ads

Rabu, 26 Disember 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


ikan bilis mata biru, tarikan <b>di</b> perak - assoyfinger67.....sebuah <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2012 11:12 AM PST


Kata RM50 sekilo.....tu yang tak menarik tu...
http://storydyla.blogspot.com/2011/07/ikan-bilis-mata-biruperrgghhh.html
MANJUNG: Ikan bilis mata biru gred A dan paling bermutu di Asia Tenggara akan dijadikan daya tarikan baru kepada pelancong dalam dan luar negara yang mengunjungi Perak.  Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan Usahawan, Pelancongan, Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan negeri, Datuk Hamidah Osman berkata, pihaknya akan menjadikan ikan bilis jenis ini yang hanya boleh ditemui di Pulau Pangkor sebagai ikon baru. 

"Selain terkenal dengan keindahan alam semulajadinya, kita mahu pelancong mengenali Pulau Pangkor sebagai satu tempat pengeluar ikan bilis terbesar di Malaysia.

"Sarawak terkenal dengan kek lapis dan keropok masin, selepas ini kita juga mahu jika pelancong yang datang ke Pulau Pangkor membawa pulang ikan bilis jenis ini.

"Oleh itu, saya berharap pengusaha dapat membuka ruang kepada pelancong untuk melihat secara dekat pemprosesan ikan bilis ini," katanya pada sidang media selepas merasmikan Fiesta Bilis@Pangkor di Dataran Hadhari, Teluk Batik, di sini, hari ini.

Hadir sama, Pengarah Eksekutif, Operasi Berita dan Editorial Media Prima Bhd, Datuk Ahmad A Talib; Pengarang Kumpulan BH, Datuk Mior Kamarul Shahid dan Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung, Datuk Zamri Man. 
Penganjuran julung kali Fiesta Bilis@Pangkor di Teluk Batik melakar sejarah tersendiri apabila berjaya memecahkan rekod susunan nasi lemak terpanjang di Malaysia.

Pegawai The Malaysia Book of Records (TMBR), Myra Dzaman, berkata pihak penganjur berjaya menyusun 11,000 nasi lemak sepanjang 976.7 meter,sekali gus memadam rekod sedia ada. 

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/IkanbilismatabirutarikanbarupelancongkePerak/Article/
http://myhaziqistawau.blogspot.com/
________________________________EnD

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


HOT! #IsuAirSgor: Kerajaan <b>Negeri Selangor Di</b> BIDAS Tak Jujur <b>...</b>

Posted: 15 Dec 2012 04:38 AM PST

Walaupun kita menerima pelbagai berita mengenai betapa kritikalnya masalah air di Selangor, Namun Kerajaan Negeri Selangor masih lagi menafikan bahawa bekalan air di Selangor bermasalah. Malah LUAS mengatakan yang air mentah di empangan dan sungai di Selangor memuaskan!!

Bulan lepas, beberapa seksyen di Subang terpaksa di'catu' airnya, disebabkan takungan di Jalan Lapangan Terbang dan Bukit Dengkil menjunam ketahap kecemasan walaupun pada ketika itu Selangor hujan tiap-tiap hari.

Ini menunjukkan betapa kritikalnya bekalan air di Selangor. Baru ada permintaan lebih sedikit dari satu tempat, menyebabkan ditempat lain yang berdekatan terpaksa di'catu' bekalan airnya. Bukankah ini menyusahkan rakyat? Sampai bila kita nak biarkan perkara ini berlaku?

Kemudian kita didedahkan lagi dengan kisah siri gangguan air yang kerap berlaku di beberapa seksyen di bandar Subang Jaya, gangguan tanpa sebab hingga terputus bekalan air, walaupun dimusim tengkujuh.

Mungkin disebabkan itu, Ahli Parlimen kawasan Pandan, Datuk Seri Ong Tee Keat mempertikaikan kejujuran kerajaan Selangor dalam hal bekalan air mentah yang sedia ada, seiring dengan jumlah penduduk dan pertumbuhan industri, kerana sebahagian bekalan air mentah yang ada sekarang tidak boleh dirawat dan diguna penduduk.

"Kenapa kita perlu kelirukan rakyat dengan menggambarkan kita ada bekalan mencukupi?

"Kita memang tahu tidak semua bekalan air mentah yang ada boleh dirawat kerana mungkin ada kandungan logam dan ini mungkin menyebabkan anda berbelanja besar untuk mendapatkan rawatan (perubatan)," katanya.

Tee Keat juga membidas kerajaan Selangor kerana tidak membentangkan 'angka meyakinkan' pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) sekali gus mengakhiri perbalahan mengenai air, berkata, Selangor menghadapi dua isu air iaitu kekurangan bekalan air mentah dan kapasiti loji rawatan air.

"Anggota DUN pakatan pembangkang kata kita ada bekalan air mentah yang mencukupi kerana sekarang musim hujan dan semua empangan penuh.

"Hanya dengan mengatakan takungan penuh air tidak bermakna anda ada bekalan air mentah mencukupi. Kami mahu kerajaan negeri mengeluarkan statistik yang tidak bias agar tidak mengelirukan rakyat," katanya.

Betul cakap Tee Keat, kajian terperinci dan menyeluruh perlu dilakukan terlebih dahulu sebelum melakukan apa-apa keputusan. Ingat rakyat sekarang bodoh ke? Hari ni kolam kita penuh, tak mungkin esok turut penuh, kecuali kalau kita tak gunakannya.

Alasan yang diberikan macam budak-budak, nampak sangat exco dan pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor tidak mengambil serius dalam isu air. Mereka ini seperti beruk dapat bunga, habis la lingkup negeri bila mereka memerintah.

Mc cabar Khalid gagap dan exco Kerajaan Negeri Selangor mendedahkan kajian terperinci mengenai air Selangor. Tunjukkan angka-angka yang menyakinkan, panggil pakar akademik dan pakar kajian yang tidak terlibat dengan politik. Kemudian bentangkan dan buat sidang media, baru orang yakin! Ada berani Khalid?

McTheory:

Kalau Khalid ada telor, dia akan berani buat!!

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Ibu Tunggal Diperdaya &#39;Pegawai PPD&#39; <b>Di Kuala Selangor</b>

Posted: 21 Dec 2012 12:00 AM PST

KUALA SELANGOR – Tanpa berfikir panjang, seorang ibu tunggal enam anak menyerahkan RM200 dan Netbook 1Malaysia milik anaknya tanpa menyedari dia diperdaya lelaki menyamar pegawai Pejabat Pelajaran Daerah yang menawarkan pakej pembelian komputer dengan harga rendah.

Sekmah Shaik Mohamad, 52, berkata, dia tidak menyangka lelaki Melayu berpakaian kemas dan bertubuh gempal yang menggunakan surat dari PPD bagi membuat kaji selidik menawarkan komputer dalam kalangan ibu tunggal dan orang susah adalah seorang penipu.

"Lelaki itu datang sekitar jam 10 pagi, 14 Disember lalu dan terus memperkenalkan dirinya Ibrahim mewakili PPD Kuala Selangor yang sedang membuat kaji selidik bagi membantu ibu tunggal celik IT.

"Saya beritahu ibu tunggal hidup tidak sesenang mana kerana perlu menanggung segalanya namun katanya pakej ditawarkan amat berpatutan dan rendah kerana hanya perlu membayar RM50 ke RM75 sebulan," katanya.

Sedar tertipu

MENURUTNYA yang bergantung hidup hasil jualan surat khabar dan majalah di Kondo Rakyat, Pantai Dalam, lelaki itu menunjukkan surat ditandatangan Penolong PPD Latihan, PPD Kuala Selangor, Mohd Zakir Masdar selain melihat ayat 'Dilulus Yang Dipohon' tertera PPDKS 02/05/002/ SEK REN 2012.

"Justeru itu, saya mempercayainya kerana sebelum itu pun, saya pernah bertanya adakah ini semua satu bentuk penipuan atau bagaimana, tetapi dia terus menjawab adalah berdosa baginya sebagai Muslim untuk menipu sesama Islam.

"Setelah yakin, saya kemudiannya memilih dua komputer riba untuk kegunaan anak lalu menyerahkan RM200 sebagai bayaran pendahuluan dan dimaklumkan komputer termasuk Netbook 1Malaysia itu akan diserahkan pada waktu tengah hari," katanya yang turut menerima bil tunai tertera nama sebuah syarikat beroperasi di Jalan Putra, Kuala Lumpur.

Bagaimanapun, Sekmah berkata, dia menghubungi lelaki terbabit pada tengah hari berkenaan tetapi panggilan tidak dijawab.

"Apabila saya kelihatan seperti orang bingung, seorang jiran menawarkan air dan sebaik meminumnya, barulah saya seakan sedar apa yang terjadi.

"Saya kemudian mengatakan kepada anak-anak, sah saya sudah ditipu," katanya.

Difahamkan, siasatan ke atas nombor telefon 03-404482XX di TM Directory atas bil tunai, tertera nama syarikat tidak berdaftar dan nombor terbabit milik syarikat lain.

Menurutnya, penipuan itu perlu didedahkan bagi menggelakkan lebih ramai ibu tunggal menjadi mangsa tipu helah lelaki terbabit.

"Saya mahu ia jadi teladan kepada suri rumah lain yang mungkin akan diperangkap dengan modus operandi sama.

"Mungkin ada individu lain terkena dan saya nasihatkan jika didatangi lelaki mengakui wakil PPD yang menjual komputer riba pada harga rendah, itu semua penipuan.

PPD Kuala Selangor nafi edar borang komputer

SEMENTARA itu, Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kuala Selangor menafikan ada mengedarkan borang didakwa seperti digunakan lelaki itu bagi membuat kaji selidik menawarkan pembelian komputer.

Penolong PPD Pengurusan Sekolah Menengah, MT Saafien Kassim berkata, merujuk borang digunakan, itu sebenarnya borang pertukaran sekolah iaitu Jadual Ketiga (Sub Peraturan 7(1) Peraturan-Peraturan Pendidikan (Penerimaan Masuk Murid Ke
Sekolah, Penyimpanan Daftar dan Syarat Bagi Pengekalan Murid  Belajar di Sekolah) 1998.

"Namun ia diubah suai seolah-olah PPD Kuala Selangor memberi kebenaran kepada syarikat ini membuat kaji selidik dan menawarkan pembelian komputer pada harga rendah kepada ibu tunggal dan miskin.

"PPD Kuala Selangor tidak pernah mengeluarkan sebarang pembelian, kaji selidik atau sebarang perkara berkaitan dengan semua ini dan penyamar ini cuba mempengaruhi suri rumah yang kurang arif mengenai borang dikeluarkan," katanya.

Menurutnya, bidang kerja PPD Kuala Selangor tiada kaitan dengan pembelian atau tawaran atau pemberi kebenaran membeli komputer malah Unit ICT juga tidak akan menjalankan kaji selidik.

"Sebaliknya ia bawah bidang kuasa Kementerian Pelajaran dan PPD hanya memanjangkan arahan yang datang daripada kementerian.

"Siasatan ke atas pegawai yang dikaitkan itu menafikan ada menandatangani surat memberi kebenaran menjalankan kaji selidik ini," katanya.

Dalam pada itu, beliau menasihatkan orang ramai berhati-hati supaya tidak terpedaya dan menjadi mangsa penipuan seperti mana dilakukan lelaki terbabit.

Terkejut nama digunakan menipu ibu tunggal

DALAM pada itu, Mohd Zakir Masdar berkata, dia begitu terkejut apabila namanya digunakan individu tidak bertanggungjawab untuk menipu masyarakat termasuk ibu tunggal.

Menurutnya, tidak tahu menahu mengenai perkara itu, malah beliau kini tidak lagi bertugas di Bahagian Latihan dan bertukar ke Unit Kualiti pada September lalu.

"Ketika memegang jawatan di unit latihan, bidang tugas kerja saya merangkumi latihan bagi pegawai, guru dan kakitangan sokongan selain diberi kebenaran hanya untuk menandatangani borang pertukaran sekolah.

"Ini kali pertama nama saya digunakan individu tidak bertanggungjawab yang bertindak meminda borang asal," katanya yang turut membuat laporan di Balai Polis Kuala Selangor 19 Disember lalu.

Beliau berharap orang ramai tidak terpedaya dengan penipuan seumpama itu.

Sinar Harian dimaklumkan mana-mana individu yang ingin memasuki sekolah perlu mendapat kelulusan dari Kementerian Pelajaran dan PPD tidak pernah mengeluarkan sebarang surat kebenaran.

Apa Komen Anda Mengenai Berita Ini?? Mari Kongsikan Bersama Kami Dengan Meninggalkan Pendapat & Kritikal Bernas Anda Di Ruangan Komen.

Search terms:

,,pertukaran sekolah online murid ppd di selangor

ΛΓΓОƲЄРЄΛСЄ™: &#39;Digangu&#39; Ketika Memandu <b>Di Kuala Selangor</b>

Posted: 25 Dec 2012 09:42 PM PST

Peristiwa ni berlaku sekitar bulan June 2003. Waktu tu Abah sedang terlantar sakit di HSA Johor Bahru. Mama pulak pada masa itu sering berulang alik antar KL-JB-KL pada setiap hujung minggu. Kebiasaannya setiap hari Jumaat hujung minggu tu, Mama akan ambik cuti dan bertolak ke JB. So kiranya dapat 3 hari untuk menjaga Abah di hospital. Nasib baik masa tu Iki baru darjah 1 dan Ika baru 6 tahun..so senang lah nak pontengkan mereka.
Satu hari tu, kiranya hari khamis Malam Jumaat. Mama dan standby esok pagi2 nak bertolak ke JB. So malam tu hubby kena settlekan mana2 kerja yang belum selesai. Tetiba dalam pukul 10 malam tu, seorang staff hubby call , beritahu ada sedikit masalah kat tempat tapak projek pembinaan yang terletak kat Kuala Selangor tu. Tengok jam dah pukul 10 lebih. Kalau nak pegi esok pagi takut terlewat pulak nak balik ke JB, So akhirnya hubby decide nak pegi masa tu juga ke situ. Kebetulan ada beberapa kakitangan dan pekerja yang masih ada di sana. Hubby ajak mama sekali pegi lah dengan Iki dan Ika. Sebab tak kannak tinggal kami 3 beranak aje kat rumah. Iki dan Ika dan tidur dah pun masa tu. Kami angkat aje masuk dalam kereta. Bawak bantal dan selimut. Kebetulan masa tu kereta baru…baru ambik dalam 2-3 hari lepas cam tulah…teringin pulak nak jenjalan malam2 kan.
Dalam pukul 11.30 kami bertolak dari Ampang. Perjalanan lancar. Kami melalui jalan Rawang – Bt Arang- Ijok – Kuala Selangor. Drisebabkan dah jauh malam, lahu jer kami sampai. Tak sampai 1.5 jam dah sampai ke sana. Selepas selesai urusan kat sana, kami pun nak balik semula ke rumah. Masa tu jam menunjukkan dalam pukul 1.45 am. Mak aiiii meremang pulak bulu roma ni. Tengah berfikir, nak ikut jalan mana yang paling selamat. Mama cadangankan ikut laluan Kuala Selangor- Sg Buloh sebab jalan besar dan banyak lampu, tapi agak jauh sikit ler. Hubby kata dia nak cepat sampai rumah sebab pepagi nanti nak gi JB. So dia kata nak ikut aje laluan tadi.
Mama yang rasa mengantuk cuba tahankan mata, nak temankan hubby. Iki dan Ika lena di seat belaKang. Kebetulan Ika tengah demam. So dia memang tidur sepanjang perjalanan. Melalui peKan Kuala Selangor cahaya lampu terang benderang, tapi sejurus Sampai ke SImpang 3 Ijok nak masuk ke Jalan Bt Arang tu lamPu jalan dan mula berkurangan. Sampai le akhirnya langsung tak ada lampu jalan.Sebenarnya Mama dah rasa semacam. Sebelum ni kami rancak berbual, tetiba macam dah tak ada modal berbual. Hubby pulak tetiba je berzikir dan..dengan kuat macam yang selalu bila dia buat nak tidurkan anak2. Mama pulak tak semena2 boleh terkelaur dari mulut " ehhhhh bau apa ni busukkknya"…Iki yang kebetulan terjaga dari tidur pun cakap " busuknyaaa". Hubby cuma jawab..bau dari kilang sawit tu. Ok lah Mama diam jer sambil layan mata yang hampir mengantuk.
Mama perasan hubby tekan minyak semakin laju. Dah ler jalan tu selekoh tajam semuanya. Hubby pulak makin kuat dia baca selawat, istghfar dan berzikir. Mama tak ada lah rasa pelik, sebab selalu dia buat cam tu, terutama kalau dia mengantuk bawak kereta tu. Tapi kali ni dia baca bukan cam selalu…selalu tu macam nak dodoikan anak2 tidur tapi kali ni agak kuat ,keras dan garang suaranya.
Kereta dipandu semakin laju. Kecut gak perut Mama. Selekoh tajam pun hubby bawak laju, nak sambung lena pun tak boleh. Kat kiri kanan jalan jangan cakaplah..tak nampak apa pun. Hanya kesuraman dan kegelapan malam. Takut pulak rasany anak pandang ke kiri dank e kanan. Sampai senget2 badan mama nak imbangkan.
Tiba-tiba…a " gedebummmmmmmmmmm….brapppp…brapppppppppp….."
Alamak bunyi apa tu…..bruzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kereta terus berjalan terhoyong hayang dan gelong ke kanan. Hubby tekan brek megejut dan berhenti di tepi jalan. Ehhhh apa dah jadi ni. Mama yang hampir2 mamai tu blur sekejap. Pandang kiri kana hutan belantara. Ada pokok2 getah di kiri kanan jalan. Sebelah kiri mama bila mama pandang ke luar..namak gaung yang curam. Relex jap….Hubby perlahan2 buka pintu kereta dan keluar nak tengok keadaan. Mula2 mama cam tak bagi jer dia keluar…tapi kalau tak kelaur camana nak tau apa jadi kan…dalam ahti dah syakkk dah….mesti tayar pancit ni…alamak….macam kes kebiasaan cerita2 seram kalau jalan malam2 kan…kalau skrg dah mcm citer Jangan Pandang Belakang ker..Karak ker..gitulah gamaknya.
Alamakkkkkk tayar kereta pancit pulak…dah lah keadaan gelap gelita. Tak nampak pun kalau nak tukar. Hubby ambik torchlight suluh ke tayar..flat habis……habis angin semua. Mama nak keluar tengok tapi hubby tak bagi. Hubby pun try nak tukar tayar tu lah. Gi belakang bukak bonet nak ambik spare tyre. Tetiba tersuluh pulak tayar belakang tu …astaghfirullahalazim….. tayar belakang pun pancit. Hilang habis angin. Laaa macamana ni spare tyre satu aje, tapi tayar 2 biji pancit. Cer tolong fikir sikit…
Masuk kereta kejap cari idea. Kebetulan time tu Iki nak terkencing sangat. Mama tak berani nak suruh dia pancut jer at luar tu. So apa idea erk..nak suruh pakai pampers dah tak muat plak kan. Lagipun mana ada bawak pampers. So tengok ada botol air mineral… hehehhe apa lagi..suruh dia masuk "anu dalam botol" ajelah…betul2 anu dalam botol ni ler…lepas habis hajat dia tu, mama simpan dulu botol tu, takut nak campak kat luar pulak. Kot2 terkena pulak rumah nenek kebayan kea pa.kan nyaya pulak kan.
Dalam 10 minit duduk dalam kereta pasang lampu kecemasan…tak ada pulak kereta nak berhenti. Memang tak banayak kereta lalu jalan ni yang semua orang maklum laluan ni agak keras waktu malam. Cuba nak call, tapi hp tak ada coverage pulak. Yelah tengah2 hutan kan. Mati akal sekejap. Last2 hubby keluar berdiri tepi kereta cuba nak tahan kereta yang lalu, tapi semua tak nak berhenti. Mungkin diaorang pun takut nak berhenti tgh malam buta kat tepi hutan cam ni, Ntah orang jahat ker ntah hantu ker pada fikiran diaorang ni agaknya. Akhirnya bila dah lama tak de kereta nak berhenti, Mama pun ikut keluar kereta. Sambil dukung Ika, dengan harapan adalah kereta nak berhenti kalau dia nampak bawak budak kecik ni. Cuma terfikri pulak kot2 tak jadi pulakorang nakberhenti seba ingatkan hantu dukung anak kan. Alhamdulillah tak lama lepas tu ada sebuah kereta yang agak uzur berhenti. Lega rasanya. Ada 2 pemuda keluar dari kereta tu. Mama pulak yang rasa cuak..manalah tau orang berniat tak baik ke. Tapi tawakal ajelah…
Ohhh rupanya 2 orang pemuda ni berniat baik nak bantu kami. Dia kata tempat kereta kami rosak ni memang kawasan yang "ala-ala keras" gak ler. Dia kata kalau dia nampak hubby sorang jer mungkin dia tak berhenti kot..tapi dia nampak ada pompuan dan ada anak kecik..so dia berhentilah. Tapi tak ada apa yang dia boleh buat..walaupun keduan2nya bekerja di bengkel kereta di Kuala Selangor. Yelah spare tayar Cuma satu jer..Cuma apa yang dia boleh buat Cuma dia try pam (kebetulan dia ada bwak pam) tayar dan cuba tampal tempat bocor tu dengan kain ke getah apa ntah gitulah…so boleh bertahan sekejap…so lepas dia buat kami jalan ler perlahan2..tak sampai 5 minit..angin dah habis balik..ulang benda yang sama…lama2 dah naik fedup..hubby lanyak jer kereta tu…lantak ler….tengok ada dalam 8 km lagi nak sampai ke Bndr Tasik Puteri. Alahai jauhnya…..
Sampai dekat tempat yang ada liputan..call kawan dia yg dok kat Tasik Puteri..tapi sayang..dia pakai kereta Nissan..tak ngam tayar dia ngan keta kami. So masa tu dah hampir kul 2.30 pagi..nak call orang pun dah dinihari..bengkel semua dah tutup..akhirnya terpaksa gak calling kakak mama. Dia add kereta yg sama ngan kami…so nak pinjam tayar spare dia ler.tapi tak kan nak suruh dia hantar pulak tgh pagi buta tu..so hubby call adik dia kat Ampang..mintak tolong datang, dan ondway ambik spare tayar kat Gombak..
Dalam 1 jam lebih menunggu akhirnya sampailah adik ipar bawak spare tayar. Masa ni dah kurang rasa takut sebab kat kawasan taman perumahan. Dalam kul 3.30 pagi gitulah selesai lah tukar spare tayar. Tengok pada keadaan tayar tu memang tak boleh nak diselamatkan dah. Tayar tu cam nak berkecai rupanya…Tak leh nak tampal. Rim tayar nak rosak dah..agghhhh tak kisah ler janji boleh jalan….
Dalam perjalanan balik..barulah Hubby bukak cerita. Alkisahnya selepas melepas pekan Ijok tadi..dia tiba2 rasa meremang bulu roma dan cam ternampak sesuatu. Tapi dia tak nak bagitau mama sebab tak nak mama takut pulak. So masa yg Mama dan Iki cakap bau busuk tu…diapun terasa sama..Cuma dia perasaan ada sesuatu di tepi cermin kereta, seklias pandanan dia ternampak. Tu yang dia berzikir, berselawat danbaca ayar- quran dengan kuat tu dan bawak kereta macam rebut. Entah kenapa tiba2 tayar kereta mcam terlanggar lubang pulak. Mengikut cerita 2 orang makanik yg tolong kami tadi tu..dia hari2 berulang alik lalu jalan tu..memang tak ada lubang besar kat kawasan tu…so Waullahualam…….hanya Allah yang mengetahui.

Alhamdulillah dalam kul 4.30 pagi girulah kami sampai rumah. Huh itulah kisah suspen Mama. Tapi sekarang ni kalau nak ke Kuala Selangor tak perlua lagi melalui laluan sunyi cam ni…sekarang kan dah ada LATAR (Lebuhraya KL-Kuala Selangor)..laluan terang benderang.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


SEKOLAH KEBANGSAAN <b>BUKIT LANJAN</b> (ASLI): LAWATAN <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2012 07:56 AM PDT

Pada 20 dan 21 Oktober yang lalu, pihak sekolah telah mengadakan lawatan sambil belajar untuk peserta Kelas Dewasa Asli dan Pribumi (KEDAP) serta murid Pendidikan Khas SK Bukit Lanjan. Rombongan ini juga disertai oleh beberapa orang guru KEDAP dan Pendidikan Khas. Pada tahun ini lawatan tertumpu di Daerah Taiping dan Kuala Kangsar. Antara tempat-tempat yang dilawati adalah Pulau Orang Utan dan Eko Park di Bukit Merah, Night Safari di Zoo Taiping, Galeri Sultan Azlan Shah, Masjid Ubudiah, MCKK dan Dataran Kuala Kangsar. Sesungguhnya lawatan ini telah memberi manafaat yang besar kepada peserta lawatan yang memberi pengetahuan tentang alam sekitar, fauna dan flora serta sejarah negara kita.

Berikut adalah rakaman lawatan tersebut yang diabadikan dalam bentuk foto.





12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Rosmah, BAKTI Lawat Mangsa Banjir <b>Di Dengkil</b>

Posted: 07 Nov 2012 10:27 PM PST

alt

 

DENGKIL 8 Nov - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan ahli-ahli Badan Amal Dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri (BAKTI) hari ini meluangkan masa melawat mangsa banjir yang di tempatkan di Pusat Penempatan Sementara di sini.

 

Rosmah yang juga merupakan Yang Di Pertua BAKTI meluangkan masa kira-kira 30 minit bersama mangsa banjir dan makan tengah hari bersama mereka.

 

"Selepas mendapat maklumat mengenai kejadian banjir, kami (BAKTI) telah berbincang dan mengambil keputusan untuk datang melawat ke kawasan yang mengalami banjir.

 

"Kami turut mengambil inisiatif untuk menyumbangkan RM 10 ribu kepada setiap negeri yang mengalami banjir iaitu di negeri Selangor, Johor, Melaka dan Perak," katanya ketika berucap di Dewan Orang Ramai, Dengkil yang dijadikan sebagai Pusat Penempatan Sementara bagi mangsa banjir.

 

Menurut Rosmah, dengan sumbangan yang disalurkan ini, dapat meringankan beban mangsa banjir untuk membeli keperluan yang diperlukan oleh mangsa banjir.

 

"Dana ini akan disalurkan melalui Pertubuhan Isteri Wakil-Wakil Rakyat setiap negeri yang terlibat, dan wang tersebut akan digunakan untuk membeli keperluan bagi kegunaan mangsa banjir," katanya.

 

Tambahnya lagi, rakyat tidak perlu risau jika ditimpa musibah kerana pelbagai pihak seperti pertubuhan kebajikan akan turut sama menghulurkan bantuan.

 

"Ini (beri sumbangan dan melawat) sahaja yang mampu kami lakukan. Segala yang terjadi adalah ketentuan Allah SWT. Saya lihat keperluan mangsa banjir mencukupi dan kita perlu bersyukur kerana pelbagai pihak turut sama membantu menghulurkan bantuan bukan sahaja daripada pihak Barisan Nasional (BN) sahaja," ujarnya lagi.

 

Seramai kira-kira 919 mangsa banjir yang ditempatkan di penempatan sementara ini dijangka akan pulang ke rumah masing-masing pada petang ini jika keadaan mengizinkan.

jinggo-fotopages: BAKTI hulur bantuan mangsa banjir <b>di Dengkil</b>

Posted: 08 Nov 2012 01:34 AM PST

Venue : Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil, Selangor
Event : BAKTI Hulur bantuan kepada mangsa banjir
Date : 8/11/2012 @ 10.00 am
Badan Amal dan Kebajikan Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Badan BAKTI hari ini menghulurkan bantuan RM10,000 untuk membeli barangan keperluan mangsa mangsa banjir yang ditempatkan di Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil. Cek sumbangan tersebut diterima oleh Datin Seri Azlina Ahmad bagi pihak Badan Amal dan Kasih Selangor (KASIH).
Dewan di Pekan Dengkil ini menempatkan 611 orang mnagsa banjir setakat pagi tadi.
 5. "Syukur pada Tuhan..."

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


mi1: Cukai tanah tak bayar, skandal UMNO <b>Puchong</b> didedah, MCA <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 08:41 PM PST

PUCHONG: Satu persatu skandal "Sapu Tanah 1Malaysia" di Selangor terbongkar dan yang terkini, Ahli Dewan Undangan Negeri Subang Jaya, Hannah Yeoh mendedahkan bahawa UMNO Puchong gagal membayar cukai tanah berjumlah hampir  RM140,000 kepada Kerajaan Negeri Selangor.

Hannah berkata, tunggakan cukai selama dua tahun itu membabitkan dua lot tanah iaitu lot 0073899 dan lot 0073900.

"Masing-masing dengan tunggakan cukai RM26,935.50 dan RM110,869.20 dengan jumlah cukai taksiran berjumlah sekitar RM150,000.

"Saya akan menulis kepada kerajaan negeri untuk pertimbangkan pilihan yang ada termasuk menguatkuasakan Akta Kanun Tanah Negara (KTN) yang membolehkan tanah itu dirampas." ujar beliau pada sidang media, semalam.

Menurut Hannah, tanah milik UMNO Puchong itu adalah antara 24 bidang tanah yang diperoleh Barisan Nasional (BN) dengan harga murah sewaktu mentadbir Selangor.

Pada 6 Disember lalu, satu laporan berkaitan pembongkaran itu dibuat Pemuda DAPSY kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Putrajaya.

Hannah berharap SPRM segera bertindak menyiasat isu itu.

Walaupun UMNO-BN mendakwa tanah yang mereka milik itu untuk membangunkan pusat kegiatan masyarakat, sebaliknya kedua-dua bidang tanah itu masih kosong dan tidak sama seperti yang pernah didakwa sebelum ini.

MCA, Gerakan juga ada tanah di Puchong

Pada sidang media itu, Hannah juga mendedahkan maklumat tanah milik MCA dan Gerakan di Puchong.
Menurutnya, Gerakan memiliki tanah dengan nombor lot PT29095 terletak di Pekan Kinrara manakala tanah yang didaftarkan atas nama MCA Cawangan Batu pula bernombor lot PT235 terletak di Pekan Puchong Jaya.

"Maklumat itu diperoleh melalui carian rasmi di pejabat tanah dan daerah." jelas beliau.

Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo yang turut sama pada sidang media itu mencabar MCA dan Gerakan membuktikan tanah yang mereka perolehi itu dimanfaatkan untuk rakyat.

"Saya cabar mereka buktikan tanah yang dimiliki mereka itu diguna untuk masyarakat." kata Gobind yang juga Penasihat Biro Guaman DAP.

Ahli Dewan Undangan Negeri Sekinchan, Ng Swee Lin turut mempertikaikan kerana sudah lebih sebulan UMNO-BN tidak memberi apa-apa jawapan mengenai perkara itu.

"Kami juga menuntut Perdana Menteri, Najib Razak yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor menjawab dan menjelas kedudukan sebenar sehingga membolehkan UMNO-BN membeli tanah berkenaan dengan harga begitu murah iaitu RM1 sekaki persegi." ujar Swee Lin.

Beliau yang juga Timbalan Setiausaha DAP Selangor berkata, sekiranya BN gagal menjelaskan kepada umum, mereka hilang autoriti moral untuk bercakap soal ketelusan.- Roketkini.com

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Aricom inspirations: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST

Tempoh hari ARICOM menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ARICOM memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ARICOM menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.

Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ARICOM memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ARICOM tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ARICOM memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.

Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.

Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ARICOM menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.

Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ARICOM dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


CikLilyPutih Story&#39;s: Maggi Ketam Ada <b>Di Bangi</b>

Posted: 25 Dec 2012 08:00 PM PST

Actually aku dah 2-3 kali pi makan maggi ketam kat area umah aku ni.
Yelah nak pi makan mee ketam kat Shah Alam tu tak de masa, jauh kan. Jadi apa yang ada je lah untuk hilangkan rasa ngidam tu.
Maggi yang di masak ala kuah tomyam gituh but no so tomyam sangat dan ditambah dengan makanan laut (seafood) macam udang, sotong dan memacam lagi la.
Bukak mulut, suap je teruslah. Apa lagikan. Itu pun nak kena ajar ke, heehhehe itu jangan mare ye 


Tak la, diorg ada sediakan penyepit untuk kopek isi ketam ni so tak dela korang nak gigit kulit keras ketam tu kan.


Nak ke sini? ni tempatnya



Anjung Selera Ikan Bakar,
No. 18, Jalan 7/7B,

Selain dari maggi ketam ada gak makanan lain macam entry aku sebelum ni, baca kisah IKAN BAKAR tau.



Semangkuk maggi ketam ni RM21.++ cam tu coz ikut harga pasaran ketam kan. Yang aku makan ni lebih kurang 300gm. Banyak gak isinya.

Lepas makan terus tersandar aku dibuatnya.



12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Kaji bina hospital <b>di Kapar</b>

Posted: 11 Nov 2012 08:46 PM PST

KLANG: Kerajaan akan mengkaji cadangan membina hospital di Kapar bagi menampung kesesakan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini..

Source : Harian Metro Online

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


~s.w.E.e.t mem0ry to remember~: cuti² <b>di</b> goldcoast <b>morib</b>

Posted: 10 Dec 2012 09:23 PM PST

sblm stat kje pas cuti bersalin,kitorang g holiday kt goldcoast morib.walaupun dkt,kira cuti² gak la kn.hehe.sblm stat kje,haruslah amek peluang cuti² dgn ank².nanti dah stat keje,wiken jela time nk lame² manje ngn diorg kn
plan asal nk g bukit gambang,sbb nk g tmpt yg ade hotel+waterpark.xtepikir pn goldcoast ni.pastu on9 fb tgk ade membe offer murah² g goldcoast ni.ape lg,trs grab jela kn.kitorg g time weekdays.sbb wiken slalunye huby keje,lgpn aku xstat kje lg ok jela weekdays pn :)
ahad tu huby keje mlm.esok pg tu bangun trs aku packing² baju.tghari baru gerak g morib.xjauh sgt,tghari pn ok.xdela tghari sgt pn.dlm kul 2 kot grk.3.30pm sampai trs cek in.danish awl² da nmpk waterpark dr paking.xsabar² dah tu



 cek in bilik.danial rasmi katil dulu :)




view waterpark dr bilik kitorang

  jacuzi dlm toilet.danish berendam siang mlm.hehe

nmpk jacuzi lupe dah waterpark kt luar

  ok sgt toilet cani.ade tingkap boleh nmpk dr katil.senang nk monitor danish yg berendam kt jacuzi tu




 si bambam mummy.time ni danial baru 2bln+.skg 4bln+.means 2bln lepas punye cite.haha

kasi zoom cket muke bdk kecek yg asik jln ni.haha.makpak suke jln,ade ank kecek pn xkesah.haha.baru anak 2,klu dah 3-4 xde  dah kot.hehe

kulit danial ni sensitif cket.xmcm danish dulu.pipi selalu ade ruam susu.skrg aku pakai VCO.kt dahi tu bekas gigit nyamuk.klu bekas nyamuk tu,susah sgt nk hilang.cane ek nk cpt hilangkn kesan gigit nyamuk camtu ek?
 mlm lepak kt balconi pulak.tgk waterpark dr atas.hehe

ptg tu kitorang dah g waterpark tu.nanti sok luse aku updet pasal waterpark tu pulak.ni danish baru pas mandi jacuzi ni.panggil suh kua pn xnk,dia dah puas reti la dia kua sendiri
nk balik dah.cek in 2d1n je.rugi pulak xamek 3d2n.hehe


 tunggu daddy cek out.danial ni xsuke baring duk dlm stroler.mesti nanges.tu minah jepun tgh main² dgn dia.hehe

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Nota Bertaip Brader P.E.T v4-mobi: AES Beroperasi <b>di Ulu Yam</b> <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2012 12:52 AM PST

Teman harap kepada sesiapa yang membaca entri ni dapat la kiranya membuat pencerahan tentang apa yang teman jumpa di pekan Ulu Yam Bharu petang ni. Agak mengejutkan juga sebab ikut kepada pemahaman teman, operasi AES kan dah diharamkan di negeri Selangor.


Err... Ulu Yam Bharu dalam negeri Selangor kan? Teman tak buat silap kan? Hehehe. Kalau salah, buat malu jeee. Betul la kan? Tak salah la kot...

Hmmm. Mungkin ramai juga yang tak percaya, dan katakan teman suka-suka aje taip apa yang teman nak tulis. Kalau tak percaya, tengok la sendiri gambar kat bawah ni. Terang-terang dah, AES ni beroperasi di lokasi yang teman sebut tadi tu kan?

Haaa. Kan betui teman kata tadi. Memang AES ada beroperasi kat Ulu Yam Bharu kan? Teman tak tipu la kan? Hehehe.
Selamat bersantai di hujung minggu. Sekian untuk kali ini. Wassalam...

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


BUTIK PENGANTIN DANIA: SOLEKAN NIKAH <b>DI SELAYANG</b>

Posted: 23 Nov 2012 06:04 AM PST

Nama Pengantin  Fatin
Tema Nikah warna Grey
Majlis pernikahan dibuat di selayang pandang rumah pengantin sendiri


12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Banjir Dan Kelab Malam <b>Di Shah Alam</b>: Dulu Masa BN Kata Bala <b>...</b>

Posted: 23 Dec 2012 03:12 AM PST

December 23, 2012   ·   18 Comments

KELAB MALAM PERTAMA DI BUKA DI SHAH ALAM

Masih segar di dalam ingatan penduduk Selangor sebelum PRU 12 dahulu, dimana golongan PAS menyatakan bahawa UMNO penyebab bala yang berlaku di Selangor. Dari tanah runtuh, banjir, kebakaran sehinggalah kemalangan jalan raya, semuanya salah UMNO dan Barisan Nasional.

Para penceramah Pakatan Rakyat tanpa segan silu menuduh UMNO dan BN adalah punca segala masalah di Selangor. Pernah juga mereka mengaku bahawa jika mereka memerintah tidak akan berlaku apa-apa kekacauan kerana pemerintahan mereka dilindungi oleh tuhan.

Namun apabila sudah memerintah selama 4 tahun, nampaknya keadaan bertambah teruk bagi negeri Selangor. Jika dahulu, ada sesetengah tempat yang banjirnya hanya pada musim tengkujuh, kini boleh dikatakan banjir setiap kali hujan. Ini tidak lagi termasuk tempat-tempat yang tidak pernah banjir tapi sekarang suasananya tak ubah seperti anak sungai dan juga kolam ikan.

Hujan adalah rahmat dari Allah yang perlu diraikan dan disyukuri, namun apabila kejadian alam pun dipolitikkan agak sukar untuk sesetengah dari rakyat memahami apa sebenar yang sedang terjadi di sekeliling mereka.

Sejak dari dahulu lagi, isu kejadian alam telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang, namun apabila segalanya diletakkan atas politik, maka kerja dan tugas pun boleh jadi tidak cekap. Ini yang berlaku di sekitar Selangor, oleh kerana terlalu banyak berpolitik dan mencari salah orang lain, kerajaan yang ada sekarang tidak mampu untuk menjaga dan memberikan khidmat terbaik kepada rakyat.

Terus terang dikatakan, banjir yang sedang berlaku di seluruh Selangor dalam beberapa hari ini adalah disebabkan oleh sikap tidak bertanggungjawab kerajaan tempatan yang cuai dalam menjalankan tugas. Akibat daripada penyelengaraan yang tidak efisyen sesetengah saluran dan penyelengaraan air hujan di Selangor (terutamanya di kawasan berpenduduk padat) gagal berfungsi dengan baik.

Akibatnya, bagi kawasan rendah akan mengalami banjir teruk setiap kali hujan. Yang paling membimbangkan lagi, apabila kawasan yang tidak pernah banjir, mengalami kejadian "air naik" yang boleh menyebabkan kerosakkan, kecederaan dan juga kehilangan nyawa.

Pujian harus diberikan kepada para pemimpin dan penyokong Barisan Nasional yang mengamalkan politik matang dan tidak memulangkan paku buah keras kepada para penyokong Pakatan Rakyat. Maklumlah, kejadian banjir besar berlaku ketika hanya 2-3 hari sahaja kelab malam pertama di Shah Alam dirasmikan. Jika pemimpin BN dan UMNO mengamalkan politik cetek akal seperti Pakatan Rakyat, sudah tentu isu banjir ini dikatakan sebagai bala tuhan kerana PR halalkan kelab malam pertama di Shah Alam dimana penduduknya 70% adalah orang Melayu yang beragama Islam.

This post was submitted by Che_Yan.

By

Tags: , , , , ,


12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Ibubapa Gembira Anak Terpilih Jom Shopping TAWAS « PKM <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 10:47 PM PST

3 12 2012

Tanjong Karang, 2 Dis    :     Seramai 168 orang anak-anak daripada 331 orang yang telah didaftar melalui Tabung 921_396827087060311_578790909_nWarisan Anak Selangor (TAWAS) telah menyertai program Jom Shopping TAWAS di pasaraya Billion Tanjong Karang dan melibatkan empat Dewan Negeri (DUN) iaitu Sungai Burong, Sekinchan, Permatang dan Malawati.

Seorang ibu, Azura Misri, ketika ditemui berkata, saya mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Selangor yang telah menganjurkan program ini dan mengharapkan supaya program seperti ini akan dapat diteruskan pada masa akan datang.

Manakala bagi Mohd Azman Abd Azis, juga turut melahirkan rasa gembira dengan program yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri. Ini adalah merupakan penghargaan kepada anak-anak yang lahir di negeri ini, selain itu hasil kekayaan negeri ini dapat dinikmati oleh rakyat keseluruhannya.

Sementara itu, Pegawai Penyelaras DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad68494_396830417059978_1578156657_n Judi Sarjo, berkata, pihak TAWAS masih membuka pendaftaran bagi anak-anak kelahiran tahun 2008 sehingga tahun 2011 sehingga akhir Disember 2012. Oleh yang demikian ibubapa yang masih belum mendaftarkan anak mereka kedalam program TAWAS ini diminta mendaftar dengan segera di Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong ataupun melalui Ketua-ketua Kampong Masing-masing.

Hadir sama dalam program berkenaan ialah Pegawai Penyelaras DUN Permatang, Haji Mohd Yahya Mat Sahri, yang juga Ketua PKR Cabang Tanjong Karang.

Program TAWAS telah diwujudkan sejak tahun 2008 oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim, yang bertujuan untuk member manfaat kepada semua anak kelahiran Selangor dengan perlindungan insuran sehingga berusia 18 tahun. Pada usia 18 tahun, semua penerima sijil TAWAS ini berpeluang menerima RM1,500 hasil daripada caruman di dalam pelaburan dana tersebut.

Bowling Persahabatan Rapatkan Hubungan Antara Pemimpin Dan <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2012 06:37 AM PST

DSC_2760Kuala Selangor, 12 Dis    :    Perlawanan persahabatan bowling anjuran Ahli Majlis, Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) Zon 1D Tanjong Karang, Mohd Faizal Mohd Barja, dengan kerjasama Penggerak Belia Tempatan (PeBT) Zon 1D, Sharan Mohd Salleh,  telah Berjaya diadakan di 1Plaza Kuala Selangor.

Dengan kehadiran peserta seramai 80 orang yang terdiri daripada Dewan Pemuda PAS (DPP) Tanjong Karang, PeBT, Nisa'  dan Kakitangan MDKS program yang berlangsung selama tiga jam itu telah berjaya merapatkan hubungan diantara peserta dan pemimpin masyarakat.

Pegawai Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) DUN Sungai Burong, Ustaz Mohamad Judi Sarjo, telah sudi merasmikan program tersebut, di dalam ucapannya beliau telah melahirkan rasa gembira dengan program yang diadakan ini kerana telah 18092_401672773242409_548400303_nberjaya melibatkan pelbagai latar belakang peserta sekaligus dapat merapatkan hubungan silaturahim diantara satu sama lain.

Saya harap program ini akan diadakan lagi pada tahun hadapan dengan lebih meriah. Selain itu Ahli Majlis dan PeBT juga diminta menganjurkan program-program berbentuk riadah seperti ini pada masa akan datang, kerana melalui program riadah seperti ini juga mampu meningkatkan kesihatan, katanya lagi yang juga Yang Dipertua (YDP) PAS Tanjong Karang.

Hadiah-hadiah telah dibahagikan kepada beberapa kategori dan disampaikan oleh beberapa pimpinan masyarakat yang turut hadir menyertai program pada kali ini iaitu Kategori berkumpulan lelaki dan perempuan yang disampaikan oleh, Mohd Faizal Mohd Barja, Ketegori individu yang DSC_2794memperolehi markah terendah lelaki dan perempuan yang disampaikan oleh Ahli Majlis, MDKS Zon 3B, Nor Az Azlan Ahmad.

Selain itu bagi Kategori peserta veteran lelaki dan perempuan serta peserta termuda juga terdiri dari lelaki dan perempuan hadiah telah disampaikan oleh Penghulu Mukim Ijok/ APi-api, Hussein Idris dan yang terakhir Kategori individu lelaki dan perempuan yang disampaikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Tanjong Karang, Muhd Jafaruddin Sheik Daud.

Hadir sama dalam program berkenaan ialah Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampong (JKKK) Bukit Belimbing, Shamsudin Idris.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved