ads

Sabtu, 5 Januari 2013

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


PAS Dusun Tua: Himpunan Hijau <b>Di Semenyih</b> Menuju Putrajaya

Posted: 21 Oct 2012 01:56 AM PDT

Hasil Negeri Untuk Rakyat

"Taatilah kepada aku selagi aku taat kepada Allah. Sekiranya aku menyeleweng atau melanggar perintah Allah jangan taat kepada aku. Tentanglah aku sehingga aku kembali kepada hukum Allah." - Sayidina Abu Bakar as-Siddiq

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


WANITA KEADILAN DESAK WANITA UMNO SELANGOR <b>...</b>

Posted: 05 Jan 2013 04:01 AM PST

WANITA KEADILAN DESAK WANITA UMNO SELANGOR JELASKAN ISU TANAH DI BUKIT RAJA
Negara sekali lagi digemparkan dengan beberapa pendedahan isu dan skandal yang melibatkan pemimpin-pemimpin UMNO baru-baru ini. Antara yang paling "menarik' perhatian Wanita Parti Keadilan Rakyat Selangor ialah isu jual-beli tanah yang melibatkan seorang ahli perniagaan Deepak Jakishan yang merupakan pemegang saham terbesar dalam syarikat Astanacanggih Sdn Bhd yang hangat dilaporkan oleh akhbar-akhbar tempatan, termasuklah  "The Star".
Dengan berita yang termuat sebagai "Bakti to buy stake in Astacanggih" dan pada waktu yang sama memuatkan berita "Deepak withdraws lawsuit over land", maka ia sangat jelas bahawa ada unsur-unsur yang boleh dicurigakan dan menjadi tanda tanya; iaitu bagaimana sebuah anak syarikat milik penuh Boustead Holdings (M) Sdn, Bakti Wira Development Sdn Bhd membeli 80% saham Astacanggih pada harga RM30 juta sedangkan ia tidak mempunyai sebarang aset, dan dengan tiba-tiba Bakti Wira telah terbabit sekali dalam persetujuan pembelian tanah seluas  200 ekar di Bukit Raja Klang daripada syarikat Awan Megah Sdn Bhd, iaitu syarikat yang dimiliki sepenuhnya oleh YB Senator Raja Ropiaah Raja Abdullah,  Ketua Wanita Umno Selangor yang menelan belanja secara keseluruhannya RM130j uta!  Awan Megah adalah syarikat yang dianugerahkan kerja membina Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (PUSPAHANAS).
Baru saja reda isu keluarga Ketua Wanita Umno Malaysia Datuk Seri Shahrizat Jalil dengan projek NFC, kini seorang lagi pemimpin Wanita Umno terpalit dengan skandal projek kerajaan. Syarikat Raja Ropiaah Raja Abdullah Ketua Wanita Umno Selangor telah mendapat projek bernilai RM 27 juta dan mendapat tanah seluas 223 ekar, walaupun syarikatnya tiada aktiviti perniagaan dan pengalaman. Akibat daripada itu, projek PUSPAHANAS telah terbengkalai selama lima tahun sehingga di'alibaba'kan kepada syarikat lain.
Persoalannya, bagaimana Ketua Wanita Umno Selangor begitu mudah mendapat projek penting tanpa syarat layak melaksanakan projek tersebut. Kedua, bagaimana tanah seluas 223 ekar dianugerahkan sewenang-wenangnya, sedangkan rakyat marhaen terpaksa menunggu puluhan tahun untuk mendapat tanah yang sekangkang kera.
Ketiga, Raja Ropiaah terus mengaut keuntungan dengan menjual sebahagian tanah tersebut, yang belum dipindahmilik kepada anak syarikat Boustead Holdings (M) yang merupakan sayap pelaburan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT). Mengapa tabung pencen bekas anggota tentera ini digunakan sewenang-wenangnya, pemimpin Umno yang korup kaya-raya, rakyat yang mempertahankan negara melopong.
Raja Ropiaah perlu jelaskan apakah yang melayakkan Awan Megah diberikan projek PUSPAHANAS serta segala transaksi pemberian dan penjualan tanah kepada pihak LTAT. 
Wanita Keadilan Selangor mengutuk sikap korup Ketua Wanita Umno Selangor yang pada masa yang sama kempen Sayangi Selangor konon ingin menyelamatkan rakyat. Situasi yang melanda Ketua Wanita Umno Malaysia kini berulang ke atas Ketua Wanita Umno Selangor. Sudah terang lagi jelas, rakyat perlu tolak Umno-Barisan Nasional kerana pemimpin-pemimpin Umno lelaki dan wanita menggunakan kuasa untuk  kepentingan peribadi dan merompak harta rakyat tanpa rasa bersalah.
YB HANIZA TALHA        
Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor                                                                                                
                                           

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


ΛΓΓОƲЄРЄΛСЄ™: &#39;Digangu&#39; Ketika Memandu <b>Di Kuala Selangor</b>

Posted: 25 Dec 2012 09:42 PM PST

Peristiwa ni berlaku sekitar bulan June 2003. Waktu tu Abah sedang terlantar sakit di HSA Johor Bahru. Mama pulak pada masa itu sering berulang alik antar KL-JB-KL pada setiap hujung minggu. Kebiasaannya setiap hari Jumaat hujung minggu tu, Mama akan ambik cuti dan bertolak ke JB. So kiranya dapat 3 hari untuk menjaga Abah di hospital. Nasib baik masa tu Iki baru darjah 1 dan Ika baru 6 tahun..so senang lah nak pontengkan mereka.
Satu hari tu, kiranya hari khamis Malam Jumaat. Mama dan standby esok pagi2 nak bertolak ke JB. So malam tu hubby kena settlekan mana2 kerja yang belum selesai. Tetiba dalam pukul 10 malam tu, seorang staff hubby call , beritahu ada sedikit masalah kat tempat tapak projek pembinaan yang terletak kat Kuala Selangor tu. Tengok jam dah pukul 10 lebih. Kalau nak pegi esok pagi takut terlewat pulak nak balik ke JB, So akhirnya hubby decide nak pegi masa tu juga ke situ. Kebetulan ada beberapa kakitangan dan pekerja yang masih ada di sana. Hubby ajak mama sekali pegi lah dengan Iki dan Ika. Sebab tak kannak tinggal kami 3 beranak aje kat rumah. Iki dan Ika dan tidur dah pun masa tu. Kami angkat aje masuk dalam kereta. Bawak bantal dan selimut. Kebetulan masa tu kereta baru…baru ambik dalam 2-3 hari lepas cam tulah…teringin pulak nak jenjalan malam2 kan.
Dalam pukul 11.30 kami bertolak dari Ampang. Perjalanan lancar. Kami melalui jalan Rawang – Bt Arang- Ijok – Kuala Selangor. Drisebabkan dah jauh malam, lahu jer kami sampai. Tak sampai 1.5 jam dah sampai ke sana. Selepas selesai urusan kat sana, kami pun nak balik semula ke rumah. Masa tu jam menunjukkan dalam pukul 1.45 am. Mak aiiii meremang pulak bulu roma ni. Tengah berfikir, nak ikut jalan mana yang paling selamat. Mama cadangankan ikut laluan Kuala Selangor- Sg Buloh sebab jalan besar dan banyak lampu, tapi agak jauh sikit ler. Hubby kata dia nak cepat sampai rumah sebab pepagi nanti nak gi JB. So dia kata nak ikut aje laluan tadi.
Mama yang rasa mengantuk cuba tahankan mata, nak temankan hubby. Iki dan Ika lena di seat belaKang. Kebetulan Ika tengah demam. So dia memang tidur sepanjang perjalanan. Melalui peKan Kuala Selangor cahaya lampu terang benderang, tapi sejurus Sampai ke SImpang 3 Ijok nak masuk ke Jalan Bt Arang tu lamPu jalan dan mula berkurangan. Sampai le akhirnya langsung tak ada lampu jalan.Sebenarnya Mama dah rasa semacam. Sebelum ni kami rancak berbual, tetiba macam dah tak ada modal berbual. Hubby pulak tetiba je berzikir dan..dengan kuat macam yang selalu bila dia buat nak tidurkan anak2. Mama pulak tak semena2 boleh terkelaur dari mulut " ehhhhh bau apa ni busukkknya"…Iki yang kebetulan terjaga dari tidur pun cakap " busuknyaaa". Hubby cuma jawab..bau dari kilang sawit tu. Ok lah Mama diam jer sambil layan mata yang hampir mengantuk.
Mama perasan hubby tekan minyak semakin laju. Dah ler jalan tu selekoh tajam semuanya. Hubby pulak makin kuat dia baca selawat, istghfar dan berzikir. Mama tak ada lah rasa pelik, sebab selalu dia buat cam tu, terutama kalau dia mengantuk bawak kereta tu. Tapi kali ni dia baca bukan cam selalu…selalu tu macam nak dodoikan anak2 tidur tapi kali ni agak kuat ,keras dan garang suaranya.
Kereta dipandu semakin laju. Kecut gak perut Mama. Selekoh tajam pun hubby bawak laju, nak sambung lena pun tak boleh. Kat kiri kanan jalan jangan cakaplah..tak nampak apa pun. Hanya kesuraman dan kegelapan malam. Takut pulak rasany anak pandang ke kiri dank e kanan. Sampai senget2 badan mama nak imbangkan.
Tiba-tiba…a " gedebummmmmmmmmmm….brapppp…brapppppppppp….."
Alamak bunyi apa tu…..bruzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kereta terus berjalan terhoyong hayang dan gelong ke kanan. Hubby tekan brek megejut dan berhenti di tepi jalan. Ehhhh apa dah jadi ni. Mama yang hampir2 mamai tu blur sekejap. Pandang kiri kana hutan belantara. Ada pokok2 getah di kiri kanan jalan. Sebelah kiri mama bila mama pandang ke luar..namak gaung yang curam. Relex jap….Hubby perlahan2 buka pintu kereta dan keluar nak tengok keadaan. Mula2 mama cam tak bagi jer dia keluar…tapi kalau tak kelaur camana nak tau apa jadi kan…dalam ahti dah syakkk dah….mesti tayar pancit ni…alamak….macam kes kebiasaan cerita2 seram kalau jalan malam2 kan…kalau skrg dah mcm citer Jangan Pandang Belakang ker..Karak ker..gitulah gamaknya.
Alamakkkkkk tayar kereta pancit pulak…dah lah keadaan gelap gelita. Tak nampak pun kalau nak tukar. Hubby ambik torchlight suluh ke tayar..flat habis……habis angin semua. Mama nak keluar tengok tapi hubby tak bagi. Hubby pun try nak tukar tayar tu lah. Gi belakang bukak bonet nak ambik spare tyre. Tetiba tersuluh pulak tayar belakang tu …astaghfirullahalazim….. tayar belakang pun pancit. Hilang habis angin. Laaa macamana ni spare tyre satu aje, tapi tayar 2 biji pancit. Cer tolong fikir sikit…
Masuk kereta kejap cari idea. Kebetulan time tu Iki nak terkencing sangat. Mama tak berani nak suruh dia pancut jer at luar tu. So apa idea erk..nak suruh pakai pampers dah tak muat plak kan. Lagipun mana ada bawak pampers. So tengok ada botol air mineral… hehehhe apa lagi..suruh dia masuk "anu dalam botol" ajelah…betul2 anu dalam botol ni ler…lepas habis hajat dia tu, mama simpan dulu botol tu, takut nak campak kat luar pulak. Kot2 terkena pulak rumah nenek kebayan kea pa.kan nyaya pulak kan.
Dalam 10 minit duduk dalam kereta pasang lampu kecemasan…tak ada pulak kereta nak berhenti. Memang tak banayak kereta lalu jalan ni yang semua orang maklum laluan ni agak keras waktu malam. Cuba nak call, tapi hp tak ada coverage pulak. Yelah tengah2 hutan kan. Mati akal sekejap. Last2 hubby keluar berdiri tepi kereta cuba nak tahan kereta yang lalu, tapi semua tak nak berhenti. Mungkin diaorang pun takut nak berhenti tgh malam buta kat tepi hutan cam ni, Ntah orang jahat ker ntah hantu ker pada fikiran diaorang ni agaknya. Akhirnya bila dah lama tak de kereta nak berhenti, Mama pun ikut keluar kereta. Sambil dukung Ika, dengan harapan adalah kereta nak berhenti kalau dia nampak bawak budak kecik ni. Cuma terfikri pulak kot2 tak jadi pulakorang nakberhenti seba ingatkan hantu dukung anak kan. Alhamdulillah tak lama lepas tu ada sebuah kereta yang agak uzur berhenti. Lega rasanya. Ada 2 pemuda keluar dari kereta tu. Mama pulak yang rasa cuak..manalah tau orang berniat tak baik ke. Tapi tawakal ajelah…
Ohhh rupanya 2 orang pemuda ni berniat baik nak bantu kami. Dia kata tempat kereta kami rosak ni memang kawasan yang "ala-ala keras" gak ler. Dia kata kalau dia nampak hubby sorang jer mungkin dia tak berhenti kot..tapi dia nampak ada pompuan dan ada anak kecik..so dia berhentilah. Tapi tak ada apa yang dia boleh buat..walaupun keduan2nya bekerja di bengkel kereta di Kuala Selangor. Yelah spare tayar Cuma satu jer..Cuma apa yang dia boleh buat Cuma dia try pam (kebetulan dia ada bwak pam) tayar dan cuba tampal tempat bocor tu dengan kain ke getah apa ntah gitulah…so boleh bertahan sekejap…so lepas dia buat kami jalan ler perlahan2..tak sampai 5 minit..angin dah habis balik..ulang benda yang sama…lama2 dah naik fedup..hubby lanyak jer kereta tu…lantak ler….tengok ada dalam 8 km lagi nak sampai ke Bndr Tasik Puteri. Alahai jauhnya…..
Sampai dekat tempat yang ada liputan..call kawan dia yg dok kat Tasik Puteri..tapi sayang..dia pakai kereta Nissan..tak ngam tayar dia ngan keta kami. So masa tu dah hampir kul 2.30 pagi..nak call orang pun dah dinihari..bengkel semua dah tutup..akhirnya terpaksa gak calling kakak mama. Dia add kereta yg sama ngan kami…so nak pinjam tayar spare dia ler.tapi tak kan nak suruh dia hantar pulak tgh pagi buta tu..so hubby call adik dia kat Ampang..mintak tolong datang, dan ondway ambik spare tayar kat Gombak..
Dalam 1 jam lebih menunggu akhirnya sampailah adik ipar bawak spare tayar. Masa ni dah kurang rasa takut sebab kat kawasan taman perumahan. Dalam kul 3.30 pagi gitulah selesai lah tukar spare tayar. Tengok pada keadaan tayar tu memang tak boleh nak diselamatkan dah. Tayar tu cam nak berkecai rupanya…Tak leh nak tampal. Rim tayar nak rosak dah..agghhhh tak kisah ler janji boleh jalan….
Dalam perjalanan balik..barulah Hubby bukak cerita. Alkisahnya selepas melepas pekan Ijok tadi..dia tiba2 rasa meremang bulu roma dan cam ternampak sesuatu. Tapi dia tak nak bagitau mama sebab tak nak mama takut pulak. So masa yg Mama dan Iki cakap bau busuk tu…diapun terasa sama..Cuma dia perasaan ada sesuatu di tepi cermin kereta, seklias pandanan dia ternampak. Tu yang dia berzikir, berselawat danbaca ayar- quran dengan kuat tu dan bawak kereta macam rebut. Entah kenapa tiba2 tayar kereta mcam terlanggar lubang pulak. Mengikut cerita 2 orang makanik yg tolong kami tadi tu..dia hari2 berulang alik lalu jalan tu..memang tak ada lubang besar kat kawasan tu…so Waullahualam…….hanya Allah yang mengetahui.

Alhamdulillah dalam kul 4.30 pagi girulah kami sampai rumah. Huh itulah kisah suspen Mama. Tapi sekarang ni kalau nak ke Kuala Selangor tak perlua lagi melalui laluan sunyi cam ni…sekarang kan dah ada LATAR (Lebuhraya KL-Kuala Selangor)..laluan terang benderang.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kubur Tidak Bernisan <b>Di Negeri Selangor</b> | Daeng Selili Politik Perak

Posted: 02 Jan 2013 11:30 PM PST

Mesti anda tertanya-tanya, benarkah wujudnya kawasan kubur yang tidak bertanda ini? Sedangkan ia bukanlah kubur lama, tetapi kubur yang berada pada zaman ini. Kisah di bawah ini menceritakan tentang segelintir sikap anak-anak kita pada zaman kini yang sanggup menghantar ibu mereka ke rumah kebajikan. Tidak cukup itu lagi, sehinggakan jenazah ibunya pun tidak dituntut oleh si waris. Ini yang menyebabkan mereka dikebumikan di kawasan perkuburan tidak bertanda. Ikuti kisah di bawah ini
Pada suatu petang, beberapa hari sebelum Ramadhan al-mubarak tiba, seorang ustazah yang terlibat sebagai seorang sukarelawan di sebuah rumah perlindungaan orang tua dipinggir negeri selangor membawa Mastika ke sebuah tanah perkuburan Islam. Menurut ustazah ituyang hanya mahu dikenali sebagai sabariah, dia ingin menunjukkan sesuatu kepada wartawan Mastika dan bercerita 'kisah pilu' yang selama ini ditanggungnya sejak menjadi sukarelawan di rumah berkenaan.
Saya tak pernah cerita pada sesiapa kecuali dengan Mastika saja sebab Mastika banyak sedarkan masyarakat , beritahu Ustazah sabariah semasa memarkir keretanya di hadapan tanah perkuburan islam tersebut.Ustazah sabariah lalumenunjukkan ratusan kubur tidak bertanda , tanpa nisan dan hanya dipacak kayu yang hampir reput. Tidak terdapat sebarang nama atau petunjuk pada kubur-kubur berkenaan. Kami lihat terdapat beberapa buah pusara yang masih merah tanahnya ,petanda baru disemadikan beberapa hari lalu.
Apakah kisah menyayat hati yang hendak diceritakan Ustazah sabariah? "Encik nampak tak,kubur-kubur ni sebahagiannya adalah kubur makcik-makcik, pakcik-pakcik yang disemadikan oleh sukarelawan kerana tiada anak-anak yang menuntut jenazah tersebut. Sebahagiannya lagi, ada berwaris tetapi anak-anak tidak berminat membawa balik mayat mereka.Waris-waris si mati serahkan sepenuhnya kepada sukarelawan supaya semadikan mayat tersebut di sini." cerita Ustazah sabariah. Ustazah sabaiah tiba-tiba mengesat air matanya. Kami lihat dia menangis .Air matanya mengalir laju di pipi lalu dikesat dengan hujung kain tudung kain putih yang dipakai. "saya dah 10 tahun kendalikan jenazah makcik-makcik ini.
Tetapi ,sebelum meninggal, mereka selalu sebut nama anak-anak mereka, seorang demi seorang. "saya menangis setiap kali ajar makcik-makcik ini mengucap. Makcik-makcik ini dah saya anggap seperti mak saya. saya lah yang selalu ditanya, ada tak anak-anak makcik datang. Makcik dah nak pergi ni. Saya beritahu, tak ada. Saya kata anggaplah saya anak makcik. Mengucaplah… "saya iringi kematian makcik-makcik ini dengan kalimah syahadah. saya kiamkan tangan mereka. Kemudian saya mandikan jenazah mereka dengan sempurna, selepas itu saya serahkan jenazah makcik ini untuk dikuburkan disini," cerita Ustazah sabariah sambil mengesat air matanya.
Air mata kami juga tidak sedar turut bergenang. Memang sedih. Memang patut Ustazah sabariah bawa kami ke sini, kalau tidak kami tidak tahu apa ertinya kubur tidak bertanda di pinggir negeri selangor ini.
Ustazah Sabariah bercerita lagi, ada seorang makcik yang dikenalinya sejak 10 tahun lalu meninggal dunia Mac lalu. Sebelum makcik berusia 70 an itu meninggal, seorang anak lelaki nya datang melawat orang tua itu di rumah orang-orang tua tempat ustazah sabaiah menjadi sukarelawan. Makcik itu sedang tenat tetapi anak lelakinya yang berusia 30 an bukan bertanya tentang keadaan ibunya sebaliknya tentang geran tanah di kampung. Pemuda itu mendesak ibunya menyerahkan geran tanah yang disimpan orang tua itu kerana dia menghadapi masalah kewangan.
Pemuda itu memberitahu ibunya, geran tanah pusaka itu perlu ditukar nama sebelum ibunya meninggal dunia. Pemuda itu memaksa ibunya supaya menyerahkan geran tanah tersebut sebelum terlambat. "Kalau mak mati,nanti susah nak jual tanah tu," beritahu pemuda berkenaan.Setiap hari itulah sahaja yang dibisikan ke telinga ibunya yang sedang nazak. Geran,geran,geran….. "Mak beritahu, geran tanah tu mak simpan dimana? Nanti kalau mak mati , anak-anak susah. Macamana kami nak dapat geran tu," desak anaknya bertubi-tubi kepada ibu yang sedang nazak.
Ustazah sabariah menceritakan, dia yang berada ditepi wanita itu tidak mahu mencampuri urusan antara anak dan ibu tua itu.Tetapi jauh disudut hati, ustazah sabariah berasa sedih, sebab disaat-saat ibu tua hendak menghembuskan nafas terakhirnya, pemuda tersebut bukanya meminta ampun ,membaca yasin atau mengajar ibunya mengucap, sebaliknya asyik bertanya tentang geran tanah untuk di jual.
Oleh keana org tua itu sedang tenat , dia tidak mahu bercakap lagi.Lidah nya sudah kelu.Pemuda itu meninggalkan ibunya dengan marah sambil menjerkah "Kalau mak mati, mak bawa lah geran tanah tu ke dalam kubur!" Ustazah sabariah berasa geram yang amat sangat dengan perbuatan celupar pemuda berkenaan.terasa hendak tampar mulut pemuda itu kerana langsung tidak menghormati ibu yang sedang nazak.
Ustazah sabariah terus mengajar makcik tua itu mengucap. Dia tahu saat orang tua itu hendak meninggaldunia semakin dekat. Benar seperti telahan nya, tidak lama kemudian ,makcik tua itu meninggal dunia."Esoknya selepas saya mandi dan kapan jenazah makcik tua itu dihospital ,saya serahkan kepada jawatankuasa untuk dibawa ke tanah kubur tak bertanda ini," cerita ustazah sabariah.
Setelh jenazah di bawa dengan van mayat, pemuda berkenaan tiba-tiba muncul dirumah orang-orang tua ,bertanyakan ibunya.Ustazah sabariah sudah bersiap .Jika pemuda itu bertanya ,dia ingin mengajar pemuda yang biadap dengan ibu nya itu. " Mana ibu saya?" tanya pemuda bekenaan.Ustazah sabariah hanya diam,perasaan marahnya terhadap perbuatan pemuda itu semalam masih menggelegak. "Apa awak hendak?" tanya Ustazah sabariah. "Saya nak tahu mak saya dah meninggal ke belum?"tanya pemuda berkenaan.
"kalau dah meniggal ,apa awak hendak?" tanya ustazah sabariah. "kalau mak saya dah meninggal saya nak minta sijil mati,saya nak jual tanah pusaka tu.Kami adik beradik nak bahagi harta mak," beritahu pemuda itu. Hei ,Kamu ni manusia jenis apa ? Mak kamu baru meniggal ,mayat nya belum dikuburkan lagi,kamu hendak minta sijil mati! Apa jenis manusia kamu ni? Semalam kamu paksa mak kamu bagi geran,Sekarang kamu nak minta sijil mati.
"kamu tahu tak mayat mak kamu agaknya sekarang orang tengah nak masukan kedalam liang lahat. Patut nya kamu doakan mak kamu, bukan nya berebut harta !" Ustazah sabariah memarahi pemuda berkenaan. Pemuda itu tidak menghiraukan teguran ustazah sabariah tetapi asyik meminta sijil kematian ibunya.
"saya datang sini sebab nak tahu mak saya dah mati ke belum .kalau dah mati ,saya nak sijil mati mak saya,bukan hendak bergaduh dengan ustazah !" kata pemuda berkenaan dengan suara meninggi. Ustazah sabariah meniggalkan pemuda tersebut.Dia tidak mahu lagi melayan manusia berhati binatang tetapi pemuda itu asyik mengekorinya."kamu hendak apa lagi?" Mak kamu tengah dikebumikan pergilah ke kubur tu bantu mak kali terakhir !"desak ustazah sabariah.
"hah! saya nak sijil mati mak,saya nak jual tanah ,bukannya nak pergi gali kubur!" beritahu pemuda berkenaan berdegil enggan pergi. Pada ketika itu ustazah sabariah sudah tidak mampu lagi manahan sabarnya .dia merenung pemuda tersebut dan memarahina.
"Awak jangan buat kacau kerja kamidi sini,saya tak nak tgk muka awak lagi!Awak tak ada hak nak ambil sijil mati mak awak .awak bukan jaga mak awak .Awak bukan bela mak awak .awak hantar mak awak ke rumah orang2 tua.awak seronok habiskan harta mak.Anak jenis apa awak ni?"herdik ustazah sabariah.kemarahannya sudah sampai kemuncak.
Akhirnya pemuda itu beredar tetapi tidak pergi mengebumikan jenazah ibunya."Kisah makcik tu memang sedih. Di ada enam org anak tetapi tak ada sorang pun sanggup menjaganya.dia benyak cerita dengan saya,dia berasa sedih dibiarkan anak-anak bekerja pakai kereta besar," cerita ustzah sabariah.Air matanya menitis lagi.
Ustazah sabariah kemudian menunjukkan kubur makcik tua itu yang hanya dipanggil nya makcik salmah."kalau anak-anak makcik salmah nak cari kubur mak mereka, takkan jumpa. Kami tak ada tanda atau tulis nama-nama mereka.tak ada batu nisan.Kami namakan kubur2 tak berwaris,"
cerita ustazah sabariah
.
Pernah pemuda tersebut datang berjumpa ustazah sabariah bertanyakan kubur ibunya .pemuda itu datang dengan beberapa buah kereta mungkin bersama adik-beradiknya. "dia tanya saya,ingat lagi tak?saya cakap saya tak kenal awak!" jelass ustazah sabariah. Pemuda itu memberitahu dialah anak makcik salmah yang meniggal dunia beberapa minggu lalu.dia memberitahu tujuannya datang untuk menziarahi kubur ibunya.
"saya cakap pada pemuda itu awak carilah sendiri .saya tak tahu,"beritahu ustazah sabariah.
للاكي براني موڠكين اكن كاله تتاڤي تيدق اكن مڠاله.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


jinggo-fotopages: BAKTI hulur bantuan mangsa banjir <b>di Dengkil</b>

Posted: 08 Nov 2012 01:34 AM PST

Venue : Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil, Selangor
Event : BAKTI Hulur bantuan kepada mangsa banjir
Date : 8/11/2012 @ 10.00 am
Badan Amal dan Kebajikan Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Badan BAKTI hari ini menghulurkan bantuan RM10,000 untuk membeli barangan keperluan mangsa mangsa banjir yang ditempatkan di Dewan Orang Ramai, Pekan Dengkil. Cek sumbangan tersebut diterima oleh Datin Seri Azlina Ahmad bagi pihak Badan Amal dan Kasih Selangor (KASIH).
Dewan di Pekan Dengkil ini menempatkan 611 orang mnagsa banjir setakat pagi tadi.
 5. "Syukur pada Tuhan..."

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Sepetang <b>di Beranang</b> | AmirulPhotographyArts

Posted: 18 Dec 2012 08:50 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Sepetang di Beranang. Canon 1000D , f/10 , 1/15sec. , ISO-200 , 18mm. Posted just now by AmirulPhotographyArts · AmirulPhotographyArts. Subscribe. Subscribe. RSS Feed. Add to Google Reader · View RSS Feed. Loading. Send feedback.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Roboh Gerai Penjaja Melayu <b>Di Klang</b> - Zalimnya Kerajaan PR <b>...</b>

Posted: 04 Dec 2012 12:43 AM PST


Tindakan Kerajaan Pakatan Haram Selangor merobohkan 12 gerai penjaja Melayu yang terletak berhampiran perhentian Teksi Klang Utara, hari ini membuktikan sikap Kerajaan PR Selangor kejam dan zalim. Perobohan gerai penjaja ini adalah tindakan yang amat tidak bertanggungjawab oleh Kerajaan PR Selangor terhadap peniaga Melayu yang mencari sesuap nasi berniaga di Bandar Klang. Disebabkan Kerajaan PR Selangor gagal untuk menyediakan kemudahan penjaja makanan di bandar Klang terutamanya kepada peniaga Melayu, telah menyebabkan peniaga-peniaga bertindak menyewa tanah kosong untuk mendirikan gerai sementara untuk berniaga demi mencari rezeki untuk keluarga.
Perobohan gerai ini merupakan perbuatan penguasa yang zalim. Kerajaan PR Selangor wajar berunding dan bertolak ansur dengan pelbagai kesulitan yang Rakyat Selangor alami sekarang. Peniaga wajar diberikan pampasan sekiranya gerai mereka hendak dirobohkan. Peniaga juga wajar dipindahkan ke tempat yang berhampiran untuk mereka meneruskan usaha mencari rezeki dalam perniagaan. Klang Bandar Diraja yang aman dan makmur memerlukan kerajaan yang prihatin terhadap permasalahan rakyat, bukan menghukum kesalahan rakyat yang berpunca dari sikap Kerajaan PR Selangor yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat marhaen akar umbi.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Enchanted Life Begins: Seronoknya Anakanda Saya Bercuti <b>di Morib</b>!

Posted: 30 Dec 2012 08:55 PM PST

Jumaat lepas saya paksa Dedet amik cuti Jumaat dan Sabtu. Sebab saya ada kursus kat Morib dan saya nak bawa anak2 sekali. Ini memandangkan cuti sekolah nak berakhir so saya nak juga lihat anak saya berlibur di satu tempat yang istimewa (walaupun hakikatnya awal2 cuti dah sakan gembira kat sabah, ngeeeeeeee).
Sebenarnya saya beria nak bawa anak saya ikut sekali berkursus sebab nak bagi mereka peluang berlenjan dalam kolam mandi. Dan Dedet merangkap body guard dowang bersempena dengan diri saya yang begitu efisien mengikuti segala aktiviti yang disediakan oleh penganjur program.

Pandai Dedet dan anak2 bawa dirik sepanjang saya sibuk berkursus. Siap pergi jalan2 tepi pantai. Skodeng ikan2 bakar tapi katanya tak banyak mana. Dan Pantai Morib katanya takdelah indah sangat kalau dibandingkan pantai lain yang pernah kami pergi. 
Muat 2 kanak-kanak ribena ni duk dalam "shell"... Comey jer tengok aksi mereka ini... Kalau Anaqi memang confirm tak muat apatah lagi Dedet, hahahahahhahaha.
See, betulkan Anaqi hanya mampu duduk atas Shell ni jer? Banyak jugak tempat dowang terjah kat situ... Antaranya "Gold Coast Morib"... Pendapat personal saya dari luar nampak hebat masuk jer dalam takdelah hebat manapun... Dan ada bau kurang menyenangkan bila masuk di kawasan situ... tak pasti apa...
Kami sempat juga naik Bukit Jugra...
Anak saya yang palng ceria bila berada di sini...
Menang hadiah utama dalam cabutan bertuah...
Banyak nak hapdet... Tapi memang tak sempat hari ni... Rabu student ada exam. Carrymarks belum sempat kuar lagi ni..sob sob :(

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Carmen Chen: <b>Tanjung Sepat</b> + Gold Coast Morib

Posted: 26 Dec 2012 03:38 AM PST

The happenings on SATURDAY 15.12.12 would be in the next post,
because I wanted to group the x'mas photos together
ans also share these Morib photos first~ =)

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

SUNDAY 16.12.12

2 days 1 night Tanjung Sepat + Gold Coast Morib trip with family and relatives!
Since my coursework wasn't completed yet, I gotta bring my laptop along to get my stuff done. =(
Meeting up relatives in McD.
Those who hadn't had breakfast had their western style breakfast there, 
and soon we headed to Tanjung Sepat.
1st stop: Multi Rich Pitaya,
where dragonfruits are planted and sold.
Not only dragonfruits are found there......
Here was the "farm" where dragonfruits are planted. 
But at this moment, we didn't see any of it except for the plant.
Some other plantations as well...like grapes?
The person-in-charge conducted a brief introduction on the dragonfruits.
There are many other types of dragonfruits, apart from what we usually see - the red and white flesh.
After that he cut dragonfruits for free testing, of course to let us know
how sweet are the dragonfruits so that we would buy.
Anyway he is quite generous, he even let us tried the mini dragonfruits (it was really mini) 
which not only looked cute but also tasted damn sweet!!
But we couldn't buy as it run out of stock, hmm.
The dragonfruits there are really sweet, how can we resist?
There are even different forms of dragonfruits being sold,
such as in ice-cream form and also in pure juice form.
Honey, and some other souvenirs are also being sold.
2nd stop: Wan Tee Longan,
where we can find longan (of course), calabash 葫芦 and pineapples.
Details like contact number are stated on
the Multi Rich Pitaya's signboard in the pic above.

Longan - I think they are quite sweet, my relatives said the longan
have "alcohol taste" which make their taste less nice.

A random shot - yellow flowers with huge flies. O.o

Calabash (I don't know what 葫芦 is called in English,
just translated from the web) - u can see from the 2nd pic below 
that they are actually quite small size, don't be cheated by the 1st pic. XP

My sis discovered a tiny insect on the ground!
The insect kept on vibrating like it can never be stationary,
which is what makes it so special that my sis realized its existence!
Its vibration kept on going, it was like...u keep on repeating 
what u did at the previous second, lol.
I didn't dare to get near to the insect, afraid that it might suddenly
fly or what, so Uncle Michael helped me to take a snapshot on it.
Never thought that this pic turned out to be so nice because it kept on vibrating 
that I thought the pic would be blurred, thank you so much!

Long-shaped pineapple - we were surprised by how sweet it tasted 
even it didn't look sweet at all due to its non-yellowish flesh!

There are a few cute little dogs there, and one of them is really cute,
too cute that it looks a lil silly, hahahaha!
My relatives said wanna put this cute puppy into my bag leh. ;B

Just another random shot under the hot sun
before running back to the covered compound.

My face already looked round even we hadn't started
our makan journey yet in Tanjung Sepat. :x

3rd stop: Hai Yew Heng,
a place that is famous for its handmade vege pau 菜包.

The previous time I visited here, they were making their pau at the back area
of the shop, whereby the front area was for us to enjoy our pau.

However to our surprise, they actually opened another shop
right opposite their old shop...

...to make their pau in a cleaner compound and sell them there.


So it becomes more organised! =)

We bought the pau at the new shop and brought over to the old shop.
I personally don't really like vege pau so I don't have any comments on it, and
I don't feel other pau delicious either (just my own opinion, not meant to be offensive).

They don't only sell pau but some other fried stuff as well.

Fried sotong, fried prawn crackers, fried crabs, fried meatrolls, fried wantan
and fried manta ray are available, at different time I guess.

We tried the fried prawn crackers and fried meatrolls.
I didn't feel anything special on the prawn crackers but my family said they were nice, 
and we all loved the meatrolls a lot.
So never only try the pau but forgot the fried stuff when u visit there!
This dragonfruits jelly bought from the nearby stall looked
so attractive, but it was however tasteless.
No dragonfruits taste at all, damn disappointing.

4th stop: Gano Farm,
where it's famous for the lingzhi 灵芝 and 
different types of mushrooms are found.

Outside the shop.

Various beveragesfor free testing and
for sold [RM10 for 4 if not mistaken].

They do offer homestay as well. =)

5th stop: Arowana Malayan Food Industries,
where crackers 木薯片 are produced in large scale.
Details like contact number are stated on 
the Multi Rich Pitaya's signboard in the pic above.

A brief introduction conducted by a young girl.

Varieties of crackers are sold, provided free testing as well.
6th stop: Kek Loong Enterprise,
where different kinds of handmade fish-based product are made.
This was my favourite - egg with fish paste.
Since today they didn't have stock, we pre-ordered and collected the next day.
Half egg half fish paste [RM0.70 each].
7th stop: Lover Bridge Restaurant,
where we settled our seafood lunch.
The food there was disappointing, none of us were satisfied
as almost all were not nice.
Wonder why it is so famous. =(
 The view from the restaurant...low-tide.
Soon it was time to check-in, we left Tanjung Sepat and
headed to Gold Coast Morib.
We were shocked to see so many people in the hotel, it was really crowded!
First time seeing hotel would have so many people, 
most of them came due to offer from Groupon.
And there were people in and out of the Water Theme Park, 
so it was like the floor was wet and dirty and the place was messy.
My first respond was "GG~", our mood were immediately switched off by
such a scene in front of our eyes.
It took some time for us to check-in, we were relieved to see the rooms
wasn't as bad as we expected because it might be
under bad cleaning service due to overcrowded.
 Luckily the hotel appeared to be clean and tidy, phew~
What I loved most was the bathroom!
The floor tiles were dark in colour, making it kinda high class 
and won't be seen like so dirty. =D
Plus...there was Jacuzzi some more!!!
I knew I was gonna spend a long long time during shower, hehehe. ;P
 Perfect view from my hotel - Water Theme Park
which we were going the next morning! =D
 Relatives chatting in my room while sis and I went downstairs for WiFi,
I needed it desperately for my coursework. :s
Dinner time (dinner included in hotel package)!
To avoid people getting more and food getting less (hahahahahaha),
we went down quite early.
But the buffet dinner was a disappointment, ugh. =(
 Drizzling...and soon raining heavier.
The Pier 啤酒坊 - a place to chill with "live band" and beer of course.
Waiting for the rain to get smaller.
It was still raining when the "live band" was about to start.
We had no idea but to choose somewhere covered.
 Oh shit, I was getting sleepy. *yawning*
Went to bed after having a great shower in Jacuzzi. XP

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡
Morning~ Breakfast time (breakfast included in hotel package as well)~
 The buffet breakfast wasn't too good, but still much better than the dinner last night. =)

Water Theme Park time!
The slides were quite slow, I even stuck in the slide and gotta used my hand to slide manually. @@
The best one was the "wide slide" where we can slide whatever pose whichever way we want. =P

Check-out lo...bye Morib!

Lunch at Restoran Ban Joo Heng in Tanjung Sepat, near to
Lover Bridge Restaurant, next to Ocean Restaurant if not mistaken.
Since we banned Lover Bridge already, I actually wanted to try 
Ocean Restaurant because it was much more crowded 
than Ban Joo Heng (which had only had 1 to 2 tables occupied!).
But since we already parked our cars in parking area of Ban Joo Heng, and 
all my relatives didn't notice Ocean Restaurant, so just gave it a try.

So, damn luckily, the food turned out to be much more better and tastier than
Lover Bridge's and the prices were about the same for both.
We all agreed that Ban Joo Heng is definitely a wiser choice, 
we would visit here yesterday if we knew earlier, meh.







The best dish here was the oyster omelette - unlike others, the oyster was on top 
of the omelette which didn't make it look nice at all, 
but it was surprisingly scrumptious that we even ordered extra one plate!

After lunch, we went to buy some fish and prawns, and also
went back to Arowana to buy crackers.
But I just stayed in the car and slept like a boss all the time after lunch 
and all the way from Ban Joo Heng to home. =P

So if u're going to Tanjung Sepat, my recommendations are
the dragonfruits, egg with fish paste and Ban Joo Heng's oyster omelette. =)

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Jawatan Kosong FIG Metal Industries Sdn Bhd <b>di Balakong</b>

Posted: 24 Dec 2012 04:52 AM PST

An established ISO Certified Company in Balakong invites suitable candidates for the following positions:

PURCHASING AND ADMIN CLERK
MARKETING CLERK
BUSINESS DEVELOPMENT
EXECUTIVE
CUSTOMER SERVICE EXECUTIVE
HUMAN RESOURCE CLERK

Requirements for all positions:-
- Qualification: SPM/Diploma/Degree.
- Conversant in English, Bahasa Malaysia and other languages.
- Candidates must have 2 years working experience.
- Preferred age group between 20 to 36 years old.
- Familiar with Microsoft Word, Excel, Power Point & etc.
- Willing to travel outstation / local (Business Development Executive).

Interested, please contact:
No.15, Jalan CJ 1/6A,
Kawasan Perindustrian Cheras Jaya,
43200 Cheras Jaya, Selangor
.
Office: 03-90804060 / 019 3859941
Email: Please Login or Register to apply this job online.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


GAMBAR &#8211; Roadshow <b>di Pandamaran</b>, Klang pada 17hb <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2012 01:50 AM PDT

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*