Selasa, 25 September 2012

12 di rawang - Google Blog Search

12 di rawang - Google Blog Search


Sehari Bersama Anak Yatim <b>Di Rawang</b> : Ayu Jamal

Posted: 14 Aug 2012 10:33 PM PDT

Posted on | August 15, 2012 | No Comments

Sehari bersama anak yatim Rumah Amal Budi Bestari Rawang, sangat menyentuh hati, menyelami kehidupan mereka. Ikhlas ini lah pertama kali saya jejak kaki di rumah anak yatim.

'Ya Allah selamatkanlah perjalanan kami, permudahkanlah segala urusan kami..'

Siapkan goodies untuk anak anak nanti.

Sungguh kasihan melihat nasib mereka, tambah pula nak raya dah..cuba bayangkan kalau anak kita ditempat mereka.

Kalau anak anak kita, saat ni mesti sedang bergembira dengan shopping raya, kuih raya, mercun raya semua, tapi mereka..subhanallah kita kena datang dan tengok sendiri baru tahu bertapa beruntungnya kita, bersyukur lah kerana kita semua ada keluarga, masih ada mak dan ayah..tapi mereka….

Sayu hati bila mengenangkan bagaimana mereka dipagi raya

wajah anak anak yang makin mengerti dengan kehidupan yang mereka jalani sekarang.

Sedikit bantuan dari kumpulan kami, PINK MANIA GROUP dari B32 Batu Caves, bukan nak menunjuk atau bermegah, tapi memang rasa bertuah sangat, kerana kami antara orang yang terpilih untuk sama sama menyumbang kepada anak anak ini, dapat lah menampung apa apa keperluan mereka untuk hari raya nanti, Syukur Ya Allah...

Senyum dalam tangis..

Betul kata Naim

' orang islam sekarang ramai yang kena beli..senang senang macam tu je.. sebab apa? sebab kemiskinan la, sebab tak mampu nak hidup..dan kita yang mampu… hanya melihat..

Subhanallah..moga kita bukan tergolong dalam golongan orang orang yang hanya sekadar melihat.

Dan ini saat saat happy bersama anak anak Rumah Amal Budi Bestari Rawang, seronok bila dorang riang gembira..

Berebut rebut nak menang.

Anak anak kat sini, sama je macam anak anak kita kat rumah, punya naluri yang sama,main sambil gaduh gaduh..bila nampak ipad dan iphone, semua terkam mintak nak main game..owh up to date betul dorang, seronok tengok bila dorang dapat ipad..ditonyoh tonyohnya..he he..

time ni sayu tengok..teringat Jamal Irsyad dirumah..Ya Allah kalaupown memang ditakdirkan aku yang pergi dulu..biarlah Jamal Irsyad besar dulu…Subhanallah.

Puteri Luk Luk, baru berusia 2 bulan, 2 minggu lepas ditinggalkan oleh kakaknya disini, tak mampu nak menjaganya..kesian.

Yeayyy..moment paling happy untuk anak anak..( kalau anak kita pown sama kan..suka bila dapat hadiah, betul tak?)

Walaupown sekejap, tapi saya rasa sungguh bermakna.

Kami kat sini semua rasa bertuah sangat sebab kenal dengan kapten kami CDM Kak Azilawa, banyak yang kami belajar kat sini, diasuh dan didik jadi anak yang tahu bersyukur, hormat ibu dan ayah..ingat jasa mereka. Terima kasih kak Azi, hanya tuhan yang mampu membalas segala jasa Kak Azi.

Betul kata Kak Azi, kalau kita tak buat bisnes, mungkin kita malu nak singgah rumah anak yatim nak hulur seringgit dua, tapi melalui platform ni..walau sedikit tapi kalau buat sama sama, sedekah dalam bentuk berjemaah..kompem jadi banyak..Alhamdulillah.

Jom la sesama kita jadi insan yang ringan ringan untuk menghulur..dan adik adik Rumah Amal Budi Bestari Rawang, akak pasti akan datang lagi. :-)

note : Inilah motif kami, berniaga sambil beramal..semoga lepas ni ramai lagi yang kami dapat bantu..Insyaallah

Comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads