ads

Sabtu, 2 Februari 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


himpunan rakyat <b>di semenyih</b> setanding dengan <b>...</b> - pasjementah

Posted: 13 Jan 2013 06:42 AM PST


Gua tengok gambar himpunan di Semenyih...orang ramai menyerbu lori yang agih beras.., teringat gua gambar gambar rakyat miskin di Eutopia yang kebuluran. Tiap kali misi bantuan makanan sampai, begitulah suasananya..macam kat Semenyih tu. mereka serbu lori yang agih bantuan beras kerana mereka tu miskin, tak ubah macam penduduk di Eutopia atau pelarian Rohingya.

Tapi penduduk penduduk tu warga Malaysia..bernaung bawah kerajaan UMNO BN yang berkuasa sekian lama, tapi masih miskin tak ubah macam penduduk di Africa. Nampak sangat UMNO BN ni hanya layan rakyat macam mereka mereka di Eutophia...hulur bantuan bila mahu perkuda mereka mereka itu.

Kalau gambar serbuan orang ramai ke lori bantuan beras tu di siar di media luar negara, pasti ramai menyangka itu di Africa atau mana mana tempat yang melarat dan miskin.

Megah kah orang orang Semenyih?. Seronok kah Najib dan UMNO BN ?

Tanpa beras, tanpa duit poket dan tanpa makan minum.....ratusan ribu rakyat hadir di Stadium Merdeka. Kalau gua PM Najib..dah lama saya pakai topeng tutup muka...maluuuuu !

Itu pun pencacai UMNO BN nak bermegah lagi?????

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Perkhidmatan Catering <b>Di Cheras</b> Jaya - Pelangie Petang Catering <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2012 09:04 AM PST

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Pelangie Petang Catering menerima semua tempahan untuk Majlis Hari Jadi, Cukur Jambul, dan macam-macam lagi. Perkhidmatan ini menyediakan tempahan seperti Kuih Muih, Pulut Panggang, Rojak Buah, Lauk-pauk, Mihun, Mee, Biskut, Kek, Pelbagai jenis Nasi dan banyak lagi..

Antara hidangan yang boleh ditempah adalah :










Dan banyak lagi.. Jika berminat membuat tempahan anda boleh hubungi
As - 017-6953657 atau Dc - 019-4453980.

Alamat Catering ini adalah No 14 Jalan 12/6 Taman Cheras Jaya, 43200 Kajang, Malaysia.

Anda juga boleh like facebook page Pelangie Petang catering untuk melihat dan menempah hidangan-hidangan di atas dan banyak lagi.

Terima kasih..salam dari pantai timur.

Jom Layan..!!!: Detik Cemas Percubaan Bunuh Diri <b>Di Cheras</b>

Posted: 27 Dec 2012 05:51 AM PST

Kongsi Di Pesbukhttp://i.imgur.com/NzbEt.jpg
Kecekapan anggota bomba telah berjaya menyelamatkan seorang wanita warga Vietnam yang cuba membunuh diri .
Sebelum itu wanita tersebut telah bertindak mengelar kedua belah pergelangan tangannya.
Peristiwa cemas juga telah disaksikan oleh penghuni sekitar dan orang awam.
Balai terlibat ialah BBP Pudu,Unit RIM dan EMRS serta Jentera TTL Magirus dari BBP Hang Tuah.
Bomba bertindak memasang beg udara sebagai persediaan mengelakkan kecederaan teruk pada gadis itu sekiranya dia terjun.
Ketika dia leka berbual-bual dalam usaha memujuk, pihak bomba bertindak menariknya ke dalam rumah.
Bagaimanapun belum dipastikan punca dan sebab mengapa wanita itu mengambil keputusan untuk membunuh diri.
Syabas kepada semua mereka yang terlibat dalam menangani situasi cemas tersebut!
(Foto Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia)

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Jari Intanku..: KEKEDIAMAN HAIRE ISKANDAR <b>DI SALAK TINGGI</b> <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2013 06:08 PM PST

 Assalamualaikum,
Pada hari Khamis yang lepas sempena cuti Maulidur Rasul, Kak Intan dan suami kerumah Haire Iskandar, rakan yang sama sama minat dengan barang2 decor ala Inggeris diSalak Tinggi Sepang. Malam tu Haire dan isterinya ada membuat sedikit majlis kesyukuran dan juga sambutan hari lahir anak kedua nya Dania yang ke2 tahun.

Macam macam yang dihidangkan malam tu, tapi tak sempat ak ambil gambar semua, sebab tetamu Haire agak ramai diluar dan dalam khemah yang dipasang. Jadi Kak Intan dan suami duduk dibahagian dalam rumah nya...sambil sambil tu mata memandang barang barang hiasan rumah Haire. Haire ni peminat English Vintage, cantek susun atur rumah nya seronok Kak Intan tengok.
 Sempat juga suami Kak Intan snap gambar di dining area nya ni...kemas dan tersusun semua barang2 nya  Zoom kat dalam almari kaca yang kat hujung tu...wahhh koleksi pinggan mangkuk kegemaran Haire...bukan main cantek lagi.. Yang ini pula pinggan tergantung cantek sebagai hiasan disekeliling ruang makan rumah Haire.

Bila kat luar dah reda dari tetamu yang ada, Kak Intan dan Nik  Evelyn duduk diluar pula menjamu selera....diluar bertemu pula dengan Nik Norzarina dari Taman Setiawangsa...uishhh Nik ni juga peminat yg sama macam kami bertiga juga he..he... bila dah bertemu duduk semea..apa lagi mesti kisah decor Inggeris yang dicerita kan menjadi topik utama...

Saudara Haire Iskandar yang berkopiah putih tu...ta sempat nak ambil gambar ramai2 sekali..maklumlah Haire busy sangat malam tu.

Masa baru2 sampai rumah Haire..sempat juga tinggalkan ucapan kat sini untuk birthday girl Dania...entah apa yg Kak Intan coretkan disitu main tulis aje... dan masa dalam rumah Haire sempat posing kat dining area nya... he..he...orang sibuk makan makan kita sibuk posing kan. 


Ok dulu ya... Kak Intan mengundurkan diri terlebih dahulu, nanti kita jumpa dientry seterusnya. Wassalammmmm.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kerajaan <b>Negeri Selangor</b> Gagal Batal Saman 2,020 Ibu Tunggal.

Posted: 22 Jan 2013 09:12 PM PST

alt

 

SHAH ALAM 23 Jan. - Mahkamah Tinggi menolak permohonan Kerajaan Negeri Selangor dan Menteri Besarnya, Tan Sri Khalid Ibrahim untuk membatalkan saman 2,020 ibu tunggal di sini hari ini.

Keputusan telah dibacakan Hakim Datuk Yaacob Mohamad Sam setelah mendengar hujah dari pihak peguam, Vishal Kumar yang mewakili pihak defenden dan Azyan Alia Yusof bagi pihak pemohon.

Hakim juga memutuskan  perkara itu kerana mendapati plaintif mempunyai asas untuk membuat tuntutan itu.sebagaimana terkandung pada manifesto Pilihan Raya Umum ke 12 (PRU12)  lalu.

Susulan keputusan tersebut, pihak mahkamah mengarahkan pihak defendan memfailkan penyataan pembelaan dalam tempoh 14 hari dari tarikh hari ini.

Isu ini mula dibangkitkan pada bulan November tahun lalu menerusi fail saman yang dikumpulkan seramai 2,020 ibu tunggal terhadap kerajaan negeri Selangor menuntut tunggakan RM10.9 Juta ekoran kegagalan menunaikan janji memberi elaun kepada semua ibu tunggal di Selangor seperti yang dijanjikannya dalam manifesto PRU12.

Ianya disusuli dengan demonstrasi sekumpulan ibu tunggal di hadapan bangunan Kerajaan Negeri Selangor bagi tersebut turut menyerahkan memorandum berkaitan tuntutan tersebut kepada Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri, Rodziah Ismail.

Mereka menamakan kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat sebagai defendan pertama dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim selaku Ketua Eksekutif kerajaan negeri sebagai defendan kedua.
 

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Taiping Mali: Billboard Turunkan Harga Kereta <b>di Ampang</b> oleh YB <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2013 04:02 PM PST


Zuraida dan Azmin nak harga kereta turun sebab mereka boleh beli lebih banyak kereta untuk hobi mereka.
Sekarang Azmin Ali dan adik beradik Shamsidar memiliki koleksi kereta mewah yang harganya berjuta-juta ringgit.

KERETA MILIK AZMIN DAN IPAR DUAI

1 MALAYSIA: Gambar Suasana Majlis PM <b>Di Ampang</b>....Lautan <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 11:00 PM PST

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Dosa PAS: Khatib Doa Hancur UMNO <b>Di Batang Kali</b> Cetus <b>...</b>

Posted: 24 Nov 2012 09:02 PM PST

November 25, 2012   ·   69 Comments

er.jpg-746693

Masih lagi terngiang-ngiang di gegendang telinga suara-suara sumbang sekelompok umat yang mengaku Islam sedang mendoakan kehancuran sekumpulan lagi jemaah Islam hanya kerana mereka berbeda fahaman politik.

Meskipun dikritik oleh pelbagai pihak, termasuk Majlis Fatwa Kebangsaan dan Mufti-Mufti di seluruh negara, kumpulan yang bergelar PAS itu tetap mempertahankan isi kandungan doa mereka itu melalui fatwa Mursyidul Am mereka yang bernama Nik Aziz Nik Mat.

Sehingga kini, pengguna laman-laman sosial seperti Facebook, Twitter dan Instagram yang beragama Islam semakin nyaring bersuara menempelak tindakan PAS yang tidak bertamadun itu.

Namun seperti biasa, juak-juak pejuang siber PAS tetap juga "menghalalkan" tindakan mazmumah tersebut meskipun berdepan dengan firman Allah SWT dan hadis Rasulullah SAW yang jelas bertentangan dengan tindakan PAS pada Muktamar parti itu yang ke-58 baru-baru ini.

Saya tidak pasti apa mahu PAS melalui doa tersebut. Namun apa yang saya pasti ialah tindakan PAS itu telah mengundang kesan buruk yang amat sangat kepada rakyat negara ini, khususnya di kalangan umat Islam.

Pada Jumaat lalu misalnya majoriti jemaah di sebuah masjid di Batang Kali telah menurunkan tangan dari menadah doa ketika khatib masjid itu menutup khutbah dengan doa meminta kehancuran UMNO dan BN selepas mendoakan kesejahteraan DYMM Sultan Selangor.

Malah ada yang marah dan tersinggung dengan kebiadapan khatib di masjid itu, ada di kalangan jemaah yang keluar dari masjid dan kemudiaannya membuat laporan polis bersama jemaah lain selepas kejadian tersebut.

Yang menyedihkan, apabila salah seorang anak qariah tersebut bertanya kepada khatib itu tentang rasional dia berdoa sedemikian, khatib itu menengking dan melemparkan caci maki kepadanya, serta cuba mencari sesuatu untuk memukul anak qariah tersebut.

Nah! Inilah salah satu kesan buruk hasil dari tindakan tidak bertanggungjawab kumpulan PAS yang berakhlak "syaitan" dan berlaku seolah-olah mereka sajalah yang beragama Islam di negara ini dan memurtadkan saudara seagama yang lain hanya kerana tidak menyokong pergerakan politik mereka.

Sikap mereka bagaikan pengganas komunis di negara kita dulu yang akan menembak sesiapa saja yang tidak menyokong perjuangan mereka. Sinonim sungguh PAS dan Komunis!

Antara hikmah tuntutan solat Jumaat adalah untuk menyatukan umat Islam di suatu qariah seminggu sekali dan merapatkan ukhuwwah di antara mereka setelah terpisah dengan urusan masing-masing di sepanjang minggu.

Namun hanya kerana doa jijik dan jelek itu, umat Islam  yang menjadi anak qariah di Masjid Al Falah, Hulu Yam Bharu, terpaksa makan hati, kecewa, marah, dicaci maki dan diambang pepecahan apabila timbul insiden tidak bertanggungjawab seperti itu.

Bila orang menyatakan supaya tidak membawa fahaman politik ke dalam masjid, mereka "bijak" memberi alasan bahawa "politik itu sebahagian dari Islam".

Padahal, politik yang menjadi sebahagian dari Islam itu bersifat menyatu padukan di antara sesama Islam dan bertegas serta berlaku adil kepada golongan bukan Islam yang tinggal di dalam sebuah negara Islam.

Malangnya, politik PAS sangat bertentangan dengan semangat Islam apabila parti itu menganjurkan pepecahan, sakit hati, dendam dengki dan pergaduhan di kalangan umat Islam di negara ini.

Saya amat malu melihat perkara ini berlaku di kalangan umat Islam di mana ia memberikan imej buruk kepada Islam di mana golongan bukan Islam akan mencebik melihat percakaran sesama kita begini.

Persoalannya, apakah PAS sedar tentang kesilapan dan kesalahannya? Kononnya mereka sedia untuk ditegur sekiranya mereka bersalah. Namun bila ditegur begini, ramai pula pak-pak lebai itu yang marah-marah dan nak baling kita dengan batu! Patut ke?

By


12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Kuasa Kasih Sayang: Saya Pengedar Sah SHAKLEE <b>Di Puchong</b>

Posted: 17 Jan 2013 07:02 PM PST

Assalammualaikum & Salam Sejahtera
Dah lama erna tak menulis blog pukul2-3pagi. Dulu masa tengah study,masa tengah mengandungkan iman, masa erna berada di tahun akhir pengajian UniMAP, erna selalu menulis blog lewat pagi. Kadang tu, lab report tak siap lagi..kalau dah bosan, mulalah blog walking sana sini dan masa tu jugak idea mencurah-curah nak menulis di blog sendiri. Harini mata tak mengantuk lagi walaupun esok pagi nak bangun pagi ke tempat kerja. Menghabiskan sisa-sisa beberapa hari sahaja lagi nak bekerja dibawah arahan bos. huhuhu. Bermula bulan depan, erna akan duduk rumah dan apa yang membahagiakan..erna boleh lihat iman membesar sepanjang masa depan mata erna. Seronok betul! Seronok juga sebab erna boleh uruskan OhShawl dan SHAKLEE =)
Jika di entry INI erna pernah ceritakan tentang OhShawl, entry kalini..erna nak bercerita tentang SHAKLEE pula. Memang sebelum ni tak pernah langsung erna berkongsi atau bercerita tentang SHAKLEE sehinggalah erna sendiri gunakan produk ini dan dapat kesan baik serta hasil yang sangat memuaskan hati selepas gunakan produk SHAKLEE. Pertama kali erna gunakan produk SHAKLEE, erna beli SET B. Iaitu set penyusuan asas. Masa tu, umur iman lebih kurang 2bulan setengah. Secara jujur, erna memang tiada masalah penghasilan susu. Alhamdulillah syukur. Jadi, kenapa erna beli vitamin SHAKLEE ni? Erna mula tertarik untuk beli vitamin SHAKLEE sebab erna nak pastikan iman dapat susu terbaik dari erna. Sedia maklum, pemakanan seharian kita belum tentu cukup semua zat yang di perlukan tubuh. Selain dari tu, erna yakin pengambilan vitamin ni juga penting untuk menjaga kesihatan tubuh badan kita sendiri. Alhamdulillah..selepas erna mengikuti jadual yang ditetapkan, kualiti susu dan kuantiti susu erna cukup menggembirakan. 
Beberapa bulan selepas itu, erna mula makan vitamin untuk kesihatan dan kecantikan kulit pula. Biasalah dalam tempoh 9bulan mengandung, perubahan hormon yang berlaku buat kulit muka erna ada naik sedikit jeragat. Alhamdulillah..penggambilan vitamin SHAKLEE ini juga mampu menghilangkan kesan jeragat pada kulit wajah erna. Bila erna dah guna dan dah dapat KESAN BAIK, mula terfikir untuk berkongsi kebaikan vitamin ini dengan semua. Mula-mula makan vitamin ini. Lepas dapat kesan yang baik, kini menjadi pengedar pula. Ada banyak vitamin dipasaran sekarang ni. macam-macam vitamin atau makanan tambahan yang ada. Kenapa dan mengapa erna pilih SHAKLEE?
Ini adalah sangat penting untuk kita yang beragama islam. Isu halal atau haram sesuatu produk memang perlu dititik beratkan. Jika anda ragu-ragu, boleh semak di http://www.halal.gov.my/v3/
2- Antara Syarikat Vitamin yang Lama di Pasaran.
Penghasilan produk SHAKLEE adalah dengan menggunakan produk semulajadi yang sememangnya selamat untuk pengguna. Erna sendiri telah dapat kesan yang baik hasil daripada pengambilan vitamin secara teratur.
3- Harga Produk yang Berpatutan Setanding dengan Kualiti.
Bagi anda yang sangat mementingkan kualiti, ini adalah produk terbaik untuk anda. Pada asalnya kita akan rasa produk ini mahal. Tapi, jika kita dah makan vitamin SHAKLEE dan dapat kesan yang memang terbaik, kita akan rasa harga vitamin ini sangat murah jika nak di bandingkan dengan kualiti serta kesan baik yang kita perolehi.
Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini dengan cara pembelian secara online. Erna akan pos ke alamat anda =)
Jika anda terus ke HQ untuk membeli vitamin SHAKLEE, anda masih boleh membeli vitamin hebat ini pada harga ahli dengan menggunakan ID 908806. 
Nama: Erna Nordiana Zamri
Call / WhatsApp : 013-3357696
Jika anda nak beli produk SHAKLEE dengan harga ahli ataupun nak COD area PUCHONG, SHAH ALAM, SUBANG JAYA, PUTRAJAYA, PETALING JAYA boleh hubungi erna untuk temujanji. Jika anda berada di luar kawasan ini, anda masih boleh dapatkan vitamin hebat ini. Erna akan pos ke alamat anda ke seluruh Malaysia =)
*semoga Allah memudahkan urusan kita di dunia dan akhirat

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


PENGEDAR SAH SHAKLEE <b>DI DENGKIL</b> BANTING SEPANG KLIA <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 04:00 PM PST

Dah lama rasanya tak share testimoni pengguna skin care set kan.. harini saya nak share satu testimoni bergambar.. ini empunya diri sendiri yang post kat grup exclusive kami.. Beza? Memang berbeza kulit wajah beliau sebelum dan selepas mengambil Shaklee.. sangat ketara hokkey..! Tapi, beliau sangat KONSISTEN selama 3 bulan baru dapat hasilnya.. So, lets the testimony speaks.. :-)
Beliau ada mentioned kat atas tu yang beliau ambil ESP, Vitamin E, Vitamin C, Bcomplex dan GLA. Yeesss... kerana kulit wajah kita PERLUKAN NUTRIEN LAYER AFTER LAYER.. bukan selapis je tauu.. ini barulah dikatakan "skin repair" secara menyeluruh! 
Jadi jika anda inginkan kulit wajah seperti Cik Puan kita di atas ni, kenalah ambil set seperti di atas yea.. takleh ngelat nak amik vitamin E je.. atau nak amik ESP je.. atau nak amik Vitamin C je.. nanti kulit wajah pun jadi ala 'jer-jer' je.. hehe.. kata nak protect skin LAYER AFTER LAYER kann.. so, kenalah invest sikit.. tak mahal pun sebab set ni boleh consume up to 4 months dan harganya tak sampai RM500 pun! memang jimatlahhh.. Dann... jika anda membeli dengan saya, saya akan berikan EXCLUSIVE TIPS tau.. haha.. nak CANTIK dan LAWA ni mestilah ada TIPS dan ILMUNYA kann.. ehh.. jangan risau.. ini bukan ilmu hitam yea.. haha.. takde susuk menyusuknya.. ini EXCLUSIVE TIPS tauu.. !
Jangan ketinggalan untuk hubungi saya untuk mendapatkan set ini yea.. ;-)

Puan Lia [UmmiIrfan]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 853880]
Mobile:             012-2541296      Emel: rafaliah@yahoo.co.uk
Fanpage: UmmiIrfan Online Shoppe


*Click here to order.
**COD disekitar Dengkil, KLIA, Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Banting, Putrajaya.


>> Ingin menjadi ahli Shaklee? Sertai saya dan klik sini <<


Rosmah, BAKTI Lawat Mangsa Banjir <b>Di Dengkil</b>

Posted: 07 Nov 2012 10:27 PM PST

alt

 

DENGKIL 8 Nov - Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dan ahli-ahli Badan Amal Dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri (BAKTI) hari ini meluangkan masa melawat mangsa banjir yang di tempatkan di Pusat Penempatan Sementara di sini.

 

Rosmah yang juga merupakan Yang Di Pertua BAKTI meluangkan masa kira-kira 30 minit bersama mangsa banjir dan makan tengah hari bersama mereka.

 

"Selepas mendapat maklumat mengenai kejadian banjir, kami (BAKTI) telah berbincang dan mengambil keputusan untuk datang melawat ke kawasan yang mengalami banjir.

 

"Kami turut mengambil inisiatif untuk menyumbangkan RM 10 ribu kepada setiap negeri yang mengalami banjir iaitu di negeri Selangor, Johor, Melaka dan Perak," katanya ketika berucap di Dewan Orang Ramai, Dengkil yang dijadikan sebagai Pusat Penempatan Sementara bagi mangsa banjir.

 

Menurut Rosmah, dengan sumbangan yang disalurkan ini, dapat meringankan beban mangsa banjir untuk membeli keperluan yang diperlukan oleh mangsa banjir.

 

"Dana ini akan disalurkan melalui Pertubuhan Isteri Wakil-Wakil Rakyat setiap negeri yang terlibat, dan wang tersebut akan digunakan untuk membeli keperluan bagi kegunaan mangsa banjir," katanya.

 

Tambahnya lagi, rakyat tidak perlu risau jika ditimpa musibah kerana pelbagai pihak seperti pertubuhan kebajikan akan turut sama menghulurkan bantuan.

 

"Ini (beri sumbangan dan melawat) sahaja yang mampu kami lakukan. Segala yang terjadi adalah ketentuan Allah SWT. Saya lihat keperluan mangsa banjir mencukupi dan kita perlu bersyukur kerana pelbagai pihak turut sama membantu menghulurkan bantuan bukan sahaja daripada pihak Barisan Nasional (BN) sahaja," ujarnya lagi.

 

Seramai kira-kira 919 mangsa banjir yang ditempatkan di penempatan sementara ini dijangka akan pulang ke rumah masing-masing pada petang ini jika keadaan mengizinkan.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Kurakura.My » Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


40 Pusat Refleksologi <b>Di Klang</b> Diambil Tindakan

Posted: 07 Jan 2013 07:01 PM PST

KLANG 8 JAN: Sebanyak 40 premis pusat refleksologi sekitar bandar Klang yang melanggar peraturan papan iklan dikenakan tindakan oleh Majlis Perbandaran Klang (MPK) sepanjang tahun 2012 lalu.

Premis yang terlibat dikenakan tindakan kompaun serta penurunan iklan serta merta setelah notis yang diberikan pihak berkuasa MPK tidak dipedulikan.

Pengarah Jabatan Perlesenan MPK, Azhar Samsudin, berkata, tindakan tersebut diambil di bawah Undang-Undang Kecil Iklan MPK 2007 kerana pemilik premis pusat refleksologi gagal mengikut syarat yang ditetapkan.

Katanya, tujuan utama pemantauan rapi dan tindakan dilakukan oleh penguatkuasa MPK adalah mempastikan pemilik premis mengikut syarat yang ditetapkan serta bagi membendung isu gejala sosial di kalangan penduduk di sekitar.

"Kita menerima rungutan serta aduan daripada orang awam yang mengatakan iklan pusat refleksologi ini tidak sesuai serta terlalu besar dan ia terbukti melanggar spesifikasi saiz iklan yang dibenarkan," katanya.

Dalam pada itu, sebanyak empat buah premis seperti itu diambil tindakan dengan penurunan iklan serta kompaun dalam satu operasi yang dilakukan pihak berkuasa MPK di kawasan Pandamaran, Klang baru-baru ini.

Kesemua premis tersebut merupakan kali pertama diambil tindakan sepanjang dibuka setelah diberikan notis amaran selama beberapa kali namun masih tidak diendahkan.

Azhar berkata, mulai tahun 2013, operasi pemantauan dan tindakan amaran akan dilakukan dengan lebih kerap bagi membendung perkara seperti ini daripada terus berleluasa.

"Kita minta kerjasama daripada pemilik premis supaya mengikut syarat yang ditetapkan dan orang awam turut diminta tampil membantu MPK supaya ia dapat dikawal," katanya lagi.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Kes Sosilawati : Tertuduh ke 4 Nafi Terima Upah RM30 Ribu.

Posted: 26 Jan 2013 06:54 AM PST

alt

 

SHAH ALAM 26 Jan. - Tertuduh keempat dalam perbicaraan kes bunuh jutawan komestik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga individu lain, menafikan dia menerima RM30,000 daripada tertuduh pertama, N.Pathmanabhan sebagai upah bagi 'kerja-kerja' dilakukan pada malam kejadian bunuh itu didakwa berlaku.

R.Kathavarayan, 33, membuat penafian itu ketika disoal balas Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Dalam keterangannya sebelum ini, tertuduh keempat berkata dia menerima RM30,000 dari Pathmanabhan pada 3 Sept 2010 untuk menyiapkan kerja pembinaan di
sebuah ladang di Tanjung Sepat, Banting.

Kathavarayan diperintah membela diri bersama Pathmanabhan, 44, T.Thilaiyalagan, 22, dan R.Matan, 23, atas pertuduhan membunuh Sosilawati, 47, pegawai bank Noorhisham Mohamad, 38, peguam Ahmad Kamil Abdul Karim, 32, dan pemandu Sosilawati, Kamaruddin Shamsuddin, 44.

Mereka didakwa melakukan perbuatan itu di Ladang Gadong di Lot 2001, Jalan Tanjong Layang, Tanjung Sepat, Banting, antara 8.30 malam dan 9.45 malam pada 30 Ogos 2010.

Keempat-empat tertuduh didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Kathavarayan seterusnya tidak bersetuju dengan cadangan Ishak bahawa Sosilawati, Noorhisham, Ahmad Kamil dan Kamaruddin sebenarnya telah dibunuh pada 30 Ogos 2010 antara 8.30 malam dan 9.45 malam dengan cara ditikam di tengkuk oleh Thilaiyalagan.

Tertuduh keempat juga tidak bersetuju dengan cadangan Ishak bahawa Thilaiyalagan telah menutup muka keempat-empat individu itu dengan tuala sebelum menikam mereka.

"Awak ada dengar Pathmanabhan beritahu Thilaiyalagan bunuh Sosilawati dulu sebab dia nak tengok Sosilawati mati depannya," kata Ishak, dan Kathavarayan menjawab tidak setuju.

"Saya katakan awak, Thilaiyalagan, Matan, U.Suresh dan S.Sarawanan telah angkat mayat empat orang ini yang telah ditikam dan diletakkan di atas susunan kayu untuk dibakar," kata Ishak.

"Tidak setuju," jawab tertuduh keempat.

Suresh, 30, dan Sarawanan, 23, kini menjalani hukuman penjara 20 tahun di Penjara Sungai Udang, Melaka kerana kesalahan melupuskan bukti berkaitan kes pembunuhan itu.

Kathavarayan juga tidak bersetuju dengan cadangan Ishak bahawa dia telah memandu kenderaan pacuan empat roda jenis Isuzu D-Max bernombor pendaftaran WSF 8707 untuk membuang abu mayat empat individu tersebut pada 31 Ogos 2010.

Tertuduh keempat bagaimanapun mengakui bahawa Pathmanabhan telah mengarahkan kenderaan itu dicuci sebelum ia dirampas oleh pihak polis bagi menghilangkan bahan bukti.

Kepada soalan lain Ishak, Kathavarayan berkata Pathmanabhan telah membawa wang tunai kira-kira RM1 juta ke rumahnya (Pathmanabhan) pada pagi 3 Sept 2010.

"Di pertengahan perjalanan, saya telah diturunkan berhampiran kereta saya dan Pathmanabhan beritahu dia nak serahkan duit di rumahnya," kata tertuduh keempat sambil menambah dia tidak tahu dari mana Pathmanabhan memperoleh wang itu.

Ketika disoal balas oleh Timbalan Pendakwa Raya Saiful Edris Zainuddin, Khatavarayan berkata ketika pertama kali ditunjukkan gambar Sosilawati, Noorhisham, Ahmad Kamil dan Kamaruddin oleh pihak polis, dia menyatakan tidak mengenali empat individu itu kerana telah diajar oleh Pathmanabhan.

"Maknanya kamu tipu polis," soal Saiful Edris, dan Kathavarayan menjawab "ya".

"Kamu tipu untuk selamatkan diri kamu," soal Saiful Edris, dan tertuduh keempat menjawab "tidak".

"Kalau kamu boleh tipu, maknanya cerita kamu dipukul, disepak, ditendang di dada, dipotong rambut dan diacukan pistol oleh polis pun tidak benarlah," kata Saiful Edris.

"Tidak setuju," jawab Kathavarayan. Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Akhtar Tahir yang masuk hari ke-100 bersambung pada 30 Jan.

 

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Jawatan kosong Production Engineer / Executive <b>di Beranang</b> <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2012 08:50 AM PDT

Incorporated in 1985, LB Aluminium Berhad is today the largest supplier of aluminium extrusion products in Malaysia and one of the largest aluminium extrusion manufacturers in South-East Asia. LB Aluminium Berhad is listed on the Main Board of the Kuala Lumpur Stock Exchange and has been a publicly listed company since 1994. The Companys production facilities are located on a 20-acre site in Beranang in the state of Selangor andwithin a thirty (30) minutes drive from the Kuala Lumpur International Airport.

In line with our continued strong growth and business expansion, we invite suitable, dynamic and innovative individuals to join us :
Production Engineer / Executive
Jawatan kosong di Selangor – Beranang, Semenyih

Responsibilities:
Planning and scheduling production activities in order to achieve targeted production volume and at highest quality level.
Responsible in weekly production scheduling to meet customer requirement.
Ensure the raw material in hand is enough for production, such as powder, paint, solvent, chemical, packing plastic and others.
Ensure the stock of the spare part for machine is enough to prevent machine down time, such as bearing, filter, hook, o-ring and others.
Proper housekeeping throughout the plant, example powder and fluorocarbon booth, drainage and other production areas.
Ensure the working environment is a safe place to work in, such as to make sure the worker use safely equipment during their work.
Improve quality and process control. Ensure maximum output and reduce wastage, such as reduce booth-cleaning time, reduce empty rack, increase the speed of manual spraying and others.
Ensure all the production report are correct, such as job sheet, material requisition note, packing list, rejection report, MF transfer note and others.
Liaise with other department (e.g. Quality Department, Sales and Marketing Department, etc) to streamline the day-to-day production target.
Customer service – attending customer complaint to meet customer requirement.
Responsible for approving subordinates matters such as leave application, issuing purchasing requisition notes for purchasing consumable goods, approving consumable stock request (from store) and checking workers overtime claim and medical claim.
Motivating, counseling and training subordinates to obtain necessary work skill to meet daily operation requirement especially Pronto System.
To ensure machine and equipment in factory is in good condition.

Requirements:
Diploma / Degree in Mechanical/Industrial/ Manufacturing/Chemistry/Chemical Engineering or equivalent
Highly motivated, result oriented and highly critical in problem solving
Good communication & interpersonal skills with ability to interact effecting with all levels of people
Must willing to work in Beranang (Semenyih)
Proficient in English and Chinese language is essentials
Fresh graduates are encouraged to apply
WE OFFER ATTRACTIVE REMUNERATION PACKAGE & CAREER DEVELOPMENT FOR SUCCESSFUL CANDIDATE.

Interested candidates, please apply online, write in or fax to Ms Amirah in full resume.

Human Resource Dept
LB Aluminium Berhad (138535-V)
Lot 11, Jalan Perusahaan 1,
Kawasan Perusahaan Beranang, 43700 Beranang, Selangor
Tel: 03-8723 8822 (15 lines) Fax: 03-8723 3191
Website: www.lbalum.com Email: Please Login or Register to apply this job online.

Pencarian Jawatan Kosong 2013:

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved