ads

Sabtu, 18 Mei 2013

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Adun <b>Teluk Datuk</b> Bantu Mangsa Rumah Terbakar

Posted: 05 Feb 2013 01:41 AM PST

TELUK DATUK 5 JAN : Tiga buah keluarga yang menjadi mangsa kejadian rumah terbakar di Kampung Sungai Cheeding di sini masing-masing menerima sumbangan kilat berjumlah RM1,000 setiap keluarga daripada Adun Teluk Datok, Philip Tan pagi semalam.

Kebakaran awal pagi semalam memusnahkan dua buah rumah sewa di Lot 6694 Jalan Enggang.

Sehubungan itu, Philip Tan yang melakukan tinjauan di lokasi kejadian kira-kira 10 pagi semalam bertindak menyalurkan bantuan kewangan segera untuk setiap keluarga yang terlibat.

"Mereka bukan sahaja kehilangan harta benda, malah lebih malang ada antara mereka kehilangan punca rezeki kerana semua terbakar.

"Sejam selepas lawatan, saya bawa mereka ke pejabat untuk mengambil sumbangan wang. Saya harap wang tersebut dapat sedikit sebanyak meringankan beban mangsa," ujar Philip.

Mereka yang menerima sumbangan ialah Normahzurah Mohammad dan Tukmia Ahmad yang merupakan penyewa kedua-dua rumah tersebut.

Turut menerima sumbangan ialah tuan rumah tersebut iaitu Mohamad Hanif Samani.

"Beliau tidak mempunyai pendapatan lain selain rumah sewa tersebut, maka saya percaya beliau juga layak menerima bantuan kewangan," jelas Philip.

Tambah beliau, kesemua mangsa kini menumpang buat sementara di rumah saudara mara.

Selain bantuan kewangan, Philip turut menyalurkan bantuan lain seperti selimut, bantal dan tikar.

Pendapat Anda

Pendapat

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2013 11:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Adun <b>Teluk Datuk</b> Bantu Mangsa Rumah Terbakar

Posted: 05 Feb 2013 01:41 AM PST

TELUK DATUK 5 JAN : Tiga buah keluarga yang menjadi mangsa kejadian rumah terbakar di Kampung Sungai Cheeding di sini masing-masing menerima sumbangan kilat berjumlah RM1,000 setiap keluarga daripada Adun Teluk Datok, Philip Tan pagi semalam.

Kebakaran awal pagi semalam memusnahkan dua buah rumah sewa di Lot 6694 Jalan Enggang.

Sehubungan itu, Philip Tan yang melakukan tinjauan di lokasi kejadian kira-kira 10 pagi semalam bertindak menyalurkan bantuan kewangan segera untuk setiap keluarga yang terlibat.

"Mereka bukan sahaja kehilangan harta benda, malah lebih malang ada antara mereka kehilangan punca rezeki kerana semua terbakar.

"Sejam selepas lawatan, saya bawa mereka ke pejabat untuk mengambil sumbangan wang. Saya harap wang tersebut dapat sedikit sebanyak meringankan beban mangsa," ujar Philip.

Mereka yang menerima sumbangan ialah Normahzurah Mohammad dan Tukmia Ahmad yang merupakan penyewa kedua-dua rumah tersebut.

Turut menerima sumbangan ialah tuan rumah tersebut iaitu Mohamad Hanif Samani.

"Beliau tidak mempunyai pendapatan lain selain rumah sewa tersebut, maka saya percaya beliau juga layak menerima bantuan kewangan," jelas Philip.

Tambah beliau, kesemua mangsa kini menumpang buat sementara di rumah saudara mara.

Selain bantuan kewangan, Philip turut menyalurkan bantuan lain seperti selimut, bantal dan tikar.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Tonton Final Axiata Cup <b>di</b> Stadium Badminton Kuala Lumpur <b>Cheras</b>

Posted: 13 Apr 2013 06:17 PM PDT

Semangat Axiata Cup sudah sampai ke Final. Siapa pergi tonton perlawanan akhir Axiata Cup hari ini? Jumpa anda disana ya..

Ribuan terima kasih kepada Celcom kerana memberi 2 keping tiket yang bernilai RM 33 sekeping kepada saya untuk menyaksikan perlawanan Akhir Piala Axiata pada 14 April 2013 di Stadium Badminton Kuala Lumpur, Cheras. :)

Voucher Axiata Cup

Dapatkan yang terbaik daripada Piala Axiata dari The Cube! Langganlah wallpaper Axiata Cup dari The Cube dan jawab soalan-soalan mudah berkaitan sukan untuk melayakkan anda memenangi kereta baru Nissan Teana. Selain itu, jika anda terpilih sebagai pemenang harian, anda berpeluang untuk memenangi pek eksklusif badminton bernilai RM 2,000 dan peluang untuk mencabar radio cruiser bermain Gateminton di depan pintu rumah anda. Jika anda dapat mengalahkan cruiser, anda akan memenangi wang tambahan bernilai RM2, 000!

Axiata Nissan Teana

Jadi, apa yang anda tunggu lagi? Dail *888# dan pilih Axiata Cup 2013 kemudian, pilih "stand to win Nissan Teana". Ingin mengetahui cara-cara untuk memenangi hadiah-hadiah yang lebih hebat? Jom layari http://www.thecube.my

Okaylah sekarang sudah jam 9 pagi. Jumpa anda di Stadium Badminton Kuala Lumpur Cheras.

xoxo!

sign5.png

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


video: sejak pas jadi wakil rakyat <b>kuala selangor</b> <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 25 Apr 2013 12:00 PM PDT



Video ini tidak berniat untuk mengaibkan sesiapa apatah lagi untuk mengganggu minda pembaca tetapi video yang akan dipaparkan di bawah ini adalah kisah benar serbuan sarang pelacuran yang dilakukan oleh pihak polis di Kuala Selangor pada 24 Oktober 2012.

Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor?.. Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.
Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.
Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? .. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.
Terlalu banyakkah orang Kuala Selangor yang sakit kaki atau sakit badan dan adakah masalah sakit tersebut dapat diselesaikan hanya dengan urutan perempuan Cina dan Thai?
Bukan lagi menjadi satu rahsia tentang rumah urut yang menawarkan urutan batin dan khidmat seks tetapi ia sudah menjadi kemestian jika ada rumah urut kaki mesti ada urut batin dan khidmat seks dan ini merujuk kepada serbuan-serbuan yang dibuat oleh pihak berkuasa di seluruh Malaysia.
Mungkin bagi Dr Dzul dan Pemimpin PAS itu perkara biasa tetapi bagi anak muda Kuala Selangor itu perkara luar biasa kerana sebelum ini tiada perkhidmatan sedemikian di Kuala Selangor.
Jangan ambil mudah dan jangan pandang remeh tentang perkara ini kerana ia akan mendatangkan kerosakan akhlak yang amat teruk kepada generasi akan datang jika tidak dibendung.
Apa kaitan dan adakah ada udang disebalik batu dalam aktiviti ini?.. tunggu dalam part 2..
*** Dr Dzul sila jawab jika tiada kaitan.. mohon pencerahan.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


mencari rumah sewa <b>di</b> taman mawar 1, 2 & perdana - <b>Salak Tinggi</b>

Posted: 22 Nov 2011 12:00 AM PST

salam semua, :D
Disini saya ingin mengiklankan rumah sewa saya.Rumah apartment e-mas villa.Rumah baru tip-top.
Berkeluarga sahaja yang layak ( muslim ). Harga boleh runding.Kemasukan Segera julai 2012.
Call 016-3074022 ( khairul ).Keluasaan rumah 1008kps.Boleh jaga rumah dengan baik.

Iklan ditutup pada 10/7/2012 pukul 12.50 tengahari. minta maap banyak, sudah ada penyewa.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 03:47 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Calon KEADILAN <b>Dengkil</b> yakin bawa kemenangan untuk Pakatan <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2013 09:34 PM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

DENGKIL 16 APRIL: Biarpun Dewan Undangan Negeri (DUN) Dengkil mengalami kekalahan agak tinggi berbanding kawasan lain dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 2008, alasan itu tidak akan mematahkan semangat calon KEADILAN, Borhan Aman Shah untuk menewaskan calon BN pada PRU 5 Mei ini.

Pada PRU 2008, Datuk Marsum Paing memenangi DUN Dengkil dengan majoriti 3,367 mengalahkan calon KEADILAN, Ishammudin Ismail dengan undi 8,471 berbanding calon BN, 11,838.

borhanMenurut Borhan, amanat parti meletakkan beliau di DUN itu sebagai asas untuknya meneruskan pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor.

"Saya pasti PRU kali ini, Dengkil bukan lagi kubu kuat BN. Pada PRU 2004, kita kalah dengan majoriti 8,000 lebih tapi pada 2008, kita kalah dengan majoriti 3,000 lebih sahaja.

"Bermakna kali ini kita yakin akan bawa kemenangan. Saya selaku Penyelaras DUN Dengkil dari awal lagi bekerja keras untuk menawan kawasan BN," katanya kepada Keadilan Daily.

Borhan berkata, hasil lima tahun pentadbiran Pakatan di Selangor akan menjadikan titik tolak untuk rakyat buka mata supaya pada pilihan raya kali ini, calon dari parti itu diamanahkan untuk menjaga kebajikan mereka.

"Dengkil antara kawasan kerap banjir. Menteri Besar Selangor baru-baru ini serahkan peruntukkan RM50 juta untuk mengatasi kejadian sama berulang. Saya percaya rakyat mahu Pakatan kekal di Selangor," kata Pengarah Pilihan Raya KEADILAN Selangor itu.

Borhan menambah, kejayaan Pakatan di Selangor memudahkan proses meraih undi pada PRU 13 kerana kepercayaan rakyat kepada Pakatan sekarang lebih tinggi jika dibandingkan dalam PRU 12.

"Secara keseluruhan, setiap kawasan dan perkampungan tiada masalah besar, mereka lebih terbuka mungkin kerana kawasan itu semi urban.

"Tawaran Manifesto Pakatan juga diterima baik. Daripada jumlah pengundi lebih kurang 39,000 terdiri dari kalangan generasi muda dan pertengahan, memudahkan untuk kita beri penerangan," katanya. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50507

PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2013 05:00 PM PDT

Wahh..rasanya lama betul tak sharing testimoni mereka yang dah kurus-murus ni kan.. So, harini saya nak share satu testimoni daripada Pn Aishah Rahim yang dipetik dari grup tertutup exclusive kami di facebook. Beliau berjaya menurunkan berat badan dari 94kg ke 85kg dalam masa lebih kurang 5 bulan! Niat beliau hanya satu iaitu untuk memudahkan beliau beribadah. Yes, bila niat kerana ALLAH, maka segalanya dipermudahkan, malah apa yang kita inginkan akan tercapai.. Jom baca testimoni beliau..
 Semuanya lengkap kerana KONSEP ASAS PENGURUSAN BERAT BADAN ialah kita perlukan Protin, Fiber dan Pemecah Lemak (Pengemulsi Lemak). Haa.. ingat nak menyusukan anak je ke ada konsep-konsep asas ni.. nak kurus pun MESTI ikut konsep tau.. barulah dapat hasil yang optimum. 
Dan ada banyak lagi TESTIMONI mereka yang berjaya kurus dengan set slimming Shaklee. Silalah baca yea.. ;-)
Lagi satu, tujuan kita nak kurus bukan semata-mata nak cantik atau cun, tapi untuk mengelakkan penyakit mudah hinggap pada kita.
"Jika anda ada terlalu banyak lemak – terutamanya jika kebanyakannya pada pinggang anda – anda berada pada risiko yang lebih tinggi bagi masalah-masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi, kolesterol darah tinggi dan kencing manis.
Dan anda tidak sendirian! Lebih 60% dari rakyat Malaysia adalah terlebih berat badan, dengan 50% dari jumlah itu berada dalam kategori obes."

Haaa...berjemaah korang berpenyakit! NO!NO!NO! Solat berjemaah saya nak, dapat pahala berlipat kali ganda, berpenyakit berjemaah saya takmau! Jadi, mulai hari ini jom amalkan diet sihat bersama sokongan Set Slimming Shaklee ni. Haa.. Set ni BUKANNYA UBAT KURUS yea, tapi VITAMIN untuk kita amalkan gaya pemakanan yang sihat. Pastinya ada TIPS EKSKLUSIF bila anda membeli dengan saya!

Hubungi saya cepat-cepat ;-))

Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.
>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Vitamin Semulajadi: Pengedar Shaklee <b>di Sungai Buloh</b>, Selangor

Posted: 09 May 2013 05:27 PM PDT


Saya Pengedar Sah Shaklee di Malaysia
Anda tercari- cari pengedar Shaklee di sekitar kawasan anda?

Look no more!

I'm here!

Untuk kawasan sekitar Sg. Buloh,Kota Damansara,Petaling Jaya,Sri Damansara,Damansara Damai saya boleh jadi your personal giude! in fact, COD pun boleh.. 

Tapi kalau di kawasan lain-lain, saya boleh pos :)

Berminat utk dapatkan Set Berpantang,set Kesuburan,Set Kecantikkan dan Kesihatan,Set Kehamilan,Suplemen untuk kanak-kanak dan sebagainya...boleh hubungi saya utk maklumat lanjut .


ID : 934271
Nama : NUR ASNIZA ASMAN
FB :Nur Asniza

Tel No : 018 2546253
Email: asnizatm@gmail.com

Alamat: Damansara Damai,Sg Buloh

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Kolej Profesional MARA <b>Beranang</b> [24 Mei 2013 <b>...</b>

Posted: 15 May 2013 06:38 PM PDT

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di Kolej Profesional MARA Beranang sebagai :-

1. PEGAWAI PERKHIDMATAN PENDIDIKAN SISWAZAH DG41 - 8 kekosongan jawatan

Tarikh Tutup : 24 Mei 2013




Permohonan hendaklah dibuat melalui jobsmalaysia
Ikuti step seperti gambar di bawah :
1. Sila masukkan keyword : kolej profesional mara beranang
4. Pilih Majikan : KOLEJ PROFESIONAL MARA BERANANG
5. Klik pada Jawatan yang anda inginkan
6. Mohon jika berminat dan memenuhi Syarat Kelayakan.
(Jika Carian Segera iaitu gambar ke 2 tidak muncul, anda dinasihatkan untuk terus mencuba atau cuba 5 minit selepas itu atau terus mencuba, kerana jobsmalaysia kadangkala mengalami masalah pencarian)






12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: Semua Kaum Tolak Zul Nordin <b>Di Shah Alam</b>

Posted: 17 Apr 2013 06:02 PM PDT


Barisan Nasional (BN) akan kalah di Selangor pada 5 Mei ini jika gabungan tersebut bertegas untuk meletakkan Zulkifli Noordin di Shah Alam, kata S Vell Paari dari MIC hari ini dalam kiriman pesanan ringkas (SMS) kepada presiden parti Datuk Seri G Palanivel.

Menurut pemimpin MIC itu, dengan meletakkan Zulkifli, BN berisiko untuk kehilangan undi India, yang beliau katakan akan menjadi faktor penentu di negeri seperti Selangor - kini diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR).

Menurut SMS yang dihantar ke The Malaysian Insider dari sumber dalaman parti itu malam ini, Vell (gambar) mendesak Palanivel untuk menyampaikan kebimbangannya kepada Datuk Seri Najib Razak dan meminta tindakan dari pengerusi BN itu, memberi amaran "keadaan buruk" jika tiada tindakan diambil.

"Kepada Datuk Seri G Palanival, Zulkifli Noordin sebagai calon di Shah Alam adalah penghinaan kepada orang Hindu di Malaysia. Di mana-mana orang emosi mengenai perkara ini," katanya dalam SMS tersebut yang turut dihantar kepada ahli jawatankuasa pusat MIC.

Anak kepada bekas presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu memberitahu terdapat 15,000 pengundi India di Shah Alam, 31,000 di Kota Raja, 21,000 di Kapar dan 17,000 di Subang, kebanyakkannya menurut beliau marah dengan pemilihan Zulkifli oleh Najib.

"Kira boleh kehilangan hampir 50 peratus hingga 70 peratus undi India yang akan menyebabkan kekalahan calon MIC terutamanya di Selangor dan dengan pengundi India menjadi faktor penentu, ia boleh menyebabkan BN gagal untuk merampas Selangor," katanya dan memberi amaran sentimen tersebut turut merebak ke negeri lain.

"Dato Seri kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan semua orang terlepas dengan memohon kemaafan selepas menghina agama dan komuniti.

"Pemimpin kita di bawah terutamanya di Shah Alam telah didera secara lisan," katanya.

Vell mengakhiri SMSnya dengan mengatakan beliau hanya memerhatikan secara tertib dengan memohon tindakan tentang pencalonan Zulkifli melalui rayuan kepada presiden parti.

"Ini nasihat strategik saya sebagai seorang pengarah strategi," katanya.

Vell kemudiannya mengesahkan kepada The Malaysian Insider beliau telah menghantar SMS tersebut. -TMI

Apabila ditanya apakah beliau menerima cabaran DAP untuk meletakkan jawatan parti jika Zulkifli tidak digugurkan sebagai calon BN, pemimpin tersebut tidak memberikan jawapan "ya".

"Saya juga boleh tanya soalan sama kepada DAP. Hari ini PSM mempunyai masalah dengan PR berhubung isu kerusi dan logo. PSM menyatakan 'PKR menggunakan faktor kaum untuk menafikan kerusi kami'.

"Jadi apakah DAP akan keluar PR kerana penggunaan faktor kaum untuk menafikan kerusi kepada PSM oleh PR? katanya dalam satu SMS.

Najib mengesahkan pencalonan Zulkifli di Shah Alam semasa mengumumkan senarai calon BN Selangor semalam, membenarkan penyandang kerusi Kulim Bandar Baharu untuk bertanding secara langsung di bawah tiket BN.

Keputusan tersebut menyebabkan perdana menteri kerajaan sementara itu dikritik hebat, sebahagian besarnya disebabkan reputasi Zulkifli sebagai seorang Muslim berhaluan kanan, jawatannya sebagai naib presiden Perkasa dan kontroversi terbarunya mengenai penghinaan terhadap penganut Hindu.

Video menunjukkan Zulkifli menggunakan perkataan "Keling", yang masyarakat India rasakan sebagai penghinaan kaum, tersebar baru-baru ini, beberapa hari selepas satu lagi video menyaksikan beliau mempersoalkan seorang peniaga India mengapa tuhan Hindu tidak menyelamatkan kedainya daripada banjir, menyebabkan kemarahan penganut Hindu.

Zulkifli pernah menjadi salah seorang panel peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim juga mempersoalkan kesuciaan Sungai Ganges yang turut dikenali sebagai Ganga di India, dianggap suci oleh penganut Hindu.

Zulkifli menjadi ahli parlimen bebas mesra BN selepas dipecat daripada PKR pada 6 Mac, 2010 disebabkan laporan polis yang dibuatnya kepada penyandang kerusi parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad.

Calon Umno, Tan Sri Abdul Aziz Shamsuddin kalah kepada Khalid pada 2008 dengan majoriti 9,314 undi. Pada 2004, beliau mengalahkan Khalid dengan majoriti 13,410 undi.


Zul Noordin Bukti Umno-BN Selangor Bankrap Calon

Meletakkan Naib Presiden Perkasa, Zulkifli Noordin mencabar Khalid Samad di Parlimen Shah Alam membuktikan Umno-BN bankrap calon.

Penyandang DUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar berkata, Khalid akan mendapat laluan mudah mempertahan kerusi dimenangi pada pilihan raya lalu kerana umum mengetahui Zulkifli bukan pemimpin yang boleh diharapkan bagi membela nasib rakyat.

"Ini membuktikan Umno-BN bankrap. Tiada calon lain. Calon yang lompat macam katak diambil. Ini standard Umno-BN.

"Khalid Samad tak perlu ceramah atau kempen. Jangan takut, boleh menang terus. Orang Melayu, India dan Cina di Shah Alam tak akan sokong Zulkifli Nordin," katanya dalam ceramah Pakatan Rakyat (PR) di sini malam tadi yang dihadiri lebih 1,000 orang.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu, Zulkifli bertanding atas tiket PKR di Parlimen Kulim Bandar Baharu dan menang dengan majoriti 5,583 undi menewaskan calon Umno-BN, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir.

Namun seleps itu bertindak keluar dari PKR dan menjadi anggota bebas serta mesra Umno-BN.

Dr Xavier menambah, Umno-BN juga menghadapi masalah di peringkat DUN apabila hanya menyenaraikan empat calon lama dengan selebihnya muka baru.

Menurutnya, kenyataan itu terbukti apabila Datuk Seri Najib Razak sendiri mengakui segala kesilapan dilakukan Umno-BN dalam mentadbir negara lebih 56 tahun menerusi risalah yang dihantar ke rumah pengundi dengan kata-kata 'Belajar daripada kesilapan'.

Dr Xavier turut mengingatkan rakyat bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 diyakini sebagai paling kotor akan dijalankan di negara ini.

Katanya, perubahan besar yang ingin dibawa Pakatan Rakyat(PR) ialah politik terbuka dan adil yang dikuatkan dengan fakta yang betul untuk dibincangkan serta dibicarakan antara satu sama lain.

Namun, pemimpin Umno-BN sukar menerima perubahan apabila menutup ruang media massa kepada PR biarpun mendakwa negara memiliki semua kemudahan dengan kemajuan membanggakan.

"Takut sungguh Najib dan Umno-BN.

Ini masalah Umno-BN sekarang.

Kita minta debat, dia bagi video lucah," katanya. -selangorku

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Melawat Adlan dan Huda <b>di Rawang</b>. | From Abah With Love

Posted: 22 Apr 2013 02:58 AM PDT

Isnin 22 April 2013 bersamaan 12 Jamadil Akhir 1434H (112 /2013)

Pergi ke Masjid Ansar dengan motosikal untuk solat subuh.
Singgah gerai simpang beli roti canai.

Tidur di bilik.
Solat dhuha.
Bersiap pergi melawat Iman dan keluarga di Taman Tempeler Saujana, Rawang.
Iman
Ikut DUKE. Memandu kereta Waja bawa Mamanya dan Nauwar.
Tiba di rumah Templer Saujana sekitar 11 pagi. Baby Iman sedang tidur atas sofa di ruang tengah. Mamanya dukung Iman. Dua kali Iman berak. Nauwar dukung baby Iman.

Tiba di rumah jam 1 petang. Kereta Kancil masih ada di porch. Anis masih belum pulang ke UPM Serdang.

Anis sedang mandi di bilik atas.

Abah mandi dan bersiap. Pilih baju Melayu merah. Pergi ke Masjid Ansar dengan motosikal. Solat zohor.

Waktu ini Mamanya memasak di dapur.

Balik ke rumah.

Makan nasi bersama Mamanya.

Menonton drama TV3 sehingga jam 4.15 petang.

Bersiap pergi ke Masjid Ansar solat asar. Pergi dengan motosikal.

Jual Monitor Komputer

Adlan telefon dari Rawang. Minta bantuan Abah hantar satu monitor komputer ke pembeli. Pembeli akan tiba dan tunggu dekat stesen LRT Setiawangsa. Waktu itu jam 4.15 petang. Monitor ad atas meja di ruang tamu brsama barang barang lama yang di kupul Adlan terdahulu.

Bawa monitor denga kereta Waja ke lokasi berhampiran stesen LRT Setiawangsa. Tunggu bawah jejantas landasan LRT. Pembeli tiba dengan van dari arah belakang kereta Waja. Selepas dapat panggilan telefon, nampak van di belakang kereta Waja.

Segera keluar dan berjumpa pemuda berbahasa Melayu loghat Indonesia. Tunjukkan monitor dalam kereta.Beliau keluar RM40. Abah minta beliau ambilkan monitor keluar dari kereta.

Perlu solat asar. Pergi ke Masjid Muadz bin Jabal Taman Setiawangsa. Letak kereta Waja di kawasan letak kereta yang jauh. Waktu ini kedengaran Imam masjid membaca doa selepas solat asar. Tidak sempat solat asar berjemaah.

Nampak seorang pelajar sekolah agama bersampin merah masuk solat dalam dewan masjid. Ikut solat berjemaah bersama beliau dan masbuk.

Beli dua keping apam balik bersaiz kecil di gerai luar masjid. Seringgit dapat 2 keping.

Tiba di rumah dan masuk kereta Waja ke porch rumah.

Minum petang.

Azfar tiba di rumah seorang. Balik dari pejabat. Azfar makan sebiji apam balik. Abah makan yang lagi satu.

Ada roti canai sekeping yang di beli pagi tadi. Abah habiskan roti canai.

Nauwar datang dan minum the secawan.

Mamanya suruh Azfar menontn drma di saluran Ria tajuk 'Adam & Hawa'.

Di Masjid Ansar

Pergi ke Masjid Ansar dengan motosikal selepas kedegran azan maghrib. Mamanya dan Nauwar duduk di ruang tengah.

Letak motosikal seperti biasa di khemah berhampiran serambi masjid. Masuk dewan masjid. Bertegur sapa dengan Hj Abas, bapa merua Tomok. Solat maghrib. Solat sunat. Nampak Ustaz Sharul Nizam ambiltempat untuk ceramah agam selepas maghrib.

Aah bangun dan keluar dewan. Pergi ke belakang dewan. Nampak seorang AJK Hj Hassan tepi tangga lalun utama masjid bersama seseorang. Nampak wanita bertelekong. Nampak seorang perempuan keluar dari dewan dan bercakap dengan Hj Hassan. Apabla di perhati, baharu kenal wajah wanita ini. Ahli Parlimen nama Zuraidah.

Di depan lobi masjid, nampak 3 orang lelaki. Apabila di perhatikan orang ini adalah pengiring untuk ahli politik ini. Nampak SUV putih membetul kedudukan depan lobi masjid. Zuraidah keluar dari serambi masjid terus masuk ke kereta SUV putih. Semua dari kumpulan ini beredar keluar dari Masjid Ansar.

Ustaz Sharul sudah mulakan ceramah, Abah ambil tempat dan duduk dekat pintu utma masjid.

Selepas solat isyak, pulang ke rumah. Nampak kereta Myvi merh jambu kepunyaan Azfar masih berada depan rumah.

Di rumah Mamanya bersiap untuk makan malam. Nauwar duduk di study room guna internet.

Makan nasi seorang di meja makan di dapur. Nauwar ikut samam makan nasi dengan lauk ayam masak kicap.
Azfar bermalam di rumah sini
Azfar kemudian turun. Azfar ambil sepiring nasi dengan lauk. Makan nasi di sofa ruang tengah sambil menonton siri Astro 'Masterchef' saluran Ria. Mamanya juga menonton sama.

Sebelum naik tidur, Azfar pesan minta Abah isi petrol kereta Perodua Myvi merah jambu pagi esok. Kunci kereta diletak atas meja makan di ruang tamu.

Tengah malam, Abah letak beg plastik mengandungi sampah dapur di luar rumah dekat tong sampah di tepi jalan.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Ady Budika: Pengalaman <b>Di Batu Caves</b> Menjelang "Taipusam"

Posted: 24 Jan 2013 03:25 AM PST

Tak pernah terlintas untuk aku menjejakkan kaki ke Batu Caves Murugan Temple. Tapi atas ajakkan opismate aku akhirnya bersetuju untuk ikot diorg pegi melihat cara dan persiapan Taipusam yang di lakukan oleh rakan kita yang beragama hindu ini. 
Setiba disitu,  tak sangka lak jalan jammed sedangkan Taipusam lebih kurang 4 hari lagi. Sekitar kawasan juga sudah dipenuhi dengan gerai2 dan rakyat berbilang kaum. Rata2 nak pegi lihat apa yang ada disitu :)
Haiyooo... awat la kali ni aku rasa entri aku ni macam karangan budak darjah 6? Mybe sebab dah lama tak buat entri kot no :P
So biarkanlah gambar dibawah yang bercerita :) Kali ni aku kelua dengan Chansey, Ning n Arie!!
Makanan yang berwarna warni menarik perhatian aku
Ade tempat nak cukur rambut! 

Bergambar dihadapan Tangga Batu Caves (ramai kat belakang tu dah start memanjat)

Ni Sorang mamat yang hilang kawalan sebab tak pernah nampak merpati 

Pendakian bermula. Perhatikan orang ramai kat bawah.

Pose kejap!!!! Sebenarnya ngelat takmo panjat tangga dah.. penat kottttt

Group Photo!! Time ni kami berempat dan sampai kat atas!
Tekstur bukit yang menarik perhatian

Dah sampai atas.. So nak turun bawah balik.. sekali lagi.. penat!

Ok... Tamat sudah pendakian di sini

Kesimpulannya, persiapan sudah banyak dilakukan menjelang taipusam... tapi kami yang lebih sibuk bergambar disini.. Sekian!


12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


khalid beri isyarat tidak bertanding <b>di ijok</b>, bakal ke <b>...</b> - The Posto

Posted: 13 Apr 2013 05:55 AM PDT

KUALA LUMPUR, 13 April — Kepimpinan pusat PKR mahu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bertanding di Pelabuhan Klang dan bukan lagi Ijok, kata menteri besar kerajaan negeri Selangor sementara itu.

Ahli korporat bertukar menjadi ahli politik tersebut mengumumkan keputusan tidak mempertahankan kerusi yang disandangnya itu menerusi akaun Twitter miliknya.

"Pucuk pimpinan PKR harapkan calon 'heavyweight' untuk yakinkan pengundi Pelabuhan Klang dan saya diberi amanat pimpinan supaya bertanding di sana," kata beliau dalam akaun Twitter @ Khalid_Ibrahim.

"Saya akan berjumpa dengan penyokong di Pelabuhan Klang esok dan jika mereka sokong saya bertanding, saya akan usahakan kejayaan lebih besar utk PR," tambahnya lagi.

Khalid juga berkata keputusan yang dibuat oleh Pakatan Rakyat (PR) tersebut adalah bagi menebus kesilapan selepas bekas ahli dewan undangan negeri PKR, Badrul Hisham Abdullah keluar parti dan menjadi calon bebas pada 2009.

"PR telah silap letak calon yang melompat. Dengan itu, saya berharap menebus kesilapan PR dengan beri perkhidmatan lebih baik untuk pengundi Pelabuhan Klang," kata Abdul Khalid.

Bagi menggantikan tempatnya di Ijok, Abdul Khalid mencadangkan seorang anak tempatan untuk menggalas tanggungjawab sebagai calon disana serta berharap pengundi dapat menerima keputusan yang dibuat dengan terbuka.

"Untuk Ijok, saya cadang seorang anak jati Jawa Ijok iaitu Dr Idris – seorang doktor pakar yang telah berjuang dalam parti sejak zaman Reformasi.

"Saya harap penyokong Ijok terus sokong calon yang dipersetujui pimpinan. Saya ucap terima kasih banyak atas segala sokongan dan pertolongan mereka," kata beliau lagi.

Badrul Hisham memenangi kerusi Pelabuhan Klang atas tiket PKR pada pilihan raya umum 2008 dengan majoriti 4,407 undi, mengalahkan seorang calon BN dan seorang calon bebas tetapi meninggalkan PKR pada Oktober 2009 untuk menjadi Adun bebas yang menyokong BN. Beliau kemudian menyertai Umno pada Mei 2010.

Abdul Khalid dilantik menjadi Menteri Besar Selangor secara rasminya selepas mengangkat sumpah pada 13 Mac 2008 di Istana Bukit Kayangan,Shah Alam,Selangor.

Pada 8 Mac 2008, PR memenangi 36 kerusi dengan 15 kerusi dimenangi PKR, 13 DAP dan 8 dari PAS. BN pula memenangi 20 buah kerusi daripada 56 kerusi DUN Selangor.

Sumber: The Malaysian Insider

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved