ads

Isnin, 25 Julai 2011

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


..::Seorang EyZan::..: Sehari <b>di</b> JJ <b>Bukit Raja</b>

Posted: 10 Jul 2011 09:08 PM PDT

(orang sebok tgk news pasal BERSIH. Aku jejalan sesuka hati. Tak tau ape cerita. Hmm.. Lantak ler)
Sabtu lepas menghabiskan masa dengan mengukuhkan ukhwah antara aku dengan sahabat baik yang aku kenali sejak berumur 9 tahun. Zanariah Mohd Zin, bertugas sebagai Eksekutif Akaun di Persatuan Nelayan Negeri Selangor (Shah Alam). Kami mengelilingi Jusco Bukit Raja. Aku sekadar mencuci dan memuaskan nafsu mata sambil membakar sahabatku itu untuk membeli belah. Heh. Jahat sungguh. Aku kena sabar, tunggu sehingga claim TNT dan OT aku masuk. Sedangkan berjalan semalam pun, aku telah mengorek tabung simpanan. Huhu. Dapat TNT dan OT nanti pun kena topup balik. So, memang tak dapat nak shopping sangat pun. Harus kuatkan diri dan berdisiplin dalam menyimpan wang.
Bersenam ringan dalam bangunan berhawa dingin. Heheh. Window shopping dari satu kedai, ke satu kedai. Kedai yang paling lama aku masuk adalah 'Popular'. Tempat wajib. Bukan beli ape pun. Belek2 buku2, novel2 baru yang memang aku dah kurang minat untuk baca, buku2 masakan terutama baking kek. Yummy. Geram, macam nak beli tapi..SABAR.
Jam 2 petang selepas solat Zohor, kami makan di Keany Roggers. Serius aku tak pernah makan kat situ. Ya, aku agak ketinggalan dalam bab western and fast-food nih. Heheh. Kurang terdedah but I'll love trying new things and stuffs. Thanks to Zana sebab belanja makan. Dia kata hadiah Bufday. Ya Allah. Bufday aku dah 4 bulan yang lalu lah. Tapi dia kata sebab Bufday dia tahun lepas aku bagi hadiah. Eh Yeke? Aku pun hampir lupa. Hehe.
Jam 3.20 petang bergegas ke TGV. Lewat 5 minit. Huhu. Seb baik terang lagi, senang cari seat. Peh, cerita Transformers tu 2 ½ jam eh? Lama betul. Rasa berbaloi plak dengan harga tiket RM14. Hehe. Cerita habis pada pukul 6 petang. Bergegas ke surau, solat Asar dan terus bergerak balik ke Destinasi yang sama, Kuala Selangor. Zana bermalam di rumah kakaknya di Jeram manakala aku pulang ke Tg. Karang.
*Sebab tu aku janggal jika orang gelar aku Zana, sebab kawan baik aku sendiri bernama Zana. =)
*Juga ada seorang kawan baik seangkatan Diploma di UPM bernama Suzanna. Haruskah ade 'ZANA'? heheh. ;p
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK DATOK</b> | BLOG <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2011 07:42 AM PDT


Lawatan ke rumah mangsa kebakaran

Posted: 05 Jul 2011 05:20 AM PDT

29/6/11,jawatankuasa PUcTD telah pergi ke sebuah rumah yang 80% hangus dijilat api.
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Dah batal dahhhh

Posted: 05 Jul 2011 01:18 AM PDT

KUALA LUMPUR 5 Julai – Pihak penganjur perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih) bersetuju untuk membatalkan perhimpunan jalanan Sabtu ini, bagaimanapun merancang untuk mengadakan satu perhimpunan lain di sebuah stadium pada tarikh yang belum ditentukan lagi.

Pengerusinya, Datuk S. Ambiga berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui di pintu belakang Istana Negara di sini hari ini. – Utusan
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Bantah TETAP Bantah!

Posted: 05 Jul 2011 01:05 AM PDT

Rancangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) untuk mengadakan perhimpunan pada tarikh yang sama dengan perhimpunan haram yang dirancang pada 9 Julai ini akan bergantung kepada keputusan penganjur perhimpunan haram itu.

Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata sekiranya perhimpunan haram itu dilakukan di kawasan tertutup maka PERKASA juga akan membuat perhimpunan di kawasan tertutup.

"Jika mereka lakukan di kawasan terbuka, kita juga akan berbuat demikian... namun kita akan mengadakan di kawasan yang jauh daripada mereka untuk mengelakkan pertembungan," katanya dalam sidang akhbar di Kelab Sultan Sulaiman di Kuala Lumpur Isnin.

Bernama melaporkan katanya tujuan PERKASA mengadakan perhimpunan itu adalah sebagai menunjukkan bantahan terhadap perhimpunan haram tersebut.

"Saya harap pengerusi penganjur perhimpunan haram itu, Datuk S.Ambiga akan menurut titah perintah Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin bahawa demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik, dan membatalkan perhimpunan haram itu," katanya.

Ibrahim juga menganggap kenyataan Ambiga yang hanya akan membatalkan perhimpunan haram tersebut sekiranya dititahkan berbuat demikian oleh Tuanku Mizan dan memohon perkenan menghadap baginda adalah sesuatu yang biadab.

"Ini satu tindakan yang biadab, kita (Perkasa) sudah banyak kali memohon untuk mengadap Tuanku Mizan tetapi tidak berpeluang namun kita tidak melenting tetapi menggunakan cara yang betul untuk menegakkan kebenaran," katanya.

Beliau berpendapat titah Yang di-Pertuan Agong semalam juga sudah cukup untuk Ambiga membatalkan hasrat meneruskan perhimpunan tersebut dan tidak perlu sehingga menghadap Tuanku Mizan.

Ibrahim juga berkata sebagai persediaan membantah perhimpunan tersebut, Perkasa turut menyediakan sebanyak 15 ribu helai kemeja T berwarna putih yang bertulis 'Aman Perkasa Pertahankan Keamanan Negara'.

"Lebih 10,000 anggota Perkasa dari Kuala Lumpur, Selangor, Negeri Sembilan, Pahang dan Perak dijangka akan menyertai perhimpunan Perkasa sekiranya ia diteruskan," katanya.-4/7/2011
Sumber:agendadaily
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Duke of UMNO: GEMPARRR..!!! Komunis dikesan <b>di Ampang</b> pula..!!!

Posted: 08 Jul 2011 01:42 AM PDT


Memang gemparrrr..!!! Tetiba je ada komunis kat Ampang. Memang la komunis dah letak senjata. Tapi fahaman dan perjuangan komunis memang masih wujud di Malaysia hingga hari ini. Ini buktinya!

Aku tidak menolak sekiranya puak-puak komunis ini menyimpan senjata. Mungkin mereka menyimpan senjata mereka di rumah atau di rumah-rumah ibadat mereka. Harap mana-mana pihak yang berkenaan "alert" mengenai kemungkinan ini.

Fahaman ada, gambar ada...tak mustahil senjata pun masih ada...kan?

KUALA LUMPUR – Itulah persoalan yang terlintas di pemikiran kami di Mynewshub.my ketika kami mula-mula melihat dua imej yang berkaitan dengan komunis di kawasan Pandan Perdana, Ampang.

Yang pertama, dan sangat nyata sekali adalah imej Bapa Komunis China, Presiden Mao Zedong.

Mengapa Ada Imej Komunis Di Kawasan Ampang?

Imej itu dilukis pada tingkat atas salah satu unit di kawasan Pusat Perdagangan Tasik Perdana.

Kami bagimanapun tidak dapat mengambil gambar penuh kerana ia terhalang dengan sebuah tembok di hadapannya dan laluan masuk ke tingkat atas juga terkunci rapat.

Unit itu dipercayai sudah agak lama tidak dihuni.

Beberapa ratus meter dari kawasan itu, pihak kami juga menemui satu lagi gambar yang menyerupai askar komunis negara China.

Mengapa Ada Imej Komunis Di Kawasan Ampang?

Gambar yang disembur menggunakan cat hitam itu menunjukkan seorang tentera memberikan tabik hormat. Ia diletakkan pada satu papan tanda milik Jabatan Kerja Raya (JKR) di tepi Lebuh Raya Lingkaran Tengah (MRR2).

Lokasi yang amat jelas untuk dilihat para pengguna lebuh raya itu.

Pengamatan kami mendapati, gambar berkenaan sudah pernah ditampal dengan beberapa pelekat dan poster di atasnya, tetapi semua bahan itu dibuang dan dibersihkan oleh pihak tertentu.

Seolah-olah ada pihak yang prihatin untuk menjaga imej ala-ala komunis itu.

Tidak dapat ditentukan motif gambar pemimpin dan tentera komunis China dilukis di kawasan perdagangan dan di tepi MRR2 itu.

Sebenarnya, kedua imej itu bukanlah tersembunyi. Ia agak jelas di mata umum.

Kalau hendak dikatakan perbuatan vandalisme, rasanya tidak ramai di kalangan pelaku musnah yang kenal pemimpin komunis yang meninggal pada tahun 1976 itu.

Apakah ia mencerminkan wujud pihak yang masih bersimpati dengan perjuangan komunis di negara ini?

Atau ia dilukis pekerja asing warga China kerana kawasan Pandan Perdana ramai juga pekerja warga negara itu yang tinggal di situ.

Apa jua, perkara seperti ini tidak boleh dipandang sepi oleh mana-mana pihak pun. Kalau tidak dikawal dikhuatiri menjadi barah.

Jangan ada pihak yang mula guna istilah jangan takut pada bayang sendiri dan sebagainya. Jangan pandang ringan benda sebegini.

Ideologi komunis bukan sahaja sudah tidak sesuai dengan zaman dan budaya kita, malah ia menyimpang daripada ajaran suci Islam.

Elok kita cegah sebelum parah. -mynewshub.my

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


mySAS: SEMINAR PEMERKASAAN USAHAWAN <b>DI BATANG KALI</b> HULU SELANGOR

Posted: 02 Jun 2011 08:34 PM PDT

Majlis Daerah Hulu Selangor dengan kerjasama Unit Perancangan Ekonomi Selangor telah menganjurkan Seminar Pemerkasaan Usahawan Negeri Selangor 2011 pada 2 Jun 2011 bertempat di Dewan Dato Abdul Hamid Bandar Ligamas, Batang Kali semalam.

Lebih 400 peserta telah menghadiri seminar tersebut yang telah di tutup oleh Yang DiPertua Majlis Daerah Hulu Selangor, Tuan Tukiman. Objektif seminar ini diadakan ialah untuk Mendedahkan peniaga dan usahawan mendalami ilmu-ilmu perniagaan yang  berkesan dan juga cara-cara pemasaran yang terkini seperti penggunaan laman web. Seminar yang terbuka kepada semua ini disertai oleh peniaga, usahawan, pesara dan bakal-bakal usahawan juga lepasan universiti.

Sesi pagi dimulakan dengan ceramah motivasi usahawan yang disampaikan oleh Konsultan Motivasi,  Dr Hj Hamdan Datuk Md Salleh dan ShaifulAnuar Sulaiman dari Rehawealth Training dan Consultancy. yang menerangkan teknik-teknik perniagaan dan innovatif yang berkesan dalam perniagaan, kemudian disambung dengan teknik pemasaran dan prinsip perakaunan syarikat. Sesi petang dimulakan dengan penerangan ringkas daripada wakil-wakil agensi pinjaman kredit seperti Agro Bank, Mimbar, Skim Mikro Kredit Selangor, Amanah Ikhtiar Malaysia dan SME Bank. Selepas sesi penerangan pemasaran berinternet dan satu sesi dialog dijalankan antara peserta seminar dan panel-panel yang terdiri daripada agensi-agensi pinjaman kredit dan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)

Majlis perasmian penutup disempurnakan oleh Tuan Tukiman  dan program tamat pada jam 5.30 petang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Free meals for needy kids - Kiwanis News -

Posted: 25 Jul 2011 04:33 PM PDT

By Priya Kulasagaran
Published June 26, 2011, in the star online.com
http://thestar.com.my/education/story.asp?file=/2011/6/26/education/8971940&sec=education

Bukit Bandaraya, Malaysia—I really like laksa!" says SK Bukit Lanjan pupil Nor Ashira Anak Alang in between mouthfuls of noodles.

"It's nice to go to class feeling full; I can listen to the teacher better," she added.

The seven-year-old is one of the 30 children in the school benefitting from the Kiwanis Club of Bukit Bandaraya's (KCBB) "Breakfast a Child" (BAC) programme.

Beaming at the pupils tucking into their meals for the day, KCBB president Hong Mei Keng explains that the aim of the programme is to sponsor needy children with one meal a day for the entire year.

"The idea for the project arose when we decided to hand over some mooncakes to a nearby school.

"After talking to the headmaster, we learnt that some pupils could not afford to buy meals at the school canteen, and found it hard to concentrate in class because they were hungry," she says.

The programme currently provides for 330 pupils in 10 schools, and is funded by invididual and corporate donors.

One of the corporate sponsors this year is KMPG Malaysia, providing a total of RM56,000 for 160 pupils under the scheme.

Aside from SK Bukit Lanjan, the accounting firm is also sponsoring pupils in SJK (T) Sepang, SJK (C) Soo Jin, SK Bukit Rahman Putra, SJK (C) Subang and SK Sungei Way.

KPMG in Malaysia partner-in-charge Ow Peng Li says that staff support for the programme exceeded her expectations.

"Education is one of the key areas of our corporate social responsibility innitiatives," she says.

"So it was really heartening to see our colleagues pitch in for a good cause.

"Even those who felt like they couldn't afford to donate pooled their money in small groups to raise the required RM350 for each child," she says.

In fact, Ow says, staff contributions accounted for about 150 of the children, while the firm itself sponsored the rest.

It should be noted that a similar scheme is already in place in schools; the government's additional food programme (also known as Rancangan Makanan Tambahan or RMT).

While it was reported in January that RM247mil will be allocated under the RMT for 691,000 primary school pupils across the country, there is still a gap to be filled.

"There are children who are left out of the RMT but still need help," says Hong.

"The average family income of those who qualify for the RMT is RM500 and below, and we want to complement it by catering to those who earn RM1,000 and below."

The KCBB also plays an active role in the running of the programme, working closely with school administrators and canteen operators.

"The schools identify the children themselves, but we monitor the menus and cost estimates sent to us by the canteen operators each month; this reporting of costs is similar to the RMT.

"We even conduct surprise visits to the schools for accountability – and I'm happy to say that all the schools genuinely have the children's interests at heart," says Hong.

She concedes however, that this level of involvement comes with a price.

"The spot checks are necessary but time-consuming, and since it's all a voluntary effort, time is always an issue.

"With our current manpower of 23 women, we don't want to overextend ourselves by increasing the number of schools in the programme.

"Right now we'd rather focus on increasing the number of children who can benefit instead; as new intakes of pupils come in, we need to make sure that we can cater for them as well," she says.

SK Bukit Lanjan headmistress Normah Baharum says she is grateful for the BAC initiative, and hopes that more organisations will contribute to the project.

"Something as simple as a good breakfast will go a long way in making sure that they can make full use of their education.

"These are good, hard-working children, and what they need more than pity is a helping hand," she says.

One of the pupils Normah is referring to is Rasrull Anak Tereyak, 12, whose father is a sweeper and mother is a housewife.

"My mother cooks meals at home, but I can't afford to buy food in school," he says.

"It's usually not a big deal, I try not think about being hungry when I'm in class so I can concentrate.

"I like having these meals at school though, I feel like I can study better — and I need to study hard, because I'm going to be a scientist when I grow up," he adds.

The other beneficiary schools under the BAC programme are SJK (C) Sentul, SJK (C) Ma Hwa, SJK (T) Sepang and SJK (C) Kundang.

For those interested to sponsor a child or participate in the BAC programme, contact
kiwanisclub.bukitbandaraya@gmail.com.


Posted Jul 25 2011, 07:33 PM by Scott Smith Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


.....mY L!fE mY jOUrnEy....: Show <b>Di</b> JKR Melawati <b>Ulu Kelang</b> KL

Posted: 04 Jul 2011 10:50 PM PDT

Alhamdullilah pada 26 June 2011 dapat show wedding untuk penari kecik2 je ...boleh la tp mmg best...
Tq pada Kak Nora sudi jemput kami any way kak jangan serik tau untuk panggil kami lagi... 

 Feedback dari kak Nora : dia kata good ,welldone & commitment ..hehehe :)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Menara Kehidupan: Tanjung Karang merupakan syurga kepada nelayan <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 09:34 PM PDT

Pada petang sabtu lalu kami bersiap untuk pulang ke kampung di Tanjung Karang kerana pada sebelah malam ibu mengadakan tahlil arwah  di rumah selepas solat isyak. Setibanya kami di sana; isteri dan ahli keluarga yang lain bertungkus-lumus menyiapkan juadah makanan untuk tetamu tahlil nanti. Tepat pukul 9:35 malam tahlil arwah pun bermula dan berlanjutan sehingga pukul 10:40 malam barulah tetamu beransur pulang.
Setelah selesai maka, kerja mencuci dan mengemas pun bermula.


Pada hari ahad yang cerah saya pun membawa anak-anak bersiar-siar di muara Sungai Tengi. Di muara Sungai Tengi inilah wujudnya pekan yang bernama Tanjung Karang. Asal nama pekan Tanjung Karang tidak la berapa jelas tetapi dipercayai diambil dari nama tanjung yang terdapat di hujung muara sungai dan karang pula diambil dari kulit kerang yang banyak di persisiran pantainya.

Sungai Tengi ini mengalir dari Bukit Asa yang berketinggian 267 meter dari aras laut. Di sepanjang laluan Sungai Tengi ini akan melalui Felda Sungai Tengi dan Felda Suharto di bahagian hulu dan di bahagian hilir sungai akan mengairi sawah yang luas terbentang  serta di muaranya pula memberi rezeki kepada nelayan-nelayan yang menangkap ikan.

Kulit kerang banyak terdampar di sepanjang pantai muara Sungai Tengi. Kawasan pantainya yang berselut di bahagian tengah dan sedikit pasir yang bercampur dengan kulit kerang di bahagian bibir pantai. Kerja-kerja penambakkan benteng laut tersebut adalah untuk menahan ombak dan air laut dari memasuki ke kawasan penempatan berhampiran. Di bawah ini saya paparkan cerita bergambar untuk tatapan semua...















Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Syurga P.A.T.I. <b>di Kapar</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 30 May 2011 02:16 AM PDT

Sejak awal tahun 2011, pelbagai kejadian pecah rumah, rompakan berlaku di Kampung Sungai Serdang Kapar, klang. Dalam beberapa kejadian, saksi selaku mangsa mendakwa mereka mendengar pertuturan suspek dalam lAoghat indonesia yang ketika itu bersenjatakan parang. Mangsa diugut akan dicederakan sekiranya tidak menuruti kemahuan mereka.

Kes terbaru adalah pada 25 May 2011 berlaku pada awal pagi. Untuk pengetahuan pihak Tuan/Puan, pelbagai usaha telah dilakukan oleh golongan belia termasuk menyertai pasukan RELA mengawasi kawasan kediaman, namun usaha tersebut tidak menampakkan sebarang hasil. Tidak dinafikan hampir 10 peratus penduduk adalah pendatang asing dan diyakini tidak memiliki sebarang dokumen perjalanan atau permit yang sah. Maka, wajarkah P.A.T.I. ini dilindungi?

Saya sebagai wakil penduduk Kampung Sungai Serdang, Kapar, Klang Selangor ingin memohon jasa baik Tuan/Puan untuk memerangi P.A.T.I. ini lelaki ataupun wanita. Mereka kini berjalan dengan MEGAH dan SELESA tanpa mengkhuatiri bahawa diri mereka akan ditangkap oleh mana-mana pihak berkuasa. Segala usaha dari pihak Tuan/Puan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

By: Saiful BH

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Wanita penunggang motosikal maut <b>di</b> Jalan <b>Klang</b> gate |

Posted: 24 Jul 2011 04:45 AM PDT

No of View :280

Seorang wanita maut manakala kawan lelakinya cedera parah dalam kemalangan di KM18 Jalan Klang Gate menghala ke arah Ampang dekat sini awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira 2 pagi itu, mangsa, Puteri Yushru Qistina Mazlan, 20, dipercayai menunggang motosikal dengan laju sebelum terbabas di satu selekoh lalu melanggar pembahagi jalan.

Ketua Polis Ampang, ACP Amiruddin Jamaluddin, berkata berikutan hentakan kuat antara motosikal itu dengan pembahagi jalan berkenaan, mangsa meninggal dunia serta-merta di tempat kejadian.

"Mangsa yang juga pelajar sebuah kolej swasta di Kota Damansara meninggal dunia kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat," katanya melalui khidmat SMS hari ini.

Beliau berkata, kawan lelaki mangsa yang berumur 26 tahun cedera di bahagian badan dan dihantar ke Hospital Ampang untuk menerima rawatan lanjut. – BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Ramadhan Food Review : Berbuka Puasa Fiesta at Atrium Cafe <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2011 12:24 AM PDT

Count my blessings for being invited to yet another Ramadan food review.
Atrium Cafe, Pyramid Tower Hotel

Chef Fazli Baharudin and his team

Pyramid Tower Hotel

This time we dined at Atrium Cafe, Pyramid Tower Hotel. At Atrium Cafe, the buka puasa culinary feast takes off with delectable main dishes representing the states of Malaysia, from North to South.

Atrium Pyramid Tower Hotel

Observe the tradition of berbuka puasa with Buah Kurma before quenching thirst with sweet beverages such as Air Kacang Soya Jagung and more.

Atrium cafe, pyramid tower hotel

An assortment of much -loved sweetmeats including kuih-muih, lepat, pulut, apam, dodol, kuih wajik, buah melaka and more makes for a delicious start thereafter.

To prepare the palate for a bountiful meal ahead, choose from a selection of heart-warming soups, salad and appetisers.

Sup ekor lembu

The assortment of sambals

Atrium Cafe

The traditional lemang and daging rendang.

Take your pick from a huge variety consisting of hot dishes like..

Kambing Kuzi

Kari Ayam Kapitan

Daging rendang.

Udang masak masam manis

Udang

For dessert, try making your own ais kacang at the 100-condiment ais kacang bar. Every Ais Kacang fanatic will rave over this 100-condiment ais kacang! My favourite topping is the cashew nuts and barley. Yums!

ramadan review

Round off the fulfilling feast with servings of steaming hot bubur kacang.

With varieties of food that never seem to end, Atrium Cafe is sure to give you a fulfilling breaking of fast.

Atrium Cafe's huge and spacious dining area makes it comfortable for families with children to dine and relax.

For the convenience of all Muslim guests, Pyramid Tower Hotel offers separate male and female prayer rooms.

Atrium Cafe's tantalising buffet spread is priced at RM98++ per adult and RM49++ per child.

For a more rewarding experience, from 1 to 7 August and 2 to 29 August 2011, Atrium Cafe is extending a 20% discount to its patrons for the Buka Puasa Fiesta.

For reservations and enquiries, please call +603 7495 1888.

Pyramid Tower Hotel

Persiaran Lagoon,

Bandar Sunway,

46150 Petaling Jaya,

Selangor Darul Ehsan.

Tel +603 7492 8000

Fax +603 7492 8001

Tags: , ,

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Rumah untuk dijual <b>di Batu Caves</b>: Rumah Untuk Disewa

Posted: 10 Jul 2011 04:39 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Rumah untuk dijual di Batu Caves. Posted on July 10, 2011 at 7:39 pm. Rumah untuk dijual. No 45 Jalan 61/10. Taman Koperasi Polis Fasa 2. 68100 Batu Caves. Sila hubungi. Harga – RM250,000 (harga boleh dirunding) ...

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Letter to MPSJ protesting usage of fowls in carnival - Komunitikini

Posted: 24 Jul 2011 08:48 PM PDT

By SPCA Selangor

We had received complaints on the chicken and duck catching competition held at the Majlis Perbandaran Subang Jaya Fishing Carnival 2011 on 3rd July. Women scrambled to catch the chickens, and men waded into the Taman Tasik Puchong Perdana lake to catch the ducks.

SPCA Selangor wrote a letter of protest to Asmawi Bin Kasbi (Yang Di Pertua, Majlis Perbandaran Subang Jaya) with the title "Snagging of Fowls is in Direct Contravention of the Animal Act". We requested that future activities do not involve the use of fish, fowls or other animals in a manner that causes them pain, distress and fear.

We expressed our concern that such activities in these very public events will instill in the parties involved that it is acceptable to cause distress to other living creatures in sporting and recreational programs.

Furthermore, in the eyes of the world at large, Malaysians will be viewed as lagging in our practice of good animal husbandry and general animal handling.

We hope that this will also be a reminder to other event organisers and TV producers to leave  helpless animals out of their event activities and TV game shows.

Related article

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


DAP Sindiket Arak MURAH <b>di Petaling Jaya</b>? TAKEBEER!!! ~ Ohpolitik!™

Posted: 24 Jul 2011 07:10 PM PDT


Sebatang lorong gelap yang disangka tidak dilalui orang ramai, rupa-rupanya adalah 'syurga' bagi kaki botol membeli arak murah berkonsepkan pandu lalu.
Setiap malam, pihak terbabit bebas menjual minuman keras kepada orang awam termasuk Melayu dan remaja bawah umur dengan harga semurah RM10 untuk tiga tin arak, berbanding harga biasa RM7 setin.
Rahsia harga murah tersebut disebabkan arak dalam tin itu belum dibayar cukai dan sepatutnya adalah untuk dieksport.
Pihak berkuasa pula seolah-olah 'merestui' urusniaga itu dengan tidak melakukan sebarang serbuan atau penangkapan walaupun terdapat anggota polis yang berkawal kira-kira 25 meter saja dari lorong itu.
Siasatan unit khas Utusan Malaysia selama tiga hari berturut-turut baru-baru ini mendapati, kedai yang terletak di Sunway Mentari, Petaling Jaya itu mengubah operasinya pada malam hari ke bahagian belakang kedai bagi membolehkannya menjual arak berlabel BFE (Brewed For Export).
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved