ads

Isnin, 9 Disember 2013

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Majlis Perkahwinan <b>di</b> De Palma Hotel, <b>Ampang</b> : Amy & Rizqee <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2013 02:57 PM PST

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh...
Petang semalam, waktu nak pergi wedding si amy , aduhai jam betul..tambah lagi dengan hujan lebat...memang lambat sampai kat sana. Huhu..alhamdulillah...sempat juga jumpa dengan beberapa orang ex-bbgs :) sonot eh !
Masa bergambar tu my friend cakap, 
Eh cepat cepat posing, kita nak masuk dalam blog ni. 
Posing lawa lawa tau kita nak masuk dalam silampuneon ni. !  
Bijak tol budak budak ni...macam tau tau dah semua cerita ada dalam silampuneon ni.hihihihik.
5.40 pagi (sekarang masuk waktu subuh)
Alhamdulillah, dan tahniah to amy and husband semoga melayari alam perkahwinan dengan bahagia hingga ke syurga, moga menjadi suami dan isteri yang soleh solehah InsyAllah :)
Walaupun dulu i left bbgs when i was form four (i had to go to smk teknik), but i still love that school no matter where i go. So, maybe not much of my friends remember my existence but i totally remember them especial my classmates.
Now berkobar kobar pulak nak buat reunion...ececeh. Ingat lagi tak reunion tahun 2011 dulu ? Sonot kan ? Nanti insyaAllah kalau takde aral kita reunion lagi ke bebeh bebeh sekalian...
Oklah chow sin chiii...jom solat subuh :)


 eh eh dondeng dondeng pun ada ? cik na dengan nur ariq iman anaqi :) anak kakak saya !huhi

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Oct 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2013 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2013 07:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Aug 2013 07:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 07:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:41 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2013 07:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Senarai dan Lokasi Perangkap Laju / Speedtrap | Isu Halal Terkini

Posted: 14 Aug 2012 12:24 AM PDT

Automated Enforcement System (AES): Berhati-hati,beratus kamera akan menjadi "mata" anggota polis sebaik anda memulakan perjalanan.

Aidilfitri datang lagi,semua perantau akan pulang beraya di kampung masing-masing.Elakkan tragedi,pandu berhati-hati,bila mengantuk berhenti.Jangan pandu laju-laju,ingat orang tersayang,ingat jugak saman…kah!kah!kah!

Sebagai panduan,berikut adalah senarai lokasi pemasangan sistem baru perangkap hadlaju yang telah dipasang oleh pihak PDRM:

PLUS Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 456km, Sg Buloh simpang.
■ Di bawah jambatan di 459km, Bukit Lanjan interchange.
■ Di bawah restoran overhed di Sg Buloh.
■ Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
■ Di bawah jambatan di 296.5km, Bangi persimpangan.
■ Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
■ Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.

PLUS Arah Selatan

■ Di bawah papan tanda di 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
■ Di bawah jambatan selepas Subang persimpangan di 11.3km.
■ Di bawah jambatan di 22km, Bukit Lanjan simpang.
■ Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
■ Di bawah jambatan di 302.8km, Kajang simpang.
■ Mengenai 1km selatan persimpangan Bangi, kedua-dua selatan dan utara terikat luar lorong
■ Pada 296.5km dan 297km, Bangi simpang.
■ Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Utara Penilaian.
■ Pada 285.5km dan 285.8km, Penilaian Utara simpang.
■ Pada pembahagi pusat di 251.8km dan 253km selepas Senawang simpang.
■ Selepas simpang Alor Gajah di 213.9km, bersebelahan dengan taman tema air.
■ Di sebalik halangan nahas tangan kanan di 198.4km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Timur Tengah / Utara

■ Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.

Lebuhraya Elite Perhubungan Barat Tengah / Selatan

■ Di bawah restoran overhed di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
■ Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
■ Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling flyover.90km. / H

NKVE Arah Timur / Utara

■ 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km, 80km / h!
■ Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km

NKVE Arah Barat / Selatan

■ Di sebalik penghadang jalan di sebelah kiri apabila keluar dari tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h!
■ Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h zone!
■ Daripada Jln Duta, di laluan bawah tanah di Sungai Buloh Y-persimpangan, 22km.
■ Di sebalik halangan kemalangan di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
■ Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
■ Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.

Lebuhraya Kesas Timur

■ Di bawah jambatan di 44.8km, menuruni bukit yang berjalan selepas Puchong simpang.
■ Kesas West Bound
■ Pada sebelah Sg Besi Tol Timur Bound. Bandaraya Kuala Lumpur
■ Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.

Lebuhraya Kesas – Klang

■ jalan Dwi antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km batu batu. 70km / h sahaja!

Leburaya Pantai Timur

■ Timur berjilid, menuruni bukit selepas Raub persimpangan.
■ Maran, 60km / h zone.
■ Paya Marang, 70km / h zone.

Kawasan Negeri Johor Arah Selatan

■ persimpangan Tangkak.
■ Di bawah jambatan selepas Yong Peng
■ simpang Utara di 97.3km.
■ Ayer Hitam simpang.
■ simpang Sedenak.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Utara

■ Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
■ Sebelum Perwaja Steel.
■ Sg Petani persimpangan.
■ Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
■ Jambatan Pulau Pinang di pulau end.Speed  ​​menghadkan 80km / j.

Jalanraya Sekitar Utara  Malaysia  - Arah Selatan

■ Jambatan Pulau Pinang Pulau akhir. Had laju 80km / h.
■ Mengenai 2km sebelum had Juru Tol Speed  ​​90km / h

Kawasan Perak Jalanraya Arah Utara

■ Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 204.3km, selepas Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 208km, sebelum Kamunting Junction.
■ Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum Kamuntingjunction.
■ Ipoh Point Vista pada kira-kira 263km. Had laju 80km / h.
■ Di bawah jambatan di 271km, Ipoh North Junction.
■ Di bawah jambatan di 274.4km, Ipoh South Junction.
■ Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai Junction.
■ Di bawah jambatan di Persimpangan 296km, Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Simpang Sungkai.
■ Di bawah jambatan di 353km, Sungkai Junction.
■ Di bawah jambatan di 373km, Sungai Junction Slim.

Kawasan Perak Arah Selatan

■ Di bawah jambatan di 199km, sebelum Kamunting simpang.
■ Di bawah jambatan di 241.9km, di persimpangan Kuala Kangsar.
■ Di bawah tiang isyarat di 296.1km, sebelum Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 297km, Gopeng Junction.
■ Di bawah jambatan di 300km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 308.6km, selepas persimpangan Gopeng.
■ Di bawah jambatan di 372.6km, di simpang  Slim   River .

Berhati-hati ketika memandu, semoga anda semua selamat sampai ke destinasi.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Abd. Rahman

http://www.halalscience.com

kegagalan cerun - kajian kes <b>di bukit</b> antarabangsa - Pagar Museh

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

sekolah kebangsaan <b>bukit lanjan</b> (asli): minggu terakhir <b>di</b> sk bukit <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2013 07:57 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT LANJAN (ASLI). Sebuah sekolah murid Orang Asli di pinggir Bandaraya Petaling Jaya. Sekolah kecil tetapi bersemangat besar... (A small Orang Asli school at the outskirt of Petaling Jaya city ...

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di padang jawa</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 01:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

VARIASI JAM: KLINIK GIGI BARU DIBUKA <b>DI PADANG JAWA</b>

Posted: 17 Jun 2013 03:55 AM PDT

sebuah klinik gigi milik seorang isteri sahabat telah dibuka di kawasan padang jawa, klang.. untuk yang berminat membuat rawatan gigi boleh call 0162331493-razif..

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Mandi manda <b>di</b> Waterpark Gold Coast Resort <b>Morib</b> - Sop Nama <b>...</b>

Posted: 03 Nov 2013 05:48 PM PST

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Pernah mandi manda di Waterpark Gold Coast Resort Morib?
Ini adalah kali pertama kami ke Gold Coast Resort Morib ini. Agak lama kami tidak bermandi manda di taman tema air.


Perancangan ke Waterpark Gold Coast Resort Morib ini secara spontan sahaja. Tiada tempahan awal dibuat untuk menginap di Gold Coast Resort Morib. Ini kerana walaupun tidak menginap, pengunjung boleh juga bermandi manda di Waterpark Gold Coast Resort Morib ini.

Perjalanan daripada Kuala Lumpur memakan masa 1 jam 30 minit sahaja. Oleh kerana Sop pernah ke Morib beberapa kali, tiada masalah untuk mencari Gold Coast Resort Morib ini.

Kami tiba tengah hari di Waterpark Gold Coast Resort Morib. Cuaca sangat baik untuk mandi manda dengan keadaan cukup panas. Memang seronok untuk berendam :)

Permainan tidak banyak tetapi cukup untuk Azfar dan Azwar bermain semuanya. Semua gelongsor dapat digunakan oleh Azfar dan Azwar termasuk yang tinggi. Malah, Auni sendiri dapat bermain gelongsor bersama Sop :)

Paling menarik, Auni sangat seronok bermain air sehingga langsung tidak mahu naik. :)

Oleh kerana tiada kedai menjual makan dan minum, pengunjung dibenarkan membawa makanan dan minuman ringan. Berbeza dengan kebanyakkan taman tema lain yang tidak membenarkan dibawa langsung makanan ke kawasan taman tema.

Sebelum masuk, kami ada bertanya tentang kekosongan bilik tetapi malangnya semua penuh. Oleh itu, kami balik hari sahaja. Lagipun perjalanan dari Morib ke Kuala Lumpur tidak terlalu jauh, tiada masalah untuk tidak menginap.

Bayaran masuk untuk Waterpark Gold Coast Resort Morib ialah RM 35.00 untuk dewasa dan RM 20.00 untuk kanak-kanak. Auni tidak dikenakan bayaran kerana ketinggian di bawah tahap dikenakan bayaran.

Untuk maklumat lanjut mengenai Gold Coast Resort Morib ini, sila layari http://www.gcr.com.my/

Galeri gambar:











Gambar selanjutnya, sila lawat sini (Album FB)

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di tanjung sepat</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Nov 2013 11:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Durian Belanda, Kopi 3K tingkat ekonomi <b>Tanjung Sepat</b> <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2013 08:21 PM PST

Oleh : HAFIZAN TAIB,

TANJUNG SEPAT 12 NOV : Projek tanaman Durian Belanda akan dijalankan di DUN Tanjung Sepat bagi membantu meningkatkan pendapatan dan ekonomi masyarakat tempatan seterusnya memacu pembangunan ekonomi di kawasan DUN itu.

haslinAdun Tanjung Sepat, Mohd Haslin Hassan, berkata projek penanaman itu akan dijalankan dalam tempoh terdekat dengan perancangan di kawasan halaman rumah di kawasan kampung yang disertai penduduk sendiri.

Beliau berkata, ia dirangka disebabkan agak sukar bagi Kerajaan Negeri untuk menyediakan kawasan bagi tujuan peladangan atau pertanian untuk masyarakat setempat.

"Kita akan mengusahakan tanaman ini dengan sasaran satu kampung membabitkan penyertaan 50 buah rumah yang mana satu rumah akan menanam sekurang-kurangnya lima batang pokok. Maka satu kampung akan menghasilkan jumlah 250 pokok Durian Belanda.

durian_belanda"Dengan cara ini jika 10 kampung terbabit dalam projek ini maka kita akan dapat hasil sebanyak 2,500 pokok dan dalam tempoh kira-kira dua ke dua setengah tahun pokok-pokok ini akan menghasilkan buah-buahan untuk tujuan pasaran," katanya.

Haslin berkata, pemasaran produk itu juga akan dibantu menerusi agensi serta pihak berkaitan demi kebaikan masyarakat tempatan.

Katanya, projek cetusan anak muda tempatan itu adalah salah satu usaha bagi menbantu golongan berpendapatan rendah dan miskin di DUN itu bagi peningkatan ekonomi selain memupuk semangat berdikari di kalangan mereka.

"Selain itu kita juga akan menggerakkan beberapa usaha lain seperti industri produk kopi kampung di kenali Kopi 3K yang mendapat sambutan baik di kalangan masyarakat di kawasan itu.

"Terdapat pengusaha yang perlu dibantu untuk memajukan perniagaan mereka dan kita akan melihat apa keperluannya supaya ia dapat dijayakan termasuk membantu bagi mendapatkan sijil halal untuk tujuan memasarkannya di pasaran luar," katanya.

Haslin berkata, projek tanaman nanas akan turut dijalankan di DUN itu pada masa depan sebagai salah satu sumber tambahan pendapatan penduduk.

"Kita akan jalankan projek itu selepas ini tetapi biarlah projek tanaman Durian Belanda diusahakan dulu dan membuahkan hasil," katanya.

EZY

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Tourism Selangor Bersama Media Dan Selebriti ke <b>Sekinchan</b>!

Posted: 09 Dec 2013 01:42 AM PST

Assalamualaikum! 

Nak dijadikan cerita, hujung minggu lepas illa berpeluang ikut Tourism Selangor ke Sekinchan bersama media dan selebriti. Gila tak teruja! Artis yang ada adalah Talha Harith dan Kay AF9. Percayalah, diorang dua ni sangat sempoi! Dan apa yang lagi sempoi, YB Sekinchan pun turut sama! Semua orang tak leh lawan sempoi YB Ng Suee Lim ni. Huhuhu


Okay, apa yang ada dekat Sekinchan? Banyakkkkk!

Sebelum ni pun illa tak pernah tahu yang Sekinchan juga dikenali dengan Jelapang Padi Selangor. Dan sangat terbukti bila illa tengok dengan mata sendiri. Cantik! Walaupun kampung illa sendiri pun ada jelapang padi, tapi tak sama dengan di Sekinchan ni. Tak Percaya? Meh tengok ni.

Tapi.. Tapi.. Tapi... Sebelum kami ke jelapang padi, kami singgah dulu dekat Pantai Redang yang ada dekat Sekinchan ni. Pantai ni tak besar mana tapi cukup cantik. Uniknya, ada rumah atas pokok, ataupun boleh panggil jugak bangsal. 

Tempat rehat nelayan lepas tangkap ikan.

Media dan selebriti yang hadir (of course termasuk YB Ng Suee Lim)

Cantik, kan? Pantai ni tak besar mana pun. Tapi pengunjung tak putus - putus. Kalau untuk berkelah dengan keluarga ataupun kawan-kawan memang terbaiklah. Justttttt nice =)


Dah tengok pantai, kami gerak pula ke kilang beras di sekinchan. Ini dia sawah padi yang illa cerita tadi. Cantik, kan?

Permandangan dari jalan raya

Waktu ni dah musim menuai. Jadi memang separuh dah dituai.

=)

Dah musim menuai~

 Dekat sini ada satu kilang memproses padi dan beras keluaran Sekinchan, iaitu Sekinchan Best ni hanya dijual di 99 Speedmart. Esklusif yuu. Sapa yang tak nak beli dekat Speedmart, boleh datang sendiri ke sini untuk beli terus dari ladang. Hohoho.

Kami singgah dekat kilang dan muzuim padi dekat situ. Boleh tengok segala jenis barang yang orang dulu-dulu guna untuk proses padi jadi beras.

Kilang memproses padi

Antara produk yang dijual.

Pelbagai jenis beras yang terhasil. Beras ini hanya boleh didapati di PLS Marketing Sdn Bhd. Jadi barulah korang boleh rasa sendiri suasana dan eksaited dia. =)

Muzium padi  

Dalam muzium padi

Cenderahati (ini beras oke) =)

Bukan sahaja ada sawah padi, dekat Sekinchan ada jugak banyak kebun buah dan buah-buahan disini boleh dibeli dengan harga yang  lebih muuurahhhh. Itu yang best! =)


Okay. Lepas tu kami singgah isi perut dekat Restoran Lembah Bernam , cuba makanan eksotik yang ada dekat sini. Nak tahu apa?

Rendang Landak + Gulai Rusa +Udang Galah + Ayam kampung + Ikan Keli. Perghhh! Sepanjang 20++++ tahun hidup ni illa tak pernah rasa Rendang Landak! huhuhu.

Bagi yang suka cari makanan unik + sedap + tak jauh dari bandar, bolehlah ke Restoran Lembah Bernam ni.

Okay, pantai dah, kilang proses padi dah, jom ke Homestay Haji Dorani pulak. Kalau nak tahu, Homestay Haji Dorani ni adalah tempat dimana One Nation Emcees dan Jimmy Palikat buat video klip Anak Kampung. Teruja gila nak tengok macam mana rupa dia.

Oh, itu dekat next entry!

=)

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di meru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di meru - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sungai burong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai burong - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


Hanya sekadar perkongsian...: Tanah Lot <b>di Sijangkang</b>

Posted: 02 Jul 2013 12:05 AM PDT

Alhamdulillah... Tanah lot yang dibuka untuk jualan hampir habis. Hanya tinggal 1 lot sahaja lagi. Tanah lot yang kosong ini terletak di Jalan Tanjung, berkeluasan 50' X 50' berharga RM35,000.00 (Bertambak). Anda boleh tengok
pelan tapak yang masih kosong dan tengok gambar kawasan tapak.
Tanah lot Jalan Waja & Jalan Ros semua telah habis dijual... Terima kasih kepada para pembeli yang menyokong kami.

InsyaAllah, pada bulan Julai ini kami akan membuka tanah lot baru di Kg Sungai Buaya, Banting. Lokasi di tepi jalan besar berhampiran simpang tiga ke arah Banting - Jugra. Status Geran - Geran Putih. Sesuai untuk tapak rumah atau kedai. 

Tanah seterusnya di Olak Lempit. Lokasi juga di tepi jalan besar menuju ke arah KLIA. Tanah ini terletak sebelum Stesyen Minyak Shell. 

Minggu depan bulan Ramadhan menjelma lagi...seronok rasanya sebab tugas-tugas di 'site' akan dikurangkan. Hanya fokus kepada pembukaan tanah lot baru, menyiapkan 2 'site' kerja-kerja 'renovation' dan kerja membina jambatan. Alhamdulillah....

Segala info berkaitan tanah lot:
www.aradaproperty.blogspot.com


12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


<b>Di</b> Celah-Celah Kesibukan Kilang: JJMS <b>Ijok</b> 2013: Maklumat <b>...</b>

Posted: 30 Nov 2013 12:55 AM PST

Salam,
Tkasih kerana berminat dgn prog amal WK.
Details JJMS WARGAKILANG ijok, Perak 8.12.13.
Register thru sms to YDP Monier 0124128209.
Tempat berkumpul: Pusat Latihan Teknologi Tinggi (ADTEC) Mahang, Kulim Kedah.
Jam: 8 pagi. GPS: N 05 20.148' E 100 44.769.
Urusan sumbangan: sila hubungi TYDP NGO WARGAKILANG sdra Shukri at 0195407859.

Maklumat details keluarga dan jumlah anak-anak adalah seperti berikut:

                    

Moniermatdiin@yahoo.com
30.11.13
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved