ads

Rabu, 4 April 2012

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pejabat Setiausaha Kerajaan <b>Negeri Selangor</b>

Posted: 01 Apr 2012 10:34 AM PDT

Have you gotten into a rut at work? Would you like to be more engaged, satisfied, and fulfilled in your work? Would you like to be more productive and feel a greater sense of accomplishment at the end of each day? Well you can. It just takes a desire and commitment to renew your habits and routines. Follow these tips and you'll see your work life improve. And that improvement will trickle into the rest of your life too.

Learning and Improving. Always be on the lookout for opportunities to learn and improve your skills. Look for good seminars and training. Then ask work if you can attend and will they pay for your admission. If your company pays for education, use it! Borrow books from your local library, the company library, or even from your boss. Borrow some motivational audio tapes from your local library. Keep learning to continually renew your enthusiasm.

Creative Thinking. Is your job boring? If so, take some responsibility in changing that. How can you make it more fun, more creative, more varied, etc.? What can you do that no one has done before? How could you grow enthusiasm at work? What is a new way that you could do old things? What processes could you alter to save time, work and money?

Learn from Criticism. Don't immediately reject critiques from others, even if you don't like or respect them. Sometimes people you don't like may be giving you more honest feedback than you can get from others. Don't take it personally. Even if it is personal, who cares? Listen, process, and then decide what positive action you might want to take.

Ask for Help. Don't be afraid to collaborate with others. Don't wait for your company to tell you what to do. Think creatively about how you can work with others to generate a greater result than if you had each worked on this alone.

Take Your Vacation Time. Try doing something different. If you always go on a trip, try taking a more local vacation, and really get some good rest time. Or if you always stay local, try visiting a new place. Variety is one of the keys to happiness.

Take Breaks. It's a fact that taking breaks will increase productivity. It's been proven in studies. If you need to, find someone to help ensure you take a morning and afternoon break.

Don't Check Email First Thing. Unless this is required in your job, then let it go until after you've completed your top priority of the day. And then process email in batches, say two or three times a day.

Turn off Your Computer. "What?!" you say. "Everything is done on my computer!" Well is it really? What percentage truly is? Plan to have your computer on only for that amount of time each day. Plan out blocks of time for different computer tasks and work from a checklist to keep you focused. Giving your eyes a rest from the screen will give you more energy for creating. Even if you just close your eyes as you think of a response to an email can help too.

Power Question. Keep a question like this at your desk to help you stay focused: "Am I making the most of my time right now?" or "Is this the most productive use of my time?"

Accept That You'll Never Finish Your Task List. For perfectionists and overachievers this is as frustrating as a greyhound forever chasing the mechanical bunny around the track. Get off that track. Just make sure you work on your most important stuff first. Let the fluff slide, not your priorities.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Rumah sewa <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 01:45 AM PST

Salam,

Saya jana, 24 tahun, dan sedang mencari sebuah rumah/apartment untuk disewa di kawasan Salak Tinggi mahupun yang berdekatan.
Saya bekerja di Cyberjaya dan sering ke Putrajaya. Sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai rumah sewa di kwasan ini, harap dapat hubungi saya. :cry:
Thanks! 0129272951

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


RM9 juta untuk letupkan batu besar <b>di Jeram</b> Pelagus : my Sarawak <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 12:02 PM PDT

KUCHING: Sebanyak RM9 juta telah diperuntukkan bagi kerja-kerja meletupkan batu besar di sepanjang laluan Jeram Pelagus, Batang Rajang di Kapit yang dijangka akan bermula dalam masa terdekat.

Menteri Pembangunan Infrastruktur dan Perhubungan Dato Sri Michael Manyin Jawong berkata, dengan meletupkan batu-batu besar yang dianggarkan mengambil masa sembilan bulan itu, ia diharap mampu mengurangkan insiden kemalangan di jeram terbabit.

"Kerja meletupkan batu-batu di jeram itu akan di- mulakan bila-bila masa dari sekarang, ia telah melalui penilaian alam sekitar dan kami telah diberi lampu hijau untuk meneruskannya oleh Lembaga Sumber Asli dan Alam Sekitar (NREB) pada tahun lalu.

"Kami menerima peruntukan RM9 juta dan jumlah itu diluluskan kabinet tetapi kami merasakan ia mungkin tidak mencukupi… jadi kena tunggu dan lihat," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Mesyuarat Pertama Jemaah Ahli Lembaga Sungai Sarawak (LSS) 2012 yang dihadiri Pengerusi LSS Datuk Roland Sagah dan Ahli LSS Snowdan Lawan di sini, semalam.

Menurut Manyin, bagai-manapun pada masa kerja letupan yang membabitkan tujuh batu besar sepanjang jeram itu, sungai berkenaan tidak akan ditutup tetapi ia dilakukan semasa tidak ada trafik.

Beliau berkata, meman-dangkan ia kali pertama untuk kerja meletupkan batu di sungai maka ia akan meng- gunakan kepakaran asing de-ngan membawa masuk syarikat dari luar untuk mengendalikannya.

Katanya, upacara 'Miring' yang telah disempurnakan Menteri Kemajuan Tanah merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Baleh Tan Sri James Masing baru-baru ini bukan sahaja untuk mene-nangkan roh tetapi memaklumkan kepada penduduk yang tinggal berdekatan.

"Kami percaya ramai nyawa yang hilang kerana jeram ini dan kami berharap selepas le-tupan dilakukan ia memudah-kan lagi penduduk setempat melalui sungai dan idea daripada LSS ini juga mendapat sokongan penduduk tempatan," ujar Manyin.

Antara agensi yang terlibat dalam kerja meletupkan batu berkenaan termasuk Jabatan Kerja Raya, Jabatan Pengairan dan Saliran (DID) dan NREB.

Sementara itu Ketua Pegawai Eksekutif LSS William Jinep berkata, dengan me- letupkan batu besar di se- panjang jeram Pelagus itu ia mampu memberi manfaat kepada kira-kira 20 rumah panjang yang terletak selepas lokasi jeram sehingga ke Belaga.

"Kawasan yang terjejas akibat aktiviti ini hanya melibatkan satu kilometer sahaja," katanya.

Batu-batu besar di sepanjang laluan Jeram Pelagus di-letupkan untuk memudahkan perjalanan penduduk khas-nya pada musim kemarau dan hanya melibatkan tujuh batu besar yang terdapat di sepanjang jeram ini, iaitu Batu Lapuh, Batu Nabau, Batu Kawi, Batu Sukat, Batu Tilan, Batu Naga dan Batu Pantu.

Batu-batu tersebut perlu di-musnahkan kerana setiap kali musim kemarau dan sungai berada dalam keadaan cetek, bot ekspres tidak dapat me-lalui jeram berkenaan.

Category: Berita Tempatan, Sarawak

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Dua beranak ditemui mati di rumah <b>di Puchong</b> | N9 Kini - Portal <b>...</b>

Posted: 12 Mar 2012 03:44 AM PDT

KUALA LUMPUR: 12 Mac – Dua beranak, dipercayai mangsa pembunuhan sejak empat hari lalu, ditemui di rumah mereka di Taman Kinrara, Puchong, di sini malam tadi.

Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abdul Razak Elias, berkata mangsa, lelaki berusia 56 tahun itu dan anak perempuannya berumur 23 tahun, seorang pensyarah di sebuah pusat pengajian swasta di Lembah Klang, ditemui mati di bilik berasingan di rumah itu pada 9.50 malam.

"Mayat wanita itu dijumpai dalam keadaan terlentang di atas lantai dengan kesan darah di mulut, manakala mayat bapanya ditemui tertiarap di katil dengan beberapa kesan darah," katanya kepada pemberita di tempat kejadian awal pagi ini.

Abdul Razak berkata, motif kejadian masih disiasat dan tidak menolak kemungkinan mangsa disamun sebelum dibunuh berdasarkan kereta milik mangsa jenis Perodua Kenari yang hilang selain dua telefon bimbit.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati lelaki itu, seorang pesara syarikat swasta, dan isterinya pulang ke Segamat untuk melawat kebun mereka sebelum mangsa balik ke rumah sendirian untuk membawa anak perempuan mereka pulang ke Segamat.

"Selepas empat hari hilang (tiada berita), si isteri membuat laporan polis di Balai Polis Segamat pagi semalam (Ahad), dan hasil siasatan kita membawa kepada penemuan kedua-dua mayat ini," kata Abdul Razak.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.
Jiran mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Kumar, 42, berkata beliau sudah lama tidak melihat kelibat mangsa sebelum penemuan mayat mereka malam tadi.

"Mereka lebih suka buat hal masing-masing, sebab itu kami tidak mengetahui yang mangsa sudah dibunuh sejak beberapa hari," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


SK <b>Padang Jawa</b>: Pelajar maut disambar petir

Posted: 03 Apr 2012 05:06 PM PDT

Nurfarhana Abd Manan
3 April 2012
SERDANG – Seorang pelajar yang menyertai Pertandingan Bola Sepak Sekolah-Sekolah Daerah Petaling Perdana di Universiti Putra Malaysia (UPM), terbunuh dipanah petir manakala rakannya cedera, petang tadi.
Dalam kejadian kira-kira 2.45 petang, mangsa Muhamad Mustaqim Muhamad Kamarul dan Muhammad Yusop,  masing-masing berusia 16 tahun, dikatakan baru selesai bermain bola di Padang A UPM.
Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, ketika kejadian mangsa dikatakan sedang menunggu bas di bawah pokok untuk pulang ke sekolah masing-masing.
Menurutnya, insiden disedari beberapa pelajar yang turut berada berhampiran padang berkenaan sebelum memaklumkan kejadian kepada seorang guru.
"Ketika kejadian, salah seorang guru memberitahu keretanya bergegar sebelum didatangi pelajar yang memberitahu dua pelajar tingkatan empat dari Sekolah Menengah Seksyen 16 Shah Alam itu dipanah petir.
"Kedua-dua mangsa dikejarkan ke Hospital Serdang, namun salah seorang daripadanya, Muhamad Mustaqim dilaporkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan," katanya.
Beliau berkata, jenazah mangsa dibawa ke rumahnya di Padang Jawa, Klang sebelum dikebumikan di kampung ibunya di Felda Jengka Pahang.
"Mangsa disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Hospital Serdang. Kes disiasat sebagai mati mengejut," katanya lagi kepada Sinar Harian.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


RUMAH MAWI <b>DI</b> BANDAR BARU <b>BANGI</b> DIPECAH MASUK <b>...</b>

Posted: 26 Mar 2012 03:56 AM PDT

Kediaman juara Akademi Fantasia musim ke-3, Mawi yang terletak di Bandar Baru Bangi dirompak, awal pagi tadi. Dalam kejadian itu, Mawi atau nama sebenarnya, Asmawi Ani, 31, sedang berada di rumah bersama isteri, Nora'Asikin Rahmat atau Ekin, 32, bersama anak dan ibu mertuanya.

Ekin ketika ini masih berpantang selepas melahirkan anak pertama mereka, Cahaya Malaika, 28 Februari lalu. Dalam insiden itu, Mawi dan ahli keluarganya diikat sebelum perompak berjaya melarikan barangan bernilai lebih RM10,000.

p/s : oh.. rugi barang tak apa mawi, asalkan keluarga selamat jer…

Incoming search terms:

  • rumah mawi (140)
  • rumah mawi masuk pencuri (38)
  • rumah mawi bangi (21)
  • rumah mawi masuk perompak (16)
  • rumah mawi dipecah masuk (15)
  • rumah mawi banglo (13)
  • rumah mawi masuk (7)
  • rumah banglo mawi di bangi (6)
  • rumah mawi di pecah masuk (5)
  • rumah baru mawi (5)

Tags: , , ,

Category: INFO SEMASA

About the Author ()

Cuba Menjadikan AMMBOI DOT COM Sebagai Laman Blog Perkongsian Pelbagai Maklumat Untuk Tatapan Bersama. Sudi-Sudikanlah Follow Dan Like Page Rakan Ammboi Untuk Mengikuti Perkembangan Isu Semasa Yang Terkini Lagi Terbaik Dari AMMBOI DOT COM! [Info Mungkin Dipetik Dari Beberapa Sumber Yang Dinyatakan | Sebarang Masalah Hubungi : amri0868@gmail.com]

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


KaKi JaLaN: #DRaMa : MiSi SuCi <b>Di SeKiNcHaN</b>

Posted: 01 Apr 2012 11:52 PM PDT





















Jom tengok #drama apa pulak dari #TRaVeLHoLiCaWeSoMe....

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Foto2 Ribuan Rakyat Bersama Hasan Ali <b>di Meru</b>!!! Dr. Rani <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2012 04:19 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Foto2 Ribuan Rakyat Bersama Hasan Ali di Meru!!! Dr. Rani GOYANG..!!! Foto-foto ini diambil kelmarin, dalam siri jelajah Hasan Ali ke Meru. GT sempat singgah dari tempat kerja. Yang ada, cuma handphone, itulah ...

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Tugu Bangsa Tembok Negara: ADUN <b>Sungai Burong</b> gotong <b>...</b>

Posted: 29 Mar 2012 09:57 AM PDT

TANJUNG KARANG 26 Mac - Keprihatinan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Burong, Datuk Mohd. Shamsuddin Lias terhadap penduduk yang kurang bernasib memberi harapan baru kepada sebuah keluarga di Kampung Kunci Air Buang di sini, untuk memiliki sebuah rumah yang lebih sempurna.

Seorang tukang kebun, Alias Azmi, 37, tidak menyangka rumah pusaka yang usang tempat dia sekeluarga berteduh akhirnya diperbaiki hasil gotong-royong penduduk kampung yang digerakkan oleh Mohd. Shamsuddin.

Menurut Mohd. Shamsuddin, beliau bersama skuad yang ditubuhkannya melibatkan Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKP) dan anggota sayap parti Barisan Nasional (BN) berjaya mengenal pasti kesusahan keluarga itu ketika melawat kampung tersebut minggu lalu.

Hari ini, beliau bersama kira-kira 40 orang penduduk kampung bertungkus-lumus memperbaiki rumah Alias agar lebih selesa untuk didiami bersama keluarganya.

"Rumah ini terlalu usang dan orang ramai pasti terkejut apabila mengetahui keluarga Alias selama ini hidup berlantaikan tanah manakala keadaan dinding dan bumbung rumah juga hampir roboh.

"Insya-Allah dalam tempoh seminggu, kita akan simen lantai bahagian ruang tamu dan dapur rumah keluarga ini melalui gotong-royong serta khidmat tukang rumah yang kita lantik," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Pada program gotong-royong itu, Mohd. Shamsuddin turut menyampaikan sumbangan peribadi berjumlah RM500 dan barangan keperluan harian.

Mohd. Shamsuddin berkata, program membaiki rumah usang tersebut merupakan antara aktiviti mendekati rakyat yang digerakkan beliau sejak mewakili DUN tersebut pada 2004.

"Kes keluarga Alias agak istimewa kerana kerana kami memperuntukkan sebanyak RM10,000 bagi memperbaiki rumah mereka berbanding peruntukan biasa iaitu maksimum RM5,000.

"Ini kerana saya lihat rumah keluarga ini terlalu usang dan memerlukan banyak kerja baik pulih," katanya.

Dalam pada itu, Mohd. Shamsuddin berkata, melalui program mendekati rakyat, pihaknya telah berjaya membaik pulih lebih 300 buah rumah usang di kawasan DUN tersebut sejak 2004.

Selain itu katanya, setiap hujung minggu, beliau bersama anggota skuad khas mengadakan lawatan ke rumah- rumah penduduk dan menziarahi mereka yang sakit bagi memastikan golongan tersebut mendapat bantuan sewajarnya.

"Biasanya kalau kita dapat mengenal pasti penduduk yang patut diberikan bantuan, saya akan buat laporan bagi membolehkan pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dapat turun padang seberapa segera," katanya.

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Ceramah DAP untuk tarik orang Melayu <b>di Subang Jaya</b> hambar <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2012 05:48 AM PDT

Kempen untuk tarik orang melayu sertai DAP menggunakan dua orang balachi upahan iaitu Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias tak mendapat sambutan . Lebih menarik yang hadir hanya 100 orang je ... dan yang paling menarik dalam 100 orang tu hanya 30 orang melayu yang hadir . Kah kah kah , DAP nak 'test market' lah tu . Aku sebagai penduduk di Subang Jaya memang perasan banner yang digantung di jambatan pejalan kaki antara SS18 dan SS19 , terpampang jelas di banner tu muka balachi upahan yang disebut di atas dengan tajuk paling mengancam sekali iaitu "Mengapa saya sertai DAP" .


Ptuihhh... sapa lah 2 orang balachi tu? Jenis Melayu tipikal yang tak puas dengan habuan kot ? Jenis tak sedar diri ? Apa sumbangan diaorang pada negara ? Tapi gua pelik..dah tua-tua pi la buat ibadat, join badan2 amal ka, tak puas lagi ka dalam politik, bila terasa dipinggirkan mula lah buat perangai tak semengah. Paling busuk pun pi masuk PAS la lagi bagus. Pasal apa tak masuk PAS ,kopiah dan sarban bukan pilihan ? Sedarlah .. rumah kata pergi , kubur kata mari .
Hmm kalau dalam ceramah tu depa letak Tun Dr. Mahathir ka mungkin boleh dapat sambutan, kalau yang ni confirm aku pun layan jugak . Emm tapi terfikir juga , dulu masa arwah Tunku Abdul Rahman di akhir hayatnya , beliau bersama-sama berdiri dengan DAP , aku teringat lagi satu klip video dimana arwah Tunku Abdul Rahman dijulang oleh puak2 DAP . Tapi pada masa tu , walau dengan faktor Tunku Abdul Rahman pun , Melayu masih tak berganjak menyokong UMNO .
DAP nampaknya tak akan berputus asa dalam menarik sokongan Melayu menyertai parti itu . Menurut penyelaras Roketkini , Mazir Ibrahim , ceramah2 DAP untuk tarik sokongan orang Melayu akan diteruskan dinegeri-negeri lain termasuk Johor , Negeri Sembilan dan Kuala Lumpur.  DAP mensasarkan golongan professional Melayu muda untuk masuk parti itu dan golongan2 professional muda ini lah yang bakal dijaja dalam ceramah-ceramah mereka.
Pelik dan ajaib , kenapa DAP masih nak menarik sokongan orang Melayu ke dalam parti mereka sedangkan PAS dan PKR boleh dianggap penuh dengan golongan2 professional Melayu juga. Jadi apa beza Melayu dalam DAP,  dengan Melayu dalam PAS dan PKR ?Mungkin melayu DAP malu mahu memohon ahli PAS kerana insiden 'baring atas jalan sambil pegang bendera Palestin' dan malu memohon ahli PKR kerana dikaitkan dengan Ketua Umum dengan kes liwat dan 'video seks' ? Jadi di sebelah PR sendiri kuasa Melayu dah terpecah kepada 3 bahagian . Jadi nampak tak bagaimana politik licik DAP wahai orang2 Melayu PR ?

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Kes Duit Tabung & Tanah Wakaf Lesap <b>Di Sijangkang</b>! YB Yunus <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2012 11:51 PM PDT


Semalam Keris ada up kan isu bekas nazir masjid kampung Sijangkang dan UMNO Kuala Langat dituduh gelapkan duit tabung masjid serta hasil tanah wakaf seluas 35 ekar [Klik Sini]. Betul ke? Kalaulah betul, yang mendatangkan kemuyskilan Keris kenapa perkara ni tidak diambil tindakan oleh pihak pengurusan baru masjid?

Perkara yang sama menjadi pertanyaan rakan blogger Keris, Double Y [Klik Sini] dan [Sini].

Ini bukan perkara main-main. Ini soal DOSA & PAHALA lebih dari segala-galanya. Lebih dari hukuman di dunia. Ini amanah masjid dan perkara wakaf. Haji Yasin b. Bakar ini mesti diambil tindakan. UMNO Kuala Langat juga mesti dipertanggungjawabkan sebab pemimpin macam inilah yang merosakkan nama baik UMNO.

Tapi kalau tak betul, kenapa perkara begini menjadi buah mulut orang kampung meniti dari satu bibir ke satu bibir? Kalau tak betul, bagaimana seorang PEMUDA PAS CAWANGAN SIJANGKANG PEKAN seperti Abdul Ghani Abdul Manap ini boleh dengan suka-sukinya menuduh seperti yang dilemparkan dalam facebook beliau seperti gambar di bawah ini? Dan ini bukan perkara yang baru.





Bukti tuduhan kepada UMNO & Bekas Nazir 

Keris dimaklumkan bertahun-tahun perkara ini meniti dari mulut ke mulut orang kampung Sijangkang dan Kuala Langat. Dalam laman sosial seperti facebook juga seringkali dimainkan isu ini sebagai hujah kononnya bekas nazir dan UMNO Kuala Langat begitu busuk sekali.

Tahniah lah YB Dr Yunus ADUN kawasan Sijangkang sebab dilantik sebagai exco yang baru menggantikan Dr Hassan Ali.



Apakah seorang tua ini yang dituduh dan difitnah? 

Apa kes ni YB? Ini dalam kawasan YB. Perkara macam ini kena report pada pihak berkewajiban seperti PDRM dan SPRM. Baru YB dilihat telus menjalankan tugas menjaga maslahat rakyat Sijangkang. Takkan YB tidak mahu menjalankan kewajiban amal ma'aruf nahi mungkar dalam kawasan YB?

Psstt Psst. Sebelum ini bermacam-macam hal Keris dengar tentang isu melibatkan masjid kampung Sijangkang ini. Tapi Keris akan simpan dahulu hingga persoalan duit tabung masjid dan tanah wakaf ini diselesaikan oleh YB Yunus. Ingat YB, rakyat memandang apa YB buat dan cakap seperti juga cakap-cakap YB yang tidak mahu dicalonkan semula bertanding dalam PRU13 nanti.

K7L : YB Yunus Haidri dengan Dr Hassan Ali ada apa-apa ke?

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved