ads

Selasa, 14 Ogos 2012

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Dr Shafie Abu Bakar: Rumah Terbakar <b>Di</b> Taman Bukit <b>Kajang</b> Baru <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2012 04:31 PM PDT

Taman Bukit Kajang Baru, 12 Ramadhan 1433 = 01 Ogos 2012 (Rabu):

Jam 12.00 tengahari menerima maklumat tentang kebakaran yang berlaku di rumah beralamat No. 33, Jalan Baru 7, Taman Bukit Kajang Baru. Secara kebetulan sdr. Azizi pada masa itu ada di Pejabat, kami segeri bertolak ke alamat di atas. Setiba ke rumah berkenaan didapati ramai orang berada di tempat kejadian. Tempat ini tidak berapa jauh dari Cerun Bukit Runtuh yang sering menjadi isu setempat terutama bila musim hujan.

Pada masa Adun tiba rumah terbakar sebenarnya sudah dapat dipadamkan secara gotong royong oleh jiran-jiran dan penduduk setempat. Pada masa kebakaran Pemilik rumah Encik Ramu tiada di rumah. Beliau keluar bekerja sebagai Pemandu Lori dan isterinya Puan Anjali Devi juga keluar bekerja di Sekolah sebagai Cleaner, manakala dua anak mereka ke Sekolah.

Kebakaran berlaku hanya pada ruang tamu tingkat bawah. Menurut Maslina bt. Abdul Rahman jiran, pada permulaan, bunyi meletup dan asap keluar dari bilik tamu bahagian hadapan rumah berkenaan. Jiran-jiran beramai-ramai keluar membantu memadamkan kebakaran dengan menyimbah air. Kata Maslina, ``Pada masa kami ke rumah berkenaan, didapati pintu rumah tidak berkunci.Mungkin pemiliknya lupa untuk dikunci. Ini memudahkan kami memadam yang memakan masa dalam setengah jam.`` Adun melihat ke dalam semua ruang tamu, kusyen dan peralatan di dalam ruang tamu berkenaan terbakar dan rosak. Adalah dipercayaai kebakaran disebabkan oleh api tempat ibadat yang dipasang di tepi patung dan tidak dipadam bila keluar. Dipercayai api menyambar kain langsir ditiup angina. Satu lagi api yang tidak dipadam – masih menyala di tepi masuk ke rumah.

Menurut En. Balakrishnan yang juga jiran memberitahu, ``Kita orang ada panggil bomba yang pejabatnya di atas bukit, tidak jauh dari sini, tapi hingga sekarang tidak tiba.``

Pada masa Adun berada di rumah berkenaan tuan rumah masih belum pulang. Menurut

Maslina yang menghubungi En. Ramu memaklumkan, bahawa En. Ramu dan isterinya hanya akan dapat tiba selepas jam 2.00 petang. Oleh kerana itu Adun pulang terlebih dahulu dan datang pada sebelah petang jam 3.00 menyampaikan bantuan kewangan RM500, beras dan barangan makanan.

Sementara itu pada petang hari ini Adun menerima surat dari MPKj memaklumkan Cadangan Kerja-Kerja Membaikpulih Cerun Di Jalan Baru 12, Taman Bukit Kajang Baru, Mukim Kajang. Bersama surat itu dikemukakan Jadual Perlaksanaan Tender yang akan dilaksanakan di MPKj bagi Cadangan Membaikpulih Cerun berkenaan.

Jadual yang disediakan oleh Jabatan Kejuruteraan adalah menunjukkan

  • Akhir Julai 2012 Menyediakan Dokumen Tender
  • Minggu pertama Ogos Penyediaan Iklan Tender
  • Minggu ke dua ke akhir Ogos Proses Tawaran Tender
  • September Proses Penilaian dan Perlantikan Kontrektor
  • Mulai Oktober 2012 hingga Mei 2013 (8 bulan Kerja Kontrektor), ialah Perlaksanaan kerja di tapak.

Diharap dengan kerja-kerja baik pulih yang dijangka memakan peruntukan sebanyak RM3 juta ini akan menyelesaikan tanah runtuh di Taman Bukit Kajang Baru. Diharap penghuni-penghuni rumah-rumah di bawah dan di tepi liring bukit merasa lega dan lebih selamat. Manakala penghuni-penghuni di Apartment lima tingkat merasa lebih selamat dan tidak bimbang dari berlaku tanah runtuh. Diharap apartment ini akan menarik penghuni lebih ramai dan harga bagi unit-unit di Apartment ini akan melonjak kembali.

Terima kasih kepada semua pihak.

Sekian.

PROTES AIR <b>DI KAJANG</b> : TOLAK SYABAS

Posted: 11 Aug 2012 07:00 PM PDT

TOLAK SYABAS - KEMBALIKAN HAK AIR KEPADA RAKYAT
12 Ogos, Kajang - Pada pagi ini lebih kurang 50 orang penduduk dari Kajang dan Semenyih mengadakan bantahan terhadap SYABAS dan sebagai tanda sokongan supaya pengurusan air di Selangor diambilailh oleh Kerajaan Negeri Selangor. Sejak kebelakangan ini berlaku masalah bekalan air di Balakong, Kajang dan di Semenyih di Taman Manikavasagam, Flats Sri Tanjung, Bandar Rinching dan Taman Hiew Piow. Ini adalah taktik kotor SYABAS untuk menipu rakyat dan mensabotaj Kerajaan Negeri supaya ia dapat meneruskan pembinaan loji rawatan Langat 2 bernilai RM8.6 bilion yang disokong oleh Kerajaan Persekutuan.

TIDAK KEPADA SYABAS!

MILIKNEGARAKAN BEKALAN & PERKHIDMATAN AIR DI SELANGOR

Jaringan Rakyat Tertindas menuntut kepada Kerajaan Selangor untuk mengambil alih SYABAS dari pengurusan swasta dan mengurusnya sendiri. JERIT menuntut sedemikian kerana , SYABAS dibawah pengurusan pihak swasta dengan jelas tidak mengutamakan keperluan dan kebajikan rakyat sebaliknya mengutamakan keuntungan.

Sejak bekalan air di Selangor diswastakan , rakyat Selangor mengalami banyak masalah seperti air tidak bersih, catuan air dan gangguan bekalan air. Bukan itu sahaja pada masa, terdapat gangguan bekalan air, kurang inisiatif dari pihak Syabas untuk menghantar lori air terutamanya ke kawasan luar bandar. Akan tetapi kalau hendak naikkan tarrif air, bukan main cepat dibuatnya malah pelbagai helah digunakan. JERIT juga pernah mengendalikan banyak kes di mana bekalan air dipotong apabila pengguna terutamanya rakyat miskin tidak mampu membayar bil air. Air adalah hak asasi manusia yang wujud dari sumber alam semulajadi. Jadi, menafikan bekalan air terumatanya kepada golongan miskin atas dasar mengaut keuntungan adalah satu pencabulan hak asasi manusia. Air tidak boleh dimiliki secara swasta dan dijadikan komoditi demi keuntungan. Di Negara Peranchis terdapat undang-undang di mana pihak yang membekalkan air harus mendapatkan perintah mahkamah dan tidak boleh memotong bekalan air dengan sewenang-wenangnya.

Fenomena menswastakan bekalan air berlaku secara berleluasa di seluruh dunia. Dua agen kapitalis iaitu Bank Dunia (World Bank) and International Monetary Fund (IMF) sedang menggalakkan penswastaan bekalan air melalui syarikat Eropah dan Amerika Syarikat. Ini dilakukan melalui perjanjian perdagangan dan syarat pemberian pinjaman hutang kepada Negara yang sedang membangun. Program telah bermula sejak awal 1990an dan bermula di Negara seperti India, Bolivia, Chile, Argentina, Nigeria, Mexico, Australia, Filipina dan termasuk Malaysia. Hampir kesemua Negara di atas mengalami masalah yang sama setelah penswastaan berlaku – kualiti air semakin merosot dan tariff air semakin meningkat.


Air bukanlah alat politik untuk digunakan dalam permainan politik mahupun komoditi untuk dijual beli. Ia adalah sumber alam yang penting untuk manusia hidup. Maka adalah menjadi tanggungjawab kerajaan untuk membekalkannya dan bukan syarikat swasta.

JERIT menyokong hasrat Kerajaan Selangor mengambil alih pengurusan air kerana hak air Selangor akan dikembalikan kepada rakyat Selangor. Kerajaan Negeri Selangor juha berjanji bahawa rakyat Selangor tidak perlu menanggung hutang dan kerugian syarikat konsesi.
Oleh itu, JERIT menyeru agar kerajaan Selangor mengambil alih bekalan air bagi Selangor demi menjaga kebajikan dan keperluan rakyat. Jangan biarkan syarikat swasta untuk melelongkan hak rakyat.

Simon

12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Enam rumah kedai <b>di Rawang</b> hangus

Posted: 29 Jul 2012 09:56 PM PDT

KUALA LUMPUR— Enam buah rumah kedai di Batu 18, Jalan Besar Ipoh, Rawang dekat sini, musnah dalam kebakaran petang tadi. Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Selangor Mohd Sani Harul berkata tidak ada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian 4 petang itu.

Beliau berkata bomba menerima panggilan daripada orang ramai mengenai kebakaran itu dan menghantar dua jentera dari Rawang dan Selayang dengan kekuatan 15 anggota ke tempat kejadian.

"Bomba tiba 10 minit selepas itu dan api dapat dikawal setengah jam kemudian.

"Punca kebakaran dan anggaran kerugian masih dalam siasatan," katanya kepada Bernama menerusi khidmat sistem pesanan ringkas. — Bernama

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


inilah kisah kami..: Hafiz Masuk Wad <b>di</b> Hospital <b>Subang Jaya</b> !

Posted: 11 Jul 2012 11:11 PM PDT


Pada 11 Julai 2012 bersamaan dengan Hari Selasa, kami sekeluarga menerima berita yang mengejutkan di mana Syamsul Hafiz (Adik Ipar saya) telah dimasukkan ke Sime Darby Health Care di Subang Jaya lebih kurang jam 3.00 petang ekoran daripada masalah sesak nafas dan tekanan darah tinggi yang dialaminya secara tiba-tiba.
Berita ini mengakibatkan suami saya, ibu saya, dan Mak Long Samsiah bergegas ke Subang Jaya di sebelah malamnya untuk meninjau keadaan Hafiz di sana. Alhamdulillah keadaan Hafiz dilaporkan stabil, cuma masalah tekanan darahnya masih lagi tinggi.
Setibanya di sana lebih kurang jam 8.00 malam, Pak Ngah Husin, Pak Tam Rosli dan Mak Tam Mahani, Mak Usu Halijah dan juga Wan Asiah telah pun tiba lebih awal di sana. Suami saya turut membawa anak ketiga kami iaitu Dzaqwan Amri untuk turut ikut bersama menemui Pak Lang nya (Syamsul Hafiz).
Selepas daripada melawat Hafiz, kesemua yang berada di hospital telah menuju ke Restoran Kayu Manis di Bukit Jelutong bagi menikmati makan malam di sana. Dan kemudiannya, suami saya terus berangkat pulang ke Seremban.
Dengan ini adalah didoakan agar Hafiz cepat sembuh dan kembali ceria dan kembali menjalankan tugas seperti biasa. Hafiz, jangan lupa rehat betul-betul dan jaga pemakanan.
Berikut dikongsikan gambar-gambar untuk tatapan semua.
Suasana ketika berada di luar wad sementara menanti Hafiz diperiksa oleh Jururawat bertugas
Rancak perbualan keluarga ini...
Hafiz yang kekal ceria walaupun di dalam hatinya... hanya Allah Yang Maha Mengetahui
Hafiz mendengar nasihat daripada Mak Usu Halijah sambil diperhatikan oleh Pak Tam RosliIbu Mertua saya dan Wan Asiah
Suasana ketika manikmati makan malam di Restoran Kayu Manis
Dzaqwan leka makan sup crab meat with tofu
Disediakan oleh : Ungku Norhayati Ungku Abu Bakar (Noi/Yat)

Fotofit Perogol Pekerja Butik <b>di Subang Jaya</b> ~ DUNIACACAMARBA <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 11:00 PM PDT

Jumaat, 3 Ogos 2012 " ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
[SH] SUBANG JAYA – Polis mengedarkan fotofit seorang lelaki dipercayai warga Indonesia bagi membantu siasatan berhubungan kes rogol pekerja butik di SS15, 21 Julai lalu.

Dalam kejadian itu, butik tempat kerja mangsa berumur 23 tahun itu dikatakan didatangi lelaki berkenaan kira-kira jam 3 petang.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, suspek dikatakan membelek-belek pakaian di rak dan memaklumkan kepada mangsa dia ingin menghadiahkan baju itu kepada teman wanitanya.

Katanya, suspek yang bertutur dalam bahasa Indonesia kemudian memaksa pekerja butik itu masuk ke dalam bilik stor dan terus mengikat kaki tangan serta mulut mangsa.

"Suspek kemudian merogol mangsa dan menyamun beg duit, telefon bimbit serta hasil jualan yang berada di kaunter pembayaran," katanya.

Rafizi Bakal Jadi Imam Terawikh <b>Di Subang Jaya</b>? | MyMassa

Posted: 23 Jul 2012 02:00 PM PDT

Tajuk saja bagi gempak pagi-pagi macam ni.

Sebenarnya Rafizi bakal buat ceramah waktu orang Islam buat solat terawikh kat Subang.

Ada ke patut? Macam dah takde waktu lain dah nak berceramah.


*Si Rafizi ni sama macam Anwar Ibrahim. Kalau Anwar pulak, masa orang bertakbir AidilAdha, dia boleh layan joget pulak. Tak caya boleh tengok video ni.


12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Nukilan Nurani ku: Punca sesak <b>di Petaling Jaya</b> Hari Ini

Posted: 09 Aug 2012 04:10 AM PDT

Mesti ramai nak tahu punca sebenar kesesakan lalu lintas hari ini 
Kesesakan lalu lintas ini adalah disebabkan oleh 
Kejadian Paip Pecah yang berlaku di jalan 
susur keluar ke Jaln Klang Lama
berhampiran BHPetrol
Perkara ini merupakan sejarah terbaru buat
bandar Petaling Jaya yang tidak pernah sesesak ini
Bawah nilah gambar penyebab 
Pihak Syabas sedang membaik pulih paip yang pecah...

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


IKLAN 1 MALAYSIA: Tanah untuk dijual <b>di sepang</b>

Posted: 05 Aug 2012 08:59 AM PDT

Nama: hazeman
Email: tigerwood65@rocketmail.com
Website:
Tajuk: Tanah untuk dijual di sepang
Iklan: Assalamualaikum w.b.t kepada pembaca sekelian..
Saya mahu menjual tanah saya di giching sepang keluasan 2.75ekar RM825k..1ekar RM300k,tanah rizab melayu dan boleh dikembangkan untuk lot2 banglo dan perumahan..kawasan sekeliling ada taman perumahan,dan ia berdekatan dengan KLIA dan sepang international circuit..berminat boleh sms man 0127802331..hanya yang bbetul2 serius sahaja,tq.
Ip Pengirim: 183.78.12.78

Shafie Nor: Lelaki Palestin ditemui mati <b>di Sepang</b>

Posted: 09 Aug 2012 02:00 AM PDT

SHAH ALAM, KHAMIS, 09 Ogos, 2012: Seorang lelaki Palestin yang bekerja dengan sebuah syarikat pelancongan di Bukit Bintang, Kuala Lumpur ditemui mati di tepi jalan berdekatan Jeti Nelayan Kampung Tanjung Rhu, Sungai Pelek, Sepang.

Mayat lelaki berusia 25 tahun itu ditemui oleh seorang pengawal keselamatan pada jam 8 pagi Isnin lalu. 


"Terdapat kesan luka dan lebam pada badan mayat lelaki itu dan polis percaya lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dibuang di situ," kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Mohd Adnan Abdullah.

Beliau berkata, siasatan awal polis mendapati lelaki itu menetap di sini sejak setahun lalu.

Polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. - BERNAMA

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Vandalisme Papan Iklan <b>Di Kuala Langat</b> Terkawal

Posted: 10 Aug 2012 02:29 AM PDT

Media Selangorku tidak akan menyiarkan sebarang berita bermula awal pagi ini hingga ke tengah malam esok.

Ini sebagai menyokong kempen "Hari Internet Blackout" yang diusahakan Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) Malaysia sebagai bantahan terhadap Seksyen 114A pindaan terbaru Akta Keterangan 2012.

Sebagai pengamal media yang telus dan bertanggungjawab, Media Selangorku berpendapat Pindaan terhadap Akta tersebut yang diwartakan 31 Julai lalu akan menyekat kebebasan media internet.

Menurut CIJ Seksyen 114A jelas bercanggah dengan prinsip asas keadilan yang menyatakan bahawa seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dibuktikan kesalahannya.

Pindaan yang baru ini boleh mendatangkan kesan-kesan yang negatif kepada seluruh pengguna internet dan pihak yang terlibat dalam industri tersebut.

Setiap pemiliki akaun Facebook, Twitter, blog atau forum akan dipertanggungjawabkan atas setiap isi kandungan yang terdapat di laman-laman tersebut, termasuk komen dan artikel yang ditulis oleh pihak lain.

Selain itu, pembekal perkhidmatan Wifi juga akan dikenakan tindakan jika ada pihak yang menyalahgunakan perkhidmatan tersebut.

Lebih malang lagi, jika rangkaian Wifi perseorangan dicuri atau digodam, tuan punya rangkaian itu akan bertanggungjawab atas segala yang dilakukan oleh pencuri terbabit.

Jika ada pihak yang mencipta akaun Facebook, Twitter atau emel menggunakan nama seseorang tanpa pengetahuan individu itu, Seksyen 114a masih akan menganggap bahawa beliau pemilik sebenar akaun terbabit.

Akta yang baru dipinda ini sebenarnya bertujuan untuk menakut-nakutkan rakyat daripada mengemukakan pendapat mereka di internet.

Hal ini juga mengancam kebebasan berinternet di negara kita.

Pendirian media tersebut juga selari dengan ketetapan Pakatan Rakyat (Pakatan) yang menyokong usaha berkenaan.

Dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR pada 9 Ogos lalu, Pakatan menyatakan sokongan penuh terhadap "Hari Internet Blackout".

"Ia selaras dengan penentangan yang dibuat terhadap Seksyen 114A yang merupakan pindaan terbaru bagi Akta Keterangan 2012 yang menyekat kebebasan berinternet," kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

CIJ berkata kempen ini bertujuan untuk menyedarkan para pengguna Internet tentang kesan negatif pindaan ini terhadap kebebasan berinternet.

Pada hari Internet Blackout tersebut, semua laman web yang mengambil bahagian akan ditutup dan tidak dapat diakses dalam masa 24 jam.

Pengguna juga akan dapat melihat paparan yang mempunyai mesej kempen tersebut apabila cuba mengakses laman web tersebut.

"Kita harap semua penyokong Pakatan Rakyat dan pemimpin turut sama dalam kempen tersebut mengelapkan internet tanpa sebarang informasi.

"Dengan cara ini sahajalah kita dapat menunjukkan kepada kerajaan tentangan kita terhadap akta tersebut," sambungnya lagi.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved