ads

Isnin, 16 Disember 2013

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 11:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Aug 2013 11:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2013 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Penduduk <b>Teluk Datok</b> menolak PR sebulat suara | The Kuala <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2013 10:35 PM PST


Philip-Tan.Saya John Paramesivam dari Taman Seri dan menggundi di dun Telok Datok.Saya telah menghuni di Kuala Langat,kawasan dun Telok Datok.sejak lahir hamper 55 tahun.Saya memilih Pakatan Rakyat sejak tahun 1998 dalam parti KEADILAN.

Sekarang saya adalah Ketua Komuniti Kaum India sejak 2010,satu jawatan yang dilantik oleh Kerajaan Negeri Selangor YB Philip Tan pada PRU 12.Tanggungjawab saya adalah untuk perkenalkan polisi-polisi yang dirancang oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada Dun Telok Datok dan membawa masalah-masalah Rakyat Dun Telok Datok kepada pengetahuan pimpinan Dun dan Negeri.

Kami telah menemukan Philip Tan kepada seluruh pengundi kaum India di kawasan Dun Telok Datok yang hamper 10,000 orang.Kami telah bekerja tungkus lumus untuk menangkan beliau pada PRU 12.

Walaupun sedemikian,Kami, hari ini membantah sekeras-kerasnya kalau beliau YB Philip Tan di calonkan semula pada PRU 13 ini kerana Kaum india tidak di hormati oleh beliau langsung.Kita tidak mendapat layanan khas langsung,Ada kalanya beliau akan halau kawan-kawan dari KEADILAN dengan mengatakan saya daripada parti DAP,saya ada orang untuk jaga orang kaum India.

Beliau juga tidak menghormati perayaan kaum India. – John Paramesivam


di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


KES JENAYAH TERTINGGI <b>DI NEGERI SELANGOR</b> - Perghhh KIRI <b>...</b>

Posted: 06 Nov 2013 09:37 PM PST

Negeri Selangor dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat menjadi negeri yang mencatatkan jumlah kes jenayah tertinggi berbanding negeri-negeri lain pada tahun 2013 ini. Sejumlah 32,348 kes setakat ini yang paling tinggi berbanding negeri-negeri lain.
Kes yang tertinggi iaitu dengan kesalahn pengedaran, pemilikan, penyalahgunaan dan penagihan dadah sebanyak 18,063 kes. Daripada jumlah indeks itu, sebanyak 6,523 kes merupakan jenayah bunuh, rogol dan samun dan selebihnya kes lagi merupakan jenayah harta benda iaitu kes curi, ragut dan pecah rumah.
Premis hiburan seperti kelab malam, mesin judi haram, pusat urut dan pusat hiburan haram banyak terdapat di Negeri Selangor berbandingkan Negeri Pulau Pinang. 
Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor tidak boleh lepas tangan dan perlu lakukan sesuatu mengikut kemampuan yang ada. Ini tidak, mereka menyalahkan 100% kepada pihak keselamatan negara dan Kerajaan BN.

ZAKRI ALI: Misi kemanusian PKR <b>Negeri Selangor di</b> Kuantan Pahang

Posted: 12 Dec 2013 03:15 AM PST

 


12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan <b>di</b> De Palma Hotel, <b>Ampang</b> : Amy & Rizqee <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2013 02:57 PM PST

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh...
Petang semalam, waktu nak pergi wedding si amy , aduhai jam betul..tambah lagi dengan hujan lebat...memang lambat sampai kat sana. Huhu..alhamdulillah...sempat juga jumpa dengan beberapa orang ex-bbgs :) sonot eh !
Masa bergambar tu my friend cakap, 
Eh cepat cepat posing, kita nak masuk dalam blog ni. 
Posing lawa lawa tau kita nak masuk dalam silampuneon ni. !  
Bijak tol budak budak ni...macam tau tau dah semua cerita ada dalam silampuneon ni.hihihihik.
5.40 pagi (sekarang masuk waktu subuh)
Alhamdulillah, dan tahniah to amy and husband semoga melayari alam perkahwinan dengan bahagia hingga ke syurga, moga menjadi suami dan isteri yang soleh solehah InsyAllah :)
Walaupun dulu i left bbgs when i was form four (i had to go to smk teknik), but i still love that school no matter where i go. So, maybe not much of my friends remember my existence but i totally remember them especial my classmates.
Now berkobar kobar pulak nak buat reunion...ececeh. Ingat lagi tak reunion tahun 2011 dulu ? Sonot kan ? Nanti insyaAllah kalau takde aral kita reunion lagi ke bebeh bebeh sekalian...
Oklah chow sin chiii...jom solat subuh :)


 eh eh dondeng dondeng pun ada ? cik na dengan nur ariq iman anaqi :) anak kakak saya !huhi

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


<b>Di</b> LCCT menuju Padang untuk 5 hari 4 Malam - i spread my wings <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2013 04:08 AM PST

Ini bukan pertamakali saya menjadi Pelayan Pelancung/Tour Guide. Dah berpuloh kali rasanya.

Segalanya bermula sekitar lewat 90an bila saya berjaya memecahkan rasa 'takut' untuk memasuki negeri orang. Saya dah sering membawa 6-8 tetamu dalam satu masa, sekali sahaja membawa 25 orang ke Medan. Jadi kali ini saya membawa 13 orang.

Memang terfikir, apakah halangan yang bakal saya hadapi nanti bila di Negeri orang? Halangan utama saya ialah Imigrasi Indonesia, selain dari kesilapan teknik tiket mahupun bagasinya. Memang susah bila dipersoal akan kesilapan yang telah berlaku. Saya doakan ajelah. Dahulu ke Medan semuanya warga dewasa, tanpa anak anak .Kali ini, ada 5 anak anak sekolah. Pasti lain cabarannya.

Kami bertiga dari SP sekitar 940 malam. Sengaja saya lewat lewatkan. Pertamakali Izzuddin tinggal sendirian untuk jangka masa yang panjang.

Tiba di Butterworth sekitar 1015 malam untuk menjemput Siraj, rakan sepejabat saya.

Tiba di Bukit Lanjan sekitar 130 malam. Boleh kata laju jugak pemanduanan saya.

Kami yang awal tiba, terus ke Surau LCCT . Dah pukul 530 pun, Subuh sekitar 548 pagi. Panggilan pertama yang masuk dari Abang Man yang menyatakan bahwa beliau sudah sampai dan mencari cari dimananya Surau. Dan yang keduanya tiba sejurus kemudian Aspah bersama 3 anak teruna beliau serta adik bongsunya. Abang Man berempat, sedangkan Aspah berlima, dan saya berempat, jadi jumlahnya 13 lah.
Faridah, saya, Siraj (rakan pejabat saya), Abang Man , Haikal dan Adam dihadapan. Sebaik selesai subuh sekitar 620 pagi, depan surau LCCT.
Kami melangkah sekumpulan menuju ke kaunter cek-in Ke Padang. Kira awal lagi, tapi, punyalah ramai manusia. Adam ketawa melihat gelagat pelancung yang tidur bergelimpangan di hujung hujung lobi LCCT.
Tiada masaalah di kaunter. Satu beg seberat 17.5kg saya titip masuk kedalam perut pesawat. Penuh dengan pakaian untuk saya sedekah ke kampung nanti.
Sekitar 7pagi kami bergerak ke ruang menunggu pesawat. Sebelum itu saya ke kaunter bantuan LCCT untuk memastikan Passport dan tiket kami dalam keadaan sempurna sebelum berlepas. Saya tidak mahu bersoal jawab dengan Imigrasi Indonesia.
Aqilah ni kerja dia turun naik kapalterbang aje sejak mejak ni.
Kami dijemput masuk ke Pesawat sekitar 730 pagi, tiada masaalah, masing masing dah biasa rasanya memasuki pesawat.
Siraj, Haikal, Faridah Aspah, Aliff, Haziq Abang Man. Dihadapan Adam dan Epy.
Untungnya kami duduk dua barisan penuh kecuali saya yang tercampak didapur pesawat. Duduk disisi tingkap, jadi saya cadangkan sesaorang untuk mengambil alih tempat saya. Terus diterima Haziq yang mahukan kerusi yang bertingkap.
Suatu yang sering berlaku. Semuanya kurang berbicara, membisu. Yalah, ada yang pertama kali bersua, belum saling mengenali, ada yang sudah 2-3 kali berjumpa, tapi masih berhati hati berbicara. Saya pun tak kurang dalam hal ini. Jadi, perjalanan pertama bersama 12 tamu ini pada awalnya agak sunyi, kerana ada yang masih mahu menjaga tertib, paling tepat, 'ekornya belum keluar'.
Tapi kita tunggu ajelah nanti di Padang.
Faridah bersama Haikal dan Adam @ Tegar.
                                               
Alif , Abang Man dan Mohd Siraj. Sempat abang Man merakam foto anak anak isteri beliau
Haziq yang awal sambut 'offer' saya untuk duduk dikerusi saya di seat 22F
Pesawat bergerak menuju kelandasan sekitar 750 pagi seperti yang tertera dijadual. Cuma menanti penerbangan sebenar sehingga 15 minit. 
Perjalanan lancar, dan saya sengaja tidak mahu memesan apa apa makanan untuk penerbangan ini kerana masa penerbangan 1 jam 10 minit itu terlalu singkat untuk menjamah makanan.
Bila pesawat mendaki sekitar 30 minit, baru makanan dihidangkan sedangkan lagi 40 minit itu terlalu singkat untuk menjamah makanan yang panas.
Saya tahu semua kelaparan. Memang sengaja pun saya buat begini, kerana sudah tahu di Kota Padang ada hidangan istimewa yang menanti!!

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 03:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Oct 2013 03:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Sep 2013 03:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Fire Damages Orphanage In <b>Hulu Kelang</b> - Malaysian Digest

Posted: 28 Jun 2013 07:09 PM PDT

  
Saturday, 29 June 2013 10:09

HULU KELANG: Part of an orphanage in Hulu Kelang, Selangor, was destroyed by fire last night.

A spokesperson from the Selangor Fire and Rescue Department said they received a report on the incident at 9.57pm, several minutes after the fire broke out.

No injuries or fatalities were reported in the fire which was believed to have started on the top floor of the three-storey building, he said.

The cause of the fire and total losses incurred are still being investigated, he added.

The number of orphans residing in the building is yet to be ascertained at press time.

Two fire engines from the Ampang Jaya and Pandan Indah stations were deployed to the scene.

- Bernama

Meraikan Majlis Pembukaan Rangkaian Butik Bak Tailor, Ukay <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 03:56 AM PDT

Hulu Kelang, 18 Mei 2013 – Saari telah diundang ke Majlis Pembukaan rangkaian terbaru Butik Bak Tailor yang beralamat di Ukay Boulevard, Jalan Ulu Kelang.

Saari di bawa meninjau hasil jahitan keluaran Bak

Saari di bawa meninjau melihat hasil jahitan keluaran Bak

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapa  lain turut dijual

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapan lain turut dijual

Jamuan ringan turut disediakan kepada pelanggan yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian kedai mereka

Jamuan ringan turut disediakan kepada tetamu yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian butik mereka

Meninjau Tapak Tanah Yang Dipohon Puan Bachan Kaur | Pusat <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2013 09:15 PM PDT

BachanKaur01

Puan Bachan menunjukkan lokasi tapak yang dipohon kepada Saari. Beliau telah menjaga kebersihan tapak ini sejak mulai mendiami rumahnya

Hulu Kelang, 7 Ogos 2013 – Saari telah meninjau tapak tanah tidak bertuan yang dipohon oleh Puan Bachan Kaur di Taman Hulu Kelang(dulu dikenali Ulu Klang Garden), dekat Zooview hari ini. Puan Bachan telah menetap di di taman ini sejak tahun 70-an dan berhasrat untuk memohon tanah yang terbiar di penghujung jalan rumahnya kepada Pejabat Tanah Gombak. Tinjauan ini merupakan langkah biasa yang dilakukan Saari untuk memahami keadaan di tapak sebelum menimbangkan sebarang sokongan.

BachanKaur02

Puan Bachan menunjukkan pelan pembangunan Taman Hulu Kelang yang berada di dalam simpanan beliau

kegagalan cerun - kajian kes di bukit antarabangsa, <b>hulu kelang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

Senarai Terkini Gelanggang Futsal Awam <b>di Hulu Kelang</b> | Pusat <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2013 02:33 AM PDT

Terdapat 10 buah gelanggang futsal awam di Hulu Kelang yang boleh digunakan bagi aktiviti sukan futsal. Kemudahan ini dibangunkan oleh kerajaan negeri melalui Pejabat Tanah Daerah Gombak, Majlis Perbandaran Ampang Jaya dan ada juga disumbangkan oleh Unit Penyelarasan Perlaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Belia dan Sukan.

Berikut merupakan senarai gelanggang Futsal awam yang terdapat di Hulu Kelang.

1. Rumah pangsa Taman Keramat AU3

Ketika Majlis Perasmian Gelanggang Futsal Rumah Pangsa Taman Keramat

Ketika Majlis Perasmian Gelanggang Futsal Rumah Pangsa Taman Keramat

2. Jalan AU3/29 Taman Sepakat AU3

3. Jalan AU1A/3E, Taman Keramat

Saari meninjau gelanggang futsal setelah dibaik pulih

Saari meninjau gelanggang futsal AU1A/3E setelah ianya dibaik pulih

4. Jalan AU1B/2 Taman Keramat Permai

Gelanggang futsal di AU1B dilengkapi kemudahan lampu

Gelanggang futsal di AU1B dilengkapi kemudahan lampu

5. Jalan AU4/11, Taman Seri Keramat Tengah

Gelanggang Futsal di Taman Seri Keramat Tengah

6. Jalan AU4/9, Taman Seri Keramat Tengah

Gelanggang Futsal AU4/.9

Gelanggang Futsal Jalan AU4/9

7. Jalan H1, Taman Melawati

Gelanggang Futsal di Dataran Anak Muda, Jalan H1 Taman Melawati

8. Jalan Bunga Ros, Kg Kemensah

Gelanggang Futsal di Kg. Kemensah

9. Lorong Napoh, Kg Klang Gate Baru

Gelanggang futsal Kg Klang Gate

Gelanggang Futsal Kg Klang Gate

10. Jalan Au2C/6, Taman Desa Keramat

Gelanggang futsal AU2C Taman Desa Keramat

Gelanggang Futsal AU2C Taman Desa Keramat

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Oct 2013 03:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 03:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Aug 2013 03:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 03:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jul 2013 03:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

kegagalan cerun - kajian kes di bukit antarabangsa, <b>hulu kelang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

Meninjau Tapak Tanah Yang Dipohon Puan Bachan Kaur | Pusat <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2013 09:15 PM PDT

BachanKaur01

Puan Bachan menunjukkan lokasi tapak yang dipohon kepada Saari. Beliau telah menjaga kebersihan tapak ini sejak mulai mendiami rumahnya

Hulu Kelang, 7 Ogos 2013 – Saari telah meninjau tapak tanah tidak bertuan yang dipohon oleh Puan Bachan Kaur di Taman Hulu Kelang(dulu dikenali Ulu Klang Garden), dekat Zooview hari ini. Puan Bachan telah menetap di di taman ini sejak tahun 70-an dan berhasrat untuk memohon tanah yang terbiar di penghujung jalan rumahnya kepada Pejabat Tanah Gombak. Tinjauan ini merupakan langkah biasa yang dilakukan Saari untuk memahami keadaan di tapak sebelum menimbangkan sebarang sokongan.

BachanKaur02

Puan Bachan menunjukkan pelan pembangunan Taman Hulu Kelang yang berada di dalam simpanan beliau

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved