ads

Jumaat, 9 September 2011

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


MySuperVitamins.com: Shaklee <b>di</b> Bandar <b>Bukit Raja</b>, Jalan Meru <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2011 12:07 AM PDT

Jika anda berada berdekatan Bandar Bukit Raja, Jalan Meru atau Setia Alam, boleh sahaja request untuk cash on delivery atau datang ambil produk di rumah saya di BBR.

Penghantaran ke Shah Alam juga boleh dibuat tetapi tetap dikenakan charge penghantaran seperti pos juga. Perkhidmatan pos untuk semua produk lengkap Shaklee adalah RM10 ke mana-mana kawasan di Semenanjung Malaysia dan RM20 ke Sabah dan Sarawak.

Kepada yang berada di Brunei anda boleh request pick up di poslaju, Miri Sarawak kalau anda berkunjung ke sana. Pos terus ke Brunei pun boleh juga. Untuk khidmat antarabangsa lain, cadangan saya adalah mengirimkan produk pada keluarga di Malaysia dan pihak keluarga yang menghantar kepada anda bersama barangan lain juga. Jadi lebih jimat dan mudah.


Jangan lupa mendapatkan makanan tambahan dari Shaklee untuk tenaga berpanjangan di bulan Ramadhan ini.

Performance Drink: untuk memelihara kandungan bendalir dalam badan. Boleh diminum seisi keluarga.

Ida Khairani
www.MySuperVitamins.com

Untuk pesanan, boleh hubungi admin@mysupervitamins.com atau walk in ke cawangan Shaklee dengan menyatakan id saya untuk dapatkan harga ahli. Pek trial TIADA di cawangan, hanya dari saya dan kumpulan Euphoria sahaja.

[ wa23r ] Deviate Form The Norm: Kemalangan <b>Di Bukit Raja</b>

Posted: 30 May 2011 11:54 AM PDT

Kemalangan ni dah LAMA sebenarnya.. Bila kemas2 balik inbox email aku, terjumpa email ni. Sempena musim cuti sekolah ni ramai yang akan balik ke kampung..so, ambik la post ni sebagai iktibar. Baca doa sebelum memulakan perjalanan, pastikan jangan memandu laju2 sangat2 kereta tu sebab anda membahayakan diri sendiri dan juga pengguna jalan raya lain. Info pasal post ni memang aku tak tau sangat.. just tau tempat kejadian kat Bukit Raja - Jalan Duta Expressway.
p/s : Gambar2 berikut memang ngeri.. kepada sesiapa yang lemah semangat tu harap jalan teruskan membaca! enter at your own risk!










p/s : Jika mangsa beragama Islam, sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah.

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


SaYanG iBu: SEPAGI <b>DI</b> KLINIK <b>TELOK DATUK</b>....

Posted: 26 Jul 2011 05:16 AM PDT

Hari ni ibu dan saya temankan ayah pergi periksa darah,
sementara ibu dan saya menanti ayah  buat pemeriksaan ,
saya penat penatkan badan berjalan melawat kawasan (,")
ibu pulak menjadi paparazi mengambil gambar gambar yang ibu suka
tp kan ibu cuma guna kamera cikai  samsung L100 8.2 MP tu je
 misai kucing shima dan micah
  ni bukan bunga raya, tp bunga apa ye?
  pokok bunga yg tak tahu nama, tp wangi jugak eh?
yang ni nak kata daun tak daun, nak kata bunga tak bunga
comel enariq kata nak tangkap

~
~

~

~

~

~ kaki GEBU saya..............~

sepasang kaki comel enariq...
ujian darah  enpakwe ibu  ayah  pagi tadi
laporannya adalah  tambah teruk dari semalam, tp demam dah kurang
kandungan air dalam badan masih kurang
jadinya esok enpakwe ibu  ayah kena mengulang periksa darah lagi
kalau tak berubah atau lagi tak berubah
makanya bermalamlah enpakwe ibu ayah  di hospital
mudah mudahan esok enpakwe ibu ayah  akan berkurangan
 atau beransur pulih hendaknya.

12 di kuala selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Kuala Selangor</b> (MDKS <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2011 09:17 AM PDT

How To Make Money Trading Forex

Forex is the knowledge and business of making money through exchanging foreign currencies. Forex is not a new business and its history is as old as the history of money.

There are people who have been making money through Forex from many years ago. Fortunately, with the help of computer and internet, Forex trading has become much easier. You can sit at your personal computer and trade from home without having to make any phone call or referring to any bank.

How is it possible?

There are broker companies that enable you to buy and sell different currencies through the Internet and some simple softwares. For any trade that you make, you pay a small commission to the broker company that you are trading through it. You need to find a good, reliable and well-known broker company and sign up for an account with it. Then you have to fund your account. You use the money you have in your account to trade. Any profit that you make, will be added to your account and vise versa. Then you can withdraw the money you have made.

What currencies can you trade?

In Forex, you deal with currency pairs. There are four main currency pairs: British Pound and USD (GBP/USD), Euro and USD (EUR/USD), USD and Japanese Yen (USD/JPY), USD and Swiss Frank (USD/CHF).

In each currency pair, the first currency works as the commodity and the second one works as the money. For example when you choose the GBP/USD to trade, if you buy, you buy British Pound against USD and if you sell, you sell British Pound against USD. It doesn't matter what currency you have in your account. The trading software makes the exchanges automatically.

Fundamental analysis has a long term usage but good traders can predict the sudden changes that happen after releasing an important news about economic situation of an important country. For example when the news says that economic situation of USA is improved for 5% in comparison to the last month, USD will become stronger and people start buying it. So the value of USD will go up because of the sudden increase of demand. If you know the effect of the news on the price, you can take the proper position and make money. Of course there are two sides in this story which means if you take the wrong position, you will lose.
Info : Avoiding Home Business Failures
It's been said that 80% of all small business dies within the first 3 years. And the rest are somehow struggling along with meager revenues. Only a handful is successful. Home based business has an even shorter lifespan. Every enthusiastic home based venture starts out with a big promise, a lot of excitement and enthusiasm.

However at the first signs of trouble or a slow take off the people become panicky. Having been accustomed to regular pay check, when the money does not roll in week after week and the bank balance hits the low digits, there is a sense of panic and the exciting home business gets trashed.

My own experience tells me this happens just when you are through with organizing, setting up and the difficult transition period of reaching out to the customers, you decide to wind up the business in favor of a job.

Now here are a few tips to persevere and make a success of your home business.

Plan in advance your finances for running your family for a minimum period of 6 months.

Plan every aspect of your business – right from creating the product to final shipments - on paper. Don't leave out anything. This is what is called a business plan. Make it elaborate and group each aspect under a heading and subheading.

Home workers need to set a disciplined work schedule. Having no bosses around or compulsions of commuting may make you take things easy and relaxed. At least for the first 6 month work as if you are in employment and put in the required hours. You can relax and cut down on working hours when you start earning enough.

Don't procrastinate or put things off for tomorrow. Action is one major ingredient for success. If you need to do something do it today. Do it now.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


(Cool) Perpustakaan Awam <b>Di Negeri Selangor</b> Yang Bertaraf <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 03:17 AM PDT

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

Bangunan yang anda lihat pada gambar di atas merupakan sebuah perpustakaan yang letaknya di Seksyen 13, Shah Alam. Jika anda pertama kali melihatnya, pasti anda tidak menyangka bahawa bangunan tersebut adalah sebuah perpustakaan kerana bangunannya yang nampak sangat mewah.

Perpustakaan tersebut bernilai RM70 juta dan baru sahaja dibuka sekitar bulan Julai lalu. Melihat keadaan dalamnya menerusi gambar-gambar kat bawah ni, boleh kami katakan yang ianya adalah sebuah perpustakaan di Malaysia yang bertaraf dunia. Ya, bertaraf dunia. Anda lihatlah sendiri.

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

GAMBAR PERBADANAN PERPUSTAKAAN AWAM SELANGOR

Info tambahan:

- Perpustakaan ini merupakan hadiah Sultan Selangor kepada rakyat Selangor.

- Menyediakan perkhidmatan XD theater / 6D theater.

- Menyediakan ruangan khas untuk setiap peringkat umur.

- Dilengkapi dengan ruangan bermain untuk kanak-kanak.

- Semua komputer yang disediakan di perpustakaan ini berjenama Apple.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


PURCHASING MANAGER (<b>Port Klang</b>, Selangor) - Kuala Lumpur <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2010 12:00 AM PST

Position: PURCHASING MANAGER
Nature Of Business: Producer and Marketer of Food Agricultural, Financial & Industrial Products
Location: Port Klang, Selangor
Salary: RM6, 500

Job Description:
_ Provide strategic and tactical leadership required of the purchasing manager (materials planning, scheduling, purchasing, inventory control and distribution).
_ Driving continuous improvement in on-time delivery, cost savings, productivity, and inventory reduction.
_ Developing, implementation, and monitoring metrics to ensure production deliverable s are achieved.
_ Effectively manage inventory levels to satisfy internal customer demand, while maintaining inventory targets.
_ Direct the key sourcing and purchasing duties, and negotiation.
_ Source for competitive suppliers to lower total costs while maintaining the integrity of our products supplied.

Requirement:
_ Degree in Business Administration, Economics or any other related field.
_ Minimum 5 years of working experience in purchasing and procurement (planning, & scheduling, quality, warehouse, transportation and inventories).

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kes remaja mati di bakar <b>di Ampang</b> : Mangsa adalah pelajar Kolej <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 07:23 AM PDT

No of View :609

Salam mesra..

Post mengenai ini adalah kesinambungan dari entry ellen sebelum ini:-

Mayat wanita dengan kesan 80% terbakar ditemui ditepi jalan di Kampung Lembah Jaya Utara, Ampang

Kes remaja mati dibakar di Ampang: Mangsa kemungkinan masih hidup semasa dibakar

Polis hari ini mengesahkan mayat wanita dengan kesan 80 peratus badannya terbakar yang ditemui empat hari lepas di Ampang adalah seorang pelajar kolej swasta berusia 19 tahun.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata pengesahan ini dibuat selepas pengecaman oleh bapa mangsa di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia di sini.

"Dua hari lepas bapa mangsa telah membuat laporan polis di Balai Polis Setapak mengatakan mangsa adalah anaknya yang hilang sejak hari Ahad lepas.

"Laporan dibuat selepas membaca laporan media berhubung kes ini dan maklumat mengenai rantai tangan dan subang, kedua-duanya emas, serta cebisan baju kurung yang dipakai mangsa," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Amiruddin berkata, bapa mangsa mendakwa anaknya seorang pelajar kolej swasta telah keluar dari rumah pada Ahad lepas dengan alasan untuk bertemu rakan.

Bagaimanapun mangsa ditemui mati dengan kesan terbakar pada badannya sehari selepas itu pada hari Isnin.

"Mangsa merupakan seorang pelajar kolej swasta di Selayang dan polis sedang menyoal siasat semua rakan mangsa untuk mendapatkan maklumat lanjut," katanya.

Amiruddin berkata polis juga sedang menunggu keputusan Jabatan Kimia untuk mengetahui punca dan tarikh sebenar kematian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


! Namaku Intan: Tenggelam dua kali <b>di Jeram</b> Linang

Posted: 18 Jul 2011 06:27 AM PDT

MACHANG: Perkelahan seorang remaja lelaki bersama bapa saudara dan tiga rakan di Hutan Lipur Jeram Linang di sini, bertukar tragedi apabila maut selepas tergelincir dan lemas ketika mandi di kawasan itu, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5 petang, Muhamad Azrul Nizam Zainal Abidin, 20, yang tergelincir cuba diselamatkan bapa saudaranya, Zulkifli Derahim, 21, namun usaha itu gagal sebelum mangsa tenggelam di dasar sungai sedalam kira-kira empat meter.

Mayat mangsa berasal dari Kampung Aril, Pauh Lima, Bachok ditemui terlentang di dasar sungai jam 7.10 malam selepas mendapat bantuan sepasukan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat dari Unit Skuba Kota Bharu diketuai Shahril Yusma Mat Yusoff.

Sebelum itu, mangsa dikatakan tiba di kawasan perkelahan itu jam 4.30 petang bersama Zulkifli serta tiga rakan sekampung, Mohamad Atifi Mohd Nazir, 20; Mohd Syafiq Mohd Ismail, 20, dan Zamri Mustapha, 19, menaiki motosikal.

Tidak sampai setengah jam kemudian, perkelahan itu menjadi mimpi ngeri sebaik mangsa tenggelam menyebabkan Zulkifli terpaksa berhempas-pulas cuba menyelamatkan mangsa. Namun, usahanya gagal sehingga mangsa ditemui terdampar di dasar sungai, dua jam kemudian dan mayatnya dihantar ke Hospital Machang untuk dibedah siasat.

Zulkifli berkata, sebelum kejadian, dia sudah menasihatkan anak saudaranya itu supaya tidak mandi di bahagian tengah sungai berikutan keadaannya agak dalam.

"Selepas mandi di kawasan gigi air, arwah beredar ke kawasan aliran air terjun sebelum tergelincir lalu terjatuh," katanya ketika ditemui di bilik mayat HM, kelmarin.

Katanya, terkejut melihat keadaan itu, dia bersama Mohamad Atifi dan Mohd Syafiq terus terjun untuk cuba menyelamatkan mangsa.

"Saya nekad kerana tidak sanggup melihat arwah meronta-ronta ketika kami bertiga cuba mengheretnya ke tepi batu, namun dia terus tenggelam.

"Tanpa menghiraukan keselamatan diri, saya terus menyelam ke dasar sungai sebelum berjaya membawanya naik ke permukaan air, namun, arwah tenggelam kali kedua selepas tangan saya terlepas daripada pegangannya," katanya.

Menurutnya, menyedari air terlalu dalam, selain sejuk dan cuaca semakin gelap, dia terus meminta Zamri segera menghubungi pihak berkuasa.

"Walaupun gagal menyelamatkan arwah, saya bersyukur kerana jenazahnya ditemui di dasar sungai dalam keadaan terlentang oleh anggota penyelamat," katanya.

Katanya, anak saudaranya yang sebelum ini menetap di Johor bersama ibu bapanya, Zainal Abidin Saali, 40-an dan Noriah Derahim, 40-an baru tiba di rumah neneknya, Rahimah Mat Yazid, 60-an di Kampung Aril, pagi Jumaat lalu.

Menurutnya, Muhamad Azrul bekerja sebagai juruwang di sebuah pasar raya di Johor Bahru dikatakan berhasrat mencari peluang pekerjaan di negeri kelahirannya.

"Saya terkilan kerana hasrat arwah bekerja di sini tidak kesampaian, selain sedih arwah turut tidak berkesempatan menyambut kedatangan Ramadan bersama neneknya.

"Arwah yang juga anak sulung daripada lima beradik tidak menunjukkan perubahan kecuali beberapa minit sebelum kejadian kerana beriya-iya mengajak Atifi dan Zamri menemaninya membeli jeans buat kali terakhir di Rantau Panjang, Sabtu depan," katanya.

Sementara itu, Ketua Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Machang, Nordin Yahya berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 6.15 petang dan tiba di kawasan perkelahan itu, setengah jam kemudian.

"Gerakan mencari mangsa disertai 17 anggota termasuk Unit Skuba, Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Puteh dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Pasir Puteh.

"Mangsa ditemui terdampar di dasar sungai, kira-kira jam 7.10 malam," katanya.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Malik Bedut mengesahkan kejadian itu dan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Harian Metro 18 Julai 2011

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


TEKNOLOGI MAKANAN: Pusat Pembungkusan dan Pelabelan <b>...</b>

Posted: 07 Aug 2011 08:54 AM PDT

Pusat pembungkusan dan pelabelan makanan telah mula beroperasi di Tanjung Karang Selangor bermula 4 Ogos 2011. Pusat ini memberikan kemudahan kepada usahawan IKS untuk membungkus dan melabel produk mereka dengan menggunakan mesin dan peralatan pembungkusan yang tersedia ada di situ.

Pusat Pembungkusan dan Pelabelan FAMA  Tanjung Karang Selangor merupakan premis milik FAMA yang dilengkapi dengan mesin serta peralatan pembungkusan dan pelabelan yang boleh digunakan oleh usahawan Perusahaan Kecil dan Sederhana untuk  membungkus dan melabel produk – produk makanan terpilih.
Menaik taraf  kualiti pembungkusan dan pelabelan produk makanan terpilih, usahawan PKS Industri Asas Tani bagi menembusi pasaran pasaraya, pasaraya besar dan pasaran eksport.
Menjamin produk yang dibungkus dan dilabel berkualiti, mematuhi perundangan makanan dan memenuhi kehendak pasaran.
Membantu usahawan yang tiada mesin pembungkusan untuk mengeluarkan produk makanan.
Meningkatkan kapasiti pengeluaran produk usahawan dari aspek pembungkusan dan pelabelan untuk memenuhi permintaan pasaran.
Membantu usahawan mengeluarkan  produk  tanpa pelaburan pembelian mesin dan peralatan pembungkusan.
Pusat Pembungkusan dan Pelabelan terletak di Km 8, Sungai Terap, Tanjung Karang 45500, Selangor.
Perkhidmatan yang ditawarkan  adalah secara sewaan sepenuh masa atau sewaan pada had masa tertentu.
PERALATAN YANG DISEDIAKAN
Bil Mesin dan Peralatan Kegunaan 
1 Mesin ' Horizontal Belting Sealer -Untuk 'sealing' pembungkusan plastik dan aluminium foil
2 Mesin 'Vertical Belting Sealer' - Untuk 'sealing' pembungkusan plastik dan aluminium foil
3 Mesin 'Canister Capping' - Untuk 'sealing' pembungkusan 'canister'
4 Mesin pencetak tarikh luput Mencetak tarikh luput produk pada label ataupun pembungkusan
5 Penimbang digital skala 300kg Timbangan untuk pembungkusan jualan borong
6 Penimbang digital skala 1 - 15kg Timbangan untuk pembungkusan jualan runcit dan borong
7 Penimbang digital skala 1 kg Timbangan untuk pembungkusan jualan runcit
SYARAT-SYARAT MENDAPATKAN PERKHIDMATAN
Semua usahawan PKS Industri Asas Tani adalah layak untuk memohon.
Berdaftar dengan FAMA
Produk-produk yang dikeluarkan dan yang hendak dibungkus mestilah halal.
Menandatangani perjanjian sewaan dan menjelaskan bayaran yang berkaitan seperti yang termaktub dalam perjanjian.
CARA-CARA MEMOHON DAN PERTANYAAN
Sila hubungi  Pengurus, Pusat  Memproses Makanan Kuala Selangor, KM 8, Sg Terap, 45500 Tg Karang, Selangor ditalian :  03 – 32698496 dan Fax : 03– 32698595.
Pintu masuk.
Antara mesin dan peralatan pembungkusan.
Untuk keterangan lanjut..sila hubungi  Pengurus, Pusat  Memproses Makanan Kuala Selangor, KM 8, Sg Terap, 45500 Tg Karang, Selangor ditalian :  03 – 32698496 dan Fax : 03– 32698595.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>sungai tengi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 12:00 AM PDT

LAWATAN BIRO MASYARAKAT FELDA PKR KE NEGERI JOHOR

Bersama Haji Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda PKR Pusat, Sdr T. Kumar (Peguam), Timbalan Pengerusi, SdrRTebin Birham, Setiausaha bersama Pimpinan PKR Negeri Johor Datuk Chua Jui Meng, Pengerusi Majlis Pimpinan PKR Negeri Johor, Sdr Hasan Karim (Peguam), Naib Pengeusi, Sdr Gurmit Singh Hullon (Peguam), Pengerusi Biro Guaman PKR Johor.

1. Tarikh: 5hb Jun 2011 (Ahad)

1.1: Lawatan ke Ladang Peneroka dan sesi dialog Isu Felda Setempat,

Masa: 2.30 petang .

Tempat: Felda Sg Mas, Pengerang

1.2: Ceramah dan Pelancaran Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR Negeri Johor

masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Adilla, Pengerang

2. Tarikh: 6hb Jun 2011 (Isnin)

2.1: Dialog Bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Felda Dengga, Sembrong

2.2: Ceramah Isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Bukit Batu, Kulai

3. Tarikh: 7hb Jun 2011 (Selasa)

3.1: Dialog bersama Peneroka

Masa: 2.30 petang

Tempat: Pejabat PKR Sekijang

3.2: Ceramah isu Felda dan Politik Semasa

Masa: 9.00 malam

Tempat: Felda Maokil, Pagoh

Selepas Negeri Johor, Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal akan bertandang ke Negeri Perak, dan Pengerusi PKR Negeri Perak, akan membuat jadual lawatan.

Lawatan Ke Negeri Sembilan: Tarikh 31 Mei 2011

3.00 petang: Perasmian Papan Tanda Ranting bagi PKR Felda Palong 14, 15 dan 16.

4.00 petang: Pelancaran Kempen "Mansuhkan Felda Plantation" di Palong 9 oleh Dato Fauzi Abdul Rahman, Pengerusi MPN PKR Pahang, turut hadir Dato Kamarul Baharin Abas, Pengerusi MPN PKR Negeri Sembilan.

8.00 malam: Perasmian Bilik Gerakan PKR DUN Serting di Felda Serting Hilir 2.

9.00 malam: Ceramah Isu Felda dan Isu Semasa di Felda Serting Hilir 2.

Penceramah: Dato Fauzi Abdul Rahman, Dato Kamarul Bahrin Abas, Haji Suhaimi Said, Rebin Birham

Lawatan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ke Negeri Pahang. Tarikh 9hb Jun 2011

Kawasan Rompin:

2.30 petang: Felda Keratong 1

4.30 petang: Felda Keratong 8

8.30 malam: Gugusan Felda Selancar.

Kawasan Temerloh } Akan ditetapkan oleh Cabang berkenaan.

Kawasan Bentong }

Lawatan Ke Felda Gedangsa, Sungai Tengi Selatan, Sungai Tengi dan Suharto di Hulu Selangor ditetapkan pada 21hb Jun 2011:

1. 9.00 pagi - di Felda Sungai Tengi Selatan

2. 10.30 pagi - di Felda Sungai Tengi

3. 12.00 t.h - di Felda Suharto

4. 3.00 petang - di Felda Gedangsa

Terlibat dalam lawatan:

YB Elizabeth Wong

Haji Suhaimi Said

T. Kumar

Rebin Birham

Zabidie Abas

Man Kadir (Pak Jabit)

Pimpinan Biro Masyarakat Felda Negeri Selangor.

Lawatan ke rancangan Felda Perlis sedang diatur oleh Pengerusi MPN PKR Negeri Perlis.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Pengasuh Budak <b>di</b> MERU dan BUKIT <b>KAPAR</b> - Klang, Babysitter/Nanny <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2010 12:00 AM PST


View other "Babysitter/Nanny" category classifieds:

Check out our latest Malaysia classifieds:

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Kenapa ramai berbuka puasa <b>di Bangi</b>? | shakiddo.com

Posted: 16 Aug 2011 02:48 AM PDT

Kenapa ramai berbuka puasa di Bangi? Dan juga Kajang. Sebab ramai blogger tinggal di bangi.. atau kat bangi banyak pilihan kedai berbuka puasa? Buffet ramadhan di bangi yang murah menyebabkan ramai yang mencarinya dan nak mencubanya.Rasanya sebab ramai nak cari buffet berbuka puasa murah di bangi. Ni pun tips SEO. penggunaan perkataan anda mesti jelas, terang dan nyata. Elakkan guna shortform. Sekali sekalai boleh laa.. tapi jangan setiap entry nak buat shortfom nanti enjin pencarian tidak dapat mencari dengan betul. Skema tak ayat aku ini?

Sekian, terima kasih. Aku nak rehat jap yea..

Labels: , ,

Buku <b>Bangi</b> Bandar Ilmu bakal <b>di</b> terbitkan – Dr Shafie ~ KHAULAH-AL <b>...</b>

Posted: 18 Aug 2011 06:55 PM PDT

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Water Filter » Sejarah Sungai <b>Semenyih</b> Dan Krisis Air

Posted: 18 Aug 2004 12:00 AM PDT

Nukilan dari Abd Malek Abd Hanif ( malekhanif@yahoo.com ) http://smeh.tripod.com/gesungai.htm

PENGENALAN
Sungai Semenyih merupakan sumber air bagi Lembah Kelang dan sebahagian besar negeri Selangor. Di daerah Hulu Langat ada dua batang sungai utama iaitu Sungai Langat dan Sungai Semenyih yang berpunca daripada satu tadahan air (empangan) di Pangsoon.
Terdapat beberapa sungai yang utama di Semenyih, iaitu :
a. Sungai Semenyih        f. Sungai Beroga
b. Sungai Batangsi         g. Sungai Rinching
c. Sungai Lalang            h. Sungai Purun
d. Suingai Saringgit        i. Sungai Tekala
e. Sungai Kachau           j. Sungai Pening

Di sepanjang Sungai Langat ada dua loji menyedut dan menapis air untuk kegunaan di sekitar Lembah Klang iaitu : -
1. Loji Langat (Kilometer 16) di Jalan Hulu Langat
2. Loji Cheras (Kilometer 17.6) Jalan Cheras, Kajang.
Loji Langat dan Cheras pernah ditutup beberapa kali kerana kandungan kimia berlebihan dan tumpahan minyak diesel.

Sungai Semenyih mempunyai sebuah loji di Jenderam Hilir yang berpunca daripada Empangan Semenyih.

Loji di Sungai Langat hanya berkeupayaan mengeluarkan air 113 juta liter sehari, loji Cheras (6.2 juta liter sehari), loji Sungai Serai (0.2 juta liter sehari) dan loji Pangsoon (0.5 juta liter sehari).
Pembangunan air permukaan sebagai punca utama bekalan air mentah kerana air larian permukaan merupakan kira-kira 56 peratus daripada jumlah air hujan tahunan yang dianggarkan sebanyak 990 ribu juta meter padu (rjmp) .Manakala air bawah tanah menyumbangkan hanya 6 peratus.

EMPANGAN SEMENYIH :

Empangan Semenyih diswastakan kepada Puncak Niaga Sdn Bhd. Pengerusinya ialah Datuk Rozali Ismail. Air dari Empangan Semenyih disalur ke Stesen Pam Air Henderam Hilir. Paras air di Empangan Semenyih menurun begitu mendadak sekali tahun 1997-1998 .
1998, pemindahan air dari hulu Sungai Langat dan Sungai Semenyih untuk dipam ke Intake Sungai Semenyih sebagai usaha menambah bekalan Loji Sungai Semenyih.
Di Malaysia terdapat :
1. 54 buah empangan yang beroperasi – jumlah keupayaan terpakai 12 rjmp yang memenuhi keperluan berbagai pengguna.
2. 11 buah empangan bagi tujuan penjanaan kuasa hidro
3. 43 buah empangan untuk tujuan bekalan air, pengairan dan pencegahan banjir. Empangan Semenyih termasuk dalam kategori ini.

FENOMENA KRISIS AIR DI LEMBAH KELANG 1998.

1. Krisis air di Lembah Klang hingga memaksa kira-kira 1.8 juta penduduk ( lebih 2500 keluarga ) menghadapi catuan bekalan pada tahun 1997- 1998 .
2. Catuan bekalan air dari Empangan Semenyih membabitkan 322 kawasan yang dibahagikan kepada Zon A dan Zon B.
Zon A : 68 kawasan di sekitar Kuala Lumpur dan Petaling
Zon B : 254 kawasan di sekitar Kelang, Shah Alam , Hulu Langat dan Sepang dan KLIA.
Sebanyak 229 lori tangki dan 267 tangki statik digunakan.
3. Dulu menggunakan bekalan air paip tetapi sekarang terpaksa beralih menggunakan air telaga kerana mutu air yang dibekalkan itu amat rendah.
4. Paras air di Empangan Semenyih hampir mencecah paras kritikal pada tahun 1997-1998. Paras air di Empangan Semenyih merosot kepada 99.50 meter pada 10 April 1998 .  Pada 9 April 1998 90.51 meter. Paras bahaya Empangan Semenyih ialah 95.60 meter .

PUNCA-PUNCA KRISIS AIR :

1. Pembangunan hartanah dan perumahan di kawasan tadahan air.
2. 24 April 1998 : Kegiatan syarikat pembalakan giat dijalankan di empat kawasan utama tadahan hujan dan empangan di negeri Selangor yang menjadi punca bekalan air kepada berjuta penduduk Lembah Klang. Antaranya ialah di Empangan Semenyih , Empangan Batu, Empangan Sungai Langat , Empangan Klang Gate dan Loji Ampang Intake. Padahal kawasan ini adalah hutan-hutan kekal di tanah-tanah yang diwartakan sebagai kawasan tadahan air Ir. Keizrul Abdullah, Ketua Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) mendakwa kawasan ini sebagai "paling penting bagi larian air ke sungai-sungai lecil untuk ke empangan dan boleh mengganggu ekosistem kawasan. Krisis bekalan air tidak akan berakhir.
3. Di Semenyih , terdapat aktiviti pembalakan oleh syarikat yang diberikan lesen oleh kerajaan negeri di Hutan Simpan Sungai Lalang seluas 232 Hektar , hanya lima kilometer dari Empangan Semenyih yang paras airnya sekarang hampir-hampir mencecah paras kritikal. Syarikat itu membalak sejak 1997. Seluas lebih 1000 hektar kawasan hutan itu telah diteroka secara berlesen sejak tahun 1977.
Bagaimana kawasan tadahan untuk Empangan Semenyih boleh diceroboh.Kegiatan itu telah memusnahkan aliran air di lereng-lereng bukit yang mengalir ke arah Sungai Semenyih yang membekalkan air ke Loji Air Semenyih.

4. Di Empangan Semenyih, dari luar kelihatan tiada apa yang berlaku, tetapi siasatan yang dijalankan ke dalam kawasan hutan sejauh lima kilometer mendapati kerja-kerja pembalakan kelihatan rancak dijalankan. Ia merupakan kawasan malar hujan iaitu Zon penampan . Malangnya mengalami kerosakan yang teruk akibat pembalakan .Krisis air yang pernah dihadapi oleh penduduk negeri Melaka akan berulang di Selangor.

5. Menteri Besar Selangor Datuk Abu Hassan Omar pula mengarahkan dihentikan semua projek pembangunan dan penerokaan hutan di kawasan tadahan ekoran kemerosotan paras air di Empangan Semenyih dan Empangan Sungai Langat. Tapi jentolak, lori balak dan para pekerja termasuk penebang-penebang balak sedang sibuk bekerja. Ini bermakna arahan gagal dikuatkuasakan.

Setiap rakyat ada hak mendapatkan air bersih adalah satu hak yang termaktub dalam Perkara 5 – Perlembagaan Negara dan Deklarsi Hak Asasi Manusia Sedunia 1948 dan Konvensyen PBB mengenai Hak Ekonomi, Sosial dan Budaya.

Bagaimanakah pihak berkuasa boleh meluluskan projek pembangunan di kawasan larangan . FOMCA mahu pihak berkenaan meletakkan jawatan dan saman satu jutanya terhadap kerajaan negeri berhubung krisis air.

Faktor Semulajadi :
1. Musim kering kemarau melampai berikutan Fenomena gelombang El Nino pada tahun 1997.
2. Perubahan musim daripada musim Monsun Timur Laut ke Monsun Barat Daya juga menyebabkan krisis air 1997-1998.

PUNCA PENCEMARAN :
Punca pencemaran Sungai Langat / Sungai Semenyih dikenal pasti ialah :
1. kegiatan kuari 7. kumbahan najis
2. sampah sarap 8. bengkel haram
3. tumpahan minyak diesel 9. karat besi
4. penyelian sisa industri tidak dikawal 10 penebangan pokok
5. Meratakan tanah secara berleluasa untuk projek perumahan dan industri
6. Pembinaan rumah setinggan dan bengkel di tanah rizab sungai.

Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Dusun Tua, Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad menyalahkan :
1. Pembinaan 100 kilang haram di sepanjang Sungai Langat
2. Rumah setinggan di kawasan rizab sungai
3. Pejabat Daerah dan Tanah Hulu Langat gagal bertindak
4. Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) tidak menguatkuasakan undang-undang bagi menghalang pembinaan kilang haram dan rumah setinggan di kawasn rizab sungai.
4. Orang ramai turut membuang sampah sarap seperti sisa makanan, botol dan tin yang mencemarkan tempat perkelahan di Sungai Congkak, Sungai Gabai dan Sungai Tekala.
5. Kontraktor mengangkut sampah adalah di antara pihak yang disyaki bertanggungjawab membuang sisa dan bangkai binatang berhampiran Empangan Semenyih sehingga mencemarkan keindahan sekitar kawasan berkenaan. (UTUSAN MALAYSIA 25 Mac 1999 )
6. Ketidakcekapan syarikat Puncak Niaga yang diberikan kontrak penswastaan membekalkan air yang bersih amat mengecewakan . .
Air tidak seharusnya dikomersial-kan sehingga aspek-aspek kebajikan orang ramai terabai dan diabaikan.

Krisis air ini merupakan Bala Tuhan kepada manusia

2 Ogos 2003 , seramai 12 orang wakil penduduk Ladang Sungai Rinching , Semenyih telah pergi ke Balai polis Kajang untuk membuat satu aduan polis kerana tidak mendapat bekalan air..Berikutan itu am air yang diabaikan sedang dibaiki oleh pemaju.

Sejak 25 Julai 2003, hujan lebat dan ribut petir mengakibatkan kerosakan pam tangki air penduduk Ladang Sg. Rinching dan menyebabkan mereka kehilangan sumber bekalan air.

LANGKAH-LANGKAH MENGATASI KRISIS AIR 1997 -1998 :

1. Kawasan tanah rizab kerajaan perlu diawasi dengan baik seperti dipagar
2. Menubuhkan satu pasukan petugas mengawasi kawasan tadahan air.
3. Semua jabatan terbabit perlu membuat bancian secara terperinci mengenai pembinaan kilang di kawasan itu sama ada berlesen atau tidak
4. Tindakan undang-undang seperti mensita dan meroboh kilang yang tidak berlesen. Tahun 1998 , kompaun kepada lima pengusaha kilang dan menunggu perintah mahkamah untuk meroboh kilang berkenaan.
5. 24 Mac 1999 – Kerajaan negeri Selangor memberi jaminan Empangan Projek Sungai Selangor Fasa 3 (SSF3) di Kuala Kubu Bharu akan dibina berdasarkan cadangan laporan lengkap kajian kesan alam sekitar (EIA). (UTUSAN MALAYSIA)
6. Bagi memastikan krisis air tidak berulang dan dapat diatasi pada masa akan datang Jabatan Bekalan air mengadakan beberapa projek baru.. Antara projek baru yang sedang dan akan dilaksanakan pada tahun depan ialah projek pemindahan air dari Sungai Selangor ke Empangan Sungai Tinggi (RM75.6 juta), projek pengindahan air dari tasik ke Empangan Semenyih dan Loji Sungai Langat (RM80 juta) serta projek pengurangan air tidak berhasil (RM17.1 juta).
7. 24 Mac 1999 – Lembaga Urus Air Selangor diwujudkan dan dipengerusikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Abu Hassan Omar bagi menangani krisis dan kemerosotan kualiti air di negeri itu
8. Kilang atau individu yang mencemarkan sungai boleh didakwa mengikut Enakmen Pembekalan Air 1997 di bawah subseksyen 25( 2) dengan denda tidak melebihi RM100, 000 atau penjara tidak melebihi tiga tahun.
9. bekalan air dari tasik
10. menyedut air bawah tanah
11. Mengadakan solat istisqa iaitu solat meminta hujan diadakan di Kampung Sungai Lang Baru, Banting.
12. Penduduk hendaklah melaporkan jika terlihat paip air pecah atau bocor.
13. Pembenihan awan. Tapi kadangkala tidak berjaya kerana terdapat awan yang nipis . Pembenihan awan dilakukan pada bulan April 1998 . Paras air di bebeberapa empangan meningkat sedikit .

8 Mac 1999 – Paras air di semua empangan di Selangor kini berada dalam keadaan stabil dan menunjukkan peningkatan yang amat menggalakkan berbanding tempoh sebelumnya. (UTUSAN MALAYSIA)

Pada 24 Mac 1999 , paras air di semua empangan iaitu Empangan Klang Gates, Empangan Langat dan Semenyih berada di paras memuaskan dengan catatan kenaikan sehingga 0.03 meter setiap hari.

KETIADAAN BEKALAN AIR DI SEMENYIH JANUARI 2003 – MAC 2004

Malaysia mempunyai sumber air yang mencukupi bagi penduduk Lembah Klang maka Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur serta Putrajaya . Tapi sumber air yang semakin terhad atau hanya 'cukup-cukup' sahaja.

Masalah sumber air yang semakin terhad , masalah non revenue water yang dikatakan mencecah sehingga 40 dan pencemaran Sungai Semenyih.

Tahun 2003 terutama 26 Mac 2004 penduduk di sekitar Selatan Negeri Selangor seperti Semenyih , Bangi, Puchong dan Sepang sekali lagi dikejutkan dengan masalah ketiadaan bekalan air paip.

Pihak Perbadanan Urus Air Selangor (PUAS) menyatakan masalah pencemaran sumber air mentah dari Sungai Semenyih yang membekalkan air kepada Loji Air Sungai Semenyih.
1. Air Sungai Semenyih Tidak dirawat dengan sempurna kerana pencemaran bau yang tidak diketahui sumbernya.
2. Kejadian yang sama pernah berlaku pada bulan Mei 2003.
3. Akibatnya bekalan air bersih kepada lebih sejuta penduduk dan industri di kawasan Selatan Selangor terpaksa ditutup hampir 12 jam.

Langkah mengatasi masalah sumber air :
1. Air diuruskan oleh Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar dan juga Kementerian Tenaga, Komunikasi dan Air.
2. Penubuhan Suruhanjaya Air Negara – badan bebas menilai semua aspek pengurusan air dan perkhidmatan perbekalan air di Malaysia.
3. Tahun 2007 Selangor memerlukan bekalan sumber air mentah dari Pahang bagi menampung permintaan yang semakin bertambah.
4. Pihak yang mencemarkan hendaklah dianggap pengkhiamat negara dan hendaklah dibawa ke mahkamah.

CADANGAN MENGATASI PENCEMARAN DI SUNGAI SEMENYIH

1. Pihak kerajaan Selangor bersama media massa perlu meletakkan masalah pencemaran sumber air sebagai isu utama yang perlu ditangani segera sebagaimana masalah kecurian pasir di Selangor baru-baru ini.
2. Teknologi rawatan air di loji perlu dipertingkatkan bagi membolehkannya terus beroperasi biarpun terdapat pencemaran sumber air.
3. Takungan simpanan air mentah dengan isipadu air yang mencukupi untuk sekurang-kurangnya dua hari perlu diwujudkan berhampiran loji berkenaan supaya dapat menampung permintaan air ketika berlaku masalah pencemaran sumber air sungai.
4. Jabatan Alam Sekitar dan pihak pengendali loji boleh dihubungi melalui talian hotline dan SMS dengan cara meletakkan papan tanda "Aduan Pencemaran Sungai" di kawasan yang strategik di sepanjang Sungai Semenyih dan anak sungai utama.
5. Pihak pengendali loji perlu menggalakkan orang ramai memberi maklumat mengenai pencemaran Sungai Semenyih dengan cara memberi sedikit insentif, mungkin dalam bentuk pemberian wang.
6. Kempen yang berterusan perlu dilakukan oleh Jabatan Alam Sekitar dengan kerjasama pihak pengendali loji. Dengan cara tersebut pihak industri dan orang ramai yang tinggal di sepanjang Sungai Semenyih akan lebih prihatin tentang masalah pencemaran sungai serta hukuman bagi mereka yang mencemarkan sungai dengan sewenang-wenangnya.
7. Kilang yang beroperasi di kawasan tadahan Sungai Semenyih termasuk dari kawasan perindustrian Semenyih, Beranang dan Nilai hendaklah mematuhi Akta Kualiti Alam Sekeliling 1979. Jika mereka gagal berbuat demikian maka lesen mereka hendaklah ditarik balik dalam masa 24 jam.
8. Semua Loji Kumbahan Indah Water (IWK) yang terletak di kawasan tadahan perlu disenggara dengan baik agar tidak mencemarkan sumber air.
9. Penternak binatang sama ada ayam, lembu, kambing atau khinzir berhampiran Sungai Semenyih perlu memastikan air kumbahan dari ladang ternakan mereka sentiasa mematuhi Akta Kualiti Alam sekeliling 1979. Jika mereka gagal mematuhi undang-undang tersebut ladang ternakan mereka boleh ditutup atau dipindahkan ke kawasan yang lebih sesuai.
10. Akta Kualiti Alam Sekeliling 1979 hendaklah dikaji semula supaya semua parameter kimia yang boleh mencemarkan sungai disenaraikan di dalam akta tersebut.
11. Tapak pelupusan sampah berhampiran Sungai Beranang perlu dipindahkan segera bagi mengelakkan aliran tercemar ke dalam sungai tersebut yang merupakan anak sungai utama kepada Sungai Semenyih.

MASALAH NAJIS KHINZIR DI SUNGAI SEMENYIH

Najis yang disalurkan dari ladang ternakan babi dikenal pasti sebagai satu daripada punca pencemaran kawasan tadahan :
1. Sungai Semenyih terutama di Kampung Sungai Purun
2. Sungai Rinching. terutama di kawasan Rinching Kong

Perkara tersebut disahkan olah :
1. Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perjawatan, Pendidikan dan Pembangunan Manusia Negeri, Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad
2. Laporan Jabatan Perparitan dan Saliran (JPS) Hulu Langat 1998

Jabatan Perparitan dan Saliran Hulu Langat menyatakan pencemaran berpunca daripada :
1. aktiviti kuari 5. kilang getah
2. pembuangan sampah 6. bengkel haram
3 sisa industri 7. pembinaan rumah setinggan di rizab sungai
4 mencuci pasir 8. makanan, botol serta tin minuman.

Tahap kebersihan air yang diproses di loji pembersih air di Jenderam tidak terjamin kerana tahap pencemarannya tinggi sebelum diproses.Analisis saintifik perlu dilakukan bagi memastikan standard kesesuaiannya dan peralatan memproses tidak mampu mengeluar air yang benar-benar bersih mengikut piawaian.

Doktor klinik swasta pernah memaklumkan kepadanya bahawa air minuman yang tidak bersih dikatakan penyebab kepada meningkatnya penyakit kronik di kalangan kanak-kanak seperti lelah, sakit buah pinggang dan sakit kulit.

Projek pembangunan perumahan juga menyumbang kepada pencemaran kawasan tadahan Sungai Semenyih menyebabkan airnya berlumpur seperti di Sungai Rinching.

Aktiviti kilang, bengkel dan pembuangan sampah adalah penyumbang terbanyak kepada pencemaran yang dikesan di beberapa lokasi iaitu di :
1. Sungai Beranang dekat Kampung Kebung
2. Sungai Sokok dekat kawasan perusahaan Beranang
3. Sungai Semenyih dari jambatan Bukit Tunggul ke hilir
4. Kuala Sungai Batangsi ke hulu
5. Parit Dolah di Jalan Sungai Lalang.

AKTIVITI PERIKANAN DI EMPANGAN SEMENYIH

Kajian tentang ikan dan perikanan telah dijalankan di Empangan Semenyih dan Empangan Kenyir antara September 1990 hingga Ogos 1991. Terdapat 15 spesis rotifer dari 8 famili dan 7 spesis cladoceran dari 5 famili..Aktiviti perikanan dilarang di Empangan Semenyih yang seluas 350 hektar.
Copepod dan cladoceran yang seimbang penting kepada biomass empangan Semenyih. Copepod mendominasi biomass sebanyak 61% di Empangan Semenyih
Di Empangan Semenyih terdapat beberapa spesis ikan yang popular antaranya ialah Sebarau(Hampala macrolepidota) ,Haruan (Channa striatus) , Sia (Mystacolrucus marginatus) Toman (Channa macropeltis), Baung (Mystus nemurus) dan Lampan Sungai (Puntius schwanenfeldii).
Empangan Semenyih dengan keluasan 350 hektar dan kedalaman antara 17 – 35 meter . Kedalaman begini membolehkan oksigen sampai sebanyak 5 mg.L-1 , iaitu antara 1meter dan 13 meter.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Cute Plastic Bag Clips 4u: Limited Edition England Official Umbro <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 06:46 AM PDT


Limited Edition England Official Umbro Windbreaker

Size: USA/GB 2 yrs, ASIA/EUR 92cm

Price: RM45.00

Self pick up di Selayang starting 24 September 2011 atau di Sungai Petani starting 5 Oktober 2011
(sila email untuk confirm tarikh pick up)
Pos Ekspres: RM7.00

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved