ads

Selasa, 30 Julai 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Suara Generasi Baru » Pembelian Tanah <b>Di Bukit</b> Kiara: <b>Raja</b> Nong <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2013 02:28 AM PDT

KUALA LUMPUR: Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin memfailkan saman terhadap anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dan dua lagi atas dakwaan menerbitkan kenyataan fitnah berhubung pembelian tanah di Bukit Kiara.

Bekas Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu memfailkan saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil pada 17 Julai lepas melalui Tetuan Raja Riza & Associates.

Beliau menamakan Nurul Izzah, yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Mkini Dotcom Sdn Bhd, pemilik portal berita Malaysiakini dan wartawan Malaysiakini Lu Wei Hoong, sebagai defendan.

Media memperoleh writ saman itu pada Jumaat.

Peguam M.Reza Hassan memberitahu pemberita bahawa kes itu ditetapkan untuk pengurusan kes pada 19 Ogos ini di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Datin Yeoh Wee Siam.

Dalam pernyataan tuntutannya, Raja Nong Chik, 60, mendakwa Nurul Izzah, 33, telah mengeluarkan kenyataan fitnah serta palsu berhubung pembelian tanah itu pada sidang akhbar di Bangunan Bakti, Taman Tun Dr Ismail di sini, sehari sebelum hari pengundian pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Raja Nong Chik mendakwa kenyataan Nurul Izzah itu telah diterbitkan di laman web Malaysiakini pada hari sama iaitu 4 Mei lepas.

Beliau memohon perintah injunksi agar defendan-defendan sama ada melalui dirinya atau ejen-ejennya dihalang daripada mengeluarkan atau menerbitkan perkataan sama yang menfitnah dirinya.

Beliau juga memohon ganti rugi am, teruk, teladan, satu perintah supaya defendan menerbitkan satu permohonan maaf, faedah, kos dan lain-lain relif yang difikirkan wajar oleh mahkamah.

Katanya akibat penerbitan kenyataan itu, reputasi dan maruahnya sebagai ahli politik, bekas menteri dan senator yang dihormati di negara ini telah terjejas teruk.

Pada PRU13, 5 Mei lepas, Nurul Izzah menewaskan Raja Nong Chik dengan majoriti 1,847 undi.
BERNAMA

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Kualiti udara <b>di</b> Muar, <b>Cheras</b> pula merosot ABN News | BM

Posted: 22 Jul 2013 02:32 AM PDT

KUALA LUMPUR – Muar dan Cheras mencatatkan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat petang ini, menjadikan jumlah keseluruhan lima kawasan.

Menurut Jabatan Alam Sekitar melalui laman sesawangnya, sehingga 4 petang ini, IPU di Muar mencecah 102 manakala Cheras 117.

Tiga kawasan lain yang mencatat kualiti udara tidak sihat ialah Bukit Rambai (122), Bandaraya Melaka (101) dan Banting (111).

Sementara itu, kualiti udara di Nilai dan Pelabuhan Klang menghampiri status tidak sihat dengan bacaan IPU masing-masing 97 dan 93, diikuti Port Dickson dan Seremban dengan 83.

Sebanyak 27 kawasan lain mencatatkan IPU sederhana manakala 11 kawasan masih memiliki kualiti udara yang baik, kebanyakannya di Sabah dan Sarawak.

Bacaan IPU antara 0 dan 50 dikategorikan baik, 51 hingga 100 (sederhana), 101 ke 200 (tidak sihat), 201 hingga 300 (sangat tidak sihat) dan 300 ke atas sebagai bahaya.

Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan pagi tadi, memaklumkan jerebu yang melanda semula negara khususnya di sekitar pantai Melaka, Negeri Sembilan dan Selangor dijangka berlaku untuk tempoh singkat, susulan perubahan corak tiupan angin. – Bernama

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Besar punya!!!! Video gempar buaya mati <b>di Kuala Selangor</b>

Posted: 26 Jul 2013 12:49 AM PDT

Perrrrghhhh!! ini betul-betol besar beb....  Crocdile Hunter pun sekali ngap aje ni...hahahaha


Buaya mati ni bukannya ape... ini bukti sungai di Selangor kotor sampaikan buaya pun Innalilaah...

Cintailah sungai kita.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan kosong 2013 <b>di</b> Perbadanan Kemajuan <b>Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jul 2013 06:10 PM PDT

Jawatan kosong 2013 di Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS)

Jawatan kosong 2013: Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) ditubuhkan pada 1 Ogos 1964 di bawah Enakmen Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor, 1964, sebagai badan korporat dan agensi untuk pembangunan peringkat negeri melalui pembahagian dan pemacuan pertumbuhan sosio- ekonomi di Selangor, bertujuanuntukmenggalakkan kestabilan, keharmonian dan keadilan sosial untuk mencapai visi Negara. Sikap optimis ini direalisasikan melalui pembangunan pusat pertumbuhan baru, perumahan, perindustrian, perniagaan dan pelaburan.

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk memohon jawatan seperti berikut:

// ]]>

A ) Permohonan menerusi portal jobstreet.

1.Pegawai Tadbir Gred N41

Tarikh Akhir Permohonan: 2 Ogos 2013

1. Juruteknik Awam J17 – (Bilangan Kekosongan: 10 )
2. Juruteknik Seni Bina J17 – (Bilangan Kekosongan :5 )
3. Juruteknik Ukur J17 – (Bilangan Kekosongan :5 )
4. Juruteknik Landskap J17 – (Bilangan Kekosongan :10 )
5. Pembantu Pertanian G17 -(Bilangan Kekosongan : 5 )
6. Juruteknik Komputer FT17 – (Bilangan Kekosongan: 5 )

Tarikh Akhir Permohonan: 12 Julai 2013

Rujuk maklumat di bawah untuk maklumat lanjut.

Isikan 'keyword' majikan yang dicari dengan carian PERBADANAN KEMAJUAN NEGERI SELANGOR. Hasil carian pilih majikan - PERBADANAN KEMAJUAN NEGERI SELANGOR

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

 Jawatan Kosong 2013

from your own site.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Oh! Rompakan Terancang <b>di Ampang</b> Point, Kuala Lumpur | Oh! Tidak

Posted: 26 Jul 2013 02:56 AM PDT

ohtidak-rompakan-di-ampang-point

Rompakan terancang ini berlaku di Ampang Point pada 18 Julai 2013 lalu lebih kurang jam 7:45 malam. Mangsa kerugian lebih RM10,000 di dalam kejadian yang dapat dirakamkan CCTV ini.

Berikut adalah huraian (dalam english) tentang apa yang berlaku.

1st Suspect – Time : 19:45:41 , the man in white shirt with blue-black vest is seen following the victim .

2nd Suspect – Time – 19:45:50 , the man in white shirt with spectacles is seen entering the scene and loitering around the victim .

3rd Suspect – Time – 19:46:06 , the man in white shirt with a black object in his hands (which is later revealed as a foldable bag) is seen entering the scene and placed the bag on himself as soon as he got himself close to the victim.

4th Suspect – Time – 19:46:16, a man with a black shirt with 2 stripes on the chest and labels on the left shoulder is seen entering the scene. 3rd and 4th suspects passed each other by and tried to communicate with body language . 4th Suspect was seen trying to get closer to victim afterwards, then walked out of the scene.

5th Suspect – Time : 19:46:23 , woman in white shirt with a bag is seen entering the scene and walked past the 3rd suspect.

Time : 19:46:30 , 5th suspect walked out of the scene.

Time: 19:46:41, the 6th suspect, a woman in black shirt with shopping bags and a shoulder bag entered the scene and stood around the area of where victim and other suspects were at.

Time: 19:46:48 , 2nd,3rd & 6th suspects are seen communicating with body language to each other.

Time :19:46:51 , 4th Suspect entered the scene and attempt to cover his face , knowing that the area is under CCTV surveillance.

Time :19:46:52 , 2nd,3rd,4th & 6th suspects are seen behind the victim in the scene and 1st suspect is seen standing slightly infront of the counter , roughly 5 feet away from the victim.

Time: 19:48:06 , 4th & 6th suspects are seen moving about behind the victim.

Time: 19:48:13. 5th suspect, with a tray in her hands entered the scene and walked towards the customers seated at the nearest table to the counter and attempted to have a conversation .

Time : 19:48:35 – 5th & 6th (2 ladies) are seen communicating with body language and 3rd suspect is also seen covering his face as he tried to get closer to victim .

Time: 19:48:41 , 5th Victim is seen moving to the opposite direction (where the victim was) with the tray in her hands.

Time – 19:48:51 , 1st Suspect entered the scene again, followed by 4th Suspect and 7th suspect, who came in with tissue papers in his hands .

Time- 19:48:52 – 7th Suspect got close to the victim and bent down to "pretend" to wipe away the sauce on the victim's leg to catch the victim's attention to him.

Time : 19:48:53 , 3rd suspect entered the scene and moved quickly towards the victim and his bag by the counter and was able to steal the bag .

At the same time, 1st Suspect has located himself just behind the 3rd suspect to cover him while he was stealing the bag , 6th victim was standing between the counter and the closest dining table to block the customers from witnessing the scene , 4th suspect was standing behind the victim to block the salesmen at the TM stall behind the victim to witness the scene and 5th suspect was trying to distract the "ice-cream girl" to block her from turning around to witness the scene. It is suspected that 2nd suspect was around the unseen area , within the shop.

Time : 19:49:03 – all the suspects started fleeing away from the scene as the wallet was finally with them .

Apapun di zaman serba maju ni, berhati-hatilah bila membawa peranti yang mahal-mahal dikhalayak ramai kerana tanpa anda tahu, mungkin anda sedang diperhatikan dan bakal menjadi mangsa yang seterusnya. Kes jenayah ada di mana-mana sahaja di Malaysia biarpun di tempat ramai orang dan kebiasaannya jenayah ini dilakukan dengan begitu licik sekali di dalam kumpulan.

ohtidak-rompakan-di-ampang-point-2

Apapun janganlah simpan sekali tablet anda dengan barangan penting lain seperti kad ATM, kad kredit dan sebagainya. Kalau nak buat juga, pastikan tablet disimpan di dalam beg sandang dan sebagainya bukan sekadar beg woven tanpa zip macam tu.

- Thanks to David Aung & Masdor Haji Dasuki

OHTIDAK: JANGAN LEKA DENGAN PERSEKITARAN. UTAMAKAN KESELAMATAN ANDA DAN JUGA BARANGAN ANDA LEPAS NI YA! APAPUN MOGA PENJENAYAH DIBERI PETUNJUK KE JALAN YANG BENAR.

Gaya Peneroka: Kecurian Bernilai RM 10,000 <b>di Ampang</b> Point <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2013 01:10 PM PDT

1 Disyaki - Masa: 19:45:41, lelaki berbaju putih dengan jaket biru-hitam dilihat berikutan mangsa.

Disyaki 2 - Masa - 19:45:50, lelaki berbaju putih dengan cermin mata dilihat memasuki tempat kejadian dan berkeliaran mangsa.

Disyaki 3 - Masa - 19:46:06, lelaki berbaju putih dengan objek hitam di tangannya (yang kemudian didedahkan sebagai beg dilipat) dilihat memasuki tempat kejadian dan meletakkan beg itu ke atas dirinya sebaik sahaja dia mendapat dirinya dekat dengan mangsa.

Disyaki 4 - Masa - 19:46:16, seorang lelaki dengan baju hitam dengan 2 jalur di dada dan label pada bahu kiri dilihat memasuki tempat kejadian. Suspek 3 dan 4 lulus satu sama lain dengan dan cuba untuk berkomunikasi dengan bahasa badan. Disyaki 4 telah dilihat cuba untuk mendapatkan lebih dekat kepada mangsa selepas itu, kemudian berjalan keluar dari tempat kejadian.

Disyaki 5 - Masa: 19:46:23, seorang wanita berbaju putih dengan beg yang dilihat memasuki tempat kejadian dan berjalan lalu suspek ke-3.

Time: 19:46:30, suspek 5 berjalan keluar dari tempat kejadian.
Time: 19:46:41, suspek 6, seorang wanita berbaju hitam dengan beg membeli-belah dan beg bahu memasuki tempat kejadian dan berdiri di sekitar kawasan di mana mangsa dan lain-lain suspek berada di.
Time: 19:46:48, 2, suspek 3 & 6 dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan untuk satu sama lain.

Time: 19:46:51, Disyaki 4 memasuki tempat kejadian dan cuba untuk menutup muka beliau, mengetahui bahawa kawasan ini adalah di bawah pengawasan CCTV.

Time: 19:46:52, 2, 3, suspek 4 & 6 dilihat di belakang mangsa di tempat kejadian dan 1 suspek dilihat berdiri sedikit di depan kaunter, kira-kira 5 kaki dari mangsa.

Time: 19:48:06, suspek 4 & 6 dilihat bergerak kira-kira di belakang mangsa.

Time: 19:48:13. Suspek 5, dengan dulang di tangannya memasuki tempat kejadian dan berjalan ke arah pelanggan yang duduk di meja yang paling hampir dengan kaunter dan cuba untuk mempunyai perbualan.

Time: 19:48:35 - 5 & 6 (2 wanita) dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan dan suspek 3 juga dilihat menutup muka kerana beliau cuba untuk mendapatkan lebih dekat dengan mangsa.

Time: 19:48:41, Mangsa 5 dilihat bergerak ke arah yang bertentangan (di mana mangsa adalah) dengan dulang di tangannya.

Masa - 19:48:51, 1 Disyaki memasuki tempat kejadian sekali lagi, diikuti oleh Disyaki 4 dan suspek ke-7, yang datang dengan kertas tisu di tangannya.

Masa 19:48:52 - Disyaki 7 mendapat dekat dengan mangsa dan tunduk kepada "berpura-pura" untuk memadam sos di kaki mangsa untuk menarik perhatian mangsa kepadanya.

Time: 19:48:53, suspek 3 memasuki tempat kejadian dan bergerak cepat ke arah mangsa dan beg beliau dengan kaunter dan mampu untuk mencuri beg.
Pada masa yang sama, 1 Disyaki telah terletak dirinya di belakang suspek ke-3 untuk menutup ketika dia telah mencuri beg itu, mangsa 6 telah berdiri di antara kaunter dan meja makan yang terdekat untuk menghalang pelanggan daripada menyaksikan kejadian, suspek 4 berdiri di belakang mangsa untuk menghalang jurujual di gerai TM di belakang mangsa untuk menyaksikan tempat kejadian dan suspek 5 telah cuba mengalihkan "gadis ais krim" untuk menghalang beliau daripada menjadi sekitar untuk menyaksikan kejadian. Adalah disyaki bahawa suspek 2 adalah di sekitar kawasan yang ghaib, di dalam kedai.

Time: 19:49:03 - semua suspek mula melarikan diri dari tempat kejadian kerana dompet itu akhirnya dengan mereka.

Sila berhati-hati dan keselamatan barang-barang anda sebagai kegiatan jenayah kini di mana-mana di Malaysia, malah di tempat-tempat awam dan biasanya dilakukan dalam kumpulan.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Gelombang <b>Tinggi di Sungai</b> Tewaskan Dua Petani - Banjarmasin <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2013 01:51 AM PDT

BANJARMASINPOST.CO.ID, SAMPIT - Dua petani di Desa Kandan Kecamatan Kotabesi Kabupaten Kotawaringin Timur Kalimantan Tengah ditemukan tewas setelah kelotok atau perahu kecil yang mereka tumpangi menuju kebun terbalik dan tenggelam di Sungai Mentaya, Senin(29/7).

Dua korban tersebut adalah Essau (55) dan Sitam (60). Mereka menyeberang hendak ke kebun mereka menggunakan sampan kecil, tiba-tiba diterjang gelombang lalu tenggelam. Jenazah kedua korban sudah ditemukan, kata Camat Kotabesi, Syamsurizal, Selasa.

Essau dan Sitam merupakan warga RT 02 RW 01 Desa Kandan. Dua petani ini memang sudah terbiasa berangkat ke kebun di seberang desa mereka menggunakan sampan kecil tak bermesin.

Nahas dialami kedua korban, saat itu cuaca di kawasan itu kurang bagus. Tiba-tiba muncul gelombang cukup tinggi yang diperkirakan terjadi akibat angin kencang saat itu, yang kemudian mengantam sampan mereka hingga terbalik.

Dua lanjut usia ini tak kuasa menyelamatkan diri dari insiden yang terjadi begitu cepat tersebut. Mereka langsung tenggelam bersama sampan kecil yang mereka naiki hilang di Sungai Mentaya yang lebarnya ratusan meter.

Warga yang mengetahui kejadian itu langsung melakukan pencarian dibantu kepolisian dan Tim SAR. Upaya pencarian cukup memakan waktu karena luasnya sungai dan arus yang cukup deras.

Setelah dilakukan pencarian, kedua korban akhirnya ditemukan sudah dalam kondisi tidak bernyawa. Kedua korban ditemukan pada waktu berbeda di lokasi yang tidak terlalu jauh dari tempat kejadian.

"Korban pertama bernama Essau ditemukan sekitar pukul 15.00 WIB, sedangkan korban kedua yaitu Sitam ditemukan sekitar pukul 18.00 WIB. Saat ini jenazah sudah berada di rumah keluarga masing-masing, kemungkinan besok dimakamkan," tandas Syamsurizal.

Terpisah, Kapolsek Kotabesi, Iptu Donny DH, membenarkan kejadian yang memakan dua korban jiwa tersebut. Kejadian ini diakibatkan kecelakaan yang dipicu gelombang tinggi di sungai.

"Kedua korban tenggelam setelah sampan kecil tak bermesin yang mereka tumpangi terkena gelombang pasang lalu tenggelam. Korban sudah ditemukan," ujarnya.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jul 2013 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Dia buat dah: Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan

Posted: 11 Jun 2013 05:43 PM PDT

Ketua Wanita UMNO Jenjarom 1  maut kemalanganNor Asmah (kanan) bergambar bersama menantu dan cucunya, pada hari berkempen sempena pilihan raya lalu di Kampung Jenjarom, Banting. Banting: Ketua Wanita UMNO Cawangan Jenjarom 1, Nor Asmah Paniti, 52, maut selepas motosikal ditunggangnya terbabit kemalangan dengan sebuah lagi motosikal di depan Klinik Kesihatan Jenjarom, di sini, kelmarin.

Nor Asmah disahkan meninggal dunia pada jam 9.30 malam kelmarin di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, kira-kira 14 jam selepas insiden yang berlaku ketika mangsa mahu ke klinik untuk pemeriksaan kerana dilaporkan kurang sihat.

Motosikal bergesel
Selalunya, Allahyarham minta saya hantar ke klinik, tetapi semalam (kelmarin), beliau pergi sendiri dengan menunggang motosikal" Zaidon Rukiman, Suami mangsa

Difahamkan, kemalangan yang berlaku kira-kira jam 7.40 pagi itu berpunca apabila dua motosikal terbabit bergesel, menyebabkan mangsa dan penunggang berasingan terbabas sebelum terjatuh di atas jalan.

Nor Asmah mulanya dikejarkan ke Hospital Banting (HB) sebelum dipindahkan ke HTAR.

Penunggang sebuah lagi motosikal dikenali Qamarul Hisyam, 19, penuntut Giat MARA Banting, turut parah termasuk patah tangan kiri, namun dilaporkan stabil di HB.

Suami mangsa, Zaidon Rukiman, 57, berkata sebelum kejadian berkenaan, isterinya mengadu kurang sihat dan mahu ke klinik kesihatan berkenaan untuk pemeriksaan.
Tak minta suami hantar ke klinik

"Selalunya, Allahyarham minta saya hantar ke klinik, tetapi semalam (kelmarin), beliau pergi sendiri dengan menunggang motosikal," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Nordin Manan, berkata kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


aLw!z b3 my baby: Cendol Bakar Kuala Selangor Kini <b>di Dengkil</b>

Posted: 27 May 2013 01:11 AM PDT

Cendol Bakar Kuala Selangor yang masuk JJCM tu dah bukak cawangan kat Dengkil yuolls... aku tau pon sebab tengok membe check-in kat fesbuk.. huhuhu.. dan-dan tu jugak wasaps cik laki ajak pegi... 
tapi last two weeks baru dapat merasa. hewhew... lepas tengok Iron Man kat Alamanda terus terjah sini.. masa tu pon dah kui 6 lebih..
 pegi dah lewat petang, so kurang la sikit beratur nyer..

 macam² jenis cendol ada.. harga pon masih ok-ok.
 kat sini konsep die self-service yer... sila la beratur, bayar, then bila dah dapat cendol duduk la mana² meja yang kosong.
 aku memang hantu cendol pulut. 

 hubby order cendol durian.

 budak ni pulak belasah je mana²... tak memilih punya.. muahahaha....

boleh jugak order goreng² kat sini.. hubby order kueytiaw goreng.

 mee kari ni rasa dia not bad.
komen aku pulak pasal rasa cendol ni... ermmm... tak kena dengan tekak aku la. aku tanya hubby sedap tak? die senyum² jer.. so paham la... bagi kami cendol ni biasa² jer... gula merah tu dia bakar dulu so rasa pahit sikit. klu kurangkan gula merah tu better skit aku rasa... yang specialnya cendol ni sebab ada nata de coco dalam tu.

kalau rasa malas nak makan kat kedai, korang boleh jer drive-thru kat sini... 
kedai die biasa² jer.. lantai simen pon tak rata. hubby ku cakap nanti dah untung skit boleh la renovate setanding dengan nama kedai yang dah glamer ni kan?? huhu..

Taktau nak komen ape, LIKE pon boleh. TQ ♥

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Ketegangan Kaum <b>di Kelang</b>: Tidak Wajar Sorok Berita Sebenar <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 04:46 PM PDT

Kenyataan Media

Ketegangan Kaum di Kelang: Tidak Wajar Sorok Berita Sebenar
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menggesa pihak polis memberi gambaran yang tepat kepada umum mengenai apa yang sebenarnya telah berlaku Klang mutakhir ini. Pengamatan SAMM melalui SAMM Selangor zon Kelang mengesahkan memang berlaku ketegangan kaum namun keadaan dilihat terkawal.
Tindakkan pihak polis yang sengaja menyorokkan berita sebenar kononnya bagi mengekang kejadian lebih buruk, hanya menjadikan keadaan lebih tidak menentu dengan berita berbentuk khabar angin tersebar lebih meluas. Seharusnya, pihak polis bertanggungjawab memastikan khabar angin yang tidak benar dan mempunyai agenda jahat dipatahkan dengan memberi gambaran dan status terkini dari kawasan kejadian. 
Ketegangan kaum di Kelang juga merupakan bahana yang lahir dari politik perkauman melampau. Semata-mata untuk mempertahankan kuasa, soal hubungan antara kaum bukan sahaja tidak dijaga rapi malah turut diapikan sentimen perkauman. Dalam pilihanraya umum lalu, pengundi melayu khususnya dimomokkan dan diugut supaya terus menyokong pemerintah kononnya kuasa melayu terhakis jika kerajaan tumbang. 
SAMM juga menasihatkan semua agar bertenang dan dalam masa yang sama SAMM menyokong tindakan yang tegas dari pihak polis bagi menangani ketegangan ini. Orang ramai juga diminta supaya tidak terpengaruh dengan khabar angin.
Dalam soal ini juga, kefahaman orang ramai adalah penting. Mujurlah rakyat Malaysia hari ini rata-ratanya tidak terikat dengan ketaksuban perkauman, hanya tinggal segelintir yang didoktrin oleh parti politik berasaskan kaum masih mempunyai pemikiran era pra-kemerdekaan.
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Suka Duka Mama Yana: Seronoknya <b>di</b> Nahara Resort, <b>Hulu Selangor</b>

Posted: 07 Jul 2013 08:44 PM PDT

Assalamualaikum...
Hari ahad.. seawal kul 5pg bangun siapkan bihun goreng dan siapkan baju2 nak bawa.. siap awal sebab nak berkumpul di office papa.. kiranya nih gathering with office mate papa.. :)
Mula2 katanya nak ke kalumpang resort, hulu selangor.. pastu ada kwn diorg ckp.. lg besh kalu gi ke Nahara Resort.. lg bersih dan semua kelengkapan utk bbq dah siap ada.. tunggu bakar jew.. hee
So berharapkan org yg dr tanjung malim mengagau mencari.. hehe.. jumpa dan mmg puashati uols.. besh sgt.. Nahara Resort nih bersebelahan ngan Kalumpang Resort je... tempatnya bersih dan dijaga/dipantau oleh empunya tempat.. sebenarnya diorg baru lg buka, bulan 2 aritu (raya cina). Tmpt tuh tempat persendirian.. so kena bayar la masuk.. tp takde la mahal.. utk dewasa rm5, dan kanak2 (dr umur 3thn ke 12thn) rm3.
kat sini dah sedia meja (kayu atau batu) utk berkelah, ada tmpt berbakar (bbq) dan siap dengan khemah utk berteduh.. hehe.. tong sampah senantiasa dibersihkan.. asal nmpk penuh jew ada yg datang menukar dengan plastik sampah baru.. tip-top betul la.. suka tau.. :)
tikar kami bawa sendiri.. dan sila abaikan jika ada benda2 sensitif terpamer disini.. hehe


Pic mknn takde la snap.. ooppsss.. lupa terus.. hehe.. seronok main air sejuk sampai kecut2 jari.. kiki.. :)
Untuk sebarang pertanyaan.. korang boleh hubungi no nih..

019-4312193/03-60491171
017-5111884 - Pn Rahmah/En. Halim.

Kat sini korang boleh sewa villa, boleh sewa tapak perkhemahan dan jungle tracking selain nak mandi manda.. hehe.. kami dok bincang2 utk nak berkhemah pulak lepas raya nnt.. hehe... mknn boleh jew tempah dengan pn rahmah/en halim tuh.. senang lenang men'realease' stress.. hehe
Korang jgn lak ingat ai dpt persentage dr mereka.. Buat amal jariah jew kot.. ai letakkan no phone mereka sebab me rasa puashati sgt kat sana.. hehe.. so jika me puashati kompom korang pun puashati kannn.. kiki.. 

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


premium beautiful : berbuka puasa <b>di rawang</b> - colors to my life

Posted: 22 Jul 2013 09:24 PM PDT


Semalam hari isnin keluar berbuka puasa dengan ammyrra atyka di tesco rawang. Kebetulan myra ada appointment dengan kawan se class dia waktu belajar dulu. So, boleh je la sal join sekali. sambil makan, sambil borak-borak tentang masa depan.
Alhamdulillah zaman biawaks dah berlalu.
In shaa Allah penghijrahan kali ni penuh bermakna bila mana tak de lagi dah any gossip yang diutarakan setiap kali duduk semeja dengan kawan-kawan yang sama aliran pemikiran.
Sambil tunggu waktu berbuka, sambil kitorang borak-borak tentang plan strategi untuk kembangkan perniagaan yang makin lama makin luas jalanNya. Thank you Allah sebab hadiahkan orang-orang yang positif disekelilingku ;)
 Tak tau nak makan kat mana pun dalam tesco rawang ni, so decide untuk berbuka puasa kat sini je lah. Pak hailam kopitiam. Hihihii..best jugak nama kopitiam ni.


 Yang pasti makan tanpa was-was sebab terselah logo halal malaysia katsetiap page menu dan di luar pintu masuk pak hailam kopitiam ni.
Ni nasi myra. Nasi ayam hainan kalau tak silap.
Sal pulak kalau ikutkan nak order semua, laksa, mee kari, roti paratha, wantan goreng bagai. Tapi bila fikir balik yang tu semua nafsu semata-mata so, decide untuk makan nasi goreng belacan ni je lah. Tak boleh la kalau sehari tak jumpa nasi. Rinduuuuu... ;D
After berbuka gi surau jap untuk solat then around 9pm kawan myra pun datang. Alhamdulillah dengan ketelusan business plan yang kami terangkan pada beliau, akhirnye in shaa Allah beliau akan jadi sebahagian dari keluar top leaders circle tak lama lagi.
Bukan cakap kosong ye yang kami present kan pada client, memang sesungguhnye benar yang RM4500 1st bonus before raya akan directly bank in dalam akaun bank usahawan yang mulakan business online yang sangat unik bersama TLC ni dalam bulan july ni.
So guys, kalau uol pun nak tau details tentang kelebihan business bersama TLC ni, jangan ragu-ragu untuk dapatkan penjelasan dari kami.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


My Baby Comel: Butik MyBabyComel <b>di Batu Caves</b>

Posted: 27 Jun 2013 10:31 PM PDT


Kami mengalu-alukan anda untuk datang DIRECT ke premis kami yang terletak di;

Butik Mybabycomel
7-M, Jalan 56/10, KOP Business Centre,
Taman Koperasi Polis Fasa 2,
68100 Batu Caves, Selangor

Pelbagai pilihan barut bayi, bedung, bengkung, set bersalin, pakaian baby dll.
Dijamin rambang mata...

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Iftar Bersama Denaihati <b>Di</b> Singgahsana Hotel, <b>Petaling Jaya</b> | Bro <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2013 12:34 AM PDT

20130725-153908.jpg

Buat tahun ketiga berturut-turut dapat juga Bro berbuka puasa bersama saudara Denaihati dibawah nama Denaihati Network dan juga Abang Ensem.

Kali ini, lokasi iftar adalah di Singgahsana Hotel, Petaling Jaya.

Walaupun last minit Bro confirmkan kehadiran, pihak penganjur masih sudi menerima kehadiran Bro. Banyak blogger yang dapat hadirkan diri bersama keluarga masing-masing.

Bro pula datang bersama isteri tersayang.

Ainaa Roseberry & Syukri Tahir

Ada juga blogger single yang datang berdua. Eh, ada apa-apa ke nie?

Majlis iftar ini telah diadakan pada 20 Julai 2013 yakni hari sabtu. Boleh dikatakan semua meja yang disediakan penuh.

Mungkin sebab itu krew Denaihati inginkan pengesahan awal untuk menempah meja untuk majlis iftar ini. Alhamdulillah kesemua meja dihadapan pentas dipenuh oleh blogger.

Azman Ishak Iftar Singgahsana Hotel

Tak pasal-pasal majlis iftar terasa macam majlis hari raya la pulak.

Memang terasa kemeriahannya.

Sebelum masuk waktu berbuka, pihak hotel ada menyediakan persembahan nyanyian lagu tradisional, kemudiannya ada ceramah dari ustaz jemputan yang akan berjalan dari satu meja ke meja yang lain sambil berinteraksi dengan tetamu yang hadir.

Bro lari awal-awal, takut ustaz tanya Bro soalan bukan. Dan risau Bro tersalah jawab (otak dah tak synchronize dengan badan – kes kekurang air & oksigen tak sampai otak)

Masuk sahaja waktu, ustaz jemputan tadi akan melaungkan azan di dalam dewan.

Bagi mereka yang ingin mendirikan solat, pihak hotel ada sediakan ruang untuk anda menunaikan solat.

Bufffet-Ramadhan-Hotel-Singgahsana-Petaling-Jaya

Bagi mereka yang ingin berbuka di sini.

Elok anda buat tempahan awal untuk Buffet Ramadhan Special @ Singgahsana pada harga RM69 (dewasa) dan 50% bagi kanak-kanak berumur 6 ~ 12 tahun.

Apa-apa pun terima kasih kepada Denaihati Network kerana sudi menjemput kami. Harap dimurahkan rezeki dan mampu mengadakan sesuatu majlis yang mampu memberi manfaat kepada semua blogger yang ada.

Dan maaf sebab Bro kena beransur awal untuk menunaikan kewajipan seorang suami (kena hantar wife pergi kerja)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Aku Budak Telok: Telok, <b>Kuala Langat</b> dan Klang Semasa Darurat <b>...</b>

Posted: 11 Jun 2013 09:05 AM PDT

Salam ukhuwah. Selepas berbicara pasal kehidupan atok nenek kita masa Jepun dulu, ada baiknya sembang-sembang itu kita panjangkan  dengan menyelit kisah-kisah tragis dan menyedihkan kehidupan rakyat terutamanya orang-orang kampung masa itu.

Kejadian demi kejadian Allah uji umat Melayu Islam dalam mempertahankan maruah agama dan bangsanya. Apa tidaknya! Mula-mula kita terpaksa berjihad menentang Inggeris kafir selama hampir 150 tahun. Kemudian datang pulak Jepun bagero menguji keimanan kita kepada Allah dengan kesukaran kehidupan masa perang. Alhamdulillah, kita berjaya dalam ujian tersebut.Tak lama selepas itu, kita diuji lagi dengan kebangkitan Cina  kafir komunis yang menentang agama dan ingin menjadikan bumi ini hak milik mereka. Kekentalan iman dan semangat jihad menjanjikan kemenangan hakiki sebelum kita dikurniakan Allah kemerdekaan pada 31 Ogos 1957. Apapun kritikan orang tentang kemerdekaan kita, selayaknya milik kita!

Banyak peristiwa ketika zaman darurat dahulu  (1948-1960)  yang mewarnai kehidupan leluhur kita di sekitar Kuala Langat dan Klang, walaupun tidak sehebat dan setragis tempat-tempat lain. Cuba lihat urutan peristiwa secara kronologi  kezaliman komunis dan kecekalan kita menentang mereka:

Semasa zaman pemerintahan Jepun, penduduk-penduduk telah hidup dalam keadaan huru-hara. Pada masa itu, orang-orang Cina telah dipindahkan oleh Jepun dari Banting ke kawasan Telok Panglima Garang dan Jenjarom. Masih aku ingat lagi cerita arwah ayahku tentang kawasan kebun kami di Telok Mengkuang yang dijadikan padang sasar pengganas Bintang Tiga (komunis) ini berlatih menembak. Buktinya, ketika kerja-kerja membersihkan kebun dijalankan, banyak terdapat serpihan botol-botol pecah. Kemungkinan botol-botol itu dijadikan target practice.Lebih menguatkan syak wasangka aku apabila ada orang kampung yang sebaya atuk aku bercerita dia pernah diberi upah oleh seorang towkay Cina untuk menghantar muatan beras dalam sampan pada waktu malam ke Telok Mengkuang yang terletak kira-kira 5 km dari pekan Telok Panglima Garang, sememangnya sunyi dan jauh dari petempatan Melayu. Setibanya dia di tempat itu, dia dapati ada kem latihan komunis di situ. Aku tak pulak bertanya sama ada dia melaporkan hal itu kepada polis atau tidak.
Namun ketika awal darurat bermula,(tak dapat dikenal pasti tarikh dan tahunnya), konco-konco komunis telah menembak dan menyerang Pusat Kawalan Polis dan askar. Penentangan ini telah mengakibatkan seorang anggota polis telah terbunuh di Balai Polis(mungkin balai polis Jenjarom atau Telok Datok)) manakala 2 orang komunis pun telah ditembak mati oleh anggota polis. Mangsa-mangsa tersebut telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Telok Panglima Garang.(butiran mangsa-mangsa tidak diperoleh)

Menurut akhbar Tamil Nesan, 14 November 1948, dalam tajuk "Keganasan komunis di Klang", menyatakan bahawa 2 pengganas, keturunan Banjar memasuki rumah seorang Melayu, Haji Mansor bin Dorasa dan isterinya Hajah Lahara sewaktu tidur di dalam rumah di batu 4, lalan Kapar, Klang. Kejadian itu

berlaku pada 13 November, pukul 3.20 pagi. Mereka menetak mati kedua-dua suami isteri tersebut dan seterusnya merompak $10,000 dan barang kemas bernilai $6000.

Pada 21 Disember 1948, akhbar ini, melaporkan perkembangan seterusnya pada 16 Disember, pukul 3.30 petang dimana sekumpulan komunis memukul dan menyeksa seorang buruh India di Estet Kampung Kuantan, berhampiran Klang, Selangor

Pada tahun 1949, Regimen Worcestershire tentera British berpindah masuk pada  1 September. Markas induk batalion pertama terletak di antara Klang dan Pelabuhan Swettenham,,bersetentang jalan besar dan landasan terbang yang tidak digunakan. Kem kompeni "A" di Telok Datok, 20 batu ke selatan, kompeni "B" berhampiran Batang Berjuntai, 24 batu ke utara dan kompeni "D"di Klang.   Pada awal Disember tahun yang sama, kompeni "A" dipindahkan dari Sungei Siput ke Telok Panglima Garang. Battalion tersebut terus berada di sana sehingga akhir 1951. Kompeni "A"kini diletakkan di bawah kawalan Battalion Pertama Regimen Suffolk untuk membasmi pengganas dalam hutan tebal sekitar situ. Pasukan itu tinggal di  Telok Panglima Garang sehingga Februari 1952, dan ketika yang sama Battalion Pertama Regimen Suffolk diganti oleh Battalion Pertama Somerset Light Infantry. Ketika di Klang, kompeni "A"merupakan pasukan pertama diangkut menggunakan helikopter ketika menjalankan operasi.


Untuk maklumat lanjut, sila ke http://www.worcestershireregiment.com/wr.php?main=inc/h_malaya1

Orang India juga tidak terlepas daripada kekejaman komunis di Selangor. Antara kejadian yang dilaporkan dalam Tamil Nesan, 19 Mac 1949, dalam tajuk "Pembunuhan di Selangor",adalah perkembangan pada 18 Mac, dimana 3 orang komunis menembak mati seorang penoreh getah India dari Estet Klang, di batu 31, Jalan besar Batu Laut-Banting, Kuala Langat, Selangor kerana dia tidak membantu komunis. Dua orang Cina bersenjata dan seorang India tidak bersenjata memanggil keluar penoreh getah India tersebut. Kedua-dua tangan mangsa diikat sebelum disembelih. Seterusnya, mereka menampal sebuah risalah komunis berbahasa Tamil di sebatang pokok kelapa berhampiran mayat. Pada hari yang sarna, komunis membunuh 3 orang penoreh getah berbangsa India dari Estet Chi Liung, di belakang pekan Kanchung Laut, Selangor. Mereka dibunuh kerana enggan bekerjasama dengan komunis.


Gangguan komunis memuncak di Malaya dengan pembunuhan Sir Henry Gurney seorang pesuruhjaya Tinggi British di Kuala Lumpur pada pada 7 Oktober  1951. Di Kg .Delek, Kg.Darat Batu dan Kg.Kanchung Tengah dan sekitarnya, komunis merampas 24 laras senapang patah " home guard " penduduk dan  berlaku pembunuhan 4 orang penduduk Kancong Laut termasuk ketua kampung (Tuan Hj.Siraj bin Mustafa) yang enggan berkerjasama dengan komunis.
Tamil Nesan, 12 Januari 1951, dalam tajuk "Orang Eropah masih menjadi sasaran komunis di Malaya", meyatakan bahawa pada 10 Januari, komunis menyerang W.J. Shaw, pengurus estet Brooklands, Banting, Kuala Langat, Selangor dan pembantunya, A.N. Symons. Dalam serangan ini, Shaw terbunuh manakala Symons mengalami kecederaan.

Tamil Nesan, 27 Februari 1953, dalam tajuk "Pencuri mencerobohi rumah", menyatakan bahawa 3 orang komunis bersenjata dan bertopeng memasuki sebuah rumah orang tua di Jalan 1 Y2, di Klang, Selangor pada 24 Februari. Seorang daripada kumpulan itu berdiri di luar rumah dan 2 orang lagi memasuki ke dalam rumah itu. Sewaktu kejadian itu berlangsung, pemilik rumah berada di belakang rumah, dan terjun melalui tingkap dengan menjerit "Mata-mata", Sebuah kereta peronda melalui kawasan itu dan melihat orang yang
menjerit itu serta melihat 2 orang komunis menaiki sebuah kereta di hadapan rumah itu.

Kerajaan Selangor turut mengumumkan kawasan putih di beberapa kawasan di Selangor dengan adanya kerjasama penduduk. Antaranya Tamil Nesan, 6 Disember 1954, dalam tajuk "Pengumuman kawasan putih di Selangor: Ini adalah kali pertama dan 140,000 penduduk dibebaskan dari perintah berkurung", melaporkan bahawa kerajaan Negeri Selangor mengumumkan Klang, Kuala Selangor dan Kuala Langat sebagai kawasan putih mulai 5 Disember, pukul 4 petang. Ini bermaksud 140,000 rakyat di kawasan itu boleh bergerak dengan bebas tapi masih berhati-hati. Ini adalah kali pertama dimana kawasan Selangor diisytiharkan sebagai kawasan putih. Langkah ini diambil oleh kerajaan kerana kegiatan dan keganasan komunis berkurangan di kawasan tersebut.

Tamil Nesan, 10 Januari 1955, dalam tajuk "Sultan Selangor mengucapkan tahniah kepada penduduk
kawasan putih", menyatakan bahawa Sultan Selangor mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada penduduk yang membantu kerajaan dalam membanteraskan komunis dengan menghentikan semua bantuan yang diberi kepada komunis sebelum ini. Pada hari ini dalam tahun 1955, Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor Sultan Hisamuddin Alam Shah Ibni-Almarhum Sultan Alaiddin Sulaiman Shah telah mengisytiharkan Kuala Langat di negeri Selangor sebagai kawasan putih. Upacara perisytiharan ini telah diadakan di Padang Teluk Datok.
Perisytiharan Kuala Langat sebagai kawasan putih yang ke 3 di negeri Selangor dan yang ke 29 di Persekutuan Tanah Melayu adalah hasil dari usaha Jawatankuasa Kerja Perang Daerah yang nmnjalankan operasi NASSAU bagi menghapuskan kegiatan komunis di negeri Selangor. Operasi yang dimulakan pada Disember 1954 dan berakhir pada tahun 1955 ini, telah berjaya menyekat bekalan makanan untuk 3 platoon ahli Parti Komunis Malaya di kawasan Kuala Langat. Pengawalan yang ketat serta serangan-serangan ke atas kubu-kubu komunis oleh Battalion Pertama The Royal Hampshire Regiment, Battalion ke 7 Regiment Askar Melayu dan Battalion Pertama The Fiji Infantry Regiment telah membawa kejayaan kepada operasi "NASSAU".   Dengan pemusnahan sepenuhnya kubu-kubu komunis dan juga penyerahan diri ahli parti komunis di Daerah Kuala Langat ini, maka Kuala Langat telah dapat diisytiharkan sebagai  kawasan putih.   Dengan itu juga bermakna penduduk Kuala Langat adalah bebas daripada kuatkuasa undang-undang darurat.

Tamil Nesan, 14 Februari 1957, dalam tajuk "Kebakaran di rumah penolong pengurus Estet", menyatakan bahawa sekumpulan komunis membakar rumah seorang penolong pengurus iaitu V Palaniandy (36 tahun), di Estet Brown, Klang, pada 13 Februari. Mereka turut menghiris dia dengan pisau di kepala, perut dan dada. Isteri beliau dan 3 orang anaknya yang menghampiri untuk membantu suaminya turut dihiris 4 kali di leher. Kebakaran ini membawa kerugian $15000 dan hampir seluruh rumah telah musnah dan semua orang dalam rumahnya selamat keluar melalui pintu belakang rumah.

Tamil Nesan, 8 Mac 1957, dalam tajuk "Pembunuhan seorang wanita Uresh",menyatakan bahawa sekumpulan komunis memasuki rumah seorang Uresh di Kuala Klang, Selangor pada 7 Mac dan membunuh seorang ibu dengan teruk, Mereka menghiris dia dengan parang.

T

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved