ads

Khamis, 14 Mac 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


HIMPUNAN RAKYAT KEJAR NAJIB <b>DI SEMENYIH</b>. - Gelombang <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2013 10:18 PM PST

Lebih 40,000 orang pelbagai lapisan masyarakat berhimpunan  di situ untuk dengar amanat Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ia berlangsung pada pagi sebelum puak pembangkang mengadakan perhimpunan gempak mereka di Stadium Merdeka.

Bayangkan jika perhimpunan dianjurkan oleh partri-parti komponen lain BN atau BN Pusat yang menganjurkannya.

ipf2xx

Rasanya boleh tenggelam pusat bandar Kuala Lumpur dibuatnya.

Himpunan di Rincing jauh dari bandaraya  berlangsung dengan aman dan teratur serta tidak menyusahkan sesiapa.

Sebaliknya puak pembangkang yang turut ditawarkan Stadium Bukit Jalil yang cukup besar tetap nak pakai Stadium Merdeka yang kecil.

Nawaitu mereka cukup terserlah nak tunjuk konon sudah' tawan' Kuala Lumpur bila penyokong kena berarak ke stadium itu dan bersesak di celah-celah jalan sempit sekitarnya.

Bagi yang fahamn politik....taktik pembangkang ini cukup standard.

Mereka harap perhimpunan itu dapat menutup segala kelemahan dan cacamarba dalam pakatan.

najibmainSementara itu Najib dalam ucapannya tidak sentuh langsung isu himpunan pembangkang di Stadium Merdeka.

Beliau antara lain lebih menekankan agar rakyat sentiasa ingat pada pelbagai janji pembangkang pada PRU12 yang tidak ditepati.

Janji-janji pembangkang itu terbukti hanyalah janji kosong dan mereka mengamalkan politik membohongi rakyat semata-mata untuk mengejar kuasa.

"Mana perginya janji nak beri bantuan kepada ibu tunggal di Selangor? Janji air percuma? Ini semua tak betul. Oleh itu jangan kena tipu sekali lagi. Jika mereka janji lagi, jawablah 'Jangan janji Kampung Buah Pala'. Sebabnya, pembangkang pergi kampung itu janji penduduk akan duduk kekal di sana.

"Tetapi mereka gagal tunai janji. Mereka janji kosong. Berbeza kerajaan Barisan Nasional (BN), kita tepati janji. Malah kita bina rumah untuk penduduk kampung tersebut," katanya.

Malah beliau meminta masyarakat India sebut ' Janji Kampong Buah Pala' jika ada pembangkang yang menyapa mereka untuk tabur lagi janji.

Beliau kemudian memberi jaminan bahawa masalah air di Selangor akan selesai jika Barisan Nasional diberi mandat untuk mengambil kembali negeri ini dari Pakatan Rakyat.

"Selangor mempunyai banyak masalah sekarang termasuk masalah air.

"Saya berasa begitu sedih melihat orang ramai terutamanya warga emas yang terpaksa berhempas pulas membawa baldi air ke flat mereka. Ada juga yang perlu untuk membawanya ke tingkat 10.

"Air adalah hak asasi setiap manusia. Kita mesti menyelesaikan keperluan asas rakyat. Ini bukan satu permainan politik tetapi tentang survival rakyat.

"Apa yang kita perhatikan hari ini adalah hanya sedikit (gambaran) apa yang bakal berlaku pada tahun 2014, terutamanya di KL, Selangor dan Putrajaya jika tiada usaha  yang dilakukan untuk menyelesaikan masalah air," ujarnya.

Najib menggesa orang ramai agar tidak terpedaya dengan separuh benar dan janji-janji kosong.

King Of Goblok: Himpunan Kebangkitan Rosmah <b>di Semenyih</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2013 11:12 PM PST



Pasca #KL 112: Himpunan Kebangkitan Rakyat lwn Himpunan Merebut Beras
500 atau 700 ribu orang yang hadhir di KL112, bukan lagi isu besar. Yang penting ialah rakyat pelbagai bangsa disatukan oleh azam menumbangkan UMNO/BN yang korap dan menzalimi rakyat. UMNO dan Najib tidak ada jawapan kepada kebangkitan rakyat. Yang boleh mereka lakukan ialah bermain2 dengan angka jumlah himpunan.

Ratusan Ribu berhimpun di Stadium Merdeka untuk membaskan diri dari kerajaan yang korap, dan rasuah. Pada masa yang sama, Najib menghimpunkan kaum India di Semenyih merasuah mereka dengan sekampit beras dan ole2. Najib pun bangga melihat kekuatan mereka yang menghulurkan tangan dan berebut rebutan.


Himpunan Kebangkitan Rakyat! 
Hanya 20 ribu orang sahaja!

Orang Cina bergaul dengan orang Melayu dan mendapati orang Melayu juga manusia seperti mereka- ada perasaan takut dan ada harapan menggunung inginkan kerajaan yang baik. Orang Melayu bergaul dengan Cina dan India dan dapati mereka juga manusia biasa. Ada rasa takut dan ada harapan. Mereka saling faham memahami. Setiap yang hadir memberi kekuatan kepada satu sama lain. Kekuatan inilah yang akan menumbangkan kerajaan yang
angkuh.


Tidak ada masaalah seperti yang selama ini digambarkan oleh UMNO. Kenapa pemimpin UMNO berniaga dengan orang Cina tapi orang Melayu kebanyakan diajar untuk benci dan kelahi dengan orang Cina? Tiu Nia Seng!


20 ribu orang berarak ke stadium Merdeka!


Ratusan Ribu manusia 
menghulur tangan mahukan beras!



Orang India dan Cina hairan mengapa UMNO hilang akal. Jika PR memerintah, yang jadi PM tetap orang Melayu. Tatap ba!. Bukan Guan Eng atau Kit Siang. Bahasa Melayu tetap bahasa rasmi. Ugama Islam tetap agama rasmi dan tetap dianuti oleh orang Melayu. Kesemua kepentingan Melayu ini tidak diancam pun. India dan Cina tidak mahu mengubah ini semua.Mereka tidak boleh ubah pun.

Raja2 Melayu tetap Raja Melayu bukan Raja Cina atau India. Mereka tetap muslim yang baik, menjaga kesucian agama Islam dengan menjadikan diri mereka ummatan wasatho- umat pertengahan yang jadi contoh teladan. Mereka manusia teladan yang tidak berzina dan tidak minum arak.

Yang diubah ialah UMNO disingkirkan digantikan dengan orang Melayu lain. Kalau UMNO lawan PAS, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau PAS menang, UMNO kalah, orang Melayu jugak yang menang. Kalau saya menang PRU13, saya kalahkan seorang Cina MCA. Yang menang ialah Melayu. Melayu saya tidak kurang dari Melayu orang UMNO.

Jadi apa masaalah? Yang berdepan dengan masaalah ialah pemimpin Melayu dari UMNO yang rasuah dan korap yang sudah menyamun harta benda rakyat. Mereka yang takut dan cemas. Yang rasa takut ialah Shahrizat Jalil, Raja Ropiaah, Zahid Hamidi, Syed Mokhtar Bukhari, ketua2 bahagian UMNO yang rasuah dan sapu tanah rakyat. Yang takut ialah Najib bila kita kemukakan Deepak Jaikishan dan suruh menyanyi macam burung kenari. Yang takut ialah tauke2 Cina yang bersekongkol dengan pemimpin UMNO untuk samun negara ini. Tauke India juga.

Apa yang perlu nya majoriti orang Melayu ratapkan apabila segelintir kaki busuk bangsa Melayu ini ditumpaskan? Rakyat Melayu yang menang!

Najib kata dia gembira melihat ramai manusia datang bertemu dengan nya di Tesco Semenyih. Memang itu perasaan orang feudal yang melhat hamba abdi berpusu pusu dan bersyusyun syusyun menadah tangan mendapatkan ole2 yang dibawa nya.

Ribuan kaum India dikerah oleh IPF untuk bertemu dengan Najib. Mereka diangkut dengan bas dan dijanjikan akan mendapat ole2 dari Najib. Najib bilang, terus sokong dia, maka banyak masaalah kaum India akan selesai. Kamu ada 55 tahun tak dapat selesai maka sekarang dalam masa 5 tahun, pasti beres?
Saya setuju. Kaum India mesti terus beri Najib nambikei mereka dan apa apa lagi yang mahu diberi. Berikan Najib tairu, apom dan tosei. Najib akan terus memperlakukan kaum India terutama yang susah sebagai peminta sedekah. Keadaan jadi kelam kabut apaila orang ramai berpusu pusu mendapatkan kampit hamper yang disediakan sebagai penarik kehadiran kaum India. Penyibar nombor wahid propaganda dan pembohongan UMNO merasakan lebih wajar menyiarkan himpunan merebut beras daripada himpunan kebangkitan rakyat. Bersedialah kamu mencari perkerjaan baru. Mengikut kiraan Rais Yatim, lebih 50,000 datang. Tesco hampir habis semua barangan mereka. Bil akan dihantar ke JPM untuk mendapat bayaran.
Inlah yang boleh UMNO tawarkan. Jangan tanya apa UMNO boleh buat, tanya apa kamu boleh buat pada UMNO. Maklum sahaja, UMNO itu penaung dan kita yang dinaungi. UMNO penjaga keselamatan dan kebajikan. Orang Melayu yang beragama Islam sia2 mengistiharkan solat dan ibadat mereka, hidup mereka dan mati mereka kerana Allah- sebab sebaik sahaja keluar pintu, pemberi rezeki ialah UMNO.

Tanya apa yang kamu boleh buat kuntuk UMNO kerana UMNO itu tuan dan UMNO itu penaung kepada kamu.

55 tahun diperlakukan sebagai hamba abdi, ini kalilah kita bangkit mengistiharkan merdeka dan penjajahan UMNO. Kaum India! Bersatulah dan singkirkan UMNO yang memperhambakan kamu! Nilai kamu bukan sekampit beras! ~ RM
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Sothinathan : MIC boleh menang <b>di Teluk</b> Kemang tapi <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:20 PM PST

KUALA LUMPUR , Feb 12: Bekas Ahli Parlimen Teluk Kemang Datuk S. Sothinathan yakin MIC dapat merampas kembali Parlimen tersebut pada Pilihanraya Umum ke – 13 tetapi pemilihan calon perlu mendahulukan kehendak masyarakat tempatan .

Untitled

" Kehendak pengundi banyak telah berubah jika dibandingkan dari dulu, dan kita harus ikut kehendak masyarakat tempatan sana adalah lebih penting", katanya kepada The Malaysian Times (TMT) ketika dihubungi baru – baru ini.

Sothinathan yang juga bekas Naib Presiden MIC  ,merupakan antara pemimpin yang menyinar dalam MIC pada suatu ketika dulu.  Karier politiknya "tersangkut" selepas gagal mempertahankan kerusi Teluk Kemang yang di menanginya pada PRU 2004 kepada calon PKR Kamarul Bahrin Abbas pada PRU 2008.

Selepas gagal di PRU 12, Sothinathan yang juga dilihat sebagai " anak kesayangan" bekas Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu itu , menerima satu lagi tamparan yang kuat dalam karier politiknya selepas tewas di pemilihan jawatan Timbalan Presiden MIC yang menyaksikan persaingan tiga penjuru antara Datuk Seri G Palanivel  dan Datuk S. Subramaniam .

Sejak kekalahan tersebut, Sothinathan dikatakan lebih banyak menghabiskan masa politiknya di Teluk Kemang untuk memberi khidmat kepada rakyat di sana walaupun tewas di PRU 2008.

Parlimen Teluk Kemang merupakan antara kubu kuat MIC sejak dulu lagi. Justeru, pemerhati politik berpandangan MIC mampu merampas kawasan tersebut sekiranya dapat "memperkemaskinikan " semula beberapa isu – isu semasa di kawasan itu bersama pemimpin MIC tempatan di sana.

The Malaysian Times (TMT) difahamkan , selain nama Sothinathan , nama Setiuasaha Agung MIC Datuk S Murugessan juga dikatakan mendapat perhatian pucuk pimpinan tertinggi parti .

 

Wartawan The Malaysian Times (TMT), ANIS SHUHAILA mengadakan satu wawancara ringkas bersama beliau baru- baru ini.

TMT :Apakah kedudukan ataupun senario terkini di Parlimen Teluk Kemang untuk BN?

SOTHI : Saya  masih berkerja  bertungkus lumus  menjalankan aktiviti khidmat masyarakat  untuk BN walaupun telah kalah pada pilhan raya lepas sejak dari tahun 2008 lagi.  Saya menghabiskan lebih banyak masa bersama pengundi di sini setiap hari.

Perkembangan tersebut  disedari oleh ramai penduduk Port Dickson, Teluk Kemang kerana saya sering  mendapat sambutan yang baik daripada penduduk di sana.  Kemenangan di Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang yang terletak dibawah Parlimen Teluk Kemang merupakan satu petanda baik untuk BN bagi merampas kembali Parlimen ini di PRU 13.

TMT :Apakah BN mempunyai peluang untuk bangkit dan merampas kembali pada pilihan raya kali ini?

SOTHI :  Saya amat yakin BN boleh menang di Teluk Kemang  termasuk kawasan DUN yang kita kalah di PRU 12 iaitu DUN Port Dickson. Jentera parti sudah bersedia di Teluk Kemang sejak 2008 lagi. Kita jadikan kekalahan 2008 sebagai satu pengajaran politik untuk memperbaiki segala kelemahan dan segala kekuarangan untuk bangkit semula di PRU 13 nanti. Semua jentera parti , termasuk MIC dan parti komponen yang lain perlu bersatu dan berkerja keras untuk memastikan kemenangan BN di Teluk Kemang dan saya yakin kita mampu melakukanya kali ini. 

TMT : Apakah pandangan Datuk mengenai soal pemilihan calon di Teluk Kemang untuk PRU -13 ?

SOTHI : Pada masa sekarang,  keputusan politik mengenai calon di buat  berdasarkan daripada prestasi dan penerimaan masyarakat. 

Walau apa jua keputusan , saya bersedia menerimanya. Apa yang penting ialah sebagai pemimpin politik , kita perlu bersedia dan berkhidmat untuk masyarakat pada bila – bila masa. Jangan kita  mahu tunjuk muka muka semasa musim pilihanraya umum sahaja. Suara rakyat merupakan suara keramat.

TMT : Apakah parlimen Teluk Kemang dan para pengundinya boleh menerima calon luar?

SOTHI : Ini  adalah  satu perkara yang mustahil kerana jika orang yang tidak dikenali menang  ia  akan menjadikan kerja lebih agak sukar  dan perlu mengambil masa untuk menyesuaikan diri dengan fenomena baru.

Walau apapun, calon itu mestilah boleh diterima dan sedia berkhidmat untuk masyarakat.

Kehendak pengundi banyak telah berubah jika dibandingkan dengan zaman dulu , seiring dengan tuntutan  masa . Justeru,  kita  juga harus ikut kehendak masyarakat tempatan sana kerana mereka mempunyai kuasa politik yang paling berharga semasa pilihanraya nanti. Bagi saya , semua faktor perlu diambil perhatian secara serius sebelum membuat sebarang keputusan. Kita perlu memberikan mandat kepada Presiden parti dan Perdana Menteri untuk membuat keputusan muktamad.

TMT : Apakah reaksi Dato mengenai spekulasi yang mengatakan bahawa setiausaha MIC Dato S.Murugesan akan bertanding disana?

SOTHI : Itu semua adalah spekulasi sahaja dan  belum ada sebarang pengumuman rasmi. Walau apapun, masyarakat harus terima bahawa senario politik sekarang ini telah  banyak berubah. Justeru, kita tidak boleh terlalu percaya pada spekulasi yang dikeluarkan di surat khabar.

Kita tidak perlu memberi sebarang pandangan berhubung sebarang spekulasi.

Bagi saya, BN memerlukan seorang pemimpin yang berwibawa untuk membawa cabaran di Teluk Kemang dan terpulang kepada pucuk pimpinan untuk membuat keputusan.  Kita berikan sepenuh kuasa dan mandat untuk pucuk pimpinan membuat keputusan.Tak perlu buat spekulasi kerana masanya semakin hampir. 

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Burger & Roti John Terbaik <b>di Cheras</b> | Santai Leeza

Posted: 28 Feb 2013 05:30 PM PST

Sepanjang pengalaman leeza lepak makan di serata ibu kota ni, leeza berpendapat burger dan roti john yang paling terbaik adalah di Taman Len Sen, Cheras. Berdekatan dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik. Tahap terbaik tu leeza bagi 10/10 bintang !!
Burger Double kepunyaan Hero Leeza

     Servis memang SANGAT BAIK. Yang paling best, boleh call pak cik ni order then lepas tu datang pick up order. Menarik kan, tak payah susah-susah nak tunggu. 
     Boleh makan kat kedai tu tapi pilihan air hanya ada air gas jer dan suasana agak romantik (maksudnya tak lah terang-benderang suasananya).
     Sepanjang pemerhatian leeza, selalunya memang ramai orang lah beli kat kedai pak cik ni. Tapi tak lah sampai orang beratur panjang, macam nak beli burger bakar. Heeeee..... So kalau anda semua tinggal berdekatan, bolehlah cuba burger, roti john dan seangkatan dengannya di kedai pak cik yang tidak leeza ketahui namanya ini. he he he
Roti John Milik Leeza ~ Perghhh
Area Taman Len Sen, Dekat dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik, Ada Petronas berdekatan kedai pak cik tu dan berhadapan dengan gerai buah-buahan.

TITIK SANTAI :: :: ::  
Leeza terasa nak pergi serbu kedai pak cik ni lah... Ouch.... Yummie nyer..
 

Bapa Saiful masuk PKR, Anwar lawan takdir tanya pada pokok <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 10:04 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Malam Cinta Rasul yang telah berjaya menarik seramai lebih 10,000 pengunjung di Stadium Badminton Cheras pada Januari 2013 yang lalu akan diadakan sekali lagi pada 23 Mac ini bertempat di Dataran Merdeka.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Parlimen Ampang: PESTA PONGGAL <b>DI AMPANG</b>

Posted: 17 Feb 2013 12:36 AM PST

[unable to retrieve full-text content]PESTA PONGGAL DI AMPANG. Segenap lapisan masyarakat di Ampang turut hadir mwneaikan pesta Ponggal yang diadakan diperingkat DUN Lembah Jaya. Majlis yang meriah ini diadakan di Ampang Waterfront ...

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


dr. dzulkifli ahmad halalkan rumah pelacuran <b>di kuala selangor</b>!!

Posted: 30 Jan 2013 10:45 PM PST

MACAM tak percaya pun ada apabila mendapat berita dari sahabat aku sorang ini. Artikel beliau di SINI yang telah berjaya membongkar siapa sebenarnya dalang yang menghalalkan rumah pelacuran berleluasa di Kuala Selangor.

Jarak antara kampung aku di Sabak Bernam dengan Kuala Selangor tidak jauh mana. Jika hendak ke Kuala Lumpur pasti akan melalui kawasan pekan kecil itu. Tapi tidak disangka-sangka, pekan kecil yang berkepadatan penduduk majoriti nya Islam dan Ahli Parlimennya juga Islam PAS, tidak mengetahui akan kewujudan rumah maksiat tersebut.

Bukan hendak menuding jari mencari salah sesiapa namun itulah hakikatnya. Apabila kemaksiatan berlaku di depan mata tiada dicegahnya. Dikatakan UMNO pelopor maksiat di Malaysia. Banyak anak luar nikah salah UMNO, banyak sumbang mahram salah UMNO, rumah pelacuran salah UMNO?

Jadi, ada apa-apa nak komen? Kalau rumah pelacuran kat Kuala Selangor yang berahli parlimenkan Pengarah Strategik PAS, Dzulkifli Ahmad adakah juga salah UMNO?

Sedarlah...


fuuuyooo... <b>kuala selangor</b> sudah maju! - fuuuyooo... mr.wan

Posted: 20 Feb 2013 07:30 PM PST

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia

Inilah kemeriahan yg korang dapat lihat apabila kami bertemu.. Ye alhamdulilah Sabtu lepas kami berkesempatan bertemu semula dek kerana membuak-buak rasa rindu antara satu sama lain.

Semua ini berlaku di Kuala Selangor. Ya di Kuala Selangor korang ingat Kuala Selangor itu tak maju ke? tak ada pusat hiburan ke? Eloo Kuala Selangor bukan macam dulu lagi ok.. Ku pun rasa teruja sebab Kuala Selangor sekarang ini sudah ada wayang, pusat boling, pusat karaoke, shopping mall, hotel setaraf 2-3 bintang dan paling best parking dia masih free lagi ok.. Kalau kat KL nak cari free parking?? ehemm memang sedihlahkan.. Untukku "Kuala Selangor Sudah Maju". Tempatnya sudah boleh duduk setaraf ala-ala bandar Seksyen 7, Shah Alam da kot.

Ok fine tutup cerita pasal Kuala Selangor. Kita sambung pasal aktiviti kita orang. Lebih kurang jam 2 petang selepas solat Zohor, kami terus check in di pusat karaoke KARA Zone..  Seramai 11 orang join aktiviti ini.. Untuk berlaku adil dan saksama kami melakukan games.. Iya la kalau tak buat games mestilah ada yg malu-malu kucing nak nyanyi, ada yg tak mahu nyanyilah so kalau buat game semua kena nyanyi kan? haha

Walaupun bukan turn kita orang tapi kita orang bagi sokongan padu pada mereka untuk nyanyi bersama gitu.. ahaha

Kebetulan Khal baru sahaja menyambut ulang tahun lahirnya so kami pun buatlah suprise untuknya

Bila dia menyanyi tibebe

Kek pun sampai.. Zass dia terus tiup ok tak sempat habiskan dulu nyanyi boleh? haha

Antara barisan yg "menyumbangkan" lagu pada hari itu..

Kalau ada pertandingan persembahan terbaik kamilah juara pada hari itu ok! haha

Setelah selesai berhibur dan solat Asar di rumah Qarl, perut pun sudah bergelodak bagai so kami pergi makan di Aroma Ikan Bakar, Jeram

Tips: Jika terasa ingin ke sini, sila buat tempahan lebih awal dulu takut-takut nanti sia-sia je pergi tak ada tempat dan terus balik.. huhu

Ini antara menu-menu yg kami melantak.. Terima kasih kepada En. Hamzani dan En Amir Rayyan yg sudi menaja makan malam kami.. Semoga kalian di murahkan lagi rezeki.. Amin.

Sempatlah bergambar kenang-kenangan di tepi pantai.. 

Akhir kata jom karok lagi! ^_^

bisik buzz: Ketika senang kita mudah mendapat kawan, ketika susah kita mudah mengenal kawan yg benar-benar ikhlas, pilihlah kawan yg bijak

SALAM FUUUYOOO~

        nuffnang_bid = "b1f6408551a59d864f29acb6fdb72e3a";

        document.write( " " );

        (function() {

                var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript';    

                nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js';    

                var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling);

        })();

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Episod 3 - Berkelah <b>di</b> Sungai Pinang, <b>Batang Kali</b> - Teratak <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2013 12:43 AM PST

Ini adalah perancangan di akhir waktu. Malam semasa kami menziarahi sahabat-sahabat lama, rupanya adik ummi dah plan nak mandi air terjun. Tetapi masing-masing belum beri keputusan. Masih 50-50. Esok pagi ketika sarapan, ummi beria-ia pujuk atok babah dan yang lain pergi mandi air terjun. Puas juga lah ummi memujuk atok babah yang pada awalnya tak nak pergi atas alasan nak siapkan kerja ofis. Namun kesudahannya, seperti biasa ummi yang menang hehe.
Destinasi pilihan kami adalah Sungai Pinang di Batang Kali (jalan nak ke Genting Highlands). Ummi pun pertama kali sebenarnya ke sini. Adik ummi yang duduk Damansara bertolak dari sana. Ummi, abah, auni, Acik Ocob dan Ayah Su gerak dulu sebab nak singgah Giant mencari makanan untuk bekalan. Roti, tuna, biskut, coklat, puding antara yang ummi beli. Sempat juga ummi dan abah sambar sandal baru semata-mata nak mandi air terjun haha.

Lihatlah aksi anak dara solehah ni yang amat manja dengan pak sedara dia. 
Gelak - merajuk tu dah biasa bila dengan pak sedara dia.

Kami sampai di Sungai Pinang sebelum zohor. Subhanallah, memang tenang je perasaan tu bila sampai sini. Walaupun ramai pengunjung, tetapi ummi tetap rasa tenang. Airnya sejuk je. Sementara tunggu sebuah kereta lagi sampai, kami mengambil kesempatan rendam kaki dulu. Auni yang paling tak sabar nak mandi. Cepat-cepat dia ajak ummi mandi hehe.
Bila atok and the gang dah sampai, terus kami mula memasang khemah dan susun alatan memasak. Wah, siap bawa cerek air dan pemanggang ajaib. Rupa-rupanya atok dan nenek singgah kedai beli pelbagai jenis ikan untuk dibakar. Daging burger dan sosej adik ummi beli awal-awal lagi. Tugasan dah diagih awal-awal. Ada yang masak air, bakar ikan, bakar burger dan sosej. Ummi dan adik ipar buat sandwich tuna. Sampah-sampah memang kami masukkan dalam plastik sampah hitam yang besar tu. Memang seronok aktiviti ni.


Sementara tunggu ikan masak, kami terjun dan mandi sekali lagi. Anak manja abah tu sampai ketar-ketar menahan sejuk hehe. Biru je bibir dia huhu. Ummi dan abah pun berendam dalam air yang sejuk grrr... Adik-adik dan abah ummi pandai berenang, seronok aja tengok diorang berenang. Rasa cemburu pula huhu. 
Psst, abah auni tak pandai berenang tau..hehe.
Lepas mandi tu kami naik untuk makan. Sedapnya! Walaupun tanpa nasi, ia tetap sedap. Ada ikan kembong, ikan bawal, ikan terubuk. Adik ummi buat air asam sebagai pencicah. Lepas makan tu masing-masing mencari batu dan kawasan yang sesuai untuk solat zohor. Adik-adik ummi solat di atas batu besar yang rata aja. Manakala yang perempuan solat di sebelah khemah.


Selepas solat, kami berendam untuk kali terakhir sebelum berangkat pulang hehe. Kali ni Auni dah surrender awal-awal. Dia duduk diam-diam aja dengan Acik Dana. Ummi dan abah berendam puas-puas. Entah bila kami dapat mandi-manda dengan family macam ni lagi. Tak lama lepas tu barulah kami naik dan tukar baju dalam khemah. Siap sedia untuk pulang ke rumah setelah puas berendam. Esok pagi tu memang lenguh satu badan ni sampai nak bangun pun tak larat rasanya hehe.
Episod seterusnya : Tautan Mahabbah di Cheras

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


aku Dayat: [Gambar] Kesesakan <b>di Tanjung Karang</b> : CNY 2013

Posted: 08 Feb 2013 08:30 PM PST

Kalau cuti perayaan, memang tak dapat dipisahkan dengan kesesakan lalulintas. Harini, aku menghabiskan masa hampir setengah jam sahaja untuk melepaskan diri dari kesesakan di Tanjung Karang. Seawal jam 9 pagi kenderaan dah bersusun dari Petronas Assam Jawa sampai la ke lampu isyarat dekat sekolah Dato' Haron / Mesjid Tanjung Karang. Hahahaaaa.....memang macam siput la geraknya. Lagi kasihan bagi yang menggunakan jentera manual. Kejap-kejap tekan clutch..minyak..brake..Kalau pukol 12 tengahari agak-agak panjang mana la ye kesesakannya.....
 Dah dekat dengan simpang Hospital Tanjung Karang

 Apesal buruk sangat la papan tanda kedai ni...

Sabo je la...tak bergerak

Yeahhh...nampak traffic light tu? Garisan penamat jemm ini...(turun jambatan)

Amacam? Ada brani datang?

APIEY: Keenakan Kelapa Bakar <b>Di Tanjung Karang</b>

Posted: 25 Jan 2013 10:24 PM PST

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.
Entri ni pun sama tarikh dengan brader balik kampung dan singgah ke Restoran Lembah Bernam. Cuma yang ini masa brader OTW balik ke Shah Alam di sebelah petang, brader singgah gerai ni. Menu kelapa bakar yang popular di beberapa negeri ini sebenarnya turut boleh didapati di Tanjung Karang, Kuala Selangor. Kira tak payah pergi jauh-jauh laa.. Jom tengok gambar :
 Antara pembaharuan gerai ni ialah dah ada drive thru tau
 Kelapa yang dah siap dibakar
 Siap potong dan hantar ke meja
Macam mana rasa dia? Haa, lebih kurang macam korang didihkan air kelapa guna cerek. Kelapa bakar ni dipercayai menyembuhkan pelbagai jenis penyakit seperti lelah, letih, masuk angin, diabetes dan darah tinggi. Owner gerai ni boleh dihubungi di 010-2655543. Selamat mencuba.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Taiping Mali: Nurul Izzah ganti Eli Wongge <b>di Bukit Lanjan</b>

Posted: 20 Jan 2013 11:05 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Nurul Izzah ganti Eli Wongge di Bukit Lanjan. Penduduk Lembah Pantai sudah siapa untuk memberikan kerusi Parlimennya ke BN tak lama lagi. Oleh itu Nurul Izzah sudah pun siap sedia untuk angkat kaki ke Bukit Lanjan.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Serunya Airsoft Gun dan tantangan berarung <b>jeram di</b> Songa Rafting

Posted: 26 Feb 2013 07:00 PM PST

Biaya Paket Songa Rafting + Permainan Airsoft Gun

1. Songa Rafting + Paket Riders

Biaya: Rp. 435.000,-/pax
Peserta: Minimal 20-30 pax
Duration: 4 jam

Fasilitas:

Rafting: Pengarungan sungai sepanjang 7,5 KM, minuman selamat datangbriefing tata cara rafting yang aman, peralatan rafting (helm, dayung, baju pelampung), pemandu dan petugas penyelamat (SAR), makanan ringan di tempat istirahat (rest area di tengah-2 perjalanan), minuman hangat, angkutan pulang pergi (shuttle) dari tempat finish ke basecamp, makan siang 'bumbu desa', asuransi.

Airsoft Gun: Rompi, masker, senjata + peluru, snack, lunch, game hadiah, tiket masuk, sewa lahan wargame, guide and rescue, asuransi

2. Songa Rafting + Paket Rangers
Harga: Rp. 535.000,-/pax
Peserta: Minimal 20-30 pax
Durasi: 2 hari 1 malam

Fasilitas:

Rafting: Pengarungan sungai sepanjang 7,5 KM, minuman selamat datangbriefing tata cara rafting yang aman, peralatan rafting (helm, dayung, baju pelampung), pemandu dan petugas penyelamat (SAR), makanan ringan di tempat istirahat (rest area di tengah-2 perjalanan), minuman hangat, angkutan pulang pergi (shuttle) dari tempat finish ke basecamp, makan siang 'bumbu desa', asuransi.

Airsoft Gun: Rompi, masker, senjata + peluru, snack, lunch, game hadiah, tiket masuk, sewa lahan wargame, guide and rescue, asuransi, makan (3x), tenda dome, matras, terpal

3. Songa Rafting + Paket Delta Force
Harga: Rp. 625.000,-/pax
Peserta: Minimal 20-30 pax
Durasi: 3 hari 2 malam

Fasilitas:

Rafting: Pengarungan sungai sepanjang 7,5 KM, minuman selamat datangbriefing tata cara rafting yang aman, peralatan rafting (helm, dayung, baju pelampung), pemandu dan petugas penyelamat (SAR), makanan ringan di tempat istirahat (rest area di tengah-2 perjalanan), minuman hangat, angkutan pulang pergi (shuttle) dari tempat finish ke basecamp, makan siang 'bumbu desa', asuransi.

Airsoft Gun: Rompi, masker, senjata + peluru, snack, lunch, game hadiah, tiket masuk, sewa lahan wargame, guide and rescue, asuransi, makan (3x), tenda dome, matras, terpal

Silahkan menghubungi customer service kami untuk informasi selanjutnya.

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


(GAMBAR) Banjir Kilat <b>Di Puchong</b> 18 Februari 2013

Posted: 18 Feb 2013 07:54 AM PST

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


TANAH LOT <b>DI</b> MUKIM <b>DENGKIL</b> (Hadapan Sekolah Teknik <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2013 06:27 AM PST

Tanah Lot di Dengkil untuk dijual segera.

Negeri: Selangor

Daerah: Sepang

Mukim: Mukim Dengkil

Luas: 4912 kaki persegi

Kategori Penggunaan Tanah: Banggunan

Tanah yang diperihalkan diatas adalah dipegang untuk selama-lamanya oleh tuan punya.

Syarat-Syarat Nyata: Banggunan Kediaman

Sekatan-Sekatan Kepentingan: Tiada

Harga: RM200,000

Call: 016-203 4402 / 019-3102769 (untuk lawat tapak)

tanah lot

Artikel Berkaitan Dari Topik Ini:

Dikirim Oleh on Feb 27th, 2013 dan difailkan dibawah Jual & Beli Harta, Jual Tanah. Anda boleh mengikuti sebarang respons bagi entri ini melalui suapan RSS 2.0. Anda boleh meninggalkan respons, atau menjejak balik daripada tapak web anda. HakCipta terpelihara © 2009 - 2011 Drumah Homely Publication Sdn. Bhd.. Semua bahan berbentuk artikel dan gambar tidak dibenarkan untuk disalin, dicetak, diubahsuai, diterbitkan semula tanpa mendapat persetujuan Syarikat Penerbitan secara bertulis.

jinggo-fotopages: BAKTI hulur bantuan mangsa banjir <b>di Dengkil</b>

Posted: 08 Nov 2012 01:34 AM PST

Venue : Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil, Selangor
Event : BAKTI Hulur bantuan kepada mangsa banjir
Date : 8/11/2012 @ 10.00 am
Badan Amal dan Kebajikan Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Badan BAKTI hari ini menghulurkan bantuan RM10,000 untuk membeli barangan keperluan mangsa mangsa banjir yang ditempatkan di Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil. Cek sumbangan tersebut diterima oleh Datin Seri Azlina Ahmad bagi pihak Badan Amal dan Kasih Selangor (KASIH).
Dewan di Pekan Dengkil ini menempatkan 611 orang mnagsa banjir setakat pagi tadi.
 5. "Syukur pada Tuhan..."

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


IKLAN 1 MINIT: "plumbing dan renovation ukay bistari <b>ulu kelang</b> <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2013 07:12 AM PDT

Nama: mhd amin
Email: mhdamin.@gmail.com
Website:
Tajuk: "plumbing dan renovation ukay bistari ulu kelang, 0129784828
Iklan: "PRHIDMATAN KAMI"
"ubah suai rumah dn pejabat/office"
"membuat pagar dan porst"
"membuat tapletop dan kabinet dapur"
"pasang tiles dan plaster cieling"
"pasang dinding partation"
"baiki atap bocor dan bumbung"
"water froofing slep dan bilek air"
"kerja-kerja paip,tukr sistem paip baru/tersumbat/bocor,tekanan air sloew dan tuker sistem paip baru"
kerja kerja wiring/pasang lampu/kipas/water hiter"
"pasang tangki air dan cuci tangki"
"grill dan awning"
"pasang pintu dan tingkap"
"baiki tandas tersumbat dan zingki"
#KAMI BERADA DI KAWASAN ANDA DAN PERHIDMATAN KAMI DI JAMIN BERKUALITI"
harga boleh runding dan tampa cash transport
yg berminat sila hubungi
MHD AMIN DI TALIAN :0129784828
Ip Pengirim: 115.164.128.231

IKLAN 1 MINIT: renovation&plumbing renovation permata <b>ulu klang</b> <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2013 08:09 AM PDT

Nama: mhd amin
Email: mhdamin.@gmail.com
Website:
Tajuk: renovation&plumbing renovation permata ulu klang 0129784828
Iklan: :perhidmatan kami
:ubah suai rumah&pejabat/oppice
:buat porst&pagar
:buat tabletop&kabinet dapur
:pasang tiles&plaster ceiling
:pasang dinding partation
:baiki atap bocor&bumbung
:water froofing sleep&bilek air
:kerja~kerja paip,tukar sistem paip baru/tersumbat/bocor
:tekanan air sloew
:kerja~kerja wiring/pasang kipas/lampu/water hiter&
:pasang tangki air&cuci tangki
:buat grill&auning
:pasang pintu &tingkap
:baik tandas tersumbat
:zingki tersumbat
"KAMI BERADA DI KAWASAN ANDA"
DAN PERHIDMATAN KAMI DI JAMIN BERKUALITI
HARGA MURAH/BOLEH RUNDING,TAMPA CASH TRANSPORT
YG BERMINAT SILA HUBUNGI:
MHD AMIN DI TALIAN:0129784828
Ip Pengirim: 115.164.128.231

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


FauziahSamad.com: TEMPAYAN <b>DI</b> BANDAR BARU <b>SUNGAI BULOH</b>

Posted: 15 Feb 2013 09:04 AM PST




Kjee suka sangat kalau nampak restoran Melayu yang guna nama Melayu. Tak kesahlah kalau diletak nama Restoran Air Tangan Bonda, Restoran Bapakku (serius ada Kjee nampak tapi lupa kat mana), Cengkih, Asam Garam, Kuali dan sebagainya.

Yang terbaru yang Kjee baru nampak di Bandar Baru Sungai Buloh ialah Tempayan. Buka belum sampai sebulan.

 Mula2 signboard restoran tu naik sebelum dibuka, Kjee ingatkan restoran mamak atau Pakistan. Maklumlah sekarang kan kedai mamak/Pakistan ada buat roti tempayan aka tandoori.

Dah banyak kali Kjee nak singgah Restoran Tempayan tapi tak jadi sebab susah nak dapat parking. Intai dari dalam kereta, nampak restoran tu penuh jer.

Tapi beberapa hari lepas, nasib Kjee baik. Nadia pergi dinner dengan staff Bank Rakyat. So dia tumpang salah seorang kawannya yang tinggal berhampiran restoran itu. Kjee janji jemput dia dekat2 situ. Dan kebetulan malam tu, terdapat banyak parking depan Restoran Tempayan. Restoran pun nampak lengang.

Apabila sampai, waiter datang beri menu. Kjee tengok menu. Ada macam2 makanan. Kebanyakkannya ala Thai dan harganya amat berpatutan. Malah lebih kurang sama dengan gerai2 ala Thai kat Sungai Buloh.

Tapi yang menariknya mengenai restoran ini ialah hiasan dalamnya. Hiasan ibarat sebuah rumah kampung yang berasaskan ukiran kayu. Dan semestinya, terdapat banyak tempayan2 yang besar dan kecik diletakkan di beberapa sudut restoran itu.

Kjee dan UnclePali taklah lapar sangat. Masa minum petang, kami dah makan biskut. So Kjee order Mihun Siam sebab memang teringin sangat nak makan sebab dah lama tak buat. UnclePali seperti biasa, order Nasi Goreng Kampung.

Kemudian Kjee ternampak pulak dalam menu Sotong Goreng Kunyit dan Sambal Udang Petai. UnclePali angguk saja apabila Kjee tanya samada nak try ke tidak.

Makanan begitu pantas sampai ke meja kami. Kjee tidak pasti samada sebab masa itu customer belum ramai atau restoran itu mempunyai ramai tukang masak. Makanan yang kami order memang tidak mengecewakan.

Dengan harga yang hampir sama dengan gerai tetapi dalam suasana yang cukup selesa, Kjee akan ke sana lagi, Insya Allah.

Kjee tanya waiter samada taukenya orang Kelantan. Katanya tauke orang kawasan itu. Orang Kuang.

Dan semasa kami menikmati jamuan, tetiba ramai customer berpusu2 masuk. Alhamdullilah. Harap2 bisnes maju dan bertahan lama.

Suasana dalam restoran elok untuk diadakan majlis2 pejabat, perjumpaan keluarga dan yang sewaktu dengannya. Kjee nampak ada juga ruang khas untuk mereka yang datang dalam kumpulan.


12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


teganuku: Renjatan Elektrik - Pelajar Tingkatan 3 Maut <b>Di Kapar</b>

Posted: 27 Feb 2013 04:05 PM PST

Seorang pelajar tingkatan tiga maut akibat terkena renjatan elektrik sebuah kotak kabel pembekal elektrik Tenaga Nasional Bhd. (TNB) di depan Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Idris Shah Kapar di Kapar semalam.

Dalam kejadian pada pukul 1 petang, mangsa Mohd. Amirul Syafiq Halim, 15, disahkan meninggal dunia ketika dibawa oleh anggota polis untuk mendapatkan rawatan di Klinik Kesihatan Kapar.

Mayat mangsa kemudian dihantar ke Rumah Mayat Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat. Difahamkan, mangsa terkena renjatan elektrik ketika melintasi kotak kabel pembekal elektrik terbuka yang ditempatkan di satu lokasi lapang di depan sekolah itu.

Sebaik terkena renjatan elektrik, mangsa dikatakan berdiri kaku sebelum anggota polis membantu menghantar mangsa ke klinik.

Kejadian itu berlaku sebaik mangsa habis sekolah dan dalam perjalanan ke tempat menunggu bas untuk pulang ke rumahnya di Kampung Bukit Kapar yang terletak kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian.

Bapa mangsa, Halim Mohd. Ismail, 38, berkata, dia menerima berita sedih mengenai anak sulung daripada empat beradik itu pada pukul 1.20 petang sebelum bergegas ke klinik tersebut.

Kosmo!

Bendera BERJASA berkibar <b>di</b> beberapa kawasan | ISMAWeb

Posted: 05 Mar 2013 07:35 AM PST

berjasa

KAJANG, 4 Mac – Bendera parti BERJASA kelihatan berkibar di beberapa kawasan di sini sejak malam tadi.

Bendera tersebut telah dipasang oleh pasukan jentera pilihanraya bagi calon-calon ISMA yang akan bertanding menggunakan tiket parti BERJASA dalam PRU-13 nanti.

Begitu juga di Kapar dan Seremban, jentera-jentera bagi calon ISMA turut menaikkan bendera di kawasan tersebut yang bakal ditandingi.

Sebelum ini ISMA telah mengumumkan akan menghantar ahlinya untuk bertanding di beberapa kawasan majoriti orang Islam yang ditandingi oleh orang bukan Islam sama dari Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat.

Menurut salah seorang petugas jentera pilihanraya, pemasangan bendera ini merupakan salah satu kempen awal selain mengedarkan risalah dan ceramah kelompok kepada masyarakat setempat.

Bendera BERJASA akan terus dipasang di tempat-tempat sasaran sehingga tamat tempoh berkempen.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved