ads

Isnin, 19 Ogos 2013

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Gaya Peneroka: Kecurian Bernilai RM 10,000 <b>di Ampang</b> Point <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2013 01:10 PM PDT

1 Disyaki - Masa: 19:45:41, lelaki berbaju putih dengan jaket biru-hitam dilihat berikutan mangsa.

Disyaki 2 - Masa - 19:45:50, lelaki berbaju putih dengan cermin mata dilihat memasuki tempat kejadian dan berkeliaran mangsa.

Disyaki 3 - Masa - 19:46:06, lelaki berbaju putih dengan objek hitam di tangannya (yang kemudian didedahkan sebagai beg dilipat) dilihat memasuki tempat kejadian dan meletakkan beg itu ke atas dirinya sebaik sahaja dia mendapat dirinya dekat dengan mangsa.

Disyaki 4 - Masa - 19:46:16, seorang lelaki dengan baju hitam dengan 2 jalur di dada dan label pada bahu kiri dilihat memasuki tempat kejadian. Suspek 3 dan 4 lulus satu sama lain dengan dan cuba untuk berkomunikasi dengan bahasa badan. Disyaki 4 telah dilihat cuba untuk mendapatkan lebih dekat kepada mangsa selepas itu, kemudian berjalan keluar dari tempat kejadian.

Disyaki 5 - Masa: 19:46:23, seorang wanita berbaju putih dengan beg yang dilihat memasuki tempat kejadian dan berjalan lalu suspek ke-3.

Time: 19:46:30, suspek 5 berjalan keluar dari tempat kejadian.
Time: 19:46:41, suspek 6, seorang wanita berbaju hitam dengan beg membeli-belah dan beg bahu memasuki tempat kejadian dan berdiri di sekitar kawasan di mana mangsa dan lain-lain suspek berada di.
Time: 19:46:48, 2, suspek 3 & 6 dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan untuk satu sama lain.

Time: 19:46:51, Disyaki 4 memasuki tempat kejadian dan cuba untuk menutup muka beliau, mengetahui bahawa kawasan ini adalah di bawah pengawasan CCTV.

Time: 19:46:52, 2, 3, suspek 4 & 6 dilihat di belakang mangsa di tempat kejadian dan 1 suspek dilihat berdiri sedikit di depan kaunter, kira-kira 5 kaki dari mangsa.

Time: 19:48:06, suspek 4 & 6 dilihat bergerak kira-kira di belakang mangsa.

Time: 19:48:13. Suspek 5, dengan dulang di tangannya memasuki tempat kejadian dan berjalan ke arah pelanggan yang duduk di meja yang paling hampir dengan kaunter dan cuba untuk mempunyai perbualan.

Time: 19:48:35 - 5 & 6 (2 wanita) dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan dan suspek 3 juga dilihat menutup muka kerana beliau cuba untuk mendapatkan lebih dekat dengan mangsa.

Time: 19:48:41, Mangsa 5 dilihat bergerak ke arah yang bertentangan (di mana mangsa adalah) dengan dulang di tangannya.

Masa - 19:48:51, 1 Disyaki memasuki tempat kejadian sekali lagi, diikuti oleh Disyaki 4 dan suspek ke-7, yang datang dengan kertas tisu di tangannya.

Masa 19:48:52 - Disyaki 7 mendapat dekat dengan mangsa dan tunduk kepada "berpura-pura" untuk memadam sos di kaki mangsa untuk menarik perhatian mangsa kepadanya.

Time: 19:48:53, suspek 3 memasuki tempat kejadian dan bergerak cepat ke arah mangsa dan beg beliau dengan kaunter dan mampu untuk mencuri beg.
Pada masa yang sama, 1 Disyaki telah terletak dirinya di belakang suspek ke-3 untuk menutup ketika dia telah mencuri beg itu, mangsa 6 telah berdiri di antara kaunter dan meja makan yang terdekat untuk menghalang pelanggan daripada menyaksikan kejadian, suspek 4 berdiri di belakang mangsa untuk menghalang jurujual di gerai TM di belakang mangsa untuk menyaksikan tempat kejadian dan suspek 5 telah cuba mengalihkan "gadis ais krim" untuk menghalang beliau daripada menjadi sekitar untuk menyaksikan kejadian. Adalah disyaki bahawa suspek 2 adalah di sekitar kawasan yang ghaib, di dalam kedai.

Time: 19:49:03 - semua suspek mula melarikan diri dari tempat kejadian kerana dompet itu akhirnya dengan mereka.

Sila berhati-hati dan keselamatan barang-barang anda sebagai kegiatan jenayah kini di mana-mana di Malaysia, malah di tempat-tempat awam dan biasanya dilakukan dalam kumpulan.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari rumah untuk <b>di</b> sewa

Posted: 05 Aug 2013 04:44 AM PDT

Ruangan iklan servis, perkhidmatan, hartanah untuk dijual, rumah sewa dll.

Mencari rumah untuk di sewa

Postby atyn » 05 Aug 2013, 19:44

Saya sdang mencr rmh utk d sewa bg kemasukan september...
Sila hubungi sy d talian 01126687812 / 0138711563 -atyn-
Urgent... tq

atyn
Baru Pindah
 
Posts: 1
Joined: 05 Aug 2013, 19:38

Return to Iklan dan Perkhidmatan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Perompak gagal pecah mesin ATM Agro Bank <b>di Jeram</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2013 05:07 PM PDT

Posted on June 18, 2013, Tuesday

SHAH ALAM: Polis semalam  mengesahkan terdapat cubaan untuk memecah sebuah mesin ATM di cawangan Agro Bank di Taman Sungai Yu pekan Sungai Buloh, Jeram, Kuala Selangor awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Supt Mohd Taib Ahmad ketika dihubungi berkata kejadian dipercayai berlaku selepas jam 1.30 pagi kerana semasa rondaan dibuat oleh anggotanya pada waktu itu (1.30 pagi) tiada tanda pecah masuk di cawangan bank itu.

Bagaimanapun, beliau berkata polis mendapat maklumat mengenai kejadian itu hasil daripada maklumat seorang pelanggan bank yang ingin mengeluarkan wangnya dari mesin ATM bank itu pada jam 7.48 pagi semalam.

Beliau berkata siasatan awal mendapati pintu luar mesin itu diumpil dan terdapat dua lubang kesan kena bakar dipercayai menggunakan gas oxy-acetylene  pada lapisan pintu besi mesin ATM itu manakala kamera litar tertutup (CCTV) di mesin itu ditutup dengan pita pelekat hitam.

"Kandungan wang di dalam mesin itu tidak hilang," katanya. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Ngeri! Adengan Tetak Menetak Kumpulan Gangster <b>Di Batang Kali</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2013 07:30 PM PDT

Ngeri! Adengan Tetak Menetak Kumpulan Gangster Di Batang Kali | Jika anda pernah menonton filem Gangster, maka gambaran bagaimana sesebuah kumpulan itu bergaduh boleh digambarkan bagaimana. Baru-baru ini, di Batang Kali satu kes tetak telah berlaku. Mangsa hanya seorang lelaki ditetak beberapa kali di kepala, badan dan tangan. Melayukini.net difahamkan, mangsa ditetak sehingga terjatuh. Selepas itu mangsa cuba melarikan diri, namun akibat kesakitan yang amat sangat, mangsa rebah di lokasi berhampiran.

tetak2

BATANG KALI – Umpama babak dalam drama gengster apabila sekumpulan tiga lelaki memegang parang sambil mengejar mangsa dan menetaknya beberapa kali sehingga rebah.

Mangsa yang pada awalnya cedera di kepala, masih mampu berlari dan cuba menyelamatkan diri, namun tiga lelaki terbabit terus mengejar dan menetak badan serta tangan mangsa hingga tidak berdaya.

Penjenayah tidak bertopeng itu hanya beredar setelah melihat mangsanya terbaring dan tidak mampu berdiri lagi.

Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Diana, 24, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 6.15 petang itu bermula di sebuah tempat cuci kereta dan berakhir di kawasan stesen minyak.

"Saya nampak dia berlari dari belakang stesen minyak dan dikejar tiga lelaki berparang.

tetak1
"Dua kali dia jatuh ditetak, kemudian dia bangun ditetak lagi, sampailah dekat tepi jalan itu, dia tumbang dan terus kena cincang," katanya berhampiran tempat kejadian, malam kelmarin.

Seorang lagi saksi dikenali sebagai Adib, 19, berkata, kekecohan bermula dari sebuah tempat cuci kereta di sebelah stesen minyak sebelum mangsa dilihat berlari dengan berlumuran darah dan cedera di kepala.

Menurutnya, situasi ketika itu agak tegang dan menakutkan sehingga semua pelanggan yang mengisi minyak tidak mampu berbuat apa-apa kerana bimbang dicederakan.

"Memang macam drama gengster, orang yang melihat kejadian itu hanya diam tanpa buat apa-apa. Sampailah lelaki itu terbaring di hujung sana, tiga penjenayah berparang tadi terus menetak tangan kirinya sampai putus," katanya.

Adib berkata, mangsa yang hanya memakai baju T lengan pendek dan seluar pendek berkemungkinan menunggang motosikal sebelum diserang kerana terdapat sarung tangan pada tangan kiri mangsa yang putus.

Kenalan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Kanna, 36, berkata, mangsa merupakan seorang penarik kereta dan tinggal di Taman Wawasan di sini.

Katanya, sebelum kejadian, dia ada ternampak dua kenderaan mencurigakan menggunakan cermin gelap dan bernombor pendaftaran Melaka, singgah di sebuah restoran berdekatan.

"Tidak pasti sama ada mereka ada kaitan dengan kejadian tersebut atau tidak. Tapi, kejadian itu berlaku selepas saya lihat kenderaan mencurigakan. Jadi, mungkin ada kaitan. Tapi saya lupa nombor pendaftarannya," katanya.

Sementara itu,  Ketua Polis Daerah, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, mangsa, N Sangar, 33, berasal dari Bandar Utama Batang Kali, selain mempunyai sebuah kedai mencuci kereta di sini dan kedai makan di
Hulu Yam.

"Polis masih menyiasat motif sebenar kejadian mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya, semalam.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat awal kes, Balai Polis Batang Kali menerima panggilan telefon daripada orang awam yang memaklumkan berlaku pergaduhan dekat sebuah stesen minyak.

Katanya, pemanggil itu memberitahu seorang lelaki ditetak dengan parang sehingga putus pergelangan tangan kiri dan luka di bahagian kepala.

"Bertindak atas maklumat tersebut, anggota polis ke tempat kejadian dan mangsa yang parah dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB).

"Bagaimanapun, lebih kurang jam 6.55 petang, pihak hospital memaklumkan mangsa meninggal dunia akibat pendarahan di kepala dan bahagian badan," katanya.

P.S. I – 10 Tempat Paling Pelik Di Dunia
P.S. II – Keukenhof – Taman Ajaib Eropah
P.S. III – Subhanallah! Gambar Tasik Ais Gergasi Di Planet Marikh

Sumber : Sinar Harian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Aug 2013 03:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Fire Damages Orphanage In <b>Hulu Kelang</b> - Malaysian Digest

Posted: 28 Jun 2013 07:09 PM PDT

  
Saturday, 29 June 2013 10:09

HULU KELANG: Part of an orphanage in Hulu Kelang, Selangor, was destroyed by fire last night.

A spokesperson from the Selangor Fire and Rescue Department said they received a report on the incident at 9.57pm, several minutes after the fire broke out.

No injuries or fatalities were reported in the fire which was believed to have started on the top floor of the three-storey building, he said.

The cause of the fire and total losses incurred are still being investigated, he added.

The number of orphans residing in the building is yet to be ascertained at press time.

Two fire engines from the Ampang Jaya and Pandan Indah stations were deployed to the scene.

- Bernama

Meraikan Majlis Pembukaan Rangkaian Butik Bak Tailor, Ukay <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 03:56 AM PDT

Hulu Kelang, 18 Mei 2013 – Saari telah diundang ke Majlis Pembukaan rangkaian terbaru Butik Bak Tailor yang beralamat di Ukay Boulevard, Jalan Ulu Kelang.

Saari di bawa meninjau hasil jahitan keluaran Bak

Saari di bawa meninjau melihat hasil jahitan keluaran Bak

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapa  lain turut dijual

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapan lain turut dijual

Jamuan ringan turut disediakan kepada pelanggan yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian kedai mereka

Jamuan ringan turut disediakan kepada tetamu yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian butik mereka

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


<b>Rawang</b> Burger Bakar <b>di</b> Wangsa Maju | My Selera

Posted: 28 Jul 2013 10:52 PM PDT

Rawang Burger Bakar nama yang tidak asing lagi dalam arena burger bakar di Malaysia. Anda bukan lah penggemar burger bakar jika tidak mengenali jenama yang sedang meletup-letup ini kerana Rawang Burger Bakar atau singkatannya RBB sudah memiliki 60 cawangan di Malaysia. Lebih hebat lagi Rawang Burger Bakar telah menapak jajahan di United Kingdom. Kellasss….!!

Crew telah dijemput oleh Rawang Burger Bakar di Wangsa Maju untuk bersahur  kira-kira pukul 12.30 pagi. Terima kasih diucapkan sebab ini merupakan pengalaman pertama kami bersahur dengan burger bakar.

Unik sungguh menu-menu Rawang Burger Bakar. Contoh nama burger bakar mereka, anda boleh lihat pada gambar di bawah. Untuk yang selalu layan cerita korea atau running man, anda diwajibkan order Burger Bakar K-pop.  Yang rasa nak tambah isteri, boleh terus order Burger Madu Tiga dan yang minat sangat dengan Aaron Aziz, disini peluang anda untuk merasa Burger Ombak Rindu.

RAWANG BURGER BAKAR 4

Sambil menunggu hidangan sampai sempat juga tengok cara burger-burger ni dibakar atau grill. Tebal burger ni memang lebih dari burger biasa.

Grill-Rawang Burger Bakar

Kami disajikan dengan 4 menu grill iaitu  Burger Bakar KLCC, Burger Ombak Rindu, Burger Lagenda dan juga Meatball. Burger Lagenda  dan juga Burger Ombak Rindu menjadi santapan pertama kami, dan apa yang  dapat kami kongsikan dengan anda perbezaan antara kedua-dua burger ini ialah pada rotinya. Burger Lagenda hanya menggunakan roti biasa yang disalut telur manakala Burger Ombak Rindu menggunakan roti burger sebenar. Persamaannya pula? kedua-dua burger bakar ni memang marvelous! Nokhtah.

RAWANG BURGER BAKAR 6

Burger Bakar Lagenda RM7.00

RAWANG BURGER BAKAR

Burger Bakar Ombak Rindu RM9.00

Selepas berehat 10 minit bagi memberi laluan kepada perut, kami menimati pula nikmat meatball yang terdapat di RBB ini. Mengiurkan tak gambar di bawah?

Meatball disajikan dengan roti garlic breads yang begitu rangup. Meatballnya pula? Belum rasa lagi aroma blackpepper yang harum dah menusuk hidung. Tiada kata yang dapat diungkapkan melainkan sekali lagi…marvelous! Kombinasi sos blackpeppernya memang bisa membuat diri anda ketagih…haaa macam mana tu? Jika di suatu hari anda teringin nak merasa makan meatball, atau isteri mengidam nak makan meatball, RBB adalah antara destinasi yang harus dituju.

RAWANG BURGER BAKAR 5

Meatball Bakar RM10.00

Pepatah ada menyebut, save the best for last….. cocok dengan menu terakhir kami iaitu Burger Bakar KlCC.

AWAS : Untuk mereka yang gayat, anda tidak digalakkan makan burger bakar ini. hehe…

Aromanya begitu menyelerakan. Rupanya begitu mengujakan. Rasanya..memang tidak mengecewakan. (Cara makan burger bakar ni ikut kreativiti masing-masing). Kalau yang baru-baru nak cuba makan baik berlatih dengan burger yang lain dulu ye.

Bagi penulis yang memang seorang die hard fan cheese, 3 lapis cheese dalam burger bakar ni memang cukup menggembirakan hati.

RAWANG BURGER BAKAR

Burger Bakar KLCC RM19.00

Akhir kata dari penulis, Rawang Burger Bakar adalah tempat yang ideal untuk bersahur di bulan ramadhan ni (andai anda boleh kena embun). Harga yang dikenakan setimpal dengan saiz hidangan.

Nikmati potongan diskaun sehingga 50% dengan berbuka puasa bersama insan tersayang di HQ Rawang Burger Bakar Wangsa Maju Seksyen 5, Kuala Lumpur. Bermula dari 18 Julai 2013 hingga 25 Julai 2013 dari jam 6.00 petang – 9.00 malam sahaja.

VN:F [1.9.22_1171]

Rating: 3.9/5 (8 votes cast)

Rawang Burger Bakar di Wangsa Maju, 3.9 out of 5 based on 8 ratings


Izz Khairi

Look, I love food. I love it. I love it. I love it. I'm probably happiest when I am in the process of eating


 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved