ads

Jumaat, 12 April 2013

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di teluk datok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Semua Kaum Rasai Peruntukkan ADUN <b>Teluk Datuk</b>

Posted: 03 Mar 2013 04:38 AM PST

KUALA LANGAT, 3 MAC : Penduduk Melayu, Cina dan India di kawasan Teluk Datuk di sini telah menikmati peruntukan sebanyak RM 500 ribu setahun yang diagihkan secara adil dan saksama oleh Adun mereka sepanjang lima tahun perkhidmatannya.

Setiap tahun kata Adun Teluk Datuk, Philip Tan Choon Swee, beliau membelanjakan RM 100 ribu untuk setiap komuniti di kawasannya. Pebelanjaan itu melibatkan projek memperbaiki rumah dan sumbangan ke rumah ibadat komuniti India dan Cina.

Manakala RM 200 ribu dibelanjakan dalam aktiviti yang melibatkan semua kaum seperti sumbangan ke PIBG dan membeli peralatan murid. Jumlah ini juga digunakan untuk memperbaiki infrastruktur seperti jalan raya dan parit.

Philip memberi penjelasan tersebut sebagai respons kepada bekas Ketua Komuniti India Teluk Datuk, John Paramasivam Veerasamy yang menuduhnya tidak menggunakan peruntukan ADUN untuk kaum India di kawasannya.

"Saya ada 'figure-figure' tunjukkan apa yang dia kata saya 'racist'.

"Selain daripada saya menjaga kaum Cina, saya juga jaga India dan kaum Melayu, saya bukan cakap sahaja," tegasnya dalam satu sidang media di pejabatnya hari ini.

Menurut Philip, peruntukan RM 100 ribu pada tahun lalu digunakan untuk membaikpulih 20 buah rumah dan surau di empat kampung Melayu tradisional.

"Lebih 20 rumah sudah siap dan ada tujuh rumah lagi yang saya beri bahan dan mereka buat sendiri," katanya lagi.

Manakala majoriti peruntukkan RM 100 ribu untuk kaum India dan Cina disumbangkan ke rumah ibadat dan majlis perayaan kaum-kaum tersebut.

Baru-baru ini, John Paramasivam bersama-sama Kumarayah Ponnayah dan Saravanan Kaliannan telah mengadakan sidang media pada 27 Februari lalu dan menuduh Philip tidak menjaga komuniti India dan Melayu dan hanya mementingkan komuniti Cina sahaja.

Sementara itu, Ketua Komuniti Kaum India Teluk Datuk, Muniandy Manirasu, berkata Philip sentiasa prihatin terhadap rakyat di kawasannya dan menafikan dakwaan bahawa kaum India di kawasan itu dianaktirikan.

"YB telah membelanjakan ratusan ribu sejak lima tahun ini untuk kaum India dan tuduhan yang dibuat oleh John Paramasivam adalah sangat tidak berasas," katanya ketika ditemui.

Ahli Majlis Zon 19 Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL), Yap Lai Keng, pula menyatakan Philip seorang Adun yang bertanggungjawab kerana sentiasa turut serta dalam setiap program yang dianjurkannya.

Pendapat Anda

Pendapat

Adun <b>Teluk Datuk</b> Bantu Mangsa Rumah Terbakar

Posted: 05 Feb 2013 01:41 AM PST

TELUK DATUK 5 JAN : Tiga buah keluarga yang menjadi mangsa kejadian rumah terbakar di Kampung Sungai Cheeding di sini masing-masing menerima sumbangan kilat berjumlah RM1,000 setiap keluarga daripada Adun Teluk Datok, Philip Tan pagi semalam.

Kebakaran awal pagi semalam memusnahkan dua buah rumah sewa di Lot 6694 Jalan Enggang.

Sehubungan itu, Philip Tan yang melakukan tinjauan di lokasi kejadian kira-kira 10 pagi semalam bertindak menyalurkan bantuan kewangan segera untuk setiap keluarga yang terlibat.

"Mereka bukan sahaja kehilangan harta benda, malah lebih malang ada antara mereka kehilangan punca rezeki kerana semua terbakar.

"Sejam selepas lawatan, saya bawa mereka ke pejabat untuk mengambil sumbangan wang. Saya harap wang tersebut dapat sedikit sebanyak meringankan beban mangsa," ujar Philip.

Mereka yang menerima sumbangan ialah Normahzurah Mohammad dan Tukmia Ahmad yang merupakan penyewa kedua-dua rumah tersebut.

Turut menerima sumbangan ialah tuan rumah tersebut iaitu Mohamad Hanif Samani.

"Beliau tidak mempunyai pendapatan lain selain rumah sewa tersebut, maka saya percaya beliau juga layak menerima bantuan kewangan," jelas Philip.

Tambah beliau, kesemua mangsa kini menumpang buat sementara di rumah saudara mara.

Selain bantuan kewangan, Philip turut menyalurkan bantuan lain seperti selimut, bantal dan tikar.

Pendapat Anda

Pendapat

Breaking News: 2 calon DAP bertanding kerusi Dun <b>Teluk Datuk</b> <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2013 07:49 AM PDT

Memang sudah terang lagi bersuluh.Kalau dalam parti sendiri pun mempunyai konflik yang ketara,apatah lagi kalau diberi untuk memerintah negara,sudah pasti HANCUR jadinya.
Namun,inilah wajah sebenar parti DAPig.Masing-masing mahu menunjukkan kuasa hingga lupa akan kebajikan rakyat.Di Dun Teluk Datuk sudah berlaku "perang"antara calon-calon yang bakal bertanding.Sekitar jam 5:30 petang tadi,bertempat di hadapan Dewan Orang Ramai,Jenjarom  telah berlangsungnya satu perhimpunan secara aman  bagi MEMBANTAH Philip Tan dilantik semula terajui Dun Teluk Datuk pada PRU 13 ini,seramai lebih 30 orang  berbangsa India dan seorang berbangsa Cina kelihatan membawa sepanduk menyatakan bahawa mereka MENOLAK Philip Tan untuk menjadi calon Dun Telok Datuk dengan alasan Philip Tan telah banyak kali mengetepikan masyarakat India.

Ternyata Philip Tan pada malam yang sejuk ini rasa akan bahang penolakkan rakyat terhadap beliau.
Namun sebaliknya di Pejabat DAPig Cawangan Teluk Bunut,satu sidang media telah diadakan dimana di situ.LIM SOON HONG dikhabarkan akan bertanding di Dun Teluk Datuk bagi menggantikan Philip Tan.

Pergh!lagilah bengang Philip Tan,Ada gunting dalam lipatan rupanya.Baguslah tu.Yang di Jenjarom buat demo,yang di Teluk Bunut buat sidang media.Macam ada sesuatu yang tak kena..

Apa-apa pun AKU TETAP UNIDI BARISAN NASIONAL!

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Selangor Selesaikan Projek Perumahan Pekerja Ladang <b>Bukit Raja</b>

Posted: 21 Mar 2013 03:58 AM PDT

KLANG 21 MAC : Kerajaan Negeri berjaya menyelesaikan projek perumahan bermasalah untuk 76 bekas pekerja ladang di Bandar Bukit Raja di sini dengan pembinaan rumah teres bernilai RM 77,000 di satu kawasan berhampiran.

Pembinaan projek perumahan itu dijayakan dengan kerjasama pemilik hartanah, Sime Darby Property Berhad (Sime Darby) dan dijangka siap pada penghujung tahun ini.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata persetujuan dicapai antara Kerajaan Negeri dan Sime Darby bagi pembinaan projek perumahan ini.

Sebelum ini, 76 bekas pekerja tersebut memnuntut rumah teres daripada majikan mereka kerana rumah asal yang dijanjikan kepada mereka tidak sesuai.

Kumpulan itu akhirnya terpaksa membawa kes mereka ke mahkamah.

"Rumah ini dijual kepada bekas pekerja ladang dengan harga RM 70,000 iaitu diskaun RM 7,000 dari harga asal RM 77,000. Untuk makluman harga pasaran sebenarnya ialah RM 250,000.

"Biarpun ada masalah pada awalnya termasuk kes mahkamah tetapi ia dapat diselesaikan dan semua 76 bekas pekerja ladang ini akan memiliki rumah mereka.

"Semua mereka juga sudah memilih nombor lot rumah untuk diduduki," katanya selepas mengadakan lawatan ke tapak pembinaan di Bandar Bukit Raja di sini hari ini.

Bagi bekas pekerja ladang yang lanjut usia, beliau menambah, Kerajaan Negeri membolehkan mereka menamakan pewaris di dalam dokumen perjanjian bagi mendapatkan pinjaman dari institusi kewangan.

Katanya, projek itu juga adalah salah satu dari Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dari Sime Darby.

"Sime Darby turut menyediakan kawasan bagi padang permainan dan dewan di kawasan ini.

"Dalam lima tahun ini kita telah selesaikan banyak kes seperti ini di beberapa kawasan lain seperti di Semenyih dan Kajang," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

JJCM ~ Makan <b>di</b> Johnny&#39;s AEON <b>Bukit Raja</b>, Klang - Kasih Nan <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2013 05:25 PM PDT

Ari tu tingin benar nak try makan kat pakcik Johnny's..
Sbb ramai yg kata sos dia terbaeekk...
Pastu ari tu babah tanya nak mkn apa..
Dah di tanyakan...so..bagai mengantuk disorongkan bantal..
terus ibu ckp nak mkn kat Johnny's..
Terus babah bwk gi AEON Bukit Raja..
Mmg first time KAMI mkn kat sini..
tp sbb ibu dah buat survey terlebih dahulu..
So..semua urusan mengorder..ibu yg bertanggungjawab..
KAMI ambik Thai Steamboat Set B..
Boleh tahan gak...nampak mcm ckit..
Tp serius..mmg betul2 sendat perut..
Kononnya order nasi Goreng buat bujang ibu...
Tp..tak diterima oleh si bujang..
Ibu ngan babah yg abiskan..
Bujang ibu..bujang babah juge..
Sbb mengutamakan bujang ibu..

Sungguh berselera bujang makan ari tu..
bermangkuk2 sup dia hirup..
Maknanya lulus ditekak bujang...

Total kami makan malam tu RM 45.50..
OK la..harga yg boleh diterima..
Memahal sgt..mmg ibu tak luluskan..
Overall..mmg best..sos dia..mmg sedap..
Lenkali..boleh makan lagi..

Hangit Blog: Altantuya dibunuh <b>di</b> tanah <b>Bukit Raja</b> Deepak-Ropiah <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2013 07:40 AM PST


Satu maklumat yang mengejutkan berkaitan pembunuhan kejam Altantuya Shaaribu ialah ia telah dikaitkan dengan isu perjanjian RM 160 juta Boustead Holdings Bhd, di mana firma senaraian awam itu dipercayai telah membantu dengan membeli 223 ekar tanah di Bukit Raja, Selangor untuk mendiamkan rentetan pendedahan rasuah yang dilemparkan oleh sekutu bertukar musuh Deepak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

Adakah penterjemah Mongolia yang cantik berusia 28 tahun itu didakwa pernah menjadi perempuan simpanan Najib pada suatu ketika dahulu, dibunuh di atas tanah tersebut oleh dua bekas pengawal peribadinya pada tahun 2006 - ditembak sebanyak dua kali dan badannya kemudian dibom sehingga berkecai dengan menggunakan bahan letupan gred C4 untuk mencegah dari dikenalpasti?

Ini adalah antara soalan-soalan yang dikemukakan kepada pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli pada sidang akhbar yang diadakan pada hari Rabu untuk menyelidiki ke dalam intipati perjanjian Boustead, yang juga melibatkan ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiaah.

"Saya tidak pasti akan perkara itu. Ia tidak pernah terlintas dalam fikiran kami tetapi kami akan selidik," kata Rafizi kepada wartawan.

Hantu Altantuya- lebih dari khabar angin?


Menurut kertas pertuduhan, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar telah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja, sebuah daerah kecil di negeri Selangor, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kedua-dua bekas polis itu telah dijatuhkan hukuman gantung pada 2009 selepas perbicaraan mahkamah yang menarik minat seluruh negara. Kedua-dua mereka merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan yang mengawal Najib dan isterinya Rosmah. Mereka telah mengemukakan rayuan bagi hukuman itu dan sedang menunggu untuk menjalani hukuman mati kerana tarikh pendengaran semula rayuan dikatakan sengaja ditangguh sehingga pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun sebelum berakhirnya tahun ini.

Semasa penyiasatan yang membawa kepada perbicaraan itu, mereka telah membawa polis ke tempat kejadian. Polis menemui serpihan tulang, yang kemudiannya disahkan sebagai milik Altantuya, dalam tanah hutan berhampiran Empangan Subang di Puncak Alam, Shah Alam.

Sehingga hari ini, tidak diketahui jika Altantuya benar-benar berada di kawasan Bukit Raja yang sekarang menjadi isu perbalahan dalam perjanjian Deepak-Ropiaah-Boustead.

Jika benar, apakah kaitan semua ini? Adakah ia dilihat sebagai sebab kenapa Najib kelihatan tergesa-gesa untuk memuaskan hati Deepak dan mementerai perjanjian penswastaan tanah kementerian Pertahanan kepada Ropiaah? Dan mengapa?

Jawapan kepada soalan-soalan ini masih lagi kabur sehingga lebih banyak maklumat didedahkan. Walau bagaimanapun, kepada wartawan yang sedang mengikuti kes kedua-dua perjanjian Boustead dan dakwaan Deepak, ia mungkin lebih daripada satu kebetulan terutama sekali apabila Deepak telah berkali-kali berikrar dia tidak akan berhenti membuat pendedahan sehingga "roh Altantuya mendapat keadilan". Setakat ini, Deepak yang telah dipanggil 'anak ikan' Rosmah tidak memberi penjelasan mengapa.

Ironinya, timbalan pengerusi Boustead Holdings yang juga pengarah urusan kumpulan Lodin Wok Kamaruddin juga telah dituduh sebagai seorang individu penting terlibat dalam penjejakan wang haram sejumlah RM 570 juta yang dibayar sebagai komisyen oleh firma kelengkapan tentera laut Perancis DCNS kepada Najib dan rakannya Razak Baginda untuk membolehkan pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai RM7.3bil oleh kerajaan Malaysia.

Najib mesti memuaskan rakan-rakan dalam Umno atau parti akan berpecah


Deepak yang berusia 40 tahun telah mendapat 'mangsa' pertamanya. Najib dikhabarkan telah mengalami strok kecil kerana tekanan dan desakan terutama dari rakan-rakan Umno untuk menjawab kepada dakwaan rasuah yang dilemparkan kepada dirinya dan isteri.

PM yang berusia 59 tahun itu telah menangkis khabar angin itu dengan menegaskan bahawa dirinya 'sihat'. Namun masih terdapat keraguan terhadap dirinya kerana penafiannya tidak bersifat mutlak.

"Bagi kami, keadaan kesihatan Najib tidak menjejaskan persiapan kami untuk PRU ke-13 dan bagaimana kita mentadbir urus Malaysia. Najib hanya perlu menjawab kepada Umno dan memuaskan hati mereka sahaja. Jika dia tidak berbuat demikian, Umno akan berpecah. Jika rakan-rakannya dalam Umno tidak berpuas hati atau merasa dia tidak layak dari segi kesihatan untuk memimpin mereka semasa PRU ke-13, mereka pasti akan mengambil kesempatan atas cerita keuzuran Najib," Rafizi memberitahu Malaysia Chronicle di luar persidangan akhbar.

Pemimpin PKR itu telah mengesahkan bahawa dia juga ada mendengar khabar bahawa Najib telah mengalami strok kecil dan PM sedang berada di Singapura untuk 'berehat'. IS HE REALLY ILL? Najib must clarify rumors he had a stroke & was resting in S'pore - Rafizi

Arahan berdiam diri Dr M berikutan isu 'kelemahan' Najib: "Jatuhkannya" kemudian


Penganalisis Umno telah memberi amaran akan berlaku perebutan kuasa dalaman, yang mereka jangkakan dimana kemuncaknya akan menyaksikan Najib berundur sebelum pilihan raya umum berlangsung, menyerahkan tampuk pimpinan kepada Muhyiddin Yassin, timbalannya dengan menyatakan kesihatan yang kurang baik sebagai alasan.

Tidak hairanlah jika Muhyiddin dan bekas PM Mahathir Mohamad telah dituduh sebagai dalang disebalik pendedahan Deepak. NEW PM FOR MALAYSIA? Najib to be forced to step down on 'health reasons'?OPPORTUNITY KNOCKS AT MUHYIDDIN'S DOOR: No direct denial from Najib, only 'healthy' claim
Mahathir, yang masih dianggap sebagai lelaki yang paling berkuasa dalam Umno, baru-baru ini dilaporkan memberitahu ahli-ahli Umno secara sulit tentang kontroversi yang melibatkan Najib, Presiden Umno sekarang.

Mahathir yang berusia 87 tahun itu menasihatkan ahli-ahli parti tidak mengadu atau membincangkan kelemahan Najib sehingga pilihan raya umum sudah tamat.

"Apabila BN memenangi pilihan raya umum ke-13, barulah kita boleh membetulkan kesilapan dan salah laku untuk kepentingan semua …Apabila masa itu tiba, kita boleh menegur dan menjatuhkannya," Mahathir dipetik sebagai berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Malaysia Chronicle

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


tumpang sekole...?: Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2013 12:54 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-malaysiakini 


cheers.


Pengundi2 hantu <b>di Kuala Kubu</b> Baru pula terima <b>...</b> - Rakyat Marhaen

Posted: 05 Feb 2013 06:06 AM PST

NONEDAP Selangor mengesyaki alamat penduduk di kawasan Kuala Kubu Bharu digunakan oleh pihak tertentu untuk mendaftarkan pengundi yang disyaki sebagai pengundi hantu.

Setiausaha organisasi DAP Selangor Lau Weng San berkata, kebimbangan itu timbul memandangkan penduduk di kawasan tersebut didakwa menerima satu surat daripada BN Selangor.

Anehnya, surat tersebut dialamatkan untuk individu yang tidak menetap di kediaman mereka, dakwanya.

Surat berkenaan, dakwanya, mengandungi ucapan Tahun Baru 2013 daripada BN Selangor dan turut memuatkan maklumat pengundian individu tersebut termasuk daerah mengundi, kawasan DUN dan parlimen.

"Kita khuatir alamat ini digunakan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk mendaftar pengundi-pengundi hantu.

"Ada 40 kes yang sama yang diterima sejak bulan lalu," katanya dalam satu sidang media di ibu pejabat DAP Selangor di Petaling Jaya.

Beliau turut menunjukkan tiga pucuk surat yang dialamatkan kepada individu dengan nama Melayu di rumah yang dihuni penduduk Cina di Taman Pesara, Kuala Kubu Bharu.

"Kita sangsi rumah itu tidak pernah didiami oleh individu itu," kata Lau sambil menasihatkan penduduk yang menerima surat yang sama menyerahkannya kepada DAP Selangor.

NONEPerkara itu kemudiannya disahkan oleh Pegawai Perhubungan Perkampungan Pusat Khidmat Masyarakat DUN Kuala Kubu Bharu Chng Boon Lai bahawa penerima surat terbabit tidak pernah tinggal di kawasan berkenaan.

"Sejak rumah itu dibina pada 1980, ia didiami oleh keluarga Cina. Tidak pernah keluarga Melayu duduk dirumah tersebut.

"Kami pasti ia digunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mendaftar sebagai pengundi di kawasan Kuala Kubu Bharu," katanya.

Sehubungan itu, Lau yang juga ADUN Kampung Tunku mendesak BN negeri itu khususnya Koordinator BN Selangor Datuk Seri Mohd Zin Mohamed tampil memberi penjelasan berhubung surat tersebut.

Lau juga berkata pihaknya akan mengumpul surat tersebut selama dua minggu sebelum membuat aduan rasmi kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negera (JPN).

Pakatan Rakyat di negeri itu antara ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh dan ADUN Rawang Gan Pei Nei turut membangkitkan perkara yang sama pada bulan lalu.-malaysiakini

 Kuala Kubu Baru 'phantoms' receive PM's CNY letter...

Letters from Prime Minister Najib Abdul Razak to Kuala Kubu Bharu constituents whose existence are in question have raised DAP's suspicions there could be foul play in the coming general election.

Some householders in the Kuala Kubu Bharu state constituency, which BN won with a narrow 448-vote majority in 2008, have been receiving the personalised letters that also carry details of voters unfamiliar to them.

At a press conference in Petaling Jaya today, state DAP organising secretary Lau Weng San said the party was worried that irresponsible parties had been using certain addresses to register "phantom voters".

"We have detected 40 cases over the past month," said Lau, urging others with further information to come forward.

Lau showed three samples of such letters to Malay voters, sent to the addresses of Chinese households in Taman Pesara, to the press.


He said DAP believes that those voters have never stayed at the addresses stated. This, he added, was verified with a local community leader.

Since the houses were built in 1980, the occupants have always been Chinese families. No Malay family ever moved in," he said.

Lau, who is also the Bukit Tunku state assemblyperson, said Selangor BN coordinator Mohd Zin Mohamed owed the people an explanation.

He said efforts to detect more of such cases would go on for another two weeks before an official complaint is lodged with the Election Commission (EC).

Similar complaints were also raised last month, by Subang Jaya assemblyperson Hannah Yeoh and Rawang assemblyperson Gan Pei Nei.-

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim <b>di Semenyih</b> & Rembau 16 Mac <b>...</b>

Posted: 13 Mar 2013 07:45 PM PDT

Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menyampaikan ceramahnya sempena program siri Jelajah Merdeka Rakyat di DUN Semenyih (Selangor) & Parlimen Rembau (Negeri Sembilan) pada 16 Mac ini.

Anwar Sabak BernamCeramah di Semenyih itu akan diadakan di Padang Majlis Perbandaran Kajang (MPKJ) Semenyih, Hulu Langat bermula jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Antara barisan penceramah malam itu yang akan bersama Anwar terdiri daripada Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamruddin, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Caves, Amiruddin Shari dan T Chandra Mohan.

Manakala ceramah seterusnya di Rembau akan diadakan di Markaz KEADILAN Kg Pedas Tengah, Rembau, Negeri Sembilan jam 8.30 malam hingga 12 tengah malam.

Penceramah yang akan turut serta dengan Ketua Pembangkang itu terdiri daripada Mantan Panglima Angkatan Tentera Darat, Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein, Pengrusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas, Ahli Parlimen Rasah, Anthony Loke Siew Fook dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paroi, Mohd Taufik Abdul Ghani.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=47280

Pesuruhjaya Sumpah <b>Di Semenyih</b> - Bandar Tasik Kesuma

Posted: 05 Mar 2013 02:27 AM PST

Puas mencari pejabat pesuruhjaya sumpah di Semenyih. Nak pitam mencari di tengah-tengah panas menjenguk dari setiap inci blok-blok kedai di pekan Semenyih. Mujur terjumpa satu yang terletak bertentangan dengan bahagian sisi Restoran Jamek Maju dan betul-betul di belakang kedai aksesori kereta. Khabarnya ada satu lagi terletak sebaris dengan Maybank Semenyih.

Kadang-kadang tiada siapa pun yang peduli siapa Pesuruhjaya Sumpah, kenapa pejabat kecil saja tak seperti pejabat peguam yang besar dan kenapa khidmat mereka diperlukan.

Kita memerlukan Pesuruhjaya Sumpah untuk mengesahkan pengakuan bersumpah. Manakala seseorang yang ingin memohon sebagai Pesuruhjaya Sumpah mestilah :
- seorang warganegara Malaysia
- berumur lebih 21 tahun dan tidak lebih 65 tahun.
- mempunyai kelakuan baik
- fasih bertutur dan menulis dalam Bahasa Malaysia
- sihat yang merangkumi fizikal dan mental
- tiada rekod jenayah
- tidak pernah bankrap
- mempunyai kelulusan SPM/MCE

Siapakah yang boleh memohon menjadi Pesuruhjaya Sumpah :
- Pegawai dalam sektor kerajaan yang telah pencen.
- Pekerja dalam sektor swasta atau bekerja sendiri.

Mereka juga dikehendaki mengambil peperiksaan khas dan markah lulus lebih 50%. Mereka juga mestilah sentiasa mengemaskini pengetahuan mereka tentang hal berkaitan dokumentasi.

Nampak macam senang tapi susah juga untuk menjadi seorang Pesuruhjaya Sumpah.

Dapatkan khidmat Pesuruhjaya Sumpah di Semenyih disini :

No. 25, Tingkat Bawah Kiri, Jln Pasar Baru Semenyih, Selangor Darul Ehsan. Email : happystar9909@yahoo.com (012-2073979)

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


NajibRazak Jangan Salah Buat Percaturan <b>Di Ampang</b>

Posted: 03 Apr 2013 12:55 PM PDT

Timbalan Ketua Tuan Hj.Aziz Derus  yang kerap 
dilihat duduk jauh dibelakang.

Khabar angin bertiup kencang dalam Umno Bahagian Ampang yang kononnya tiada satu
pun calun yang dianjurkan Umno Bahagian Ampang kepada @NajibRazak diterima untuk
menjadi calun PRU13 nanti di dua Dun dan satu Parlimen yang bakal ditandingi
Barisan Nasional.

Sejauh mana kebenaran "khabar angin" ini tidak dapat dipastikan lagi tapi ianya disahkan
oleh sumber sumber yang amat rapat dengan Noh Omar petang kelmarin selepas parlimen dibubarkan.Dikhabarkan seorang calun datang dari sebuah NGO(yang boleh dikira diterima pengundi Ampang) dan dua orang "paratroopers" yang menjadi pilhan @NajibRazak.

"Paratrooper" dari Baling?
Dato Aziz Putera jangan seronok dulu..
Nama nama yang kurang menyenangkan yang terpacul dibibir mereka adalah "paratrooper"
dari Baling iaitu Mashitah Ibrahim dan seorang pemimpin tempatan spesis
Zaman Jurassic yang juga orang kuat JASA Fuad Hassan yang dah dikira
masuk "tarikh luput".
Lebih baik kekal dan perkuatkan JASA

Aku yang kerap menghadhiri program program anjuran Umno/BN ataupun NGO "mesra BN"
disini sejak kebelakangan ini dapat merasakan sesuatu yang tidak kena bila kelihatan pemimpin pemimpin kanan Umno Bahagian Ampang saperti hilang semangat dan selalu saja
mengambil "tempat duduk dibelakang" saperti lain lain hadhirin.Dari raut wajah mereka
terbayang "kekecewaan" yang jelas walaupun cuba disorokan.Cuma Dato Ismail Kijo sahaja
selaku Ketua Bahagian dan Pengerusi BN Ampang yang "terpaksa" buat buat bodoh untuk tidak memperlihatkan kekecewaan AJK dan Ahli Umno bahagian pimpinan beliau.
Apa yang bermain difikiran Ketua Pemuda Safarizul 
hanya dia yang memahaminya..
Naib Ketua Sheikh Azieman yang begitu kuat bekerja
saperti dapat membaca isyarat terbaru...
Dia hilang dipertengahan program...

Jadi suka aku menyarankan kepada @NajibRazak agar "bertindak cerdik" dalam meletakkan
siapa juga "calun boleh menang" untuk 3 kerusi di Ampang kelak dengan mengambil kira
sentimen kepimpinan dan ahli ahli Umno yang ada.Kegagalan @NajibRazak melakukan
perkara yang BETUL hanya akan membantutkan cita cita Barisan Nasional untuk
merampas kembali 3 kerusi yang mereka kalah dalam PRU lalu dan seterusnya merampas
Selangor dari Pakatan Rakyat.
Dato Ismail Kijo selaku kepala terpaksa
Dr.Rozaidah dah mula tak kelihatan di program.Apakah pencatur
dipusat berani mengambil risiko untuk mengusik perasaan
Jentera Wanita Umno Ampang?

Persoalan yang bermain dikepala setiap ahli Umno di Ampang ini adalah...

"Apakah tidak ada seorang pun dikalangan mereka yang layak (winnable) untuk 
dipertarungkan untuk PRU13 nanti...?"

Jika benar saperti "khabar angin" yang sedang bertiup kencang ketika ini,maka 
"pilihan Najib" ibarat PENGHINAAN kepada kewibaan setiap ahli
Umno Bahagian Ampang dan seolah olah melemparkan keseluruhan Umno Ampang
yang wujud sekian lama kedalam longkang!Itulah luahan seorang sahabat AJK Bahagian
kepada aku petang kelmarin.

Aku tiada apa apa kepentingan dalam politik Ampang.Aku cuma mahu BN merampas
kembali 3 kerusi yang kita kalah dulu dan mengembalikan MARUAH kami yang
telah hilang selama ini...itu saja.Tapi kalau percaturan @NajibRazak macam "haramja"
dan bakal mencetuskan perpecahan dikalangan Jentera Parti Ampang...maka harapan kini
bakal menjadi hanya suam suam telor dalam seluar dalam.

Pastinya Azmin Ali dan Zuraidah Mak Lampir akan tersenyum girang bila "khabar angin"
ini menjadi kenyataan....

So @NajibRazak bila depan Kaabah....tolong fikir.

P/S : Bukan kita tak mahu sokong calun Winnable NajibRazak,tapi kalau tak ada 
seputik pun calun yang datang dari Umno Bahagian Ampang....JADAH APA?

Dengar kata ada "winnable" yang mesra dengan Datin Seri ya?

zaldeco: Pemasangan Kabinet Dapur <b>Di Ampang</b> Hilir

Posted: 06 Apr 2013 06:33 AM PDT


Apa lagi yang boleh dikatakan dengan kebinet dapur ZALDECO, selain dari rekaannya yang moden dan ringkas, apa yang hebatnya adalah anda jauh lebih berjimat. Dengan harga terendah yang mengatasi harga pasaran, kabinet dapur ZALDECO adalah pilihan yang tepat.
Begitu juga pilihan pelanggan dari Ampang Hilir ini, pakej lengkap cabinet dapur ZALDECO membuatkan anda dapat memiliki segalanya dengan harga mampu milik.
Rekaan yang cukup ringkas tetapi fleksibel membuatkan saat-saat memasak menjadi momen yang indah buat anda. Rekaan kali ini tampil dalam rona kayu berjalur coklat terang.
Ruang dapur yang ada digunakan sepenuhnya dengan baik, keselesaan memasak diutamakan, tidak hairanlah cabinet dapur ZALDECO terus mendapat tempat di hati pelanggan.
Segalanya tampil menyerlah, anda juga harus memilikinya!

~SiComel~: wedding <b>di</b> dewan dato ahmad razali <b>ampang</b>

Posted: 30 Mar 2013 12:39 AM PDT


memenuhi jemputan kahwin
exopishmet en. abah.
di ampang.
xde aktiviti ape sgt bile attend wedding
ade budak kecik ligat si ziyad..<s>adoi</s>

#salam takziah pada siyah
exskulmet saya diatas pemergian ayahanda tersayang petang semalam.

Published with Blogger-droid v2.0.10

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Isu Ciptaan Padamkan Kisah TALAM Dan Curi Pasir <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2013 09:25 PM PDT

015830153

Sama ada sengaja atau tidak sengaja , di rancang atau pun tidak tetapi yang pasti nya ada lah isu wang rakyat Selangor yang di guna kan secara licik melalui "bailout" kepada Syarikat TALAM dan juga isu mencuri pasir yang giat berlaku di negeri Selangor yang terpadam begitu sahaja oleh isu isu nasional dan isu ciptaan sebagai alihan.

Isu isu ciptaan  yang melibat kan pelbagai watak yang bukan dari kalangan ahli politik juga  di seret ke dalam kancah politik untuk mengkabui kerja licik  oleh talibarut anak syarikat negeri Selangor.

Kisah membunuh diri dengan terjun dari bangunan SPRM oleh pekerja DAP ia itu Teoh Beng Hock juga menjadi kan Pakatan Rakyat dari pihak yang berada di kedudukan bertahan menjadi pihak yang membuat serangan dengan mengambil kesempatan dari kematian nya.

Maka dengan hal hal dan perkara sebegini maka perhatian rakyat khusus nya negeri Selangor teralih kepada isu isu yang di cipta kan sama ada dengan sengaja atau pun tidak.Sedang kegiatan mencuri pasir begitu pesat, keseluruhan tumpuan rakyat teralih kepada isu isu yang menyebab kan kerajaan BN dan UMNO berada di dalam posisi menjawap dan bertahan.

Pernah juga di ada kan perbicaraan oleh SELCAT untuk hal pasir ini dengan tuduhan rasuah pada kakitangan di dalam anak syarikat negeri Selangor tetapi tidak lansung mendatang kan impak kepada masyarakat.Ia berlalu tanpa apa apa kesan yang besar dan mati begitu sahaja.

Wang rakyat Selangor yang menjadi wang pembela kepada hutang TALAM tidak menjadi penting berbanding dengan kes peribadi yang di kena kan kepada mantan MB Selangor Datuk Khir Toyo.Pembangkang dengan bantuan media nya berjaya menjadi kan isu peribadi Datuk Khir Toyo sebagai lebih penting dari alihan wang membela syarikat kroni bukan melayu.

Isu isu seperti perilaku Datuk Hassan Ali dengan perjuangan anti-murtad nya juga membenam kan hal hal lain nya di negeri Selangor.Rakyat tertumpu sebentar kepada isu ini.

Ada kah isu air juga isu ciptaan oleh pihak Pakatan Rakyat di negeri Selangor kerana di penghujung isu ,kerajaan negeri Selangor menawar kan untuk membeli syarikat konsensi air atas alasan yang telah di sedia kan setelah sekian lama bermain catur dengan masalah air.

Selain itu hal hal sampah yang begitu kecoh di negeri Selangor yang konon nya di selesai kan dengan wakil DAP Ronnie Liu mendapat kuasa membeli kompaktus atau lori sampah bagi pihak kerajaan negeri dari negeri China.

Ini semua menyebab kan kes membabit kan kepentingan rakyat teralih, apabila tumpuan teralih maka kes kecurian pasir terpadam begitu sahaja sedang ketika di tulis ini ia nya masih giat di lakukan , tambahan kerajaan Pakatan Selangor berada di ambang sore atau pun di saat saat akhir pemerintahan nya.

Saiapa kah rakyat negeri Selangor yang masih  bercerita tentang pencuri pasir di waktu ini? Siapa pula yang mahu bercerita tentang wang 1 billion negeri Selangor yang lesap menguna kan kebijaksanaan pengalaman koperat Khalid Ibrahim dan seorang lagi anak Ibrahim bergaji RM1 sebagai penasihat ? Semua rakyat sedang sebuk melayani isu isu yang tercipta sebagai isu alihan.Begitu lah licik nya kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat membuat silap mata di siang hari.

Penipuan Besar-Besaran Umno Dan SPR <b>Di Negeri Selangor</b> ~ MB <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 06:53 PM PST

KUALA LUMPUR: Seramai 134,675 pengundi tidak dikenali dikenal pasti didaftar di negeri Selangor, dedah Laporan Projek Pendemokrasian.

Selangorku melaporkan, jumlah itu mewakili kira-kira 28 peratus daripada jumlah 497,084 pemilih baru yang didaftarkan.

Sebagai rekod sehingga kini jumlah pengundi di negeri itu mencecah 1,924,281 orang.

Semakan daftar pemilih bagi jumlah itu berdasarkan daftar pemilih induk (DPI) suku ke empat 2011 yang diperolehi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) serta dilaksanakan mengikut 56 DUN yang dilakukan oleh Ketua Kampung, Ahli Majlis, kakitangan Pejabat Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Mengikut laporan Projek Pendemokrasian Negeri Selangor yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) itu mencatatkan DUN Sri Serdang mengalami bilangan pengundi tidak dikenali yang paling ramai iaitu lebih 9,000 orang.

 Ia diikuti dengan DUN Subang Jaya 8,000 orang, Hulu Kelang 5,500 orang dan Sri Muda 5,000 orang.

Daripada jumlah keseluruhan pemilih baru itu, sebanyak 51 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia 21 hingga 30 tahun.

Manakala bagi pemilih yang tidak dikenal pasti iaitu seramai 134,675 orang itu, sebanyak 44 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia lingkungan 21 hingga 30 tahun.
Dari aspek jantina, sebanyak 51 peratus pemilih baru merupakan lelaki dan 49 peratus wanita.

Manakala, bagi kajian pemilih yang tidak dikenal pasti pasti turut mendapati 51 peratus adalah lelaki dan 49 peratus wanita.

Mengikut aspek bangsa pula, bangsa Melayu mencatatkan peratusan tertinggi iaitu sebanyak 49 peratus, diikuti Cina sebanyak 34 peratus dan India sebanyak 13 peratus daripada keseluruhan jumlah pemilih berdasarkan DPI suku ke empat tahun 2011.

Bagi pemilih baru, ia menunjukkan 55 peratus daripada bangsa Melayu merupakan pemilih baru manakala 45 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dilakukan.
Selain itu, kaum Cina sebanyak 28 peratus pemilih baru dan 35 peratus tidak dapat dikenal pasti.

Manakala bagi India, sebanyak 11 peratus pemilih baru dan 13 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dijalankan.

Sementara itu, lain-lain sebanyak 8,561 pemilih baru yang terdiri antaranya Orang Asli Semenanjung, Punjabi, Eurasian, Jawa, Pakistan, Sri Lanka dan Hakka.

Laporan terbabit juga memaklumkan penambahan pemilih baru pada setiap suku tahun iaitu bermula suku ke empat 2011 hingga suku tahun ke tiga 2012 mendapati mengalami peningkatan.

Hal itu dibuktikan seramai 497,084 orang dengan peratusan 32 peratus pada suku ke empat 2011 ; 563,471 orang dengan peratusan 36 peratus pada suku pertama 2012 ; 600,406 orang dengan peratusan 38 peratus pada suku kedua 2012 dan meningkat kepada 625,210 orang dengan peratusan 40 peratus bagi suku ke empat 2012.

Jumlah pemilih berdasar suku ke tiga 2012 (belum digazetkan) seramai 2,025,153 orang serta daripada jumlah itu seramai 513,074 pemilih baru yang mencatatkan 51 peratus lelaki dan 49 peratus wanita.

Laporan Projek Pendemokrasian diserahkan kepada Dewan Negeri Selangor (DNS) semalam dan diedarkan kepada Adun.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam satu sidang media, laporan itu akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebaik sidang Dewan Negeri Selangor berakhir.

[politik] kenapa pakatan bakal tumbang <b>di negeri selangor</b>?

Posted: 01 Apr 2013 03:53 PM PDT

[POLITIK] KENAPA PAKATAN BAKAL TUMBANG DI NEGERI SELANGOR? #PAKATANISDEAD #MANIFESTOBUKANJANJI #SAYANGISELANGOR #PRU13


Dua hari lalu kami ada bertanya, "jika BN menang dan membentuk kerajaan negeri Selangor dalam pilihanraya umum akan datang (ketiga belas), adakah mereka akan dibebankan dengan penyelesaian janji-janji manifesto kerajaan terdahulu yang dipegang oleh pakatan terutama dalam tuntutan-tuntutan yang sudah pun difailkan ke mahkamah seperti air percuma dan elaun ibu tunggal?"

Sesungguhnya Barisan Nasional (BN) dilihat punyai masa hadapan yang cerah untuk menang di Selangor dan ini diakui sendiri oleh bekas menteri kewangan Malaysia, Tun Daim Zainuddin dalam satu temubual khas bersama akhbar Sin Chew Daily baru-baru ini.

Faktor utama Selangor diyakini menang adalah kerana 'kecelaruan dalaman' yang begitu ketara dalam pakatan di negeri itu sendiri. 

Semasa Dap dianggap sebagai 'opportunist' yang menangguk keuntungan dalam dasar-dasar kerajaan negeri, Pas Selangor dilihat semakin menjauhkan diri dari Dap kerana bimbang terpalit dengan kerakusan Dap yang tidak mahu bertolak ansur terutama dalam perkara yang melibatkan sensitiviti agama Islam seperti 'kalimah Allah', penjualan terbuka minuman keras, rumah urut yang tumbuh bak cendawan dan berbagai lagi.

Penyingkiran Datuk Hasan Ali dari parti tersebut turut memainkan peranan dalam melemahkan pakatan negeri Selangor kerana Hasan Ali diihat sebagai simbol perjuangan Pas Selangor terutama dalam hal melibatkan murtad.


Manakala pergeseran dalaman PKR memang tidak dapat disembunyikan lagi bilamana 'kem menteri besar Selangor', Tan Sri Khalid Ibrahim sering bertelagah secara terbuka dengan 'kem timbalan presiden PKR merangkap ahli parlimen Gombak', Azmin Ali.

Pergeseran ini dilihat lebih kepada perebutan untuk memegang kerusi menteri besar Selangor selepas pilihanraya umum ketiga belas nanti. Perkara ini juga sebenarnya mengecilkan hati Pas yang tidak punyai peluang untuk menduduki kerusi menteri besar tersebut.

Akibat pergeseran yang begitu ketara hingga melibatkan ketua wanita PKR, Zuraidah dan setiausaha politik menteri besar, Faekah Hussain, desas-desus kuat melanda menyebut bahawa Wan Azizah selaku presiden parti bakal campurtangan dengan meletakkan dirinya sebagai salah seorang calon bagi kerusi dewan undangan negeri dalam negeri Selangor dan ini secara tidak langsung melayakkan dirinya sendiri menjadi menteri besar Selangor seandainya mereka menang dalam pilihanraya nanti.

Selain PKR, perkara yang sama turut dikatakan berlaku dalam parti Dap.

Walaupun Dap selama ini mengamalkan sikap berdiam diri dan tertutup dalam membicarakan soal dalaman parti mereka, tetapi lewat kini terlalu banyak pekung yang mula ditunjukkan sendiri oleh ahli-ahli peringkat bawahan mereka.

Ini berlaku semenjak perebutan kerusi jawatankuasa pusat atau 'central committee' yang telah pun berlangsung dalam konvensyen mereka baru-baru ini di Pulau Pinang.

Walaupun keputusan telah diperolehi namun terdapat banyak kontroversi yang gagal diselesaikan terutama dalam pengiraan semula undi yang memperlihatkan beberapa nama pemenang digugurkan atas alasan teknikal dan perkara ini telah pun sampai ke pejabat pendaftar pertubuhan untuk campurtangan mereka atas kehendak ahli-ahli parti tersebut sendiri.

Keretakkan dalaman dan kepincangan pakatan di atas sesungguhnya memberi kelebihan kepada BN untuk memenangi pilihanraya umum nanti. 

Namun, bersetuju dengan Tun Daim, Datuk Seri Mohd Najib Razak selaku pengerusi BN pusat dan negeri Selangor wajar menamakan awal bakal calon menteri besar negeri tersebut bagi memberi keyakinan tinggi kepada rakyat negeri tersebut untuk memilih BN sewaktu membuang undi nanti.

Walaupun dengan menamakan awal bakal calon menteri besar akan menyebabkan ramai 'warlords' yang 'gatal tangan' untuk mensabotaj calon tersebut, namun Najib dijangka punyai 'formula khas' bagi melemahkan 'warlords' yang bersikap mementingkan diri sendiri itu lebih dari kemahuan rakyat sendiri yang mahukan pemimpin kali ini dari muka baru dan punyai imej bersih.
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved