ads

Rabu, 25 Julai 2012

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


Kereta baru dari Volkswagen spotted <b>di Port Klang</b>. | Apa Tak Tahu <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2012 09:15 AM PDT

Kereta baharu dari Volkswagen yang diimport dari German telah tiba antara kereta yang dapat dilihat adalah Passat dan Sirocco R.

Kepada mereka yang telah membuat tempahan anda akan menerima "ISTERI" baru anda tidak lama lagi.

Bergayalah raya tahun ni dengan kereta baru :)

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Laksamana Jebat: PANAS - BONUS <b>DI NEGERI SELANGOR</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 04:40 PM PDT


KUALA LUMPUR 25 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.
Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan di sini.
Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.
Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.
Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion.
Najib berkata, pemberian bonus dan bayaran khas itu merupakan penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan.
"Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan para pesara kerajaan," katanya.
Beliau berharap langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Najib berkata pembayaran bonus kepada penjawat awam itu bagi menghargai sumbangan dan dedikasi mereka dalam melaksanakan program pembangunan negara.
Sementara itu Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) hari ini menghargai usaha dan keprihatinan Perdana Menteri yang telah mengumumkan bonus dan bayaran khas kepada penjawat awam dan pesara kerajaan.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, pemberian berkenaan dapat meringankan beban penjawat awam dan pesara kerajaan dalam menghadapi musim perayaan akan datang.
"Saya amat berterima kasih kepada Datuk Seri Najib Tun Razak di atas pengumuman tersebut dan berharap setiap penerima menggunakan wang berkenaan secara bijak.
"Pemberian bonus ini menjadi suntikan semangat kepada setiap penjawat awam agar menjalankan tugas dengan lebih komited manakala bagi pesara pula terus menyokong program pembangunan negara,'' katanya ketika dihubungi di sini.
LJ - TAK KAN NEGERI SELANGOR, KEDAH, KELANTAN DAN P.PINANG TAK BAGI 2 BULAN KUT...

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Najib Berbuka <b>Di Ampang</b>, Zuraidah Lari Lintang Pukang... - blog*spot

Posted: 25 Jul 2012 07:00 PM PDT

Najib berbuka puasa bersama penduduk ampang semalam, majlis di adakan di perkarangan surau taman nirwana ampang, dalam majlis itu najib menyampaikan bantuan sebanyak rm 4 juta untuk membina masjid al-mustaqim, ampang. menurut cerita, sepatutnya masjid itu telah siap dan boleh di gunakan pada bulan puasa ini, tapi kerajaan selangor gagal menyalurkan bantuan yang mereka janjikan pada tahun 2010 menyebabkan pembinaan masjid itu terbengkalai...
Selepas berbuka dan sembahyang maghrib di ampang, najib dan isteri bertarawikh pula di surau taman angsana hilir pandan, di majlis itu najib meluluskan bantuan sebanyak rm 400 ribu untuk membaik pulih dan membesarkan surau itu, surau ini pun menjadi mangsa janji-janji kosong kerajaan pakatan haram selangor, sehingga semalam, janji yang di taburkan untuk membaik pulih surau itu tidak di laksanakan oleh kerajaan pakatan...











Pandan...








12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


~ Truly Love ~: Berbuka <b>di Jenjarom</b>

Posted: 21 Jul 2012 08:50 AM PDT

Alhamdulillah.. Allah bg kekuatan padaku utk berpuasa dan berbuka hingga akhirnya...

Rasa penat juga ealah... Mana melayan si Faiqah yg demam lagi... Dan tak blh wat satu keje pun.. Ari pertama puasa ku terpksa postpone waktu mandi ke petanh kau... Penangan Faiqah demam la ni...

Dah dia demam... Tak nak makan lak tu.. Yang dia nak mengepeng aje.. Huhu.. Namun ku kuat kan smgt utk truskan berpuasa juga.. Alhamdulillah.. Mmg Allah bagiku kekuatan utk berpuasa walaupun seharian Faiqah menyusu je.. Pump jgn harap la dpat pegang ea time2 dia demam.  kirkm slm je lah..

Eh.. Nk cite psl berbuka di jenjarom.. Melalut ke lain plak... Ok.. Back to our topic... Aku dan suami dh merancang nk g berbuka umah baru kak ipar ku.. Iaitu satu2nya kak suamiku di jenjarom. . Banting selangor... Tapi sebelum tu kitaorg plan nk g Nilai dulu.. Saje2 la window shopping nk raya ni... Sja la shopping awl2.. Tak nk la berebut saat akhir kn.. X best bersesak2... Last2... Tak jadi sbb suamiku bawa kete g service dr jam 8.30 pagi hingga 3.30 ptg baru balik...

So.. Terpksa la ubah planning.. G berbuka kat umah kak ipar dulu..  esoknya bru gerak g Nilai... Yang pasti g nilai bukan nk cari bbju Faiqah ok.. Sbb baju faiqah awl2 lagi aku dan suami dan get ready... Tema raya kitaorg tahun ni polkadot background purple.. Blh jmpe ke tak baju tu esok kita tggu je lah...

Tapi... Aku syukur sbb plan nk berbuka bersama keluarga tercapai.. Wlaupun keluarga mentua.. Tapi mcm keluarga sndiri... Planning nk berpuasa dgn family belah aku di kedah plak tggu gaji t lah.. Baru plan nk balik kg di kedah plak..

Ok.. Semoga planning esok berjalan dgn lancar dan segala urusan dipermudhkan Allah.. Insya-Allah...

P/S: sape nk ikut aku shopping jomm.. Tapi bayr sendiri la... Hehhhe.. Doakan aku jmpe jenis corak yg ku nk cari tu esok k... Selamat malam....


Terima kasih sebab baca coretan MyFirdz. Jika tak dak idea nak komen tekan like atau share pun ok... (>_^)

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


Our Wonderful Simple Life: Tempat mendaki <b>di Puchong</b>

Posted: 19 Jul 2012 04:05 PM PDT

Puchongpun ada tau tempat untuk mendaki bukit yang dikenali
 sebagai hutan simpan Ayer Hitam
atau Bukit Puchong atau akak suka sebut Bukit Wawasan.
Akak dengan kawan sebut Bukit Wawasan sebab
kaki bukitnya di Taman Wawasan Puchong.
Seperti yang akak bagi tau yang tempatni ditutup untuk orang awam.
Tapi dengar ceritanya sekarang tempat itu telah
dibuka kembali kerana mendapat bantahan dari pendaki dan penduduk sekitar. Maalumler di Puchongni tidak banyak tempat rekreasi yang agak mencabar.
Akak akan hanya dapat mendakinya selepas bulan Ramadan,
maalumler sekarangni agak sibuk sedikit....
Gambar tiada kaitan dengan cerita, gambar Azalia main
kuda pusing2ni di IOI Mall Puchong.
Kalau pergi sini memang kena naik bendani, dulu akak susah hati
sebab akak kena naik sekali, pening ooooo...
Sekarangni diaorang dah boleh naik sendiri, lepaskanjer...

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Gambar Batu Aneh Pemakan Manusia <b>di</b> New Zealand

Posted: 24 Jul 2012 07:02 PM PDT


 | Assalamualaikum (tak jawab dosa kekekeke). Hari aku nak tulis tentang satu cerita aneh lagi luar biasa yang berlaku di New Zealand. Tapi sebelum tu aku nak bernyanyi dulu lagu Batu Belah Batu Bertangkup yang letaknya di Klang tu. Boleh tak? Lantak aku la kan hehe. "Batu belah, batu bertangkup, tangkup la aku, telan la aku, aku kempunan….telur tembakul, tangkup la aku, telan la aku" Sambil nyanyi dan berlari, aku tinggalkan sedikit susu Dutch Ladykat celah-celah pokok supaya boleh Pekan boleh minum ekekeke. Aiyaaa merapu la aku ni. Gimik je tajuk entri kali ni tentang batu-batu di Moeraki Boulders di New Zealand yang boleh makan orang. Korang caya ke? Mesti korang tak sabar nak tahu betul ke tak? (Kan tadi aku dah cakap gimik je kan?) Takde la. Mana ada batu boleh makan manusia di New Zealand. Tapi batu pelik tu memang betul. Korang tengok la kat bawah ni gambar-gambar batu pelik di New Zealand ni, cantik je macam bola boling pulak aku tengok. Perincian tentang tempat ni ko leh baca kat bawah ni.P/S: Melihat alam ciptaan Allah kan dapat pahala insyaAllah, tapi kalau tengok gambar je dapat pahala tak? Yang penting niat dan kesannya kepada kita…Kalau dah bukti kekuasaan Allah duduk depan mata pun, tapi tak dapat menghadirkan keinsafan mahupun keimanan, tak guna juga kan.
They are called the Moeraki Boulders, strange orbs of stone near the New Zealand village that bears their name. The Moeraki Boulders, almost identical to the Ball Beach of Mendocino in California, are unusually large and spherical boulders lying along a stretch of Koekohe Beach on the wave cut Otago coast of New Zealand between Moeraki and Hampden. There are many theories about where the circular boulders come from, but the prevailing one is that they are volcanic and many millions of years old.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Bandar Seri Putra: Ahli Majlis Zon 24 Membantu Fakir <b>di Bangi</b> Lama

Posted: 20 Jul 2012 10:40 PM PDT

Inline images 1

Sekadar berkongsi cerita dari FB Ahli Majlis MPKj Zon 24, Hj Mazwan Johar.

Nasib org fakir. Hidup payah. Diam di bangsal buruk. Kais pg makan pg. En. Veerasamy buat pelbagai kerja kasar utk sara klrga. Anak lelakinya umur 10 thn (dlm foto) sering bantu. Kawan2 d sekolah ejek bapanya. Dia tk tahan & adu kpd bapanya bbp kali. Tertekan dgn aduan anaknya & terkesan dgn minuman keras, bapanya ke sekolah utk beri ingatan pd phk sekolah jgn diri & anaknya dihina. Dia msk kawasan sekolah dgn parang tersisip d pinggang. Sekolah adu pd polis & dia ditahan reman. Tiada lg kais pg. Laporan diterima dpd jiran Cina sebelah bangsalnya. Bergegas ke bangsal itu. Foto di hadapan bangsal klrga Veerasamy bersama isteri & anak2 mrk. Beri sumbangan makanan semlm sebelum Ramadhan bermula. Secebis kisah hidup org fakir d tanahair.


=============================================================================

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Seramai 168 Dari <b>Paya Jaras</b> Terima RM 1500 Khairat Kematian

Posted: 20 Jul 2012 10:58 PM PDT


SUNGAI BULOH 21 JUL : Skim Mesra Usia Emas (SMUE) membawa kebaikan bukan sahaja kepada warga emas yang berdaftar, malah turut memberi kelebihan kepada ahli keluarga yang lain.

Mohd Hanif Husin 62, berterima kasih atas wang khairat kematian kerana dapat membantynya menguruskan pemergian arwah ibunya pada pertengahan bulan lalu.

"Sememangnya saya sangat setuju dengan langkah Kerajaan Negeri mewujudkan skim sebegini kerana sekurang-kurangnya dapat membantu kami mengurus jenazah dengan lebih baik.

"Dengan wang yang diterima hari ini, Insya-Allah saya ingin menaik taraf kubur arwah ibu dengan batu marmar selain menganjurkan kenduri tahlil untuknya," ujarnya yang berasal dari Paya Jaras.

Keluarga warga emas yang berdaftar dengan SMUE akan menerima RM 1,500 di bawah program khairat kematian.

Mohd Hanif antara 168 penerima wang khairat kematian SMUE yang diraikan di Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Paya Jaras sempena Program Khas Mesra Rakyat di sini petang semalam.

Seorang lagi penerima, G. Neela 59, berkata beliau sangat berbesar hati dengan langkah bijak Kerajaan Negeri yang disifatkannya sebagai berpandangan jauh.

"Di mana lagi di Malaysia kita mahu cari pemberian wang khairat kematian seperti ini melainkan di Selangor?

"Sebelum 'pergi' kita dijaga dengan pelbagai kebajikan, apabila sudah 'pergi', keluarga yang ditinggalkan pun tidak terbeban untuk mengurus jenazah lebih-lebih lagi kepada keluarga miskin," jelasnya yang hadir ditemani anak lelakinya.

Sebanyak RM 252, 000 disumbangkan kepada 168 penerima daripada 10 kawasan DUN dan kesemuanya disampaikan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Turut hadir dalam program tersebut barisan Exco Kerajaan Negeri, Dr. Ahmad Yunus Hairi, Ronnie Liu, Dr. Halimah Ali, Rodziah Ismail,

Juga hadir Datuk Bandar MBSA, Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan selain Penyelaras DUN Paya Jaras, Khairuddin Othman.

12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Pengalaman Seram <b>di</b> Jalan <b>Ulu Yam</b> ~ Tips-Petua

Posted: 19 Jul 2012 08:25 AM PDT

Berikut adalah pengalaman seram saya dalam bulan Julai 2012. Ceritanya begini:
Pada 1 Julai 2012 yang lalu, saya dan rakan tidak sebaya menumpang kawan sebaya untuk pulang ke Kuala Lumpur. Kami bertolak selepas selesai solat Maghrib menaiki merz kawan saya itu dari Tanjung Malim. Memandangkan kawan saya ingin singgah di rumah abangnya di Batang Kali, maka dengan kuasa vetonya beliau memandu mengikut Jalan Ulu Yam.  hehehe!
Anda pernah melalui Jalan Ulu Yam? Jalannya boleh tembus ke Batu Caves. Agak menyeramkan tapi bagi saya first timer ni, ianya memang seram!! Tanpa kemudahan lampu jalan, keadaan jalannya yang  banyak selekoh, diiringi kilat petir sambil diselangi hujan gerimis dan kadangkala lebat... saya kesejukan dan sakit perut pulak tu!! Saya berdoa agar dapat sempat qadha hajat besar di tempat yang sepatutnya... 
****seramnya cerita Waris TV3 ni. ish! ish!**** (iklan)
Setelah hampir hhhmmmm... saya tak pasti berapa jam tempoh sebenar perjalanan kami tapi saya sangat bersyukur kerana kami berjaya melalui Jalan Ulu Yam yang menyeramkan itu. Kawan saya memang seorang pemandu yang hebat! Setibanya di kawasan jajahan Batu Caves, saya menerima satu mesej iaitu:
aiikk?? ape menda ape? aku ade sent msg ke tadi?
maka dengan pantasnya Outbox disiasat dan mendapati mesej berikut:
Apakah??? Adakah alien Ulu Yam cuba menjadikan saya perantara untuk menghantar mesej kepada seluruh rakyat Malaysia?? Apakah mesej sebenar yang hendak disampaikan? hhhhhhmmmmm... Mujur saya tidak menjadi mangsa penculikan misteri UFO macam di luar negara tuuuu....

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Rangka manusia ditemui dalam tong bersimen <b>di Balakong</b>

Posted: 29 Jun 2012 05:32 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]KAJANG: Seorang pengendali jengkaut yang sedang membersihkan kawasan hutan di Kampung Baru Balakong dekat sini, hari ini terkejut apabila mendapati tong drum bersimen yang dikautnya mengandungi rangka ...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Semenyih Baru: Pecah Tanah SK <b>Bandar Sunway</b> Semenyih

Posted: 01 Jul 2012 09:07 PM PDT

Orang ramai yang tinggal berdekatan Bandar Sunway Semenyih, Taman Desa Mewah dan sekitarnya dijemput untuk makan tengahari bersama Timbalan Menteri Pelajaran, YB Dr Hj Puad Zarkashi  yang hadir menyempurnakan majlis pecah tanah pada 7 Julai 2012, pada jam 9.30 pagi.

Pada Disember 2010, Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Hj Puad Zarkashi telah melakukan lawatan kerja ke beberapa buah sekolah di kawasan Dewan Undangan Negeri Semenyih. Dalam lawatan itu yang diiringi Ahli Dewan Undangan Negeri  (ADUN) Selangor kawasan Semenyih, YB Datuk Hj Johan Abd Aziz,  beliau telah mengumumkan pembinaan Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Sunway Semenyih di bawah peruntukan Rancangan Malaysia ke-10 (RMK-10).

Pengumuman itu telah disambut positif oleh penduduk d kawasan berhampiran terutama Bandar Sunway dan Taman Desa Mewah. Ketika ini, anak-anak mereka bersekolah sama ada di SK Semenyih, SK Bandar Teknologi atau SK Taman Jasmin yang jaraknya antara 2-3 kilometer.
Setahun kemudian, pada bulan November 2011, Dr Hj Puad telah mengadakan lawatan  di tapak SK Bandar Sunway sekaligus memberi harapan sekolah tersebut akan terdiri dalam waktu terdekat.

Dengan siapnya SK Bandar Sunway Semenyih kelak, ia akan dapat mengurangkan kesesakan di sekolah-sekolah berdekatan terutama SK Semenyih yang kini mempunyai hampir 3,000 murid. Hari ini, buktinya dapat dilihat. Kerajaan menepati janji dan memahami keluk kesah serta keperluan rakyat. Janji ditepati, rakyat didahulukan!

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


GAMBAR &#8211; Roadshow <b>di Pandamaran</b>, Klang pada 17hb <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2012 01:50 AM PDT

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*