ads

Selasa, 12 Julai 2011

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


LANDAS: PROGRAM <b>DI</b> PUTRAJAYA, KUALA LUMPUR DAN <b>KUALA KUBU</b> BHARU

Posted: 22 Jun 2008 12:00 AM PDT

Ketua Penolong Pengarah HEP Darul Quran Us Mat Lazim Hassan
sedang menyampaikan cenderahati kepada ahli panel Us Kamaruddin
Kassim (UNGGAS MALAYSIA)

DARUL QURAN : Kelas Kaunseling, Unit Perkhidmatan Psikologi, Darul Quran, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Jalan Hamzah, Ampang Pecah, 44000 kuala kubu bharu, Selangor Darul Ehsan, telah mengadakan Forum The Power Of Youth bertajuk "JUVANA : HOW TO MAKE IT ZERO".

Ahli panel yang terlibat ialah; Dr Ahmad Bashir Ahmad (UUM), Dato' Haji Muhammad Zakaria (Telaga Biru) dan Ustaz Kamaruddin Kassim (UNGGAS MALAYSIA). Tujuan program ini dilaksanakan berdasarkan kehendak ayat ini yang bermaksud:

"Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik, sesungguhnya Tuhanmu Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalan-Nya dan Dialah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat petunjuk" (an-Nahl : 125).

Merujuk kepada ayat di atas, dapatlah difahami dengan jelas bahawa tanggungjawab dakwah merupakan salah satu daripada tanggungjawab asas seseorang Muslim. Hal ini kerana, ayat ini merupakan salah satu daripada dalil-dalil yang menunjukkan tentang kewajipan dakwah kepada orang Islam.

Justeru, atas dasar rasa tanggungjawab sebagai seorang Muslim, pihak AJK perlaksanaan forum terpanggil untuk menganjurkan program seperti ini yang mana, diharapkan dapat memberi input-input yang berguna berkenaan isu semasa yang melanda masyarakat di negara ini yang semakin membarah, bernanah di samping meningkatkan kesedaran dalam kalangan warga Darul Quran khususnya dan masyarakat setempat umumnya .

Oleh itu, melalui tugasan yang diwajibkan ke atas AJK perlaksana selaku pelajar Kelas Kaunseling semester tiga, telah mengambil kesempatan ini untuk sama-sama dalam usaha merawat masalah masyarakat yang sedang sakit ini. InsyaAllah, moga-moga dengan usaha yang sedikit ini, akan dikira oleh Allah s.w.t sebagai amalan kebajikan.

Juga bertujuan memenuhi taqwim aktiviti kelas kokurikulum (kaunseling) bagi semester tiga. Melatih ahli tentang cara dan kaedah pengurusan majlis melalui perlantikan koordinator. Memberi kesedaran kepada peserta kepentingan akhlak Islamiah, punca kerosakan akhlak mahasiswa dan bagaimana melakukan perubahan sebagai mahasiswa Islam yang cemerlang seterusnya menjadi role-model kepada masyarakat.

Memberi pendedahan isu semasa serta meningkatkan kesedaran para hufffaz dan masyarakat setempat terhada permasalahan yang semakin meruncing dalam masyarakat kini. Merungkai permasalahan terhadap masalah yang berlaku dalam kalangan huffaz sendiri. Memobilasi peranan huffaz yang sebenar bagi mendepani dan merungkai permasalahan masyarakat ke arah menjadi seperti sahabat r.a.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Syafika Artika Life: makan..makan <b>di Port Klang</b> sgt...

Posted: 09 Jul 2011 07:46 AM PDT

salu ari sbtu cmni,,kitorg satu family salu jalan..

tp sb minggu ni suma penat dan ade ***** tu,,

jadi,,kitorg duk jelah rumah..

muhasabah diri...

hehe...^__^

so....bila ptg2 sikit,,kitorg pun kua lah..

sb dh bosan tahap dewa kat umah..

kitorg pun pegilah makan2 di port klang..

makan pe??

mestilah makan seafood..nama pon port kan..^__^

" makan smpi perot penoh...xlarat nk jalan.."

tu je utk arini...lalala~

bye3...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


mi1: Polis tahan 10 wakil Pakatan lawat Jeyakumar <b>di</b> IJN

Posted: 09 Jul 2011 12:00 AM PDT

Polis menahan sembilan ahli parlimen dan senator Pakatan Rakyat daripada melawat ahli parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar yang kini terlantar di Pusat Jantung Negara (IJN) ketika di bawah tahanan Ordinan Darurat.

Mereka yang ditahan itu adalah - M Manogaran (Teluk Intan), Khalid Samad (Shah Alam), Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor), Tian Chua (Batu), R Sivarasa (Subang), Nurul Izzah Anwar (Pantai Dalam), Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Fong Po Kuan (Batu Gajah) - dan senator S Ramakrishnan.

Sg siput mp dr jeyakumar devaraj - Socialism 2010Mereka tiba di IJN sekitar jam 1 petang tadi dan diberitahu oleh seorang doktor bahawa Jeyakumar (kanan) adalah di bawah tahanan polis dan tidak ada sesiapa pun yang dibenarkan melawatnya tanpa izin polis.

Atas permintaan pemimpin Pakatan, doktor itu berkata beliau akan cuba berunding dengan polis bagi mendapatkan kebenaran berkenaan.

Ahli parlimen dari Parti Sosialis Malysia (PSM) dibawa ke IJN pada Sabtu lalu dan ditempatkan di Unit Rawatan Koronari selepas mengadu sakit dada.

Menurut setiausaha agung PSM, S Arutchelvan, - Jeyakumar disoal-siasat oleh lima anggota polis semasa dalam tahanan sehingga menimbulkan tekanan mental.

Polis membenarkan kakaknya melawat ahli parlimen itu Ahad lalu.

Ini kali kedua aktivis sosial dan politik itu dibawa bagi mendapatkan rawatan perubatan setelah beliau bersama 29 ahli PSM yang lain ditangkap pada 26 Jun ketika dalam perjalanan menghadiri program parti itu 'Udah La Tu... Bersaralah' .

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

My Family Blog.: Sepetang <b>di</b> Pantai Remis <b>Kuala Selangor</b>

Posted: 23 May 2011 10:04 AM PDT

Assalamualaikum w.b.t

Pada hujung minggu ni kami bawa anak-anak ke Pantai Remis Kuala Selangor..
papa kata petang ni jom kita mbik angin kat pantai.. haa apa lagi bersiaplah kami anak beranak petang tu..

Pantai Remis biasanya penuh dengan orang ramai yang mahu bermain layang-layang ataupun menikmati kerang bakar atau makanan laut segar yang ada di situ.. dan biasanya yang kita boleh dapati di sini ialah kerana makanan kekerang nya yang banyak.. siput, kerang, remis, dan lala.. anum dan suami pun pergi ke sana sebab nak ambik angin pantai. haha.. tapi jangan lah marah ye.. kalau kita di tempat orang.. Pantai Remis ni tak dah sebesar pantai Teluk lipat atau Pantai Sura di Dungun tau pun seperti Pantai Batu Burok di Kuala Terengganu.. memang lain lah angin bayu yang anum rasa ni.. rasa macam alhamdulilah.. bersyukur kami lahir dan datang dari pantai timur..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


jokisenja.blogspot.com: Kelainan MadAss 125

Posted: 01 Jul 2011 07:24 AM PDT

Jentera yang diedar oleh Mofaz Motosikal Sdn. Bhd. (Momos) sebenarnya bukanlah baru dalam pasaran. Kehadirannya sudah melepasi tempoh setahun.

MadAss 125 merupakan jentera underbone rekaan sebuah syarikat Jerman iaitu SFM GmbH. Syarikat tersebut merupakan antara pengeluar motosikal tertua dunia yang berkecimpung dalam aspek penghasilan basikal elektrik dan moped.

Bagi model MadAss 125, ia memiliki rekaan Jerman tetapi dihasilkan oleh pihak 5R Motors (Guangzhou) Co. Ltd. di China. Untuk pasaran Malaysia, jentera ini dibawa masuk dari China dan pemasangan dibuat di Bukit Lanjan, Selangor oleh Momos.

MadAss 125 dilengkapi enjin bersesaran 119.7cc. Ia merupakan enjin gred dua binaan syarikat pengeluar enjin Lifan Industry (Group) Co. Ltd. di China. Motosikal empat lejang itu dilengkapi kotak gear empat kelajuan dan menggunakan sistem karburetor.

Enjin tersebut dikatakan mampu menghasilkan kuasa 11 kuasa kuda (hp). Ada dua cara untuk menghidupkan enjin iaitu melalui penendang kaki atau butang penghidup.

Sekali pandang model MadAss 125, ia kelihatan seolah-olah kompleks. Sedangkan hakikatnya motosikal itu sebenarnya cukup ringkas.

Tiada double stand, ruang simpanan barang, penghadang udara mahupun bakul. Sebaik sahaja menaiki motosikal underbone ini, kaki terpaksa dijengket sedikit untuk mengimbangi jentera meskipun ketinggian saya melebihi 170 sentimeter (sm).

Hari pertama menunggang MadAss 125, lengan mula terasa lenguh. Posisi tempat duduknya yang sedikit tinggi, ditambah dengan kedudukan hendalnya yang rendah membuatkan tubuh penunggang seolah-olah terpaksa menganjak ke hadapan.

Tidak konvensional

Menyusuri kesesakan jalan raya tidak menjadi masalah besar. Tidak jauh bezanya dengan motosikal lain. Tetapi cabaran mengendalikan MadAss 125 akan muncul ketika mahu mencelah di sebalik kenderaan yang berbaris rapat.

Hendalnya yang agak panjang itu menyukarkan pergerakan, terutama ketika terpaksa mengelak daripada melanggar cermin sisi kenderaan. Namun, jika anda mempunyai skil tunggangan yang bagus dan biasa menunggang motosikal, masalah itu tidak perlu dibimbangkan.

METER digital diketengahkan tetapi tiada petunjuk minyak.



Bersifat tidak konvensional, kunci motosikal MadAss 125 terletak di sebelah kiri lampu hadapan. Untuk menghidupkannya, klac tangan perlu ditarik sebelum menekan butang penghidup. Enjinnya juga mudah untuk dihidupkan.

Memandangkan enjinnya cuma bersesaran 125cc, maka deruman bunyi ekzos dihasilkan tidaklah padat. Mungkin mengambil inspirasi daripada sebuah superbike, corong ekzosnya diletakkan di bahagian bawah tempat duduk.

Saya membawa jentera ini ke laluan sepanjang Bukit Ampang menghala ke Batu 14 di Cheras, Kuala Lumpur. Pendek kata, pengendalian MadAss 125 yang seberat 100 kilogram itu cukup mudah dan lancar.

Padanan suspensi teleskopik untuk tayar hadapan dan penyerap hentak tunggal boleh laras pada roda belakang menawarkan tahap keselesaan tunggangan yang masih boleh diterima.

Penggunaan tayar belakang bersaiz 120/70 dengan sport rim 16 inci meningkatkan lagi kestabilannya sewaktu mengambil selekoh. Kelajuan maksimum MadAss 125 sewaktu diuji mencapai 108 kilometer/sejam (km/j). Hipotesis mudah yang boleh dibuat ialah, jentera itu sebenarnya dibina untuk tunggangan secara santai, bukan merempit tidak tentu pasal.

Sewaktu menunggang MadAss 125 pada kelajuan kira-kira 80km/j dan pendikit minyak dilepaskan sedikit, kedengaran beberapa letupan kecil yang datangnya daripada ekzos. Muncung ekzos juga hitam kerana wujudnya lebihan karbon. Jadi, penalaan minyak dan udara perlu dilakukan semula.

MadAss 125 didatangkan dengan dua set brek cakera. Bahagian depan bersaiz 260 milimeter(mm) dengan angkup dua omboh. Roda belakang pula bersaiz 215 mm dengan angkup satu omboh. Sewaktu menunggang pada hari kedua, saya dapati brek belakang sudah berbunyi, Rupa-rupanya pad brek sudah bergesel dengan cakeranya. Mujur ia tidak melekat terus ketika memecut.

Satu kekurangan paling nyata pada model ini ialah ketiadaan paparan status minyak pada meter digital. Difahamkan bahawa motosikal dengan kapasiti 5.1 liter petrol itu perlu diisi semula apabila jarak perjalanan menghampiri 130 kilometer (km).

Jika sudah kehabisan minyak, anda masih boleh bergerak kira-kira tiga km lagi kerana motosikal itu memiliki simpanan minyak. Anda hanya perlu memulas penutup minyak berdekatan karburator.

Menunggang pada waktu malam, motosikal itu harus diberi pujian. Lampu hadapannya cukup cerah kerana menggunakan lampu kembar berkuasa 55watt. Lampu belakang LED dan lampu isyarat membeloknya, meskipun kecil paparannya cukup jelas.

Secara umumnya, cuma beberapa penambahbaikan perlu dilaksanakan, terutama aspek promosinya. Ini kerana masih ramai yang kurang mengenali MadAss 125.

MadAss 125 ditawarkan pada harga bersih RM5,453 seunit. Untuk maklumat lanjut, hubungi MVAugusta Flagship Store/Momos Taman Tun Dr. Ismail, Petaling Jaya di talian 03-77258057.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Menara Kehidupan: Mentarang <b>di</b> sepanjang Jalan <b>Tanjung Karang</b> ke <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2011 09:17 PM PDT

Pada kali ini kami ingin bercerita mengenai mentarang iaitu sejenis hidupan laut yang hidup di selut tepi pantai. Badannya lembut dan seakan mirip dengan kupang. Setiap kali kami pulang ke kampung kami di Tanjung Karang , kami akan mencari mentarang ini untuk dijadikan santapan makanan kami. Rasanya yang enak dan lemak pasti menambat selera kami. Biasanya mentarang ini di masak dengan pelbagai cara dan antaranya masakan pedas, tomyam atau dibakar.


Mentarang merupakan sejenis haiwan bercengkerang yang boleh dimakan. Mentarang mempunyai kulit yang nipis dan biasanya lebih menggemari air yang mempunyai suhu yang rendah. Mentarang hanya boleh ditemui di pantai yang berselut sahaja seperti di Pantai Sabak, Selangor atau di Kuala Perlis, Perlis dan biasanya ia dikutip semasa air surut. Mentarang ini seperti mempunyai musim kerana jika ada maka banyaklah terdapat di tepi-tepi jalan sepanjang dari Tanjung Karang sehingga ke Sungai Besar.

Kami mencuba masakan mentarang di D'muara marine Park, Sungai Haji Dorani yang terletak di muara sungai. Di sini bilikpenginapannya mempunyai 2 pakej iaitu penginapan bilik terapung dan single storey apartment yang juga disediakan untuk pengunjung menikmati keindahan alam pantai dan juga kehidupan nelayan kampung. Sepinggan mentarang masak pedas hanya RM5 sahaja. Kami pada mulanya memesan satu pinggan sahaja tetapi bila sudah merasakan keenakkan masakan mentarang masak pedas maka kami pun menambah satu pinggan lagi. Ternyata pelayan di situ memang mengesyor kami merasa mentarang masakan pedas.

Sepanjang kunjungan ke sana kami menjumpai banyak gerai yang menyediakan masakan mentarang dengan pelbagai rasa di sepanjang perjalanan kami. Kami paparkan mentarang yang terdapat di sana . Untuk mengetahui lebih lanjut apa aktiviti dan gambar-gambar yang terdapat di  D'Muara Marine Park di sungai Haji Dorani boleh dilawati di http://doranibayuresort.blogspot.com/ 


 



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

LAWATAN BIRO MASYARAKAT FELDA PKR KE NEGERI JOHOR

Bersama Haji Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda PKR Pusat, Sdr T. Kumar (Peguam), Timbalan Pengerusi, SdrRTebin Birham, Setiausaha bersama Pimpinan PKR Negeri Johor Datuk Chua Jui Meng, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Sdr Hasan Karim (Peguam), Naib Pengeusi, Sdr Gurmit Singh Hullon (Peguam), Pengerusi Biro Guaman PKR Johor.

1. Tarikh: 5hb Jun 2011 (Ahad)

1.1: Lawatan ke Ladang Peneroka dan sesi dialog Isu Felda Setempat,

Masa: 2.30 petang .

Tempat: Felda Sg Mas, Pengerang

1.2: Ceramah dan Pelancaran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Negeri Johor

masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Adilla, Pengerang

2. Tarikh: 6hb Jun 2011 (Isnin)

2.1: Dialog Bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Felda Dengga, Sembrong

2.2: Ceramah Isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Bukit Batu, Kulai

3. Tarikh: 7hb Jun 2011 (Selasa)

3.1: Dialog bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Pejabat PKR Sekijang

3.2: Ceramah isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Maokil, Pagoh

Selepas Negeri Johor, Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan bertandang ke Negeri Perak, dan Pengerusi PKR Negeri Perak, akan membuat jadual lawatan.

Lawatan Ke Negeri Sembilan: Tarikh 31 Mei 2011

3.00 petang: Perasmian Papan Tanda Ranting bagi PKR Felda Palong 14, 15 dan 16.

4.00 petang: Pelancaran Kempen "Mansuhkan Felda Plantation" di Palong 9 oleh Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi MPN PKR Pahang, turut hadir Dato Kamarul Baharin Abas, Pengerusi MPN PKR Negeri Sembilan.

8.00 malam: Perasmian Bilik Gerakan PKR DUN Serting di Felda Serting Hilir 2.

9.00 malam: Ceramah Isu Felda dan Isu Semasa di Felda Serting Hilir 2.

Penceramah: Dato Fauzi Abdul Rahman, Dato Kamarul Bahrin Abas, Haji Suhaimi Said, Rebin Birham

Lawatan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ke Negeri Pahang. Tarikh 9hb Jun 2011

Kawasan Rompin:

2.30 petang: Felda Keratong 1

4.30 petang: Felda Keratong 8

8.30 malam: Gugusan Felda Selancar.

Kawasan Temerloh } Akan ditetapkan oleh Cabang berkenaan.

Kawasan Bentong }

Lawatan Ke Felda Gedangsa, Sungai Tengi Selatan, Sungai Tengi dan Suharto di Hulu Selangor ditetapkan pada 21hb Jun 2011:

1. 9.00 pagi - di Felda Sungai Tengi Selatan

2. 10.30 pagi - di Felda Sungai Tengi

3. 12.00 t.h - di Felda Suharto

4. 3.00 petang - di Felda Gedangsa

Terlibat dalam lawatan:

YB Elizabeth Wong

Haji Suhaimi Said

T. Kumar

Rebin Birham

Zabidie Abas

Man Kadir (Pak Jabit)

Pimpinan Biro Masyarakat Felda Negeri Selangor.

Lawatan ke rancangan Felda Perlis sedang diatur oleh Pengerusi MPN PKR Negeri Perlis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Sistem Letak Kereta Berkupon <b>Di Sungai Buloh</b> & Subang Perdana

Posted: 23 Jun 2011 01:27 AM PDT

..................................................... WELCOME

...................................................... KEMPEN TAWARAN KHAS RM20.00 MPK : Majlis Perbandaran Klang (MPK) launched a parking campaign to all parking offenders in Klang by offering RM20.00 per compound. All parking offenders can check and pay their compound summons at MPK's counter and mobile counter near them. Please refer to the schedule as per attach at the wall.

......................................................

To all parking users in Bandar Baru Sungai Buloh, Bukit Rahman Putra and Subang Perdana, MBSA has enforced coupon parking system in the area mentioned. Parking users can get the parking coupon at our parking coupon agents listed at the price of RM6.40 per book.

......................................................

Starting from 1st February 2011, Suasa Efektif will impose a delivery charge of RM1.00 per pass. For further details, kindly call our office. Thank you.

......................................................

ANNOUNCEMENT

Now, you can order your monthly pass through this blog by filling up the order form. Its easy and convenient.

.....................................................

ANNOUNCEMENT

Our Kajang branch office is officially moved to :

10-2, Jalan Metro Avenue 2
Metro Avenue
43000 Kajang
Selangor Darul Ehsan
Tel/Fax : 03 8736 4739

.....................................................

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Malaysia Japan Industrial Institute...Kolej Kemahiran Tinggi MARA <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2011 03:41 AM PDT




8hb Julai 2011, KKTM Beranang mencatatkan sejarahnya yang tersendiri kerana mulai hari tarikh ini Surau Riyadus Solihin KKTM Beranang telah mendapat kebenaran untuk mengadakan solat Jumaat.

Ianya dapat memudahkan pelajar-pelajar KKTM Beranang, KPM Beranang, penduduk Fasa Baiduri, Fasa 2 dan Fasa 7 Taman Kesuma bagi menunaikan solat Jumaat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Kembali <b>di Selayang</b> Mulia | Jendela Hidup

Posted: 11 Jul 2011 05:24 PM PDT

Kembali di Selayang Mulia | Jendela Hidup
skip to main | skip to sidebar

Kembali di Selayang Mulia

4 hari di kampung tercinta, akhirnya kembali meneruskan rutin seperti biasa.


Sampai di rumah pukul 6 lebih petang semalam, bertolak jam 10 pagi, singgah di rumah saudara untuk misi kenyangkan perut dan lepak hilangkan penat lebih kurang 1 jam setengah.


Seperti biasa dan seperti orang lain juga, kalau dah balik dari bercuti memang akan banyak kain baju yang perlu dicuci , tambahan pulak saya ni pemalas orangnya, saya balik ke Terengganu minggu lepas dengan membiarkan pakaian kotor di dalam bakul.


Alasan saya untuk itu adalah saya terlalu penat untuk sepanjang petang Khamis lepas, menyiapkan kerja madam, malamnya pula berkejar ke Klinik Ansar untuk temankan Nadhirah mengambil nebulizer. Balik dari klinik, saya menyertai anak-anak dan suami melelapkan mata sebelum bergerak pulang ke kampung jam 2 pagi.


Malam tadi selepas 2 trip mesin kain, saya dan anak-anak ke Klinik Ansar lagi ( haiii kaya raya la doktor kalau ramai pesakit yang tiap hari jumpa doktor macam saya ni he he) . Sabtu ni doktor nak jumpa Nadhirah lagi..


Letih tak terkata walaupun yang memandu sepanjang pergi dan balik kampung adalah suami saya , kita yang duduk pun letih dan sakit-sakit badan jugak tau!


Hari ni dah start kerja semula...hmmmm seperti biasa, kalau tak cukup paksaan daripada diri sendiri memang tak sampai ofis rasanya..


Kalau lah dapat sambung cuti sehari lagi hari ni untuk tidur..alangkah besttnnyaaaa.


Hmm rindu pada blog sebenarnya, hutang blogwalking terlalu banyak , kena bayar ansur-ansur nampaknya...


** nota:banyak gambar sepanjang kenduri tapi semua dalam kamera adik, bercinta menunggu dia emailkan pada saya untuk siaran di blog...adooiii nanti dah basi baru dapat gambar, tak syok dah nak tayang-tayang lagi dah..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


[info]10 <b>Sungai</b> Terpanjang <b>di</b> Dunia | Kyrul

Posted: 25 Jun 2011 10:25 PM PDT

[info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

Jun 26, 2011

Sungai merupakan sejenis saluran air tabii yang besar. Sumber sungai boleh jadi dari tasik, mata air ataupun anak-anak sungai. Dari sumbernya semua sungai menuruni bukit, dan merupakan cara biasa air hujan yang turun di daratan untuk mengalir ke laut atau takungan air yang besar seperti tasik. Mulut, ataupun hujung sungai di laut dipanggil muara, manakala puncanya di panggil ulu.

Air sungai biasanya terbatas di dalam satu saluran, yang terdiri daripada dasar sungai yang di antara dua tebing di kiri dan kanan. Kebanyakan curahan hujan di darat akan melalui sungai dalam perjalanannya ke laut. Sesebuah sungai (river) biasanya terdiri dari beberapa anak sungai (stream) yang bergabung.

1 . Sungai Lena,Rusia-dengan panjang 4400 km

sungai lena [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

2. Sungai Amur diantara Eropa dan Asia-dengan panjang 4444 km

sungai amur [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

3. Sungai Congo,Afrika-dengan panjang 4700 km
sungai kongo [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

4.Sungai Ob-Irtysh,antara Eropa dan Asia-dengan panjang 5410 km

sungai ob [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

5.Sungai Kuning Huang Ho,China-dengan panjang 5464 km

sungai huang ho [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

6.Sungai Yenisei-Angara-Selenga di antara Rusia dan Mongolia

dengan panjang 5539 km

7. Sungai Mississippi,Misouri Amerika Utara dengan panjang 6275 km

mississippi [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

8. Sungai Yangtze/Chang Jiang,China dengan panjang 6300 km

sungai amazon [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

9.Sungai Amazon,Amerika Selatan-dengan panjang 6400 km

sungai yangtze [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

10. Sungai Nil,Mesir-dengan panjang 6690 km

sungai nil [info]10 Sungai Terpanjang di Dunia

kyrul.com says : cintailah sungai kita . jangan buamg sampah dalam sungai okey .

Related karya:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Demo Baju Kuning Gelombang II <b>Di Shah Alam</b> Malam tadi!

Posted: 09 Jul 2011 10:02 AM PDT

Setelah kita dihidangkan dengan kisah-kisah Demo Bersih 2 di Kuala Lumpur siang tadi, di Seksyen 17, Shah Alam pula berlaku satu perhimpunan baju kuning tanpa permit pada sebelah malam. Jom lihat gambar-gambar di bawah ini:

Peserta demo mula berkumpul

Pemimpin utama sedang membincangkan strategi dan membaca doa mencari keberkatan

Peserta demo sedang menikmati juadah mengalas perut untuk meneruskan perjuangan.

Inilah dia peserta sebenar demo baju kuning yang diraikan dalam satu majlis tahlil beramai-ramai di 17/3, Seksyen 17, Shah Alam.

Bersihkanlah hati masing-masing. Kalau nak jemput mereka datang kenduri atau majlis harijadi anak-anak anda pun boleh. Mereka ini lebih memerlukan sokongan anda kerana mereka adalah aset negara masa akan datang yang pasti BERSIH daripada menyokong pemimpin-pimimpin yang belum pasti lagi BERSIH hati nurani mereka.

Related Posts : Anak Yatim, Masyarakat, moral

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Eagle Eyes Vios 08 Projector Cool Look Head Lamp - Zerotohundred.com

Posted: 11 Jul 2011 09:20 PM PDT

Eagle Eyes
Toyota Vios 08'-11' Projector Starline Cool Look Head Lamp

Product code: HL-123

*Extended 18 Months Warranty
*Made In Taiwan
*Genuine Eagle Eyes Product
*Free Delivery (Peninsular Malaysia)

# Visit our showroom:

Johor Bahru Branch (HQ):
No 47,Jln Sutera Tanjung 8/2, Tmn Sutera Utama,81300 Skudai, Johor Bahru,Johor,Malaysia.
Please call KEVIN : 016-7236048

Bandar Sunway Branch:
No.55,Jln PJS 11/7,Bandar Sunway,Petaling Jaya,Selangor.
Pls call DEE : 012-2750168

Damansara Utama Branch:
No 7,Jln SS21/1A,Damansara Utama,Petaling Jaya,Selangor.
Pls call BEE : 012-3555168

Kajang Branch :
45,Jln Prima Saujana 1/1A, SEK 1, Tmn Prima Saujana,43000 Kajang ,Selangor.
Pls call IVAN : 016-2959238

Kuantan Branch :
B-106, Tingkat Bawah,Jln Ahmad,25300 Kuantan,Pahang,Darul Makmur.
Pls call MR.PANG : 016-9382804

Setapak Branch :
No 12-16,Jln 8/23E, Tmn Danau Kota,BT.4 1/2,Off Jalan Genting Klang,53300 Setapak ,Kuala Lumpur.
Pls call EDWIN : 012-2188712

Masai Branch :
35 & 37,Jln Suria 3,Bandar Seri Alam,81750 Masai, Johor Bahru.
Pls call : 07-2555277

Setia Indah Branch :
BZZC-6,Jln Setia 3/5, Taman Setia Indah, 81100 Johor Bahru.
Pls call : 07-3511866

Kempas Branch :
170-172, Jln Bukit Kempas 1/18, Taman Bukit Kempas, 81200 Johor Bahru.
Pls call : 07-2372182

Larkin Branch :
NO 2,Jln Idaman 2, Taman Larkin Idaman ,80350 Johor Bahru.
Pls call : 07-2270971

Email (HQ): info@eagleeyes-asia.com

Login Our Website :
: www.gc-motorsport.com
: www.eagleeyes-asia.com

Find Us On Facebook :
: https://www.facebook.com/pages/GC-Mo...22488691165890
: https://www.facebook.com/pages/Eagle...10839165592855


Last edited by Eagle Eyes; Today at 07:15 PM..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

SUS n d FELT PRODUCT: FELT CRAFT WORKSHOP BERSAMA SUS <b>DI BANDAR</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2011 07:35 AM PDT

Salam n Hye sem0.. SUS akan turun ke Bandar Sunway pd 21 MAY 2011 utk mengadakan felt craft workshop.. Waktu pd pukul 3-6 ptg.. Kpd yg berminat boleh la mendaftar dgn menghantar email kpd lvbeii604@gmail.com atau utk info lanjut boleh ke The Handmade Movement..


  1. Peserta akan didedahkan dengan jenis felt yg ada di pasaran serta kegunaan setiap jenis felt.
  2. Peserta akan diperkenalkan dgn jenis peralatan dan jenis benang yg sesuai dengan jenis jahitan dan aplikasinya pd felt.
  3. Peserta akan diajar 4 jenis jahitan dan cara menjahit dgn betul :
  • Jahitan blanket stitch/insang pari.
  • Jahitan backstitch.
  • Jahitan  sembat.
  • Jahitan jelujur.
    4.   Peserta juga akan diajar cara-cara utk membuat dan melukis pattern pada felt.
    5.   Design yg akan diajar :
  • Keychain love
  • Hair clip bunga
  • Brooch burung hantu

Alamat lokasi workshop :  

Bfree. 12A-3, Jalan PJS 8/11,  

Dataran Mentari, Bandar Sunway,  

46150 Petaling Jaya,  

Selangor D.E, Malaysia

*KLIK GAMBAR UTK PETA LOKASI YG LEBIH BESAR..

Date : 21 May 2011 (SATURDAY)
Time : 3pm - 6pm
Class Language : Malay & English
Class Fee/ person : RM120 (inclusive of materials)
Class Deposit : RM50 (this fee is non refundable in the case of absentee)
Maximum Participants Capacity : 4 - 12 person

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved