ads

Rabu, 28 Mac 2012

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


AR RISALAH الــرســالـة: Pusat Siber <b>Di Semenyih</b> Membimbangkan <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2012 03:40 AM PDT


SEMENYIH : Kewujudan pusat siber dan permainan video termasuk snuker yang dipercayai beroperasi tanpa lesen kini menimbulkan kebimbangan kepada penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Semenyih di sini khususnya di kawasan bandar.

Ketua Biro Publisiti Dun Semenyih, Wan Zahari Majid berkata, pihaknya menyedari masalah itu berikutan rungutan orang ramai yang sering memberikan respon mengenainya dan berharap perkara itu mendapat perhatian pihak berkuasa termasuk pihak berkuasa tempatan (PBT).

Menurutnya, bagi membendung masalah itu, pihaknya sering mengingatkan orang ramai supaya tidak mengunjungi premis perniagaan itu kerana ia memberikan kesan negatif kepada masyarakat.

"Kita sering mengadakan sesi penerangan kepada orang ramai khususnya golongan muda supaya menjauhi premis perniagaan seperti itu kerana ia tidak membawa kebaikan dalam kehidupan. Malah ia lebih banyak membawa keburukan termasuk masalah sosial di dalam kehidupan masyarakat.

"Gejala ini perlu dibendung segera kerana apa yang kita lihat pusat dipercayai beroperasi tanpa lesen ini masih banyak terdapat di kawasan ini khususnya di bandar," katanya.

Wan Zahari berkata, Pusat Khidmat Dun Semenyih memberi perhatian di dalam perkara ini dan pihaknya membuat pemantauan berterusan mengenainya.

Beliau berkata, setakat ini penerangan kepada orang ramai giat dilakukan di kawasan penempatan penduduk di kawasan bandar dan luar bandar.

Tambahnya, sesi motivasi juga diadakan bagi memberi kesedaran khususnya kepada golongan muda supaya tidak mengunjungi pusat siber dan permainan video tanpa lesen itu.

"Kita sering mengingatkan orang ramai supaya memilih premis berlesen yang sah dan mengunjungi premis tersebut dengan tujuan yang baik serta berfaedah.

"Masalah premis tanpa lesen ini sewajarnya mendapat perhatian pihak berkuasa bagi menanganinya segera. Ia banyak membawa kesan negatif di dalam kehidupan masyarakat kerana ia membuang masa dan melekakan," katanya.



Sementara itu Penolong Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung (JKKK) Kampung Tanjung, Ariffin Mohammad menjelaskan perkara itu menimbulkan kerisauan kepada penduduk di kawasan ini.

Menurutnya, diharapkan masalah itu diatasi segera dan dapat dikawal supaya bilangannya tidak bertambah pada masa akan datang.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Ceramah Anwar <b>di Ampang</b> semalam. ~ aku peduli apa @ APA

Posted: 28 Mar 2012 06:48 AM PDT


Jom dengar apa Anwar kata dalam ceramah dia di Taman Kosas Ampang semalam.Lama dah tak dengar jadi eluk gak orang orang Umno dengar,jadi tahu juga apa isu yang dibawa Anwar ni.Selamat menonton...

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Flat untuk disewa <b>di</b> Kelumpuk Bunga Raya, AU3, <b>Ulu Kelang</b>, KL <b>...</b>

Posted: 15 Mar 2012 07:56 PM PDT

2Bilik +1Bilik Air + Balkoni

Incoming search terms:

  • kelumpuk bunga raya au3
  • wangsa maju rumah sewa
  • sri ixora rental mar 2012
  • sewa apartment au 3 ampang ulu kelang
  • pangsapuri kelumpuk bunga raya au3
  • apartment sewa di ulu kelang perdana
  • kelumpuk
  • flat bunga raya au3 keramat
  • bilik sewa di hulu kelang
  • bilik sewa area au keramat 2012

Publish date: March 16, 2012 2:56 am
Contact Name: Zahir
Rental: 550
Region: Kuala Lumpur
Location: Ulu Kelang, KL
Phone: 0102614199

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


ღ ˚ The Imperfect Lynne Yin ! ღ ˚: Kenduri <b>di Sungai Panjang</b> ....

Posted: 25 Mar 2012 01:10 AM PDT


Assalamualaikum, pembaca blog lynn semua..

Hari nie, lynn ke kenduri best friend adik lynn scylla namanya.. Alhamdulillah, scylla dah bertemu jodohnya.Hmm, pada mulanya, lynn tak nak ikut sb kaki nie tiba-tiba rasa sakit dan lenguh. Entah kenapa lah pula.. ubat dah hampir habis malass nak ke klinik lagi sb next week nak  berubat tradisional.. harapan lynn dapatlah pulih sepenuhnya lepas berubat nanti.. insyaallah, jika diizinkan Allah.

Alhamdulillah, dapat juga ke kenduri scylla . makan la juga  lauk kenduri, sedapp.. Bergambar ngan pengantin juga la.. ingat nak tengok jer  tapi x sedap la pula dah ada kat depan pengantin.. hehe

Nanti saya upload gambar tu, kalau ada kat fb yea..


12 di rawang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di rawang - Google Blog Search


2 Wanita Disimbah Asid <b>Di Rawang</b> | Bro Framestone

Posted: 27 Mar 2012 04:56 PM PDT

Seorang wanita dan seorang gadis menjadi mangsa simbahan asid oleh dua lelaki ketika menunggu bas di Batu 16, Rawang.

Kejadian berlaku kira-kira 7 pagi itu melibatkan seorang guru wanita S.Rani, 46, dan seorang pelajar perempuan Nur Aqilah Osman, 16, telah disimbah asid oleh seorang daripada suspek yang berjalan kaki.

Menurut Nur Aqilah Osman,

Da sedang menunggu bas untuk ke sekolah bersama seorang rakannya apabila terkena asid yang disimbah dua lelaki meragut rantai emas seorang guru wanita yang turut menunggu bas.

Sebelum kejadian,

Dua lelaki terbabit dilihat bersandar di palang pondok menunggu bas itu sebelum mereka menegur seorang wanita berumur.

Ketika wanita tersebut sedang bercakap dengan kedua-dua lelaki terbabit tiba-tiba mereka meragut rantai emasnya dan dia cuba melawan tetapi disimbah asid dari botol yang dibawa seorang daripada lelaki itu

Suspek telah meragut rantai leher Rani sebelum melarikan diri ke kawasan berhampiran.

Dia cuba melarikan diri tetapi lelaki terbabit menyimbah baki asid ke arahnya dan dua lagi orang awam di pondok bas itu sebelum beredar dengan selambanya.

Sumber : Harian Metro

Di sini bro sertakan sekali, video temubual wartawan MyMetroTV dengan Nur Aqilah Osman

Bicara Bro : Rasanya akta pengawalan jualan cecair asid perlu diperketatkan.

Kejam sungguh perompak yang menggunakan modus operandi sebegini. Rasa tak selamat pula untuk berada di tempat awam.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


Gangguan Bekalan Air <b>di Kuala Langat</b> Esok.

Posted: 13 Mar 2012 12:29 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SHAH ALAM - Kawasan-kawasan di wilayah Kuala Langat yang terlibat akibat gangguan bekalan air berjadual bermula pada jam 8 pagi esok sehingga 8 malam lusa disebabkan oleh kerja-kerja penggantian 'Sluice Valve', ...

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


Nik Aziz patut bertanding <b>di</b> Bukit Bintang atau <b>Pandamaran</b> | The <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 11:37 PM PDT


Kalau demikianlah pandangan Nik Aziz, dia sepatutnya membuat permohonan ke mahkamah supaya tidak diletakkan kaumnya sebaai Melayu dalam IC dan sebarang dokumen rasmi peribadi.

Jika itu berlaku, ia bermakna Nik Aziz tidak boleh jadi Menteri besar di bawah Undang Tubuh Negeri Kelantan. Jelas Undang itu hanya membenarkan orang Melayu memegang jawatan tersebut.

Undang Tubuh menuntut dalam ikrar Nik Aziz untuk naik Menteri Besar supaya mempertahankan apa yang terkandung dalam Undang Undang Tubuh, Perlembagaan dan undang-undang negara.

Ia termasuk mempertahankan institusi raja-raja yang berdasarkan adat istidat dan sejarah orang Melayu di tanahairnya di Tanah Melayu. Selain itu, Nik Aziz perlu mempertahankan hak Islam sebagai agama rasmi, bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi, hak keistimewaan orang Melayu dan Bumiputera, dan lain-lain.

Kalau dia tidak bersetuju untuk memeperthankan ini semua ini bermakna Nik Aziz telah melanggar janji dan ikrarnya untuk mempertahankan semua ini.

Ini menjawab disitu ada pada bangsa.

Disamping itu, dimana statistik, angka dan data bagi menyokong kesimpulan Nik Aziz bahwa pendeakatan assobiyah ala Yahudi sudah menyerap dalam masyarakat kita hingga tiap-tiap bangsa mengejar penghormatan masing-masing.

Tiada isu langsung dan agak bodoh kenyataan Nik Aziz ini. Ada ke berlaku pembunuhan di jalanraya seperti askar Israel membunuh rakyat jelata?

Persoalan ini perlu dijawab kerana dalam Nik Aziz menentang Israel tapi dia bersekongkol dengan tali barut Israel dan Yahudi.

Tali barut Yahudi perakui tanpa syarat mengakui menyokong keselamatan Israel dan Yahudi bagi menzalimi dan menindas rakyat Palestin. Dia pun condong untuk mengadakan hubungan diplomatik dengan Israelk jika kena cara dan alasannya.

Satu, tuduhan assobiyah ala Yahudi itu ternyata salah. Ianya tidak berlaku di Malaysia dimana satu bangsa menghina dan menganggap bangsa lain tiada hak dan ruang untuk mengekalkan budaya, peluang cari rezeki dan kehidupan, peluang belajar bekerja dan lain-lain.

Adakah sekolah wahabi yang dipergi Nik Aziz mengajarnya menentang fitrah manusia yang ditetapkan tuhan untuk wujud dalam pelbagai kaum, kabilah, bangsa dan rakyat.

Kedua, tiada perlu bangsa lain mengejar penghormatan kerana setiap bangsa diberi penghiormatan untuk mengekalkan bahasa, ugama, adat resam dan budaya mereka. Adakah berlaku polisi atau amalan dimana bangsa lain dinafikan hak tersebut?

Ini ternyata pemikiran nyanyuk Nik aziz. Dahlah ... kalau tak pasal terpedaya dengan pembohongan dan kelentong Nik Aziz, orang Kelantan pun dah meluat dengan PAS. Peranagai elok, calun muka baru yang mantap ... boleh jatuh Kelantan

OLeh kerana demikian pemikiran Nik Aziz, ingin kami cadangkan juga Nik Aziz keluar dari bertanding di Kelantan yang hampair 90% pengundi Melayu dan bertanding di Puchong, atau Kepong atau Bukit Bintang.

Dia tak mahu ngaku Melayu dan tak perlu bangga sebagai Melayu kan?

12 di sepang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sepang - Google Blog Search


<b>Di</b> Resta inspired by Perez perfomance at <b>Sepang</b> | YallaF1.com

Posted: 28 Mar 2012 12:04 AM PDT

Paul Di Resta (GBR) Force India F1. Formula One World Championship, Rd2, Malaysian Grand Prix, Practice, Sepang, Malaysia, Friday 23 March 2012.

Paul Di Resta in Malaysia

Mar.28 (Reuters) Paul Di Resta believes Force India could match Sergio Perez's surprising Malaysian Grand Prix podium if circumstances go their way this season.

Paul di Resta (GBR) Force India VJM05. Formula One World Championship, Rd2, Malaysian Grand Prix, Race, Sepang, Malaysia, Sunday 25 March 2012.

Paul was in the thick of things in Malaysia

Perez finished second for Sauber at rain-lashed Sepang on Sunday to become the first Mexican driver in 41 years on the Formula One podium. He could have won had he not run wide with five laps to go while chasing Ferrari's Fernando Alonso.

Force India have only once finished in the top three, when Giancarlo Fisichella finished second in the 2009 Belgian Grand Prix, but Di Resta felt another visit was in the realms of possibility for his team.

"I don't think you can rule that out," the Scot told reporters at the Buddh International Circuit on the outskirts of Delhi.

"You have to be ready for that (the opportunity of a podium), should that happen. It's going to be a massive task and a difficult one," said the driver who turns 26 next month.

"You want it to happen, you go and prepare yourself for the weekend, if you can. We only saw this weekend what Sauber achieved, and Perez (achieved).

"We have to believe that it can happen to us, if every circumstance goes the right way."

(L to R): Nico Hulkenberg (GER) and Paul di Resta (GBR), Sahara Force India Formula One Team. Sahara Force India Formula One Team Driver Studio Photoshoot, Silverstone, England, 3 February 2012.

Paul di Resta and Nico Hulkenberg

Di Resta has made a strong start to the season, collecting seven points from two races, while team mate Nico Hulkenberg managed a couple from his ninth place finish in Malaysia.

Di Resta identified Sauber, Williams and Toro Rosso as Force India's chief midfield rivals and said was looking forward to the new package his team would introduce before the series shifts to Europe in May.

As much a boost for the Silverstone-based team would be the healthy competition between their drivers, said Hulkenberg.

"I don't get along with Paul at all, we hate each other," the 24-year-old German joked before turning serious. "We both are pretty hungry for success. (It's the) early stage of our Formula One career.

"We are pushing each other very hard on the circuit for our own good and for the team's good. We will keep our head down, trying to make the car faster, ourselves faster.

"To come away with seventh and ninth (positions) in Malaysia was a huge success, looking from where we started and in qualifying, things didn't look bright," said Hulkenberg.

"The speed is not where we want it to be at the moment but it's early days in the season with only two weekends, 18 more to go. So there are plenty of opportunities to develop the car, make the car faster and maximise our performance from here."

F1 <b>di Sepang</b> 2012

Posted: 22 Mar 2012 10:50 AM PDT

Future Music Festival Asia <b>di Sepang</b> 17 March 2012 | Syahrulzaman

Posted: 02 Mar 2012 09:24 PM PST


Future Music Festival Asia
Where : Sepang International Circuit ( Malaysia F1 Circuit)
Admission : Super early bird RM98, Early bird RM138, Pre-sale RM158

Buy tickets now, available online at airasiaredtix.com or visit the outlets below :

Rock Corner outlets -
The Gardens, Mid Valley (TEL: 03 – 2283 4893)
Mid Valley (TEL: 03 – 2284 1423)
KLCC (TEL: 03 – 2161 9417)
Subang Parade (TEL: 03 – 5636 9520)
The Curve (TEL: 03 – 7729 6313)
One Utama (TEL: 03 – 7725 5667)
3.Victoria Music outlets -
Sg Wang(TEL: 03 – 2148 7208)
Amcorp (TEL: 03 – 7956 0592)
Tropicana (TEL: 03 – 7722 2955)
BSC (TEL: 03 – 2093 1093)

FMFA lineup:

International
Flo Rida, The Chemical Brothers (DJ Set), Tinie Tempah, Chase & Status, The Wombats, Pendulum (DJ Set), Grandmaster Flash, Sneaky Sound System, Cosmic Gate, Eddie Halliwell, John OO Flemming, Zane Lowe, Alex Metric, Azari & III, The Potbelleez, Kid Sister, Holy Ghost! Super 8 & Tab, The Stafford Brothers, Andy Murphy.

Regional
Shinichi Osawa (JPN), Jalebee Cartel (IN), Nikhil Chinapa (IN), Pearl (IN), Pet Conspiracy (CN), Electrico (SG), Inquisitive (SG), Agrikulture (ID), Knatz (TH), Sandwich (PHI), Good Night Electric (ID), Project E.A.R (SEA).

Local (MALAYSIA)
Kyoto Protocol, Goldfish + Blink, Twilight Actiongirl, They Will Kill Us All, Mini Compo, Enterprise, Oh! Chentaku, Bud Culture, Terence C, Victor G, Fono, Bass Agents, Phil K Lee, Ian Ross, Great Spy Experiment, Billy The Kid, Donny One

For more information, please do visit the official site : http://www.futuremusicfestival.asia/
Facebook Page : https://www.facebook.com/futuremusicasia

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved