ads

Sabtu, 14 Julai 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: KARMA BBR 2.0 BERLANGSUNG <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2012 10:44 AM PDT

KARMA BBR 2.0: Penat lelah para AJK dan sukarelawan selama 2 hari pada 30 Jun dan 1 Julai 2012 berbaloi selepas objektif asal penganjuran karnival ini mencapai matlamatnya.

1. Kutipan keseluruhan mencecah RM 106 ribu dengan sasaran asal RM 100 ribu.

2. Hebahan tabung pembinaan masjid diperluaskan sehingga ke sekitar luar BBR iaitu meliputi Kapar, Meru, Shah Alam malah ada juga sehingga ke Sungai Besar. Buktinya, seramai 3500 orang pengunjung telah direkodkan sepanjang 2 hari karnival ini.

3. Penglibatan agensi-agensi kerajaan dan persatuan-persatuan rekreasi dalam usaha menjalin ukhuwah dan kerjasama demi penganjuran akan datang. Buktinya, terdapat penglibatan padu daripada pihak Jabatan Bomba & Penyelamat Selangor, Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Pusat Kesihatan Daerah Klang, Jabatan Mufti Bahagian Falak, Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia, Lembaga Zakat Selangor, Lescopaque (Upin Ipin), Galeri Ilmu, Soopa Doopa & Spider Dritf dan banyak lagi.

4. Matlamat menyatukan masyarakat berbilang kaum di BBR dan sekitarnya bukan sahaja sesama muslim. Buktinya, terdapat penglibatan golongan non-muslim dari program Taichi, Streetsoccer, Waterball, Soopa Doopa, Spider Dritf dan Liga Bolasepak BBR.

5. Pendedahan cintai masjid kepada golongan remaja dan kanak-kanak. Buktinya penglibatan ramai dalam pertandingan mewarna gambar masjid, menderma bersama Upin & Ipin dan program ilmiah bersama Ustaz Zamri MANTOP.

6. Membantu golongan peniaga kecil di sekitar BBR. Sebanyak 23 lot gerai basah telah dipenuhi dengan pelbagai menu dan juadah. Bagi membantu golongan ini, semua AJK dan sukarelawan telah disediakan kupon untuk pembelian juadah makan tengahari digerai-gerai ini.

7. Membudayakan perniagaan Islam sepertimana diamalkan di Mekah dan Kelantan. Gerai-gerai ditutup sementara waktu pada masa masuknya waktu solat. Semua transaksi perniagaan dihentikan.

8. Menyemai umat solat berjemaah. Semua pengunjung, peniaga dan petugas diwar-warkan solat secara berjemaah di surau sementara yang disediakan. Didapati surau berkenaan dipenuhi dengan para jemaah setiapkali masuknya waktu Zohor, Asar, Maghrib dan Isyak.

9. Memperkenalkan apa itu konsert kesenian dalam Islam. Seramai 6 artis telah menjayakan konsert ini yang masing-masing menyeru kepada semua hadirin untuk sentiasa mengingati ALLAH SWT di sepanjang konsert berlangsung.

10. Usaha penganjuran ini mendapat 'restu' dan doa dipermudahkan segala urusan oleh para solihin dan ilmuwan. Antaranya YB Dr Rani, Ustaz Zamri Mantop, Kamal Afendi Hashim, Ustazah Zawiyah Hassan, Dr Shauqi Othman, Ustaz Kapten Asri, Ketua Kampung Meru, Ketua Kampung Batu Belah, Nazir Masjid Batu Belah dan Imam Masjid Batu Belah.

TAHNIAH dan terima kasih kepada semua yang menjayakan program ini.

Doakan yang terbaik buat Masjid Kita!

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Anak manja PAPA DSAI mengamuk

Posted: 12 Jul 2012 09:06 PM PDT

Baru-baru ini kampung Jenjarom digemparkan dengam kehadiran anak kesayangan DSAI..hebahan demi hebahan telah dilakukan,tapi apa yang mengejutkan aku dan rakan-rakan yang lain..kerusi lebih banyak daripada orang ramai..waduhhhh..maunya dia tak mengamuk..aku yang datang pun boleh pilih kerusi mana aku nak duduk..tak percaya,korang tengoklah gambo yang aku posting ni...yess..rakyat Kuala Langat MENOLAK kepimpinan PKR..

Sent from my Samsung Galaxy Tab

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Blog Imma: INSTITUT PENGAJIAN TINGGI <b>DI NEGERI SELANGOR</b> <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2012 08:06 PM PDT

Seperti yang dijanjikan... berikut adalah ringkasan yang dibuat oleh pembentang iaitu PROFESOR DR. ANUAR BIN HAJI AHMAD dari Universiti Selangor (UNISEL). 


       Isu memenuhi pasaran kerja negara adalah suatu isu yang sedang hangat dibincangkan bukan sahaja di malaysia, malah di seluruh dunia. Ini memandangkan banyak pusat-pusat dan blog-blog yang dibina di seluruh dunia bagi menganalisa isu ini. Tidak dinafikan, bilangan graduan semakin meningkat daripada tahun ke tahun, manakala  bilangan pekerjaan yang disediakan semakin berkurang. Dua perkara penting yang perlu diberi perhatian adalah, pertama graduan yang keluar tidak sepertimana kehendak pasaran disebabkan oleh bidang yang tidak sesuai; dan keduanya, graduan yang keluar tidak mempunyai  kemahiran dan pengetahuan yang mencukupi atau meyakinkan bagi sesuatu kerja; masalah ini adalah masalah employability atau kebolehpasaran para-graduan walaupun bidang yang dipelajari telah menepati kehendak pasaran.
Di peringkat negara, kurangnya kemasukan pelajar-pelajar ke bidang sains, teknologi dan kejuruteraan di universiti-universiti adalah punca utama mengapa miss-match ini berlaku. Puncanya adalah disebabkan penurunan yang ketara lulusan spm dan stpm yang mengikuti bidang sains. Berdasarkan tinjauan di dua puluh buah sekolah di Selangor tidak termasuk sekolah menengah sains dan maktab rendah sains mara (MRSM) kurang daripada 20% menyediakan kelas-kelas aliran sains. Usaha perlulah dibuat oleh pihak kerajaan bagi meningkatkan minat pelajar mengikuti bidang sains di peringkat sekolah lagi. Insentif-insentif juga perlulah difikirkan. Usaha-usaha ini akan dicadangkan di dalam kertas kerja ini.
" jika matlamat untuk meningkatkan pelajar dalam jurusan sains kepada 60% tidak dipenuhi, maka usaha negara untuk menghasilkan sumber tenaga kerja berkemahiran akan terencat dan seterusnya perkembangan ekonomi malaysia ke arah perindustrian juga akan turut terjejas. Bukan itu sahaja malah usaha untuk menyusun semula masyarakat agar lebih ramai bumiputera menceburi kerjaya dalam bidang sains dan teknologi tidak akan tercapai. Ini seterusnya boleh menghalang usaha kerajaan untuk mewujudkan masyarakat saintifik selaras dengan wawasan 2020." [saniah sembak national academic conf. 2011].
Bidang-bidang profesional lain seperti perakunan, arkitek (bukan sains) dan sains perubatan juga masih jauh kekurangan graduan untuk memenuhi pasaran. Masalah kebolehpasaran adalah perkara kedua yang akan dibincangkan. Fokus akan diberikan kepada bagaimana universiti perlu membina pengajaran dan pembelajaran yang boleh meningkatkan kebolehpasaran para-graduan. Topik yang sedang hangat dibincangkan di seluruh dunia sekarang ini adalah pedagogy for employability. Topik-topik lain yang akan dibincangkan adalah peningkatan soft-skill, mata-pelajaran keushawanan dan leadership-skill yang mana boleh meningkatkan kebolehpasaran para-graduan di peringkat negara dan juga global.
Nantikan perkongsian yang ke seterusnya.... 

Sassy MP » Blog Archive » Jawapan Lisan Dewan <b>Negeri Selangor</b> <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2012 09:22 PM PDT

PERTANYAAN-PERTANYAAN MULUT DARIPADA

Y.B. DATUK MOHD ISA BIN ABU KASIM

(BATANG KALI)

 TAJUK : TAPAK INDUSTRI

Berapa tapak industri yang sedia diwujudkan untuk membina kilang-kilang yang dapat memberi peluang pekerjaan kepada masyarakat setempat.

Bertanya kepada Y.A.B. Dato' Menteri Besar :

a)    Berapakah nilai pelaburan baru 2010 hingga 2012 yang membina kilang di kawasan industri yang sedia ada?

b)    Berapakah peluang pekerjaan telah diwujudkan dalam industri perkilangan sejak tahun 2010?

c)    Apakah usaha Kerajaan Negeri menarik pelabur untuk melabur di Negeri Selangor?

JAWAPAN:

a)    Bagi tempoh 2010 hingga April 2012 sebanyak 431 projek baru telah diluluskan di Negeri Selangor dengan nilai pelaburan berjumlah RM 11,937920193. Daripada jumlah ini sebanyak RM 8,050,610096 adalah daripada pelaburan tempatan dan sebanyak RM 3,887,310,397 daripada pelaburan asing. Sila rujuk kepada Jadual.

a)    Bagi tempoh 2010 hingga April 2012 sebanyak 57,451 potensi peluang pekerjaan telah diwujudkan daripada 678 projek yang diluluskan. Sebanyak 33,272 adalah daripada pelaburan baru dan sebanyak 24,179 daripada projek pembesaran dan pengembangan pelaburan.

b)    Antara usaha-usaha yang dilakukan oleh Kerajaan negeri untuk menarik pelaburan ke Negeri Selangor adalah seperti berikut;-

i.    Memastikan iklim pelaburan yang kondusif melalui pelaksanaan dasar pelaburan yang pragmatik dan telus untuk memberi keyakinan kepada pelabur asing.

ii.    Mempertingkatkan kecekapan sistem penyampaian perkhidmatan Kerajaan di semua peringkat, termasuk di peringkat Pihak Berkuasa Tempatan.

iii.    Penubuhan jawatankuasa PEMUDAH Negeri Selangor bagi menambahbaikan sistem penyampaian di Negeri Selangor.

iv.    Penubuhan Industrial Park Management Committee (IPMC) di setiap kawasan perindustrian di kawasan Pihak Berkuasa Tempatan.

v.    Menaiktaraf infrastruktur di kawasan-kawasan industri serta menyediakan kawasan perindustrian yang selesa seperti Selangor Science Park.

vi.    Mempercepatkan proses kelulusan permohonan seperti Permohonan Sijil Layak menduduki, Permohonan Kelulusan Pelan Bangunan dan lain-lain kelulusan yang diperlukan pihak industri/pelabur menerusi One stop Centre (OSC) yang ditubuhkan di setiap PBT.

vii.    Konsep Mesra Pelabur yang diterapkan dengan mengadakan lawatan dan perjumpaan dengan pihak industri secara berkala bagi mendapatkan maklum balas mengenai permasalahan yang dihadapi oleh pihak industri/pelabur di Selangor.

viii.    Mempercepatkan proses penyelesaian masalah yang dihadapi pihak industri.

ix.    Pemantauan yang lebih kerap terhadap projek-projek yang sedang dilaksanakan.

x.    Penganjuran dan penyertaan dalam misi-misi pelaburan ke luar negara

xi.    Bekerjasama dengan pihak swasta dan dewan-dewan perniagaan dalam dan luar negara bagi menarik pelaburan dan menggalakkan aktiviti pelaburan.

xii.    Meningkatkan program dialog bersama industri bagi mengenalpasti isu/permasalahan yang dihadapi bagi mencari jalan penyelesaian agar pihak industri terus beroperasi.

xiii.    Penubuhan Unit Pelaburan di peringkat Pihak Berkuasa Tempatan bagi memudahcara dan membantu para pelaburan dalam proses pelaburan di Negeri Selangor.

(Y.B. TERESA KOK SUH SIM)

Pengerusi

Jawatankuasa Tetap Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan Negeri Selangor.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Kakcik Seroja: Misi menjejak M yang pertama <b>di Kuala Selangor</b>...

Posted: 14 Jul 2012 12:15 AM PDT

Tujuan utama kakcik dan suami ke Kuala Selangor adalah kerana suami hendak menghadiri mesyuarat pada jam 3.00 petang.  Oleh kerana kami pergi awal, kami singgah dulu di Bukit Malawati.  Kalau tak rasa bosan, tataplah gambar-gambar yang sempat kakcik rakamkan di sana.  Walaubagaimanapun, misi menjejak M yang pertama ini adalah gagal kerana mungkin M dan keluarganya masih enak dibuai mimpi pada jam 10.30 pagi.



















M yang pertama itu adalah MONYET. Siapa boleh teka apakah M kedua yang kakcik jejaki di sana?

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


D&#39;ZULHAZ DESIGN: Projek Syarikat Logistik <b>di Port Klang</b>, Selangor

Posted: 10 Jul 2012 06:46 AM PDT

Bergambar dengan staff syarikat logistic. Mereka amat berpuashati dengan hasil kerja D'ZulHaz Design. Thanks for your support!!!!





Praktikal <b>di Port Klang</b> | Simple life..Simple stories..

Posted: 14 Jul 2012 09:33 AM PDT

assalamualaikum dan selamat tengah malam 
 just fyi, last year after my long industrial visit to KL, i came out with this blogpost, 'Praktikal di FRIM, Kepong (Part 3)', you may click there to view the blogpost. the thing is, the title of the blogpost was so bambambommmmm and many came to my blog because of the title. so yeah, the title didn't picture what the blogpost is all about. so sorry people, but i think title is one of the way for me to increase the traffic. urghh, like i care 0.o.
the reality is i didn't go there for my intern. and i went to some other place. dan kilang tu jugak merupakan salah satu tempat saya lawati pada tahun lepas.
yes, that photo was from last year. during the visit. see how gorgeous we were. hukhuk
and i came back here again for intern. seven week and i already done with my first week. i came here because i don't have any other choice, of course there are so many mills out there but not all of them will accept student for intern.
after a week, i won't say that i forced myself to be here. everyone are soooo nice and that nice doesn't means that they pampered me. i do have lots and lots of things to do but seeing them treating me so well, i feel so comfortable here even though i'm alone.
i need to work six days a week. very challenging dan esok adalah cuti hujung minggu pertama saya. saya sepatutnya gembira sampai ke bintang. tapi tetiba, saya rasa sayu dan terasa nak terbang ke kilang dan jumpa supervisor dan nepal dan sesiapa yang berkenaan di kilang.
nampak gile tapi memang benar saya gembira to be here with them. :)
hoping that they will treat me nicely until the end of my intern. btw, sorry for not informing my practical place. its in Port Klang as the title says. okeyh? haha
thank you for reading this and pray for my safety

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Jalan, makan & gambar: "Tubing" <b>di jeram</b>

Posted: 29 Jun 2012 07:16 AM PDT

Selain daripada merakit di Kenaboi, kita juga boleh main Tube turun jeram bersama dengan arus yang deras. Main tube ni kalau berseorangan tak berapa seronok. Kita kena main sambung-sambung macam kereta api samada dua, tiga atau maksimum 5 orang. Masing-masing sangkut kaki pada tube kawan dan orang belakang bertindak sebagai pengawal hala tuju yang memberikan arahan manakala kesemua yang lain kena pulun kayuh dengan tangan. Nampak macam senang tapi sebenarnya cukup susah untuk kekalkan pautan.







12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Wujud penyelewengan projek perumahan <b>di Sekinchan</b>

Posted: 13 Jul 2012 10:24 AM PDT


Anggota Parlimen Tanjong Karang Datuk Seri Noh Omar hari ini mendakwa berlaku penyelewengan dalam dua projek perumahan di Sekinchan di sini, termasuk melanggar dasar yang ditetapkan pihak berkuasa.
Beliau berkata projek pembinaan Kondominium Sekinchan Perdana di sini dibina tidak mengikut dasar Jabatan Perancangan Bandar dan Desa (JPBD) yang menetapkan setiap  pembinaan di atas 0.4 hektar tanah hanya boleh membabitkan 60 unit rumah.
"Malah mengikut dasar itu, rumah yang dibina tidak boleh melebihi 12 tingkat," katanya pada sidang media selepas melancarkan dua produk Agrobank Paddy-i dan Paddy Cash-i di sini hari ini.
Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, mendakwa pembinaan kondominium itu membabitkan 94 unit rumah dengan ketinggian 18 tingkat jelas tidak mengikut dasar yang ditetapkan JPBD.
Beliau turut mempersoalkan penjualan 24 unit rumah di Pangsapuri Damai di Taman Sekinchan Damai yang sepatutnya diperuntukkan kepada Majlis Daerah Sabak Bernam tetapi dijual kepada sebuah syarikat swasta.
"Saya bertanya dan saya harapkan jawapan. Ini bukan tuduhan tetapi pertanyaan yang memerlukan penjelasan," kata Noh, yang juga Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor.
Noh berkata Anggota Dewan Undangan Negeri Sekinchan Ng Sue Lim perlu memberi penjelasan mengenai perkara itu memandangkan projek berkenaan berada dalam kawasannya.
Noh berkata perkara itu juga sepatutnya dibawa ke Jawatankuasa Mengenai  Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan Selangor (Selcat) sekiranya kerajaan negeri benar-benar mengutamakan ketelusan

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Tiga perompak larikan 11 dulang emas <b>di Batu Caves</b> ~ HAFEEZ™

Posted: 14 Jul 2012 03:11 AM PDT

KUALA LUMPUR: Tiga lelaki bersenjatakan dua pistol melarikan 11 dulang emas serta merampas satu 'pump gun' milik pengawal keselamatan dalam kejadian samun di sebuah kedai emas di Pasaraya Giant, Batu Caves hari ini.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abd Rahim Abdullah berkata, kejadian itu berlaku pada jam 11.28 pagi. "Seorang pengawal keselamatan kedai emas terbabit cedera di kepala akibat dipukul dengan pistol," katanya kepada Bernama.
Beliau berkata, semua suspek, yang belum dikenal pasti identitinya, melarikan diri dengan sebuah kereta Proton Waja bernombor pendaftaran JLN 4488.

Katanya, jumlah kerugian belum ditaksirkan. - BERNAMA

Tiga perompak larikan 11 dulang emas <b>di Batu Caves</b> - Inimajalah

Posted: 14 Jul 2012 02:17 AM PDT

Who's Online

7 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


MB : Tapak Perkuburan Bersepadu <b>di Sepang</b> Dipilih Berdasarkan <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2012 01:38 AM PDT


SHAH ALAM, 11 JUL : Tanah seluas 202 hektar di kawasan Labu dan mukim Sepang dipilih menjadi pusat tapak perkuburan bersepadu, berdasarkan kajian dijalankan golongan profesional dan bukannya perbincangan politik.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kedua-dua kawasan ini sesuai dijadikan tapak perkuburan memandangkan kawasan itu tidak sesuai untuk pembangunan komersil, rumah dan berstruktur tinggi.

Katanya, kawasan itu akan dijadikan tapak perkuburan di  selatan Selangor yang tidak mempunyai kawasan untuk pembinaan tapak berkenaan seperti Subang Jaya, Petaling Jaya dan Kuala Langat.

"Tapak itu dipilih kerana berdekatan kawasan ladang yang luas, berhampiran Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan tertakluk kepada kawalan bangunan dari segi pembangunan dibenarkan serta mempunyai jaringan jalan raya yang baik.

"Terdapat juga tapak-tapak lain dikenalpasti di Hulu Selangor dan Sungai Buloh. Perancang Bandar sudah mengenalpasti tanah itu kerana boleh diambil alih pemilikannya itu secara menyeluruh daripada pihak swasta atau dimiliki syarikat ladang," katanya ketika menjawab soalan daripada Yap Ee Wah (BN-Sungai Pelek).

Abdul Khalid berkata, Sepang memerlukan pembangunan untuk maju kerana daerah itu tidak mempunyai pembangunan besar, selain Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

"Terimalah pembangunan ini secara terbuka. Selepas ini, saya akan minta Yang Dipertua majlis daerah turun untuk menerangkan perkara ini nanti. Saya harap Sungai Pelek dapat terangkan kepada rakyat," katanya.

Mengulas mengenai konsep tapak perkuburan bersepadu, Abdul Khalid berkata, ia melibatkan perkongsian kawasan bersama daerah berlainan dan konsep itu telah diterima sebelum 2008 lagi.

"Kuala Lumpur telah membeli tanah di Semenyih, Kajang dan Hulu Langat untuk dijadikan kawasan perkuburan bersepadu sebelum ini," katanya

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved