ads

Ahad, 26 Jun 2011

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


JAWA BER6: EDISI REWIND!! ISU AIR <b>DI NEGERI SELANGOR</b>. JAHANAM PR!!!!

Posted: 26 Jun 2011 07:06 AM PDT

Isu air di Selangor : Mengembalikan kepentingan air untuk rakyat Selangor atau menggunakan rakyat untuk keuntungan sendiri??

DAKWA: Harga air akan naik 37% kalau kerajaan negeri tidak ambil alih air.

HAKIKATNYA: Kerajaan negeri jadi rakan kongsi dan ada saham dalam syarikat konsesi air. 55% ABBAS, 30% SYABAS, 30% SPLASH. KERAJAAN NEGERI BOLEH ARAHKAN RAKAN KONGSI JANGAN NAIKKAN TAKRIF AIR.

DAKWA: Khalid Gagap menuduh kenapa Kerajaan Persekutuan terburu-buru membina loji Sg. Langat 2.

HAKIKATNYA: Pembinaan loji memerlukan masa untuk disiapkan dan dijangka siap sebelum krisis berlaku.

HAKIKATNYA: Kerajaan negeri Selangor di bawah Pakatan Haram menyekat projek Sg. Langat 2 (RM 2.5 Billion) kerana KDEB TIDAK DIBERIKAN TENDER melaksanakan projek tersebut. Hanya kerana tender kerajaan, negeri Selangor sanggup memperjudikan kepentingan rakyat.

HAKIKATNYA: Khalid Gagap DESAK kerajaan persekutuan serahkan konsesi air kepada Pemerbadanan Menteri Besar Selangor. MATLAMATNYA HENDAK MEWUJUDKAN SATU LAGI SYARIKAT SEMESTA SDN BHD.

HAKIKATNYA: Khalid Gagap menuntut RM 9.7 Billion bayaran pampasan termasuk 1601 tangki air di taman-taman perumahan (dibina oleh pemaju dan kos dibayar oleh pembeli) dan 24,000 km pembentung yang dibiayai oleh kerajaan persekutuan. PEMBAZIRAN WANG PEMBAYAR CUKAI.

HAKIKATNYA: Projek Sg. Langat 2 gagal untuk diteruskan bila kerajaan negeri menghalang pembinaan yang melalui tanah kerajaan negeri. RAKYAT SELANGOR DIANCAM KRISIS AIR 2012.

Rakyat Selangor dikaburi dengan diberi RM 11, manakala kerajaan negeri boleh mendapat untung RM 9.7 Billion dari duit pembayar cukai kerajaan. Siapa yang untung? Rakyat atau Si Gagap?? Kerajaan negeri bagi RM11 sebulan atau RM133 setahun dihebohkan. Tapi kita lupa kerajaan persekutuan bagi subsidi petrol RON95 sebanyak 50sen seliter, purata rakyat guna 1000 liter setahun iaitu dapat subsidi sebanyak RM 500 terus DILUPAKAN!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


RESEPI NANNIE: Sepetang <b>di</b> Bagan Pasir , <b>Kuala Selangor</b>..

Posted: 10 Jun 2011 08:23 AM PDT

Cuti sekolah dah hampir sampai ke penghujungnya dan tinggal 2 hari saja lagi anak-anak kita semua akan ke sekolah semula . Cuti sekolah kali ni kami sekeluarga tak pergi jalan jauh sangat hanya sekitar kawasan berhampir dan yang paling jauh kami pergi ke Kuala Selangor . Sekali-sekala saya dan suami memang gemar pergi ke Bagan Pasir , Kuala Selangor ni untuk beli stok ikan segar , sotong , udang dan ketam yang semuanya fresh serta di jual dengan harga yang amat berpatutan . Anak-anak saya pun dah biasa ke sini sebab selalunya sebulan sekali kami akan singgah ke jeti nelayan ni . 

Paling best ke sini pada waktu petang sekitar pukul 3 petang sebab cuaca masa ni memang elok sangat tak panas sangat . Pilihan ikan memang macam-macam jenis dan fresh , anak-anak saya memang seronok sangat kalau ke sini sebab boleh tengok laut dan bot nelayan yang berlabuh di jeti . Pengalaman baru buat diri saya dan anak-anak saya melihat suasana kehidupan masyarakat nelayan di kampung Bagan Pasir ni.. 

Cuaca memang cantik masa kami ke sana pada hari Sabtu lepas...

Nelayan berlari ke bot nak balik selepas dah jual hasil tangkapan untuk hari tu..tiap hari mencari rezeki di tengah laut...dugaan dan cabaran mesti di tempuhi juga demi meneruskan kehidupan ni...

Adlina yang sentiasa happy saja...

Deretan kotak berisi macam-macam jenis ikan , ketam , sotong dan udang . Pilih saja yang mana kita suka dan harga pun ok berpatutan memang banyak la saya beli la .

Nelayan yang tengah asing dan pilih ikan untuk di jual pada nyonya tokeh jeti ikan ni , gigih betul mereka ni bekerja mencari rezekikan , kagum saya tengok kecekapan mereka bekerja..

Nyonya berbaju biru tu la tokeh di jeti ni , nyaring je suara dia dok kira ikan dan total harga ye la dah bertahun-tahun dia buat kerja ni mesti la dah cukup mahir untuk tentu kan harga untuk ikan-ikan yang dia nak beli dari nelayan-nelayan yang singgah jual hasil tangkapan mereka . Nyonya ni dibantu anak perempuan yang baru berusia dalam lingkungan 16-17 tahun untuk mengira , dari umur muda lagi nyonya ni dah latih anak dia untuk tolong dengan bisnes berniaga ikan ni .

Ikan masin in the making...sapa la yang buat ikan masin ni ya mungkin nyonya empunya jeti ni atau mungkin juga helper indon yang bekerja dengan nyonya tu...goreng pun sodap ni hihihi..

Anak-anak saya yang sentiasa happy ke mana saja saya bawa mereka jalan-jalan..bagus anak-anak mama ni..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air | Elizabeth Wong for <b>Bukit Lanjan</b>

Posted: 22 Jun 2011 06:27 PM PDT

Kerajaan Negeri amat kesal dengan gangguan bekalan air yang kini berlaku di beberapa daerah di Selangor. Gangguan yang diumumkan oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) ini dilaporkan akan berlanjutan selama tiga hari dan menjejaskan seramai sejuta penduduk di daerah Petaling, Hulu Selangor, Gombak dan juga Kuala Lumpur.

Saya ingin menekan bahawa gangguan ini bukan disebabkan kekurangan bekalan air, tetapi kerja-kerja penyelenggaraan oleh Syabas.

Simpanan air empangan masih berada pada tahap yang tinggi. Mengikut Lembaga Urus Air Selangor (LUAS), kedudukan tahap simpanan air empangan pada 21 Jun 2011 adalah seperti yang berikut :

• Empangan Sungai Selangor pada tahap 98.81% dan Sungai Tinggi pada tahap 99.17%. Kedua-dua empangan ini menjadi sumber air 60% bekalan air minum ke Lembah Klang (Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya).
• Empangan Sungai Batu pada tahap 100%.
• Empangan Klang Gate pada tahap 100%.
• Empangan Sungai Semenyih pada tahap 100%
• Empangan Sungai Langat pada tahap 100%.
• Empangan Tasik Subang pada tahap 96.88%

Kenyataan pihak Syabas hari ini menyalahkan perundingan penstrukturan semula aset air langsung tidak tepat. Penswastaan aset air telah dilaksanakan pada tahun 1997 dan sejak itu, Syabas tidak menjalankan kerja-kerja menaiktaraf kepada loji-loji perawatan air yang sepatutnya.

Pada hari ini pula, perundingan dengan Kerajaan Negeri senang-senang digunakan sebagai alasan menghalang syarikat swasta tersebut dari menaiktaraf infrastrukturnya. Sepatutnya kerja-kerja ini dibuat sebelum ini.

Kerajaan Negeri Selangor menyeru Kementerian Tenaga, Air dan Teknologi Hijau untuk menilai semula kecekapan dan keupayaan Syabas ini dalam pengurusan sistem bekalan air kepada penduduk negeri yang paling maju di Malaysia.

Kerajaan Negeri Selangor akan tetap berusaha memastikan bekalan air yang mencukupi kepada semua. Pada tahun ini, kami telah memeriksa dan memastikan semua empangan dalam keadaan yang baik dan cukup untuk membekalkan sumber air kepada semua loji-loji pembersihan air di Selangor. Tambahan itu, Kerajaan Negeri telah membuat persediaan untuk
menangani masalah sekiranya jangkaan musim kering atau fenomena El-Nino melanda Malaysia.

Air merupakan sumber asas yang penting. Oleh itu, Kerajaan Negeri menasihatkan orang ramai untuk menggunakannya dengan cermat dan bijak. Pemasangan sistem pemanenan air hujan (rainwater harvesting) di tempat kediaman ataupun komersil merupakan satu langkah yang dapat menjimatkan penggunaan air.

YB ELIZABETH WONG
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor
Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi pegawai media Brian Yap
(pegawaikhas@gmail.com, 016-311 0120) ataupun Lembaga Urus Air
Selangor 03-5511 1800

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Laman Blog Mohd Hasiady Yasin Dan Keluarga: Perkelahan <b>di Jeram</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jun 2011 06:00 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Perkelahan di Jeram Pasu, Pasir Puteh. Tarikh : 2 Jun 2011 (Khamis). Masa : 12.00 Tengahari. Tempat : Perkelahan di Jeram Pasu, Pasir Puteh. Sila klik di sini untuk melihat gambar. ...

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2011 01:14 AM PDT

LAWATAN BIRO MASYARAKAT FELDA PKR KE NEGERI JOHOR

Bersama Haji Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda PKR Pusat, Sdr T. Kumar (Peguam), Timbalan Pengerusi, SdrRTebin Birham, Setiausaha bersama Pimpinan PKR Negeri Johor Datuk Chua Jui Meng, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Sdr Hasan Karim (Peguam), Naib Pengeusi, Sdr Gurmit Singh Hullon (Peguam), Pengerusi Biro Guaman PKR Johor.

1. Tarikh: 5hb Jun 2011 (Ahad)

1.1: Lawatan ke Ladang Peneroka dan sesi dialog Isu Felda Setempat,

Masa: 2.30 petang .

Tempat: Felda Sg Mas, Pengerang

1.2: Ceramah dan Pelancaran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Negeri Johor

masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Adilla, Pengerang

2. Tarikh: 6hb Jun 2011 (Isnin)

2.1: Dialog Bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Felda Dengga, Sembrong

2.2: Ceramah Isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Bukit Batu, Kulai

3. Tarikh: 7hb Jun 2011 (Selasa)

3.1: Dialog bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Pejabat PKR Sekijang

3.2: Ceramah isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Maokil, Pagoh

Selepas Negeri Johor, Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan bertandang ke Negeri Perak, dan Pengerusi PKR Negeri Perak, akan membuat jadual lawatan.

Lawatan Ke Negeri Sembilan: Tarikh 31 Mei 2011

3.00 petang: Perasmian Papan Tanda Ranting bagi PKR Felda Palong 14, 15 dan 16.

4.00 petang: Pelancaran Kempen "Mansuhkan Felda Plantation" di Palong 9 oleh Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi MPN PKR Pahang, turut hadir Dato Kamarul Baharin Abas, Pengerusi MPN PKR Negeri Sembilan.

8.00 malam: Perasmian Bilik Gerakan PKR DUN Serting di Felda Serting Hilir 2.

9.00 malam: Ceramah Isu Felda dan Isu Semasa di Felda Serting Hilir 2.

Penceramah: Dato Fauzi Abdul Rahman, Dato Kamarul Bahrin Abas, Haji Suhaimi Said, Rebin Birham

Lawatan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ke Negeri Pahang. Tarikh 9hb Jun 2011

Kawasan Rompin:

2.30 petang: Felda Keratong 1

4.30 petang: Felda Keratong 8

8.30 malam: Gugusan Felda Selancar.

Kawasan Temerloh } Akan ditetapkan oleh Cabang berkenaan.

Kawasan Bentong }

Lawatan Ke Felda Gedangsa, Sungai Tengi Selatan, Sungai Tengi dan Suharto di Hulu Selangor ditetapkan pada 21hb Jun 2011:

1. 9.00 pagi - di Felda Sungai Tengi Selatan

2. 10.30 pagi - di Felda Sungai Tengi

3. 12.00 t.h - di Felda Suharto

4. 3.00 petang - di Felda Gedangsa

Terlibat dalam lawatan:

YB Elizabeth Wong

Haji Suhaimi Said

T. Kumar

Rebin Birham

Zabidie Abas

Man Kadir (Pak Jabit)

Pimpinan Biro Masyarakat Felda Negeri Selangor.

Lawatan ke rancangan Felda Perlis sedang diatur oleh Pengerusi MPN PKR Negeri Perlis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 06:52 AM PDT

LAWATAN BIRO MASYARAKAT FELDA PKR KE NEGERI JOHOR

Bersama Haji Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda PKR Pusat, Sdr T. Kumar (Peguam), Timbalan Pengerusi, SdrRTebin Birham, Setiausaha bersama Pimpinan PKR Negeri Johor Datuk Chua Jui Meng, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Sdr Hasan Karim (Peguam), Naib Pengeusi, Sdr Gurmit Singh Hullon (Peguam), Pengerusi Biro Guaman PKR Johor.

1. Tarikh: 5hb Jun 2011 (Ahad)

1.1: Lawatan ke Ladang Peneroka dan sesi dialog Isu Felda Setempat,

Masa: 2.30 petang .

Tempat: Felda Sg Mas, Pengerang

1.2: Ceramah dan Pelancaran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Negeri Johor

masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Adilla, Pengerang

2. Tarikh: 6hb Jun 2011 (Isnin)

2.1: Dialog Bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Felda Dengga, Sembrong

2.2: Ceramah Isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Bukit Batu, Kulai

3. Tarikh: 7hb Jun 2011 (Selasa)

3.1: Dialog bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Pejabat PKR Sekijang

3.2: Ceramah isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Maokil, Pagoh

Selepas Negeri Johor, Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan bertandang ke Negeri Perak, dan Pengerusi PKR Negeri Perak, akan membuat jadual lawatan.

Lawatan Ke Negeri Sembilan: Tarikh 31 Mei 2011

3.00 petang: Perasmian Papan Tanda Ranting bagi PKR Felda Palong 14, 15 dan 16.

4.00 petang: Pelancaran Kempen "Mansuhkan Felda Plantation" di Palong 9 oleh Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi MPN PKR Pahang, turut hadir Dato Kamarul Baharin Abas, Pengerusi MPN PKR Negeri Sembilan.

8.00 malam: Perasmian Bilik Gerakan PKR DUN Serting di Felda Serting Hilir 2.

9.00 malam: Ceramah Isu Felda dan Isu Semasa di Felda Serting Hilir 2.

Penceramah: Dato Fauzi Abdul Rahman, Dato Kamarul Bahrin Abas, Haji Suhaimi Said, Rebin Birham

Lawatan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ke Negeri Pahang. Tarikh 9hb Jun 2011

Kawasan Rompin:

2.30 petang: Felda Keratong 1

4.30 petang: Felda Keratong 8

8.30 malam: Gugusan Felda Selancar.

Kawasan Temerloh } Akan ditetapkan oleh Cabang berkenaan.

Kawasan Bentong }

Lawatan Ke Felda Gedangsa, Sungai Tengi Selatan, Sungai Tengi dan Suharto di Hulu Selangor ditetapkan pada 21hb Jun 2011:

1. 9.00 pagi - di Felda Sungai Tengi Selatan

2. 10.30 pagi - di Felda Sungai Tengi

3. 12.00 t.h - di Felda Suharto

4. 3.00 petang - di Felda Gedangsa

Terlibat dalam lawatan:

YB Elizabeth Wong

Haji Suhaimi Said

T. Kumar

Rebin Birham

Zabidie Abas

Man Kadir (Pak Jabit)

Pimpinan Biro Masyarakat Felda Negeri Selangor.

Lawatan ke rancangan Felda Perlis sedang diatur oleh Pengerusi MPN PKR Negeri Perlis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


mi1: Anwar selar tindakan polis tahan pakai baju kuning

Posted: 01 Feb 2001 12:00 AM PST

June 26, 2011

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih.

KUBANG PASU: Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperalatkan pihak berkuasa itu, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

"Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan," kata ketua umum PKR di sini semalam lapor keadilandaily.

Ketua pembangkang di parlimen itu mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.

Sebelum itu beliau merasmikan Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Kayu Hitam dan Pejabat PKR Cabang Kubang Pasu..

Ditahan di Klang Parade

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas 'kesalahan' sama.

KeadilanDaily juga difahamkan, kira-kira 30 orang ditahan di balai polis Kepala Batas atas perbuatan itu – berdasarkan catatan twitter.

Mengulas lanjut, Anwar menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.

"Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


IRISH and IZARA: Sepetang <b>di Ulu Yam</b> dam..

Posted: 05 Jun 2011 02:20 AM PDT

Selamat hari Ahad smue,semoga hari2 anda ceria selalu hendaknye,(pergghh mcm dj radio laa pulek..?) Saje nak menggedik kat blog sendiri pasal sepetang di Ulu Yam dam ni haaa..

Padahal boleh dikatakan tiap2 petang lalu sini klau nak gi umah parents saye,entah ape ke mimpi ayah saye aritu nak berhenti & saje tgk view kehijauan tasik buatan/takungan air(dam) tu.. Selalu kemain laju lagi bawak kete lalu sini,siap kona2 smpai pening kpale..ptg ni singgah pulak?


Alang2 dah berhenti tu,amek lah gambo..merakam kenangan selagi tasik ni masih ade,manelah tahu lagi 1o tahun tetibe dah jadi KLCC nombor dua pulak kat sini kan..? Hahahaha..
Anak bujang saye tu,klau nampak air je nak mandi,x kesah air kolam ke,air sungai ke,air laut ke,tu da siap bukak baju nak swim kate nye..? Alahai putra hati momma ni,mcm2 hal.. Suke tgk gelagat anak2 yg mencuit hati..
Ni Irish tgh ngamuk2 degil nak mandi jugak..!! We all tetap bergambo,Irish nak nangis,nangis laa.. Mom ckp dam ni bahaye,takde org mandi pun,bnyk org memancing jer..!!
Mom dgn Khayra always maintain manje2 gedik,senyum je sweetheart momma ni.. Mak saye pon mcm dah berjoyah amek gambo nak bercakap2,hahahaha mak oh mak...
Happy evening... :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Wacana Ekonomi bersama DSAI, penasihat ekonomi Selangor <b>di Selayang</b>

Posted: 31 May 2011 03:04 AM PDT

Penasihat ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menghadiri wacana ekonomi 'Visi Perumahan Rakyat di Majlis Perbandaran Selayang (MPS) pada hari Rabu, 1 Jun 2011.

Bertempat di lobi MPS, program dijadualkan bermula jam 8 pagi. Selain beliau turut hadir ialah Timbalan Presiden Persatuan Pembeli Rumah Kebangsaan (HBA), Brig Jen (B) Datuk Goh Seng Toh dan setiausaha HBA, Chang Kim Loong.

Difahamkan, wacana tersebut akan membincangkan polisi kerajaan negeri berhubung pembangunan dan perumahan dalam konteks Selangor secara khusus, dan Malaysia secara amnya

Program tersebut akan dipengerusikan oleh Yang Dipertua Majlis Perbandaran Selayang, Datuk Zainal Abidin Aala bersama Ahi Parlimen, Ahli Dewan Undangan Negeri dan pegawai-pegawai kerajaan negeri.

Sebarang pertanyaan sila hubungi pegawai program (Akmal) di talian 03-55119052 atau emel akmal.osea@gmail.com.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=14475

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Kontraktor projek <b>di Meru</b> Tin tarik diri | peraktoday.com

Posted: 20 Jun 2011 09:06 AM PDT

509 Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Hisham defends Bersih arrests, says activists had ulterior motives <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2011 04:00 AM PDT

By Shazwan Mustafa Kamal
June 26, 2011 | The Malaysian Insider

HULU SELANGOR, June 26 — Datuk Seri Hishammuddin Hussein has defended the arrest of 30 Bersih activists in Penang under Section 122 of the Penal Code, saying today there were reasons to justify the police action.

The police said they are probing an alleged attempt by some Bersih activists to revive communism and are investigating 30 Parti Sosialis Malaysia (PSM) members, including Sungai Siput MP Dr Michael Jayakumar for "waging war against the Yang DiPertuan Agong."

Hishamuddin, who is the Home Minister, said that he had yet to be briefed in detail on the arrests, but stated that preliminary reports showed that the activists had "other agendas" in mind.

"I have not received a detailed report. But preliminary reports show that the movement, which was said to be mainly a "peaceful" demonstration, (had) other agendas (in mind).

"I believe in facts. I will wait for a further report, but my orders to the police from the start was follow the law, take action to maintain peace and security," he told reporters after opening the Hulu Selangor Umno division meeting here.

He did not elaborate on the reasons for the arrests, and stressed that it was the police who made the arrests and not him as he did not have the power to do so.

"It's not me who arrested them. The police decide," he said, adding that the public should look at the incident from a "wider perspective."

Deputy Penang police chief Datuk Abdul Rahim Jaafar said today that remand orders would be exercised in order to detain the 30 activists under Section 122 of the Penal Code.

The law was used to prosecute militant terrorist group Al Ma'unah who were involved in an audacious arms heist at an army camp and a tense standoff in the jungles of Perak in 2000.

Section 122 of the Penal Code states: "Whoever collects or attempts to collect men, arms or ammunition, or otherwise prepares to wage war with the intention of either waging or being prepared to wage war against the Yang di-Pertuan Agong or any of the Rulers or the Yang di-Pertua Negeri or abets the waging or the preparation of such war, shall be punished with imprisonment for life or imprisonment for a term not exceeding twenty years, and shall also be liable to fine."

"It's not as straightforward as the points (put forth) by Bersih … Why do you need to have roadshows (throughout) the country?" Hishamuddin said.

The government has said it will not issue permits for Bersih's planned rally on July 9 that demands free and fair elections.

This entry was posted on Sunday, 26 June 2011, 7:00 pm and is filed under Bersih, Elections, Hishammuddin, Police. You can follow any responses to this entry through RSS 2.0.  

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


konstudio: k on <b>batu caves</b> 04 - end trip

Posted: 25 Jun 2011 11:04 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sunday, 26 June 2011. k on batu caves 04 - end trip. alot more easy... hahaha. Posted by kon. Email This BlogThis! Share to Twitter Share to Facebook Share to Google Buzz. Labels: photo · Older Post Home. k on viewer ...

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


PAUHatsu!: PAUHnews: Bayi Dalam Kotak Sampah <b>Di Rawang</b>

Posted: 02 Jun 2011 10:02 PM PDT

Ianya seperti bermusim, bila seorang bayi dibunuh, dibuang, didera, makan dalam bulan tersebut akan ada kejadian yang berturutan berlaku tentang perkara tersebut. Seperti ada pakatan dari persatuan  ibu, bapa dan penjaga durjana yang melaksanakan kegiatan tidak berperikemanusiaan tersebut.

Minggu ini saja dah berapa orang bayi yang dianiaya. Itu yang diketahui. Yang tidak disedari entah berapa lagi insan kerdil tersebut yang terseksa.

Berikut adalah petikan berita dari akhbar Harian Metro hari ini 3hb Jun 2011 bertajuk "Bayi dalam sampah".

GOMBAK: Hanya sehari selepas seorang bayi lelaki baru dilahirkan maut akibat dicampak dari tingkat lima pangsapuri, seorang lagi bayi menjadi mangsa kekejaman apabila dibuang dalam ruang membuang sampah sebuah rumah teres di Taman Pelangi, Rawang di sini, semalam.

 Bagaimanapun, bayi lelaki yang juga baru dilahirkan dan masih bertali pusat itu terselamat daripada maut apabila dia ditemui pemilik rumah berkenaan ketika mahu membuang sampah pada kira-kira jam 9.30 pagi.

 R Punitha, 25, berkata ketika baru keluar rumah untuk membuang sampah, dia sempat melihat dua wanita menunggang motosikal meletakkan sesuatu di ruang membuang sampah di depan rumahnya.

 "Saya nampak sendiri dua wanita yang menunggang motosikal meletak sesuatu di depan rumah saya. Saya sangka mereka membuang sampah dan saya kurang senang dengan tindakan mereka kerana tempat itu kawasan persendirian.

DI SINI...Punitha menunjukkan tempat bayi yang dijumpai dalam tempat buang sampah rumah.


 "Saya membuka pintu pagar dan menjerit ke arah mereka, namun kedua-dua wanita itu segera memecut laju," katanya ketika ditemui Harian Metro di rumahnya, semalam.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Kedai 1Malaysia <b>di Kelana Jaya</b>[Gambar] | Teori Enam Belas [16]

Posted: 22 Jun 2011 06:16 PM PDT

credit gambar : tgv@cari.com.my

Kedai 1Malaysia

Kedai 1malaysia

Kedai 1Malaysia

Kedai 1Malaysia

Fakta Kedai Rakyat 1Malaysia

1. Pilot store of Kedai Rakyat 1Malaysia di LRT Kelana Jaya

2. kesemua komoditi di jual di Kedai Rakyat 1Malaysia pada harga 50% discounts – GOOD!

3. Mydin as operators, Ala… kedai yang banyak jual barang-barang murah dan tak berkualiti tu!!!

4. Quality of the products at Kedai Rakyat 1Malaysia definitely in a big question

5. Its really hard to convince the public to buy 1Malaysia (Kedai Rakyat 1Malaysia) products but for those who are after cheap products, or those who are often shop at Mydin, the shop would help them la…

6. the best part is about Kedai Rakyat 1Malaysia.. all the packaging ade lambang 1Malaysia on it!!!

7. Contorh Harga Barang Kedai Rakyat 1Malaysia:-
* RM20.50 bagi pek biasa lampin pakai buang bayi
* RM 2.99 bagi setin sardin 420g
* RM6.80 bagi sebotol kordial
* RM2.05 bagi setin krimer

enjoy shopping at Kedai Rakyat 1Malaysia

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved