ads

Khamis, 4 Ogos 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


LANDAS: PROGRAM <b>DI</b> PUTRAJAYA, KUALA LUMPUR DAN <b>KUALA KUBU</b> BHARU

Posted: 09 Jul 2011 07:31 PM PDT

Ketua Penolong Pengarah HEP Darul Quran Us Mat Lazim Hassan
sedang menyampaikan cenderahati kepada ahli panel Us Kamaruddin
Kassim (UNGGAS MALAYSIA)

DARUL QURAN : Kelas Kaunseling, Unit Perkhidmatan Psikologi, Darul Quran, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Jalan Hamzah, Ampang Pecah, 44000 kuala kubu bharu, Selangor Darul Ehsan, telah mengadakan Forum The Power Of Youth bertajuk "JUVANA : HOW TO MAKE IT ZERO".

Ahli panel yang terlibat ialah; Dr Ahmad Bashir Ahmad (UUM), Dato' Haji Muhammad Zakaria (Telaga Biru) dan Ustaz Kamaruddin Kassim (UNGGAS MALAYSIA). Tujuan program ini dilaksanakan berdasarkan kehendak ayat ini yang bermaksud:

"Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik, sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalan-Nya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat petunjuk" (an-Nahl : 125).

Merujuk kepada ayat di atas, dapatlah difahami dengan jelas bahawa tanggungjawab dakwah merupakan salah satu daripada tanggungjawab asas seseorang Muslim. Hal ini kerana, ayat ini merupakan salah satu daripada dalil-dalil yang menunjukkan tentang kewajipan dakwah kepada orang Islam.

Justeru, atas dasar rasa tanggungjawab sebagai seorang Muslim, pihak AJK perlaksanaan forum terpanggil untuk menganjurkan program seperti ini yang mana, diharapkan dapat memberi input-input yang berguna berkenaan isu semasa yang melanda masyarakat di negara ini yang semakin membarah, bernanah di samping meningkatkan kesedaran dalam kalangan warga Darul Quran khususnya dan masyarakat setempat umumnya .

Oleh itu, melalui tugasan yang diwajibkan ke atas AJK perlaksana selaku pelajar Kelas Kaunseling semester tiga, telah mengambil kesempatan ini untuk sama-sama dalam usaha merawat masalah masyarakat yang sedang sakit ini. InsyaAllah, moga-moga dengan usaha yang sedikit ini, akan dikira oleh Allah s.w.t sebagai amalan kebajikan.

Juga bertujuan memenuhi taqwim aktiviti kelas kokurikulum (kaunseling) bagi semester tiga. Melatih ahli tentang cara dan kaedah pengurusan majlis melalui perlantikan koordinator. Memberi kesedaran kepada peserta kepentingan akhlak Islamiah, punca kerosakan akhlak mahasiswa dan bagaimana melakukan perubahan sebagai mahasiswa Islam yang cemerlang seterusnya menjadi role-model kepada masyarakat.

Memberi pendedahan isu semasa serta meningkatkan kesedaran para hufffaz dan masyarakat setempat terhada permasalahan yang semakin meruncing dalam masyarakat kini. Merungkai permasalahan terhadap masalah yang berlaku dalam kalangan huffaz sendiri. Memobilasi peranan huffaz yang sebenar bagi mendepani dan merungkai permasalahan masyarakat ke arah menjadi seperti sahabat r.a.

depan pintu masuk TV AL-HIJRAH KL
peserta Ijtima' Amil Zakat Kebangsaan
suasana di luar Dewan Muktamar Pusat Islam KL







semalam di Dataran Medeka KL bersama para 'amilin zakat dari Kedah
para 'amilin zakat dari kedah sedang makan sate kajang di Bandar Kajang
para amilin zakat negeri kedah bergambar di hadapan masjid besi
DI LOBI HOTEL PUTRA MAIWP
PENDAFTARAN MASUK DI KAUNTER HOTEL PUTRA KL
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


SaYanG iBu: SEPAGI <b>DI</b> KLINIK <b>TELOK DATUK</b>....

Posted: 26 Jul 2011 05:16 AM PDT

Hari ni ibu dan saya temankan ayah pergi periksa darah,
sementara ibu dan saya menanti ayah  buat pemeriksaan ,
saya penat penatkan badan berjalan melawat kawasan (,")
ibu pulak menjadi paparazi mengambil gambar gambar yang ibu suka
tp kan ibu cuma guna kamera cikai  samsung L100 8.2 MP tu je
 misai kucing shima dan micah
  ni bukan bunga raya, tp bunga apa ye?
  pokok bunga yg tak tahu nama, tp wangi jugak eh?
yang ni nak kata daun tak daun, nak kata bunga tak bunga
comel enariq kata nak tangkap

~
~

~

~

~

~ kaki GEBU saya..............~

sepasang kaki comel enariq...
ujian darah  enpakwe ibu  ayah  pagi tadi
laporannya adalah  tambah teruk dari semalam, tp demam dah kurang
kandungan air dalam badan masih kurang
jadinya esok enpakwe ibu  ayah kena mengulang periksa darah lagi
kalau tak berubah atau lagi tak berubah
makanya bermalamlah enpakwe ibu ayah  di hospital
mudah mudahan esok enpakwe ibu ayah  akan berkurangan
 atau beransur pulih hendaknya.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

LAMAN BLOG PERGERAKAN PEMUDA UMNO CAWANGAN <b>TELOK DATOK</b> | BLOG <b>...</b>

Posted: 15 Jul 2011 07:13 AM PDT


Kacang lupakan kulit..nilah diaaaa

Posted: 14 Jul 2011 11:34 PM PDT

perghh..sekali tengok macam tak percaya ajekan..mamat nilah yang jadi ketua  BeRsIh yang tak berapa bersih masa kat Mesir..uishhhhh...KP pun tak faham dengan segelintir pelajar yang mudah beno percaya dengan dakyah-dahyah songsang ni...nama aje pelajar,tapi tak boleh pikir...masa pergolakkan di Mesir ari tu..sapa yang tanggung kos pergi balik korang ni..ishhh geram pulak KP..nasihat KP...walaupun KP tak belajo tinggi macam kau ni,tapi maruah KP tinggi...janganlah jadi kacang yang lupakan kulitnya...
jom baca lagi kat sini...http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2011/07/gempar-pelajar-pertama-mesir-dibuang.html

Kalau setakat nak main angka…

Posted: 14 Jul 2011 08:13 PM PDT


INI 'game' kalau hendak lawan angka, siapa ramai penyokong di laman sosial facebook. Bukan apa, sebab sekarang ini puak-puak pembangkang dok spin sakan kononnya mereka berjaya kumpul lebih 100,000 orang yang tuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak letak jawatan.
Al-kisahnya bila entah siapa buka akuan atas nama NGO untuk buat halaman 100,000 orang tuntut Najib Razak Letak jawatan ekoran demo Bersih.

Riuhlah puak-puak pembangkang kononnya halaman tersebut dapat sambutan, dan media-media pro mereka pun turut pukul canang. Sayang sikit puak tu tak berani pula nak buat facebook test market video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini yang kata ramai orang patut 'dibersihkan' dulu oleh puak ini.

Seronoknya orang yang moralnya sangat diragui dengan bukti video yang tulen itu pun turut sama mengenakan t-shirt kuning.

Dengar cerita beruyun-duyun orang yang geli geleman tengok aksi lelaki dalam video panas tu.

Dah tu dalam menghebohkan angka mereka, tidak pula berani sebut di akaun facebook rasmi Najib, ada 787,000 ribu orang yang tekan butang 'like' yang boleh diterjemahkan sebagai 'endorse' kepimpinan Perdana Menteri itu.

"Mereka (pembangkang) hanya mahu tonjolkan yang buruk mengenai kepimpinan Najib dan menafikan atau sembunyikan maklumat mengenai yang baik.

Laman facebook yang sama mengenai Anwar hanya ada 320,600 sahaja, tidak sampai separuh dari penyokong Najib di facebook," kata Timbalan Pengerusi Unit Media Baru Pemuda UMNO Mohd Razlan Mohd Rafii.

Menurut beliau, kalau hendak banding angka, bekas Perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, satu-satunya pemimpin politik di Malaysia yang orang tekan butang 'like' lebih 1.3 juta.

"Ada 1,341,258 yang sokong Dr Mahathir di facebook, dan antara komen mereka adalah menyokong penuh ketegasan Dr Mahathir ketika menjadi PM dalam bab pemecatan Anwar dan isu-isu berkaitan,"kata beliau.

Beliau pelik tengok matematik yang digunakan oleh pembangkang dalam bab angka di facebook ini.

"Jumlah lebih 787,000 ribu yang sokong PM itu sebelum kita kempen, Unit Media baru boleh buat kempen besar-besaran, bukan susah. Tapi apa makna sokongan di facebook?

"Ini hanya semata-mata hendak bentuk persepsi sahaja, bagi kami yang lebih penting adalah sokongan dalam pilihan raya,"kata beliau ketika dihubungi Agendadaily.

Mengulas isu yang sama, Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob berkata beliau juga boleh membuka akaun di laman sosial Facebook bagi mengumpul berjuta-juta penyokong untuk mempertahankan kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Katanya, dakwaan pihak-pihak tertentu yang kononnya berjaya mengumpul 100,000 penyokong di laman sosial Facebook bagi menuntut Perdana Menteri berundur bukanlah memberi gambaran sebenar majoriti rakyat negara ini.

"Saya juga boleh buat tindakan yang sama dengan mengumpul lebih tiga juta penyokong meminta supaya Perdana Menteri jangan letak jawatan..," katanya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pihak tertentu yang kononnya berjaya mengumpul beratus ribu suara rakyat yang mendesak Perdana Menteri berundur di laman sosial berkenaan pada Sabtu lepas iaitu pada hari perhimpunan haram Bersih di Kuala Lumpur.

Menurutnya, kewujudan laman sosial itu boleh dipertikai dari segi kesahihan jumlah sebenar rakyat yang didakwa meminta Perdana Menteri supaya berundur.

Menurut beliau, tuntutan yang dibuat melalui laman sosial Facebook dan perhimpunan haram jalanan bukan cara sebenar untuk menjatuhkan kerajaan.

"Pembangkang sebenarnya mempunyai banyak masa untuk berkempen dan boleh dikatakan setiap hari mereka berkempen untuk menjatuhkan kerajaan melalui pembohongan, menyebar fitnah dan mengeksploitasi isu yang ada untuk memburukkan kerajaan.

"Antaranya ialah mereka mengeksploitasi gambar polis membuat latihan bagi menyurai dan menghadapi perhimpunan haram Bersih dengan menyebar fitnah gambar tersebut kononnya polis bertindak kejam terhadap mereka yang menyertai perhimpunan tersebut," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno dan Barisan Nasional Pahang mahu semua pemimpin parti komponen turun padang bagi menjelaskan segala tohmahan dan fitnah yang disebarkan pihak pembangkang.

"Rakyat dan semua pihak di peringkat akar umbi perlu diberikan penerangan yang jelas agar mereka memahami peranan serta tanggungjawab kerajaan Barisan Nasional," katanya.-OLEH HELME HANAFI

sumber:http://agendadaily.com/Muka-Hadapan/kalau-setakat-nak-lawan-angka.html 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


TRAFIK <b>SEMENYIH</b> SESAK TERUK <b>DI</b> BULAN RAMADHAN « PANDANG-pandang

Posted: 04 Aug 2011 02:02 AM PDT

Kesesakan trafik luar biasa di Semenyih!

Ya! Keadaan ini merupakan satu fenomena biasa di Malaysia dan ianya adalah perkara tipikal sehari-hari yang dihadapi oleh masyarakat Malaysia. Kesesakan trafik ini akan bertambah parah bila sesuatu "occasion" tiba umpamanya bulan-bulan perayaan, cuti sekolah dan lain-lain. Kini bulan ramadhan menjelang, seperti yang aku katakan tadi kesesakan trafik luar biasa telah berlaku dan kali ini bukan luar biasa yang biasa-biasa sahaja malah ianya luar biasa-luar biasa sekali!! Maksudnya luar biasa kuasa dua!

Kamu semua mengerti apa yang aku maksudkan itu?

Begini, jika selalunya dalam keadaan jalanraya yang sesak selepas waktu pejabat di hari-hari yang biasa aku akan mengambil masa lebih kurang 45 minit untuk pulang atau sampai ke rumah dari Cheras, KL ke Semenyih, Selangor. 45 minit sahaja dan kurang dari itu jika keadaan trafik tidak mencemburui aku.

Tetapi semalam, tanggal 3/8/2011 aku telah dikejutkan dengan satu fenomena yang agak "kurang ajar" dan menguji keimanan aku yang sedang berpuasa, manakan tidak, aku mengambil masa lebih 2 jam untuk sampai ke Semenyih! Keluar pukul 5 petang dan sampai selepas waktu berbuka! Ini semua angkara kesesakan lalu lintas yang melampau. Benar ini bukannya satu cerekarama rekayasa semata-mata, ini adalah satu kenyataan yang perlu dihadapi oleh aku khususnya dan masyarakat Semenyih amnya.

Semalam aku telah terperangkan di dalam kesesakan di beberapa "hot spot" termasuklah terhenti seketika dan tersenggut-senggut kenderaan aku dengan kelajuan purata kurang dari 10km/j ketika terperangkap. Semasa di persimpangan susur keluar Sunway Semenyih aku ternampak kesesakan trafik berlaku di situ jadi tanpa berfikir panjang aku membuat keputusan untuk melalui lebuhraya LEKAS. Tapi malang buat aku kerana perkara yang sama berlaku di situ juga.  Akibat tekanan dan stress yang melampau ketika di exit Semenyih, lebuhraya LEKAS aku mengambil langkah drastik dengan membuat pusingan U dan seterusnya memasuki lebuhraya LEKAS kembali untuk keluar di exit Pajam (Aku terperangkap kira-kira 35 minit dari tol Semenyih untuk sampai ke persimpangan lampu trafik yang jaraknya kurang dari 500 meter). Jika aku tidak membuat tindakan sebegitu (baca; pusingan U) aku jamin dan pasti kelewatan akan aku hadapi untuk tiba ke rumah, mungkin lebih 3 jam baru tiba! 3 jam satu jangkasamasa yang lama dan aku boleh pulang ke kampung di Batu Pahat, Johor!

Dari pemerhatian aku semalam, cuaca agak kurang baik dengan hujan lebat diwaktu petang. Tambahan pula semua pekerja (baca; muslim yang berpuasa) berpusu-pusu keluar dari pejabat dengan serentak dan justru menjadikan keadaan bertambah sesak lebih teruk daripada biasa. Dari sumber-sumber yang boleh dipercayai pula, terdapat satu kemalangan yang melibatkan lori besar di depan Mc D Semenyih yang menyebabkan kesesakan bermula dari depan Mc D hingga ke Bandar Sunway Semenyih. Mungkin oleh kerana faktor-faktor ini yang menyebabkan kesesakan jalanraya berlaku di Semenyih semalam.

Pembangunan perumahan yang pesat di sekitar pekan Semenyih juga menyumbangkan kepada faktor kesesakan jalan raya di Semenyih. Kadar pertumbuhan dengan penduduk yang bermaustautin di Semenyih kian meningkat, housing area pun semakin banyak dan melambak tapi…jalan-jalan raya tidak pula dibesar dan dilebarkan sejajar dengan pertambahan penduduk ini malahan tiada pula jalanraya alternatif dibina bagi memberi pilihan kepada pengguna jalan raya di pekan itu dan kini jalanraya Semenyih-Kajang itulah merupakan satu-satunya jalanraya yang ada untuk menghubungkan Semenyih dengan bandar-bandar besar seperti Putrajaya, Kuala Lumpur, Seremban dan lain-lain.

Entahlah…kini Semenyih dah makin sinonim dengan kesesakan jalan raya. Semenyih…ohhhh…Semenyih.

p/s- 8-9 tahun dulu taklah sesesak macam sekarang ni dan aku masih ingat lagi dengan cakap-cakap orang satu ketika dulu…"Semenyih tempat jin bertendang"

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Polis Siasat Identiti Mangsa Kerat <b>Di Ampang</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 04 Aug 2011 03:18 AM PDT

- Aug 4, 2011 18:18:14.

Polis masih menjalankan siasatan bagi mengenal pasti identiti mangsa kerat di sebuah kediaman di Ampang, Selangor yang ditemui semalam.

Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata mangsa dipercayai dibunuh kira-kira seminggu lalu.

Polis semalam menemui anggota badan dikerat kepada beberapa bahagian sebelum disorok di atas siling sebuah pangsapuri.

Organ-organnya pula dibuang ke dalam mangkuk tandas.

Perbuatan kejam itu terbongkar selepas penghuni terhidu bau busuk.

Kejadian disedari di tingkat lima sebuah pangsapuri di Taman Kosas, Ampang, petang semalam.

Seorang jiran terhidu bau busuk sejak tiga hari lalu dari unit pangsapuri yang tidak berpenghuni itu.

Curiga dengan keadaan itu, ia segera dimaklumkan kepada pihak pengurusan pangsapuri.

Hasil pemeriksaan amat mengejutkan.

Sebelah kaki manusia ditemui di atas lantai.

Penemuan itu segera dimaklum kepada polis.

Hasil siasatan mendapati terdapat dua plastik dan satu sarung bantal disorok di atas siling.

Plastik berkenaan berisi anggota badan manusia yang telah dikerat manakala sarung bantal berisi kepala seorang lelaki.

Pemeriksaan lanjut, polis menemui sejumlah organ manusia di dalam mangkuk tandas.

Pemeriksaan forensik menunjukkan suspek telah menyorokkan anggota badan yang dikerat di atas siling namun kerana beban yang berat, salah satu kaki mangsa jatuh ke atas lantai.

Polis tidak menolak kemungkinan mangsa telah dibunuh lebih 72 jam lalu.

Mayat kemudian dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia untuk bedah siasat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - MENCARI RUMAH UNTUK <b>DI</b> JUAL.

Posted: 30 Jul 2011 12:28 AM PDT

Asalamualaikum warga Taman Dahlia,

sy ingin meminta tolong warga Tmn Dahlia yg sudi berkongsi maklumat
rumah yg hendak di jual.
lokasi rumah di sebelah SEK.MEN SALAK TINGGI.Cantik jugak rumah tu.
sekira nya warga Tmn Dahlia sudi,sy hanya blh ucapkn terima kasih lah atas jasa baik anda.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


KERIS PUTERA: SSDE MINGGU INI,GOBALAKRISHNAN <b>DI PORT KLANG</b> MINGGU NI

Posted: 18 May 2011 04:05 PM PDT


Gobala Krishnan Berada Di Klang Minggu ini
Di Flat Taman Seri Berembang Port Klang Jom Turun Beramai-ramai..
Memang tiap-tiap minggu UMNO selangor ada program
seperti SSDE ini...orang yang buta hati sahaja tak pandai menilai..
Semuanya buruk je sampai sedikit kebaikan pun tidak diiktiraf dan dilihat..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


&#39;Ramadan Yang Mampan&#39; Demi Alam Sekitar | Elizabeth Wong for <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 12:48 AM PDT

Perasmian kempen di Bazar Taman Sri Andalas di Klang bersama Majlis Perbandaran Klang

Menurut Exco Kerajaan Negeri  Elizabeth Wong kempen itu dijalankan sepanjang bulan puasa yang akan bertumpu kepada pasar-pasar Ramadan terpilih di seluruh negeri Selangor.

"Ciri-ciri kempen Ramadan Yang Mampan ini termasuk pengutipan minyak masak terpakai daripada peniaga-peniaga untuk mengelakkan pembuangan tidak terkawal ke dalam sistem perparitan.

Di pasar-pasar yang terpilih ini, tong-tong kitar semula juga akan disediakan untuk memudahkan orang ramai mengamalkan budaya cinta alam sekitar sambil membeli juadah berbuka puasa. Sebahagian dari kempen ini, orang ramai juga diingati untuk membawa bekas makanan sendiri sambil kurangkan penggunaan bahan-bahan plastik dan styrofoam," katanya.

Elizabeth berkata lagi, bagi memastikan kesedaran umum kepentingan amalan menjaga alam sekitar, pihak-pihak berkuasa tempatan juga memberi taklimat kepada semua peniaga-peniaga di pasar-pasar Ramadan.

"Untuk pihak pengguna pula, Kerajaan Negeri akan berusaha meningkatkan kesedaran terhadap kempen Hari Tanpa Beg Plastik melalui program-program turun padang di seluruh negeri sepanjang bulan ini, " katanya.

http://www.selangorkini.com.my/my/berita/33845

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Sabahdaily: Pemuda UMNO ugut bakar ibu pejabat PKR

Posted: 27 Jun 2011 02:46 PM PDT

Sekumpulan pemuda yang diketuai Lokman Noor Adam, AJK Pemuda UMNO, berkonvoi dengan kereta dan motorsikal di depan bangunan ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR), mengugut untuk membakarnya seandainya PKR tetap menyertai perhimpunan anjuran BERSIH 2.0 pada 9 Julai 2011.

Kira-kira 100 pemuda yang berpakaian merah "Patriot" ini dikatakan berhimpun di depan bangunan Merchant Square Tropicana, Petaling Jaya, pada jam 11 malam tadi. Malah, tidak kurang antara mereka yang membawa bendera UMNO.

Dalam twitternya, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution menyifatkan kumpulan pemuda tersebut sebagai "samseng upahan UMNO", malah memaklumkan bahawa laporan polis telah dibuat berhubung kejadian tadi.

EXCO kerajaan negeri Selangor, merangkap ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong juga membidas Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin dalam twitternya, kerana membiarkan anak buahnya memasuki sempadan kawasan Bukit Lanjan dan mengugut untuk membakar bangunan ibu pejabat PKR.

Ketika dihubungi MerdekaReview, Elizabeth Wong (gambar kiri) berkata Pemuda UMNO yang berada di situ mencemuh Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim, dan Pengerusi Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Ambiga Sreenevasan, menurut anggota PKR yang berada di situ, malah mereka mengugut untuk membakar bangunan ibu pejabat PKR seandainya PKR tetap menyertai BERSIH 2.0.

Bagaimanapun, Elizabeth menganggap tindak-tanduk Pemuda UMNO tersebut sekadar untuk menakut-nakutkan rakyat, tapi PKR tidak akan berganjak dan akan terus dengan perjuangan mereka.

Satu klip video yang merakamkan sebahagian kejadian tadi telah dimuatnaikkan ke Youtube.

Patriot ditubuhkan oleh Pemuda UMNO dan Kelab Putra 1Malaysia, mendakwa dirinya mewakili suara orang ramai dalam menentang perhimpunan haram yang akan dianjurkan kumpulan pengacau pada 9 Julai. Lokman Adam, bekas tahanan ISA yang melompat dari Parti Keadilan ke UMNO.

*Chan Wei See ialah Ketua Pengarang MerdekaReview, disedut, sunting dan diterjemah dari teks asal.

Polis 'tengok' 300 Pemuda Umno berhimpun, ugut bakar ibu pejabat KEADILAN

DAMANSARA: Kira-kira 300 Pemuda Umno yang berkonvoi dengan motosikal, kereta dan kenderaan pacuan 4 roda berhimpun depan ibu pejabat KEADILAN dengan lempar ugutan untuk membakar bangunan itu, jika pimpinan KEADILAN meneruskan Himpunan Bersih.

Konvoi itu tiba di hadapan ibu pejabat parti di Tropicana di sini, kira-kira jam 11 malam semalam dan melaungkan perkataan kesat termasuk mencaci dan menghina pimpinan Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan dan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mengikut paparan twitter, konvoi itu dilapor bergerak dari Batu Tiga, Shah Alam dan berkumpul di stesen minyak Kampung Sungai Kayu Ara sebelum bergerak ke ibu pejabat parti.

Ketua Ranting PJS, M Jeyabalan memberitahu Keadilan Daily, anggota polis yang berada di tempat kejadian hanya memerhati gelagat penyokong yang membawa bendera Umno dan memakai t-shirt Patriot, tanpa mengambil sebarang tindakan menghalang.

Ketika konvoi yang diketuai Exco Pemuda Umno, Lokman Nor Adam tiba di ibu pejabat parti, tiada pimpinan KEADILAN berada di lokasi berkenaan.

Mengikut satu sumber, konvoi berkenaan kemudian bergerak ke PJS 8, Petaling Jaya.

Beberapa pimpinan parti termasuk Angkatan Muda KEADILAN (AMK) kemudian bergegas ke ibu pejabat sebelum membuat laporan polis di balai Tropicana yang terletak di deretan bangunan sama.

Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution Ismail ketika dihubungi awal pagi ini, menjelaskan Umno Barisan Nasional (BN) begitu terdesak hingga sanggup mengupah remaja membuat kekacauan.

"Ini tindakan samseng yang sedang menggelabah. Mereka cuba takutkan orang ramai untuk menggagalkan Himpunan Bersih 9 Julai ini.

"Anehnya, tiada seorang pun pemimpin Umno mahupun Perkasa dipanggil polis. Ironinya pimpinan Bersih termasuk Datuk Ambiga dan Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said pula yang disoal.

"Namun, jika itu tujuan mereka, nampaknya mereka silap besar. Budaya ugut dan ancam Umno BN hanya akan menyebabkan rakyat bangkit dan menolak mereka.

"Tuntutan kami jelas iaitu sistem pilihan raya yang bersih dan adil," kata Saifuddin.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tanah lot <b>di</b> Kg <b>jenjarom</b> - Klang, Land - Sheryna.com.my - 167406

Posted: 28 Mar 2011 04:56 PM PDT

Malaysia » Selangor » Klang > Jenjarom » Property > Land > Agricultural Land » Tanah lot di Kg jenjarom

PRIVATE AD

Property type: Land For Sale

Price: RM 55,000

Land type: Agricultural Land

Title type: Malay Reserved Land

Size: 1 acres

Local area: Jenjarom

TANAH LOT DI KG JENJAROM, JENJAROM, SELANGOR UNTUK DIJUAL

UKURAN = 60 KAKI X 90 KAKI
HARGA JUAL = RM55, 000 (BOLEH RUNDING)
ADA 5 LOT LAGI.
HUBUNGI : 014-2397872 PUAN ZILA

 

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Ling&#39;s letter to Dr M did not follow VPSD valuation, court told <b>...</b>

Posted: 04 Aug 2011 01:00 AM PDT

Posted on August 4, 2011, Thursday

KUALA LUMPUR: The High Court here was yesterday told that former Transport Minister Tun Dr Ling Liong Sik submitted a letter containing terms of agreement which were different from the recommendations made by the Valuation and Property Services Department (VPSD) to former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.

Former VSPD deputy director-general (Valuation) Datuk Mani Usilapan, 61, said the attachment on the terms of agreement with Kuala Demensi Sdn Bhd (KDSB), which was sent on June 29 2002 stated that the rate of land purchase in Pulau Indah was RM25 per sq ft, while the VPSD set the value at RM21 per sq ft.

He said that through a letter, with the title "Cadangan Pengambilan Balik Tanah Di Pulau Indah Untuk Pembangunan Pusat Distripark Serantau Di Pelabuhan Klang', the attachment also stated the land size at 999.5 acres (about 404.5 hectares) and the purchase at RM1,088,456,000, but the VSPD only made valuation on land covering only 830 acres (about 335.9 hectares).

Mani said among the other terms which were attached together with the letter were on the repayment period based deferred payment of 15 years; down payment of 10 per cent to be paid as earnest money in two stages (two per cent after approval had been obtained and the remaining eight per cent soon after the agreement signing); interest rate of 7.5 per cent a year and a moratorium of four years.

Mani, during examination-in-chief by Deputy Public Prosecutor Manoj Kurup, said all the terms were not recommended by VSPD.

He said the VSPD only made consideration on the 10-years repayment period, the first year down payment of five per cent and coupon rate at six per cent.

Mani also said that following the valuation on the 999.5 acre land at RM25 per sq ft, there was excess cost of RM720 million.

Meanwhile, when cross-examined by lawyer Wong Kian Kheong, Mani said he informed his superior (former VSPD director-general Valuation) Datuk Sahari Mahadi) on the recommendations made by VSPD.

Mani also said that on Oct 9 2000, he wrote a letter to the Transport Ministry Secretary-General on a proposed purchase of a 830 acre site in the same area and suggested that the valuation rate of the land, if repayment was extended to 15 years, based on the same terms for a 10 year repayment period, the rate was RM25.82 per sq ft.

Questioned by Wong whether the VSPD had statistics or percentage on the valuation made by the department being followed by government agencies, Mani said there was no statistics.

Dr Ling, 68, faces an amended principal charge of cheating the Malaysian government by concealing from the Cabinet the additional interest of 7.5 percent a year on the purchase price of a land in Pulau Indah as against the six percent rate set by the VPSD.

He also faces two amended alternative charges of cheating the government by not revealing to the Cabinet the facts related to the additional interest rate, and cheating the Cabinet into believing that the facts related to the purchase of the land were certified and agreed to by the VPSD when he knew there was no such consent. The offences were allegedly committed at the Prime Minister's office in Putrajaya between Sept 25 and Nov 6, 2002.

The hearing before judge Datuk Ahmadi Asnawi continues today. — Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Ling&#39;s letter to Dr M did not follow VPSD valuation, court told

Posted: 04 Aug 2011 03:06 AM PDT

(Bernama) - The High Court here was yesterday told that former Transport Minister Tun Dr Ling Liong Sik submitted a letter containing terms of agreement which were different from the recommendations made by the Valuation and Property Services Department (VPSD) to former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad.

Former VSPD deputy director-general (Valuation) Datuk Mani Usilapan, 61, said the attachment on the terms of agreement with Kuala Demensi Sdn Bhd (KDSB), which was sent on June 29 2002 stated that the rate of land purchase in Pulau Indah was RM25 per sq ft, while the VPSD set the value at RM21 per sq ft.

He said that through a letter, with the title "Cadangan Pengambilan Balik Tanah Di Pulau Indah Untuk Pembangunan Pusat Distripark Serantau Di Pelabuhan Klang', the attachment also stated the land size at 999.5 acres (about 404.5 hectares) and the purchase at RM1,088,456,000, but the VSPD only made valuation on land covering only 830 acres (about 335.9 hectares).

Mani said among the other terms which were attached together with the letter were on the repayment period based deferred payment of 15 years; down payment of 10 per cent to be paid as earnest money in two stages (two per cent after approval had been obtained and the remaining eight per cent soon after the agreement signing); interest rate of 7.5 per cent a year and a moratorium of four years.

Mani, during examination-in-chief by Deputy Public Prosecutor Manoj Kurup, said all the terms were not recommended by VSPD.

He said the VSPD only made consideration on the 10-years repayment period, the first year down payment of five per cent and coupon rate at six per cent.

Mani also said that following the valuation on the 999.5 acre land at RM25 per sq ft, there was excess cost of RM720 million.

Meanwhile, when cross-examined by lawyer Wong Kian Kheong, Mani said he informed his superior (former VSPD director-general Valuation) Datuk Sahari Mahadi) on the recommendations made by VSPD.

Mani also said that on Oct 9 2000, he wrote a letter to the Transport Ministry Secretary-General on a proposed purchase of a 830 acre site in the same area and suggested that the valuation rate of the land, if repayment was extended to 15 years, based on the same terms for a 10 year repayment period, the rate was RM25.82 per sq ft.

Questioned by Wong whether the VSPD had statistics or percentage on the valuation made by the department being followed by government agencies, Mani said there was no statistics.

Dr Ling, 68, faces an amended principal charge of cheating the Malaysian government by concealing from the Cabinet the additional interest of 7.5 percent a year on the purchase price of a land in Pulau Indah as against the six percent rate set by the VPSD.

He also faces two amended alternative charges of cheating the government by not revealing to the Cabinet the facts related to the additional interest rate, and cheating the Cabinet into believing that the facts related to the purchase of the land were certified and agreed to by the VPSD when he knew there was no such consent. The offences were allegedly committed at the Prime Minister's office in Putrajaya between Sept 25 and Nov 6, 2002.

The hearing before judge Datuk Ahmadi Asnawi continues today.




Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved