ads

Jumaat, 14 Disember 2012

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Video Kebanggaan PAS Ala K-POP....<b>Di Kuala Kubu</b> <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2012 06:30 PM PST


Dlm ceramah pakatan rakyat di kuala kubu bharu. Hadirin telah disaji dgn tarian kpop,Ini ker yang PAS sanjungi Pada PKR dan DAP...Masyallah PAS Sanggup bersekedudukan lagi dengan Pakatan Rakyat?

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Melentur Buluh Dari Rebungnya: Tarbiah <b>Di</b> Masjid <b>Cheras</b> Jaya <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2012 03:00 PM PST

Cheras Jaya, Hulu Langat, 23 Muharram 1434 = 07 Disember 2012 (Jumaat):
Pada petang ini jam 5.00 Adun ke Masjid Taman Cheras Jaya bagi menutup Tarbiah yang diberi nama `Daurah Remaja 2012` yang dijalankan di Masjid berkenaan selama seminggu, iaitu dari 2 Disember (Ahad) hingga hari ini 7 Disember. Tarbiah ini dianjur oleh Pasti Abqari dan Masjid Cheras Jaya. Seramai 83 orang menjadi peserta – lelaki & perempuan yang berumur antara 9 – 16 tahun. Mereka yang mengikuti Tarbiah Daurah Remaja ini datang jam 8.00 pagi dan pulang pada jam 5.00 petang.
Hadir pada Majlis Penutup ini ialah Tuan Haji Azman bin Idris Nazir Masjid Taman Cheras Jaya, En. Muhammad Akhir bin Abdullah Pengarah Tarbiah, Ustaz Sha`ban bin Ahmad selaku Ketua Fasilitator, Imam-Imam, AJK Masjid, Guru-Guru, ibu bapa dan murid-murid. Majlis penutup berlangsung di anjung masjid dalam mana hadirin duduk bersila. Sebelum majlis bermula anak-anak melagukan lagu tema, iaitu Al-Asmaul Husna` dan lagu `Al-Amal-Al-Amal`.
Tuan Haji Azman bin Idris mengucap terima kasih kepada Adun yang sudi hadir bagi merasmikan Majlis Penutup. Menurutnya, ``Ini adalah pertama kali Program Tarbiah sedemikian diadakan. Pihak Masjid sentiasa memberi kerjasama kepada pihak yang menggunakannya bagi tujuan keugamaan, tarbiah dan kemasyarakatan.`` Menurutnya, ``Ini tidak lari dari fungsi masjid, selain dari tempat ibadat, tetapi juga untuk terbiah, pendidikan dan kemasyarakatan.. Menurutnya lagi, ``Dengan mendidik generasi muda, kita sebenarnya menyediakan generasi pelapis yang akan menggantikan kita baik bagi pimpinan masjid, maupun pimpinan kemasyarakatan.``
Ustaz Sha`ban bin Ahmad selaku Ketua Fasilitator menerangkan, bahawa Objektif Tarbiah Daurah Remaja ialah:
  • Menanam nilai keimanan di dalam diri remaja
  • Memperbaiki dan memantapkan perlakuan dan bacaan dalam solat, khususnya solat fadhu.
  • Menguasai asas-asas fardhu ain yang sering dilakukan di dalam kehidupan seharian
  • Menjadikan wirid, doa dan Yasin sebagai amalam dalam kehidupan
  • Menanam nilai keinsafan di dalam diri remaja agar dapat membentuk akhlak yang mulia.
Menurut Ustaz Sha`ban tarbiah yang diadakan adalah bermula dari tahap yang paling basic iaitu memahami aspek yang berhubung dengan aqidah, soal bersuci, pembacaan-pembacaan di dalam solat dan persoalan akhlak.
Adun yang merasmikan Majlis mengucap terima kasih di atas jemputan dan mengucap syabas kepada pihak Masjid dan pihak Pasti Abqari yang menganjur Program Tarbiah bagi Daurah Remaja, Dengan mengikuti tarbiah ini anak-anak dapat memenuhi masa lapang tutup sekolah mereka. Dengan mengikuti tarbiah anak-anak dapat memperbaiki amalan ibadat mereka, meningkatkan pegangan akidah dan memupuk nilai akhlak yang mulia. Menurut Adun, ``Pendidikan keagamaan sedemikian amat sesuai diadakan di Masjid yang menjadi tempat tarbiah dan ibadah. Adun melihat program diatur yang menekankan pembaikan bacaan al-Qur`an dan hafalan, memahami bidang taharah, wudu` dan Solat, memahami aqidah – perkara wajib, mustahil dan harus bagi Allah, solat Duha, qiyamullail, wirid-wirid dan doa. Sesungguhnya apa yang dididik ialah lebih kepada pembaikan dan peningkatan amalan harian supaya lebih sempurna dan sah. Anak-anak belajar dan mempraktikkannya secara amali. Adun menyebut, kita dapati kini hasil dari galakan kita mengimarahkan masjid dan surau, maka bertambah makmur dengan pengisian berbagai program – Tarbiah kepada anak-anak agar mereka menjadi generasi pelapis yang akan terus menyambung pengimarahan masjid-surau secara berterusan. Sesungguhnya pendidikan yang kita beri kepada anak-anak kita sejak dari kecil, insya Allah memudahkan mereka terima dan kekal dalam ingatan dan amalan mereka. Ibarat kata pepatah ``Melentur buluh biarlah dari rebungnya.`` Begitu juga kata pepatah Arab, ``Belajar pada masa kecil, ibarat mengukir tulisan pada batu.``
Selepas ucapan penutup Adun diminat menyampaikan sijil-sijil penyertaan kepada anak-anak yang mengikuti tarbiah sambil disaksi ibu bapa mereka yang menunggu bagi menjemput anak-anak mereka untuk pulang. Majlis dapat ditamatkan sedikit sebelum Maghrib dan Adun pulang selepas bersolat Maghrib berjamaah.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


IKRAM, JKR Diminta Buat Kajian Tanah Runtuh <b>Di Ampang</b>

Posted: 16 Nov 2012 12:03 AM PST

AMPANG 16 NOV : Institut Kerja Raya Malaysia (IKRAM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) diarahkan melakukan kajian terperinci mengenai runtuhan tanah di kawasan berhampiran Menara Tinjau, Bukit Ampang.

Exco Kerajaan Tempatan, Ronnie Liu yang ditemui ketika lawatan di tempat kejadian pagi tadi berkata, kajian perlu dilakukan bagi mengenalpasti punca dan langkah-langkah proaktif yang boleh diambil.

"Laporan IKRAM mungkin dapat disediakan dalam tempoh seminggu, sementara laporan JKR mungkin ambil masa lebih lagi," ujar beliau.

Sebelum ini, menurut Ronnie, menara tinjau tersebut ditutup sejak awal tahun berikutan arahan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj).

Turut ditutup ialah sebuah restoran makanan barat yang terletak bersebelahan menara tersebut.

"Kajian dan tinjauan MPKj mendapati kawasan cerun berkenaan bahaya, tidak selamat dan hari ini terbukti benar.

"Ia satu kesilapan juga oleh Kerajaan Negeri terdahulu membenarkan pembangunan di kawasan cerun kelas keempat ini.

"Sekarang, tiada pembangunan dibenarkan Kerajaan Negeri di kawasan kelas keempat, kelas ketiga pula boleh tapi dikenakan syarat yang ketat," tegasnya.

Kejadian tanah runtuh dikatakan berlaku lewat petang semalam menyebabkan Jalan Ampang-Hulu Langat ditutup sementara.

Sementara itu, Ronnie memberitahu jalan akan mula dibuka selewat-lewatnya 7 malam ini.

Beliau juga mengarahkan pihak MPKj untuk melakukan pemantauan 24 jam di kawasan kejadian.

"Orang ramai juga diminta untuk tidak berhenti di kawasan kejadian bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini di samping mengelakkan kesesakan," jelas Ronnie.

Pendapat Anda

Pendapat

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kasi tunjuk laa pelabur <b>di Negeri Selangor</b>! - Suara Lensa

Posted: 08 Oct 2012 07:13 AM PDT

 Alahai Pakatan Rakyat...
Cakap di Selangor Pakatan Rakyat 'BERJAYA' tarik ramai pelabur?
Sekarang Noh Omar cabar kasi senaraikan pelabur asing tu.

Adakah syarikat-syarikat atau kilang-kilang ini sudah beroperasi di Selangor hari ini?

"Saya mengambil contoh, ada 129 kilang, hari ini saya difahamkan telah meningkat kilang yang sepatutnya telah beroperasi tetapi sehingga ke hari ini kilang ini tidak boleh beroperasi. Tidak boleh nak mula pun pembinaannya.

Jika mereka dah mula bina tahun lepas, tahun 2014 ini atau dalam masa dua hingga tiga tahun dibina, kilang ini akan memberi peluang pekerjaan baru kepada 12000 orang rakyat Selangor tetapi kilang ini, betul ia nak melabur RM3.8bilion, pelaburan yang hendak dibuat tetapi sampai hari ini kilang ini tidak dapat beroperasi, development order tak boleh bagi sebab air tidak ada," ujarnya dalam interbiu eklusif bersama UMNO-Online baru-baru ini.

Tambahnya, bila air tidak ada, manakala Syabas pula tidak boleh memberi jaminan ada air. Bayangkan, apa akan jadi dengan masa depan negeri Selangor. Bila tidak ada pelaburan baru berlaku kerana air tidak ada, peluang pekerjaan akan tertutup, maka pengangguran akan banyak di negeri Selangor.

"Pelabur asing tak boleh nak masuk, maka pendapatan rakyat negeri Selangor akan menurun. Pengeluaran tinggi, pendapatan menurun, jadi ke mana arah tuju negeri Selangor. Akhirnya negeri Selangor yang maju ini akan lebih teruk dari negeri Kelantan. Itu sebagai contoh.

Tetapi kerajaan negeri ini tak mengaku salah. Mereka menyalahkan Syabas sebaba tidak ada air, kita kata buat loji Langat 2, tetapi mereka kata loji Langat 2 ini tidak perlu buat, kena buat penstrukturan semula," tambahnya.

Ujarnya, loji Langat 2 ini tidak ada kena-menggena dengan isu penstrukturan semula ini. Mengapa nak dikaitkan?

"Loji Langat 2 ini untuk membekalkan air kepada rakyat Selangor. Kalau tidak lama-lama nanti tidak ada air. Macam-macam alasanlah dia bagi, dia kata kalau buat loji Langat ini nanti kroni BN akan dapat projek berbilion membinanya. Kita dah buat pengumuman, tidak ada kroni, terder terbuka. Jadi masuklah," tambahnya lagi. -Petikan blog Sahabat Gunung

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Banner Jelajah Rakyat Dirosakkan. Jadual Kembara Merdeka <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2012 10:48 PM PDT

Persoalanya mengapa puak umno takut sangat pada program jelajah merdeka rakyat?, punya takut la puak -puak ni sampai budak suruhan bernama sharidan macai perkasa merangkap orang kuat umno Melaka bertindak baling cat pada bas jelajah merdeka.

Macam tu la maruah pencacai umno, dibayar upah RM30 dan sekotak rokok sudah berlagak mahu jadi gangster tauk kucing.

Ni dibawah nei satu lagi bukti jelas betapa terdesaknya umno sekarang.

Perbuatan ala budak sekolah ini dilakukan untuk menghalang informasi disampaikan, apa yang umno sangat takutkan, apakah mereka sedar mereka sudah mahu kalah?

Baiklah, nak koyak banner pun tak apalah, "tukanglawan" boleh sekali lagi sebarkan informasi program jelajah merdeka rakyat untuk hari ini.

Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat Ke Selangor Bersama Dato' Sri Anwar Ibrahim, Tan Sri Khalid Ibrahim, Azmin Ali & MPN

28 Oktober 2012 (Ahad)


1) 09.30 pagi – Pekan Sungai Besi


2) 12.00 thari – Warung Ibu Nasi Ambeng, Kg Sungai Gulang-Gulang, Permatang, Tanjung Karang


3) 01.45 ptg - Pekan sg besar berhadapan restoran batu kurau Sg Besar. (Dalam laluan akan singgah sebentar sekitar 10 ke 15minit. PA sistem Cabang Sg Besar sediakan. Kena singgah kerana edaran makluman sudah dibuat

4) 02.15 ptg – Padang Sepaktakraw, Bagan Nakhoda Omar, Sungai Air Tawar, Sabak Bernam

5) 03.45 ptg - Singgah Lubok Pusing di Dataran Pekan Bagan Terap (Dalam laluan ke Sungai Tenggi akan singgah sebentar sekitar 10 ke 15minit. PA sistem Cabang Sabak Bernam sediakan. Kena singgah kerana edaran makluman sudah dibuat)

6) 05.00 ptg – Felda Sungai Tengi Selatan

7) 07.00 mlm – Solat & Tazkirah Maghrib

8) Lokasi – Masjid Abu Bakar Ali Bashah, Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung

9) 09.00 – 10.00 mlm – Pekan Rasa

10) 09.00 -12.00 mlm – Ceramah Perdana- Merdeka Rakyat
Lokasi : Pusat Bandar Baru Batang Kali, Ulu Selangor
Barisan Penceramah: .
YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
YAB Tan Sri Khalid Ibrahim.
YB Azmin Ali
YB Zuraida Kamarud

#Artikel ini ambil masa lbh kurang 2 jam untuk disiarkan, kerana mutu perkhidmatan internet Malaysia ter"sangat" bagus kerana tiada persaingan sihat untuk beri perkhidmatan memuaskan kepada pelanggan.

Ehh korang, Jom join Forum AIC kat sini.. ada live chat, games, boleh lihat gambar aktiviti, kenal kawan-kawan baru, wah seronok tau. klik sini ok.... 
 

AWAS# Sebarang komen yang anda tulis dibawah memungkinkan penulis blog ini dipenjara kerana tidak menasihati anda supaya jangan mengeluarkan sebarang komen, walau bagaimana pun, mengikut konsep hak asasi manusia yang diguna pakai, manusia itu mempunyai hak dan kebebasan untuk bersuara dan menyatakan pendapat, sebarang komen dari anda dialu-alukan oleh penulis blog. Jom Follow Twitter "tukanglawan" dan dan like Facebook Page dibawah Untuk berita terkini, Jom Tonton Koleksi video ceramah disini, atau berhibur dengan TV Online disini

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Tanah pertanian 10 ekar <b>di Jenjarom</b> - Klang, Land - Sheryna.com <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2011 07:50 PM PDT

Malaysia » Selangor » Klang » Property » Land > Agricultural Land » Tanah pertanian 10 ekar di Jenjarom

PRIVATE AD

Property type: Land For Sale

Price: RM 3,900,000

Land type: Agricultural Land

Size: 10 acres

Local area: Jenjarom

TANAH PERTANIAN 10 EKAR DI JENJAROM UTK DIJUAL

HARGA : RM390, 000 PER EKAR

POKOK KELAPA SAWIT
HARGA JUAL: RM390, 000 (BOLEH RUNDING)
HUBUNGI : 014-2397872 PUAN ZILA

 
Puan Zila
Selangor
Tuesday, 29 March 2011, 10:50
167566
0176049241

Reply to this Ad


REMEMBER:
- Deal locally and meet in-person with buyer/seller (in a public place and take a friend with you).
- Never pay with Western Union or Moneygram.
- Don't accept cashier checks or money orders.
- Sheryna.com.my is NOT involved in any transaction (payment services, shipping, guarantee transactions, etc), does NOT offer "buyer protection" and does NOT offer "seller certification".

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Tiga Sekeluarga Minta Kewarganegaraan Dari Mahkamah

Posted: 10 Dec 2012 02:42 AM PST

KUALA LUMPUR 10 DIS : Sebuah keluarga hari ini memfailkan permohonan kepada Mahkamah Tinggi untuk mendapat taraf kewarganegaraan Malaysia selepas permohonan mereka ditolak oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Permohonan yang dipercayai pertama di Malaysia itu difailkan di Mahkamah Tinggi Jalan Duta oleh tiga sekeluarga berbangsa India yang berasal dari Kapar, Selangor.

Mereka meminta agar Mahkamah Tinggi mengeluarkan perintah "Mandamus" bagi mengarahkan JPN mengeluarkan MyKad bagi mengiktiraf kewarganegaraan mereka.

Mereka mendakwa telah dinafikan hak untuk mendapatkan Kad Pengenalan warganegara sekalipun ketiga-tiganya dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia.

Dalam afidavit mereka, Letchumy Suppiah, 57, dan dua anaknya Mala Kothandu, 34, dan Sarojini Kothandu, 32, menamakan Ketua Pengarah JPN, Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia masing-masing sebagai responden pertama, kedua dan ketiga.

Sebelum ini mereka telah memohon agar diberi kewarganegaraan daripada JPN.

Letchumy mendakwa beliau dilahirkan di Tanjung Sepat, Selangor pada 23 Mei, 1943 dan tinggal bersama suaminya Kothandu Perumal yang lahir di Kuala Langat, Selangor pada 1940.

Suami Letchumy yang meninggal pada 16 Mac 1990, mempunyai Kad Pengenalan bernombor 400101 – 10 – 5841.

Sarojini dilahirkan pada 5 Dis 1980 di Kampung Tanjung Layang, Tanjung Sepat, manakala Mala dilahirkan di Hospital Banting pada 6 Jun 1978.

Manakala bapa Letchumy, Suppiah Veerasamy telah diberikan kad pengenalan kertas dengan nombor SL 517334. Bapa dan ibunya merupakan pekerja di ladang Batu Untung, Tanjung Sepat, Selangor.

Tahun lepas, Letchumy telah memperoleh Kad Pemautautin Tetap setelah membuat permohonan daftar lewat Kad Pengenalan di JPN Klang.

Manakala Sarojini dan Mala hanya mendapat sijil kelahiran yang menyebut kewarganegaraan "belum ditentukan" setelah membuat permohonan daftar lewat kelahiran daripada JPN.

Pada 30 Julai, Letchumy telah memohon taraf kewarganegaraan daripada JPN untuk beliau dan Mala.

Akan tetapi dalam jawapannya pada 29 September lalu, Ketua Pengarah JPN, mengeluarkan surat menyatakan mereka tidak berhak memohon taraf kewarganegaraan Malaysia di bawah mana-mana peruntukan di bawah Perlembagaan Persekutuan.

Mengikut afidavit itu, surat tersebut juga menghalang Sarojini daripada memohon kewarganegaraan.

Mereka diwakili peguam N. Surendran, Latheefa Koya dan Eric Paulsen.

"Tanpa pengiktirafan hak kewarganegaraan, mereka terpaksa dinafikan hak menikmati pelbagai kemudahan seperti pendidikan, perkhidmatan kesihatan dan peluang bekerja.

"Mereka juga berisiko ditangkap dan susah mendapatkan dokumen sivil lain seperti lesen memandu dan sijil perkahwinan.

"Lebih teruk lagi, anak-anak mereka pula kini berdepan masalah kewarganegaraan," tegas Surendran.

Sarojini yang berkahwin dengan lelaki Malaysia mempunyai dua anak berusia 12 dan tujuh tahun yang masing-masing dinyatakan dalam sijil kelahiran mereka sebagai 'maklumat tidak diperolehi' dan 'bukan warganegara'.

"Kita pasti selepas ini, lebih ramai lagi warganegara yang dinafikan hak mereka untuk mendapat kad pengenalan akan tampil membuat permohonan sama sepertimana hari ini," tambah Surendran.

Tanah 3 suku ekar <b>di</b> Kg Batu Laut, <b>Tanjung Sepat</b> – Land for sale <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2012 07:05 AM PST

Area:Tanjong Sepat Property Type:Agricultural Price:RM150 000 Size:0.75Acres Title type:Leasehold Other info:Bumi Lot
Kepada yang betul-betul berminat sahaja:-

Tanah 3/4 ekar di lot 2769, Kg Batu Laut, Tanjung
Sepat, Selangor.

Harga Jualan dari 150K

Status Tanah : Pertanian (kelapa sawit usia pokok
8 tahun )

Tanah sebelah jalan kampung, 300 meter dari
jalanraya utama.

admin

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Berita Harian | Futsal TaHa, NSTP <b>di</b> Galaxy <b>Bangi</b>

Posted: 22 Nov 2012 02:13 PM PST

Kuala Lumpur: Kejohanan Futsal Antara Sekolah Menengah dan Antara Universiti 2012, anjuran Kelab TaHa dan TaHa@U, Tabung Haji (TH) dengan kerjasama BH akan berlangsung di Galaxy Futsal Bangi, pada Sabtu dan Ahad ini.

Ketua Pegawai Operasi Tabung Haji, Datuk Kamarudin Mat Ali, berkata pelajar dan penuntut universiti yang berminat menyertai pertandingan itu masih boleh berbuat demikian dengan mendaftar sebagai ahli Kelab TaHa atau TaHa@U melalui kaunter yang akan dibuka pada Sabtu ini di lokasi pertandingan.

Selepas menjadi ahli kelab, barulah mereka boleh mendaftar untuk menyertai pertandingan kerana syarat utama ialah peserta perlu menjadi ahli Kelab TaHa atau TaHa@U.

Setakat ini, sebanyak 50 pasukan sudah mengesahkan penyertaan bagi kategori sekolah menengah manakala 30 pasukan bagi kategori universiti.

Kelainan pertandingan futsal anjuran Tabung Haji yang sudah masuk tahun kedua ini mewajibkan peserta memakai pakaian yang menutup aurat serta menunaikan solat Zuhur secara berjemaah di dalam gelanggang, katanya.

Juara bagi kategori universiti akan membawa pulang hadiah RM3,000, naib juara RM2,000 dan tempat ketiga RM1,000 manakala bagi kategori sekolah menengah juara mendapat RM1,500, naib juara (RM1,000) dan tempat ketiga (RM500). Lima pasukan akan dipilih sebagai penerima hadiah sagu hati bagi setiap kategori dan berpeluang membawa pulang wang tunai RM300.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


zaldeco: Pemasangan Kabinet Dapur <b>Di Kapar</b>, Klang

Posted: 10 Dec 2012 06:22 AM PST


Pereka dalaman, Faizal Zain sering selesa menghasilkan rekaan kabinet dapur yang ringkas, bersulam elemen minimalis tetapi mempergunakan ruang yang ada sebaik mungkin. Selalu rekaannya terserlah 'simple' tetapi amat berbaloi dengan wang yang pelanggan laburkan.
Pemasangan yang mahir dan terperinci menyerlahkan lagi kekemasan kabinet dapur yang tercipta. Team pemasangan sudah tahu akan kehendak dan sentuhan pereka dalaman Faizal Zain, seringkali rekaan asal Faizal dirujuk sewaktu proses pemasangan berlangsung.
Faizal kini gemar bermain dengan warna-warna yang lebih ceria, beralih dari warna-warna pastel yang sudah agak kerap diadaptasikan keatas rekaan kabinet dapurnya. Dengan rekaan terkini bersama gabungan warna terang, pastinya suasana dapur tampil lebih menawan dan menyerlah.
Dari ruang dapur yang hambar kini segalanya telah berubah. Nah...anda nilailah sendiri...

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Budak Skema <b>Di</b> Sekolah Kebangsaan <b>Selayang</b> Utama

Posted: 09 Oct 2012 05:00 PM PDT

Budak Skema Di Sekolah Kebangsaan Selayang Utama. Dalam entri INI , aku ada cerita tentang seorang budak yang sangat skema di dalam Sekolah Kebangsaan Selayang Utama. Budak skema berambut belah tepi, berspek mata besar, dan bertubuh kecil. Akulah budak tu.(Sambil angkat-angkat kening)


Dulu aku selalu menjeling dan melihat budak-budak lelaki lain yang jadi perhatian sekolah. Aku cuba menjadi seperti mereka, namun aku tak berdaya. Aku tak pernah yakin dengan diri aku sendiri. Apalagi dengan rupa paras dan fizikal aku. 

Aku selalu senyum melihat budak-budak lelaki yang hebat bersukan. Aku cuba menjadi seperti mereka, namun sekali lagi aku tak berkemampuan. Setiap kali aku cuba nak aktif, aku akan diserang penyakit asma. Aku pernah memaksa diri aku untuk aktif bersukan dengan harapan aku akan dapat ramai kawan, tapi pada malam harinya, aku terus diserang penyakit asma yang sangat-sangat teruk. Hingga aku dibawa ke klinik untuk mendapatkan bantuan mesin oksigen. Aku tetap di posisi yang sama. Seorang budak skema yang tak punya ramai kawan. Malahan selain daripada cikgu kelas, tak ramai cikgu yang perasan kewujudan aku di dalam sekolah itu.


Pernah juga aku menangis kerana meratapi nasib malang aku itu. Pernah juga aku memberontak di dalam hati kerana aku tidak berkemampuan menjadi seperti budak-budak lelaki lain yang sangat gah di pandangan mata aku. Mereka punyai segala-galanya. Tapi aku pula... So Pathetic!


Namun, di balik kesedihan yang aku pendamkan terlalu lama itu, aku punya tekad untuk membuktikan yang aku adalah 'someone' di sekolah itu. Berkedudukan di kelas yang akhir, kelas yang paling tercorot, aku tekad untuk mengukir nama. Mungkin aku tak berkemampuan mengukir nama sebagai olahragawan terbaik sekolah, mahupun mengukir nama sebagai mat romeo sekolah, tetapi aku bertekad untuk mengukir nama sebagai pelajar cemerlang di dalam UPSR. Aku tekad untuk membolot 5A di dalam peperiksaan itu.




12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


<b>Sungai</b> Rapat Online: Jika Benar Dun <b>Pasir Panjang</b> akan <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 03:06 AM PST


UMNO dan MIC sudah pun bersetuju berhubung pertukaran kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk ditandingi di Perak pada pilihan raya umum akan datang serta sedang memikirkan kawasan yang sesuai bagi tujuan itu, kata Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Berita ini mengundang bala buat Nizar Jamaluddin yang selama ini mendabik dada yang menang di Dun majoriti Melayu dengan calon India dengan majoriti 4474. 

Dato Seri Mohd Zambry yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak berkata pertukaran kawasan merupakan antara perkara dibincangkan parti komponen BN.

Beliau mengulas kenyataan Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel bahawa parti itu berminat membuat pertukaran kawasan DUN di Perak dengan parti komponen BN lain pada pilihan raya umum akan datang.


Pada pilihanraya yang lepas 2008 keputusan N51 Pasir Panjang
Dr. S.Vasan (BN) 7520
Mohamad Nizar Jamaludin (PAS) 11994
Majoriti 4474

Jika BN meletakkan calon Melayu untuk bertanding di N51 Dun Pasir Panjang, Nizar sudah lama 'bungkus'.
Oleh itu jika Nizar nak meneruskan nafas politiknya, beliau perlu 'lari' ke tempat lain yang majoriti cina kerana katanya semua kaum cina sudah menyokongnya.

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


Tukar Tiub: PROGRAM KAH KAH KAH SAMBIL MENGHASUT <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 01 Dec 2012 05:00 PM PST

MALAM INI BERTEMU DI RAWANG
------

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>di Kuala Langat</b>, Petaling | MyNewsHub

Posted: 29 Oct 2012 01:57 AM PDT

KUALA LUMPUR – Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) memaklumkan beberapa kawasan di Kuala Langat dan Petaling akan mengalami gangguan bekalan air sementara antara 5 hingga 11 November ini.

Penolong Pengurus Besar Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syabas, Priscilla Alfred berkata, gangguan bekalan air sementara itu disebabkan kerja-kerja yang dijalankan oleh pihak kontraktor Syabas.

"Beberapa kawasan di Kuala Langat dijangka mengalami gangguan bekalan air bersih pada 5 November 2012 bermula pukul 9 malam hingga 5 pagi keesokan hari.

"Gangguan bekalan ini disebabkan kerja-kerja penggantian Injap Kupu-kupu 600mm Diameter di Brooklands, Sungai Manggis, Kuala Langat," katanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Priscilla berkata, kira-kira 4,347 akaun pengguna dijangka terjejas akibat daripada kerja-kerja penggantian injap kupu-kupu berkenaan.

Dalam pada itu, katanya, beberapa kawasan di Petaling dijangka mengalami gangguan serupa pada 11 November 2012 bermula pukul 9 malam hingga 5 pagi keesokan hari.

Menurutnya, gangguan bekalan air bersih disebabkan kerja-kerja Penggantian Injap Kupu-kupu 600MM Diameter di Jalan Templer dan sebanyak 15,163 akaun pengguna dijangka terjejas.

Justeru, katanya, orang di kawasan terlibat dinasihatkan menyimpan bekalan air yang mencukupi serta menggunakan air secara berhemah sepanjang tempoh gangguan tersebut. – mynewshub.my

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


PENDEKAR MELAYU: ANUAR DIBALING KASUT HARI INI <b>DI IJOK</b>...?

Posted: 23 Oct 2012 04:15 AM PDT





Roadshow Pakatan mengelilingi Selangor untuk meraih undi orang Selangor. Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat ke Selangor yang bermula dari Puchong dan berakhir di Depan Masjid Batu 8, Ijok petang tadi Tapi dikhabarkan ijok tak datang pada waktu siang belah mlm ,ada ker patut belah magrib buat ceramah fitnah mmng kena lah pada tempatnya kan sendiri mau ingat lah yer kengkawan ....klu nak rasa selipar tu lagi tggu lah dia buat lagi ceramah waktu orang tgh solat ...klu org yang bencikan perpecahan macam aku ni kut ada kemungkinan selipar terbang lagi.........kiiiikiiikiiikiii

Apa yang membuat PM nak gelak jumlah kehadiran di meru  tak sampai 100org ini amat memalukan dicampur org yang dibawanya dalam anggaran 200orang inikah bakal menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA yang hanya beberapa penyokong sahaja di Selangor sama2 kita nantikan jumlah penyokong yang hadir pada mlm ni pula di stadium...kiiiiiiikiiiiiikiiiiikiiii  KANTOOOOOOOOOOOOOIIIIIIII
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved