ads

Selasa, 10 September 2013

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Jom Mancing Bersama <b>Di Port Klang</b>: Anjing Oh Anjing..

Posted: 02 Sep 2013 02:13 AM PDT

Ini pula kisah 3 ekor anjing yang berada di kawasan khemah kami. Anjing ini bukan lah binatang peliharaan kami tetapi memang terdapat di kawasan tersebut. Apa yang menyedihkan kami, binatang ini telah di pukul dan di baling batu oleh penjaga resort sehingga tempang dan cedera. Namun setelah diberi sisa makanan dan dihalau berulang kali, ia tetap datang kembali. Kata penjaga resort, malaikat tidak akan turun ke kawasan tersebut jika ada anjing. Malah, mengikut katanya ia boleh dibunuh. Sehari selepas kejadian tersebut, terdapat pengunjung yang menyewa chalet membawa anjing ke dalam bilik. Saya pun bertanyakan kepadanya, adakah dibenarkan membawa anjing ke dalam bilik chalet dan bgaimana pula halnya dengan malaikat yang tidak turun nanti? Dia hanya menjawap, apa boleh buat, di pelanggan kami. Apabila kita kurang ilmu, maka tambahlah ilmu. Janganlah bercakap kosong dengan perasaan semata-mata. Jangan pula berlagak seolah pandai dalam segala hal. Keadaan seperti ini, kadangkala terkena pada diri sendiri. Umpama meludah ke langit, jatuh ke muka sendiri. Memang benar anjing adalah haram pada umat islam, tetapi janganlah sampai di aniaya atau dicederakan. Akhirnya 3 ekor anjing ini telah menjaga tapak perkemahan dan bot kami pada waktu malam. Semua peralatan terpaksa disimpan dan diletak pada tempat sesuai bagi mengelakan sentuhan dari anjing tersebut. Untuk langkah berjaga-jaga, kawasan khemah, kami pagar dengan jaring bagi mengelakkan ia masuk ke dalam kawasan khemah. Sebagai mengenang budi pengawal tidak bergaji ini, makanan akan diberikan setiap hari.

Jom Mancing Bersama <b>Di Port Klang</b>: Todak oh Todak..

Posted: 02 Sep 2013 01:09 AM PDT

Ketika kami bertugas, kadangkala teringin juga untuk memancing. Bila sudah jemu dengan Sardin dan Magie, lauk ikan segar menjadi pilihan. Memancing di kawasan ini pada waktu malam tidak pernah kami lakukan. Namun percubaan kali pertama, membuahkan hasil. Ikan belanak sejengkal yang kami cangkuk pada mata besar tanpa batu pemberat, kami hanyutkan saja. Hasilnya, seekor Todak besar menjadi mangsa.
Walaupun tidak sebesar Marlin atau Layaran, daya tarikan dan lompatanya begitu mengasyikkan. Waktu sesuai untuk menjerat spesis ini ialah ketika air mati perlahan pada waktu malam. Lokasi ini di boya merah di kawasan tugasan kami. Cuma pastikan perambut kuat digunakan, berikutan  terdapat 2 ekor yang berjaya memutuskan perambut 80paun kami pada malam berikutnya. Ikan ini kami jadikan lauk selama 4 hari. Walaupun bukan Tenggiri atau Siakap, setelah dimasak memang sedap. Dagingnya berlapis-lapis sesuai dimasak berkuah. pada yang pertama kali merasainya, tulang bewarna hijau pasti menghairankan!

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


<b>Bandar Baru Salak Tinggi</b> • View topic - Rumah Lelong/Subsale di <b>...</b>

Posted: 15 Aug 2013 06:23 PM PDT

Salam Perkenalan/Aidilfitri,

Saya merupakan freelance agent untuk hartanah lelong dan subsale. Saya mempunyai banyak maklumat tentang rumah lelong di sekitar kawasan Salak tinggi/ Bandar Seriemas/ Enstek.

Lelongan terbaru di Bandar Seriemas

Double Storey Semi D,
No 35, Jalan Laman Kemboja,
Kota Seriemas
RP 400K
Auction Date 3/9/2013

Lelongan Terbaru Di Putra Nilai

Single Storey End Lot
No 248, Jalan Indah 24
Desa Indah Seri Inai,
Putra Nilai
RP 145K
Auction Date 24/08/2013

If Interested call Zack 0126478021

jika ada sesiapa ingin menjual rumah tapi tak dapat buyer lagi , saya boleh membantu anda. Komisen hanya 2% dari harga rumah.

<b>Bandar Baru Salak Tinggi</b> • View topic - BISNES TANPA MODAL <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2013 09:02 PM PDT

Adakah ANDA merupakan salah seorang dari di bawah:-

- Ingin bisnes tanpa modal ?
- Minati bisnes part-time tanpa risiko?
- Mencari pendapatan sampingan tanpa menggangu kerja harian anda?
- Mencari pendapatan sampingan sambil dapat menggunakan barangan AVON dengan harga lebih murah?
- Menggunakan barangan AVON secara PERCUMA?
- Mendapat insentif melancong dalam negeri / luar negara PERCUMA?

:D Terbuka kepada semua golongan (suri rumah, pekerja, pesara, pelajar, lelaki dan perempuan) untuk mendapatkan tambahan pendapatan;

Sila SMS
<NAMA> <ALAMAT> kepada 019 2798959 untuk temujanji dengan kami

BUTIK AVON BANDAR BARU SALAK TINGGI
No 5A, Jalan ST1C/6, Medan 88,
Bandar Baru Salak Tinggi
(belakang Maybank / berhadapan Empress Hotel).

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Oh! Rompakan Terancang <b>di Ampang</b> Point, Kuala Lumpur | Oh! Tidak

Posted: 26 Jul 2013 02:56 AM PDT

ohtidak-rompakan-di-ampang-point

Rompakan terancang ini berlaku di Ampang Point pada 18 Julai 2013 lalu lebih kurang jam 7:45 malam. Mangsa kerugian lebih RM10,000 di dalam kejadian yang dapat dirakamkan CCTV ini.

Berikut adalah huraian (dalam english) tentang apa yang berlaku.

1st Suspect – Time : 19:45:41 , the man in white shirt with blue-black vest is seen following the victim .

2nd Suspect – Time – 19:45:50 , the man in white shirt with spectacles is seen entering the scene and loitering around the victim .

3rd Suspect – Time – 19:46:06 , the man in white shirt with a black object in his hands (which is later revealed as a foldable bag) is seen entering the scene and placed the bag on himself as soon as he got himself close to the victim.

4th Suspect – Time – 19:46:16, a man with a black shirt with 2 stripes on the chest and labels on the left shoulder is seen entering the scene. 3rd and 4th suspects passed each other by and tried to communicate with body language . 4th Suspect was seen trying to get closer to victim afterwards, then walked out of the scene.

5th Suspect – Time : 19:46:23 , woman in white shirt with a bag is seen entering the scene and walked past the 3rd suspect.

Time : 19:46:30 , 5th suspect walked out of the scene.

Time: 19:46:41, the 6th suspect, a woman in black shirt with shopping bags and a shoulder bag entered the scene and stood around the area of where victim and other suspects were at.

Time: 19:46:48 , 2nd,3rd & 6th suspects are seen communicating with body language to each other.

Time :19:46:51 , 4th Suspect entered the scene and attempt to cover his face , knowing that the area is under CCTV surveillance.

Time :19:46:52 , 2nd,3rd,4th & 6th suspects are seen behind the victim in the scene and 1st suspect is seen standing slightly infront of the counter , roughly 5 feet away from the victim.

Time: 19:48:06 , 4th & 6th suspects are seen moving about behind the victim.

Time: 19:48:13. 5th suspect, with a tray in her hands entered the scene and walked towards the customers seated at the nearest table to the counter and attempted to have a conversation .

Time : 19:48:35 – 5th & 6th (2 ladies) are seen communicating with body language and 3rd suspect is also seen covering his face as he tried to get closer to victim .

Time: 19:48:41 , 5th Victim is seen moving to the opposite direction (where the victim was) with the tray in her hands.

Time – 19:48:51 , 1st Suspect entered the scene again, followed by 4th Suspect and 7th suspect, who came in with tissue papers in his hands .

Time- 19:48:52 – 7th Suspect got close to the victim and bent down to "pretend" to wipe away the sauce on the victim's leg to catch the victim's attention to him.

Time : 19:48:53 , 3rd suspect entered the scene and moved quickly towards the victim and his bag by the counter and was able to steal the bag .

At the same time, 1st Suspect has located himself just behind the 3rd suspect to cover him while he was stealing the bag , 6th victim was standing between the counter and the closest dining table to block the customers from witnessing the scene , 4th suspect was standing behind the victim to block the salesmen at the TM stall behind the victim to witness the scene and 5th suspect was trying to distract the "ice-cream girl" to block her from turning around to witness the scene. It is suspected that 2nd suspect was around the unseen area , within the shop.

Time : 19:49:03 – all the suspects started fleeing away from the scene as the wallet was finally with them .

Apapun di zaman serba maju ni, berhati-hatilah bila membawa peranti yang mahal-mahal dikhalayak ramai kerana tanpa anda tahu, mungkin anda sedang diperhatikan dan bakal menjadi mangsa yang seterusnya. Kes jenayah ada di mana-mana sahaja di Malaysia biarpun di tempat ramai orang dan kebiasaannya jenayah ini dilakukan dengan begitu licik sekali di dalam kumpulan.

ohtidak-rompakan-di-ampang-point-2

Apapun janganlah simpan sekali tablet anda dengan barangan penting lain seperti kad ATM, kad kredit dan sebagainya. Kalau nak buat juga, pastikan tablet disimpan di dalam beg sandang dan sebagainya bukan sekadar beg woven tanpa zip macam tu.

- Thanks to David Aung & Masdor Haji Dasuki

OHTIDAK: JANGAN LEKA DENGAN PERSEKITARAN. UTAMAKAN KESELAMATAN ANDA DAN JUGA BARANGAN ANDA LEPAS NI YA! APAPUN MOGA PENJENAYAH DIBERI PETUNJUK KE JALAN YANG BENAR.

BEN ASHAARI: KL1FF : Bersantai <b>di</b> Matic , Jalan <b>Ampang</b> .

Posted: 03 Sep 2013 09:20 AM PDT

Dulu sewaktu aku berkhidmat di Kementerian Pelancongan Malaysia ( sekarang dah tambah dan Kebudayaan ) , Matic ni adalah tempat aku suka pergi. Kenapa ? Ia membawa kenangan aku sewaktu kecil dulu. Aku ingat lagi bapak aku bawak aku ke sini berjalan jalan. Di sini aku mula berminat mengenai pelancongan dalam negeri kita .. hehee ..

Kali ni , aku kembali lagi. Bukan sebagai staff Kementerian tetapi sebagai blogger yang ingin bersantai bersama sama rakan rakan blogger yang lain di sini .. hehehe ..

Tujuan hari tu adalah untuk memeriahkan lagi sambutan Hari Kemerdekaan yang diadakan di Matic . Dengan tema Merdeka , Merdeka , kitorang join Merdeka Hunt 2013 untuk julung julung kalinya ! Heheheh ..

Merdeka Hunt kali ini dimeriahkan oleh pelbagai bangsa, jantina dan usia. Memang best !! Tak sangka mereka yg join ni pon sporting ..Memang santai abis la kat sini .

Merdeka Hunt ni , para peserta dikehendaki selesaikan 10 soalan dan perlu buat 10 ujian fizikal ! Hehehehe.. Serius , mencabar mental dan fizikal .. hahaha ..

Silapnya , kitorang 'mentah' dan tak tau strategi !

Dapat laaa saguhati .. Ok la tuuuu .. Nanti ada lagi aktiviti gini di Matic ! Memang rajin la pihak Matic buat aktviti begini .. Selain Merdeka Hunt , ada pertandingan melukis untuk kanak kanak ..

Dan sebelah petang setiap Sabtu pula , bermulalah KL1FF atau Kuala Lumpur Family Fest yang menyediakan pelbagai aktiviti dan acara menarik untuk pengunjungnya .. Antaranya nyanyian , persembahan kebudayaan , jualan dan macam macam lagi .. Leh rujuk pada entri aku yang lepas di KL1FF @ MATIC : Jom ke sana !! ni haaa ..

Aku yang ada di sana petang tu , mmg terasa bahang kemeriahannya KL1FF yang diadakan setiap hari Sabtu , sepanjang tahun !

Deretan booth yang bakal dipenuhi dengan pelbagai jualan di kala malam hari ! Tunggu apa lagi kan ? Jom la ajak kengkawan lepak sini .. Aku plan nak buat gathering blogger kat sini satu hari nanti !

Published with Blogger-droid v2.0.10

Blog Serius - Serius Beb!: Serius - Cara Licik Ipad Dicuri <b>Di Ampang</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jul 2013 11:12 PM PDT


Skill

Fuh...... skill tag team yang berjaya mengakibatkan sebuah iPad dicuri tanpa disedari tuan punya. Be careful guys


di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


<b>Selangor</b> kekal <b>negeri</b> terkaya <b>di</b> Semenanjung | roketkini.com

Posted: 17 Oct 2012 02:18 AM PDT

KUALA LUMPUR, 17 OKTOBER: Laporan Ketua Audit Negara yang dibentang di Parlimen Isnin lalu menunjukkan Selangor di bawah tadbiran Pakatan Rakyat terus kekal menjadi negeri terkaya di Semenanjung.

Walaupun Selangor bukan negeri pengeluar minyak dan gas, tetapi ketelusan dan urus tadbir yang baik yang diamalkan oleh kerajaan Selangor telah dibuktikan dalam analisa laporan Ketua Audit Negara dalam aktiviti kewangan yang telah dikeluarkan.

Penyata kedudukan kewangan yang ditunjukan pada akhir 2011 bagi kerajaan negeri Selangor adalah berjumlah RM1,944.01 juta iaitu sekitar 22.5% berbanding negeri Johor yang juga dikatakan sebagai negeri kubu terkuat UMNO yang hanya mencatatkan RM450.50 juta dan jumlah ini menunjukkan pencapaian Johor adalah  -10.9% berbanding tahun sebelumnya. Manakala Jumlah kewangan yang berjaya dikumpulkan di Perak hanya berjumlah RM780.73 juta iaitu cuma meningkat hanya 2.0% dari tahun sebelumnya.

Daripada hasil laporan yang dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara, jumlah yang telah dikumpulkan di Selangor, Johor dan Perak ini adalah berdasarkan perbandiangan anggaran hasil termasuk hasil cukai, hasil bukan cukai dan juga terimaan bukan hasil.

Penyumbang utama bagi Kerajaan Negeri Selangor adalah terdiri daripada Premium Geran Tanah, Cukai Tanah Semasa dan Pemberian Jalan Raya/Lorong. Hasilnya
menyumbang sejumlah RM993.98 juta (60.8%) daripada jumlah hasil tahun 2011 yang berjumlah RM1,634 juta. – Roketkini.com

Top 10 Bazar Ramadhan <b>di Negeri Selangor</b> =) | It&#39;s Too Complicated

Posted: 14 Jul 2013 10:50 PM PDT


Assalamualaikum.

Bazar Ramadhan merupakan fenomena masa bulan puasa. Pada masa ini, semua warga Malaysia

berpusu-pusu ke bazar di waktu petang untuk membeli makanan. Untuk umat Islam memang untuk berbuka puasa, untuk orang Malaysia yang beragama lain pula untuk menjamu selera yang berbagai-bagai ini.

Khas untuk warga Selangor dan yang berdekatan,

mari kita lawati Top 10 Bazar Ramadhan ini untuk membuat pilihan yang tepat, mahu ke Bazar Ramadhan yang mana satu!

Papa John Kambing, Ayam Golek, Nasi Khabsa,
 Jus Mango "Oshin", Kebab Cucuk dan Kambing Golek.
Mula 3 petang, boleh beli awal untuk mengelakkan 
kesesakan jalan raya dan masalah tempat letak kereta.
Ayam Golek dan Kambing Golek Grill
Di tengah-tengah KL. Air murah harganya.
Cendol dan Air Mata Kuching (RM2 sahaja)
 Bubur Lambuk percuma di masjid. 
Terdapat kira-kira 150 gerai.
Bubur Lambuk, Roti John, Putu Bamboo dan Air Tebu.
Peluang untuk berjumpa dengan artis tempatan 
yang suka membuka gerai di sini.
Ikan Bakar, Roti Boom, Dim Sum, 
Air Kelapa dah Kuih-Muih.
Dekat stesen LRT "University".
Roti Jala, Kuih Cara, Ayam Percik dan Air Keladi.
Terletak di seberang Mini Market Giant 
di Jalan SS6/1, Kelana Jaya.
Nasi Kukus, Air Kelapa dan Tebu tanpa tambahan, 
Nasi Goreng dan Sotong Bakar.
Perniagaan bermula awal untuk menarik pelanggan 
dari semua kaum dan agama. Bagi yang tidak berpuasa 
boleh dapatkan makanan tengah hari dan minum petang di sini.
Sesuai untuk penghuni di Damansara dan Bandar Utama 
sebab bazar ini terletak di Jalan Tun Mohd Fuad 3.
Tepung Pelita, Nasi Tomato dengan Ayam Masak Merah dan Popiah.
Di depan Masjid Bangsar dan Food Court.
Ikan Bakar Portugis, Raja Murtabak, Rojak, Nasi Dagang, 
Nasi Kerabu, Ayam Percik, Rojala.
Jauh daripada bandar KL di Seksyen 16 Bandar Baru Bangi.
 Ayam Golek, Nasi Ambang, Nasi Lemak Kukus dan Burger Bakar.
Wah, sedapnya nampak makanan-makanan tu semua kan!
Selamat ke Bazar Ramadhan uolls!
Selamat berbuka puasa!

Jawatan Kosong 2013 <b>di</b> Perbadanan Adat Melayu dan Warisan <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 07:03 AM PDT

Jawatan Kosong 2013: Perbadanan Adat Melayu dan Warisan Negeri Selangor (Padat) telah dirasmikan oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-Haj di Stadium Malawati, Shah Alam,Selangor pada 5 Mei 2010. Tujuan penubuhannya agar dapat menjalankan penerokaan, pengkajian, persembahan dan penonjolan Adat Melayu dan Warisan Selangor yang keasliannya dapat dipertahankan melalui usaha penyelidikan.

Permohonan adalah dipelawa daripada calon-calon ANAK NEGERI SELANGOR yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan berikut:-
1. Akauntan (W41) -Kontrak
2. Pembantu Akauntan (W17) -Kontrak

CARA MEMOHON
1. Permohonan hendaklah menggunakan Borang PADAT (1) yang boleh didapati di laman sesawang www.padat.gov.my dan menyatakan keterangan lengkap mengenai peribadi, kelayakan pengalaman, sekeping gambar berukuran passport, salinan kad pengenalan, salinan sijil kelahiran dan sijil-sijil akademik berkaitan yang telah disahkan kepada:
Ketua Pegawai Eksekutif,
Perbadanan Adat Melayu Dan Warisan Negeri Selangor,
D/A Muzium Sultan Alam Shah,
Persiaran Bandaraya,
40000 Shah Alam.
( U/P : Unit Pentadbiran dan Sumber Manusia )

TARIKH TUTUP PERMOHONAN : 02 SEPTEMBER 2013 (ISNIN)

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2013 ini.

Sila klik sini untuk borang permohonan.
———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2013

You can leave a response, or trackback from your own site.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


OMG! - Buaya Gergasi Ditemui Mati <b>Di Kuala Selangor</b> (4 GAMBAR <b>...</b>

Posted: 31 Jul 2013 06:30 AM PDT

TAOTAUAJER - Menggemparkan apabila seekor buaya gergasi ditemui di kampung Bukit Belimbing, Sungai Batang Berjuntai Kuala Selangor. Buaya yang ditemui itu memang agak besar walaupun ianya sudah menjadi bangkai.
Pengarah Perhilitan Selangor Rahim Ahmad menjelaskan, pihaknya segera ke lokasi kejadian sebaik dimaklumkan dengan penemuan itu dan mengangkut bangkai buaya terbabit ke Pusat Konservasi Hidupan Liar Sungai Dusun untuk bedah siasat.
Petikan Akhbar Penemuan Buaya Di Kuala Selangor
Penduduk sekitar Bukit Belimbing dekat sini gempar selepas dua nelayan menemui bangkai buaya besar yang tersangkut di tepi sungai ketika mahu memancing udang di Jeti Jalan Tok Empat Masjid, Kampung Bukit Belimbing. Nelayan, Zaidi Jaafar, 23, berkata, dia tidak menyangka suluhan lampu rakannya ketika menyusuri Sungai Selangor untuk memancing udang tertumpu pada objek besar yang disangka kayu yang tersangkut pada dahan kayu di tebing sungai. 
"Kami mula menjarakkan sampan dan meneliti dari jauh. Namun, beberapa minit kemudian kami memberanikan diri untuk melihat lebih dekat kerana buaya itu tidak bergerak. Saya cuba menguis menggunakan pendayung dan dapati buaya itu sudah tidak bergerak. 
"Selepas sah buaya itu sudah mati, kami terus mendekati untuk melihat keadaan fizikal buaya itu yang mungkin cedera di mana-mana yang mengakibatkan kematian, namun hanya didapati gigi dan kuku sudah tiada," katanya ketika ditemui. Untuk laporan, tidak pernah berlaku kejadian keganasan buaya yang menyebabkan kematian direkodkan setakat ini.


Bangkai buaya tersebut terpaksa diangkut dan dialih menggunakan kren untuk mengelakkan bangkai tersebut menjadi busuk.
TAOTAUAJER : Giller la, memang besar sungguh buaya yang di jumpai tu, apakah buaya ini sebenarnya tidak lah sebesar sebegini tetapi di sebabkan oleh ia mengembung dan membusuk yang menyebabkan gas terkumpul di dealam badan buaya tersebut dan menyebabkan buaya tersebut mengembung dan membesar sebegitu. - Koleksi GERGASI!

BUAYA BESAR MATI DITEMUI <b>DI KUALA SELANGOR</b>

Posted: 25 Jul 2013 03:37 PM PDT

Bangkai buaya besar ditemui di Sungai Selangor

Ini buaya gergasi! itulah kata-kata yang terpancul dari mulut penduduk setempat apabila melihat seekor buaya yang telah disahkan mati dijumpai oleh dua orang nelayan ketika mahu memancing udang di Jeti Jalan Tok Empat Masjid, Kampung Bukit Belimbing

buaya gergasi kuala selangor buaya besar mati ditemui di kuala selangor

Sebelum itu, nelayan yang menjumpai bangkai buaya di tebing sungai Selangor telah menarik bangkai tersebut ke Jeti Nelayan Kampung Bukit Belimbing dan menghubungi Jabatan Perlindungan Hidupan Liar & Taman Negara (Perhilitan) untuk tindakan selanjutnya

Orang ramai juga dilihat tidak melepaskan peluang bergambar dengan buaya yang sudah tidak bernyawa tersebut, dan salah seorang daripada mereka berkata tidak pernah melihat buaya berukuran sebesar itu di depan mata

buaya gergasi kuala selangor 2 buaya besar mati ditemui di kuala selangorbuaya gergasi kuala selangor 1 buaya besar mati ditemui di kuala selangor

buaya gergasi kuala selangor 3 buaya besar mati ditemui di kuala selangor

Kumbang Jingga: Buaya mati sendiri <b>di kuala selangor</b>

Posted: 25 Jul 2013 02:34 AM PDT

Bangkai buaya ditemui mati di kawasan jeti Jalan Tok Empat Majid, Bukit Belimbing, Kuala Selangor hari ini 25 Julai 2013...Gilo besaq gak..dengaq cita mati sendiri..kesian..mati pun dalam bulan ramadan yg barakah...salah makan kot..




Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151636011669272&set=a.10151570530354272.1073741829.365563124271&type=1&theater

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Aug 2013 07:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 07:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 07:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Aug 2013 03:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2013 03:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan | Malaysia Edition

Posted: 11 Jun 2013 10:10 PM PDT

KUALA LANGAT – Hasrat Ketua Wanita UMNO cawangan Jenjarom untuk membuat pemeriksaan darah di Klinik Kesihatan Jenjarom di sini tidak kesampaian apabila dia maut selepas motosikal yang ditunggang dirempuh sebuah motosikal lain kelmarin.

Nor Asmah (kanan) bergambar bersama menantu dan cucunya, pada hari berkempen sempena pilihan raya lalu di Kampung Jenjarom, Banting. Foto -BH

Dalam kejadian pada pukul 7.30 pagi di hadapan Klinik Kesihatan Jenjarom itu, Nor Asmah Paniti, 52, yang menunggang motosikal Modenas seorang diri dilanggar dari belakang oleh motosikal jenis EX5.

Penunggang motosikal EX5 ialah seorang remaja lelaki berusia 18 tahun.

Kejadian itu dikatakan berlaku ketika Nor Asmah mahu membelok ke kanan untuk masuk ke kawasan klinik kesihatan.

Akibat rempuhan kuat, Nor Asmah terjatuh daripada motosikal menyebabkan kepalanya cedera parah manakala kaki dan tangan kanannya patah menyebabkan dia tidak sedarkan diri.

Mangsa kemudiannya disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR) selepas 14 jam menerima rawatan.

Remaja terbabit pula patah tangan kiri selain mengalami luka-luka di badan dan dirawat di Hospital Banting.-kosmo

Aku Budak Telok: Mari Kenali Sejarah TPG: Telok, Kampung Medan <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 08:32 AM PDT

Salam buat kengkawan semua. Apa khabar waris
 (warigh, kata orang Nogori Sembilan)? Moga-moga sihat semua..
Sebut pasal warigh, teringat aku lagu rapper Negeri Sembilan tu...
 (Aku tukar sikit liriknya)

                                    Melayu Telok..where you at?

                                    Jawa Sijangkang...where you at?,
                                    Melayu/ Jawa  Kg. Medan...where you at?,
                                    Jawa Kebun Baharu...where you at?
                                    Jawa Jenjarom...Where you at?
                                    Sakai Telok Gonjeng...where you at?
                                    Semua ada berapa?
                                    Beribu-ribu. (Hahaha...Amekkau!)

Sebut pasal Telok Panglima Garang, sebenarnya kita bercakap pasal

 kampung dan mukim menggunakan nama yang sama. Mukim Telok ini 
terletak dalam daerah Kuala Langat. Di dalamnya ada banyak kampung
 tradisional, kampung baru dan taman-taman perumahan yang sedang 
rancak naik macam cendawan lepas hujan. Aku sengaja masukkan
 dalam entri ini sejarah kg. Jenjarom.Walaupun Jenjarom berada dalam
 mukim yang lain ( Mukim Tanjong Dua Belas), namun hubungan erat 
penduduk telah terjalin sejak sekian lama. Dulu klinik kerajaan, dewan 
orang ramai, ,balai polis, pejabat pos hanya ada di Sg. Jarom. 
Jadi, Jenjarom penting bagi orang-orang di Telok.

 Korang tengok jer peta di bawah ni, korang akan get the picture,

 kata cikgu omputeh aku dulu.


Jadi, hari ini, aku nak bawa tuan-tuan, puan-puan, adik kakak ke mukim kami
 yang tercinta ini. Bukan citer pasal lanskapnya, tapi sejarah gemilangnya.
 Semoga anak-anak dapat belajar asal usul tempat tumpah 
darah datuk nenek , ayah emak kamu sekalian. Begini ceritanya.....

Kampung Telok Panglima Garang

Nama asal Kampung Telok Panglima Garang adalah Nibong Dengkil
 dan terletak di telok sungai di mana didiami oleh kaum orang asli.
 Disebabkan kedudukannya yang strategik, ramai pedagang-pedagang Aceh
 datang dan mula membuat penempatan di hilir sungai sehingga kawasan
 tersebut dipanggil Beting Pak Aceh.
Apabila segolongan mereka mengetahui bahawa terdapat Orang Asli
 tinggal di Nibong Dengkil, maka pedagang Aceh ini mudik ke hulu 
untuk mengambilalih dan menguasai Nibong Dengkil. Sewaktu itu terjadi
 pergaduhan di antara mereka dan menyebabkan Orang Asli melarikan diri
 ke Bukit Tampoi di Dengkil. Di sepanjang perjalanan Orang Asli
 yang menyusuri sungai hingga ke Bukit Tampoi, Dengkil mereka telah
 berpesan kepada penduduk yang ditemui dengan kata-kata :

"JAGA BAIK-BAIK DI TELOK ADA PANGLIMA GARANG"


Sebagai bukti terdapat penduduk di kalangan penduduk asli di Bukit Tampoi, 

Dengkil mendakwa dan mengaku bahawa mereka berasal dari Telok 
dan menetap di sini setelah dihalau oleh pedagang Aceh yang 
amat handal dan garang. Begitulah asal-usul nama
 Kampung Telok Panglima Garang manakala
 lambang harimau diambil di atas keberanian dan sifat pedagang Aceh 


Kampung Sijangkang
Kampung Sijangkang merupakan salah satu kampung yang terletak
 di daerah Kuala LangatSelangorMalaysia. Kampung Sijangkang
 terletak lebih kurang 12 km dari arah Klang ke Banting di Kuala Langat. 
Pusatnya pekan Sijangkang.Nama Sijangkang berasal dari sejenis pokok
 yang menyamai pokok getah. Ia adalah sejenis pokok hutan yang
 menyebarkan biji-biji dengan cara ltupan sendiri.
 Nama pokok itu adalah pokok Jangkang. Pokok ini terdapat di
 sebahagian tempat di Indonesia.
Masih berkaitan dengan pendapat pertama juga. Pokok Jangkang itu mati
 di sebuah anak sungai yang kemudiannya diberi nama sungai Jangkang
 iaitu anak Sungai Langat. Dalam bahasa Cina, mati disebut 'si'.
 Maka timbul nama 'Si Jangkang' yang akhirnya bertukar menjadi 'SIJANGKANG'.
Adalah dianggarkan kampung ini mula dibuka dalam lingkungan tahun 1907.
 ia diteroka dari arah Sungai Jangkang. Sebahagian dari penduduk kampung
 ini adalah berasal dari Indonesia iaitu Pulau Jawa, manakala yang
 lainnya berasal dari kampung-kampung lain yang lebih lama dibuka
 seperti Kampung Beting Tengah dan Kampung Pendamar.
 Mereka mendarat dari Sungai Jangkang dari pengkalan-pengkalan kecil
 yang terdapat di tepi sungai. Ini bermakna kampung Benting Tengah
 dan Kampung Pendamar adalah lebih tua dari Kampung Sijangkang.
Tanah perkuburan yang pertama terletak hampir dengan sungai dan
 ketika ini dipercayai sudah terhakis oleh air sungai tersebut. Wakaf perkuburan
 yang ada sekarang asalnya adalah tapak masjid lama 
dan Sekolah Melayu lama (dibuka pada tahun 1911).Pada masa dulu tanah dari
 tepi sungai hingga ke perkuburan sekarang adalah di bawah Geran Bebas
 (Geran Putih) iaitu boleh dibeli oleh orang asing. Peneroka Kampung Sijangkang
 yang awal menjualnya kepada orang Cina untuk menambah pembiayaan
 menunaikan fardhu haji. Sebab itulah hingga sekarang, orang Cina
 masih mempunyai kebun di situ. Bagaimanapun dalam lingkungan tahun 1925,
 ada beberapa sekatan dan pindaan kanun tanah dari Geran Putih ke Geran Merah. 

Pada tahun 1930-an, kemudahan asas iaitu jalan raya mula dibina 

menghubungkan satu tempat ke satu tempat. Pekan (kedai-kedai termasuk pasar)
 Kampung Sijangkang yang awal adalah terletak di Batu 8
 (jaraknya 8 batu dari Klang = 12.8 km). Kemudian selepas zaman darurat,
 selepas orang-orang Cina dipindahkan ke kampung-kampung baru,
 Pekan Kampung Sijangkang dipindahkan ke Batu 1. 
Tanaman hasil utama di Kampung Sijangkang ketika itu ialah getah dan kopi.
Pulau Carey
Pulau Carey merupakan sebuah pulau yang terletak di dalam negeri Selangor,
 Malaysia. Ia terletak di selatan Pelabuhan Klang dan utara Banting.
 Pulau Carey merupakan pulau lembangan mendatar yang besar
 terletak di daerah Kuala Langat, Selangor, Malaysia. Walaupun secara teknikal 
ia merupakan sebuah pulau, namun pada hakikatnya tanah pulau ini 
hanya dipisahkan dari tanah besar disebabkan oleh kehadiran Sungai Langat
 diantara keduanya. Pulau Carey mendapat nama dari seorang pegawai British
 yang juga merupakan pengusaha ladang kopi dan getah bernama Valentine Carey,
 beliau dilihat arif dalam aktiviti pertanian dan kesuburan tanah pertanian yang
 telah digunakan melebihi 100 tahun. Pulau Carey juga pernah dikenali dengan
 nama seperti Pulau Bangsar dan Telok Gonjeng

Pulau Carey cukup sinonim dengan kewujudan penempatan awal

 masyarakat Orang Asli, Mah Meri yang terkenal di Malaysia.
 Mah Meri merupakan salah satu dari 18 buah puak Orang Asli
 yang wujud di Malaysia. Jarak Pulau Carey dengan bandaraya Kuala Lumpur 
ialah sekitar 50 kilometer. Di sini terdapat enam buah penempatan
 masyarakat Mahmeri iaitu di Kampung Sungai Judah, Kampung Bumbun, 
Kampung Sungai Rambai, Kampung Kepau Laut, Kampung Sungai Jugra
 dan Kampung Sungai Kurau (Shaiful Bahri Md. Radzi, 2002a).
Komuniti Mah Meri di sini cukup ramai bilangannya mencapai 1400 orang,
 yang terkenal dalam aktiviti pembuatan boneka kayu dan topeng.

Kampung Jenjarom

Menurut catatan sejarah, Kampung Jenjarom mula diterokai oleh
 sekumpulan orang Melayu pada tahun 1926 bersamaan 1346 Hijrah
 dalam Kalendar Islam. Kumpulan peneroka kebun ini diketuai oleh 
Tuan Haji Masrek Haji Narang yang juga berketurunan Banjar.
 Pada asalnya, tanah di Kampung Jenjarom hanya diusahakan
 sebagai kawasan perkebunan. Antara tanaman yang mereka usahakan
 ialah nanas, pisang, ubi kayu dan banyak lagi. Setelah selesai berkebun, 
kumpulan peneroka ini akan pulang ke rumah masing-masing yang
 terletak berhampiran Kampung Jenjarom seperti di Sungai Jarom,
 Sungai Buaya dan Kampung Sijangkang.
Jenjarom dibahagikan kepada dua kawasan, iaitu Sungai Jarom
 dan Kampung Jenjarom. Nama Kampung Jenjarom berasal dari sejenis
 tumbuhan yang dikenali sebagai Rumput Purun. Pada masa dahulu,
 rumput ini banyak tumbuh di sekitar kawasan Kampung Jenjarom. 
Bentuknya yang tirus, tajam dan tersusun seperti jarum memberi ilham
 kepada peneroka kampung untuk menamakan kampung ini sebagai
 Kampung Jenjarom.
 Ia dibahagikan mengikut kawasan-kawasan tertentu, bermula dari
 Kawasan Satu hingga Kawasan 12. Setiap kawasan ditandakan 
dengan sebuah papan tanda.




 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved