ads

Jumaat, 23 November 2012

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


GUNDAM <b>DI CHERAS</b>

Posted: 16 Nov 2012 02:18 AM PST



 
Model - Sazabi Evo
Scale - 1/144
brand - GoGo
sms for booking - 017 991 8812 New Restock GDC at KL Downtown - Cheras
Model - SD RX-93-2 Hi-nu Gundoom
Scale - SD
brand - Gandoom
sms for booking - 017 991 8812
New Restock GDC at KL Downtown - Cheras
Model - Exia OO Seven Swords G (Led)
Scale - 1/100 MG
brand - GaoGao
sms for booking - 017 991 8812

New Restock GDC at KL Downtown - Cheras
Model - Exia OO Raiser (3pcs set) (LED)
Scale - 1/100 MG
brand - GaoGao
sms for booking - 017 991 8812

New Restock GDC at KL Downtown - Cheras
Model - Exia Ignition Mode / After Battle (LED)
Scale - 1/100
brand - GaoGao
sms for booking - 017 991 8812

 

New Restock GDC at KL Downtown - Cheras
Model - Shin Munsha
Scale - 1/100 MG
brand - GaoGao
sms for booking - 017 991 8812

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


LensaKini: K-POP ALA PAS <b>DI KUALA KUBU</b> BHARU

Posted: 18 Nov 2012 07:51 PM PST

[postlink]http://lensakini.blogspot.com/2012/11/k-pop-ala-pas-di-kuala-kubu-bharu.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=8-VMzfeYYRgendofvid

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Ceramah Motivasi SMK Panglima <b>Teluk</b> (Album 1) - Pertubuhan <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2012 11:20 AM PST


"Menempa Kecemerlangan Masa Hadapan"
Bertempat di ILP, Banting
Satu Program Ceramah Motivasi untuk pelajar-pelajar Tingkatan 6 SMK Datuk Panglima Teluk telah diadakan bertempat di Dewan Besar Institut Latihan Perindustrian (ILP) Banting. Ceramah bertajuk "Menempa Kecemerlangan Masa Hadapan" ini telah disampaikan oleh Sdr. Syamsul Amri bin Hj Ismail, Presiden Pertubuhan Alumni Debat Malaysia (ADAM)
Ceramah beliau telah berlangsung mulai jam 8.30 pagi hingga ke jam 10.30 pagi. Program ceramah ini di adakan bersempena dengan Majlis Pra Graduan untuk para pelajar Tingkatan 6 sekolah ini.
Berikut dikongsikan gambar-gambar yang telah sempat dirakamkan di sepanjang program ini berlangsung.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Tahap pencemaran air <b>di Negeri Selangor</b> masih terkawal <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2012 12:00 AM PST

TAHAP pencemaran sumber air Negeri Selangor masih terkawal dengan indeks kualiti Air di tiga sungai utama iaitu Sungai Langat, Sungai Selangor dan Sungai Klang meningkat setiap tahun sejak  2000 hingga 2012.
 
Indeks Kualiti Air bagi Sungai Langat meningkat daripada 68 kepada 76 walaupun masih berada kelas ketiga dalam kategori sederhana tercemar. Sungai Selangor pula meningkat daripada 81 kepada 86 pada kelas kedua dalam kategori bersih manakala Sungai Klang meningkat daripada 53 dalam kategori tercemar kepada 72 dalam kategori sederhana tercemar.
 
Sepanjang 2010 hingga Oktober 2012, sebanyak 19 kes pencemaran sumber air yang menyebabkan henti tugas loji pembersihan air direkodkan. Kes-kes ini melibatkan pencemaran daripada pelbagai sumber seperti kilang, tapak pelupusan sampah, kuari dan kejadian alam semula jadi.
 
Antara sumber utama yang mencemarkan sungai selangor adalah daripada tumpahan minyak daripada kilang-kilang dan sekurang-kurang 2 kilang termasuk syarikat yang disenaraikan di bursa saham telah diambil tindakan oleh kerajaan negeri dengan meminta jabatan peguam negara untuk mendakwa syarikat yang terbabit di mahkamah.
 
Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) menjalankan pemantauan dan mengambil tindakan terhadap kesalahan pencemaran sumber air Negeri Selangor menerusi dua jawatankuasa iaitu Jawatankuasa Pengurusan Lembangan Sungai Selangor dan Pasukan Petugas Mengawal Pencemaran.
 
Bagi kes kecemasan seperti pencemaran yang menyebabkan henti tugas loji, tindakan serta merta akan diambil melalui Jawatankuasa Kecemasan Pencemaran SUmber Air Negeri Selangor yang sentiasa berada dalam keadaan siap siaga untuk menangani sebarang kes pencemaran.
 
Secara amnya, pencemaran sumber air adalah disebabkan ketidakpatuhan dan pelanggaran kepada peraturan sedia ada oleh pihak-pihak tidak bertanggungjawab. Setiap kes pencemaran diberi perhatian dan tindakan segera oleh LUAS supaya ia tidak menjejaskan keperluan masyarakat.
 
YB ELIZABETH WONG
Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor
Sent from my BlackBerry®

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


UMNO/BN Letak 134675 Pengundi Tidak Dikenali <b>Di</b> Selangor <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 06:30 AM PST

Seramai 134,675 pengundi tidak dikenali dikenal pasti didaftar di negeri Selangor dedah Laporan Projek Pendemokrasian.

Jumlah ini mewakili kira-kira 28 peratus daripada jumlah 497,084 pemilih baru yang didaftarkan. Sebagai rekod sehingga kini jumlah pengundi di negeri ini mencecah 1,924,281 orang.

Semakan daftar pemilih bagi jumlah itu berdasarkan daftar pemilih induk (DPI) suku ke empat 2011 yang diperolehi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) serta dilaksanakan mengikut 56 DUN yang dilakukan oleh Ketua Kampung, Ahli Majlis, kakitangan Pejabat Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Mengikut laporan Projek Pendemokrasian Negeri Selangor yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) itu mencatatkan DUN Sri Serdang mengalami bilangan pengundi tidak dikenali yang paling ramai iaitu lebih 9,000 orang.

"Sri Serdang mencatat bilangan pemilih yang tidak dapat dikenal pasti yang paling banyak," laporan itu dipetik.

Ia diikuti dengan kawasan wakil rakyat Pakatan - Subang Jaya seramai lebih 8,000 pemilih (Hannah Yeoh - DAP), Hulu Kelang lebih 5,500 pemilih (Saari Sungib - PAS), lebih 4,000 pemilih di Bukit Lanjan (Elizabeth Wong - PKR), Kinrara (Teresa Kok - DAP), Kota Anggerik (Yaakob Sapari), Kota Damansara (Nasir Hashim - PSM), Sri Muda (Shuhaimi Shafiei) dan Taman Medan (Haniza Talha) dan Sri Muda 5,000 orang.

Daripada jumlah keseluruhan pemilih baru itu, sebanyak 51 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia 21 hingga 30 tahun.

Manakala bagi pemilih yang tidak dikenal pasti iaitu seramai 134,675 orang itu, sebanyak 44 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia lingkungan 21 hingga 30 tahun.

Dari aspek jantina, sebanyak 51 peratus pemilih baru merupakan lelaki dan 49 peratus wanita.

Manakala, bagi kajian pemilih yang tidak dikenal pasti pasti turut mendapati 51 peratus adalah lelaki dan 49 peratus wanita.

Mengikut aspek bangsa pula, bangsa Melayu mencatatkan peratusan tertinggi iaitu sebanyak 49 peratus, diikuti Cina sebanyak 34 peratus dan India sebanyak 13 peratus daripada keseluruhan jumlah pemilih berdasarkan DPI suku ke empat tahun 2011.

Bagi pemilih baru, ia menunjukkan 55 peratus daripada bangsa Melayu merupakan pemilih baru manakala 45 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dilakukan.

Selain itu, kaum Cina sebanyak 28 peratus pemilih baru dan 35 peratus tidak dapat dikenal pasti.

Manakala bagi India, sebanyak 11 peratus pemilih baru dan 13 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dijalankan.

Sementara itu, lain-lain sebanyak 8,561 pemilih baru yang terdiri antaranya Orang Asli Semenanjung, Punjabi, Eurasian, Jawa, Pakistan, Sri Lanka dan Hakka.

Laporan terbabit juga memaklumkan penambahan pemilih baru pada setiap suku tahun iaitu bermula suku ke empat 2011 hingga suku tahun ke tiga 2012 mendapati mengalami peningkatan.

Hal itu dibuktikan seramai 497,084 orang dengan peratusan 32 peratus pada suku ke empat 2011 ; 563,471 orang dengan peratusan 36 peratus pada suku pertama 2012 ; 600,406 orang dengan peratusan 38 peratus pada suku kedua 2012 dan meningkat kepada 625,210 orang dengan peratusan 40 peratus bagi suku ke empat 2012.

Jumlah pemilih berdasar suku ke tiga 2012 (belum digazetkan) seramai 2,025,153 orang serta daripada jumlah itu seramai 513,074 pemilih baru yang mencatatkan 51 peratus lelaki dan 49 peratus wanita.

Laporan Projek Pendemokrasian diserahkan kepada Dewan Negeri Selangor(DNS) hari ini dan diedarkan kepada Adun.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam satu sidang media, laporan ini akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya(SPR) sebaik sidang DNS berakhir minggu depan.- selangorku

Selangor dakwa kesan 28% pemilih gagal dikenal pasti

"Ghost"placed 134,675 untraceable ghost  voters in Pakatan areas...

A voter audit by the Selangor government found that 28 percent or 134,675 voters newly-included into the Selangor electoral roll up to the fourth quarter of 2011 cannot be traced.

And of this, most of them are in constituencies currently held by Pakatan Rakyat representatives.

This includes more than 8,000 voters in Subang Jaya (DAP's Hannah Yeoh), more than 5,000 voters in Hulu Kelang (PAS' Saari Sungib) and more than 4,000 voters in Bukit Lanjan (PKR's Elizabeth Wong), Kinrara (DAP's Teresa Kok), Kota Damansara (PSM's Nasir Hashim), Sri Muda (PKR's Shuhaimi Shafiei) and Taman Medan (PKR's Haniza Talha) respectively.
 
Interestingly, however, the constituency with the highest number of untraceable voters is Sri Serdang, held by opposition leader Satim Diman, with more than 9,000 voters in this category.

In a press statement after tabling the report to the state assembly today, Selangor Menteri Besar Abdul Khalid Ibrahim said the initiative commenced last June and took three months to complete.

'Concerns justified'

He said it was undertaken because the government was doubtful of the credibility of the hike in voters in Selangor state and parliament electoral roll.

"We will explain to the Election Commission (EC) why we say they are untraceable," he said, adding that the government will write to the EC after the assembly sitting concludes next week.

The study, coordinated by the Selangor Economic Planning Unit, also found that five constituencies did not have proper electoral maps.

These are Sungai Panjang and Sri Serdang (voting districts not marked out in the map), Damansara Utama (electoral boundaries not corrected) and Sementa, Hulu Kelang and Selat Kelang (electoral boundaries unclear).

He said that the results of the project, completed with the cooperation of village heads, local councillors, district office staff and local government, show that concern over a spike in the electoral roll is justified.

"As such, we will take this to the EC for an explanation before taking further action to prepare for the next general election.

"We are confident that the people are ready to make mature decisions during an election that is fair, professional, honest and responsible, in line with the democratic principles which we hold true," he said.- malaysiakini





cheers.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Aktivit Lian Padukan (Shah Alam) : Berkelah <b>di Jeram</b> Toi,Negeri <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 10:15 PM PST

Bismillahirahmanirahim...
Pada cuti Deepavali semalam saya membawa anak-anak pelatih Lian Padukan ke Jeram Toi (Jelebu/Seremban) Negeri 9 untuk acara berkelah.
Jeram Toi lokasi perkelahan yang saya fikir alternatif sesuai bagi yang gemarkan Air Terjun yang sejuk dan segar.Ia merupakan lokasi tetap bagi gelanggang Shah Alam yang datang berlatih di Gelanggang Lenggeng.
Latihan di Gelanggang Lenggeng diadakan setiap 2 minggu sekali (Hari Sabtu malam Ahad jam 9 malam).
Saya menjemput saudara-saudara ke pekan Lenggeng berpeluh berlatih Lian Padukan sambil berehat dan bermandi manda di Jeram Lenggeng dan Jeram Toi.

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Suspek kes rompakan bank <b>di Sungai Buloh</b> mati

Posted: 10 Nov 2012 02:19 AM PST

SINAR HARIAN  
KUALA LUMPUR - Polis hari ini menembak mati seorang suspek kes rompak sebuah bank yang kerugian RM202,800 pada 5 Nov lepas, dalam kejadian di Kampung Chubadak, Jalan Datuk Senu 3 di sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor SAC Mohd Adnan Abdullah berkata seorang lagi rakan suspek yang turut berada di dalam kereta jenis Toyota Vios, melarikan diri dalam kejadian kira-kira 4.30 pagi ini.
 

Beliau berkata kejadian berlaku apabila pasukan khas polis yang dibentuk untuk menyiasat kes itu mengesan kereta sebuah BMW putih di Greenwood, Gombak, yang digunakan dalam rompakan bank di Sungai Buloh itu.
 
"Menyedari diekori, pemandu BMW memecut laju kereta itu dan berhenti di Plaza Tol Gombak sebelum menaiki kereta Toyota Vios yang menunggu di situ.

"Polis menghampiri kereta berkenaan sebelum seorang daripada mereka mengeluarkan selaras pump gun seolah-olah mahu melepaskan tembakan ke arah polis," kata Mohd Adnan kepada pemberita di tempat kejadian.
 

Mohd Adnan berkata bagi mempertahankan diri, polis melepaskan beberapa das tembakan ke arah kereta suspek sebelum kenderaan itu memecut laju melarikan diri.
 
"Suspek dan polis berbalas tembakan ketika kereta itu dikejar sejauh 15km. Dalam keadaan kelam kabut itu, kereta Vios tersebut terbabas sebelum merempuh tembok sebuah madrasah di lokasi kejadian," katanya.
 
Mohd Adnan berkata seorang suspek melarikan diri manakala pemandu kereta berusia 33 tahun berasal dari Kelantan, mati ditembak.

Hasil pemeriksaan terhadap kereta itu, polis menemui selaras pump gun yang dirampas daripada pengawal keselamatan bank serta sepucuk pistol yang dipercayai digunakan dalam rompakan itu.

"Siasatan lanjut juga mendapati kereta BMW yang ditinggalkan di Plaza Tol Gombak dilaporkan disamun di Setapak manakala kereta Vios itu disamun di Sri Damansara awal bulan ini," katanya.

Mohd Adnan berkata suspek yang mati ditembak memiliki enam rekod jenayah lampau, antaranya dua kes samun dan satu curi kereta.

Dalam kejadian pukul 2.40 petang 5 Nov lepas, tiga lelaki memakai topi besbol bersenjatakan dua pucuk pistol menjadikan pelanggan dan pengawal keselamatan bank berkenaan sebagai tebusan sebelum melarikan  wang tunai RM202,800 dalam kejadian yang hanya mengambil masa lima minit.  - Bernama

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Projek Pintasan <b>Semenyih</b> – Lebuhraya LEKAS www <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 12:54 AM PST

SEMENYIH 10 Okt. – Penduduk Semenyih, Beranang, Bandar Tasik Kesuma, Rinching dan Broga kini boleh menarik nafas lega apabila projek penyuraian trafik bagi mengurangkan kesesakan di jalan sekitar pekan Semenyih sedang rancak dilaksanakan. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz berkata, susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu itu akan membolehkan pengguna jalan raya mengakses terus ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) tanpa melalui pekan Semenyih.

Johan Abdul Aziz (dua dari kanan) bersama pemimpin masyarakat setempat menunjukkan isyarat bagus sebagai tanda menyokong pembinaan susur keluar baharu bermula dari Kampung Rinching Hulu ke Lebuh raya Kajang-Seremban (Lekas) di Semenyih, Kajang, Selangor, semalam. – UTUSAN/SAIFUL BAHARI ASHARI

"Ia melibatkan pembinaan laluan baharu dari simpang empat berhadapan Tesco Semenyih bagi membolehkan kenderaan keluar masuk ke Jalan B18, Bangi-Dengkil sebelum memasuki persimpangan Plaza Tol Semenyih, Lebuh raya Lekas di Sungai Purun," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas melawat kerja-kerja pembinaan projek penyuraian trafik di sini, hari ini. Menurut Johan, kira-kira 100,000 penduduk sekitar yang berulang-alik ke Kuala Lumpur dijangka menerima manfaat pembinaan jalan sepanjang 1.5 kilometer (km) yang dijangka siap dalam tempoh setahun itu.

"Kita menganggarkan masa perjalanan ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 30 minit berbanding laluan sedia ada yang menyebabkan pengguna terpaksa mengharungi kesesakan di pekan Semenyih.  Dengan pembinaan (laluan baru) itu jarak perjalanan mereka ke Lebuh raya Lekas akan berkurangan sehingga 6 km," katanya.

Tambah Johan, akses baharu itu juga berupaya mengelak lalulintas dari arah Beranang memasuki pekan Semenyih, sebaliknya boleh menggunakan Persiaran Bandar Rinching untuk terus ke laluan baharu itu sebelum memasuki Lebuh raya Lekas. Tambahnya, kos pembinaan laluan baharu itu ditanggung oleh pemaju, SP Setia Sdn. Bhd. yang akan membangunkan tanah seluas 242.814 hektar di atas lot PT33987.

"Pemaju memberitahu bahawa mereka akan membina akses itu terlebih dahulu sebelum membangunkan projek komersial dan perumahan.  Malah, ia juga akan membantu mereka mempromosi projek tersebut memandangkan pengguna jalan raya akan melaluinya kelak," ujarnya.

Sebelum ini, Johan mengadakan mesyuarat kajian penyuraian trafik bersama Jabatan Kerja Raya (JKR) pada 5 November lalu untuk membincangkan masalah kesesakan di pekan Semenyih.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Kota/20121011/wk_03/Kesesakan-teruk-bakal-berakhir

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


RM2200-RM4000 Promoters : Jurujual promoter diperlukan <b>di Klang</b> <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 05:09 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Kami memerlukan 20 jurujual/ promoter untuk mempromosikan IT & Telekomunikasi produk di klang valley, Pengangkutan adalah dibekalkan, Tempat bekerja yang.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Kaki Sembang: 5 Maut Nahas Kereta & Lori <b>Di Sekinchan</b>

Posted: 05 Sep 2012 12:00 AM PDT

SABAK BERNAM – Lima termasuk tiga beranak maut apabila sebuah kereta dan lori tiga tan bertembung di Km70, Jalan Teluk Intan-Klang di Sekinchan, di sini Isnin.
Ketua Polis Daerah Sabak Bernam Supt Noor Mushar Mohamad berkata dalam kejadian kira-kira 2.30 petang itu, mangsa terkorban dikenali sebagai Yeap Chin Hing, 52, pemandu kereta, anak lelakinya, Soon Keong, 19, dan anak perempuannya Chen Wee, 25.

Turut maut dalam kejadian itu ialah dua rakan wanita Soon Keong iaitu Ling Siew Mooi, 26, dan Ling Lee Min, 26.

"Kemalangan berlaku apabila kereta jenis Honda City yang dipandu Chin Hing bergesel dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda Honda CRV dan hilang kawalan sebelum masuk ke lorong bertentangan lalu merempuh lori tiga tan terbabit," katanya.

Beliau berkata Chin Hing, anak lelakinya serta dua rakan wanita itu mati di tempat kejadian, manakala anak perempuannya meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Tanjong Karang, dekat sini.

esemua mangsa dikatakan dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) Sepang, untuk menghantar Soon Keong melanjutkan pengajian di Taiwan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kemalangan itu diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik, Inspektor Muhamad Norizan Ramli di talian 03-32242222 sambungan 214 bagi membantu siasatan. – BERNAMA

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


headbomb: MAK AIH, LAGI DOA UNTUK BN <b>DI ULU YAM</b> BHARU...

Posted: 23 Nov 2012 05:20 AM PST

apa lah sepeet perangai camni ek.. apa masalahnya dengan perangai sepeet orang pas la ni.. dah kemaruk nak putrajaya sangat kah, or dah memang dalam hati mereka ni dah dilamun kepala bana otaknya.. entahlah..
aku rasalah, dendam orang-orang pas ni takkan habis sampai 7 keturunan kot kat umno, kecuali mereka dah insaf dengan cara mereka yang terlampau extrim tu.. so.. kita doa-doakanlah rakan-rakan kita yang taksub tu.. supaya kembali kepangkal jalan... aku ada je kawan orang pas..mereka ok je, kawan tetap kawan takde lah sampai nak doakan rakan-rakan walau berlainan ideologi politik... tapi perangai khawarij lani agak teruk bebeno beb... awat ek.. huh...

korang layan je lah lagu ni.. memang betul pun perangai mereka ni dah tahap apa tah.. huh

PAS hari ini bagaikan mengadakan gerakan seluruh negara menyeru para khawarij berdoa agar menghancurkan kerajaan Islam Umno BN.

Di Masjid Al-Falah Ulu Yam Bharu,Kuala Kubu Bharu pada penghujung khutbah Jumaat siang tadi Iman masjid yang dikenali sebagai totok khawarij Mohd Azmi Bin Hasan telah mengikut jejak langkah Nik Razi doa beliau " Ya Allah hancurkan kerajaan yang penuh kezaliman tumbangkan kerajaan Barisan Nasional pada Pilihan raya yang akan datang,turunkan bala dan kehancuran pada kerajaan yang zalin ini"

Korang nak tahu apa yang jadi di masjid selepas itu,kekecohan telah berlaku apabila ramai jemaah kurang senang apabila imam membaca doa tersebut hinggakan Mohamad Saiful Ketua Pemuda Umno Gugusan Ulu Yam Bharu telah bangkit membantah.

baca seterusnya.. klik sini

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


7 <b>Sungai</b> Terpanjang <b>di</b> Indonesia

Posted: 08 Nov 2012 04:12 AM PST

Sungai Bengawan Solo merupakan sungai terpanjang yg ada di Pulau Jawa (namun bukan terpanjang di Indonesia ya gan). Panjang sungai ini mencapai 548 km. Hulu sungai ini berada di daerah Pegunungan Kidul, Wonogiri (Jawa tengah) dan bermuara di Gresik (Jawa Timur). Adapun daerah yg dilewatin sungai ini mulai dari Wonogiri, Pacitan, Sukoharjo, Klaten, Surakarta, Sragen, Ngawi, Blora, Magetan, Madiun, Bojonegoro, Tuban, Lamongan dan akhirnya Gresik.
Sungai Mamberamo merupakan sungai terpanjang di Papua, dengan total sepanjang 670 km. Sungai ini ada di Kabupaten Sarmi. Sungai ini punya potensi listrik bertenaga air terbesar di Indonesia dan bio etanol yg melimpah ruah gan. Kondisi geologinya juga sarat akan bahan galian seperti emas, tembaga, bauksit dan nikel. Jadi nggak heran kalo sungai ini disebut-sebut sebagai AMAZON-nya Indonesia.
Sungai Musi disebut juga sebagai Batanghari Sembilan, yg artinya Sembilan Sungai Besar. Panjang sungai ini mencapai 750 km dan membelah Provinsi Sumatera Selatan dari arah timur ke barat termasuk membelah kota Palembang. Kalo jembatan yg membelah Sungai Musi ini namanya Jembatan Ampera gan. Jembatan ini panjangnya lebih dari 1 km dan lebar kurang lebih 22 m. Diresmi'in sama presiden RI yg pertama dan bahkan menjadi jembatan terbesar pada masa itu.
Sungai Batanghari merupakan sungai terpanjang di Pulau Sumatera dengan total panjang mencapai 800 km. Sungai yg ada di Provinsi Jambi ini sebenernya potensial dijadiin "river cruise" alias pesiar sungai. Kan keren tuh gan, sore-sore sambil nikmatin sunset naek pesiar di atas sungai. Cuman sayangnya belom ada pegelolaan yg mantap.
Sungai Barito merupakan sungai terpanjang ketiga di Indonesia dengan total panjang 900 km gan. Sungai ini ada di Provinsi Kalimatan Selatan. Satu hal yg unik dari sungai ini adalah kegiatan pasar terapung. Jadi transaksi antara penjual dan pembeli terjadi di atas perahu-perahu kecil gitu. Ane pernah ke Banjarmasin tp belom liat sungai dan aktivitas pasar terapung ini gan, one day maybe.
Nah, kalo yg ini sungai di kota ane gan yaitu Sungai Mahakam. Sungai sepanjang 920 km ini punya hulu di Kecamatan Long Apari (di Kab. Kutai Barat sana gan) dan bermuara di Selat Makassar. Sebenernya kalo dikelola dengan maksimal, bukan mustahil wisata pesiar juga bisa dieksplor dari sungai ini. Soalnya makin ke hulu makin eksotis gan. Dulu, di sungai ini ada satwa yg dilindungi yaitu lumba-lumba air tawar atau lebih dikenal dengan Ikan Pesut. Tapi sekarang sepertinya udah jarang banget ditemuin gan, ane aja puluhan taon hidup di Samarinda belom pernah liat sosok aslinya ikan pesut mahakam seperti apa. Kalo di Samarinda, Sungai Mahakam ini membelah Samarinda dengan Samarinda Seberang.
 Dan sungai terpanjang di Indonesia adalah Sungai Kapuas. Sungai yg ada di Provinsi Kalimantan Barat ini punya total panjang 1.178 km. Sungai yg juga dikenal dengan nama Sungai Batang Lawai ini merupakan urat nadi kehidupan masyarakat terutama masyarakat Dayak dan Melayu yg tinggal di sepanjang aliran sungai ini gan.

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


halal fest <b>di meru</b> mendapat sambutan baik - khidmat meru

Posted: 13 Nov 2012 02:47 AM PST







Bermula dengan khutbah Jumaat yang dikhutbahkan oleh YB Dr Rani sendiri hinggalah berakhirnya Halal Fest yang diadakan di Masjid As Syariff Pekan Meru memang mendapat sambutan yang menggalakkan walaupun pada hari hujan.
Program Halal Fest yang dianjurkan oleh pihak JAIS dengan kerjasama pihak Masjid Assyariff Meru dan JKKK Kg Meru itu dirasmikan oleh YAB Tan Sri Khalid Ibrahim, MB Selangor.

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Bilik untuk disewa <b>di Balakong</b> | Rumah Sewa

Posted: 18 Nov 2012 09:13 PM PST

Publish date: November 19, 2012 5:14 am
Contact Name: Suhaili Yahya
Price: RM270
Region: Selangor
Location: Seri Kembangan
Phone: 017-3323837
Tags:

-Bilik sederhana besar untuk disewa.
-Untuk wanita sahaja.
-Berdekatan dengan Jusco Cheras Selatan, Mines, Bukit
Jalil dan 15 minit ke UPM.
-Sewa sebulan RM270.00 termasuk api & air.
-Deposit 1+1 (RM540.00)
-Rumah lengkap seperti peti ais, mesin basuh, dapur dan
Astro.
-Kemasukan Nov 2012.
-Sila hubungi 0173323837(olie)

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


JELAJAH MERDEKA RAKYAT <b>DI SHAH ALAM</b>, BLOGGER UMNO <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 11:33 PM PST

Diary rakan blogger Liang Lahad.

Malam semalam (22 November 2012)..

siri Jelajah Merdeka Rakyat tiba di Shah Alam,Seksyen 24.. aku pergi tadi, tapi lewat sikit sampai..
Seperti kebiasaan.. setiap kali ada ceramah Pakatan Rakyat,mesti ada blogger-blogger UMNO atau facebookers UMNO yang sememangnya datang untuk mereka cipta fitnah baru..
Blogger UMNO ni suka ambik gambar ketika awal-awal ceramah diadakan.. ceramah belum start lagi,orang belum hadir lagi masa tu lah blogger UMNO ni akan ambik gambar..
lepas tu war-warkan bahawa ceramah Pakatan Rakyat tidak dapat sambutan..
Keadaan yang sebenarnya adalah yang ini..

  
Walaupun Anwar tidak dapat hadir pada malam tadi dan beliau mewakilkan anak perempuannya,YB Nurul Izzah..

Mat Sabu juga tiba agak lewat..
pukul 11:55pm baru Mat Sabu sampai..
Namun itu tidak menghalang orang ramai dari hadir bagi mendengar ceramah isu semasa daripada pimpinan Pakatan Rakyat..
Kita lihat sendirilah macam mana cara kerja blogger UMNO..
bila kita kata dorang tu semuanya memang kaki fitnah, dorang tak mengaku...
Patutlah orang pemimpin UMNO selalu anggap BN masih kuat di Selangor..
sebab blogger UMNO menyampaikan berita dan mesej yang salah..

------------------------------------------------------------------------------------------------------->>END POSTING HASUTAN<<--
VOTE ONLINE PRU13:
"Setujukah anda DSAI dilantik Perdana Menteri Malaysia ke 7?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN JANGKA HAYAT UMNO BN

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Pengalaman Bersama Little Caliphs <b>Bandar Sunway</b> | Selamat <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 08:52 AM PST

Syukur, diberi peluang untuk membantu sepasang usahawan. Suami dan isteri yang mengusahakan Tadika Islam berjenama Little Caliphs di Bandar Sunway. Nama khususnya ialah Tadika Khalifah Mentari berlokasi di Bandar Sunway.

Sangat hampir dengan Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon. Saya rasa kalau jalan kaki tak sampai 10 minit pun. (^_^)

Ini merupakan kali kedua saya dapat bantu pihak Little Caliphs.

Pertama di Little Caliphs  Lavender Heights… milik kepada Puan Norafidah

http://www.facebook.com/pages/Little-Caliphs-Lavender-Heights/130678760339714?fref=ts

kedua di Little Caliphs Bandar Sunway milik kepada Tuan Abdul Razak dan Puan Sharifah

http://www.facebook.com/littlecaliphs.bandarsunway?fref=ts

Di Little Caliphs Lavender Heights saya diminta untuk menjadi pengacara majlis dan sekaligus berkongsi sedikit motivasi keibubapaan serta bernasyid.

Di Little Caliphs Bandar Sunway pula saya dijemput untuk menjadi pengacara majlis.

Syukur, saya dapat bantu menjayakan majlis ini bersama mereka.

Saya agak kagum dengan pasangan suami isteri yang mengusahakan Little Caliphs Bandar Sunway ini. Dimaklumkan mereka berdua sudah berhenti bekerja sepenuh masa dari tempat kerja lama mereka dan kini mengusahakan tadika ini sepenuh masa.

Bukan mudah untuk bergantung pada perniagaan sendiri secara tiba-tiba. Namun saya percaya mereka tentu sudah mempunyai perancangan yang tersendiri. Saya doakan mereka akan berjaya memartabatkan Tadika Islam di arena Bandar Sunway sekaligus menjadi usahawan yang sukses !!!

Salam kejayaan buat Little Caliphs Bandar Sunway dan Little Caliphs Lavender Heights.

Bersama Tuan Haji Roslan Nordin, CEO Little Caliphs Program. Selepas  selesai majlis. Beliau menghampiri saya dan berbisik "Bagus… professional done!!"

Pengasas & CEO Little Caliphs Program, Puan Hajah Sabariah Faridah.

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


BPA Buka Kaunter Aduan <b>Di</b> AEON <b>Rawang</b> | MyNewsHub

Posted: 14 Nov 2012 07:54 PM PST

KUALA LUMPUR – Biro Pengaduan Awam (BPA) negeri akan membuka Kaunter Aduan Bergerak Bersepadu (KABB) selama dua hari bermula 17 November ini di AEON Rawang, Selangor.

Pegawai Perhubungan Awam BPA Putrajaya, Noor Idayu Yeop Husin berkata, kaunter berkenaan akan dibuka kepada orang ramai bermula pukul 10 pagi hingga 10 malam pada hari terbabit.

"Program KABB merupakan salah satu program proaktif BPA bagi memberi peluang kepada orang ramai mendapatkan khidmat nasihat, membuat aduan dan memberi maklum balas terhadap BPA serta agensi kerajaan," katanya melalui satu kenyataan.

Justeru, Noor Idayu berkata, orang ramai dijemput menghadiri program KABB yang juga bertujuan merapatkan hubungan agensi kerajaan dengan masyarakat setempat.

Menurutnya, sebanyak 12 kaunter akan dibuka pada program itu termasuk Majlis Perbandaran Selayang, Amanah Raya Berhad, Jabatan Alam Sekitar, Yayasan Selangor dan BPA. – mynewshub.my

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved