ads

Jumaat, 10 Januari 2014

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Wajah Peragut Yang Berjaya Ditangkap Orang Awam <b>Di Cheras</b>

Posted: 10 Jan 2014 06:48 PM PST


Seorang peragut berjaya ditangkap oleh orang ramai ketika meragut seutas rantai emas seorang wanita di Taman Orkid, Batu 9, Cheras pagi semalam. Ketika kejadian berlaku, wanita itu sedang berjalan kaki bersama bayi di dalam kereta sorong. Selepas diragut wanita itu menjerit sehinggakan orang awam yang berada berdekatan bertindak mengejar peragut. Suspek dikatakan cuba melepaskan diri dengan memukul kepala seorang lelaki yang mengejarnya sehingga berdarah. Namun, dengan bantuan beberapa orang ramai, peragut itu berjaya ditangkap. Kaki dan tanganya diikat. Kini, peragut tersebut berada dalam tahanan pihak polis. Sumber - Malaysian Crime Awareness Campaign/kininews

2 comments:

View Comments/Post a Comment

Wajah peragut berjaya ditangkap orang awam <b>di Cheras</b> | Tengok <b>...</b>

Posted: 09 Jan 2014 01:39 AM PST

http://tengoktvonline.blogspot.co.at/2014/01/wajah-peragut-berjaya-ditangkap-orang.html


Kuala Lumpur- 8/01/2014: Lebih kurang 7.40 pagi semalam, seorang peragut berjaya ditangkap oleh orang ramai ketika meragut seutas rantai emas seorang wanita di Taman Orkid, Batu 9, Cheras.

Difahamkan, wanita itu sedang berjalan kaki bersama bayi didalam kereta sorong. Ketika kejadian berlaku, wanita itu menjerit sehinggakan orang awam yang berada berdekatan bertindak mengejar peragut.

Suspek cuba melepaskan diri dengan memukul kepala seorang lelaki yang mengejarnya sehingga berdarah. Namun, dengan bantuan beberapa orang awam, peragut itu berjaya ditangkap dengan kaki dan tangannya diikat. Kini, peragut tersebut dalam tahanan pihak Polis.

Sumber: Malaysian Crime Awareness Campaign

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Bom DIY : Lelaki ditahan <b>di Ampang</b> ~ BE DA MAN !!!

Posted: 30 Dec 2013 09:26 PM PST

Heboh cerita pasal bom 2-3 hari kebelakangan ni , terbaru seorang lelaki ditahan polis di Ampang kerana bawa bom buatan sendiri . Polis walau bagaimanapun masih menyiasat motif bom itu dihasilkan termasuk tidak menolak kemungkinan sekiranya ia akan digunakan semasa malam sambutan tahun baru . Dari soal siasat suspek mengaku bom itu dihasilkan untuk tujuan membeli dadah . Jadi kita faham lah ada orang yang mengupah lelaki ini untuk hasilkan bom itu . Cantik pula 'timing' , dah dekat 31 Disember ada pula perkara2 macam ni . Aku tak nak lah menuduh sesiapa , tetapi sendiri fikir lah kemungkinan2 yang ada . Walau bagaimanapun , syabas kepada pihak polis kerana berjaya memberkas lelaki berkenaan . Kalau entah lah apa akan jadi . Dari Agenda News ;


"Polis menahan seorang lelaki bersama objek yang disyaki sebutir bom paip buatan sendiri jenis Jerangkap Letupan Rekaan (IED) di Taman Halaman, Ampang semalam.

Objek berupa paip PVC yang diikat bersama sejumlah mercun botol dirampas daripada suspek semasa sedang menunggang motosikal dalam keadaan mencurigakan pada pukul 10.25 pagi.

Menurut sumber, polis masih menyiasat motif bom itu dihasilkan suspek berusia 51 tahun itu, termasuk kemungkinan digunakan untuk tujuan perhimpunan haram di Dataran Merdeka esok.

"Kita masih siasat (tujuan) bom itu dibuat. Berdasarkan maklumat awal, suspek membuat bom itu di sebuah tokong yang menjadi tempat tinggalnya, sejak sebulan lalu," katanya.

Sumber berkata, hasil semakan mendapati suspek mempunyai sembilan rekod jenayah lampau dan satu rekod dikehendaki berkaitan dadah serta bekerja dalam satu sindiket ah long.

"Suspek mengaku membawa bom itu bertujuan untuk membeli dadah. Justeru, kami juga sedang siasat kemungkinan dia menggunakannya sebagai senjata ketika urus niaga dadah atau untuk tujuan menuntut hutang," kata beliau"

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


Sekolah Kebangsaan <b>Bukit Lanjan</b> v2.0: SKBL <b>di</b> BERITA HARIAN

Posted: 31 Dec 2013 05:23 PM PST

Warga SKBL berasa bangga kerana terpilih dalam program anjuran Berita Harian untuk murid-murid Tahun 6 yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR pada tahun 2014. Pihak Berita Harian berbesar hati memberi sumbangan dengan membekalkan bahan-bahan rujukan bagi persediaan murid-murid untuk mengulangkaji untuk menghadapi UPSR.
Ribuan Terima Kasih diucapkan kepada Berita Harian.




12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


Penduduk Berhimpun Bantah Pembinaan Gereja <b>di Tanjung Karang</b>

Posted: 10 Jan 2014 10:00 AM PST

TANJUNG KARANG 9 Jan - Kira-kira 200 penduduk di sini berhimpun secara aman bagi membantah pembinaan Gereja Methodist di Lot 178 Taman Tanjung Karang.
Pengerusi Ketua Jawatankuasa Penduduk (JKKP) Kampung Sg Tengi Kiri, Johari Md. Nooh berkata, umat Islam di kawasan tersebut mempunyai hak untuk menentang pembinaan gereja tersebut.

"Setelah 15 tahun kami mempertahankan kampung ini.Mereka tidak memberi sebarang maklumat mengenai pembinaan gereja ini.

"Kami menentang pembinaan ini kerana majoriti penduduk di kawasan ini merupakan umat Islam dan hanya 1 atau 2 peratus sahaja yang beragama Kristian," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lokasi pembinaan hari ini.

Tambahnya,permohonan membina gereja ini diluluskan sejak parti pembangkang mengambilalih tampuk pimpinan negeri selepas memenangi Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12).

"Dulu kita pertahankan supaya gereja ini tidak dibina,tapi selepas tukar pemerintahan,mereka buat apa yang mereka suka tanpa berbincang terlebih dahulu.

"Kita,penduduk kampung yang rasa kesannya.Kalau nak buat (bina gereja),buatlah di kawasan mereka...bukan ditempat kita," katanya.

Johari turut berharap agar umat Islam menilai sendiri keadaan yang berlaku kini kerana tindakan pihak yang memberikan kelulusan pembinaan gereja ini seolah-olah mencabar masyarakat Islam.

Sementara itu,memorandum bantahan pembinaan gereja turut diserahkan kepada Majlid Daerah Kuala Selangor, Azahari Sairin dan diterima oleh Setiausaha MDKS bagi pihak YDP MDKS,Noraini Roslan.

Azahari berkata, pihaknya akan meneliti memorandum yang diserahkan oleh wakil penduduk kampung kepada pihaknya.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


tin animal money dijumpai <b>di sungai</b> kota <b>tinggi</b> - Malaysia Metal <b>...</b>

Posted: 23 Oct 2013 07:05 AM PDT

Assalammualaikum & salam sejahtera

Lama betul saya tidak menulis entri blog Malaysia Metal Detector ini kerana sibuk dengan urusan dunia yang tidak kekal ini. Kali ini saya akan share mengenai penemuian rakan mmd yang md di sungai kota tinggi.

Berikut adalah hasil yang dijumpai iaitu duit lama johor yang dikenali sebagai keton johor. Boleh lihat entri yang lepas mengenai katun johor. Kali ini juga dijumpai duit tin animal money berbentuk ikan. Sebanyak 3 ekor duit ikan berjaya dijumpai. Duit ini merupakan salah satu matawang dahulu kala sebagai duit pertukaran di anatara barang-barang dan sangat bernilai. Duit animal tin money ini sukar ditemui dan harganya boleh cecah sehingga ribu ringgit.
Berikut adalah rupabentuk asal duit ikan . Semoga apa yang dijumpai menjadi warisan untuk anak cucu cicit.

Jika ada sebarang pertanyaan dan soalan boleh hubungi kami malaysiametaldetector@gmail.com

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2013 03:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

jinggo-fotopages: Zoo Negara berwajah baru kekal <b>di Ulu Kelang</b>

Posted: 27 Dec 2013 03:16 AM PST

Lokasi : Zoo Negara, Ulu Kelang, Selangor
Zoo Negara kekal di Hulu Kelang dan kerja pengubahsuaian untuk wajah baru kini sedang berjalan rancak. Tiket masuk bagi rakyat Malaysia dnegan MyKad ialah RM30. Setakat ini enclosure beruang telah hampir siap diubah suai dan hanya menunggu beruang dikembali kan ke enclosure tersebut. Tambahan terbaru ialah harimau putih dan Safari Walk yang hampir siap. Secara keseluruhan saya amat berpuas hati dengan keadaan binatang-binatang yang kelihatan sihat dan aktif  di dalam enclosure masing-masing. 
 8 ~ 12  Badak Air Nil - Badak air adalah perenang yang hebat dan boleh menahan nafas didalam air selama 5 minit. Badak air juga boleh berjalan didalam sungai dan tasik. Ia mempunyai kelenjar yang mengeluarkan mukus berwarna 'pink' yang berfungsi sebagai losyen plembab, pelindung matahari dan pencegah serangga..
Makanan utama - rumput & rumpai air.. Habitat asal - Afrika
 13 ~ 14  CAPYBARA - Tikus terbesar dunia. Gemar menghabiskan masanya berkubang didalam kolam yang berlumpur. Apabila terancam, ia boleh berlari seperti kuda serta berenang dan menyelam dengan mudah. Mempunyai lubang hidung dan telinga yang terletak diatas kepala membolehkannya meninjau keadaan sebelum naik ke darat.
Diet - rumput dan rumpai laut.  Habitat asal - Amerika Selatan
 15  Seladang India - Aktif sbelah pagi dan senja. Hanya bertindak agresif apabila didekati atau cedera.
 16   Kijang (Barking Deer) - diburu hingga hampir pupus
 20  ~ 21  Badak Sumbu (White Rhino) - Merupakan badak terbesar antara spesis badak yang lain dan merupakan haiwan daratan kedua terbesar selepas gajah.  Walaupun memiliki saiz badan yang besar badak sumbu mempunyai otak yang kecil.
Makanan - Rumput dan tumbuhan. Habitat Asal  - Afrika
 22 ~ 27  Harimau Putih (White Bengal Tiger) - Mempunyai mata yang berwarna biru. Harimau putih bukanlah harimau albino. Warna putih terhasil akibat kekurangan pigmen gelap dalam bulunya.
 28 ~ 37  Harimau Belang (Malayan Tiger) - Seekor harimau mempunyai kekuatan sebanyak 10 kali ganda manusia. Ia menyukai air dan sering berenang untuk menyejukkan badan pada waktu panas.

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Mencari rumah sewa <b>di padang jawa</b> | Rumah Sewa

Posted: 06 Jan 2014 09:34 AM PST

Publish date: January 6, 2014 5:34 pm
Contact Name: aznida
Region: Selangor
Location: shah alam
Phone: 0182489458
Tags:

sy sudah berumahtangga ingin mencari rumah sewa di kawasan padang jawa..sewa dalam lingkungan 300-500..kalau ada hubungi sy 0182489458

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2013 11:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Dec 2013 11:22 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Nov 2013 11:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

Apartment Bandar Tasik Kesuma, <b>Beranang</b>. | Rumah untuk dijual <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2013 12:14 AM PST

Description

Type: Apartment
Furnishing: Unfurnish
Occupancy: Tenancy
Beds: 3
Baths: 2
Built Up: 700sq.ft.
Title type: Freehold
Other info: Non Bumi Lot

Keterangan :
– Lokasi: Apartment Bandar Tasik Kesuma, Beranang.
– Berdekatan JMI & Kolej Professional MARA.
– Grill, ceiling fan, lighting, move in condition.
– Pasaraya berdekatan adalah Giant, Mydin & Tesco.
– 2 km ke Tesco Semenyih.
– 4 km ke Pekan Semenyih.
– 15 minit ke LEKAS Highway.
– Suasana yang damai dan jauh dari kebisingan.
– Kejiranan yang harmoni dan suasana yang tenang.
– Pembeli diperlukan SEGERA !!

Earnest Deposit 3% & Balance 7% masa sain S&P.
Lawyer & Loan akan diuruskan.

Adakan Anda Nak Jual Rumah?
Call sekarang untuk nasihat jual/beli PERCUMA*.

SERIOUS BUYER ONLY!!!!

Untuk sebarang pertanyaan hubungi:
Mr. Syahz 010-2212334

About The Poster

TransAsia Property Consultancy Sdn. Bhd. - VE(1)0187 Lot 2-10, Aras 2, Plaza Seremban, Jalan Dato' Muda Linggi, Negeri Sembilan. Tel/Fax: 06-7620673

Jawatan Kosong Kolej Profesional MARA <b>Beranang</b> Mei 2013 <b>...</b>

Posted: 16 May 2013 04:10 AM PDT

May 16, 2013 by jawatankosong24 | Filed under 1Malaysia.
Jawatan Kosong Kolej Profesional MARA Beranang Mei 2013

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Closing Date: 24 Mei 2013 – Jawatan Kosong Kolej Profesional MARA Beranang Mei 2013 Terkini

Kolej-Profesional-MARA-Beranang-logo

MARA Professional College Beranang (KPMB) was formerly known as MARA Institute of Commerce(IPM), which was established on may 1977. Its first rented premise was at the second floor of Bangunan Sing Hoe Motor, Jalan Ipoh,Kuala Lumpur. At that time,it had an enrollement of 100 students and 4 lecturers. In August 1982, it moved to a new building at Bandar Tun Abdul Razak, Cheras. This new building had hostel facilities, which accommodated 400 students.

Jawatan Kosong di Kolej Profesional MARA Beranang Mei 2013 :

  • Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah DG41

KLIK DI SINI UNTUK PERMOHONAN KERJA DAN CARA MEMOHON

KLIK DI SINI UNTUK PERMOHONAN ONLINE

http://jawatankosong24.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : kerja kosong di beranangkolej profesional mara beranang jawatan kosongkerja kosong beranangpegawai pendidikan siswazah mara 2013kerja kosong di singerkolej di ipohjawatan kosong kolej profesional marajawatan kosong pensyarah di kolej polytech mara 2013kolej swasta di ipohjawatan kosong kktm beranang 2013pegawai siswazah mara 2013jawatan kosong kolej mara beranangjawatan kosong kolej profesional mara 2013jawatan kosong pensyarah kolej poly tech marajawatan kosong pensyarah di kolej polytech marajawatan kosong sekolah swasta upsi bkkjawatan kosong swasta untuk professionalkeje kosong beranangKEJE KOSONG KAT CHERASkekosongan jawatan pensyarah poly-tech marakerja kosong mara mei 2013JAWATAN KOSONG DI KILANG BERANANG 2013kerja kosong kerani di beranangjawatan kosong kolej poly tech mara ipohpensyarah di kolej profesional mara

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kapar</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 11:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KHIDMAT MERU: Yb Meru memberi tazkirah dan khutbah Jumaat <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2013 06:13 PM PST

Yb Meru memberi tazkirah dan khutbah Jumaat di Masjid At Taqwa Kg Bukit Kapar. Tazkirah mengenai salah gambaran tentang Islam dan pelbagai tohmahan yg dihadapi pejuang Islam sejak dari zaman Rasulullah saw sehingga ke hari ini. Benarlah kata2 Imam Ghazali bahawa Islam yg sebenarnya cantik tetapi di cemari dgn perangai2 buruk dan keji penganut2 agama itu sendiri seperti mengambil rasuah, menipu, menyeleweng dan memungkiri janji.

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Sinar Kebahagiaan........: Bercanda <b>di Morib</b>

Posted: 26 Dec 2013 04:37 PM PST

Cuti cuti Malaysia kami...dekat dekat ajer..ikut kemampuan yang ada
Kami ke Morib ajer... pergi pun dengan mak Teh..kebetulan kat situ ada rumah parents Acu..boleh singgah kejap nanti kalau penat
Sampai masa tu dah tengah hari..agak bosan..sebab air dah surut...jenuh nak tunggu air pasang semula
Menurut acu..air akan pasang dalam pukul 4.30pm nanti..so kami sampai dalam 130pm...adoi..dalam 3 jam gak nak menunggu ni
 Hafiey yang teruja dengan laut..
Tapi sayup ajer mata memandang kan Hafiey..jauh sangat air laut tu
 Operasi memasang khemas dijalankan
Mummy tukang ambil gambar ajer yer..
Daddy..mak teh & acu tolong pasangkan khemah tu yer
Qaseh dok sibuk nak tolong sama
Abang Haziq yang pandai jaga adik
Sungguh nampak sifat ke abang an Haziq bila diminta jaga adik Qaseh..sungguh sungguh dia jaga Qaseh..nasib baik Qaseh tak kisah..kalau dia nagis..mau susah makteh nak pasang khemah tu nanti 
 Hafiey tak puas hati apa agaknyer tu
3 orang tu dok peratikan pemasangan khemah
Harith siap usung bantal busuk dia lagi
Haziq mata dok perati Qaseh ajer..takut Qaseh kacau la tu 
Nun sayup ajer air laut kan>
Membahang ajer cuaca hari tu
Panas sungguh..memang tak tahan..anak anak nak ke tengah laut pun mummy tak bagi..bukan apa...risau kalau air pasang tak perasan..tak sempat nak lari plak nanti...jangan buat pasal
Hanya dibenarkan main pasir ajer..
Dah salin baju..baru boleh main pasir..
Hafiey tak habis habis dengan lori dia ajer..suka benor dengan lori ni 
Harith bersungguh sunggguh..
SIap minta izin nak g laut..nak ambil air...ish..memang tak dapatlah yer
abg Haziq sibuk dengan Qaseh
Pengajaran yang kami dapat...
Tak boleh datang bila dah tengah hari..sangat panas
Air laut pun surut sangat...tak syok...jenuh nak tunggu sementara air pasang
Air pantai yang tak berapa nak bersih..tak sanggup nak mandikan anak anak..tapi terpaksa sebab budak budak dah merenggek kan
Bila bilas..memang mummy sabun kaw kaw lah..melekit rasanya

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Terpaksa Citer Pasal Restoran Wadihana Foodys <b>Di Bangi</b> Gateway

Posted: 07 Jan 2014 08:00 PM PST

Note : gambo tak cantik sket coz malas nak bukak flash phone ek. Duduk plak kat tempat gelap hehehehe
Entry ni kiranya bukan nak jatuhkan restaurant Food Galore ni ye.
Memang aku suka nau cuba restoran-restoran yang baru bukak kat area rumah aku ni. Suke-suke nak rasa sedap ke tak, sesuai dengan tekak ke kan.
Ktorang pi cuba makan kat restaurant Food Galore di Bangi Gateway last week. Asalnya nak pi beli penyapu dan penyodok je, tup-tup boleh plak sampai sini. So pi beli bebarang kat Jaya Groccer.
Then masa nak balik, nampak plak restaurant Food Galore ni. Ermm singgah jelah dinner sini.
Boleh dikatakan semua jenis makanan ada kat sini. Nak western ada, local food ada, goreng-goreng ada. Ermm banyaklah choice sampai tak tau nak pilih yang mana kan.
nachosnya ranggup, atasnye ada minced chicken kot dan cheese. sedap.
Grilled Striploin (RM25.90)
nampak cam kecik tapi dagingnya tebal dan lembut. Lambat nak abiskan. Mr Big siap suruh aku makan sekali ek.
Portuguese Squid Set (RM15.90)
Blue Lagoon Lemonade (RM7.90)
So far semua makanan bagi aku not bad lah. Sebab mak ni bukan food blogger tegar yang pandai benau pasal makanan kan.
Cuma aku nak komplain bagi suggestion sket mengenai
Masa sampai atas meja tuh, memang dah bukak selera aku untuk makan walaupun time tu dah sepatutnya tak boleh makan coz lagi 2 jam time tidur aku kan. Di sebabkan nampak mengancam terus je aku makan.
Mak oi sambal sotong tu teramat pedas yang sampai suapan pertama aku terkeluar air mata. Rupanya sambalnya tak masak betul, tumis belum garing lagi diaorang dah masukkan bahan-bahan lain. Kalau tak betul gaya boleh sakit perut dibuatnya.
Sudahnya aku tak makan pun.
Panggil budak manager restoran tuh, explain bebaik dengan dia pasal perkara ni. Citer elok-elok, bukan complain ye. Nasib baik kena kat orang cam aku yang malas nak kecoh-kecoh ni. Kena kat orang yang tengah lapar lepas tu tak boleh nak makan plak sebab pedas, ermm mau bertumbuk di buatnya kan. Bayar memahal tapi tak leh nak makan.
So hopefully restoran ni akan segera memperbaiki apa yang lebih dan apa yang kurang bagi menjaga kualiti makanan korang ye. Wah, ayat! kemain lagi ek
Nak suggest kat korang ke? ni alamatnya
Bangi Gateway Shopping Centre,
Nanti kalau korang pi, cubalah menu tuh. May be diorang dah improve kot. Ikut janji budak manager tuh. Ntah ye ntah tidak, tak tau lah aku kan.

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Bandar Puteri <b>Klang</b> 2 Tingkat Rumah 20×75 (4R3B) Untuk Disewa <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2014 02:01 AM PST

Maklumat Rumah sewa/ Rumah untuk disewa:

**Double Storey house at Bandar Puteri Klang
**20×75
**4 Bedroom 3 Bathroom
** Strategic location
Nearby
** bank,
** petrol station,
** mini market and coffeeshops
** McDonald's
** To Jusco(AEON) Bukit Tinggi,
** Giant,
** Tesco Bukit Tinggi
** 15mins to Klang town or Shah Alam

Easy access to
**Shah Alam
**Subang Jaya
**KESAS Highway to KL and PJ

Neighbouring area:
** Bandar Bukit Tinggi, Botanic, Taman
Sentosa,Klang Jaya

** 5 min to Taman Sri Andalas, Taman Menara
Maju, Kota Raja, Taman Sentosa,
Jalan Kebun, Klang Jaya, Bandar Botanic, Bukit Tinggi, Bandar Putera

Prefer Only Muslim tenant only
Welcome any serious tenants!!
Interested please kindly call / sms / whatsapp
0123810513 for further info!
Thanks.

By rumahsewa.com

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Urgent!! Mencari Rumah Sewa Sekitar <b>Selayang</b>/<b>batu caves</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2014 02:01 AM PST

© 2014 Portal Rumah Sewa . Com – Portal sewa rumah terbaik di Malaysia | rumah untuk disewa | sewa rumah | cari rumah sewa | mencari rumah sewa | iklan rumah sewa percuma. All Rights Reserved.

Best Theme Ever | Powered by WordPress

12 di paya jaras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di paya jaras - Google Blog Search


Kampung Kemboja <b>Di Paya Jaras</b>, Pahang? - titian perjalanan ini <b>...</b>

Posted: 14 Sep 2013 05:30 AM PDT

Berita di TV ni, dengar tadi. di Kampung Kubu Gajah, Paya Jaras yang digelar sebagai Kampung Kemboja. 
Masyarakat merungut. Saya berpendapat, tidak payah merungut dan minta pihak berkuasa campur tangan. Mereka boleh berniaga di situ kerana mendapat sokongan masyarakat yang menjadi pembeli. Prinsip ekonomi senang, ada permintaan pasti ada penawaran. Jika tidak ada pembeli dan hasil jualan mereka tidak laku, pasti mereka akan pindah ke tempat lain. 
Jadi, pandangan saya, kehadiran mereka disokong oleh masyarakat tempatan juga, mengapa hendak merungut. 
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved