ads

Isnin, 4 Mac 2013

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Penipuan Besar-Besaran Umno Dan SPR <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 11:30 PM PST




KUALA LUMPUR: Seramai 134,675 pengundi tidak dikenali dikenal pasti didaftar di negeri Selangor, dedah Laporan Projek Pendemokrasian.

Selangorku melaporkan, jumlah itu mewakili kira-kira 28 peratus daripada jumlah 497,084 pemilih baru yang didaftarkan.

Sebagai rekod sehingga kini jumlah pengundi di negeri itu mencecah 1,924,281 orang.

Semakan daftar pemilih bagi jumlah itu berdasarkan daftar pemilih induk (DPI) suku ke empat 2011 yang diperolehi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) serta dilaksanakan mengikut 56 DUN yang dilakukan oleh Ketua Kampung, Ahli Majlis, kakitangan Pejabat Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Mengikut laporan Projek Pendemokrasian Negeri Selangor yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) itu mencatatkan DUN Sri Serdang mengalami bilangan pengundi tidak dikenali yang paling ramai iaitu lebih 9,000 orang.

Ia diikuti dengan DUN Subang Jaya 8,000 orang, Hulu Kelang 5,500 orang dan Sri Muda 5,000 orang.

Daripada jumlah keseluruhan pemilih baru itu, sebanyak 51 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia 21 hingga 30 tahun.

Manakala bagi pemilih yang tidak dikenal pasti iaitu seramai 134,675 orang itu, sebanyak 44 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia lingkungan 21 hingga 30 tahun.
Dari aspek jantina, sebanyak 51 peratus pemilih baru merupakan lelaki dan 49 peratus wanita.

Manakala, bagi kajian pemilih yang tidak dikenal pasti pasti turut mendapati 51 peratus adalah lelaki dan 49 peratus wanita.

Mengikut aspek bangsa pula, bangsa Melayu mencatatkan peratusan tertinggi iaitu sebanyak 49 peratus, diikuti Cina sebanyak 34 peratus dan India sebanyak 13 peratus daripada keseluruhan jumlah pemilih berdasarkan DPI suku ke empat tahun 2011.

Bagi pemilih baru, ia menunjukkan 55 peratus daripada bangsa Melayu merupakan pemilih baru manakala 45 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dilakukan.
Selain itu, kaum Cina sebanyak 28 peratus pemilih baru dan 35 peratus tidak dapat dikenal pasti.

Manakala bagi India, sebanyak 11 peratus pemilih baru dan 13 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dijalankan.

Sementara itu, lain-lain sebanyak 8,561 pemilih baru yang terdiri antaranya Orang Asli Semenanjung, Punjabi, Eurasian, Jawa, Pakistan, Sri Lanka dan Hakka.

Laporan terbabit juga memaklumkan penambahan pemilih baru pada setiap suku tahun iaitu bermula suku ke empat 2011 hingga suku tahun ke tiga 2012 mendapati mengalami peningkatan.

Hal itu dibuktikan seramai 497,084 orang dengan peratusan 32 peratus pada suku ke empat 2011 ; 563,471 orang dengan peratusan 36 peratus pada suku pertama 2012 ; 600,406 orang dengan peratusan 38 peratus pada suku kedua 2012 dan meningkat kepada 625,210 orang dengan peratusan 40 peratus bagi suku ke empat 2012.

Jumlah pemilih berdasar suku ke tiga 2012 (belum digazetkan) seramai 2,025,153 orang serta daripada jumlah itu seramai 513,074 pemilih baru yang mencatatkan 51 peratus lelaki dan 49 peratus wanita.

Laporan Projek Pendemokrasian diserahkan kepada Dewan Negeri Selangor (DNS) semalam dan diedarkan kepada Adun.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam satu sidang media, laporan itu akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebaik sidang Dewan Negeri Selangor berakhir.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Gambar Suasana Majlis PM <b>Di Ampang</b>....Lautan <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 11:00 PM PST

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Hadirmu Satu Kurnia...: <b>Tanjung Karang</b>- Kawan Kahwin

Posted: 14 Nov 2012 12:07 AM PST

Ahad baru2 ni sebelum cuti Deepavali kita sekeluarga menghadiri majlis perkahwinan kawan umi di Tanjung Karang. Dah lama umi tak hala kesana...dulu selalu lah sbb kerja di sana sekolah di sana eheheheh...so dikesempatan yg ada umi ajak abah pergi hadir ke majlis perkahwinan kawan umi tu. Tapi x sempat snap pun gbr kawan umi bersanding ...maklumlah bz hehehe ntah apa yg bz ku pun x tau...so sblm balik menikmati keindahan sawah padi yg hampir nak masak dah.
Si kecik sorg ni sangat susah nak bergambar...mahal benor kekdahnya kalau amik gbr dia. Panggil lah 10x pun hehehe

Kakak plak mmg suka bergambar pantangggg


3 beranak...nak amik gbr berempat ssh skit...takkan nak panggil org2 kat situ semata nak bergambar hahaha...hilang akal apa...org sibuk nak g makan2 ko sibuk nak panggil suh amikkan gbr

Ni umi dan anak2 kesayangan...umi dah gumuks weyyyy uuuwaaaa...nak turunkan sangap...nak naikkan sekelip mata je

Kemain kakak ty padi tu apa

Dalam perjalanan balik, kami singgah di Cendol Borhan...sedapppp laksa dia pun walaaahhhh
Dulu beliau penerima asnaf zakat tau..now bisnesman u

Last skali gbr kakak. Balik tu penatnya singgah plak umah MIL jengah dia....balik dr shah alam plak singgah lagi TESCO phewww penat makkk

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Aedi Rizwan: Pendaftaran BR1M 2.0 <b>di</b> Econsave <b>Batang Kali</b> <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 05:08 PM PST

Aedi Rizwan: Pendaftaran BR1M 2.0 di Econsave Batang Kali Anjuran Bersama Majlis Belia Hulu Selangor dan Belia Bestari

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Nisasufi: KAMI <b>DI</b> AROMA IKAN BAKAR <b>JERAM</b>

Posted: 13 Feb 2013 07:48 PM PST

Assalamualaikum :)
Masih terbayang-bayang kesedapan ikan siakap tiga rasa..,sotong goreng tepung..,ketam bercili...,kerang bakar...yang tak boleh tahan tu pari bakar..peh terbaik la..
Entry ni nak bagi En Tunang terbayang2 dengan ikan pari bakar tu..hehehe...

Hari selasa lepas kami dah plan nak makan besar kat Aroma Ikan Bakar di Jeram..So kami gerak dari Subang pukul 4.00ptg..sampai sana lebih kurang pukul 5.00 ptg..Kata En Tunang restoran ni bukak pukul 4.00ptg..masa kami sampai pun masih tak ramai orang.. Sampai sana terus cari meja yang sesuai..orang tak ramai lagi so boleh pilih la nak duduk mana2..ada tempat yang berbayar...ada yang tak kena bayar..so pilihan kami betul depan laut..memang x jauh dari laut..lebih kurang 10kaki jalan dah jumpa laut..nampak tak gambar kat atas tu..dekat kan ngan laut..hehehe

Dah book meja..apa lagi cepat-cepat la pi menjala..hehehe..Rezeki kami xde hari tu..dah berangan dalam kereta nak makan kupang..tapi kupang dah habis plak..So ni la hasil tangkapan kami

Ni yang tak boleh tahan kan papa kan....=D
Kerang rebus..tinggal cengkerang je..hehehe..habis bedal dulu sebelum tunggu lauk lain masak...
Lepas makan kami jalan2 tepi laut tu..Tu untungnya datang petang2..baru leh dapat lihat pemadangan laut..makan plak mengadap laut..peh..syok oooo...=D
                                                          Eh??? Sape ni??hehehe =D
Mr S @ Mr Suffian @ En Tunang...hehehe..Buat pertama kalinya gambarnya dalam blog NisaSufi ni..Sebelum apa2 dah minta izin dulu..=D..tapi kali ni mau plak En Tunang ni bergambar..hehehe.."Hensem bila pakai spec tu"

Ni port yang kami pilih untuk makan tadi

Nak duduk makan sini kena charge RM20

Semalam En Tunang request nak repeat lagi hujung bulan ni..hehehe..
InsyaAllah ada rezeki kita boleh pergi lagi :)


12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


R Sivarasa - Ahli Parlimen Subang: Pesta Ponggal <b>di Bukit Lanjan</b>

Posted: 02 Feb 2012 06:06 AM PST

YB Sivarasa turut hadir bersama di Pesta Ponggal yang dianjurkan oleh Pejabat ADUN Bukit Lanjan, YB Elizabeth Wong  baru-baru ini. Program juga turut dihadiri pimpinan PKR Cabang Subang bersama ahli Majlis Kawasan.



12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Program Qiam #1 <b>di</b> Kg <b>Jenjarom</b> | As-Syakirin Institute of Quranic <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 06:57 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Assalamualaikum, pada 20 dan 21 Januari 2012 yang lepas, pihak ASIQS telah berjaya mengendalikan program Qiam sulungnya di Kampung Jenjarom, Selangor. Program ini disertai oleh 26 orang pelajar ASIQS beserta 5 ...

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Parti Sosialis Malaysia <b>Semenyih</b>: Pelancaran Manifesto PSM - PRU <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 06:30 PM PST

Hari ini, PSM Semenyih telah mengadakan program pelancaran Manifesto PSM sempena PRU 13. PSM telah mencalonkan Sdr. Arul sebagai calon untuk bertanding di PRU-13. Sdr. Arul telah bertanding di PRU-12, tetapi telah kalah kepada calon BN dengan perbezaan seribu undi. Walaupun kalah, kerja-kerja membantu rakyat tetap diteruskan di kawasan Semenyih.
Sdr. Sivarajan, Bendahari Kehormat PSM telah hadir bersama. Beliau telah menerangkan mengenai kandungan manifesto PSM kepada para hadirin. Terdapat enam isu utama dalam manifesto PSM iaitu:
  • Jaminan Kerja dan Gaji Munasabah
  • Pemeliharaan Alam Sekitar
  • Sistem Pendidikan dan Kesihatan Awam yang Percuma dan Berkualiti
  • Pilihanrya Kerajaan Tempatan  
  • Pengangkutan Awam yang Murah dab Berkesan
  • Perumahan Tetap dan Selesa

Ini diikuti oleh penerangan Sdr. Arul berhubung Manifesto Semenyih, iaitu isu-isu yang akan diperjuangkan oleh PSM di peringkat Semenyih. Sdr. Arul memaklumkan bahawa terdapat tiga cabaran atau isu utama di Semenyih iaitu Masalah kesesakan lalulintas di Semenyih, Masalah Pencemaran Sungai dan Bau serta Masalah Banjir Kilat. 
Sdr. Arul turut menjelaskan 11 langkah yang akan diambil untuk mencari penyelesaian bagi isu-isu ini. Antaranya adalah :
  • Melobi untuk sistem MRT dari Kajang melalui Semenyih dan Beranang serta pembukaan Jalan dari Rinching Hilir ke LEKAS;
  • Mengatasi masalah hakisan di Sg. Semenyih serta pembinaan Parit sepanjang jalan Semenyih- Beranang dan mencari penyelesaian jangka panjang untuk mengatasi masalah banjir di Broga
  • Mencari penyelesaian untuk isu konflik kilang RDF serta mengambil langkah serius terhadap isu pencemaran sungai;
  • Memastikan tanah simpanan orang asli digazet;
  • Memastikan perumahan alternatif tetap untuk pekerja ladang;
  • Mewujudkan satu jawatankuasa yang demokratik di peringkat kampung yang dipilih penduduk tempatan untuk mengendali isu infrastruktur serta isu kampung tanpa sebarang rasuah;
  • Mendesak Majlis kerajaan tempatan ambilhalih Pangsapuri kos rendah untuk mengutip satu cukai serta mengambil alih kerja penyelenggaran;
  • Memberi kuasa untuk JK penduduk taman untuk memantau secara terus kerja-kerja yang dibuat kontraktor sampah serta memberi dana kepada JK untuk menyelenggara taman-taman permainan;
  • Meningkatkan Infrastruktur awam di Semenyih;
  • Menjadikan Semenyih sebagai kawasan Hijau dengan melebihkan penanaman pokok serta memelihara semua hutan lipur; dan
  • Mengadakan pilihanraya majlis Tempatan, Taman dan Kampung.
 Ini diikuti dengan sidang akhbar.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


RM8 juta bagi pembinaan SRA <b>Balakong</b> dan Selangor Selepas 4 <b>...</b>

Posted: 04 Mar 2013 12:39 AM PST

Episod 96

Sinopsis:

Serdang merupakan sebuah pekan di daerah Petaling Jaya dan terletak berdekatan dengan Balakong dan Seri Kembangan. Sekolah Rendah Agama Rakyat di Taman Tun Perak merupakan sekolah terbesar di Selangor yang telah beroperasi sejak 2012 . Kerajaan membelanjakan sekurang-kurang RM 8 juta untuk membina sekolah ini.

Tetamu :
1.Encik Alex Neo (Pegawai Khas DUN Balakong)
2. Hj Shamsuddin Sa'ari

Pendapat Anda

Pendapat

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Kelas Jahitan Beg <b>di</b> PKW, <b>Ijok</b> - iNtAn&#39;Z hAnDmAdE sHoP

Posted: 03 Mar 2013 05:14 PM PST





Alhamdulillah, hari yang dinanti-nanti dengan penuh debaran akhirnya selesai dengan lancar. Buat pertama kalinya saya dijemput untuk menjadi tenaga pengajar jemputan di Pusat Komuniti Wanita, DUN Ijok. Terima kasih saya ucapkan kepada Puan Asiah kerana sudi memberikan saya peluang berharga dan sangat bermakna ni.

Pada hari tersebut, saya diberikan tugas untuk berkongsi ilmu tentang jahitan beg. Jadi, saya memilih Curvy Clutch sebagai pattern pilihan. Kelas yang dijalankan bersama 30 peserta dari pelbagai peringkat umur itu berjalan dengan cukup cemerlang. Semua peserta menunjukkan kerjasama dan prestasi yang sangat baik. Saya rasa cukup lega, kerana mereka semua dapat memahami nota dan arahan yang saya berikan.

Maklumlah, saya ni bukan cikgu. Bukan ahli dalam bidang jahitan. Memang pada awalnya semasa sesi memperkenalkan diri, saya dah war-warkan yang saya bukan seorang yang pakar dalam jahitan. Saya cuma ingin berkongsikan ilmu dan teknik menjahit mengikut pemahaman saya.

Ianya menjadi satu pengalaman yang cukup manis untuk dikenang. Terima kasih kepada semuanya. Terima kasih kepada suami kerana mengizinkan saya untuk bergerak selangkah lagi ke hadapan dalam bidang yang saya minati.

Untuk melihat dengan lebih banyak lagi gambar, bolehlah ke page FB saya di Kelas Menjahit Bersama Intan Zulhilmi


LIKE! LIKE! LIKE!


LIKE MY PAGE!

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Persandingan Wandy & Azie <b>di Petaling Jaya</b>. - Perkhidmatan PA <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2013 12:16 AM PST



Ahad, 03hb Februari 2013, Kami dijemput untuk membekalkan pengacara majlis dan pa system bagi Persandingan Noreswandy & Nurul Hazliyana di Dewan Serbaguna SS21/12, Petaling Jaya.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved