ads

Sabtu, 16 Mac 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: MB : Tanah <b>di Bukit Raja</b> Diambil Untuk <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 06:56 AM PST

MB PC Songkok 01
BANGI, 6 JAN : Tanah 200 ekar yang diambil di Bukit Raja oleh Kerajaan Selangor adalah untuk kepentingan awam, iaitu untuk membina kem tentera, dan adalah tidak adil jika ia digunakan untuk tujuan komersial.
Oleh itu, Kerajaan Selangor tetap dengan berpendirian bahawa sebarang pembangunan komersial di tanah tersebut tidak akan diluluskan.
Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Kerajaan Selangor mengambil tanah tersebut daripada pemilik estet untuk diberi kepada Kerajaan Persekutuan untuk kegunaan awam.
"Kerajaan Negeri membuat surat mengambil alihan tanah itu. Surat pengambilan tanah ini adalah untuk kegunaan awam. Dalam surat itu kita sebut tentang penggunaannya.
"Jadi apabila kita beli tanah daripada tuan tanah, ia dijual mengikut kegunaan awam.
"Tetapi apabila ia ingin digunakan bagi tujuan komersial, tanggungjawab Kerajaan Negeri adalah berbeza," katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat dan Lawatan Tapak di Sekolah Rendah Agama (SRA) di Sungai Tangkas, di sini hari ini.
Tambah Abdul Khalid, Kerajaan Negeri tidak keberatan untuk mendengar sebarang cadangan daripada Kerajaan Persekutuan, namun menyarankan agar Kerajaan Persekutuan melaksanakan apa yang telah dirancang.

Sebelum ini, Kerajaan Negeri memutuskan agar tidak membenarkan sebarang pembangunan komersial di atas tanah tersebut yang diambil pada tahun 1980-an untuk pembinaan kem tentera 8 Briged.
Sebelum ini dilaporkan bahawa status dan kegunaan tanah seluas 200 ekar di kawasan Perindustrian Bukit Raja, Klang itu muncul di dalam skandal yang membabitkan syarikat Ketua Wanita Umno Selangor dan saudagar karpet Deepak Jaikishan.
Minggu lepas, akhbar Selangorkini melaporkan bahawa usaha sedang giat dilakukan untuk menjual tanah tersebut kepada Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Boustead Holdings Berhad.
Boustead adalah unit pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang menyimpan caruman dari potongan gaji anggota tentera.
Syarikat yang berusaha untuk menjual tanah tersebut adalah Awan Megah Sdn Bhd yang mana pengarahnya adalah Ketua Wanita Umno Selangor, Senator Datuk Raja Ropiah Raja Abdullah.
Akan tetapi, Kerajaan PR Selangor mempertikaikan bagaimana tanah yang telah digazetkan untuk kem tentera boleh diurusniaga secara komersil melainkan dengan arahan dan campur tangan pihak yang benar-benar berkuasa.

Hangit Blog: Altantuya dibunuh <b>di</b> tanah <b>Bukit Raja</b> Deepak-Ropiah <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2013 07:40 AM PST


Satu maklumat yang mengejutkan berkaitan pembunuhan kejam Altantuya Shaaribu ialah ia telah dikaitkan dengan isu perjanjian RM 160 juta Boustead Holdings Bhd, di mana firma senaraian awam itu dipercayai telah membantu dengan membeli 223 ekar tanah di Bukit Raja, Selangor untuk mendiamkan rentetan pendedahan rasuah yang dilemparkan oleh sekutu bertukar musuh Deepak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

Adakah penterjemah Mongolia yang cantik berusia 28 tahun itu didakwa pernah menjadi perempuan simpanan Najib pada suatu ketika dahulu, dibunuh di atas tanah tersebut oleh dua bekas pengawal peribadinya pada tahun 2006 - ditembak sebanyak dua kali dan badannya kemudian dibom sehingga berkecai dengan menggunakan bahan letupan gred C4 untuk mencegah dari dikenalpasti?

Ini adalah antara soalan-soalan yang dikemukakan kepada pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli pada sidang akhbar yang diadakan pada hari Rabu untuk menyelidiki ke dalam intipati perjanjian Boustead, yang juga melibatkan ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiaah.

"Saya tidak pasti akan perkara itu. Ia tidak pernah terlintas dalam fikiran kami tetapi kami akan selidik," kata Rafizi kepada wartawan.

Hantu Altantuya- lebih dari khabar angin?


Menurut kertas pertuduhan, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar telah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja, sebuah daerah kecil di negeri Selangor, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kedua-dua bekas polis itu telah dijatuhkan hukuman gantung pada 2009 selepas perbicaraan mahkamah yang menarik minat seluruh negara. Kedua-dua mereka merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan yang mengawal Najib dan isterinya Rosmah. Mereka telah mengemukakan rayuan bagi hukuman itu dan sedang menunggu untuk menjalani hukuman mati kerana tarikh pendengaran semula rayuan dikatakan sengaja ditangguh sehingga pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun sebelum berakhirnya tahun ini.

Semasa penyiasatan yang membawa kepada perbicaraan itu, mereka telah membawa polis ke tempat kejadian. Polis menemui serpihan tulang, yang kemudiannya disahkan sebagai milik Altantuya, dalam tanah hutan berhampiran Empangan Subang di Puncak Alam, Shah Alam.

Sehingga hari ini, tidak diketahui jika Altantuya benar-benar berada di kawasan Bukit Raja yang sekarang menjadi isu perbalahan dalam perjanjian Deepak-Ropiaah-Boustead.

Jika benar, apakah kaitan semua ini? Adakah ia dilihat sebagai sebab kenapa Najib kelihatan tergesa-gesa untuk memuaskan hati Deepak dan mementerai perjanjian penswastaan tanah kementerian Pertahanan kepada Ropiaah? Dan mengapa?

Jawapan kepada soalan-soalan ini masih lagi kabur sehingga lebih banyak maklumat didedahkan. Walau bagaimanapun, kepada wartawan yang sedang mengikuti kes kedua-dua perjanjian Boustead dan dakwaan Deepak, ia mungkin lebih daripada satu kebetulan terutama sekali apabila Deepak telah berkali-kali berikrar dia tidak akan berhenti membuat pendedahan sehingga "roh Altantuya mendapat keadilan". Setakat ini, Deepak yang telah dipanggil 'anak ikan' Rosmah tidak memberi penjelasan mengapa.

Ironinya, timbalan pengerusi Boustead Holdings yang juga pengarah urusan kumpulan Lodin Wok Kamaruddin juga telah dituduh sebagai seorang individu penting terlibat dalam penjejakan wang haram sejumlah RM 570 juta yang dibayar sebagai komisyen oleh firma kelengkapan tentera laut Perancis DCNS kepada Najib dan rakannya Razak Baginda untuk membolehkan pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai RM7.3bil oleh kerajaan Malaysia.

Najib mesti memuaskan rakan-rakan dalam Umno atau parti akan berpecah


Deepak yang berusia 40 tahun telah mendapat 'mangsa' pertamanya. Najib dikhabarkan telah mengalami strok kecil kerana tekanan dan desakan terutama dari rakan-rakan Umno untuk menjawab kepada dakwaan rasuah yang dilemparkan kepada dirinya dan isteri.

PM yang berusia 59 tahun itu telah menangkis khabar angin itu dengan menegaskan bahawa dirinya 'sihat'. Namun masih terdapat keraguan terhadap dirinya kerana penafiannya tidak bersifat mutlak.

"Bagi kami, keadaan kesihatan Najib tidak menjejaskan persiapan kami untuk PRU ke-13 dan bagaimana kita mentadbir urus Malaysia. Najib hanya perlu menjawab kepada Umno dan memuaskan hati mereka sahaja. Jika dia tidak berbuat demikian, Umno akan berpecah. Jika rakan-rakannya dalam Umno tidak berpuas hati atau merasa dia tidak layak dari segi kesihatan untuk memimpin mereka semasa PRU ke-13, mereka pasti akan mengambil kesempatan atas cerita keuzuran Najib," Rafizi memberitahu Malaysia Chronicle di luar persidangan akhbar.

Pemimpin PKR itu telah mengesahkan bahawa dia juga ada mendengar khabar bahawa Najib telah mengalami strok kecil dan PM sedang berada di Singapura untuk 'berehat'. IS HE REALLY ILL? Najib must clarify rumors he had a stroke & was resting in S'pore - Rafizi

Arahan berdiam diri Dr M berikutan isu 'kelemahan' Najib: "Jatuhkannya" kemudian


Penganalisis Umno telah memberi amaran akan berlaku perebutan kuasa dalaman, yang mereka jangkakan dimana kemuncaknya akan menyaksikan Najib berundur sebelum pilihan raya umum berlangsung, menyerahkan tampuk pimpinan kepada Muhyiddin Yassin, timbalannya dengan menyatakan kesihatan yang kurang baik sebagai alasan.

Tidak hairanlah jika Muhyiddin dan bekas PM Mahathir Mohamad telah dituduh sebagai dalang disebalik pendedahan Deepak. NEW PM FOR MALAYSIA? Najib to be forced to step down on 'health reasons'?OPPORTUNITY KNOCKS AT MUHYIDDIN'S DOOR: No direct denial from Najib, only 'healthy' claim
Mahathir, yang masih dianggap sebagai lelaki yang paling berkuasa dalam Umno, baru-baru ini dilaporkan memberitahu ahli-ahli Umno secara sulit tentang kontroversi yang melibatkan Najib, Presiden Umno sekarang.

Mahathir yang berusia 87 tahun itu menasihatkan ahli-ahli parti tidak mengadu atau membincangkan kelemahan Najib sehingga pilihan raya umum sudah tamat.

"Apabila BN memenangi pilihan raya umum ke-13, barulah kita boleh membetulkan kesilapan dan salah laku untuk kepentingan semua …Apabila masa itu tiba, kita boleh menegur dan menjatuhkannya," Mahathir dipetik sebagai berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Malaysia Chronicle

Tanah <b>di Bukit Raja</b> Diambil Untuk Kepentingan Awam, Bukan <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2013 02:47 AM PST

BANGI, 6 JAN : Tanah 200 ekar yang diambil di Bukit Raja oleh Kerajaan Selangor adalah untuk kepentingan awam, iaitu untuk membina kem tentera, dan adalah tidak adil jika ia digunakan untuk tujuan komersial.

Oleh itu, Kerajaan Selangor tetap dengan berpendirian bahawa sebarang pembangunan komersial di tanah tersebut tidak akan diluluskan.

Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata Kerajaan Selangor mengambil tanah tersebut daripada pemilik estet untuk diberi kepada Kerajaan Persekutuan untuk kegunaan awam.

"Kerajaan Negeri membuat surat mengambil alihan tanah itu. Surat pengambilan tanah ini adalah untuk kegunaan awam. Dalam surat itu kita sebut tentang penggunaannya.

"Jadi apabila kita beli tanah daripada tuan tanah, ia dijual mengikut kegunaan awam.

"Tetapi apabila ia ingin digunakan bagi tujuan komersial, tanggungjawab Kerajaan Negeri adalah berbeza," katanya kepada pemberita selepas Program Mesra Rakyat dan Lawatan Tapak di Sekolah Rendah Agama (SRA) di Sungai Tangkas, di sini hari ini.

Tambah Abdul Khalid, Kerajaan Negeri tidak keberatan untuk mendengar sebarang cadangan daripada Kerajaan Persekutuan, namun menyarankan agar Kerajaan Persekutuan melaksanakan apa yang telah dirancang.

Sebelum ini, Kerajaan Negeri memutuskan agar tidak membenarkan sebarang pembangunan komersial di atas tanah tersebut yang diambil pada tahun 1980-an untuk pembinaan kem tentera 8 Briged.

Sebelum ini dilaporkan bahawa status dan kegunaan tanah seluas 200 ekar di kawasan Perindustrian Bukit Raja, Klang itu muncul di dalam skandal yang membabitkan syarikat Ketua Wanita Umno Selangor dan saudagar karpet Deepak Jaikishan.

Minggu lepas, akhbar Selangorkini melaporkan bahawa usaha sedang giat dilakukan untuk menjual tanah tersebut kepada Bakti Wira Development Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan hartanah yang dimiliki sepenuhnya oleh Boustead Holdings Berhad.

Boustead adalah unit pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang menyimpan caruman dari potongan gaji anggota tentera.

Syarikat yang berusaha untuk menjual tanah tersebut adalah Awan Megah Sdn Bhd yang mana pengarahnya adalah Ketua Wanita Umno Selangor, Senator Datuk Raja Ropiah Raja Abdullah.

Akan tetapi, Kerajaan PR Selangor mempertikaikan bagaimana tanah yang telah digazetkan untuk kem tentera boleh diurusniaga secara komersil melainkan dengan arahan dan campur tangan pihak yang benar-benar berkuasa.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Malam Cinta Rasul <b>di</b> Dataran Merdeka - umno bahagian <b>cheras</b> <b>...</b>

Posted: 10 Mar 2013 11:19 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Malam Cinta Rasul yang telah berjaya menarik seramai lebih 10,000 pengunjung di Stadium Badminton Cheras pada Januari 2013 yang lalu akan diadakan sekali lagi pada 23 Mac ini bertempat di Dataran Merdeka.

Burger & Roti John Terbaik <b>di Cheras</b> | Santai Leeza

Posted: 28 Feb 2013 05:30 PM PST

Sepanjang pengalaman leeza lepak makan di serata ibu kota ni, leeza berpendapat burger dan roti john yang paling terbaik adalah di Taman Len Sen, Cheras. Berdekatan dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik. Tahap terbaik tu leeza bagi 10/10 bintang !!
Burger Double kepunyaan Hero Leeza

     Servis memang SANGAT BAIK. Yang paling best, boleh call pak cik ni order then lepas tu datang pick up order. Menarik kan, tak payah susah-susah nak tunggu. 
     Boleh makan kat kedai tu tapi pilihan air hanya ada air gas jer dan suasana agak romantik (maksudnya tak lah terang-benderang suasananya).
     Sepanjang pemerhatian leeza, selalunya memang ramai orang lah beli kat kedai pak cik ni. Tapi tak lah sampai orang beratur panjang, macam nak beli burger bakar. Heeeee..... So kalau anda semua tinggal berdekatan, bolehlah cuba burger, roti john dan seangkatan dengannya di kedai pak cik yang tidak leeza ketahui namanya ini. he he he
Roti John Milik Leeza ~ Perghhh
Area Taman Len Sen, Dekat dengan Sekolah Kebangsaan Sri Anggerik, Ada Petronas berdekatan kedai pak cik tu dan berhadapan dengan gerai buah-buahan.

TITIK SANTAI :: :: ::  
Leeza terasa nak pergi serbu kedai pak cik ni lah... Ouch.... Yummie nyer..
 

WANITA CINA DITIKAM <b>DI</b> LRT <b>CHERAS</b>... ADA KAITAN DENGAN <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 11:15 PM PST


Seorang wanita Cina dilaporkan telah ditikam di paha dan badannya. Wanita Cina itu bagaimanapun, berjaya memandu ke sebuah klinik sebelum pengsan.

Insiden tersebut merupakan satu lagi serangan terhadap wanita yang berjalan bersendirian.

Chin Suet Fong yang mengalami kecederaan pada Khamis lalu, terpaksa dimasukkan ke ICU selama tiga hari di sebuah hospital swasta di Cheras selepas menjalani pembedahan kecemasan.

Mangsa yang berusia 39 tahun, kini telah dipindahkan ke wad biasa pada Ahad lalu di mana dia sekarang sedang berehat.

Chin Suet Fong merupakan bertugas sebagai setiausaha di sebuah firma guaman di Mid Valley City, memberitahu dia turun dari LRT di Stesen Bandar Tun Razak pada jam 8:30 malam dan menuju ke keretanya yang diletakkan di tempat parkir di kawasan stesen berkenaan.

Ketika sedang menuju ke keretanya, dia melihat dua orang lelaki yang sedang bertinggung di antara selaan kereta-kereta yang sedang diparkir di sitiu. Memikirkan yang kedua-dua orang lelaki tersebut sedang cuba memecah masuk ke dalam sebuah kereta, dia berjalan pantas.

Bagaimanapun, kedua-dua suspek yang memakai topi keledar penuh yang menutup muka, menerpa ke arahnya dan meragut beg tangannya. Chin menjerit dan cuba menarik beg tangannya. Salah seorang daripada penjenayah tersebut mengugut akan menikamnya sekiranya dia tidak menyerahkan beg tangan kepada mereka.

Chin kemudiannya ditikam sebanyak dua kali dengan pisau pada bahagian paha dan badan. Kedua-dua penjenayah tersebut segera melarikan diri apabila melihat Chin jatuh. Wanita berkenaan kemudiannya masuk ke dalam keretanya dan memandu ke sebuah klinik di Taman Midah yang terletak lebih kurang 2 1/2 kilometer dari stesen LRT itu. (SUMBER)

Nampaknya, satu lagi peluang untuk DAP dan Pakatan Rakyat menghentam PDRM dan menyalahkan Melayu-Bumiputera atau lebih tepat lagi UMNO untuk insiden ini. Kit Siang akan menjadi orang terulung yang akan menyatakan, Malaysia di bawah Barisan Nasional sudah tidak selamat sehinggakan wanita Cina menjadi mangsa rompakan dan tikaman.

Namun, ada juga perkara yang perlu diperhatikan. Adakah RAPID tidak menyediakan pengawal keselamatan di stesen berkenaan, ditambah pula dengan kawasan parkir yang tidaklah begitu terang dan cerah? Kalau ada, ke mana perginya pengawal keselamatan berkenaan? Adakah pengawal keselamatan itu tertidur, terpergi ke bilik air semasa kejadian, atau sebenarnya memang RAPID tidak mempunyai BAJET untuk memastikan keselamatan pelanggan-pelanggan mereka sepertimana yang terpampang pada papan kenyataan di tempat parkir yang menyatakan, RAPID TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB ATAS SEBARANG KEMALANGAN DI TEMPAT PARKIR itu, kerana segala-galanya adalah di atas tanggungjawab pelanggan LRT semata-mata?

Meh kita tengok drama ini sampai ke mana panjangnya!!!

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Adun <b>Teluk Datuk</b> Bantu Mangsa Rumah Terbakar

Posted: 05 Feb 2013 01:41 AM PST

TELUK DATUK 5 JAN : Tiga buah keluarga yang menjadi mangsa kejadian rumah terbakar di Kampung Sungai Cheeding di sini masing-masing menerima sumbangan kilat berjumlah RM1,000 setiap keluarga daripada Adun Teluk Datok, Philip Tan pagi semalam.

Kebakaran awal pagi semalam memusnahkan dua buah rumah sewa di Lot 6694 Jalan Enggang.

Sehubungan itu, Philip Tan yang melakukan tinjauan di lokasi kejadian kira-kira 10 pagi semalam bertindak menyalurkan bantuan kewangan segera untuk setiap keluarga yang terlibat.

"Mereka bukan sahaja kehilangan harta benda, malah lebih malang ada antara mereka kehilangan punca rezeki kerana semua terbakar.

"Sejam selepas lawatan, saya bawa mereka ke pejabat untuk mengambil sumbangan wang. Saya harap wang tersebut dapat sedikit sebanyak meringankan beban mangsa," ujar Philip.

Mereka yang menerima sumbangan ialah Normahzurah Mohammad dan Tukmia Ahmad yang merupakan penyewa kedua-dua rumah tersebut.

Turut menerima sumbangan ialah tuan rumah tersebut iaitu Mohamad Hanif Samani.

"Beliau tidak mempunyai pendapatan lain selain rumah sewa tersebut, maka saya percaya beliau juga layak menerima bantuan kewangan," jelas Philip.

Tambah beliau, kesemua mangsa kini menumpang buat sementara di rumah saudara mara.

Selain bantuan kewangan, Philip turut menyalurkan bantuan lain seperti selimut, bantal dan tikar.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


tumpang sekole...?: Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 12:54 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-malaysiakini 


cheers.


Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula terima - Rakyat Marhaen

Posted: 05 Feb 2013 06:06 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim <b>di Semenyih</b> & Rembau 16 Mac <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2013 07:45 PM PDT

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan ceramahnya sempena program siri Jelajah Merdeka Rakyat di DUN Semenyih (Selangor) & Parlimen Rembau (Negeri Sembilan) pada 16 Mac ini.

Anwar Sabak BernamCeramah di Semenyih itu akan diadakan di Padang Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ) Semenyih, Hulu Langat bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Antara barisan penceramah malam itu yang akan bersama Anwar terdiri daripada Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamruddin, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Caves, Amiruddin Shari dan T Chandra Mohan.

Manakala ceramah seterusnya di Rembau akan diadakan di Markaz KEADILAN Kg Pedas Tengah, Rembau, Negeri Sembilan jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Penceramah yang akan turut serta dengan Ketua Pembangkang itu terdiri daripada Mantan Panglima Angkatan Tentera Darat, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein, Pengrusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke Siew Fook dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paroi, Mohd Taufik Abdul Ghani.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=47280

Pesuruhjaya Sumpah <b>Di Semenyih</b> - Bandar Tasik Kesuma

Posted: 05 Mar 2013 02:27 AM PST

Puas mencari pejabat pesuruhjaya sumpah di Semenyih. Nak pitam mencari di tengah-tengah panas menjenguk dari setiap inci blok-blok kedai di pekan Semenyih. Mujur terjumpa satu yang terletak bertentangan dengan bahagian sisi Restoran Jamek Maju dan betul-betul di belakang kedai aksesori kereta. Khabarnya ada satu lagi terletak sebaris dengan Maybank Semenyih.

Kadang-kadang tiada siapa pun yang peduli siapa Pesuruhjaya Sumpah, kenapa pejabat kecil saja tak seperti pejabat peguam yang besar dan kenapa khidmat mereka diperlukan.

Kita memerlukan Pesuruhjaya Sumpah untuk mengesahkan pengakuan bersumpah. Manakala seseorang yang ingin memohon sebagai Pesuruhjaya Sumpah mestilah :
- seorang warganegara Malaysia
- berumur lebih 21 tahun dan tidak lebih 65 tahun.
- mempunyai kelakuan baik
- fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia
- sihat yang merangkumi fizikal dan mental
- tiada rekod jenayah
- tidak pernah bankrap
- mempunyai kelulusan SPM/MCE

Siapakah yang boleh memohon menjadi Pesuruhjaya Sumpah :
- Pegawai dalam sektor kerajaan yang telah pencen.
- Pekerja dalam sektor swasta atau bekerja sendiri.

Mereka juga dikehendaki mengambil peperiksaan khas dan markah lulus lebih 50%. Mereka juga mestilah sentiasa mengemaskini pengetahuan mereka tentang hal berkaitan dokumentasi.

Nampak macam senang tapi susah juga untuk menjadi seorang Pesuruhjaya Sumpah.

Dapatkan khidmat Pesuruhjaya Sumpah di Semenyih disini :

No. 25, Tingkat Bawah Kiri, Jln Pasar Baru Semenyih, Selangor Darul Ehsan. Email : happystar9909@yahoo.com (012-2073979)

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


STEAK DAN BURGER <b>DI</b> GERMAN DELI IMBISS, <b>AMPANG</b> JAYA

Posted: 14 Feb 2013 03:51 AM PST








Lepas jemput Nadia balik 'kerja' di Bank Rakyat petang semalam, Nadia kata terus makan lah ya. UnclePali pun drive sambil tanya nak makan tempat jauh ke dekat? Nadia terus jawab tempat jauh tanpa beritahu mana dia nak makan.

UnclePali terpinga2. Terus memandu sambil tunggu Nadia decide nak makan di mana. Kemudian Nadia bersuara nak makan ayam tandoori kat Mahbub, Bangsar. Kjee pun kata dah lama tak makan murtabak daging Singapura Mahbub yang sedap.

Tapi masa UnclePali terus drive, Kjee tiba2 teringat entry Dr Ina Harlina mengenai tempat makan di Ampang Jaya yang menghidangkan makanan dari Jerman. Apabila Kjee buka mulut jer, Nadia terus keluarkan handfon dia dan surf blog Dr Ina kesayangan dia tu.

Terjerit Nadia. Okay, jom ke Ampang Jaya. "Kak Ina kata kat Petronas, belakang McD," kata Nadia excited. UnclePali pulak kata dia tahu dimana. "Mungkin kat bangunan Max Value. Sebelah restoran Nasi Kandar Kayu. Saya rasa pernah nampak restoran tu tapi kita tak makan situ," tambah UnclePali.

Setelah UnclePali turunkan Kjee dan Nadia sementara dia cari parking, kami dua beranak pun jalan menuju ke dalam bangunan yang menempatkan beberapa kedai2 kecil. Ada restoran, ada kedai dobi dan juga kedai serbaguna.

Sebaik duduk, waiter berbangsa Bangla datang membawa menu. Terbeliak mata Nadia. The pictures were so impressive. Kami jadi rambang mata tak tahu nak makan apa. Tetapi Kjee teringat Dr Ina kata the portions are generous.

So Kjee order tiga jenis makanan untuk kami makan bersama iaitu Caesar Salad, Rump Steak dan burger. Burger ni Kjee tak pasti yang mana satu sebab tak sempat ambil gambar dan kena sambar. Seingat Kjee, burger dua tingkat.

Kemudian kami order mug besar Root Beer dan freshly brew coffee.

Salad sampai dulu diikuti dengan Burger dan steak. Rump steak liat sikit. Waiter Bangla tu dah beritahu awal2, daging rump steak tinggal yang terakhir. Kalau nak tukar makanan lain bolehlah. Tetapi Kjee kata tak perlu.

Portion rump steak tu memang cukup untuk dua orang dengan side dish seperti mix vege dan jagung yang crunchy serta sos yang sedap. Hirisan caramalised bawang yang diletakkan diatas steak juga cukup menyelerakan.

Burgernya sikit lebih kurang macam yang kami makan di MJ Burger, Taman Melawati.

Memang sangat2 memuaskan. Nadia kata lain kali datang dia nak makan Burger Megaton yang menggunakan 1 kg daging. Kjee pulak teruja nak cuba beef hotdog 180gms.

Thnx Dr Ina beri kami idea makan di sini. Lain kali pasti kami singgah lagi. Baca sini. Ia dibuka setiap hari dari jam 12 tgh hingga 10 mlm. Menurut waiter, kedai itu milik seorang chef berbangsa Jerman yang beristerikan wanita Melayu. So sah2 halal!

RAKYAT MARHAEN: JMR <b>DI AMPANG</b> PART 2 - 5-3-2013

Posted: 05 Mar 2013 03:36 PM PST

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Ampang</b> Jaya (MPAJ) - 08 <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 12:00 AM PST


Kekosongan di Terdapat 4 kekosongan jawatan di Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ). Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) mempelawa individu warganegara Malaysia yang berkelayan untuk memohon jawatan sebagai:-

1. PENOLONG PEGAWAI UNDANG-UNDANG

2. PENOLONG AKAUNTAN

3. PEMBANTU AKAUNTAN

4. PEMANDU KENDERAAN

Klik Untuk Maklumat Lanjut



Tarikh Tutup Permohonan : 08 Mac 2013
Lokasi: Selangor
Sektor: Kerajaan


 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved