ads

Isnin, 19 November 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Penjelasan isu kebanjiran warga asing <b>di</b> stadium <b>cheras</b>. | Ameno <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 08:11 AM PST

Ini bukan penjelasan dari aku. Ini penjelasan dari seorang sukarelawan. Dia telah memberitahu aku beberapa perkara siang tadi. Bahkan dia meminta aku ke sana dan menjadi saksi. Dia juga telah memberitahu no telefon untuk dihubungi jika aku was2 atas kenyataan dia kepada aku.

Well aku tidak was2. Aku percaya dia mempunyai niat yang baik. Tapi aku pun taknak paksa sesiapa untuk mempercayai apa2. Aku cadangkan korang seme turun padang dan jadi siasat sendiri jika benar projek ic sedang berlangsung di situ. Aku takmo taking side disebabkan aku tiada kemampuan untuk mengesahkan apa2 spekulasi yang timbul sekarang neh.

Apa spekulasi itu?

1. Projek ic sedang berlangsung. ==> Aku tiada kemampuan untuk mengesahkan or menafikan ia.

2. Projek pendaftaran pelarian warga myammar sedang berlangsung ==> Aku ada kemampuan untuk mencari maklumat dengan menghubungi no berkaitan dan memeriksa laman web mereka tetapi tiada kemampuan untuk turun padang, menjadi sukarelawan sekaligus menjadi saksi bahawa ia benar2 projek untuk pendaftaran pelarian di myammar.

Ini printscreen yang aku dapati dari laman rasmi mereka ;


Ini pula no telefon yang patut dihubungi bagi mengesahkan kenyataan di atas ;

+60321171400

Tapi ameno, kenapa benda neh tak masuk paper apa seme ek? At least mesti la tv3 berbangga2an memuji kebaikan ahti kerajaan membantu warga pelarian myammar kan..?

Well, aku taktau secara detail. Apa yang aku diberitahu ialah mereka tidak mahu sensasikan suasana atas sesuatu sebab. Mereka tak bersedia kongsi sebab itu secara terperinci jadi aku pun tak boleh tulis kenapa. Apa yang aku diberitahu ialah pihak imigresen ada datang "untuk lakukan sesuatu" dan ia berjaya diselesaikan secara baik oleh pihak UNHCR. 

Perkara terakhir yang UNHCR tidak mahu lakukan ialah menyebabkan mana2 warga pelarian ini dihantar pulang ke negara asal mereka. Pihak UNHCR benar2 mahu memastikan warga2 pelarian ini mendapat sebaik2 perlindungan sementelah jika mereka dihantar pulang akhirnya masalah yang sama akan timbul kembali.

Tapi takan ramai sangat ameno? Cam tak logik plak. Siap ada muka bangla plak. Pelarian ke? Confirm?

Macam aku sebut tadi, aku memang tak confirm langsung. Aku cuma berikan ruang kepada korang untuk mendengar penjelasan dari seseorang yang terlibat secara langsung dalam perkara ini sahaja. Ko boleh percaya juga boleh pilih untuk tidak mahu mempercayai nya.

Berkaitan kenapa ia ramai, aku diberitahu bahawa ia memang ramai disebabkan mereka di angkut dari seluruh malaysia. Bukan dari kl jek. Bahkan dari merata2 tempat. Berkaitan yang muka macam bangla apa seme tue.. yang aku diberitahu ialah selain dari etnik rohinggya muslim, ada juga yang myammar tamil. 

Mungkin la disebabkan itu wajah2 mereka seiras. Ini apa yang aku syak. Bukan fakta. Sila pergi dan singgah sendiri di stadium itu untuk kepastian.

Jangan2 UNHCR berkerjasama dengan bn tipu kita tak? Kena pedaya jek neh..

Well, ada kemungkinan itu. Tetapi sehingga ada bukti untuk mengatakan ia benar, ia hanyalah bersifat spekulasi. Sila cari bukti untuk defend tuduhan itu supaya boleh disebarkan oke.

Macam aku sebut tadi, aku tak berniat nak membela mana2 pihak dalam isu neh sehingga la aku mendapati diri aku boleh menyebelahi mana2 pihak baru aku berbuat demikian.

Cuma aku minta kita menilai dan berlapang dada dengan menilai kesemua penjelasan yang wujud. 

Jikalau benar ini adalah satu tuduhan dan fitnah, aku percaya tiada ruginya kita minta maaf. Well, aku tak mainkan isu neh langsung tetapi aku akan minta maaf mewakili penyokong2 pr bagi mana2 page. Aku percaya mereka tak pernah ada niat nak fitnah mana2 sukarelawan.

Namun, jika projek ic ini terbukti benar, sudah semestinya tidak syak lagi kenapa selaku rakyat malaysia kita perlu marah. Apa pun, sehingga belum terbukti mari la kita slow downkan terlebih dahulu persepsi kita.

Untuk rekod, pendaftaran pelarian ini akan berlangsung sehingga hari jumaat ini. Bagi mereka yang ingin mencari kebenaran, tolong la singgah di sana dan perhatikan sendiri apa yang sedang berlaku dan kemudian nya share dengan aku kat sini.

Atau, telefon saja no yang tertera.

Ataupun, laporkan sahaja kepada penguatkuasa..  pilih la mana2 cara yang korang rasa boleh memberikan manfaat buat diri masing2 oke.

Bai. 

http://www.unhcr.org.my/News_Views-@-UNHCR_Exercise_at_the_KLFA_Stadium.aspx   


IKLAN TEXT DISINI


ANDA ADA MASALAH RESDUNG? DAPATKAN NTRESD PENAWAR RESDUNG ANDA LAIN DARI YANG LAIN, INSYAALLAH BERKESAN!!


MYRACLES Collagen Spray : 3 - 5 minutes IMMEDIATE EFFECT !!!

Iklan forex

King Of Goblok: Skandal IC kepada PATI Burma <b>di</b> stadium <b>Cheras</b>?

Posted: 06 Nov 2012 03:43 AM PST

Benarkah pendatang asing Burma di beri IC dalam projek memberi kerakyatan dan IC di Stadium KLFA Cheras? Berselindung di sebalik status pelarian United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) ? Jangan korang tanya bagaimana gua tau skandal projek MEMBURMAKAN negara kita,Tapi tanya kenapa semua ni berlaku dan mengapa pemimpin PR tak peduli isue nih?


Himpunan Burma Burma pendatang haram yang di beri kad UNHCR kemudian hari ini mereka bergembira menerima IC !!! ini lah dia tujuan mereka datang berbondong bondong...

Bolehka gua percaya skandal ni tidak mempunyai kaitan dengan PRU13 yang akan datang?Sepanjang gua berada di sana,dan menemuramah Burma2 ini,soalan gua berkisar kepada apa yang sedang mereka tunggu.. jawapan mereka adalah sedang menunggu proses pendaftaran IC !! what the fuck !!! dalam hati gua rasa marah bila mengetahui projek kementerian BN nih..

So rakaman sulit video selama 10 minit adegan gua temuramah dan di halau apabila cubaan masuk ke dalam stadium ada dalam simpanan gua. Muka muka petualang Melayu yang menjadi pencacai regim BN tersimpan rapi dalam simpanan gua untuk backup gua sekiranya terjadi apa apa pada gua..


Isu ini gua dah tahu 1 hb lagi.. operasi ini melibatkan hampir 10 ribu PATI,sebab itulah proses ini memakan masa selama seminggu!!!



Burma akan mengundi~ Tahniah


Rakaman sulit penduduk Langkawi akan masalah Burma yang ramai di Langkawi,Kerajaan BN layan Burma upama anak emas.


Nak tahu lebih lagi pasal Burma ni dari mana : 

episod pertama [sini]

episod ke 2 di edisi aduan rakyat [sini ]

episod ke 3 di edisi bukti [SINI]

Bersambung ke episod 4 di [SINI]

p/s :

Wah.. best.. gua nampak kelibat ketua bahagian umno der!!siapa dia? biarlah jadi rahsia gua!!

Korang tahu tak ini siri jelajah 1st edisi du KL.. ni untuk PATI Burma di KL dan Selangor.Next di Negeri mana? jeng jeng jeng!! 

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


sangkakalajari9: JANJI DITEPATI <b>DI NEGERI SELANGOR</b>

Posted: 13 Nov 2012 04:17 AM PST


Masyarakat India yang beragama Hindu hari ini boleh menarik nafas lega apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan bahawa pembinaan kondominium setinggi @( tingkat berhampiran dengan Kuil Batu Cave akan dibatalkan sekiranya Barisan Nasional kembali menjadi kerajaan negeri Selangor selepas PRU13 nanti.

Ini adalah sesuatu yang amat baik bagi menyelesaikan kes Kondominium yang menjadi kontroversi di negeri tersebut.

Seperti yang diketahui umum, kerajaan Barisan Nasional akan menunaikan janji tersebut dengan syarat Barisan Nasional diberi mandat untuk memerintah negeri itu.

Tidak seperti kerajaan Pakatan Rakyat yang hanya akan tahu berjanji namun segala janji tersebut akan lenyap setelah mereka mendapat kuasa memerintah.

Harap-harap masyarakat India khususnya yang beragama Hindu mengambil iktibar dariapa yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat selama mereka memerintah di negeri Selangor.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


IKRAM, JKR Diminta Buat Kajian Tanah Runtuh <b>Di Ampang</b>

Posted: 16 Nov 2012 12:03 AM PST

AMPANG 16 NOV : Institut Kerja Raya Malaysia (IKRAM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) diarahkan melakukan kajian terperinci mengenai runtuhan tanah di kawasan berhampiran Menara Tinjau, Bukit Ampang.

Exco Kerajaan Tempatan, Ronnie Liu yang ditemui ketika lawatan di tempat kejadian pagi tadi berkata, kajian perlu dilakukan bagi mengenalpasti punca dan langkah-langkah proaktif yang boleh diambil.

"Laporan IKRAM mungkin dapat disediakan dalam tempoh seminggu, sementara laporan JKR mungkin ambil masa lebih lagi," ujar beliau.

Sebelum ini, menurut Ronnie, menara tinjau tersebut ditutup sejak awal tahun berikutan arahan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

Turut ditutup ialah sebuah restoran makanan barat yang terletak bersebelahan menara tersebut.

"Kajian dan tinjauan MPKj mendapati kawasan cerun berkenaan bahaya, tidak selamat dan hari ini terbukti benar.

"Ia satu kesilapan juga oleh Kerajaan Negeri terdahulu membenarkan pembangunan di kawasan cerun kelas keempat ini.

"Sekarang, tiada pembangunan dibenarkan Kerajaan Negeri di kawasan kelas keempat, kelas ketiga pula boleh tapi dikenakan syarat yang ketat," tegasnya.

Kejadian tanah runtuh dikatakan berlaku lewat petang semalam menyebabkan Jalan Ampang-Hulu Langat ditutup sementara.

Sementara itu, Ronnie memberitahu jalan akan mula dibuka selewat-lewatnya 7 malam ini.

Beliau juga mengarahkan pihak MPKj untuk melakukan pemantauan 24 jam di kawasan kejadian.

"Orang ramai juga diminta untuk tidak berhenti di kawasan kejadian bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini di samping mengelakkan kesesakan," jelas Ronnie.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Rumah Sewa <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 11:39 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Salam, saya mencari rumah sewa di sekitar Salak Tinggi atau Nilai. Kalau boleh nak cari rumah teres dengan kadar RM500 kebawah. Kalau ada sesiapa yg ingin menyewakan rumah boleh PM saya. Nak masuk bulan ...

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


rombongan dsai jelajah merdeka rakyat <b>ditanjung karang</b>, selangor

Posted: 29 Oct 2012 06:59 AM PDT


BIAR GAMBAR BERBICARA SENDIRI!!!

Rombongan JELAJAH MERDEKA RAKYAT yang diketuai oleh Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut disertai sama oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Iok, merangkap  Menteri Besar Negeri Selangor YAB Tan Sri Khalid Ibrahim... serta Adun Bukit Antarabangsa YB Azmin Ali merankap Timbalan Presiden PKR... serta Penyelaras DUN Permatang Hj Yahya Sahri dan Penyelaras DUN Sungai Burung, di Tanjung Karang semalam, telah disambut dengan demo TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim ) anjuran pengkagum UMNO totok yang tak sampai 12 orang!!!.

Mana pergi ahli-ahli UMNO Tg Karang yang diketuai Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap bakal MB Selangor yang dikenal pasti, itu pun kalau UMNO menang, Noh Omar!!!!!

Takkanlah begini punya ciput mampu kumpulkan para "pendekar" dan "pahlawan" untuk sekat rombongan DSAI beb!!!!.. Jangan nampak sangat sengkek dan cikainya kamu ni wahai Noh Omar!!!!

Tak cukup duit atau sokongan UMNO dah semakin kurus, mengucup dan merudum?

Kalau dengar dari kata berdegar-degar cakap besar, Noh Omar bukan main lagi. Cakap rakyat Selangor dah serik menyokong PR tapi nampaknya sudah terbalik. Ahli-ahli UMNO dibahagian Tanjung Karang sendiri dah bosan dan menyampah nak buat kerja-kerja bodoh demi survival politik Noh Omar.

CUBA PERHATIKAN BETUL-BETUL GAMBAR-GAMBAR YANG DIMUAT NAIK...ADA PARA PENDEMO ITU BUKANNYA ORANG MELAYU PUN!!!!!!

TANYA SAMA NAJIB... MENGAPA KAU GOYANG...NANTI JAWAB NAJIB....UMNO NAK TUMBANGGGGGGGG..


BIAR GAMBAR BERBICARA SENDIRI!!!

Rombongan JELAJAH MERDEKA RAKYAT yang diketuai oleh Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut disertai sama oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Iok, merangkap  Menteri Besar Negeri Selangor YAB Tan Sri Khalid Ibrahim... serta Adun Bukit Antarabangsa YB Azmin Ali merankap Timbalan Presiden PKR... serta Penyelaras DUN Permatang Hj Yahya Sahri dan Penyelaras DUN Sungai Burung, di Tanjung Karang semalam, telah disambut dengan demo TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim ) anjuran pengkagum UMNO totok yang tak sampai 12 orang!!!.

Mana pergi ahli-ahli UMNO Tg Karang yang diketuai Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap bakal MB Selangor yang dikenal pasti, itu pun kalau UMNO menang, Noh Omar!!!!!

Takkanlah begini punya ciput mampu kumpulkan para "pendekar" dan "pahlawan" untuk sekat rombongan DSAI beb!!!!.. Jangan nampak sangat sengkek dan cikainya kamu ni wahai Noh Omar!!!!

Tak cukup duit atau sokongan UMNO dah semakin kurus, mengucup dan merudum?

Kalau dengar dari kata berdegar-degar cakap besar, Noh Omar bukan main lagi. Cakap rakyat Selangor dah serik menyokong PR tapi nampaknya sudah terbalik. Ahli-ahli UMNO dibahagian Tanjung Karang sendiri dah bosan dan menyampah nak buat kerja-kerja bodoh demi survival politik Noh Omar.

CUBA PERHATIKAN BETUL-BETUL GAMBAR-GAMBAR YANG DIMUAT NAIK...ADA PARA PENDEMO ITU BUKANNYA ORANG MELAYU PUN!!!!!!

TANYA SAMA NAJIB... MENGAPA KAU GOYANG...NANTI JAWAB NAJIB....UMNO NAK TUMBANGGGGGGGG..

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Hati Ema: Makan <b>di</b> Sam Hadramawt <b>KELANA JAYA</b>

Posted: 30 Oct 2012 08:08 AM PDT


Tukar angin dinner nasi arab.... Persekitaran baru. Dapppp....
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved