ads

Selasa, 25 September 2012

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Wayang <b>di Kuala Selangor</b> larang berpasangan, pisah jantina <b>...</b>

Posted: 10 Jul 2012 05:59 AM PDT

Ditulis oleh: notakosong

Majlis Daerah Kuala Selangor menetapkan peraturan dimana, pasangan kekasih yang belum berkahwin, dilarang menonton wayang beresebalahan dan perlu duduk berasingan.

Satu-satunya wayang di daerah Kuala Selangor itu adalah pawagam panggung wayang LOTUS FIVE STAR di pusat membeli-belah 1 Plaza Kuala Selangor. Dan wujudnya tanda peringatan pada ruang pawagam itu untuk mengingatkan pasangan supaya duduk berasingan.

wayang kuala selangor Wayang di Kuala Selangor larang berpasangan, pisah jantina

Kerajaan Negeri Selangor kemudiannya mengarahkan Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) menangguhkan arahan peraturan itu dari dikuatkuasakan.

Suara orang ramai sudah kedengaran dimana ramai yang mengatakan tindakan sedemikian adalah tindakan fanatik dan tidak menghormati orang lain, bangsa lain. Turut dipersoalkan adalah arahan itu dibuat tanpa perbincangan.

Berdasarkan peraturan yang dikeluarkan itu, panggung wayang di Kuala Selangor yang mahu memperbaharui lesen dimaklumkan perlu mematuhi peraturan pemisahan tempat duduk dalam panggung wayang mengikut jantina.

Apa pendapat anda? Ini berlaku di Kuala Selangor, dan ianya ditangguhkan sebelum berkemungkinan bakal dikuatkuasakan.

Sumber: TheStar

Related posts:

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Kulaan Niring: Fakta Sebenar Isu "AIR" <b>Di Negeri Selangor</b>...

Posted: 17 Aug 2012 05:07 PM PDT

1. Banyak spekulasi telah dibuat mengenai isu air di Selangor.
2. Ada yang mengatakan bahawa benar, sedang berlaku satu krisis air yang agak kritikal. Ada juga yang mengatakan bahawa ia cuma satu permainan politik untuk menggagalkan kerajaan negeri Selangor di bawah pimpinan TS Khalid Ibrahim.
3. Tetapi setelah mendengar sendiri penjelasan yang dibuat oleh pihak Puncak Niaga dan lawatan ke Loji Rawatan Air Sungai Langat di Batu 10, Hulu Langat, banyak pencerahan dapat dibuat dan dikenal pasti. Latar Belakang
4. Loji Rawatan Air Sungai Langat beroperasi di bawah seliaan Puncak Niaga.
5. Mereka memproses air mentah untuk dijadikan air terawat supaya boleh digunakan oleh orang ramai.
6. Air yang diproses akhirnya akan dijual kepada pihak Syabas. Syabas pula akan menyalurkan air ini kepada isi rumah di kawasan-kawasan tertentu.
7. Loji Rawatan Air Sungai Langat memproses air untuk dibekalkan kepada kawasan Selatan Selangor termasuk Kuala Lumpur.
8. Loji ini secara rekabentuknya mampu memproses 386 MG (million gallon) setiap hari. Tetapi kini beroperasi sehingga 460-470 MG setiap hari, bermakna loji ini beroperasi pada tahap 121% keupayaan. Krisis Air
9. Krisis air ini berlaku apabila loji ini tidak dapat memenuhi permintaan pengguna atas dasar kapasiti sudah mencapai tahap maksima.
10. Dengan pertumbuhan ekonomi negara yang semakin pesat ini juga menyebabkan kadar penggunaan air bertambah dari masa ke semasa
11. Kadar pertambahan penduduk menyebabkan kadar penggunaan air juga bertambah.
12. Dengan kapasiti yang sedia ada, penggunaan air semakin tinggi tetapi prasarana masih pada keadaan 3, 4 tahun yang lampau.
13. Antara tugas Syabas adalah untuk menasihatkan kerajaan negeri tentang krisis air 3 TAHUN sebelum berlakunya krisis tersebut.

14. Permohonan telah dibuat oleh Syabas dan sudahpun diluluskan oleh kerajaan pusat tetapi belum diluluskan oleh kerajaan negeri sehingga kini. Untuk membolehkan loji baru dibina memerlukan persetujuan daripada kerajaan negeri.
Kenyataan I : "Air di empangan tinggi, mana ada masalah air!"
Jawapan : Air di empangan memang tinggi, tetapi masalah bukan bekalan air mentah, tetapi air terawat. Analogi mudah; sebuah ladang lembu mempunyai 5,000 ekor lembu tetapi tukang sembelihnya hanya ada seorang. Kemampuan untuk mengeluarkan daging ke pasaran terletak kepada tukang sembelih dan bukannya berapa banyak lembu yang ada.
Kenyataan II : "Sepanjang tahun hujan, bekalan air mesti mencukupi!"
Jawapan : Sekali lagi jawapan adalah sama seperti sebelumnya iaitu masalah bekalan air terawat. Dan tambahan lagi, sekiranya hujan lebat, loji tidak akan mampu memproses air tersebut kerana faktor kekeruhan yang tinggi. Pam loji akan rosak kerana kandungan lumpur yang terlalu tinggi untuk diproses sehingga memaksa loji perlu ditutup.
Kenyataan III : "Kita akan menggunakan air lombong!"
Jawapan : Masih lagi jawapan yang sama! Air lombong sekalipun, air tersebut perlu dirawat terlebih dahulu dan perlukan loji untuk merawat.
Kenyataan IV : "Syabas menangguhkan bayaran kepada loji sebanyak RM 2 billion untuk mencipta krisis air!"
Jawapan : Loji ini sudahpun beroperasi pada tahap 121%. Dan semua air yang diproses dijual terus kepada Syabas. Tangki 4 iaitu di Balakong yang boleh memuatkan 4 MG habis digunakan. Apabila air di tangki tersebut sudah mencapai tahap 3-4 inci ataupun setinggi buku lali, tangki tersebut tidak lagi mempunyai tekanan yang cukup untuk menyalurkan air ke isi rumah. Setiap kali air sampai ke tangki 4 ini, habis terus digunakan.
Kenyataan V : "Kerajaan BN berpakat dengan Syabas untuk tutup bekalan air untuk mencipta krisis air!"
Jawapan : Sekiranya benar, maka loji air tersebut tidak perlu untuk memproses air pada tahap 121% keupayaan. Loji-loji air yang sedia ada sudahpun beroperasi lebih daripada kadar yang sepatutnya. Jika benar Syabas tutup bekalan air, maka melimpah-limpahlah air di setiap tangki simpanan air yang ada di seluruh Selangor.
1. Cara penyelesaian yang terbaik adalah dengan membina lebih banyak loji-loji rawatan air si sekitar Selangor.
2. Syabas sudahpun menasihatkan kerajaan negeri 3 tahun yang lalu tentang krisis air yang akan berlaku.
3. Loji Rawatan Air Langat 2 tidak perlu dipolitikkan oleh PKR dan perlu dibina segera untuk menyelesaikan masalah rakyat. Pentingkan rakyat dan bukannya politik parti sahaja.
4. TS Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri Selangor perlu faham dengan jelas krisis air yang dihadapi dan bukannya bercakap dengan sembrono sahaja.
5. Mengikut pandangan profesional dari Puncak Niaga sendiri, sekiranya keadaan ini tidak berubah dan tiada tindakan selanjutnya diambil, Selangor secara keseluruhannya akan mengalami masalah krisis air ini dalam tempoh 10-12 bulan lagi.
6. Masalah bukan tentang air banyak di empangan, tetapi air terawat yang dikeluarkan oleh loji.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - Mencari Perumahan Baru <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2012 02:45 AM PDT

admin wrote:Projek kawasan sekitar :

Tmn Seroja (sedang ratakan tanah)
Tmn Mawar 2 & 2 setengah tingkat..launcing 16 & 17 (info dr salah sorang forumer)

Latest info:

Tmn Mawar (dah launch)
- Teres 2 Tingkat 22x65 = 360k
- Teres 2 Setengah Tingkat 22x65 = 390k

Tmn Seroja (belum final)
- Teres 2 Tingkat 22x80 (buildup 2200kps)= 344k

Admin akan upload gambo nanti..(belum ada masa nk transfer dr camera huhu..)

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


Kemalangan motorsikal <b>di Batang Kali</b> – Padah lawan arus trafik <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2012 08:34 AM PDT

- Sep 18, 2012 23:34:39.

Rakan Mohd Fazli bersama orang awam menenangkan mangsa sebelum dibawa ke hospital.

BATANG KALI – Padah menongkah arus, seorang remaja cedera di kening dan lutut setelah motosikal ditunggang bertembung dengan sebuah motosikal yang datang dari arah bertentangan.

Pertembungan itu turut mengakibatkan seorang lagi penunggang motosikal cedera di bahagian dalaman badan.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 malam kelmarin lebih kurang 50 meter selepas simpang empat Bandar Utama Batang Kali menghala Hulu Yam.

Seorang penjual lemang, Mat Nor Alias, 49, berkata, dia mendengar bunyi dentuman dan melihat dua orang terbaring di atas jalan manakala motosikal mereka terseret beberapa meter dari tempat kejadian.

"Saya berbual dengan rakan tiba-tiba terdengar bunyi dentuman di seberang jalan dan melihat dua orang terlentang menahan kesakitan.

"Saya bergegas melihat kejadian dan mendapati kedua-dua mangsa adalah remaja yang tinggal di kawasan kampung berdekatan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Menurutnya, salah seorang mangsa dikenali sebagai Mohd Fazli Shaari, 21, daripada Kampung Genting Permai manakala seorang lagi tidak dikenali tetapi dipercayai berasal daripada Kampung Sungai Masin.

Menurut beberapa rakan mangsa ketika ditemui di tempat kejadian, salah seorang daripada mangsa bertindak melalui haluan bertentangan kerana dikatakan enggan menggunakan laluan utama yang perlu melepasi lampu isyarat.

Sementara itu, orang awam yang simpati dengan nasib menimpa Mohd Fazli segera membawanya ke hospital menggunakan van untuk dirawat.

Kongsi / Share Laman Sosial/Social Network

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


PROGRAM PENUTUR JATI <b>DI</b> SK <b>BUKIT LANJAN</b> - SEKOLAH <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 07:26 AM PDT

Sk Bukit Lanjan adalah di antara 15 buah sekolah di dalam PPD Petaling Utama yang terlibat dengan Program Penutur Jati KPM. Mentor bagi SK Bukit Lanjan ialah Mr. Erick Blees dari Amerika Syarikat yang gigih membantu Cikgu Suffian dan pihak sekolah mempertingkatkan minat murid Orang Asli mempelajari Bahasa Inggeris seterusnya meningkatkan pencapaian mereka dalam matapelajaran tersebut. Adalah diharapkan Program Penutur Jati ini akan memberikan impak yang berkesan kepada SK Bukit Lanjan selaras dengan dasar MBMMBI KPM. Terima kasih Sir Suffian dan Mr. Erick kerana tidak putus-putus berusaha mencari kaedah yang sesuai bagi menarik minat murid Orang Asli mempelajari Bahasa Inggeris. Keep up the good work!

ADMIN : Ibarat air menitik ke batu, akhirnya akan lekuk jua.



12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


pantai <b>jeram</b> .. « the ol&#39; rascal

Posted: 19 Sep 2012 09:30 AM PDT

September 20, 2012

Ini adalah permandangan di pengkalan nelayan Jeram , Kuala Selangor.

Bangunan di sebelah kanan itu adalah restoran medan ikan bakar pantai Jeram. Mereka se ingat wa adalah perintis yang menimbulkan ' kegilaan' pengunjung melayu untuk menikmati makanan laut di pantai Jeram.

Namun dominasi mereka tidak lama. Selang ke kiri sejarak 50 meter dari tempat wa mengambil gambar ini terdiri restoran Aroma Ikan Bakar yang lebih besar. Lebih gah.

Wa memberhentikan van tua wa di sini. Wa suruh anak wa snap gambar nye. Lalu wa  tanye samada mereka bersetuju yang permandangan ini cantik?

Cantikkkk…. jawab mereka serentak. Ada nada perli wa rasakan dalam tonasi jawapan mereka. Ahh…tak mengape anak2 pompuan ni kan manja. Lalu wa teruskan ngomelan wa…

…tuu,  kat ujung sampan2 yang tertambat tu.. Di situ lah dulu masa abah kecik2 dapat banyak belangkas. Dulu tempat ni tak macam ni. Dari umah nenek abah depan sekolah batu 2o tu abah jalan kaki je… Asal cuti sekolah je atuk korang hantar abah ngan pak long korang semua ke rumah nenek.. Kita orang nak buat ape lagi ..asal lepa je …merayau lah ke pantai…

Ngomelan wa tidak mendapat reaksi yang wa harapkan dari anak2 manja wa tapi salah sorang memberi cadangan.. " abah kita pi Ostolia boleh tak? ". Mem wa mengerling ke arah wa dan mata kami berbicara.

Kemudian wa teruskan perjalanan untuk memenuhi jemputan adik wa ke rumah nye di Parit Mahang yang terletak beberape kilometer dari pekan Ijok seminggu sebelum berakhir nye Syawal.

Pantai jeram tidak lagi saperti mana yang wa rasakan semasa wa kecik2 dulu dan agak nye.. we may never love like this again

sometimes i go fishing... at times i flirt in the cyberspace.... in meantime i'm an ol' rascal and i need to hide.... View all posts by theolrascal

ASIK! Goyang Inul <b>di Jeram</b> "Inul" | IndonesiAsik

Posted: 16 Sep 2012 08:17 PM PDT

Berarung jeram di Sungai Pekalen begitu menyenangkan. Sungai Pekalen terletak di Desa Ranu Gedang, Kecamatan Tiris, Kabupaten Probolinggo, Jawa Timur.
Dijamin rasa penat Anda pun akan hilang begitu melihat keindahan dan merasakan serunya berarung jeram. Berarung jeram dapat  meningkatkan kapasitas jantung dan paru-paru, kekuatan dan daya tahan otot, serta fleksibilitas sendi bahu dan pinggang.
Seperti olahraga aktif lainnya, arung jeram akan membuat tubuh Anda merasa lebih bugar. Adrenalin benar-benar terpuaskan dalam suasana kekompakan tim yang menyenangkan sekaligus menegangkan.
Sebelum kegiatan dimulai maka Anda dan tim akan dipandu pimpinan perjalanan atau trip leader. Anda akan naik kendaraan yang telah disiapkan menuju titik start pengarungan.
Saat menuju ke lokasi start, trip leader akan menjelaskan beberapa informasi penting selama 20 menit tentang keselamatan saat berarung jeram. Selanjutnya Anda akan menuju perahu yang memuat 6-8 orang dan seorang pemandu arung jeram (skipper).
Pemandu yang menyertai tersebut akan memberikan instruksi lanjutan tentang cara memegang dayung dan menggunakannya saat pengarungan, juga bagaimana mengikuti perintah yang diberikan. Selanjutnya nikmatilah petualangan yang menegangkan sekaligus menyenangkan dari titik start sampai titik finish-nya.
Jarak pengarungan dari start hingga finish sekitar 12 km selama 3,5 jam dengan tingkat kesulitan arung jeram grade atau class 2 sampai 3+. Jumlah jeram sekitar 50 buah seperti Welcome, Batu Jenggot, Pandawa, Rajawali, Xtravaganza, KPLA, Tripple Ace, The Fly Matador, Hiu, Cucak Rowo, Long Rapid, Good Bye.
Ada yang unik yaitu "Jeram Inul", untuk melewati jeram itu, Anda harus bergoyang bak Inul. Di sinilah Anda akan merasakan petualangan yang menegangkan sekaligus memuaskan.
Karakteristik sungai Pekalen berbelok dan bertebing, memiliki panorama alam yang indah, puluhan jeram yang menantang, kemegahan air terjun, dan kemolekan gua-gua kelelawar. Bahkan masih ditemuinya beberapa satwa langka seperti burung elang, burung kepodang, monyet, biawak, linsang, dan tupai.
Dalam kegiatan arung jeram selalu menggunakan dayung. Ini artinya Anda akan memegang dayung dan melakukan pendayungan saat berada di atas perahu.
Mendayung dapat menyebabkan kelelahan, tetapi pemandu akan memberikan instruksi pada Anda teknik mendayung. Sehingga tidak selamanya saat Anda berada di atas perahu akan melakukan pendayungan.
Apabila Anda terlempar dari perahu maka tetaplah tenang. Percaya atau tidak, banyak orang yang menyukai saat terlempar keluar dari perahu! Ini sangat mengasyikkan. Pada awalnya memang dapat menyebabkan sedikit kewalahan dengan perubahan arah.
Beberapa orang hanya berenang pada pengarungan pertama mereka karena tidak mampu naik kembali keatas perahu atau karena tertinggal jauh dari perahu yang melemparkannya. Ini adalah bagian dari sebuah kegiatan arung jeram.
Selama perjalanan mengarungi sungai Anda akan disuguhi keindahan 7 air terjun dan goa-goa kelelawar yang sesekali memekik beterbangan. Amatilah bagaimana struktur batuan alami dan airnya masih begitu jernih dan segar.
Trip leader akan memberhentikan perjalanan tepat di bawah derasnya guyuran air terjun. Dijamin Anda akan langsung dapat merasakan segar dan derasnya guyuran airnya. Terdapat pula tempat untuk terjun bebas dari ketinggian sekitar 5 meter. Tempat yang pas untuk melepaskan ketegangan. Beranikah Anda?
Untuk kembali ke basecamp Anda akan menyusuri jalan setapak dan dinaikkan lagi ke mobil pengantar. Sesampainya di basecamp Anda dapat segera membersihkan badan dan berganti pakaian.
Sesudah itu semua, sajian yang menggoda selera tersedia seperti tempe, tahu, ikan penyet, urap-urapan, dan lodeh. Semua ini siap mengenyangkan perut Anda setelah energinya terkuras selama berarung jeram.
Paket arung jeram reguler di Pekalen Atas sejauh 12 km berkisar Rp 219.000 untuk minimal 5 orang. Fasilitas yang termasuk di dalamnya adalah asuransi, welcome drink, peralatan standar rafting, air mineral bekal pengarungan, transportasi, guide dan rescue team, snack dan beverage, dan makan siang.
Paket arung jeram reguler di Pekalen bawah sejauh 10 km berkisar Rp 189.000 min 5 orang. Fasilitas yang termasuk di dalamnya adalah welcome drink, peralatan standar, air mineral bekal pengarungan, transportasi lokal, guide dan rescue teamsnack dan kelapa muda, makan siang, dan asuransi.
Beberapa operator arung jeram di Pekalen menawarkan paket arung jeram keluarga. Sehingga Anda dapat membawa serta anak Anda walaupun masih berumur 6 tahun.
Setiap sungai yang dikelola secara komersil oleh operator arung jeram memiliki paket-paket dengan batas minimal umur peserta kegiatan, seperti 6 tahun, 10 tahun atau 14 tahun. Pihak operator arung jeram yang menawarkan paket keluarga tersebut dapat Anda konfirmasi tentang umur minimal peserta yang boleh mengikuti kegiatan tersebut.
Selain arung jeram Anda juga dapat mencoba kegiatan outbound training untuk meningkatkan motivasi, keberanian, percaya diri, berfikir kreatif, memiliki rasa kebersamaan, tanggung jawab, kooperatif, rasa saling percaya, dan lain-lain. 

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Premis Mandi Buih <b>Di Puchong</b>. PAS Selangor Redha Dengan <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2012 11:00 PM PDT


Mana pergi suara PAS Selangor dalam hal ini? Jika sebelum berkuasa, PAS di Lembah Klang merupakan antara suara-suara tegas yang membangkitkan masalah sosial terutamanya maksiat di kalangan masyarakat.

Ketika itu, apa sahaja tindakan yang diambil oleh JAIS akan disokong sepenuhnya oleh PAS Selangor dan KL.

Namun segalanya berubah apabila PAS bergabung bersama-sama DAP dan PKR. Maksiat bukan lagi keutamaan PAS. Malah PAS juga bisu seribu bahasa apabila MB Selangor dari PKR membenarkan pusat hiburan beroperasi di bulan Ramadhan.


Tapi apabila kepada penyokong PAS mengenai isu ini, mereka akan cepat-cepat menyalahkan UMNO dan BN dengan alasan, PAS baru 4 tahun lebih memerintah.

Jika semua kesalahan dijatuhkan kepada pihak lawan, apa gunanya PAS jadi Kerajaan Negeri sampaikan jawatan EXCO Agama Islam pun PAS terpaksa beri kepada PKR!

Kepada rakyat Selangor, fikir masak-masak. Adakah PAS Selangor sekarang ni sama seperti PAS 4 tahun yang lalu?

*Sebelum PRU 2008, PAS cakap nak tutup kilang arak di Shah Alam. Kenapa sampai sekarang masih tak tutup-tutup? Salah UMNO jugak ke sampai PAS terpaksa berjanji sebegitu untuk menang PRU.

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Menziarahi Penduduk Sakit <b>Di Hulu Kelang</b> | Saari Sungib - ADUN <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2012 01:15 AM PDT

Hulu Kelang, 24 September 2012 – Saari dan Aliza berkesempatan menziarah penduduk Hulu Kelang yang sakit di rumah mereka.

Saari dan Aliza menziarahi En Hanafiah dan Isteri di rumahnya, Blok 6, Flat PKNS Keramat AU3

Saari dan Aliza menziarahi Hj Hamid dan Isteri, Hjh Sharifah Zabedah di rumahnya, Jalan I Satu, Taman Melawati

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


DUN <b>Dengkil</b> menjadi pilihan MIC untuk PRU 13 ? : The Malaysian <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2012 01:25 AM PDT

KUALA LUMPUR : MIC telah mengemukakan cadangan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mendapatkan semula Dewan Undangan Negeri Dengkil di Selangor dalam proses pertukaran kawasan kerusi dikalangan parti komponen BN yang pernah diwakili parti tersebut pada 1986 hingga 1999 .

The Malaysian Times (TMT ) Presiden MIC Datuk Seri G.Palanivel telah mengemukakan cadangan tersebut secara rasmi kepada Najib Tun Razak dalam satu perjumpaan tertutup baru – baru ini . Berdasarkan maklumat terkini, kepimpinan tertinggi BN masih belum membuat sebarang keputusan mengenai permintaan tersebut dan masih dalam proses pertimbangan.

G.Palanivel

" Saya memang ada dengar mengenai perkara tersebut tetapi ianya perlu diputuskan oleh Perdana Menteri dan saya yakin perlu ada satu persefahaman politik antara kesemua pihak. Dalam BN kami terbuka kepada sebarang cadangan yang dapat memperkasakan jentera parti dengan semangat 1 Malaysia", kata seorang pemimpin kanan BN dari Selangor kepada TMT.

G. Palanivel yang juga Menteri Di Jabatan Perdana Menteri dijangka akan menghadiri satu majlis bersama masyarakat India di Dengkil pada 10 September ini dimana TMT difahamkan Ahli Jawatankuasa Pusat MIC N. Rawichandran yang juga Ketua MIC Bahagian Serdang telah diarahkan Presiden MIC untuk menguruskan penganjuran majlis tersebut bersama pemimpin MIC yang lain di peringkat bahagian Sepang.

Palanivel dikatakan mahu memastikan majlis dianjurkan dengan skala yang "mantap" dan telah meminta Rawichandran untuk memantau segala perkembangan semasa .

N. Rawichandran

Rawichandran yang juga bekas Ahli Dewan Negara kini dipertanggungjawabkan untuk memperkasakan jentera DUN Batu Caves sebagai Penyelaras MIC. Sepanjang tempoh perlantikan tersebut , Rawi yang juga antara "penyokong setia" Palanivel sejak dulu lagi dilihat telah memperkemaskinikan jentera MIC di DUN Batu Caves selepas kekalahan parti pada PRU 2008.

Ketika dihubungi oleh TMT hari ini, Rawichandran yang juga anak watan Dengkil mengesahkan kehadiran Palanivel ke Dengkil pada 10 September ini tetapi enggan mengulas lanjut mengenai segala persoalan politik ketika ditanya berkali – kali.

 

PENGUMUMAN PENTING ?

Satu sumber dalaman parti memberitahu TMT, Palanivel yang juga Pengerusi MIC Selangor dijangka membuat satu pengumuman penting pada majlis tersebut yang dijangka bakal menjadi satu "turning point" untuk MIC dan BN di Dengkil dan juga negeri Selangor secara khususnya.

MIC memiliki sejarah dan identiti yang tersendiri di DUN Dengkil yang menjadi antara kawasan estet yang begitu dekat dihati dikalangan masyarakat India di negara ini. Malah penguasaan politik MIC cukup berpengaruh dan mantap sejak 1986 bermula dari era mendiang Datuk T.M. Thurai sehingga 1994 di DUN Dengkil.

Bekas Ketua Pemuda MIC Datuk M. Sellathevan pula mewarisi zaman kegemilangan MIC di DUN Dengkil bermula dari 1994 hingga 1999 selama satu penggal sebelum MIC membuat keputusan pertukaran kerusi bersama UMNO pada 1999 dimana MIC membuat keputusan memilih bertanding di DUN Sungai Tua yang kini dikenali sebagai DUN Batu Caves.

DUN Dengkil berada di bawah parlimen Sepang yang dimenangi oleh calon Barisan Nasional Datuk Seri Mohd Zin Mohamad pada PRU 2008 . Malah BN turut berjaya menguasai ketiga – tiga DUN yang berada dibawah parlimen Sepang pada PRU 2008 di Selangor iaitu Dengkil, Tanjong Sepat dan Sungai Pelek.

Di DUN Dengkil calon BN Datuk Marsum Paing menewaskan calon PKR dengan majoriti 3, 367 undi. manakala di Sungai Pelek Yap Ee Wah menewaskan cvalon DAP dan seorang lagi calon Bebas dengan majoriti 1, 572 undi , manakala di Tanjong Sepat pula calonya Datuk Dr. Karim Mansor menewaskan calon Pas dengan majoriti 2, 374 undi.

Tidak dapat dipastikan lagi sama ada MIC bersedia untuk mengembalikan semula DUN Batu Caves kepada UMNO untuk mendapatkan semula DUN Dengkil sepertimana dulu ataupun kawasan DUN lain di negeri lain. TMT difahamkan MIC juga bersedia untuk membuat penawaran pertukaran dua kawasan DUN di negeri Perak iaitu DUN Pasir Panjang dan Behrang – TMT

Tags: ,

Category: Bahasa Malaysia News

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


Kopitiam Bang Nan: Satu Sel <b>Di</b> Penjara <b>Sungai Buloh</b> Untuk Che <b>...</b>

Posted: 21 Aug 2012 09:21 PM PDT

Tak pa larrrr Che Det!! Kalau janji2 lain tak dapat ditunaikan sepenuhnyapun....kami akan pastikan Che Det masuk salah satu sel dalam Penjara Sungai Buloh lepas BN lingkup nanti!!
1. In his campaign to become President of the US Barack Obama promised change, "time for change", he said.
2. He promised to close down Guantanamo Detention Camp.
3. He promised to stop trials of detainees by Military Courts.
4. He promised to pull out from Iraq and Afghanistan.
6. Now four years into his first term he has failed to keep his promises.
7. Guantanamo is still holding so-called terrorists; still torturing them. No military courts but no trials by civilian courts either.
8. Instead of pulling out from Iraq and Afghanistan he approved a "surge" in the troops sent to this area. Later he pulled out some troops but American soldiers are still in the two countries.
9. Making promises during campaigns for elections is easy. Keeping them is a different matter. The best hope is that people's memory is short. They would normally forget the promises.
10. Now the opposition in Malaysia have copied Obama and is promising change.
1. In his campaign to become President of the US Barack Obama promised change, "time for change", he said.
2. He promised to close down Guantanamo Detention Camp.
3. He promised to stop trials of detainees by Military Courts.
4. He promised to pull out from Iraq and Afghanistan.
6. Now four years into his first term he has failed to keep his promises.
7. Guantanamo is still holding so-called terrorists; still torturing them. No military courts but no trials by civilian courts either.
8. Instead of pulling out from Iraq and Afghanistan he approved a "surge" in the troops sent to this area. Later he pulled out some troops but American soldiers are still in the two countries.
9. Making promises during campaigns for elections is easy. Keeping them is a different matter. The best hope is that people's memory is short. They would normally forget the promises.
10. Now the opposition in Malaysia have copied Obama and is promising change.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


KKTM <b>Beranang</b>....Kelahiran semula Malaysia Japan Industrial <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2012 06:01 AM PDT

21hb September 2012, Yang Berhormat Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal telah mengumumkan penjenamaan semula Kolej Kemahiran Tinggi MARA Beranang kepada Malaysia Japan Industrial Institute. Laporan dari Akhbar Utusan Malaysia jam 9.00 malam tadi... Kolej Kemahiran Tinggi Mara dijenamakan semula TOKYO 21 Sept. - Kabinet pada Rabu lepas meluluskan penjenamaan semula Kolej Kemahiran Tinggi Mara di Beranang, Selangor sebagai Institut Perindustrian Mara-Jepun (MJII). Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal ketika mengumumkan perkara itu berkata ia satu inisiatif yang akan memberi manfaat kepada negara. "Saya yakin penjenamaan semula ini dapat membantu kita untuk lebih fokus dalam meningkatkan kerjasama dengan kerajaan dan syarikat-syarikat Jepun, termasuk yang berada di Malaysia," katanya kepada wartawan Malaysia di sini Jumaat. Mohd Shafie melakukan lawatan kerja lima hari ke Jepun mulai semalam. Beliau berkata jumlah pelaburan antara Malaysia dan Jepun dalam bidang pendidikan dianggarkan berjumlah kira-kira RM880 juta. Mohd Shafie menarik perhatian bahawa kira-kira 900 pelajar tajaan Mara kini melanjutkan pengajian mereka di Jepun di peringkat ijazah dalam bidang perindustrian. Mereka ditempatkan di 15 universiti tersohor Jepun yang mempunyai hubungan kerjasama dengan Yayasan Pelajaran Mara (YPM). - BERNAMA

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


miaduniaku: Sepoi-Sepoi Angin <b>Di Morib</b>

Posted: 23 Sep 2012 05:30 PM PDT


Entry tertunggak...cerita hari Isnin yang lalu bersemperna cuti Hari Malaysia... Papa ajak pergi Morib,....Tapi mama ajak hantar pc mama pergi hospital dulu,..asyik tenat saja...sebelum balik,...pusing-pusing dalam Giant,....entah angin apa,...mama teringin pula nak makan maggi yang telah bertahun mama tak jamah....huhuhhu...

Balik,..dengan penuh semangat,...masak maggi sahaja sebagai makan tengah hari itu,...kesian papa..huhuh..tapi sedap laa kalau sesekali makan,...papa pesan...kalau nak makan maggi lagi,..tunggu selepas 3 hari, baru boleh makan lagi,...tapi...jangan risau...mama tak beli dah lepas ni,...tunggulah bila 'rasa teringin' itu datang lagi !!!...

Selepas menidurkan Mia,...papa masih usulkan nak ke Morib...tapi Mia berharap dapat bermain di taman sahaja....Mama siap masak nasi...tengok jam dah pukul 5,...tak sempat nak makan di rumah,...sudahnya,..mama isi semua makanan dan minuman dalam raga....Lets go to piknic !!!!....hhehehe...
http://www.smileycodes.info

Ingat mama,...papa nak ke taman,...rupanya terus ke lebuhraya....ke Morib juga lah kami....sampai sekitar 6:30 petang,...Sebelum hari beransur gelap,...makanya,...berpikniclah kami dengan deru angin laut yang sepoi-sepoi bahasa itu,sambil makan,..Mia asyik tengok monyet yang berkeliaran tapi tak mengganggu !!!....

Selesai makan,...jalan-jalan sekitar morib..wahhh...morib dah banyak berubah dari kali terakhir mama datang dulu,....mama ada menyimpan kenangan dulu,...last pergi morib,..kulit muka mama terbakar.....panas sangat..itu yang buat mama serik nak pergi Morib...Sehinggalah papa ajak,..mama masih risau....hihiihih....memang dah cantik Morib sekarang,..ada banyak kemudahan...surau dan tandas , tempat makan...serta taman mainan yang menjentik keterujaan Mia....


Ada bazar yang dibuka..tapi Mia lebih tertarik untuk main gelongsor dan jongkang jongkit !! Bukan main seronok Mia main sampai tak ingat nak balik...Mujur papa pandai layan..mama masa ni,...sibuk dok ber sms dengan C'Jai...yang sedang makan lauk daging kambing katanya....heheheh..terima kasih sebab selalu layan sms mama mia....

Bila dah penat main,...Mia minta makan laaa pula....makan simple saja,...cucur udang, mee goreng mamak dan abc serta air suam. Semuanya kongsi 3....jenuh jugalah nak menghabiskannya....sebab petang tadi dah makan nasi !!!....



 Kami bergerak balik sekitar jam 9:30 malam....Alhamdulillah..satu lagi kenangan tercatat untuk Mia !!..Mia ni,...minat sangat laut,..siap minta nak turun mandi...ish....nanti kita pergi pantai lain yer Mia...jenuh laa Mia menuntut janji nanti...Insyaallah..

p/s...mama n mia masih di kampung,...entry autopublish..

 

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


BLOG PAHANG: <b>di</b> negeri pahang - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2012 10:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jelajah Ds Anwar <b>di Negeri</b> Sembilan : Putrajaya semakin hampir <b>...</b>

Posted: 07 Sep 2012 09:45 AM PDT

DS ANWAR IBRAHIM di Masjid Jamek P.D

Esok Siri Jelajah Mara Ke Melaka.Merdeaka Rakyat …

LOKASI 3.30 – 4.30 ptg Rumah Terbuka Eidul Fitri PKR Jasin Kampong  Kelubi, Jasin.

5.00 – 6.00 ptg Rumah Terbuka Eidul Fitri PKR Melaka Jln Cempaka Off Taman Peringat Jaya, Melaka
8.00 – 8.45 mlm Rumah Terbuka PKR Tangga Batu
Tanjong Minyak, Tangga Batu, Melaka 9.00–12.00 mlm Ceramah Perdana Batu 25, Kg Ramuan China Kechil, Lubok Cina, Melaka
9.00– 2.00 mlm Ceramah Perdana – Merdeka Rakyat Food Court Pearl Park, Pekan Pulau Sebang, Alor Gajah, Melaka.

p/s : Jangan tinggalkan doa kerana doa menjadi sumber ketenangan dan jalan kepada kemenangan. InsyaAllah.

Mencari lagi batu nesan Aceh <b>di Negeri</b> Sembilan - Catatan Si <b>...</b>

Posted: 15 Sep 2012 11:02 AM PDT

Tengah malam tadi masuklah tarikh 16 September 2012 yang merupakan ulang tahun penubuhan negara Malaysia yang ke 49. Sempena ini biar saya berkongsi satu cerita yang merupakan aktiviti kami sekeluarga semasa cuti sempena hari kemerdekaan negara yang ke 55 dua minggu lalu.
Adapun hari kemerdekaan iaitu 31 Ogos tahun 2012 jatuh pada hari Jumaat. Maka jadilah ia hari cuti bekerja bersambung sehingga ke hari Ahad. Pada awalnya kami mahu berehat sahaja di rumah 3 hari itu. Tetapi kami menerima jemputan untuk berhari raya di rumah kawan-kawan selepas solat Jumaat di satu kawasan berdekatan Shah Alam kemudian di Meru, Klang.
Memandangkan laluan ke tempat-tempat ini boleh diteruskan sampai ke kampung isteri di Tanjung Sepat kami pun menyambung perjalanan ke situ. Dalam perjalanan kami mengambil peluang untuk beraya di rumah beberapa orang adik-beradik isteri. Alang-alang dah sampai ke Tanjung Sepat saya fikir apa salahnya perjalanan dibuat sampai ke Negeri Sembilan kemudian. Boleh disambung satu misi yang tertunda dari pertengahan bulan puasa...
Semasa cuti Nuzul Al-Quran pada 17 Ramadhan bersamaan 4 Ogos 2012 kami ada kembali ke kampung ibu saya di Muar untuk berbuka puasa. Dalam perjalanan singgah di Rembau untuk satu misi yang sudah difikirkan seminggu dua sebelum itu. Lihat artikel Mencari batu nesan Aceh di Negeri Sembilan. Cuma ketika itu kami kesuntukan masa lalu tidak sempat mencari beberapa lagi tempat yang dirancang. Maka pagi Sabtu 1 September selepas bermalam di rumah arwah bapa kepada isteri kami pun meninggalkan Tanjung Sepat untuk  menyambung misi. 
Di atas adalah gambar dalam sebuah kedai komputer di pekan situ. Apa yang berlaku adalah saya baru menyedari telah tertinggal SD Memory Card yang biasa dipakai dalam kamera digital. Nasib baik di Tanjung Sepat ada kedai menjual pada harga berpatutan. Dapatlah dibeli kad 16 GB pada harga sekitar RM38. Sedangkan kad serupa dijual sesetengah tempat sehingga lebih seratus ringgit sekeping, sebuah kedai kamera berdekatan pula menjual SD Card 4 GB pada harga RM37...
Kami singgah dahulu melihat persekitaran pantai Bagan Lalang.

Kalau tak salah ingatan kali terakhir kami singgah adalah satu atau dua tahun lalu. Nampaknya sebuah pusat peranginan besar yang dahulu dalam binaan sudah siap, pusat peranginan yang memiliki rumah/bilik penginapan atas air yang membentuk rupa pokok palma kalau dilihat dari atas. Anda boleh semak gambar satelit melalui program Google Earth...

Dari situ kami ke pekan Sepang yang terletak bersebelahan sempadan Negeri Sembilan. Seberang sahaja jambatan di hadapan kami pun keluar dari Selangor masuk ke NS.

Jalan itu boleh membawa ke Port Dickson melalui Lukut. Di Lukut kami membelok kiri (PD ke kanan) untuk mengambil jalan ke Rantau seterusnya ke pekan Linggi. Sejurus sebelum sampai pekan ada simpang masuk ke masjid lama.

Di belakangnya terdapat makam seorang ulamak yang dikatakan bertaraf wali.

Beliau adalah Sheikh Jamaluddin, bapa kepada seorang lagi ulamak bertaraf wali tetapi lebih dikenali ramai iaitu almarhum Sheikh Said Linggi yang makamnya terletak di Ampangan, Seremban.

Saya pun sudah lama tidak singgah ke sini, mungkin 2-3 tahun lama. Dahulu laluan ke makam cuma jalan tanah, kini sudah cantik berbatu bata.
Kami cuba lagi singgah di rumah seorang penggiat adat tradisi lama Melayu bernama Zainal Al-Johan. Tetapi seperti dua persinggahan sebelum ini, sekali lagi beliau tiada di rumah.
Letaknya di hadapan balai raya Kampung Legong Hulu.

Berpandukan lokasi tempat-tempat yang pernah dilihat dalam Google Earth kemudian bertanyakan warga tempatan kami sampai ke tanah perkuburan Padang Lekuk.

Tidak jauh dari situ terdapat sebuah makam berbatu nesan Aceh yang pernah dinyatakan di dalam sebuah blogspot sebagai makam seorang pembesar Rembau bernama Datuk Laut Dalam. Tetapi penduduk rumah  bersebelahan dan isterinya memberitahu makam Datuk Laut Dalam terletak di Jalan Tiga Nenek yang kami sudah lalui ketika mencari Kampung Padang Lekuk tadi. Yang ini katanya makam Tok Tua. Dan beliau adalah seorang wanita bangsawan sangat cantik dari Aceh. Lihat Makam (Tomb of) Tok Tua, Kampung Padang Lekuk, Rembau.

Makam seterusnya yang mahu dijejaki terletak di Kampung Kota Lama. Kami tersilap menduga lokasi apabila mengambil jalan menghala ke Gadong dan Tanah Datar.
Puas dapat mencari dua makam berbatu nesan Aceh kami pun mengorak langkah pulang. Singgah dahulu di Rembau, tengok-tengok ada pasar malam di hadapan masjid jamek. Kami juga singgah di masjid. Lihat Masjid jamek (Main mosque of) An-Nur, Rembau. Selepas itu keluar beraya lagi di beberapa buah rumah menghala ke Lembah Klangm sempat bermalam di sekitar Nilai. Cukuplah ini untuk hari Malaysia... :]

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


cintairmata.blogspot.com: Berhujung minggu <b>di Ulu Yam</b>

Posted: 09 Jul 2012 01:18 AM PDT

Assalamualaikum.. hai semua.. 
Maaf tau.. saya kata nak update pasal Heliza.. tapi saya tak sempat nak update lagi sebab tengah tunggu gambar dari kawan.. tak syok la kan kalau update takda gambar kan hehehe.. nanti tau.. maaf sangat
Sebagai tanda maaf saya.. saya nak update kat diari ni mengenai aktiviti hujung minggu saya dan teman-teman.. semalam kami ke Ulu Yam yang dekat belah Hulu Langat sana tu.. masa sekolah dulu pernah la sertai perkhemahan peringkat kebangsaan kat situ selama seminggu.. pastu dah lama tak pergi.. sekarang dah kerja baru nak pergi balik..
Tapi kali ni pergi untuk mandi manda dan BBQ.. syok tau.. nanti datang la sini jugak.. best sangat.. cuma air tak berapa nak jernih berbanding di Taman Negara Pahang dan Kota Tinggi Johor.. sana lagi best woooo... jadi apa yang saya nak ingatkan.. kalau dah pergi tempat-tempat macam ni.. sila la jaga kebersihan.. jangan cemarkan sungai kita yer.. hehehe..
Ok.. nampak tak ^_^ macam tak sabar nak mandi kan..

 Peace...... kita cuma tolong Kak Naha sediakan apa yang patut jer.. hehe
Kak Naha bersama suami.. sekarang dia ngah pregnant 5 bulan.. waaa.. tahniah.. 






Dah siap masak.. mandi...... yeyey.....










Basah wooooooo...............


  
Mereka bermain terjun berirama... saya tak larat laa... wuu
Terasa pendek di dalam hutan hahaha
Antara gambar-gambar yang cantik saya dapat snap guna handphone saya.. 

 .................................................................................................................
ada lagi satu yang tertinggal..
nak suruh korang teka sendri..

Dah nak bulan puasa.. Ya Allah.. cepatnya masa berlalu.. semoga semua urusan berjalan lancar.. =)
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved