ads

Ahad, 21 Julai 2013

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


OPERASI MEROBOH RUMAH <b>DI</b> KAMPUNG KELAPA, <b>KUALA</b> <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2013 07:09 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]OPERASI MEROBOH RUMAH DI KAMPUNG KELAPA, KUALA KUBU BHARU. Posted by MNAS at 22:09:00 ... KEJOHANAN BOLA TAMPAR PETANDA 2013 DI KUALA SELANG... ▻ June (1). ▻ May (5). ▻ April (1).

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


PM Pada Majlis Iftar Perdana Peringkat Selangor <b>Di Jeram</b>, Kuala <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 04:01 PM PDT


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini telah berkesempatan meluangkan masa untuk berbuka puasa bersama masyarakat di Kuala Selangor. Bertempat di Masjid Jamiur Ridhuan, di Pekan Jeram, Perdana Menteri turut berjemaah menunaikan solat Maghrib, Isyak dan terawikh.

Pada satu majlis sederhana dalam sesi menunaikan tanggungjawab terhadap agama itu, Najib selaku pemimpin negara telah turut berkesempatan memberikan sedikit ucapan berupa amanat untuk para hadirin yang hadir.

Lokasi: Masjid Jamiur Ridhuan, Jeram, Kuala Selangor
Acara: Majlis Iftar Perdana Peringkat Negeri Selangor


KUALA SELANGOR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata biarpun ada perbezaan politik dan pendapat di kalangan umat Islam di Malaysia, ia tidak seharusnya membawa kepada konflik yang keterlaluan.

"Sebaliknya kita cari titik pertemuan agar umat Islam dan Islam itu sendiri tidak tergugat dan kita dapat majukan bumi Malaysia ini kepada masa depan yang jauh lebih baik lagi," katanya ketika berucap pada majlis berbuka puasa bersama kepimpinan Umno Selangor dan masyarakat setempat di Masjid Jamiuridhuan, Simpang Empat Jeram di sini malam tadi.

Beliau berkata Malaysia menolak fahaman ekstremis dan fanatik serta mereka yang hendak melakukan kerosakan di bumi Allah ini dan sebaliknya mengamalkan kesederhanaan dan jalan tengah yang dilihat pendekatan terbaik untuk negara dan Islam.

Selain itu, katanya, kerajaan juga mengamalkan dasar inklusif, yang menghimpunkan mereka yang beragama Islam dan bukan beragama Islam di bawah satu pentadbiran yang adil dan saksama.

"Satu daripada sebab Malaysia aman damai dan harmoni bukanlah macam negara yang terlibat dalam pergolakan di Afrika Utara dan Timur Tengah kerana kita amalkan dasar-dasar kesederhanaan, kerana jalan tengah...sederhana jalan sebaik-baiknya mengikut Islam," katanya.


Beliau berkata Kerajaan Persekutuan di bawah Barisan Nasional (BN) akan terus mentadbir negara sebaik-baiknya supaya pembangunan secara holistik atau menyeluruh seperti dituntut Islam dapat dilaksanakan.

Najib berkata sebagai menghargai mandat yang diberikan rakyat kepada kerajaan BN pimpinan Umno, syiar Islam akan terus dipertingkatkan, akidah dan kesucian Islam termasuk kalimah Allah dipertahankan.

"Kita akan menyediakan lebih banyak peluang dari segi pendidikan termasuk pendidikan Islam, tempat ibadat seluruh negara kita akan tambah dan sediakan kemudahan lebih selesa," katanya.

Selain itu, sebagai menghargai anggota jawatankuasa surau dan masjid di seluruh negara, Najib berkata mereka akan diberikan sumbangan kain pelikat, kain jubah, telekung, air zam-zam.

Pada malam tadi, Najib menyampaikan sumbangan berkenaan kepada ketua-ketua bahagian Umno di Selangor untuk diagihkan kepada anggota jawatankuasa masjid dan surau di seluruh Selangor.

Beliau turut meluluskan permintaan jawatankuasa masjid itu bagi mendirikan sebuah dewan serbaguna untuk orang ramai.

Najib bersama kepimpinan Umno Selangor turut berbuka puasa bersama lebih 2,000 hadirin selain menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Tarawih secara berjemaah.


Perdana Menteri yang mengenakan baju Melayu hijau muda, berkain pelikat hijau tua dan bersongkok hitam turut meluangkan masa bersalaman dengan para jemaah selepas selesai solat.

Najib berkata antara sebab Jeram dipilih sebagai tempat pertama beliau berbuka puasa di Selangor ialah kerana sokongan padu pengundi di sini yang memberikan kemenangan kepada kesemua dua kerusi dewan undangan negeri, iaitu Bukit Melawati dan Jeram di bawah parlimen Kuala Selangor yang turut dimenangi BN.

Turut hadir Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar, Ketua Penerangan Umno Selangor Abdul Shukur Idrus, Ketua Bahagian Umno Kuala Selangor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jeram Datuk Amiruddin Setro, Ahli Parlimen Kuala Selangor Datuk Irmohizam Ibrahim, Adun Bukit Melawati Jakiran Jacomah dan anak lelaki Najib, Norashman Razak.

Juragan Malawati..

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 03:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 03:57 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 03:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Diari Papa Deh: Beli Rumah Kat <b>Jenjarom</b>

Posted: 18 Nov 2012 09:28 PM PST

Adakah korang tengah mencari-cari rumah nak dibeli..?
Dekat dengan kawasan rumah MIL aku kat Jenjarom ni, tengah dibuat projek perumahan. Sri Jaromas namanya. Projek fasa 1 dah sold out & projek pembinaan sedang rancak dijalankan. Sekarang ni tengah dibuka jualan untuk fasa 2. Lepas ni, ada rancangan untuk fasa 3 lak. So kiranya pembangunan terancang laa.
Bagi projek fasa 2 ni, ada dijual rumah teres & semi-D 2 tingkat. Kita mulakan cerita dengan projek rumah teres ni yang dinamakan Tamera. Tamera dibahagikan kepada 2 jenis rumah.
Luas tanah 22' x 70', luas binaan 2,323 sqf, 4 bilik, 3 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM367,000
Luas tanah 20' x 70', luas binaan 2,025 sqf, 4 bilik, 3 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM339,000.
Bagi rumah semi-D 2 tingkat lak, dinamakan Rosa2 Dreams. Kenapa Rosa2..? Sebab projek fasa 1 dulu dah buat semi-D gak yang dinamakan Rosa. Rosa2 ni merupakan 1st Gated & Guarded Exclusive Residence in Jenjarom ok..! Haha. Rosa2 pun dibahagikan kepada 2 jenis rumah.
Luas tanah 37' x 85', luas binaan 3,132 sqf, 5 bilik, 5 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM611,000.
luas tanah 37' x 85', luas binaan 3,151 sqf, 5 bilik, 5 bilik mandi & freehold
Harga bermula dari RM615,000.

Harga rumah-rumah ni agak sedikit mahal sebenarnya. Sebab apa..? Harga melonjak naik sebab SKVE dah buka. Hehe. Lokasi Sri Jaromas ni 5 minit je daripada exit Teluk Panglima Garang. Dengan kewujudan SKVE ni gak, jarak perjalanan ke Putrajaya cumalah 30 minit. Akses ke ELITE (exit Bandar Saujana Putra) dalam 15 minit & tak lama lagi ada akses ke WEST COAST EXPRESSWAY (exit Tanjung 12) dalam 10 minit je. Akses ke KESAS pun dalam 30 minit je tapi x lalu SKVE pun.

Selain tu, lokasi Sri Jaromas ni adalah dalam 20 minit ke Bukit Tinggi, Klang & 20 minit gak ke pekan Banting. Dari segi kemudahan yang lain, dah sedia ada pun sekolah rendah, sekolah menengah, klinik kesihatan, masjid, stesen minyak & pejabat pos.
Dalam projek Sri Jaromas ni gak, akan didirikan Tesco, Econsave & lot-lot kedai. Kalau dah boring shopping kat sini, boleh je ubah angin pergi ke Giant Banting yang baru je dibuka dalam sebulan kot (10 minit) atau ke Jusco Bukit Tinggi (20 minit).
Apa lagi nak cerita kat korang ye..? Hahaha. Aku bukan agen, xde sebarang komisyen pun tolong promote ni. Tapi saje je seronok menulis untuk perkongsian dengan korang yang tengah mencari rumah. Tak banyak detail yang korang boleh dapat daripada internet. Model rumah boleh tengok kat Giant Banting / Tesco Klang.
Sekian, rumahku syurgaku..!

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2012 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 03:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Coret-coret: Catatan setahun <b>di</b> SJKT <b>Jenjarom</b>

Posted: 07 Nov 2012 05:52 PM PST

Mula mendapat tawaran masa kursus dulu, aku tak percaya akan ditempatkan di SJKT. Masa mula-mula masuk di SJKT Jenjarom, aku agak ragu-ragu. Rasa tak mampu, soalan tentang logiknya aku, seorang Melayu ditempatkan di SJKT selalu datang bertalu-talu. Dengan semua rakan kerja adalah berbangsa India, rasanya ketika tu mustahil untuk aku hidup di sini. 
Tapi, Allah Maha Mengetahui. Sedikit demi sedikit, aku rasa aku dan SJKTJ adalah sama. Malah aku rasa bangga mengajar di SJKTJ. Banyak kisah lucu dan duka di sini. Paling kelakar bila anak-anak kecil tahun 1 memanggil aku kakak. DUnia mereka masih kecil. Tidak luas kerana kurang jauh perjalanan mereka. Pada mereka, orang Melayu adalah kakak (pembantu pra sekolah aku Melayu) yang membantu guru-guru mereka ketika mengajar. Seikhlasnya, aku simpati dengan mereka kerana kurangnya pendedahan.
Anak-anak ini nampak sangat semangat ingin menjalin hubungan baik dengan aku kerana aku berbangsa asing. Ketika aku beritahu yang aku bakal berpindah, mereka mengeluh dan bertanya kenapa. Ya, mereka tidak fasih berbahasa Malaysia kerana persekitaran. Tetapi mereka tetap cuba bercakap dengan aku walaupun kebanyakan waktu mereka berbahasa Tamil dengan menganggap aku memahaminya. Kelakar sangat rasanya berdepan dengan anak-anak ini. Kelakar tapi membahagiakan.
Berada di sekolah Tamil, aku selamat dari banyak perkara. Kurangnya teman berbicara menyelamatkan aku dari sudut pengurusan masa. Kemudahan tahap yang sederhana menyeronokkan aku. Mana nak dapat bilik guru yang ada 'cubicle' masing-masing. Itu tahap orang kerja pejabat. Dek kerana itu, aku mampu melengkapkan tempat bekerja aku dengan pelbagai kemudahan. Sampaikan Pushpa kata aku ni stationary shop. Even aku boleh terus mencetak dokumen disebabkan cubicle aku ada pencetak sendiri yang aku bawa dari rumah. Aku mampu menyediakan ABM sebanyak yang mungkin. Memang seronok di sini. Makan pun di meja sendiri.
Ada dua tiga perkataan yang aku belajar dari rakan-rakan guru dan anak-anak didik aku. Ukkar (duduk), paadi (baca), satham poda dei (Jangan bising), un gal dan pin gal (budak lelaki dan perempuan), sikkaru (cepat). Ada lagi kot. Tapi mungkin aku dah terlupa. Seronok juga belajar bahasa asing.
Bila permohonan tukar berjaya, aku akui hati aku separuh-separuh. Seronok juga di SJKT kerana aku sudah bersedia dengan bahan dan segala macam benda untuk tahun depan. Berpindah ke tempat baru bererti aku kena mula semula dari bawah. Setahun untuk aku menyesuaikan diri dengan suasana sedia ada. Harapnya, di sekolah baru aku dapat menyesuaikan diri nanti. I'm gonna miss my kids and colleagues... Bet, they don't believe this. :|

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

Aricom inspirations: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST

Tempoh hari ARICOM menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ARICOM memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ARICOM menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.

Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ARICOM memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ARICOM tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ARICOM memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.

Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.

Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ARICOM menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.

Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ARICOM dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2013 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan | Berita2u.tk

Posted: 11 Jun 2013 02:51 PM PDT

Banting: Ketua Wanita UMNO Cawangan Jenjarom 1, Nor Asmah Paniti, 52, maut selepas motosikal ditunggangnya terbabit kemalangan dengan sebuah lagi motosikal di depan Klinik Kesihatan Jenjarom, di sini, kelmarin.
Source: RSS Berita Harian – Nasional  

Short URL: http://www.berita2u.tk/?p=63245

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Remaja Maut Kemalangan <b>Di</b> Jalan <b>Sungai</b> Rengit-Kota <b>Tinggi</b>

Posted: 17 Feb 2013 06:42 PM PST

Di Kota Tinggi, seorang remaja lelaki berusia 19 tahun maut selepas motosikal yang ditungganginya berlanggar dengan sebuah kereta.

Kejadian yang berlaku di Jalan Sungai Rengit-Kota Tinggi ini menyebabkan mangsa yang dikenali sebagai Mohd Fitri Zamali, dari Kampung Sungai Sembilang, meninggal di tempat kejadian akibat kecederaan parah di tempat kejadian.

Remaja maut motosikal bertembung dengan kereta

Misrul Nizam (empat,kanan) mengangkat jenazah Mohd Fitri menaiki van jenazah. Gambar dari Sinar Harian

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rasid, siasatan awal pihak polis mendapati mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dipercayai memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta Proton Saga.

"Kereta Proton Saga itu daripada arah Sungai Rengit menuju ke Kota Tinggi, manakala motosikal terbabit dari arah Kota Tinggi. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu dan tiga penumpang kereta Proton Saga dikejarkan ke Hospital Kota Tinggi (HKT) untuk menerima rawatan lanjut.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan,"

Jenazah Allahyarham Mohd Fitri akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Sembilang, di sini.

- Sinar Harian

Incoming search terms:

  • pengangkutan sungai di kota tinggi (2)
  • berita kemalangan jalan raya di rengit (1)
  • timbalan ketua polis kota tinggi (1)
  • tanah sungai rengit (1)
  • sungai emas kota tinggi (1)
  • kemalangan motosikal di kota tinggi (1)
  • kemalangan kota tinggi (1)
  • kemalangan kereta api sungai (1)
  • kemalangan di semangar kota tinggi (1)
  • blogger dari kota tinggi (1)

Yang Ini Juga Menarik Untuk Dibaca:

Antara Janda Baik, Bukit <b>Tinggi</b> dan Hospital <b>Sungai</b> Buloh

Posted: 12 Jun 2013 07:17 AM PDT

Ini adalah gambar ketika pertama kali saya masuk wad di Hospital Sungai Buloh, Isnin 27 Mei 2013. Seingat saya ini adalah kali pertama saya harus masuk menjadi pesakit di mana-mana wad hospital mahupun klinik. Saya masuk kerana esoknya dijadualkan mahu menjalani pembedahan masuk besi kerana kecedaraan kaki. Rujuk artikel Car Book Sale, Hari buku sedunia dan kaki terpele'ot yang dibuat pada hari saya mengalami kecederaan 23 April lalu. Setelah beberapa lama mengalaminya baru saya tahu kecederaan lebih serius dari yang disangka lalu saya tiada pilihan kecuali dibedah masuk besi.

Diikuti seorang rakan perempuan yang membawa seorang anak menaiki kereta lain kami masuk ke Janda Baik.

Ia adalah kali pertama saya dan keluarga ke tempat ini tahun 2013... terus menuju ke rumah penulis buku politik, Syed Hussein Al-Attas @ S.H. Alattas @ Pak Habib.

Kami picnic di tepi sungai, dalam kawasan rumah.

Ketika picnic inilah Pak Habib lalu dan menegur kami. Beliau baru tahu saya kecederaan kaki namun apabila diberitahu saya akan menganjurkan acara kelima HIKMAH di Kuala Terengganu tidak lama lagi beliau mengaku tahu kerana katanya ada mengikuti perkembangan diri saya melalui Internet.

Sesungguhnya tanah seluas 8 ekar diapit bukit dan sungai tempat Pak Habib membuat sekelompok rumah rehat berserta taman yang indah ini sentiasa segar dalam kenangan. Di sinilah saya pernah menetap awal 2002 hingga pertengahan 2005 sambil menolong Pak Habib menyiapkan sejumlah buku beliau. Dalam tempoh inilah saya mengutip ilmu cara-cara membuat buku. Walaupun dalam sesetengah hal saya tidak sekepala dengan Pak Habib yang saya panggil Abah, dia tetap seorang insan yang pernah membantu saya mengenal lebih banyak tentang kehidupan.

Dahulu di sini, dan kemudian hampir setiap kali apabila bertandang di Janda Baik saya akan mengambil peluang mandi sungai. Kali ini apa boleh buat dengan kaki berbungkus begini? Tak pernah disangka akan mendapat kecederaan yang tidak pernah dialami sebelum ini, kerana selalu terasa diri cukup kuat dan lasak... boleh melompat ke sana ke mari tanpa menghadapi masalah, terlupa yang usia sudah menjangkau 43 tahun lalu tidak sekuat zaman muda lagi...

Puas mandi kami singgah ke rumah lama milik almarhum Raja Ashman ibni Sultan Azlan Shah Perak yang dibawa dari Gunung Semanggol sekitar ke lebih 10 tahun lalu.

Rumah ini dijaga oleh seorang kawan. Tengok-tengok dia dan beberapa orang tetamu sedang bersedia untuk jamming...
Ah. Dah berapa tahun saya tak jamming bersama kawan-kawan. Selalunya saya suka main lead guitar. Sesekali boleh gak layan vocal. Lihat video di atas.
OK. Tujuan kami keluar ke Pahang ini sebenarnya adalah untuk menyahut pelawaan seorang kawan agar bermalam di satu tempat di Bukit Tinggi. Kami ke Janda Baik dahulu kerana ia terletak hampir dalam perjalanan.

Kami agak ragu-ragu juga apabila jalan masuk yang ditunjukkan kelihatan mencabar. Sedangkan saya dan keluarga cuma naik kereta kecil  Kenari, bukan 4WD.

Ternyata selepas jalan kurang elok terdapat bahagian panjang bersimen, cuma agak curam. Apabila dah sampai baru terasa cukup berbaloi masuk ke dalam.

Manakan tidak? Pemandangan di sini memang cantik apalagi malam itu bulan mengambang...

Lihat sahaja pergunungan yang kelihatan, Banjaran Titiwangsa dari tengah kawasan tinggi hutan. Pada awal pagi kabus dan awan memberikan kesegaran.


Esoknya Isnin 27 Januari saya pun masuk wad bersedia untuk menghadapi pembedahan. Namun petangnya saya harus keluar kerana pembedahan ditangguh ke hari Khamis akibat ramai orang sakit lebih memerlukan perhatian, Rabu baru masuk balik wad. Alhamdulillah, sukacita dimaklumkan pembedahan dapat diadakan dengan jayanya selepas Zuhur hari Khamis. Pagi Sabtu saya disahkan cukup sihat untuk keluar hospital, petangnya dapatlah kembali ke rumah.

Gambar di atas  diambil pada malam setelah kembali. Ketika itu baru saya sedar dapat keluar pada 1 Jun, hari keputeraan Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdul Halim dari Kedah. Pada pagi Rabu iaitu seminggu lepas dapatlah saya berlepas ke Kuala Terengganu bersama keluarga untuk HIKMAH V. Hari Jumaat atau pagi Sabtu ini pula saya dijadualkan akan berlepas ke Johor untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang sepupu di Parit Raja, Batu Pahat. Insyaallah selepas itu saya akan membawa adik-beradik ibu dan keluarga mereka berjumpa saudara-mara dari keturunan Daeng Betak di Pontian...

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Charity Booth <b>di</b> Hotel Equatorial <b>Bangi</b> 16 Julai 2013 | Islamic <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2013 12:55 AM PDT

Islamic Relief (IR) is an International relief and development charity/Non-Governmental Organization (INGO) with United Nation Economic and Social Council consultative status since 1993. Established in Birmingham, United Kingdom in response to the 1984 famines in Africa. IR has expanded to provide humanitarian aid in various fields including medicine, community building and education. Read more

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


:: Mrs Erry Bercerita ::: Jerebu <b>Di Selayang</b>

Posted: 24 Jun 2013 12:31 AM PDT



Semlm sesi snap2 gmbr jerebu di area perumahan aku.
gmbr diambil pada waktu petang kira2 pukul 2.
memula snap dari rumah aku, tingkat 1.
tak puas hati aku snap pulak dari tingkat atas..
gigih panjat tangga sebab flat aku takde lift.
yela.. nak ada lift apanya 4 tingkat je pun. hihi

tingkat 1 taman wilayah selayang.
view dari tingkat paling atas.. 
kenapa nmpk mcm dah nak senja je ni.. ? ;(
incek hubby pun gigih naik tingkat atas. haha


dari gmbr mungkin tak nampak sangat.
tapi serius berkabus je aku tengok.
pemandangan berjerebu mcm tu cukop merisaukan aku.
nak2 sekrg ni aku dah mula rasa gatal2 tekak, idong...!! uwaaa
jom kita sama2 amalkan doa ni. (copy dari blog rakan2)
ya Allah... Kau turunkanlah hujan...
sesungguhnya hujan itu rahmat yg bisa menghapuskan jerebu ini..!!
hujan bila dah turun tu jangan pula kita mengeluh..
itulah kita, hujan turun kita mengeluh, hujan tak turun inilah padahnya!
owh yer... kat putrajaya jerebu nampaknya lebih terok lagi
tapi tak snap gmbr sebab tak berani nak keluar dari opis ni aih..
jaga kesihatan ye kawan2.. 
harap2 sakit aku ni pun takde la sampai melarat..hurmm..

pecah kaca pecah simen sudah baca harap komen. ^^

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Hanya sekadar perkongsian...: Tanah Lot <b>di Sijangkang</b>

Posted: 02 Jul 2013 12:05 AM PDT

Alhamdulillah... Tanah lot yang dibuka untuk jualan hampir habis. Hanya tinggal 1 lot sahaja lagi. Tanah lot yang kosong ini terletak di Jalan Tanjung, berkeluasan 50' X 50' berharga RM35,000.00 (Bertambak). Anda boleh tengok
pelan tapak yang masih kosong dan tengok gambar kawasan tapak.
Tanah lot Jalan Waja & Jalan Ros semua telah habis dijual... Terima kasih kepada para pembeli yang menyokong kami.

InsyaAllah, pada bulan Julai ini kami akan membuka tanah lot baru di Kg Sungai Buaya, Banting. Lokasi di tepi jalan besar berhampiran simpang tiga ke arah Banting - Jugra. Status Geran - Geran Putih. Sesuai untuk tapak rumah atau kedai. 

Tanah seterusnya di Olak Lempit. Lokasi juga di tepi jalan besar menuju ke arah KLIA. Tanah ini terletak sebelum Stesyen Minyak Shell. 

Minggu depan bulan Ramadhan menjelma lagi...seronok rasanya sebab tugas-tugas di 'site' akan dikurangkan. Hanya fokus kepada pembukaan tanah lot baru, menyiapkan 2 'site' kerja-kerja 'renovation' dan kerja membina jambatan. Alhamdulillah....

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Jadual Iman Muda Gaza <b>di</b> sekitar <b>Subang Jaya</b> » IKRAM Subang <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 01:23 AM PDT

Insya Allah swt, di atas adalah jadual muktamad tarikh-tarikh Syeikh Raid Khalid al-Hafiz, Imam muda Gaza akan mengetuai solat terawih dan memberi tazkirah berkaitan Ramadan dan isu-isu Palestine. Semua penduduk di sekitar Subang Jaya, Puchong dan Putra Heights adalah dijemput bersama-sama bersolat di masjid/surau yang tersebut. Jangan lupa bawa bersama sumbangan untuk rakyat Palestine dalam menyambut bulan puasa al-mubarak dan pembangunan projek-projek Aqsa Syarif  di Gaza. Moga Allah swt memudahkan segala urusan dan memberkati segala amalan kita.

Sebuah hadis dari Rasulullah s.a.w berbunyi:Abu Zar r.a berkata bahawa beliau meminta Rasulullah s.a.w memberi satu pesanan yang berpanjangan. Rasulullah s.a.w bersabda: "Semaikanlah perasaan taqwa kepada Allah kerana ia adalah sumber bagi segala amalan-amalan baik. Aku meminta supaya baginda menambah lagi. Tetapkanlah membaca Al-Quran kerana ia adalah nur untuk kehdupan ini dan bekalan untuk hari akhirat."

Aktiviti Imam muda Gaza sepanjang Ramadhan di sekitar daerah Subang Jaya.. (dimuatnaik dari semasa ke semasa)

12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Demo LoNie: Selangor Bina Mahad Tahfiz Terbesar <b>Di Sabak Bernam</b>

Posted: 03 Jul 2013 02:45 PM PDT


SHAH ALAM: Mahad Tahfiz Sains yang terbesar di Selangor di Bagan Terap, Sabak Bernam dijangka akan siap suku tahun hadapan kata Exco Hal Ehwal Islam, Permodenan Pertanian, Pembangunan Desa, Sallehen Mukhyi.

Manakala kerajaan negeri bercadang untuk membina dua lagi mahad tahfiz yang baru di kawasan Sepang dan Selayang, kata Sallehin, yang juga Adun Sabak.
Bagi mahad tahfiz di Bagan Terap itu, Sallehin berkata kerajaan negeri dalam proses membaikpulih bangunan Institusi Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) yang lama supaya ia boleh digunakan untuk mahad tersebut.
"Kita merangka untuk lima tahun ini, kita mahu tubuhkan tiga mahad tahfiz.
"Tujuan utama perancangan menubuhkan Mahad Tahfiz Sains adalah untuk melahirkan ramai pelajar penghafaz Al-Quran.
"Disamping itu pelajar juga tidak ketinggalan meningkatkan prestasi akademik mereka," katanya ketika ditemui di Majlis Penyerahan Sumbangan Ramadhan di Masjid Negeri, di sini.
Untuk permulaan, Mahad Tahfiz Sains Bagan Terap akan menampung seramai 500 pelajar. ~ TKO

Dapatkan Lebih Maklumat Di
SINI dan SINI
Demo LoNie Al Baqarah [28] : Bagaimana kamu tergamak kufur (mengingkari) Allah padahal kamu dahulunya mati (belum lahir), kemudian Ia menghidupkan kamu; setelah itu Ia mematikan kamu, kemudian Ia menghidupkan kamu pula (pada hari akhirat); akhirnya kamu dikembalikan kepadaNya (untuk diberi balasan bagi segala yang kamu kerjakan)

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Ia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku)." (Ibrahim: Ayat 42)..

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved