ads

Isnin, 17 Februari 2014

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Wakil Shaklee <b>di</b> sekitar Kajang, <b>Semenyih</b> <b>...</b> - Ibu, hebat kan...

Posted: 13 Feb 2014 07:26 PM PST

Salam,
Bagi anda yang berada di sekitar Kajang, Semenyih, Beranang, Saujana Impian, Bandar Seri Putra dan Bangi, bolehlah dapatkan Shaklee daripada wakil saya Hasniza. Boleh call/sms/whatsapp: 012-30 55 841. Dapatkan Shaklee pada harga best beserta konsultasi percuma!

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Ceramah Anwar Ibrahim <b>di</b> Batu 10, Jalan <b>Cheras</b>, Kajang malam ini <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2014 03:08 AM PST

Rabu_12_febKAJANG 12 FEB: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan hadir ke Ceramah Perdana di Kompleks Penghulu Batu 10, Jalan Cheras, Kajang.

Ceramah yang akan bermula jam 8.30 malam ini turut menampilkan pimpinan Pakatan Rakyat peringkat nasional dan negeri.

Orang ramai di daerah Kajang dan kawasan sekitarnya dialu-alukan hadir beramai-ramai bagi mendengar penerangan dan maklumat terkini isu politik negara.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=59244

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Pengedar Shaklee <b>di</b> sekitar Cheras,<b>Ampang</b> | Hanis Healthy Life

Posted: 10 Feb 2014 09:21 PM PST

Assalamualaikum…

Nak dapatkan produk Shaklee di sekitar Cheras dan Ampang?

Memperkenalkan VitaMamaHafiz. Menariknya beliau memang dah cuba sendiri dan berpuas hati. Jom tengok sendiri testimonial Mama Hafiz ni

1546134_586445168108383_1027479541_n

Jadi, jika anda berada berhampiran boleh terus hubungi :

Boleh juga visit page beliau di VitaminMamaHafiz dan dapatkan konsultasi yang berterusan.

Ingin mencari pengedar berdekatan anda?

☎ Hubungi pengedar kami di seluruh Malaysia :http://healthy.babykawaiistore.com/hanis-amin-biz-partner/

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Older Post - Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0 - Blogger

Posted: 20 Jan 2014 07:00 PM PST


'NILAM' atau Nadi Ilmu Amalan Membaca merupakan penggabungan atau adunan semua aktiviti galakan membaca yang pernah dijalankan di sekolah dengan memberi pengiktirafan yang sesuai. Pelaksanaan program ini meliputi penilaian pembacaan yang berterusan sepanjang tahun dan markah dikumpulkan secara kumulatif sehinggalah mereka tamat persekolahan.
Program ini ialah satu usaha Kementerian Pelajaran Malaysia dengan matlamat untuk membina tabiat membaca di kalangan murid. Bahagian Teknologi Pendidikan ialah urus setia di Kementerian Pelajaran yang ditugaskan untuk menyelaras program ini.
Program ini telah mula dilaksanakan dengan Tahun Satu di sekolah rendah dan Tingkatan Satu atau Peralihan di sekolah menengah dengan rasminya pada 1999, melalui Surat Pekeliling Ikhtisas Kementerian Pelajaran Malaysia Bil.13/1998: Program Membina Tabiat Membaca bertarikh 22 Mei 1998.




















12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Pelajar Uitm Mati Lemas <b>di Jeram</b> Linang | gilahot - Busuk.org

Posted: 25 Jan 2014 03:27 AM PST

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 2,583
Widget Aktif : 3,549
Banner Aktif : 4,928

Domain Dibenarkan: 8,477
Jumlah Artikel : 505,784

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2014 03:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 03:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2014 03:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Dec 2013 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 03:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Aug 2013 03:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ketua Wanita UMNO <b>Jenjarom</b> 1 maut kemalangan | Malaysia Edition

Posted: 11 Jun 2013 10:10 PM PDT

KUALA LANGAT – Hasrat Ketua Wanita UMNO cawangan Jenjarom untuk membuat pemeriksaan darah di Klinik Kesihatan Jenjarom di sini tidak kesampaian apabila dia maut selepas motosikal yang ditunggang dirempuh sebuah motosikal lain kelmarin.

Nor Asmah (kanan) bergambar bersama menantu dan cucunya, pada hari berkempen sempena pilihan raya lalu di Kampung Jenjarom, Banting. Foto -BH

Dalam kejadian pada pukul 7.30 pagi di hadapan Klinik Kesihatan Jenjarom itu, Nor Asmah Paniti, 52, yang menunggang motosikal Modenas seorang diri dilanggar dari belakang oleh motosikal jenis EX5.

Penunggang motosikal EX5 ialah seorang remaja lelaki berusia 18 tahun.

Kejadian itu dikatakan berlaku ketika Nor Asmah mahu membelok ke kanan untuk masuk ke kawasan klinik kesihatan.

Akibat rempuhan kuat, Nor Asmah terjatuh daripada motosikal menyebabkan kepalanya cedera parah manakala kaki dan tangan kanannya patah menyebabkan dia tidak sedarkan diri.

Mangsa kemudiannya disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam di Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang (HTAR) selepas 14 jam menerima rawatan.

Remaja terbabit pula patah tangan kiri selain mengalami luka-luka di badan dan dirawat di Hospital Banting.-kosmo

Aku Budak Telok: Mari Kenali Sejarah TPG: Telok, Kampung Medan <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 08:32 AM PDT

Salam buat kengkawan semua. Apa khabar waris
 (warigh, kata orang Nogori Sembilan)? Moga-moga sihat semua..
Sebut pasal warigh, teringat aku lagu rapper Negeri Sembilan tu...
 (Aku tukar sikit liriknya)

                                    Melayu Telok..where you at?

                                    Jawa Sijangkang...where you at?,
                                    Melayu/ Jawa  Kg. Medan...where you at?,
                                    Jawa Kebun Baharu...where you at?
                                    Jawa Jenjarom...Where you at?
                                    Sakai Telok Gonjeng...where you at?
                                    Semua ada berapa?
                                    Beribu-ribu. (Hahaha...Amekkau!)

Sebut pasal Telok Panglima Garang, sebenarnya kita bercakap pasal

 kampung dan mukim menggunakan nama yang sama. Mukim Telok ini 
terletak dalam daerah Kuala Langat. Di dalamnya ada banyak kampung
 tradisional, kampung baru dan taman-taman perumahan yang sedang 
rancak naik macam cendawan lepas hujan. Aku sengaja masukkan
 dalam entri ini sejarah kg. Jenjarom.Walaupun Jenjarom berada dalam
 mukim yang lain ( Mukim Tanjong Dua Belas), namun hubungan erat 
penduduk telah terjalin sejak sekian lama. Dulu klinik kerajaan, dewan 
orang ramai, ,balai polis, pejabat pos hanya ada di Sg. Jarom. 
Jadi, Jenjarom penting bagi orang-orang di Telok.

 Korang tengok jer peta di bawah ni, korang akan get the picture,

 kata cikgu omputeh aku dulu.


Jadi, hari ini, aku nak bawa tuan-tuan, puan-puan, adik kakak ke mukim kami
 yang tercinta ini. Bukan citer pasal lanskapnya, tapi sejarah gemilangnya.
 Semoga anak-anak dapat belajar asal usul tempat tumpah 
darah datuk nenek , ayah emak kamu sekalian. Begini ceritanya.....

Kampung Telok Panglima Garang

Nama asal Kampung Telok Panglima Garang adalah Nibong Dengkil
 dan terletak di telok sungai di mana didiami oleh kaum orang asli.
 Disebabkan kedudukannya yang strategik, ramai pedagang-pedagang Aceh
 datang dan mula membuat penempatan di hilir sungai sehingga kawasan
 tersebut dipanggil Beting Pak Aceh.
Apabila segolongan mereka mengetahui bahawa terdapat Orang Asli
 tinggal di Nibong Dengkil, maka pedagang Aceh ini mudik ke hulu 
untuk mengambilalih dan menguasai Nibong Dengkil. Sewaktu itu terjadi
 pergaduhan di antara mereka dan menyebabkan Orang Asli melarikan diri
 ke Bukit Tampoi di Dengkil. Di sepanjang perjalanan Orang Asli
 yang menyusuri sungai hingga ke Bukit Tampoi, Dengkil mereka telah
 berpesan kepada penduduk yang ditemui dengan kata-kata :

"JAGA BAIK-BAIK DI TELOK ADA PANGLIMA GARANG"


Sebagai bukti terdapat penduduk di kalangan penduduk asli di Bukit Tampoi, 

Dengkil mendakwa dan mengaku bahawa mereka berasal dari Telok 
dan menetap di sini setelah dihalau oleh pedagang Aceh yang 
amat handal dan garang. Begitulah asal-usul nama
 Kampung Telok Panglima Garang manakala
 lambang harimau diambil di atas keberanian dan sifat pedagang Aceh 


Kampung Sijangkang
Kampung Sijangkang merupakan salah satu kampung yang terletak
 di daerah Kuala LangatSelangorMalaysia. Kampung Sijangkang
 terletak lebih kurang 12 km dari arah Klang ke Banting di Kuala Langat. 
Pusatnya pekan Sijangkang.Nama Sijangkang berasal dari sejenis pokok
 yang menyamai pokok getah. Ia adalah sejenis pokok hutan yang
 menyebarkan biji-biji dengan cara ltupan sendiri.
 Nama pokok itu adalah pokok Jangkang. Pokok ini terdapat di
 sebahagian tempat di Indonesia.
Masih berkaitan dengan pendapat pertama juga. Pokok Jangkang itu mati
 di sebuah anak sungai yang kemudiannya diberi nama sungai Jangkang
 iaitu anak Sungai Langat. Dalam bahasa Cina, mati disebut 'si'.
 Maka timbul nama 'Si Jangkang' yang akhirnya bertukar menjadi 'SIJANGKANG'.
Adalah dianggarkan kampung ini mula dibuka dalam lingkungan tahun 1907.
 ia diteroka dari arah Sungai Jangkang. Sebahagian dari penduduk kampung
 ini adalah berasal dari Indonesia iaitu Pulau Jawa, manakala yang
 lainnya berasal dari kampung-kampung lain yang lebih lama dibuka
 seperti Kampung Beting Tengah dan Kampung Pendamar.
 Mereka mendarat dari Sungai Jangkang dari pengkalan-pengkalan kecil
 yang terdapat di tepi sungai. Ini bermakna kampung Benting Tengah
 dan Kampung Pendamar adalah lebih tua dari Kampung Sijangkang.
Tanah perkuburan yang pertama terletak hampir dengan sungai dan
 ketika ini dipercayai sudah terhakis oleh air sungai tersebut. Wakaf perkuburan
 yang ada sekarang asalnya adalah tapak masjid lama 
dan Sekolah Melayu lama (dibuka pada tahun 1911).Pada masa dulu tanah dari
 tepi sungai hingga ke perkuburan sekarang adalah di bawah Geran Bebas
 (Geran Putih) iaitu boleh dibeli oleh orang asing. Peneroka Kampung Sijangkang
 yang awal menjualnya kepada orang Cina untuk menambah pembiayaan
 menunaikan fardhu haji. Sebab itulah hingga sekarang, orang Cina
 masih mempunyai kebun di situ. Bagaimanapun dalam lingkungan tahun 1925,
 ada beberapa sekatan dan pindaan kanun tanah dari Geran Putih ke Geran Merah. 

Pada tahun 1930-an, kemudahan asas iaitu jalan raya mula dibina 

menghubungkan satu tempat ke satu tempat. Pekan (kedai-kedai termasuk pasar)
 Kampung Sijangkang yang awal adalah terletak di Batu 8
 (jaraknya 8 batu dari Klang = 12.8 km). Kemudian selepas zaman darurat,
 selepas orang-orang Cina dipindahkan ke kampung-kampung baru,
 Pekan Kampung Sijangkang dipindahkan ke Batu 1. 
Tanaman hasil utama di Kampung Sijangkang ketika itu ialah getah dan kopi.
Pulau Carey
Pulau Carey merupakan sebuah pulau yang terletak di dalam negeri Selangor,
 Malaysia. Ia terletak di selatan Pelabuhan Klang dan utara Banting.
 Pulau Carey merupakan pulau lembangan mendatar yang besar
 terletak di daerah Kuala Langat, Selangor, Malaysia. Walaupun secara teknikal 
ia merupakan sebuah pulau, namun pada hakikatnya tanah pulau ini 
hanya dipisahkan dari tanah besar disebabkan oleh kehadiran Sungai Langat
 diantara keduanya. Pulau Carey mendapat nama dari seorang pegawai British
 yang juga merupakan pengusaha ladang kopi dan getah bernama Valentine Carey,
 beliau dilihat arif dalam aktiviti pertanian dan kesuburan tanah pertanian yang
 telah digunakan melebihi 100 tahun. Pulau Carey juga pernah dikenali dengan
 nama seperti Pulau Bangsar dan Telok Gonjeng

Pulau Carey cukup sinonim dengan kewujudan penempatan awal

 masyarakat Orang Asli, Mah Meri yang terkenal di Malaysia.
 Mah Meri merupakan salah satu dari 18 buah puak Orang Asli
 yang wujud di Malaysia. Jarak Pulau Carey dengan bandaraya Kuala Lumpur 
ialah sekitar 50 kilometer. Di sini terdapat enam buah penempatan
 masyarakat Mahmeri iaitu di Kampung Sungai Judah, Kampung Bumbun, 
Kampung Sungai Rambai, Kampung Kepau Laut, Kampung Sungai Jugra
 dan Kampung Sungai Kurau (Shaiful Bahri Md. Radzi, 2002a).
Komuniti Mah Meri di sini cukup ramai bilangannya mencapai 1400 orang,
 yang terkenal dalam aktiviti pembuatan boneka kayu dan topeng.

Kampung Jenjarom

Menurut catatan sejarah, Kampung Jenjarom mula diterokai oleh
 sekumpulan orang Melayu pada tahun 1926 bersamaan 1346 Hijrah
 dalam Kalendar Islam. Kumpulan peneroka kebun ini diketuai oleh 
Tuan Haji Masrek Haji Narang yang juga berketurunan Banjar.
 Pada asalnya, tanah di Kampung Jenjarom hanya diusahakan
 sebagai kawasan perkebunan. Antara tanaman yang mereka usahakan
 ialah nanas, pisang, ubi kayu dan banyak lagi. Setelah selesai berkebun, 
kumpulan peneroka ini akan pulang ke rumah masing-masing yang
 terletak berhampiran Kampung Jenjarom seperti di Sungai Jarom,
 Sungai Buaya dan Kampung Sijangkang.
Jenjarom dibahagikan kepada dua kawasan, iaitu Sungai Jarom
 dan Kampung Jenjarom. Nama Kampung Jenjarom berasal dari sejenis
 tumbuhan yang dikenali sebagai Rumput Purun. Pada masa dahulu,
 rumput ini banyak tumbuh di sekitar kawasan Kampung Jenjarom. 
Bentuknya yang tirus, tajam dan tersusun seperti jarum memberi ilham
 kepada peneroka kampung untuk menamakan kampung ini sebagai
 Kampung Jenjarom.
 Ia dibahagikan mengikut kawasan-kawasan tertentu, bermula dari
 Kawasan Satu hingga Kawasan 12. Setiap kawasan ditandakan 
dengan sebuah papan tanda.




:: CIKGU NORAZIMAH ::: Video Lagu RAYA <b>di</b> KAMPUNG <b>JENJAROM</b>

Posted: 03 Aug 2013 06:43 PM PDT


Mood RAYA semakin menjadi-jadi kebelakangan ni ! Dalam duk layanz lagu raya, tiba2 terjumpa videoklip lagu baru dari artis baru seperti iamNEETA, Najwa Latif, Deanna Hussin & Mimie Haris. Yang SPECIAL nyer video ni dibuat di KAMPUNG JENJAROM tau. Kampung En. Arep tu ! Tiap2 minggu Cikgu Norazimah balik kampung, tak tahu lak ada artis wat videoklip. Tup..tup..kuar kt youtube ! Tu pon anak sedara yang tag kan video tu, kalau tak, memang tak tahu ler..hehe
Cikgu Norazimah tertanya-tanya gak, nape le dorang tak wat shooting kt umah mak mertua yer, lagi old skul tau umah mak mertua Cikgu Norazimah ni. Kalau tak, boleh ler glamer kejab ! Ahaks...

~ Rumah klasik dibuka untuk shooting drama/filem ! Sila PM Cikgu Norazimah yer..hahahaha ~
[p/s: pengsan kalau bapak mertua baca entry ni.. nth paper menantu sorang ni ! wink ]

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


PerisikRimba: MP <b>Kapar</b> Manivanan Pick up Slow!!! Ada Hati Nak <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2014 04:35 PM PST



Puak-puak pembangkang masih terus dengan penyakit lama memfitnah dan memutarbelit fakta serta mencedok separuh-separuh kenyataan yang diucapkan oleh pihak kerajaan. Terbaru Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD), Tan Sri Syed Hamid menjadi mangsa penyewelan maklumat oleh juak-juak pembangkang ni. Memang sewel dorang ni!

Dah tu si MP Kapar pun boleh ikut sewel cedok separuh-separuh maklumat tanpa meneliti dan memahami keseluruhan kenyataan yang disampaikan oleh Syed Hamid berkaitan isu tambang bas sekolah ini. Dengan mudah menuduh SPAD menutup sebelah mata dalam menangani kenaikan tambang ini.



Untuk makluman, Persekutuan Persatuan Bas Sekolah Malaysia (PPBSM) telah berkeras untuk menaikkan tambang sebanyak 40%. Sedangkan pihak SPAD tidak mengeluarkan sebarang kelulusan di atas kenaikan ini.

Maka mulalah timbul rungutan di kalangan ibu bapa yang terpaksa membayar caj tambang bas sekolah tinggi. Rungutan tersebut terus berlegar di alam siber tanpa sebarang tindakan susulan oleh ibu bapa murid dengan membuat aduan kepada SPAD.

Susah ke nak buat Aduan SPAD ni? Cuba kita lihat langkah-langkah buat laporan.

1- Angkat telefon dail 1 800 88 7723
2- Ikut arahan sistem suara dan buat aduan

Aduhai.. tak sampai 3 langkah pun nak buat aduan. Perisik ingatkan kena jawab soalan Fizik atau Quantum Matematik dulu baru boleh buat aduan dengan SPAD ni. Jadi di sini soalan yang sepatutnya ditanya adalah apa alasan ibu bapa untuk tidak membuat aduan sebenarnya???

Nilai sendiri, cara nak buat aduan pun mudah, menelefon adalah yang paling umum. Kalau ibu bapa tu IT savvy rasanya boleh melawat sendiri laman http://www.spad.gov.my/ms/hubungi-kami/maklumbalas untuk melihat cara membuat aduan yang lain.

Di sini perlu kita ingat, bila ingin membuat pendakwaan terhadap persalah beberapa perkara akan di bawa ke badan kehakiman untuk kegunaan perbicaraan. Bahagian ini selalu kita ambil mudah sedangkan sistem kehakiman memerlukan pihak pendakwa menyediakan laporan, bukti, saksi dan sebagainya bagi mengukuhkan kes sebelum menjatuhkan hukuman. Adakah MP Kapar tak tahu atau sengaja mengaburi fakta ini dikalangan rakyat.

Kalau peringkat pertama iaitu membuat laporan pun tak lepas. Bermakna tiada kes boleh difailkan di badan kehakiman untuk membicarakan pengendali bas yang sewenang-wenangnya menaikkan tambang. Sebabnya tiada laporan. 

Jadi apa sebenarnya masalah disini? Masalahnya adalah SIKAP ibu bapa itu sendiri. Kalau mereka sendiri enggan membuat laporan dan teruskan juga membayar kepada pengendali Bas Sekolah dengan tambang tinggi. Tidak mungkin pendakwaan dapat dilaksanakan.  Itulah perkara yang disentuh oleh Syed Hamid, iaitu mengenai "SIKAP".

Tuduhan MP Kapar bahawa SPAD hanya berusaha mengatasi kerugian pengusaha bas sekolah adalah tidak melihat kepada konteks keperluan kedua-dua belah pihak.

MP Kapar hanya melihat ibu bapa murid sebagai rakyat yang sengsara dalam kenaikan tambang. Sedangkan siapa pula yang membela nasib pengendali bas sekolah yang juga RAKYAT dan perlu menjaga makan minum keluarga mereka apabila tambang tidak dinaikkan.

Itulah pembangkang, membuat tuduhan membuta tuli hingga sanggup menyisihkan nasib sebahagian rakyat yang lain. Adakah MP Kapar pergi bertanya pendapat para pemandu bas sekolah?

Sebab itu awal-awal SPAD mengatakan perlu kajian terperinci bagi mengambil kira faktor kedua-dua belah pihak (ibu bapa dan pengendali bas sekolah) supaya keputusan menang menang dicapai. Barulah PENYELARASAN harga dapat dilaksanakan dengan jitu.

Mengenai harga diesel -> MP Kapar dengan mudah cakap bagi subsidi. Soalnya bagaimana subsidi itu hendak diagihkan kepada golongan sasaran seperti pengendali bas sekolah sahaja? Perisik nasihatkan MP Kapar kaji mengenai sikap penerima-penerima subsidi golongan sasaran seperti petani dan nelayan..

Cuba bayangkan bagaimana pula keadaanya jika subsidi sebegini diperkenalkan pula kepada pemandu bas yang berjumlah lebih 20,000 buah di Malaysia.

Dari maklum balas yang diterima, pengendali bas sekolah bukan sahaja menyentuh kepada harga diesel. Mereka turut mengadu mengenai harga alat ganti untuk kenderaan mereka turut meningkat mahal. Apakah MP Kapar nak cadangkan bagi subsidi untuk alat ganti pula???

Kesudahannya nanti, jika industri pengendali bas sekolah terima subsidi itu ini. Adakah MP Kapar tidak tefikir pengendali industri lain seperti bas awam, feri, teksi dan lain-lain juga akan tuntut perkara yang serupa?

Perlu diingat mencari penyelesaian terbaik dalam sesuatu permasalahan tidak boleh sekadar bersandarkan Common Sense. Banyak fakta, maklumat analisis serta maklum balas telah kita ketepikan bila berlandaskan Common Sense semata-mata.

Jadi ternyatalah apa yang MP Kapar utarakan dalam penulisan beliau hanyalah ZERO LOGICAL SENSE.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 11:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>di Beranang</b> Semenyih Selangor

Posted: 23 Dec 2013 01:17 AM PST

  • Sebuah rumah teres 2 tingkat end lot
  • Mempunyai parking yang selesa dijadikan homestay di kawasan beranang yang juga bersebelahan dengan Pelangi Semenyih

Lokasi berdekatan Homestay di Beranang Semenyih Selangor :

  • Kajang, Bangi, Semenyih, Bukit Broga, Sungai Tekala, Putrajaya, Cyberjaya Nilai, Mantin, Pajam

Lebuhraya:

  • SILK, KESAS dan lebuhraya Cheras-Kajang

Institusi Pendidikan Berhampiran Bandar Tasik Kesuma:

  • Kolej Professional MARA Beranang
  • Kolej Kemahiran Tinggi MARA Beranang
  • UNIVERSITI NOTTINGHAM
  • UKM Bangi
  • UPM Serdang
  • Kolej Tunku Jaafar

Kemudahan Homestay di Beranang Semenyih Selangor :

  • Pasaraya The Store
  • Klinik kesihatan
  • Restoran
  • Kedai Motorsikal Berkuasa Tinggi
  • Pusat Servis Kereta dan Aksesori
  • Kedai Buku
  • Kedai Komputer dan Cybercafe
  • kfc
  • Pizza hut
  • Tesco Semenyih

igotravel

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Cherita AyueJean : Bersantai <b>Di</b> Sungai Sendat, <b>Ulu Yam</b>

Posted: 15 Jan 2014 12:00 AM PST


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA
Semalam AJ meluangkan masa dengan kawan-kawan berpiknik....
Sebelum subuh tu, kami ke NSK dulu... Beli barang-barang untuk BBQ....
Malam tu pulak memang bermalam kat rumah kawan AJ kat Selayang.. 
So memang dekat sangatlah kan dengan NSK....
Balik NSK, prepare ape yang patut....
Marinate bahan-bahan untuk BBQ semualah....
Tapi terus terang, AJ tak tolong pun... Sebabnya AJ terlelap....
Letih dan mengantuk sangat..
Sorrylah ye kengkawan..... Kihkihkih..... =P
Memula kitorang berhajat nak pegi Sungai Kedondong....
Bila dah sampai sana, tutup pulak sebab ada kes kencing tikus....
So kami bertukar haluan ke Sungai Sendat...
Nasib baik tak jauh pun jarak kedua-dua sungai tu....
Kalau tak BBQ tepi jalan je la gamaknya......
Sampai je sana, macam biaselah bentang tikar semua...
Lepas dah susun semua, apa lagi... BBQ time la!!!
Untunglah ada import chef kan... So AJ bahagian QC je la kot...
Dah settle semua, apa lagi......
Makan, terjun sungai dan makan lagi sampailah ke petang......
Okay bagi sesiapa yang tak penah pegi, Sungai Sendat ni terletak di Ulu Yam....
Perjalanan dari KL makan masa lebih kurang 45 minit....
Rasenya kalau google pun banyak details mengenai tempat ni....
Kawasan ni memang sesuai untuk bawak keluarga beriadah....
Tenang, bersih dan terjaga rapi serta jauh dari hiruk piruk kota..
Dilengkapi kemudahan tandas dan surau....
Tapi tandas dia takdelah besar mana.... Kalau pegi weekend kene beraturlah nak guna tandas..
AJ sarankan korang bawak khemah... Senang nak salin pakaian..... =D
Sayangnya, AJ lupa pulak nak amik gambar kawasan sekitar....
Next time kalau AJ pegi lagi, AJ tepek gambar ek.....
Dah banyak sangat ni AJ menaip...
Jom layan gambar kitorang kat sana.......
Cik Puan tanah fefeeling Ariana Rose kononnya....
Such a Drama Queen.... Ini semua POYO!
P/s : Curi masa jap......

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


KHIDMAT <b>MERU</b>: Kuliah subuh <b>di</b> Masjid Assyariff <b>Meru</b>.

Posted: 09 Feb 2014 07:47 PM PST



Yb Kumpulan 52 menyampaikan kuliah subuh di Masjid Assyariff Meru. Dr Rani menyampaikan Tafsir Surah Al Qalam Ayat 17 hingga 33 yg menceritakan azab Allah kpd orang2 kaya di Yaman dgn membakar kebun2 tanaman mereka yg luas yg masih diabadikan sampai sekarang sebagai peringatan Allah Rabbul Izzah terhadap mereka yg kaya dan berpengaruh tetapi menghalang hak orang miskin serta tidak menjalankan amanah yg dipikulkan keatas mereka. Naa'uuzubillahi min zaalik.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


prk <b>kajang</b> .. ribuan rakyat tempatan datang <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 14 Feb 2014 05:49 AM PST


Ribuan rakyat tempat bersesak-sesak datang ke suatu rumah terbuka sambutan tahun baru Cina 2014 Peringkat Kajang malam ini di Sg Chua sambil mendengar penerangan dari DSAI calon PKR/PR PRK DUN N25 Kajang.

Dari sambutan yang diberikan memang nampak amat jelas sekali sokongan rakyat kajang kepada calon KEADILAN/PR PRK Kajang, DSAI cukup-cukup mengerunkan UMNO/BN.

Turut hadir ialah Dato' Menteri Besar Selangor merangkap Pengarah Pilihanraya KEADILAN PRK Kajang Tan Sri Abd Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap ADUN Bukit Lanjan YB Elizabeth Wong.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


krisis air <b>kuala langat</b> dan kes pkns - abdullah sani <b>...</b> - Blogger

Posted: 08 Feb 2014 06:31 PM PST



OLAK LEMPIT, Ahad 8Rabiulakhir 1435 -  Semalam Penulis banyak terjumpa sepanjang jalan ke Bukit Changgang BERSERAKAN dengan tong-tong air pelbagai warna berlonggokan di tepi jalan dan ke adaan yang sama juga berlaku di Kampung Olak Lempit dan dalam Fb semalam penulis jelas katakan tentang ketiadaan air di Kuala Langat. Hari ini penulis muatnaikan "KRISIS AIR KUALA LANGAT - APA TINDAKAN ABDULLAH SANI? dalam blog ini untuk mereka berlaku JUJUR dalam pentadbiran bukannya "MEMBELASAH" orang terdahulu. KRISIS AIR KUALA LANGAT ADALAH SATU KEGAGALAN KERAJAAN SELANGOR.
AKU RAKYAT MARHAIN - Aku bukan orang POLITIK, tapi Aku tahu tentang Politik, Kuasa dan Duit. Aku juga tahu tentang KEIHLASAN dan KEIMANAN. Masalah air ni masalah SEMUA...dari Sultan, PM, KETUA PEMBANGKANG, MB dan RAKYAT. Nak tanya KENAPA YANG DUK HALANG SANGAT TAK BAGI BUAT LANGAT DUA?. Keadaan BEKALAN AIR BERSIH di Selangor ni dalam keadaan KRITIKAL. Air ada....tapi CUKUP-CUKUP dengan "PERUMAHAN YANG ADA"(2012), ini bererti tiada "BEKALAN AIR BERSIH SIMPANAN" dan BAGAIMANA dengan PERUMAHAN yang di bena selepas TAHUN 2013? Ni nak beri tahu seluruh rakyat Malaysia, Dah 3 hari BERATUS RIBU ORANG di KUALA LANGAT dan beberapa daerah di Selangor yang TIADA BEKALAN AIR....saya ulangi TIADA BEKALAN AIR. Berapa banyak yang tak MANDI WAJIB dalam 3 hari ni.......Jika dah BENGONG sangat jangan duk tunjuk PANDAI dan jadi PEMERINTAH.
Like ·
Di atas adalah masalah air, bagaimana pula dengan kisah "PEMECATAN PEGAWAI PKNS?". Kegagalan demi kegagalan semakin nyata dan ia berlarutan dengan pelbagai KRISIS di dalam KERAJAAN sendiri. Mangsanya adalah rakyat. Semua kejadian ini adalah kerana tiada ke Ikhlasan dari pemerintahnya. Jom lihat apa yang berlau ini.....

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved