ads

Rabu, 27 Februari 2013

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kuswadinata Tenat <b>Di</b> Hospital <b>Ampang</b> selepas muntah darah <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2013 04:56 PM PST

Kuswadinata atau nama sebenarnya Kuswadi Bujang, 75, seorang pelakon veteran kini berada dalam keadaan kritikal selepas dimasukkan ke Hospital Ampang sejak 9 Februari lalu.

Semalam, bintang Ibu Mertuaku dan Antara Dua Darjat itu dikatakan tidak mampu bercakap selepas mengalami muntah darah sehari sebelumnya.

Isterinya, Kamariah Mohd Said, 58, berkata pelakon itu dimasukkan semula ke hospital akibat kesihatannya yang semakin meruncing.

"Sebelum ini dia perlu menjalani rawatan untuk melihat pendarahan dalaman, tetapi dia enggan berbuat demikian. Semalam, dia muntah darah, jadi doktor sarankan untuk meneruskan juga rawatan terbabit.

Walaubagaimanapon rawatan tersebut tidak dapat dilakukan apabila tiba-tiba tekanan darahnya semakin rendah dimana dia perlu menunggu sehingga tekanan darahnya kembali stabil sebelum diteruskan dengan rawatan selanjutnya. – BH

Related posts:

Tenaga Pengajar Diperlukan <b>di Ampang</b> | Iklan Promosi Percuma <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2013 06:40 PM PST

Pusat Pembelajaran Dunia Cendekia (PDC), beroperasi di Ampang, Selangor menjemput anda yang berminat untuk menjadi sebahagian daripada warga kerja PDC mengisi kekosongan jawatan yang berikut:-

"Tutor Separuh Masa untuk pelbagai subjek Sekolah Menengah dan Rendah"

Calon mestilah memenuhi criteria yang berikut:-

-Berpengalaman (sekurang-kurangnya setahun).
-Guru / bekas guru / tutor sepenuh masa / sambilan atau sesiapa sahaja yang mempunyai minat mendalam dalam dunia pendidikan.
-Sabar dan berperwatakan menarik.
-Sukakan kanak-kanak dan bijak mengawal emosi.
-Disiplin kerja yang tinggi.
-Pengurusan masa yang cemerlang.
-Boleh bekerja dengan pengawasan minimum.
-Willing to travel.
-Berumur antara 22 – 35 tahun.
-Kelayakan minimum: Diploma dalam bidang berkaitan.
-Tinggal di sekitar Ampang adalah satu kelebihan.

Jika anda memenuhi criteria di atas dan berminat, sila hantarkan resume anda ke pdcampang@gmail.com. Sertakan sekeping gambar bersaiz passport. Nyatakan subjek yang ingin diajar sama ada bagi Sekolah Rendah / Menengah atau kedua-duanya sekali. Pastikan alamat di dalam resume adalah alamat terkini, bukan alamat kampung halaman anda.

Sekiranya terdapat sebarang kemusykilan, ajukan di fanpage PDC atau hubungi:-

PDC: 03 – 4287 4136

Miss Feeda (Pengetua): 012 – 235 6960 (Hanya panggilan telefon yang akan dilayan)

Ellis (Kerani Pentadbiran): 019 – 232 0677

Sila like fanpage Pusat Pembelajaran Dunia Cendekia. Sebarang hebahan mengenai jawatan kosong, panggilan temuduga dan info terkini diiklankan di sana.

Calon yang disenarai pendek akan diumumkan di fanpage PDC. Anda juga akan dihubungi sama ada melalui panggilan telefon atau e-mel. Pastikan e-mel anda aktif dan betul serta telah like fanpage kami untuk mengelakkan anda terlepas panggilan temuduga jika didapati layak.

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Aedi Rizwan: Himpunan Waris Malaya <b>di Batang Kali</b>

Posted: 23 Feb 2013 08:36 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sunday, 24 February 2013. Himpunan Waris Malaya di Batang Kali. -13839318590. Posted by Aedi Rizwan at 00:36 · Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook. No comments: Post a Comment. Older Post Home. Subscribe to: ...

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Kejohanan Bowling anjuran DUN <b>Bukit Lanjan</b> - R Sivarasa

Posted: 29 Sep 2012 09:00 PM PDT


12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Sahabat-Gunung: Jambatan Baru Rentasi <b>Sungai Tenggi</b> Beri <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2013 06:52 PM PST

Penduduk beberapa kampung di sini kini dapat menarik nafas lega dengan pembinaan jambatan baharu berharga RM6 juta merentasi Sungai Tengi yang dapat mengatasi kesesakan lalu lintas di kawasan mereka.
Perasmian Jambatan Ibu Ampangan sepanjang 90 meter dan sembilan meter lebar itu disempurnakan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar hari ini.
Jambatan yang mula dibina pada pertengahan 2010 dan siap untuk digunakan akhir 2012 itu menggantikan jambatan lama yang hanya mempunyai laluan satu lorong berbanding jambatan baharu yang mempunyai dua lorong.
Bercakap kepada pemberita selepas perasmian itu, Noh, yang juga Anggota Parlimen Tanjung Karang, berkata ia sekali gus membuktikan tohmahan pembangkang  sebelum ini bahawa projek itu gagal, adalah tidak benar.
"Mereka kata projek ini gagal bagi menimbulkan kemarahan orang kampung, pembangkang memang saja nak mencari kesalahan kerajaan," katanya mengenai jambatan itu yang dapat dimanfaatkan antara lain oleh penduduk Kampung Sungai Sireh, Kampung Sri Gambut dan Kampung Sawah Sempadan.
Noh berkata jambatan itu turut menjadi alternatif kepada penduduk Tanjung
Karang untuk ke Bestari Jaya dan  seterusnya ke Lebuh Raya Kuala Lumpur-Kuala Selangor.
Pada majlis itu, beliau turut mencabut undi bagi memilih sejumlah kontraktor
 Kelas F bagi melaksanakan projek-projek kecil seperti menaik taraf jalan di daerah Kuala Selangor.
Ia mencerminkan ketelusan kerajaan pusat dalam menganugerahkan kontrak dan menepis tuduhan bahawa kontrak hanya diberi kepada kroni-kroni pemimpin, katanya.
Selain daripada mencabut undi untuk kontraktor, Noh menyampaikan kunci rumah kepada 27 penerima bantuan pembinaan rumah oleh Syarikat Perumahan Negara Bhd (SPNB).
Noh berkata dari 2002 hingga sekarang, SPNB telah meluluskan 333 daripada 655 permohonan yang diterima daripada Parlimen Tanjung Karang.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 04:00 PM PST


Masih ingat tak lagi pelakon Faizal Yusof (ex-hubby artis Nordiana) yang meninggal secara tiba-tiba..? Al-Fatihah... beliau masih muda lagikan? Tapi kenapa begitu cepat beliau pergi? Punca kematian adalah kerana serangan jantung.. jantung gagal berfungsi. Serangan jantung ni tak kenal usia dah sekarang ni. Jadi, lebih baik kita ambil langkah awal untuk mencegah serangan jantung ini.. So, harini jom kita baca kisah jantung dan kolestrol..

PENYAKIT JANTUNG MULA SERANG ORANG MUDA.
Petikan dari Harian Metro 2 Oktober 2009
KUALA LUMPUR: Jika dulu, penyakit jantung sinonim dengan golongan berusia, tetapi kini ia
 mula menyerang golongan muda berusia di bawah 40 tahun kesan daripada corak pemakanan 
dan gaya hidup tidak sihat yang diamalkan mereka.
Ketua Unit Kardiologi Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) Prof 
Madya Dr Oteh Maskon berkata kegilaan golongan itu terhadap teh tarik, roti canai, nasi lemak dan merokok, ditambah pula sikap malas bersenam menyebabkan mereka mudah mendapat penyakit jantung.
Beliau berkata dengan gaya hidup seperti itu, golongan berkenaan terdedah kepada risiko obesiti, penyakit darah tinggi dan kencing manis yang menjadi faktor utama menyebabkan penyakit jantung.
Ini terbukti dengan kira-kira lima peratus daripada 450 pesakit yang dimasukkan ke wad di PPUKM dalam tempoh setahun terdiri daripada golongan yang berusia bawah 40 tahun, yang rata-ratanya pada masa sama didiagnosis menghidap darah tinggi dan kencing manis, selain perokok, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Forum Awam bertajuk "Degupan Jantung, Hembusan Nafas, Jangan Biarkan Ianya Berakhir" di PPUKM di sini, hari ini.
----------------------------------------------------------

Kenapa kolestrol yang tinggi amat berbahaya?
Kolestrol yang terkumpul kepada darah jika tidak dikawal akan membuatkan anda akan diserang tekanan darah tinggi akibat tekanan pengepamam pada jantung. Jantung akan mula bekerja keras mengepam darah untuk disalirkan ke seluruh tubuh. Proses ini pula akan menjadikan otot dan arteri jantung menjadi keras dan bermulalah penyakit lemah jantung. Lama kelamaan, jantung yang lemah membuat aliran darah berlaku dengan perlahan. Apabila darah mengalir perlahan, penimbunan lemak mula berlaku dalam darah. Ianya akan menjadikan salur darah semakin sempit dan penyumbatan akan berlaku pada bila-bila masa. Yang pasti itulah "SILENT KILLER". Dalam beberapa saat, apabila penyumbatan berlaku, usia kita ditentukan oleh Nya. Jika anda bernasib baik, anda selamat, jika tidak, secanggih manapun kelengkapan hospital, sudah tiada manafaatnya.*.kolestrol yang tinggi..tekanan darah tinggi..semuanya membawa ke simptom2 serangan sakit jantung......


. Jadi rajin2lah jalani pemeriksaan kesihatan. kerana bacaan paras kolestrol/blood pressure level adalah indicator untuk anda melakukan sesuatu...Yang pasti gaya hidup sihat bukan lagi pilihan ...nak atau taknak ..gaya hidup sihat adalah satu kewajipan untuk kita patuhi... .Jadi kalau anda sayang diri anda dan keluarga anda..ambillah Omega GuardLecithinVitamin EGarlic...


ni antara supplemen yang disarankan didalam Shaklee khas untuk membekalkan nutrien yang penting dalam mengekalkan jantung yg kuat dan sihat pendek kata ,ia ,mengurangkan risiko sakit jantung dan strok,mengekalkan tahap kolestrol yg sihat dan mengekalkan tekanan darah normal..
Ambil langkah awal dengan mencegah bukan mengubati. Shaklee Omega Guard ada OFFER bulan ni, ramai yang amik 3-4 botol terus sebab Omega ni boleh dimakan oleh semua peringkat umur.. Jom dapatkan Omega sebelum serangan jantung menyerang kita. 

Banjir <b>Di Dengkil</b> 800 Dipindah

Posted: 05 Nov 2012 09:10 PM PST

SHAH ALAM, 6 NOV : Seramai 800 orang mangsa yang terlibat dalam kejadian banjir di DUN Dengkil dipindahkan segera oleh pasukan penyelamat ke beberapa pusat pemindahan yang disediakan.

Sehubungan itu,  Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar  mengadakan lawatan dan meluangkan masa bersama mangsa serta diberikan taklimat oleh Pegawai Daerah Sepang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Bencana Alam Daerah, Haris Kassim.

Taklimat diadakan di pusat operasi utama pemindahan di Dewan Orang Ramai Dengkil di mana Dr Xavier diberi penerangan mengenai operasi kerja menyelamat dan bantuan serta perkembangan semasa mengenai banjir.

Dr Xavier merakamkan penghargaan terima kasih Kerajaan Negeri kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Rela dan Jabatan Pertahanan Awam, Majlis Perbandaran Sepang serta polis yang telah bersiap sedia 24 jam untuk menghulurkan bantuan kemanusian.

Beliau melahirkan kerisauan kerana berdasarkan ramalan Jabatan Meteorologi Malaysia (Ramalan Cuaca) bahawa hujan dijangka akan berterusan selama 7 hari lagi dan ini memerlukan pihak terlibat untuk menyediakan lebih banyak pusat pemindahan bagi menempatkan lebih ramai mangsa banjir dalam beberapa hari nanti.

Selain pusat itu, sebuah lagi pusat pemindahan adalah Dewan Orang Ramai Desa Gemilang, Dengkil.

Selepas sesi taklimat berakhir, Dr Xavier dibawa melihat beberapa kawasan dinaiki air di Kampung Ampar Tenang, rumah pangsa Taman Permata dan kawasan berhampiran.

Turut hadir, Penyelaras Pusat Khidmat DUN Dengkil, Borhan Aman Shah.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Banjir Kilat <b>Di Puchong</b> : MPSJ Arah Kontraktor LRT Bina Saliran Air <b>...</b>

Posted: 19 Feb 2013 03:30 AM PST

SHAH ALAM 19 FEB: Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) mengarahkan kontraktor yang terlibat bagi projek pembinaan Transit Aliran Ringan (LRT) berhampiran pusat membeli belah IOI Mall Puchong supaya membina saliran air baru yang dapat mengalirkan air ke sungai Klang.

Yang Dipertua MPSJ, Datuk Asmawi Kasbi berkata, kontraktor berkenaan iaitu Malaysian Resources Corporation Berhad (MRCB) juga diminta mempercepatkan memperbesarkan longkang yang lebih luas untuk menampung peningkatan kuantiti air hujan.

Katanya, punca banjir kilat yang berlaku petang semalam berkemungkinan disebabkan oleh hujan yang lebat dan kapasiti air yang melalui saluran air di Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) terlalu tinggi yang menyebabkan limpahan.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan saluran 'kalbet' longkang di bawah LDP itu tidak berfungsi dan semakan sedang dilakukan bersama syarikat konsesi LDP iaitu Lingkaran Trans Kota Sdn Bhd (LITRAK).

"Kita sudah minta kontraktor LRT, MRCB supaya mempercepatkan laluan air dan akan ambil masa lebih kurang satu bulan setengah untuk disiapkan dan berharap banjir seperti semalam tidak berulang kembali," katanya.

Satu mesyuarat teknikal berkenaan banjir kilat itu juga dilakukan MPSJ bersama Litrak dan MRCB petang tadi.

Menurut Asmawi lagi, punca sebenar banjir tersebut akan dimaklumkan selepas semua semakan dan perbincangan menyeluruh dilakukan.

"Daripada semakan menyeluruh, baru kita dapat kenal pasti punca dan ramai yang mengatakan projek pembinaan LRT itu merupakan punca dan kita tidak akan kata ya atau tidak selagi hasil laporan menyeluruh tidak diperolehi," ujarnya lagi.

Dalam pada itu, banjir kilat yang berlaku kira-kira pukul 4 petang semalam menyebabkan kesesakan lalulintas di kedua-dua arah iaitu ke Sunway serta Subang Jaya dan Puchong Perdana.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


40 Pusat Refleksologi <b>Di Klang</b> Diambil Tindakan

Posted: 07 Jan 2013 07:01 PM PST

KLANG 8 JAN: Sebanyak 40 premis pusat refleksologi sekitar bandar Klang yang melanggar peraturan papan iklan dikenakan tindakan oleh Majlis Perbandaran Klang (MPK) sepanjang tahun 2012 lalu.

Premis yang terlibat dikenakan tindakan kompaun serta penurunan iklan serta merta setelah notis yang diberikan pihak berkuasa MPK tidak dipedulikan.

Pengarah Jabatan Perlesenan MPK, Azhar Samsudin, berkata, tindakan tersebut diambil di bawah Undang-Undang Kecil Iklan MPK 2007 kerana pemilik premis pusat refleksologi gagal mengikut syarat yang ditetapkan.

Katanya, tujuan utama pemantauan rapi dan tindakan dilakukan oleh penguatkuasa MPK adalah mempastikan pemilik premis mengikut syarat yang ditetapkan serta bagi membendung isu gejala sosial di kalangan penduduk di sekitar.

"Kita menerima rungutan serta aduan daripada orang awam yang mengatakan iklan pusat refleksologi ini tidak sesuai serta terlalu besar dan ia terbukti melanggar spesifikasi saiz iklan yang dibenarkan," katanya.

Dalam pada itu, sebanyak empat buah premis seperti itu diambil tindakan dengan penurunan iklan serta kompaun dalam satu operasi yang dilakukan pihak berkuasa MPK di kawasan Pandamaran, Klang baru-baru ini.

Kesemua premis tersebut merupakan kali pertama diambil tindakan sepanjang dibuka setelah diberikan notis amaran selama beberapa kali namun masih tidak diendahkan.

Azhar berkata, mulai tahun 2013, operasi pemantauan dan tindakan amaran akan dilakukan dengan lebih kerap bagi membendung perkara seperti ini daripada terus berleluasa.

"Kita minta kerjasama daripada pemilik premis supaya mengikut syarat yang ditetapkan dan orang awam turut diminta tampil membantu MPK supaya ia dapat dikawal," katanya lagi.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


owssya: Bercuti <b>di</b> Gold Coast <b>Morib</b> Resort

Posted: 03 Nov 2012 08:29 AM PDT

Cuti sekolah tak lama lagi tapi tetiba je kali ni rasa nak pergi bercuti awal sebelum cuti sekolah sebab malas nak bersesak-sesak masa cuti sekolah. Memandangkan minggu ni free dan tiada events maka terbitlah satu idea nak gi berjalan tak nak jauh dan tak nak dekat dari rumah...jadi yang sesuai buat masa ni ialah di Selangor iaitu di Gold Coast Morib Resort. Kalau guna GPS boleh sampai walaupun jalan kampung dan hutan belukar kiri kanan tapi bila lepas pekan Banting dah ada macam-macam infrastruktur (pekan) yang boleh kita nikmati. Percutian ni mungkin sangat sesuai untuk yang ada anak kecil yang mana lebih selamat untuk berada dalam pengawasan berbanding di Lost Of Tambun..silap haribulan memang budak boleh lost kat mana-mana area di Theme park tu...apapun kat sini tak extreme sangat..biasa je..tapi part tempat tinggal sangat memuaskan. 

Kalau di Pantai Morib ni, boleh mandi tapi tak sesuai. Sebabnya air bila pasang waktu pagi masih berombak kuat dan warna airnya tak secantik di pantai Port Dickson. Bilik hotel ni ok tak? Memandangkan hotel ni bukan dah lama sangat beroperasi..bilik yang owsya dapat tip top...best!bersih dan masih baru...no problem at all...suasana hotel best sangat..tapi waktu malam macam ada bau sangat kuat..mungkin kilang getah ataupun kelapa sawit yang berdekatan sedang beroperasi. Entahlah..bau yang kuat sangat jadi, kena duduk diam-diam dalam bilik ataupun keluar pergi pekan cari mcd, kfc ataupun pizza hut atau di Pantai Morib makan satay, minum teh panas, nasi goreng, mee goreng dan macam-macam lagi...nak tunjuk gambar tapi hujan semalam jadi gambar kat tugunya sahajalah yang owsya tunjukkan di atas.



 

Pengalaman owsya: Kalau dari mana anda semua sekalipun, pastikan makan kenyang-kenyang sebelum ke sini..kalau rasa macam dah kenyang pun..tapau je samaada mc donald, pizza hut atau apa-apa kerana ada sebab owsya order ala carte tapi semua kurang sedap sangat tapi waktu minum pagi keesokan harinya barulah makanan macam ok sikit.

gambar lagi..disini: Disini ada gim, Spa, ATV ride..dan mungkin banyak lagi sebab hotel ni masih buat renovation tempat-tempat tertentu di situ...so lepas ni mungkin lebih happening.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


SALAMBANGI: Breakfast in Bangi / sarapan pagi <b>di Bangi</b>

Posted: 28 Jan 2013 12:11 AM PST

Skipping breakfast is not a good habit to practice  But many people tend to skip this important meal especially among students at tertiary institutions. Most of the time, these students wake up really late in the morning  to have breakfast but sometimes they tend to skip breakfast because its one way for them to save money. Money is every thing for them.They must not spend much more than RM 10 a day as  a student. Occasionally , they jump straight to taking lunch at 11.30 am. Dinner for them is around 6-7 pm. Not having breakfast will result in one having a heavier lunch and it's always better to have a good breakfast and just have slices of fruits for lunch. In Bandar Baru Bangi , there are a number of nice places or restaurants to have breakfast. The restaurants below are the best places to have your breakfast in Bangi.
The top restaurant to have breakfast in Bangi is at La Rizz restaurant (Food 4.5 * Service 3,5 * Cleanliness 4 * Cost 3 *)  in Sungai Merab. Just in case you might not know where the place is , its just opposite the Maktab Perguruan Islam Bangi. You have to pass through the road to Hitachi and Sony Malaysia and take the underpass that goes to Sungai Merab. Even though the locality is in Sepang, the distance to that restaurant is so near that people in Bangi consider it as  part of this academic town. The best breakfast to have there is Bubur Ayam (RM 5.5) The porridge is served in a plate complete with "Pergedil" and half of a salted egg. Other condiments  associated with porridge such as spring onion and anchovies  are served as well. However, the portion given is rather small. Normally , I would have ' Roti Jala' (RM 2) plus gravy that is charged if its served with meat (RM 3-5 ). The Roti Canai served at the restaurant is not very memorable as the curry is bit on the tasteless side and served in a really  flat plate . The roti also is not very fluffy. One thing not nice about the restaurant is the service. You have to pay for the food first before consuming it  and cold drinks are served in a plastic container. Food wise, it is a nice place to have breakfast but I have to warn you to come early around 8 am because they start serving lunch at 9 am ! The Malay traditional 'kueh' and assortment of pastries would have gone by 9.30 am.
The second best restaurant to have breakfast  is Tepian Bangi restoran (Food 4. * Service 3 * Cleanliness 4 * Cost 3.5 *) in Seksyen 4. I have to admit that I have been recommending this place for lunch and dinner too in my other write ups. I have to tell you that I have no share in the restaurant but I do know that the owner is quite young and hard working and drives the latest version of the Toyota Camry. This is the best place to have 'Roti bakar' and Roti Canai. The roti Canai (RM 1) is quite large. The best part of the Roti Canai is that it is served with very tasty Myanmar style  "Kuah Dhal" basted with hot and sweet sambal. The roti canai used to be very fluffy but now its a bit thick because of too great of  demand and the need to serve the customer fast. The "goreng goreng" type noodles such as 'beehoon' and 'mee goreng' are nicely prepared. I have to also recommend the 'bubur Ayam' ( RM 3) served at the restaurant. If you have flu or and do not have the appetite to eat, I would suggest that your other half 'tau pau' the Bubur Ayam. It very much better that the Bubur ayam at  MacDonald's.
The next best place (Food 4 * Service 2.5 * Cleanliness 3 * Cost 3.5 *) to have breakfast in Bandar Baru Bangi is at a stall that has no name or probably the signboard is not prominently placed. The restaurant or more of a stall  is just next to the public toilet in Seksyen 1 of Bangi town. The stall is in front of the Satay Samuri  Restaurant in Bangi and also not far from the Singer Shop. The best breakfast to have there is 'Mee Bandung Muar' (RM 4.5). The mee Bandung there is really heaven and topped with lots of peanuts.The gravy is quite tasty and thicken with dried shrimps which gives the 'kuah' a kick. The gravy has enough sweetness of the shrimps and the potatoes. When ordering just make sure that either the father or the brothers that prepare the mee bandung. Otherwise, you will get mee bandung that is quite tasteless. My son also likes  roti canai served at the place especially the Dhal gravy. But I would have the roti with 'sambal tumis ikan bilis with cili padi Negeri sembilan' style. It's really spicy and you would need to have two pieces of roti for the extra hot 'sambal cili padi berdengung'.
Another  best restaurant to have breakfast is Restoran @atas Bukit (Food 4 * Service 2. * Cleanliness 2 * Cost 3 *) The owner is a DKK or 'Darah Keturunan Keling' or a 'Mamak'. The place is always crowded with customers lining up near the place. You will see national made and expensive imported cars overflowing to the main road. If you want to go to the place , it's in front of the Shell station on the way to Putrajaya. from Bandar Baru bangi, The place is nice to have Roti canai (RM 1). The best part is that  the gravy  has the aromatic smell of "Kuah Kambing". If you have the roti canai you have to have it with 'kuah kambing' (RM 3). The kuah daging kambing  is really out of this world  The service however is a bit slow despite having quite a lot of helpers because the customers come in  by the dozens at a time. I would advise that you come early in the morning,. The best way to go there is by taking your 'kapchai' or your superbike. Parking is a big problem at the restaurant . Food wise, I have no complaint.
So these are the best places to have breakfast in Bandar Baru Bangi.  Breakfast would be very nice if you have it with your family. Have it a bit more on breakfast as it will not make you fat. Just make sure that you cut down on the sugar intake which is the main culprit for obesity. Have a nice breakfast with your family and friends.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


10 <b>Sungai</b> Terpanjang <b>di</b> Dunia

Posted: 22 Feb 2013 01:43 AM PST

10 Sungai terpanjang di Dunia | Mungkin pembaca sekalian sudah sering melihat daftar ini di buku buku pelajaran kelas 5 SD, jadi mungkin sudah banyak yang tahu. Tapi sekedar untuk mengingatkan dan menyegarkan kembali, berikut ini saya berikan daftar 10 Sungai terpanjang di dunia. Semoga menghibur dan tidak membosankan (Peringkat dimulai dari yang paling bawah)
10. Sungai Zaire / Sungai Kongo
Sungai Zaire atau sungai kongo ini alirannya berawal dari jalur pertemuan sungai Lualap dan Sungai Luapula dan mengalir sampai samudera atlantik. Panjang keseluruhan sungai ini mencapai 2716 mil.
9. Sungai Irtish
Sungai ini besumber di daerah pegunungan altai di rusia, dan berakhir di pertemuan sungai Ob (sungai terpanjang peringkat 5) dengan panjang keseluruhan mencapai 2758 mil
8. Sungai Parana
Sungai terletak di paraguai, alirannya berawal dari pertemuan antara sungai paranaiba dan sungai grande, dan berakhir di daerah Rio de La Plata dengan panjang keseluruhan mencapai 2795 mil.
7. Sungai Yenise
Sungai ini merupakan salah satu sungi terpanjng di daerah Rusia. berhilir di Gunung Tannu-Ola di daerah Tuva barat, Rusia, dan bermuara di samudera Arktik, dengan panjang keseluruhan mencapai 2800 mil.
6. Sungai Huang He
Sungai Huang He atau sungai kuning, Aliranya dimulai dari sisi timur gunung Kuanlan dan terus mengalir hingga Teluk Vhihli di China bagian barat, panjang keseluruhan sungai ini adalah 2900 mil.
5. Sungai Ob
Sungai ini adalah batas berakhirnya aliran sungai Irtish (peringkat 9). Aliranya dimulai dari gunung Altai Rusia dan bermuara di teluk Ob dengan panjang keseluruhan mencapai 3459 mil.
4. Sungai Yangtse
Inilah sungai terpanjang di daratan China, Sungai Yangtse atau sungai Chang Jiang, mengalir dari dataran tinggi Tibetan hingga bermuara di laut China. Panjang keseluruhannya mencapai 3602mil.
3. Sungai Mississippi
Sungai Mississippi adalah sungai terpanjang kedua di benua Amerika. Alirannya dimulai dari daerah pegunungan Red Rock di Montana dan berakhir di Teluk Meksiko dengan panjang keseluruhan mencapai 3713 mil.
2. Sungai Amazon
Berawall dari aliran glazer danau Fed di peru kemudian melintasi beberapa negara Amerika latin dan berakhir di Samudera Atlantik dengan panjang keseluruhan mencapai 3912 mil.
1. Sungai Nil
Inilah Sungai terpanjang di Dunia, Sungai yang menjadi simbol kemakmuran rakyat mesir ini berhulu di Danau Victorial dan terus mengalir sampai Laut Mediteranian dengan panjang keseluruhan sungai mencapai 4180 mil.

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Pahang mahu mata penuh <b>di Shah Alam</b> – Liga Super Malaysia

Posted: 19 Jan 2013 02:00 AM PST

PAHANG yang kembali ke saingan Liga Super musim ini, masih mengekalkan rekod cemerlang selepas mengharungi tiga perlawanan setakat ini.

Namun, rekod tersebut belum cukup untuk menggembirakan mereka selagi tidak berjaya menewaskan Selangor.

Ketua jurulatih Pahang, Dollah Salleh berkata, kemenangan ke atas Selangor amat penting kerana ia akan memberi gambaran terhadap perjalanan skuad Tok Gajah dalam saingan liga musim ini.

"Walaupun Pahang menang dalam tiga perlawanan sebelum ini, kita sebenarnya masih belum cukup selesa selagi tidak mampu mengalahkan pasukan handalan seperti Selangor.

"Selangor dikenali sebagai pasukan yang kuat dalam bola sepak Malaysia. Cukup penting untuk mengalahkan yang kuat dan merampas status itu daripada Selangor," kata Dollah ketika dihubungi Kosmo! di Kuantan semalam.

Ujar Dollah lagi, laluan pada aksi menentang Selangor tidak semudah yang dijangka memandangkan lawan mereka itu memiliki kelebihan beraksi di tempat sendiri di Stadium Shah Alam.

"Perlawanan menentang Selangor akan menguji kekuatan sebenar Pahang dan sudah pasti saya mengharapkan ia berpihak kepada kami.

"Kita selalunya sentiasa berhati-hati setiap kali menentang Selangor, tidak kira beraksi di venue mana sekali pun. Jadi, malam esok (malam ini) kita akan tetap berhati-hati.

"Saya harap semua pemain dapat mengekalkan komitmen serta disiplin yang tinggi pada perlawanan getir menentang Selangor.

"Jika mereka bersungguh-sungguh mahu meletakkan Pahang di kedudukan terbaik, semua pemain perlu tampil dengan aksi terbaik," ujar beliau.

Dalam pada itu, Dollah memberitahu, beliau hanya akan menurunkan kesebelasan pemain terbaik untuk memastikan barisan serangan dan pertahanan dapat mengekalkan momentum sepanjang 90 minit perlawanan.

Tambah beliau lagi, hanya pemain tempatan akan diturunkan dalam perlawanan tersebut dan ia diharap dapat mengurangkan risiko melakukan kesilapan ketika menghadapi asakan Selangor.

"Aksi menentang Selangor merupakan salah satu daripada cabaran besar dalam liga dan para pemain pula harus sentiasa bersedia."

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Belantan: 40 rumah dilanda banjir kilat <b>di Meru</b>!

Posted: 25 Nov 2012 07:07 PM PST



Hujan lebat selama beberapa jam sejak pukul 3 pagi ini mengakibatkan kira-kira 40 buah rumah di Jalan Persiaran Hamzah Alang, Meru di sini dilanda banjir kilat.

Menurut penduduk, rumah mereka dinaiki air sedalam 0.5 meter dan banjir itu merupakan antara yang terburuk tahun ini selepas kejadian serupa beberapa minggu lalu.

Tinjauan mendapati, selain rumah kediaman, beberapa premis perniagaan juga turut dinaiki air sehingga memaksa pemiliknya menutup perniagaan lebih awal.

Banjir kilat tersebut turut menyebabkan beberapa laluan masuk ke beberapa majlis perkahwinan dan cukur jambul yang dirancang penduduk sekitar terjejas.

Seorang penduduk, Abdul Rahman Kasmiran, 60, mendakwa, banjir kilat itu berpunca daripada masalah kerja-kerja mendalamkan parit yang tidak seimbang.

"Daripada pemerhatian saya, pihak berkuasa hanya memfokuskan kerja-kerja mendalamkan parit di saliran yang menghala ke Meru manakala saliran ke Kapar pula sering dibiarkan.

"Ini merupakan kali ketiga kawasan rumah saya dilanda banjir kilat dan kali ini merupakan yang terburuk," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.


Selain itu, dua laluan masuk utama Masjid As-Shariff di sini juga terjejas teruk apabila ditenggelami air setinggi paras lutut.

Seorang peniaga durian, Mali Ahmad, 60, berkata, kejadian yang telah beberapa kali terjadi sepanjang tahun ini menyukarkan jemaah untuk datang ke masjid berkenaan.

Yang peliknya tidak pula kelihatan kelibat Adun Meru datang melawat, padahal begitu banyak bendera PAS dipasang disekitar Pekan Meru! Kemana perginya Dr.Rani ya? Indah khabar dari rupa..hamPAS..!!!

Suara Politik
Belantan

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Sahabat-Gunung: Pemuda BN <b>Hulu Selangor</b> Sudah Bersedia <b>...</b>

Posted: 21 Feb 2013 12:00 AM PST


Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) Hulu Selangor perlu mewujudkan kesepaduan jentera penuh siapsiaga menghadapi pilihan raya umum ke-13 pada bila-bila masa.
Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Hj Mohamed Idris Abu Bakar, berkata, peranan jentera pemuda amat besar bagi membantu Selangor membetulkan 'papan kekunci' (mother board) yang rosak pada 2008 dalam pilihan raya umum ke-12.
 "Bangunkan pemuda sederap seirama di seluruh kampung dan bandar mengerakkan jentera bagi memastikan BN kembali merampas kuasa di Selangor.
"Mother board kita yang rosak sudah dibaiki sepenuhnya dan mampu menang kembali di negeri tercinta ini," katanya ketika berucap semasa program  Pelancaran  Jentera Pemuda Barisan Nasional (BN) Hulu Selangor di Kelab Golf Bukit Beruntung petang Ahad.
Lebih 500 pemuda BN hadir dalam program ini. Hadir sama Ahli Parlimen  Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Selangor, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batang Kali, Datuk Mohd Isa Abu Kasim,  Engku Salleh Engku Jamal, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Hulu Selangor, Mahmud Karim.
Mohamed Idris berkata, beliau yakin Parlimen Hulu Selangor mampu mengekalkan kerusinya yang dirampas daripada Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya kecil pada 2010 lalu dan juga terus mengekalkan tiga kerusi DUN.
Katanya, sudah tiba pemuda menggerakkan 'bala tentera' dalaman BN untuk berkerja keras dalam pilihan raya umum ke-13 nanti.
Sementara itu, Engku Salleh, berkata, pemuda perlu mewujudkan dua gerak kerja baru iaitu bahagian poster dan jentera skuad bermotor dalam pilihan raya akan datang.
Katanya, beliau optimis bahagian Hulu Selangor mampu menjadi kubu kuat BN di Selangor.
"Saya menyarankan pemuda terus bangkit dan melakukan kerja yang terbaik demi kemenangan BN di Selangor. Marilah perkasa BN bemula sekarang tanpa menunggu arahan pihak atasan," katanya.
Manakala Mahmud berkata, kejayaan mengumpul ramai Pemuda BN di Hulu Selangor membuktikan mereka mempunyai semangat daya juang yang tinggi menghadapi pilihan raya.
Katanya, mereka bersedia membantu 4 calon bakal bertanding di Hulu Selangor nanti bagi memenangi kerusi masing-masing.
"Saya sudah berjumpa dan mengarahkan jentera yang dilantik memikul tanggungjawab masing-masing bagi memastikan kemenangan bergaya dalam pilihan raya. Usahlah mewujudkan polemik dan masalah dalaman parti. Kita mampu bangkit membetulkan kesilapan lalu demi Selangor tercinta," katanya.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


RaCkEt & ShUtTLe..: Rashid Masih Dirawat <b>Di</b> KPJ <b>Kajang</b>

Posted: 13 Feb 2013 05:29 PM PST


Rashid Sidek masih dirawat di Hospital KPJ Kajang untuk hari ke-5, selepas doktor belum dapat mengesan masalah sebenar dihadapinya. Beliau dah boleh makan cam biasa, tp masih demam dan bintik-bintik merah di badannya belum hilang.

"Tangan dan kaki saya membengkak, malah seluruh badan kadang kala berasa gatal," kata Rashid sambil mengesahkan yang doktor belum dapat mengesahkan penyakit sebenar dihadapinya dengan hanya melabelkan beliau dijangkiti virus.

"Saya boleh bercakap seperti biasa sekarang berbanding pada hari kedua (Ahad), tekak saya penuh dengan ulser membuatkan saya tiada mood dan deria rasa saya juga terjejas."

 "Saya beri dia minum kopi, dia tanya air apa ini, saya bagi makan nasi juga dia tidak berasa seperti nasi. Inilah kali pertama (Ahad) dia hilang deria rasa. Tapi hari ini dia sudah kembali ada selera, cuma masih penat." Noor Azehan berkata, doktor pada awalnya mengesyaki dia menghidap denggi dan macam-macam lagi, namun darahnya normal.

12 di batu caves - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batu caves - Google Blog Search


Kematian Durairaju a/l Suppiah <b>di Batu Caves</b> - R Sivarasa

Posted: 13 Feb 2013 02:14 AM PST

Kenyataan Media        9 February 2013

Durairaju A/L Suppiah – Meninggal Dunia Akibat Kecuaian Dan Kelalaian Jawatankuasa Kuil Batu Caves

1.Encik Durairaju A/L Suppiah (35 tahun) telah meninggal dunia pada 3 Februari 2013 (Ahad) di perkarangan Batu Caves. Kecuaian dan kelalaian Jawatankuasa Batu Caves yang diketuai oleh Datuk R Nadarajah telah mengakibatkan kematian Encik Durairaju.

2.Encik Durairaju bersama keluarganya telah sampai di Batu Caves pada 3 Februari 2013, lebih kurang jam 12.30pm.
Bersama beliau ialah Puan Thavamani Devi A/P Munusamy (isteri), Thineswary (anak – 15 tahun), Tanes (anak – 13 tahun), Prakash (anak – 12 tahun) dan Tarani (anak – 6 tahun).

Turut bersama mereka ialah adik kandung iaitu Encik Puvanes, Encik Gunalan, Puan Parames (isteri Encik Gunalan), Mogan dan Komala (anak Encik Gunalan). 
 
3.Beliau bersama keluarganya telah menaiki anak tangga untuk membayar nazar mereka. Tiada sebarang kesan semasa beliau menaiki anak tangga tersebut.

4.Beliau juga telah membeli resit 'archanai' untuk menyempurnakan nazar keluarga beliau.

5.Setelah selesai menyempurnakan nazar keluarga beliau, beliau memaklumkan kepada isterinya bahawa beliau rasa pening dan pitam. Akibat situasi ini, beliau telah terduduk.

6.Selepas itu, beliau telah membaringkan diri hampir 2 jam, kerana tidak mampu untuk bangun dan turun ke bawah.

7.Lebih kurang jam 2.30pm, beliau telah mencuba untuk bangun dan mampu duduk di atas sebuah kerusi yang berdekatan.

8.Oleh kerana rasa pening dan pitam beliau sekali lagi telah membaringkan diri. Ketika ini, isterinya meramalkan bahawa suaminya telah meninggal dunia.

9.Selepas itu, dengan pertolongan orang ramai yang berada di sekitar tempat kejadian, telah mendukung dan membawa beliau ke bawah.

10.Isteri telah mendapatkan sebuah teksi untuk membawa suaminya ke klinik yang berdekatan.

11.Setelah tiba di klinik tersebut, lebih kurang jam 3.30pm, doktor memberitahu keluarga bahawa Encik Durairaju telah meninggal dunia.

12.Bedah siasat telah dilakukan di Hospital Selayang lebih kurang jam 9pm. Jenazah beliau telah dibawa ke rumah lebih kurang jam 1am pada 4 Februari 2013.

13.Persoalan yang timbul melalui kematian Encik Durairaju ialah:

a)Mengapa TIADA sebarang bantuan kecemasan dan perubatan termasuk bantuan daripada Bulan Sabit Merah (Red Cross Crescent) disediakan seperti pada Hari Thaipusam?

b)Mengapa TIADA pegawai perubatan dan/atau jururawat disediakan untuk bertugas sepanjang masa memandangkan ramai penganut dan pengunjung yang akan hadir pada hari terakhir?

c) Mengapa TIADA ambulans dan/atau klinik bergerak disediakan memandangkan terlalu ramai penganut dan pengunjung yang datang pada hari itu?

14.Saya percaya bahawa Encik Durairaju dapat diselamatkan sekiranya bantuan perubatan   diberikan kepada beliau. Kegagalan beliau mendapat bantuan perubatan adalah disebabkan kecuaian dan kelalaian Jawatankuasa Batu Caves. 

15.Jawatankuasa Batu Caves yang diketuai oleh Datuk R Nadarajah sepatutnya menyediakan bantuan kecemasan dan perubatan yang sewajarnya memandangkan kejadian sebegini bukan kejadian di luar jangkaan.

16.Jawatankuasa Batu Caves yang diketuai oleh Datuk R Nadarajah sepatutnya membuat persediaan untuk mendapat bantuan pegawai perubatan, jururawat dan bantuan daripada Bulan Sabit Merah di perkarangan Batu Caves untuk membantu panganut dan pengunjung yang memerlukan bantuan sebegini.   

17.Jawatankuasa Batu Caves yang diketuai oleh Datuk R Nadarajah sepatutnya menyediakan perkhidmatan ambulans dan sebuah klinik bergerak (sekurang – kurangnya) di perkarangan Batu Caves setiap masa memandangkan ratusan dan ribuan pengunjung yang melawat tempat ibadat ini dan bilangan ini semakin bertambah.  

18. Saya mendesak Jawatankuasa Batu Caves yang diketuai oleh Datuk Nadarajah untuk:

i)bertanggungjawab sepenuhnya terhadap kehilangan Encik Durairaju kerana kehilangan nyawa beliau berlaku di perkarangan Batu Caves di bawah pentadbiran mereka.

ii)bertanggungjawab sepenuhnya untuk membayar gantirugi kepada keluarga Encik Durairaju memandangkan beliau merupakan pencari nafkah tunggal keluarga yang terdiri daripada isteri dan 4 orang anak yang sedang belajar. 

iii)bertanggungjawab untuk mengambil langkah serta merta dengan meletakkan sebuah klinik bergerak termasuk pegawai perubatan dan jururawat untuk memberi bantuan kecemasan dan perubatan dalam jangka masa terdekat. 

v) bertanggungjawab untuk menyediakan pondok perubatan atau klinik perubatan yang tetap sebagai penyelesaian jangka masa panjang supaya insiden sebegini tidak berulang pada masa hadapan.

19.Saya amat dukacita dan sedih dengan insiden ini. Insiden ini tidak sepatutnya berlaku. Insiden ini merupakan sebuah insiden yang serius. Saya menegaskan sekali lagi bahawa Encik Durairaju sepatutnya bersama kita sekarang sekiranya bantuan perubatan diberikan kepada beliau. Kegagalan beliau mendapat bantuan perubatan adalah disebabkan kecuaian dan kelalaian Jawatankuasa Batu Caves dan ini telah mengakibatkan seorang nyawa telah terkorban di tempat ibadat yang mulia ini. 

YB Sivarasa Rasiah
Ahli Parlimen Subang.
Ahli Biro Politik dan Majlis Pimpinan Pusat,
Parti Keadilan Rakyat.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved