDT

The Star Tour 2011 voucher is priced at RM 35, and you will be entitled to
1. Clinique 3-Step Skin Analysis and Prepping
2. Makeup by Clinique Makeup Experts
3. Hair-Styled by Miko Galere
4. Fashion photograph
5. Door Gift worth approximately RM 130
6. Lucky draw at every location comprising handphones and cameras by Samsung, treatment vouchers from Miko Galere and Clinique fragrance

Mark your calendars and enjoy the Clinique Star Tour Experience in the Mobile Make Over Studio! From Clinique experts you get to learn more about your skin concerns, make up experience, hair styling and a Studio photoshoot taken

Catch the Clinique Star Tour at the following locations:
2 July – Sunway Pyramid, Bandar Sunway, PJ
3 July – Sunway Pyramid, Bandar Sunway, PJ
4 July – Inti University College, Nilai
5 July – Nilai University College, Nilai
6 July – HELP University College, Pusat Bandar Damansara, KL
9 July – Mid Valley Megamall, KL
10 July – Mid Valley Megamall, KL
14 July – PTPL College, Shah Alam
18 July – Segi University College, Kota Damansara, PJ
19 July – Tunku Abdul Rahman (TAR) College, Setapak, KL
20 July – Taylor's College, Subang Jaya
23 July – Pavilion, KL
24 July – Pavilion, KL
25 July – Multimedia University (MMU), Melaka
27 July – Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR), Kampar, Perak
28 July – Tunku Abdul Rahman (TAR) College, Kampar, Perak
30 July – Queensbay Mall, Penang
31 July – Gurney Plaza, Penang
1 August – Tunku Abdul Rahman (TAR) College, Penang
3 August – Taylor's University, Lakeside Campus, Subang Jaya

The Big Prize
At the end of the tour in August, all photos will be collected and posted on the website where Malaysians can vote their top 25 favourites. Clinique and Cleo experts will then pick the lucky winner from the pre-selected contestants.

And the lucky person who guessed the correct 3 winners will win a Samsung notebook worth RM 3299.

The winner receives a head-to-toe makeover styled by Cleo for the cover shoot and RM 5000 worth of Clinique products personalized to their skin needs. The 2 runner-ups each receive a one page write-up in Cleo and RM 3000 of Clinique products. All 3 will have a one-on-one session with their chosen career role models.

Be inspired more of Clinique Star Tour 2011 at www.cliniquestartour.com.my
Special thanks to Cleo magazine, Samsung & Miko Galere for their invaluable support

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved