Ahad, 21 Julai 2013

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai</b> tenggi - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Remaja Maut Kemalangan <b>Di</b> Jalan <b>Sungai</b> Rengit-Kota <b>Tinggi</b>

Posted: 17 Feb 2013 06:42 PM PST

Di Kota Tinggi, seorang remaja lelaki berusia 19 tahun maut selepas motosikal yang ditungganginya berlanggar dengan sebuah kereta.

Kejadian yang berlaku di Jalan Sungai Rengit-Kota Tinggi ini menyebabkan mangsa yang dikenali sebagai Mohd Fitri Zamali, dari Kampung Sungai Sembilang, meninggal di tempat kejadian akibat kecederaan parah di tempat kejadian.

Remaja maut motosikal bertembung dengan kereta

Misrul Nizam (empat,kanan) mengangkat jenazah Mohd Fitri menaiki van jenazah. Gambar dari Sinar Harian

Menurut Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Mohd Nor Rasid, siasatan awal pihak polis mendapati mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dipercayai memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta Proton Saga.

"Kereta Proton Saga itu daripada arah Sungai Rengit menuju ke Kota Tinggi, manakala motosikal terbabit dari arah Kota Tinggi. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu dan tiga penumpang kereta Proton Saga dikejarkan ke Hospital Kota Tinggi (HKT) untuk menerima rawatan lanjut.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan,"

Jenazah Allahyarham Mohd Fitri akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Sungai Sembilang, di sini.

- Sinar Harian

Incoming search terms:

  • pengangkutan sungai di kota tinggi (2)
  • berita kemalangan jalan raya di rengit (1)
  • timbalan ketua polis kota tinggi (1)
  • tanah sungai rengit (1)
  • sungai emas kota tinggi (1)
  • kemalangan motosikal di kota tinggi (1)
  • kemalangan kota tinggi (1)
  • kemalangan kereta api sungai (1)
  • kemalangan di semangar kota tinggi (1)
  • blogger dari kota tinggi (1)

Yang Ini Juga Menarik Untuk Dibaca:

Antara Janda Baik, Bukit <b>Tinggi</b> dan Hospital <b>Sungai</b> Buloh

Posted: 12 Jun 2013 07:17 AM PDT

Ini adalah gambar ketika pertama kali saya masuk wad di Hospital Sungai Buloh, Isnin 27 Mei 2013. Seingat saya ini adalah kali pertama saya harus masuk menjadi pesakit di mana-mana wad hospital mahupun klinik. Saya masuk kerana esoknya dijadualkan mahu menjalani pembedahan masuk besi kerana kecedaraan kaki. Rujuk artikel Car Book Sale, Hari buku sedunia dan kaki terpele'ot yang dibuat pada hari saya mengalami kecederaan 23 April lalu. Setelah beberapa lama mengalaminya baru saya tahu kecederaan lebih serius dari yang disangka lalu saya tiada pilihan kecuali dibedah masuk besi.

Diikuti seorang rakan perempuan yang membawa seorang anak menaiki kereta lain kami masuk ke Janda Baik.

Ia adalah kali pertama saya dan keluarga ke tempat ini tahun 2013... terus menuju ke rumah penulis buku politik, Syed Hussein Al-Attas @ S.H. Alattas @ Pak Habib.

Kami picnic di tepi sungai, dalam kawasan rumah.

Ketika picnic inilah Pak Habib lalu dan menegur kami. Beliau baru tahu saya kecederaan kaki namun apabila diberitahu saya akan menganjurkan acara kelima HIKMAH di Kuala Terengganu tidak lama lagi beliau mengaku tahu kerana katanya ada mengikuti perkembangan diri saya melalui Internet.

Sesungguhnya tanah seluas 8 ekar diapit bukit dan sungai tempat Pak Habib membuat sekelompok rumah rehat berserta taman yang indah ini sentiasa segar dalam kenangan. Di sinilah saya pernah menetap awal 2002 hingga pertengahan 2005 sambil menolong Pak Habib menyiapkan sejumlah buku beliau. Dalam tempoh inilah saya mengutip ilmu cara-cara membuat buku. Walaupun dalam sesetengah hal saya tidak sekepala dengan Pak Habib yang saya panggil Abah, dia tetap seorang insan yang pernah membantu saya mengenal lebih banyak tentang kehidupan.

Dahulu di sini, dan kemudian hampir setiap kali apabila bertandang di Janda Baik saya akan mengambil peluang mandi sungai. Kali ini apa boleh buat dengan kaki berbungkus begini? Tak pernah disangka akan mendapat kecederaan yang tidak pernah dialami sebelum ini, kerana selalu terasa diri cukup kuat dan lasak... boleh melompat ke sana ke mari tanpa menghadapi masalah, terlupa yang usia sudah menjangkau 43 tahun lalu tidak sekuat zaman muda lagi...

Puas mandi kami singgah ke rumah lama milik almarhum Raja Ashman ibni Sultan Azlan Shah Perak yang dibawa dari Gunung Semanggol sekitar ke lebih 10 tahun lalu.

Rumah ini dijaga oleh seorang kawan. Tengok-tengok dia dan beberapa orang tetamu sedang bersedia untuk jamming...
Ah. Dah berapa tahun saya tak jamming bersama kawan-kawan. Selalunya saya suka main lead guitar. Sesekali boleh gak layan vocal. Lihat video di atas.
OK. Tujuan kami keluar ke Pahang ini sebenarnya adalah untuk menyahut pelawaan seorang kawan agar bermalam di satu tempat di Bukit Tinggi. Kami ke Janda Baik dahulu kerana ia terletak hampir dalam perjalanan.

Kami agak ragu-ragu juga apabila jalan masuk yang ditunjukkan kelihatan mencabar. Sedangkan saya dan keluarga cuma naik kereta kecil  Kenari, bukan 4WD.

Ternyata selepas jalan kurang elok terdapat bahagian panjang bersimen, cuma agak curam. Apabila dah sampai baru terasa cukup berbaloi masuk ke dalam.

Manakan tidak? Pemandangan di sini memang cantik apalagi malam itu bulan mengambang...

Lihat sahaja pergunungan yang kelihatan, Banjaran Titiwangsa dari tengah kawasan tinggi hutan. Pada awal pagi kabus dan awan memberikan kesegaran.


Esoknya Isnin 27 Januari saya pun masuk wad bersedia untuk menghadapi pembedahan. Namun petangnya saya harus keluar kerana pembedahan ditangguh ke hari Khamis akibat ramai orang sakit lebih memerlukan perhatian, Rabu baru masuk balik wad. Alhamdulillah, sukacita dimaklumkan pembedahan dapat diadakan dengan jayanya selepas Zuhur hari Khamis. Pagi Sabtu saya disahkan cukup sihat untuk keluar hospital, petangnya dapatlah kembali ke rumah.

Gambar di atas  diambil pada malam setelah kembali. Ketika itu baru saya sedar dapat keluar pada 1 Jun, hari keputeraan Yang di-Pertuan Agong Sultan Abdul Halim dari Kedah. Pada pagi Rabu iaitu seminggu lepas dapatlah saya berlepas ke Kuala Terengganu bersama keluarga untuk HIKMAH V. Hari Jumaat atau pagi Sabtu ini pula saya dijadualkan akan berlepas ke Johor untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang sepupu di Parit Raja, Batu Pahat. Insyaallah selepas itu saya akan membawa adik-beradik ibu dan keluarga mereka berjumpa saudara-mara dari keturunan Daeng Betak di Pontian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads