ads

Khamis, 6 Oktober 2011

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Mayat wanita terbakar <b>di Ampang</b> disahkan pelajar kolej swasta <b>...</b>

Posted: 11 Sep 2011 12:53 AM PDT

Posted on September 11, 2011, Sunday

KUALA LUMPUR: Polis kelmarin mengesahkan mayat wanita dengan kesan 80 peratus badannya terbakar yang ditemui empat hari lepas di Ampang adalah seorang pelajar kolej swasta berusia 19 tahun.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata, pengesahan ini dibuat selepas pengecaman oleh bapa mangsa di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia di sini.

"Dua hari lepas bapa mangsa telah membuat laporan polis di Balai Polis Setapak mengatakan mangsa adalah anaknya yang hilang sejak hari Ahad lepas.

"Laporan dibuat selepas membaca laporan media berhubung kes ini dan maklumat mengenai rantai tangan dan subang, kedua-duanya emas, serta cebisan baju kurung yang dipakai mangsa," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Amiruddin berkata, bapa mangsa mendakwa anaknya seorang pelajar kolej swasta telah keluar dari rumah pada Ahad lepas dengan alasan untuk bertemu rakan.

Bagaimanapun mangsa ditemui mati dengan kesan terbakar pada badannya sehari selepas itu pada hari Isnin.

"Mangsa merupakan seorang pelajar kolej swasta di Selayang dan polis sedang menyoal siasat semua rakan mangsa untuk mendapatkan maklumat lanjut," katanya.

Amiruddin berkata, polis juga sedang menunggu keputusan Jabatan Kimia untuk mengetahui punca dan tarikh sebenar kematian. — Bernama

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Witness: Land in Pulau Indah repossessed because it was cheaper <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2011 06:35 PM PDT

Posted on October 7, 2011, Friday

KUALA LUMPUR: A witness told the High Court here yesterday that the Finance Ministry had recommended that the acquisition of land for the Port Klang Free Zone (PKFZ) project by made by repossessing the site because it was cheaper than buying it.

Former Treasury deputy secretary-general Datuk Abdul Rahim Mokti said the decision to repossess the 1,000 acre site in Pulau Indah was also made to obtain land at a lower price.

"The Finance Ministry was of the view that repossessing the land was better because we could get the land cheaper," he said when questioned by Deputy Public Prosecutor Datuk Tun Abdul Majid Tun Hamzah.

He said the decision to repossess the land was made on June 12, 2001.

Although the Finance Ministry decided to repossess the land, Abdul Rahim said he did not reject a motion by the Port Klang Authority (PKA) to purchase the site.

Abdul Rahim, who is the 13th prosecution witness, was testifying in the trial of former Transport Minister Tun Dr Ling Liong Sik, who is charged with cheating the Malaysian Government by not disclosing to the Cabinet an additional interest rate of 7.5 per cent per annum on the land price for the PKFZ project which had been fixed at RM1,088,456,000 by the Valuation and Property Services Department (JPPH) based on RM25 per sq ft inclusive of the coupon/interest rate.

Dr Ling, 68, also faces two alternative charges, of cheating and intentionally hiding from the Cabinet the fact that the interest rate of 7.5 per cent per annum was an additional interest rate on the land price.

He allegedly committed the offences on the fourth floor of the Prime Minister's Office at Perdana Putra in Putrajaya, between Sept 25 and Nov 6, 2002.

Abdul Rahim said he recommended repossession of the land because of the many encumbrances and caveats on the land.

The land owner, Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB), had used the land as collateral for loans totalling RM350 million, he added. — Bernama

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Satay Hut!! Terbaik <b>di Tanjung Karang</b>… | shakiddo.com

Posted: 20 Dec 2010 03:54 AM PST

Waaaahhhh… nak sate?
terbaikk di Tanjung Karang!!

Sate biasa 6o sen, yang besar secucuk RM1.10 BESSSAAARRR punya!!!

Naaaaaahhhh.. ambikkk.. Telur itik pun ada? Sedap buat masak lemak.. perrghhhhhh… dengan nasik putih.. panas2… minum air sirap.. jadiikkkkk…

Lokasinya berdekatan dengan hospital tanjung karang… Serius sedap!!! Bubur lambuknya…. perrrrghhhhh….

Jom jom jom!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


GEMPAR!!! Singa Jadian berkeliaran <b>di PUCHONG</b>!!! Sebarkan <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2011 04:05 AM PDT

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


PENANGAN UST AZHAR <b>DI ULU KLANG</b> 24 SEPT ~ Pemuda PAS Wangsa Maju

Posted: 24 Sep 2011 10:38 PM PDT






 Majlis pelancaran Buku Anda bertanya Ustaz Azhar menjawab... hanya RM15 sahaja

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


N38 <b>Paya Jaras</b>: Bajet 2012 atau Bajet PRU 13??

Posted: 03 Oct 2011 09:23 AM PDT





PAS menasihatkan rakyat berhati-hati terhadap pembentangan bajet tahun depan yang dijangka menyaksikan sektor awam bakal menikmati kenaikan gaji sehingga 40 peratus. 

Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, rakyat patut membandingkan antara bajet alternatif Pakatan Rakyat dan bajet kerajaan BN yang "sekadar menyuntik morfin".

NONE"Selepas kesan morfin hilang, segala kenaikan yang diberi akan diambil semula dalam bentuk kenaikan harga barangan dan GST (cukai barang dan perkhidmatan) yang sudah semestinya akan dilaksanakan jika Umno-BN memerintah lagi," katanya.

Tuan Ibrahim (kanan) berkata, jalan keluar hanya dengan mengundi "apa-apa sahaja selain daripada Umno BN" pada pilihan raya akan datang.

Dalam kenyataannya hari ini, Tuan Ibrahim mengaitkan bajet yang akan dibentangkan tidak lama lagi dengan pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi.


"Alangkah baiknya kalau pilihan raya boleh diadakan tiap-tiap tahun, sudah tentunya kesengsaraan mereka, yang terutamanya yang daripada sektor awam akibat tekanan hidup boleh dikurangkan dengan mendapat bonus dan kenaikan gaji tiap-tiap tahun," sindirnya.

azlanKatanya, sejak pilihan raya umum lalu, melalui banyak pilihan raya kecil, rakyat ditabur dengan pelbagai janji yangsebahagian besarnya didakwa masih belum ditunai.

"Jika ditanya mana janji yang lama, rakyat bakal mendengar kerajaan akan berjanji 'janji yang lama' akan dilaksanakan bersama 'janji yang baru jika 'rakyat bantu BN sekali lagi' terlebih dahulu untuk menang dalam pilihan raya," katanya.

Tuan Ibrahim berkata, di sebalik khusyuk dengan angka berbillion ringgit yang diumumkan, keadaan sebenar menunjukkan keperluan asas rakyat yang daif dan bebanan hidup yang semakin berat.

"Diharap rakyat dapat sedar dan keluar daripada cycle (lingkaran) yang kejam yang muncul setiap kali musim pilihan raya bertambah dekat," katanya lagi.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Video bayi dicampak dari tingkat 2 <b>di Selayang</b> | ct N honey

Posted: 03 Oct 2011 10:25 PM PDT

Seorang remaja perempuan menangis teresak-esak apabila ditahan polis tidak sampai sejam selepas mencampakkan bayi perempuan yang baru dilahirkannya dari tingkat dua ke dalam longkang di Flet Taman Selayang Segar di sini, pagi semalam. Remaja berusia 19 tahun, pekerja pelatih sebuah restoran di Bandar Baru Selayang, dipercayai melahirkan bayi cukup sifat dan masih bertali pusat itu dalam tandas rumah didiaminya bersama lapan pekerja wanita restoran sama kira-kira jam 4 pagi.



Bayi itu ditemui mati tertiarap dalam keadaan bogel di longkang flet berkenaan oleh penduduk kira-kira jam 7.30 pagi yang sebelum itu mendakwa mendengar bunyi seperti bungkusan sampah dicampakkan dari tingkat atas. Suspek yang masih bujang dan baru bekerja di restoran itu dua minggu lalu, mengaku membuang bayinya dari koridor tingkat dua flet bagi mengelak kelahiran bayinya diketahui rakan serumah. Namun, perbuatannya dapat dikesan selepas polis menemui titisan darah yang baru dicuci di lantai flet hingga depan pintu rumah sewanya. Suspek pada mulanya memberitahu sedang datang bulan, tetapi akhirnya mengaku selepas disoal siasat. 
Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah, berkata berdasarkan siasatan awal polis, suspek mengaku melahirkan bayinya tanpa disedari rakan serumahnya termasuk empat warga Indonesia yang sedang tidur. Beliau berkata, suspek mendakwa bayinya sudah meninggal dunia tidak lama selepas dilahirkan sebelum membuangnya ke dalam longkang bagi mengelak kelahiran bayi itu diketahui rakan serumah. 
"Mayat bayi dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat, manakala suspek dibawa ke Hospital Selayang untuk pemeriksaan dengan kawalan polis," katanya. Difahamkan, rakan serumahnya tidak mengetahui remaja itu mengandung kerana tubuhnya gempal. 
Penduduk flet, Zahrizan Shahari, 27, berkata beliau baru pulang ke rumah dari kampungnya di Jengka, Pahang, sebelum ditegur seorang jiran yang memberitahu ternampak objek seakan-akan bayi dalam longkang. 
Zahrizan berkata, beliau kemudian menghampiri longkang itu dan terkejut sebaik melihat mayat bayi perempuan dalam keadaan tertiarap sebelum menghubungi polis. 

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


Rumah <b>Panjang</b> Selat, Ulu <b>Sungai</b> Janting hidup bergelap <b>...</b>

Posted: 04 Oct 2011 09:46 AM PDT

Rumah Panjang Selat yang dibina hasil gotong-royong para penghuninya masih berdepan masalah bekalan air dan elektrik walaupun telah digunakan sejak lima tahun lalu


SARIKEI 3 Okt. - Ketiadaan kemudahan asas terutamanya bekalan elektrik di Rumah Panjang Selat, Ulu Sungai Janting, dekat sini, ternyata menyukarkan lebih 180 penghuninya melakukan aktiviti pada waktu malam.


Meskipun terletak hanya empat kilometer dari Pekan Bintangor, rumah panjang yang dibina pada 2004 dan siap dua tahun selepas itu, masih bergelap sehingga kini.

Lebih menyedihkan, generasi muda di rumah panjang berkenaan yang rata-ratanya pelajar sekolah tidak dapat mengulang kaji pelajaran dengan selesa pada waktu malam sehingga terpaksa menggunakan pelita atau cahaya lampu kereta di luar rumah.

Tuai rumah, Selat Lai, 47, berkata, pihaknya telah beberapa kali memohon untuk mendapatkan bekalan elektrik di kediaman tersebut, namun sehingga kini belum ada sebarang maklum balas positif.

Beliau berkata, pihaknya juga ada bertanyakan perkara tersebut dengan wakil rakyat dan dimaklumkan permohonan mereka sudah dikemukakan kepada pihak berkaitan namun apabila dirujuk kepada Sarawak Energy Berhad (SEB), mereka memberitahu tidak tahu apa-apa mengenainya.

"Tuai Rumah sebelum ini, mendiang Nilau Sat sudah memohon untuk mendapatkan elektrik tetapi sehingga kini belum ada sebarang khabar yang menggembirakan.

"Bagi kami, bekalan elektrik itu begitu penting bukan untuk penghuni sahaja bahkan kepada anak-anak yang mahu menelaah pelajaran, mendapatkan maklumat menerusi komputer atau sebagainya supaya mereka tidak lemah dalam pelajaran," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumah panjang itu hari ini.

Sebelum ini, Rumah Panjang Selat menjadi tumpuan media selepas dua daripada tiga murid Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Bintangor dari rumah berkenaan telah dihalang menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).
Mereka tidak dibenarkan menduduki UPSR kerana mereka dianggap lemah dan dibimbangi boleh menjejaskan prestasi keseluruhan sekolah itu.

Selat berkata, rumah panjang 17 pintu dan dibina hasil gotong-royong penduduk juga belum menikmati bekalan air paip ke setiap rumah kecuali saluran paip utama di luar rumah yang dikongsi oleh semua penduduk di kawasan berkenaan.

Bagaimanapun, penduduk di rumah panjang tersebut berterima kasih kepada Ahli Parlimen Sarikei, Ding Kuong Hiing kerana menghulurkan sumbangan RM250 kepada setiap keluarga untuk membina saluran paip ke rumah masing-masing selain menaik taraf jalan di kampung berkenaan.

"Kita berharap kerajaan dapat mempercepatkan permohonan bekalan elektrik ke rumah panjang ini supaya kami boleh hidup dengan selesa seperti penduduk kampung atau rumah panjang lain," katanya.

- Utusan

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Toyota Hilux berwajah baru diperkenal dalam lima varian | Arena <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 11:25 PM PDT

Bertempat di Bandar Sunway, 21 September 2011, UMW Toyota Motor telah memperkenalkan trak pikap popular Hilux berwajah baru, mempamerkan reka bentuk maju lebih menonjol dengan tagline "Advanced and Tough". Kental dengan perwatakan boleh dipercayai, tahan lasak dan berkualiti tinggi dalam mengharungi pelbagai situasi dan cabaran, Hilux baharu juga didatangkan dengan pelbagai pilihan varian dan ciri-ciri baru lebih menarik.

Acara pelancaran disempurnakan oleh Tan Sri Asmat Kamaludin, Pengerusi UMW Toyota Motor, di Pusat Konvensyen Sunway di Bandar Sunway. Turut hadir ialah En. Takashi Hibi, Timbalan Pengerusi UMW Toyota Motor, En. Ismet Suki, Presiden UMW Toyota Motor Sdn Bhd dan En. Osamu Tomioka, Penolong Ketua Jurutera, Toyota Motor Corporation.

Toyota Hilux baharu dikenali dan diiktiraf di seluruh dunia sebagai sebuah model trak pikap pilihan, terutamanya dengan mengambil kira struktur binaannya yang teguh, tahap kecekapan ekonomi yang baik dan nilai untuk wang. Ianya dijual di hampir 200 buah negara dan pada tahun 2010, jualan model semasa Hilux di seluruh dunia adalah lebih daripada 2.7 juta unit. Di Malaysia pula, Hilux merupakan trak pikap terlaris, menjadi pilihan bagi mereka yang mahukan sebuah pikap tahan lasak dan berkuasa.

Model semasa Hilux yang dilancarkan pada 2005 menjadi peneraju di dalam segmennya sejak itu, dengan rekod jualan melebihi 90,000 unit. Pada 2009, lebih lebih 14,500 unit telah terjual, dan pada tahun lepas, ia mencapai rekod jualan melebihi 18,500 unit. Sehingga berakhir hujung Ogos 2011, sebanyak 14,000 unit telah terjual, peningkatan kira-kira 20 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lepas.

Terdapat beberapa perubahan penting melibatkan penampilan terbaru Hilux. Di bahagian eksterior, perubahan lebih mantap dan agresif melibatkan hud baharu, termasuk jeriji depan dan rekaan bampar baharu. Toyota juga menambah rim alaoi baharu dan rekaan lampu kombinasi belakang baharu.

Bahagian interior memaparkan pandangan imej lebih moden, termasuk warna interior lebih gelap, kluster tengah rekaan baharu, dan roda stereng baharu bersama suis audio dan paparan maklumat pelbagai fungsi (audio and Multi-Information Display (MID) switches). Pelanggan turut ditawarkan pilihan pakej sistem terbina dalam Toyota iaitu DVD-Audio-Video Navigation (AVN) dengan kamera undur.

Harga atas jalan untuk pendaftaran persendirian termasuk insuran di Semenanjung Malaysia untuk Hilux baharu ialah :

Hilux Double Cab 3.0G (A/T) – RM 107,250

Hilux Double Cab 2.5G (A/T) – RM 96,970

Hilux Double Cab 2.5G (M/T) – RM 91,900

Hilux Double Cab 2.5G STD (M/T) – RM 83,700

Hilux Single Cab 2.5G (M/T) (non-Metallic) - RM 73,256

Semua varian didatangkan lengkap dengan jaminan tiga tahun atau 100,000 kilometer, yang mana lebih awal. Sejak tempahan mula dibuka, UMW Toyota Motor telah menerima lebih 3,300 tempahan untuk Hilux baharu. Syarikat tersebut meletakkan sasaran jualan sebanyak 14,000 unit untuk trak pikap 4X4 itu pada tahun ini. Untuk tempahan atau pandu uji, Toyota Hilux baharu sudah boleh didapati di semua bilik pameran Toyota di seluruh negara meliputi Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak mulai 23 September 2011.

Tajuk post berkaitan :

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Laporan ceramah Palestin & Perkongsian A2G2 <b>di</b> Sekolah <b>...</b>

Posted: 29 Sep 2011 05:24 PM PDT

Kajang, 23 September 2011 - Satu sesi ceramah Palestin telah disampaikan oleh Ustaz Noorsyazly Rameli, Penolong Pegawai Perhubungan Awam Aqsa Syarif Berhad di Sekolah Menengah Teknik Kajang. Ceramah yang bermula seawal jam 7.40 pagi itu telah dihadiri lebih 400 orang pelajar dan 40 orang guru. Sesi pagi ini adalah kesinambungan dari sesi pertama yang telah disampaikan pada 12 Ogos 2011, iaitu pada bulan Ramadhan lalu.

Ceramah tersebut disampaikan dalam 2 segmen: segmen pertama adalah penerangan perkaitan antara penjajahan Yahudi di Palestin dan penjajahan British di Tanah Melayu/Malaysia. Penceramah lebih memfokuskan berkenaan kisah Sir Henry Gurney, yang pernah menjawat jawatan Ketua Setiausaha Mandat British di Palestin sehinggalah penglibatannya dalam pentadbiran British di Tanah Melayu. Selain itu, penceramah turut menyelitkan isu-isu semasa berkaitan Palestin terutamanya hal-hal berkaitan suasana menjelang undian di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) bagi penubuhan sebuah negara Palestin yang berdaulat.

Manakala pada segmen yang kedua, penceramah berkongsi pula berkenaan perjalanan misi kemanusiaan Aqsa To Gaza 2 (A2G2) pada Ramadhan lalu dengan tayangan slaid yang memaparkan semua projek Aqsa Syarif di Gaza, selain perkongsian aktiviti-aktiviti yang dijalankan oleh anggota misi di sana.

Penceramah turut menyampaikan poster A2G2 kepada Tuan Penolong Kanan, Cikgu Osman sebagai cenderahati dari pihak Aqsa Syarif Berhad.

Aqsa Syarif Berhad mengucapkan terima kasih kepada pihak Sekolah Menengah Teknik Kajang atas inisiatif yang sangat baik ini bagi mengetengahkan isu Palestin di kalangan para pelajar sekolah.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


Fatin Zulaikha Azhar : RAYA KEDUA <b>DI SEPANG</b>

Posted: 07 Sep 2011 10:37 PM PDT

Cerita pasal raya kedua...raya kedua setiap tahun family belah walid akan beraya di Sepang...tapi mula2 tu diorang semua singgah beraya di rumah kitorang dulu...tahun lepas je aku tak dpt join sbb rumah aku time tu tak ade air...takkan nak pegi beraya tanpa mandi...haha..Tahun ni pulak aku ingatkn diorang dtg lambat..aku pun relaks jelah tak siap ape2...sekali diorang dtg aku kelam kabut nak pegi mandi...nak tolong umi aku masak..haish tak suka keadaan serabut tu... :P





Lepas dah beraya rumah aku...kitorang semua pegi beraya rumah sedara2 kat sepang...mula2 pegi bukit pelanduk dulu...betul la kot nama tempatnye...haha..aku tak bape tahu sgt..yg bestnye rumah kampung kat situ ade buaian...suka sbb nak ambik gambar je...hehe.. raya kat sepang ade la dalam 5 buah rumah ...perut aku kenyang makan mcm2...lepas2 raya timbang berat naik 2kg...haha..lantak la...yg penting aku hepi..

p/s: lagi 6 hari nak balik rumah...mula menghitung hari...haha..org study week stay kat kolej study...tapi aku buat keputusan nak balik rumah study...final exam aku start lambat...1 oct...sempat la aku habiskan study 3 subjek utk final...bestnye sem ni sikit je subjek kena study..tapi susah sangaatt...InsyaAllah semuanye okay.. :P

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Gambir Tompoq Kawen <b>di Ijok</b>

Posted: 17 Sep 2011 09:33 AM PDT

You are either not logged in or do not have permission to view this page. This could be because one of the following reasons:
  1. You are not logged in or registered. Please use the form at the bottom of this page to login.
  2. You do not have permission to access this page. Are you trying to access administrative pages or a resource that you shouldn't be? Check in the forum rules that you are allowed to perform this action.
  3. Your account may have been disabled by an administrator, or it may be awaiting account activation.
  4. You have accessed this page directly rather than using appropriate forms or links.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


UMNO Online - UMNO <b>Kuala Langat</b> Yakin Bantu BN Rampas <b>...</b>

Posted: 12 Jul 2011 02:54 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

UMNO Kuala Langat Yakin Bantu BN Rampas Kerusi Pada PRU 13

Oleh: Azlina Rosdy

KUALA LANGAT, 12 Julai –  Ketua Penerangan UMNO Bahagian Kuala Langat, Abdul Razak Khasbullah berkata  jentera pilihan raya di Kuala Langat telah bersiap sedia berjuang untuk menawan semua kerusi di bahagian tersebut dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

Katanya, semasa PRU yang lalu, Parlimen Kuala Langat tewas dengan majoriti yang sedikit iaitu hanya 989 majoriti. Di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) juga Barisan Nasional tewas dengan mojoriti yang tidak besar kecuali di DUN Sijangkang iaitu 1,081 majoriti.

"Bagi saya, kita tewas dahulu bukannya kerana BN tidak kuat tetapi kerana ketika itu tsunami politik sedang melanda dan juga kerana calon yang tidak popular di kalangan rakyat.

"Sebab itu saya amat bersetuju apabila Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak mengutamakan 'winnable candidate' untuk diletakkan sebagai calon di PRU akan datang. Harus diakui, calon yang benar-benar layak memainkan peranan yang amat penting untuk kita memang disulami dengan kerja keras jentera pilihan raya.

"Calon haruslah seorang yang mesra rakyat dan disenangi oleh masyarakat setempat. Sekiranya calon hanya popular di kalangan parti sahaja, sudah pasti kita tidak mampu memenangi hati rakyat kerana rakyat mahukan calon yang sentiasa susah senang dan bangun duduk bersama mereka. Sebab itu saya yakin, sekiranya di PRU akan datang, calon yang diletakkan memenuhi permintaan masyarakat setempat, sudah pasti kita mampu merampas kerusi Parlimen dan DUN di  bahagian ini," ujarnya.

Beliau yang juga merupakan Pengerusi Penceramah Parlimen Kuala Langat menegaskan, masyarakat setempat yang merupakan pengundi atas pagar banyak bergantung kepada calon yang dipertaruhkan semasa membuang undi.

"Apa yang dapat saya lihat hasil kajian yang saya lakukan sendiri, pengundi atas pagar inilah yang harus kita berikan tumpuan. Sebab itu saya amat menegaskan mengenai calon yang bakal diletakkan. Calon yang sesuai akan memudahkan gerak kerja jentera pilihan raya.

"Jika kedua-dua ini digabungkan, tiada apa yang dapat menghalang kita dari merampas kembali semua kerusi di Bahagian Kuala Langat", katanya.

Mengenai jentera pilihan raya di bahagian itu, beliau berkata UMNO  Bahagian Kuala Langat telah berjaya mendaftarkan lebih 12 ribu pengundi baru.

"Ini menambah keyakinan saya bahawa kita mampu menang di PRU nanti sekaligus membantu parti untuk mendapatkan kembali kuasa 2/3," ujarnya lagi.

Beliau menjelaskan, sasaran untuk mendaftar tiga ribu pengundi baru di setiap DUN telah berjaya dicapai dan tindakan susulan bakal dilakukan bagi memastikan kesemua pengundi ini akan keluar mengundi semasa PRU nanti.

"PRU sudah tidak lama lagi. Kita perlu menggandakan usaha untuk mengembalikan keyakinan rakyat. Usaha ini bukan sahaja perlu dilakukan diperingkat atasan, tetapi juga di peringkat akar umbi. Semua pihak perlu mengembling tenaga untuk parti dan anak cucu kita kelak," jelasnya kepada UMNO-Online.

Lagi Berita Berkaitan :

Berita Bertarikh 12 July 2011 Pada 5:54 PM

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Proton Melancarkan Hub Logistik <b>di Sijangkang</b> dan Tanjung Malim

Posted: 11 May 2011 05:00 PM PDT

Brief and tour of facility

Proton Holding Berhad pada Rabu melalui subsidiarinya, Proton Edar Sdn Bhd [PESB] dan firma logistik, Konsortium Logistik Berhad [Konsortium] melancarkan hub logistik berpusat di Sijangkang dan Tanjung Malim.

Pelancaran hab itu yang dikenali sebagai Centre for Logistics, Allocation, Storage dan Services [CLASS] dapat menjadikan penghantaran kenderaan lebih efisyen dan dalam keadaan terbaik untuk pasaran domestik dan eksport.

Tun Dr Mahathir Mohamad selaku Penasihat Proton diberi penghormatan untuk melancarkan hab itu di Sijangkang, Kuala Langat.

Document Exchange

CLASS Sijangkang dan Tanjung Malim adalah hub berkomputer sepenuhnya dan yang pertama seumpanya dimiliki oleh pengeluar di Malaysia dan kini memasuki fasa kedua selepas beroperasi untuk pasaran domestik selama lebih dari setahun. Operasi kedua-dua hab itu mula digunakan pada 4 April 2011 untuk unit eksport dan ini bermakna kesemua kenderaan diperiksa secara terperinci bagi memastikan pengedar antarabangsa menerima unit mereka dalam keadaan baik.

PESB, sejak 1 April 2011 menswastakan pengurusan penghantaran kepada KLB bagi menambah baik pengurusan rantaian bekalan. Dengan beroperasinya kedua-dua hab, kenderaan dari kilang Shah Alam dihantar ke Sijangkang untuk simpanan dan pemeriksaan pra penghantaran dan dihantar menggunakan trailer kepada pengedar dan seterusnya diserahkan kepada pelanggan. Kenderaan yang dibina di kilang Tanjung Malim juga turut melalui proses yang sama. Perkhidmatan lain yang disediakan di hab ialah perancangan logistik, penyimpanan kenderaan, penyelenggaraan stok, pencucian dan pengisian minyak.

L-R Zulkifli Sarkam, CheAzizuddin Che Ismail, Dato' Sri Mohd Nadzmi, Hj.Ismett Azyze, Dato' SriSyed Zainal Abidin, Mohamad Shukor Ibrahim, Nor Din Abdullah

Hab Sijangkang adalah seluas 50 ekar yang mula beroperasi pada 1 April 2010 boleh memuatkan 7,000 kereta pada satu masa manakala hab Tanjung Malim seluas 45 ekar yang mula beroperasi pada Jun 2010 boleh memuatkan 6,000 kereta pada satu masa.

"Kedua-dua hab akan membantu kami dalam penyeragaman proses pra penghantaran kesemua kenderaan dan ini adalah suatu yang signifikan bagi memastikan kenderaan dapat dihantar dengan cepat kepada pelanggan domestik. Proses CLASS dapat membantu kami mengurangkan pelbagai masalah antaranya pengendalian berganda sebanyak 40%, tempoh menunggu maksimum kepada 3 hari, kecacatan sekunder dan inventori berlebihan semasa susunan," kata Pengarah Urusan Proton Holdings, Dato' Seri Syed Zainal Abidin.

Popularity: 17% [?]

Related posts:

  1. VW Jadi Dengan Proton?
  2. Proton Raikan Anak Yatim dan Pelajar Sekolah Sempena F1
  3. Proton dan Cusco Jual Proton Satria Neo di Jepun
  4. BIASISWA PROTON UNTUK 13 PELAJAR MELANJUTKAN PENGAJIAN IJAZAH
  5. Peningkatan Kualiti Kereta Proton Mengukuhkan Penerimaan Pengguna

12 di kelana jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Program ceramah <b>di Kelana Jaya</b> dihalang polis - KeadilanDaily <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2011 07:50 AM PDT

(Oleh: Norasyikin Samsi)

PETALING JAYA: Hampir 200 anggota polis berhimpun di segenap laluan jalan di Seksyen 7 Kelana Jaya yang diadakan di Kompleks PKNS.

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim  dijadualkan hadir pada ceramah malam ini bersama pimpinan KEADILAN.

Bagaimanapun Urusetia Dun Kelana Jaya, Anuar Yaacob berkata polis mendakwa ceramah itu tidak mempunyai permit.

Menurut catatan twitter Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad, program itu dipindahkan ke pejabat beliau di Pusat Khidmat Rakyat Dataran Glomac, Petaling Jaya.

Program ceramah Demi Rakyat cabang Kelana Jaya ini merupakan program susulan ceramah 'Ubah Sekarang Selamatkan Malaysia'.

Malam ini merupakan malam kedua Anwar berceramah di Lembah Klang.

Semalam beliau berceramah di Bandar Tun Razak Cheras bersama MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan beberapa pimpinan lain.

Bagaimanapun program itu berjalan lancar tanpa sebarang halangan dari polis.

Esok Anwar dijadual berceramah di Kuala Kubu Bharu, Selangor.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=16857

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Lina <b>Di Cheras</b>

Posted: 26 Sep 2011 07:02 PM PDT

Sabtu lepas, dalam tengahari, aku kutip si Farid kat rumah dia. Then nak amik Nadia pulak tapi Nadia tetiba tak jadi nak follow. Ada hal katanya. Zzzzz.. Haha. So, aku berdua ajelaaa dengan Farid gi ke Mid Valey sebab nak kutip si Ghouse pulak kat sana. Kitorang nak gi rumah Lina Farina, dia jemput ke majlis open house rumah dia.
Mula-mula plan nak ajak Mylia sekali tapi dia tuh mengada-ngada. Farid call banyak kali tapi tak berangkat pulak. Si Afif pulak nak gerak kul 2. Malas nak tunggu sebab nanti makanan habis lambat sangat pukul 2 tuh, takut jemm lak.
Ini ajelaa muka-muka laparuddin yang nak makan dengan lahap. Wehhh banyak oke juadah yang disediakan. Tapi aku tak snap foto laa sebab macam malas aje nak snap foto-foto makanan haha. Baik aku snap muka-muka rupawan dan jelitawan neh hehe.
Faiz (baju merah) tengah syok makan roti jala, then si Ghouse lak (baju putih) dah tersejat, nak minum air. Tapi dalam cawan dia takde air haha then nak suruh aku lak amik air untuk dia. Ohh no way! Jilat ketiak aku dulu baru aku amik haha.

Si Afas (baju putih) si mulut puaka pun join. Wahahaha aku suka. Jadi meriah. Si Afif lakk (baju biru) tuh macam biasalah asyik nak control macho aje. Puii!

Farid (girl) tengah belai-belai rambut bajet cun. "Kau ingat kau cantik sangat?" Kata aku dalam hati. Wahahahah. Si M (baju putih) tengah borak-borak pasal kerja kot. Zzzzz boringg.

Dan..... seperti biasalah... Gosip!


Banyak gak soalan-soalan cepumas yang di ajukan pada jam tersebut. Hahaha macam bangang. Tapi takpe. Kita control aje laa haha. Aku pun macam taktau nak cakap apa haha.

Dah puas bergosip, tekak kering. Minum air jap.

Aku tengah mempertahankan kehebatan henfon Nokia E5 aku tuh hahaha. Cehh! Siyot aje dorang neh mengutuk aku. Hahaha tunggu laa iPhone 5 release nanti! Grrrr..


And we treasure the moment. Full of laugh. Best!

Dah puas melantak bagai nak rak, kitorang pun bersiap nak balik. Tapi time tuh just aku, Farid dan Ghouse aje yang nak balik. Bebudak lain stay lagi sebab dorang memang kebulur dorang tak puas lagi nak makan hehe. Sedap tau!
Thanks Lina for the invitation. Errr aku nampak tetek makin gemuk laa. Siyes!
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved