ads

Jumaat, 8 Mac 2013

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


ZAKRI ALI: Penipuan Besar-Besaran Umno Dan SPR <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 11:30 PM PST




KUALA LUMPUR: Seramai 134,675 pengundi tidak dikenali dikenal pasti didaftar di negeri Selangor, dedah Laporan Projek Pendemokrasian.

Selangorku melaporkan, jumlah itu mewakili kira-kira 28 peratus daripada jumlah 497,084 pemilih baru yang didaftarkan.

Sebagai rekod sehingga kini jumlah pengundi di negeri itu mencecah 1,924,281 orang.

Semakan daftar pemilih bagi jumlah itu berdasarkan daftar pemilih induk (DPI) suku ke empat 2011 yang diperolehi daripada Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) serta dilaksanakan mengikut 56 DUN yang dilakukan oleh Ketua Kampung, Ahli Majlis, kakitangan Pejabat Daerah dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Mengikut laporan Projek Pendemokrasian Negeri Selangor yang dikeluarkan oleh Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) itu mencatatkan DUN Sri Serdang mengalami bilangan pengundi tidak dikenali yang paling ramai iaitu lebih 9,000 orang.

Ia diikuti dengan DUN Subang Jaya 8,000 orang, Hulu Kelang 5,500 orang dan Sri Muda 5,000 orang.

Daripada jumlah keseluruhan pemilih baru itu, sebanyak 51 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia 21 hingga 30 tahun.

Manakala bagi pemilih yang tidak dikenal pasti iaitu seramai 134,675 orang itu, sebanyak 44 peratus daripadanya terdiri daripada mereka yang berusia lingkungan 21 hingga 30 tahun.
Dari aspek jantina, sebanyak 51 peratus pemilih baru merupakan lelaki dan 49 peratus wanita.

Manakala, bagi kajian pemilih yang tidak dikenal pasti pasti turut mendapati 51 peratus adalah lelaki dan 49 peratus wanita.

Mengikut aspek bangsa pula, bangsa Melayu mencatatkan peratusan tertinggi iaitu sebanyak 49 peratus, diikuti Cina sebanyak 34 peratus dan India sebanyak 13 peratus daripada keseluruhan jumlah pemilih berdasarkan DPI suku ke empat tahun 2011.

Bagi pemilih baru, ia menunjukkan 55 peratus daripada bangsa Melayu merupakan pemilih baru manakala 45 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dilakukan.
Selain itu, kaum Cina sebanyak 28 peratus pemilih baru dan 35 peratus tidak dapat dikenal pasti.

Manakala bagi India, sebanyak 11 peratus pemilih baru dan 13 peratus tidak dapat dikenal pasti berdasarkan semakan yang dijalankan.

Sementara itu, lain-lain sebanyak 8,561 pemilih baru yang terdiri antaranya Orang Asli Semenanjung, Punjabi, Eurasian, Jawa, Pakistan, Sri Lanka dan Hakka.

Laporan terbabit juga memaklumkan penambahan pemilih baru pada setiap suku tahun iaitu bermula suku ke empat 2011 hingga suku tahun ke tiga 2012 mendapati mengalami peningkatan.

Hal itu dibuktikan seramai 497,084 orang dengan peratusan 32 peratus pada suku ke empat 2011 ; 563,471 orang dengan peratusan 36 peratus pada suku pertama 2012 ; 600,406 orang dengan peratusan 38 peratus pada suku kedua 2012 dan meningkat kepada 625,210 orang dengan peratusan 40 peratus bagi suku ke empat 2012.

Jumlah pemilih berdasar suku ke tiga 2012 (belum digazetkan) seramai 2,025,153 orang serta daripada jumlah itu seramai 513,074 pemilih baru yang mencatatkan 51 peratus lelaki dan 49 peratus wanita.

Laporan Projek Pendemokrasian diserahkan kepada Dewan Negeri Selangor (DNS) semalam dan diedarkan kepada Adun.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memaklumkan dalam satu sidang media, laporan itu akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebaik sidang Dewan Negeri Selangor berakhir.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kuswadinata kritikal <b>di</b> Hospital <b>Ampang</b> « Warta Wilayah

Posted: 14 Feb 2013 03:05 AM PST

KUALA LUMPUR: Pelakon veteran, Kuswadinata atau nama sebenarnya Kuswadi Bujang, 75, berada dalam keadaan kritikal selepas dimasukkan ke Hospital Ampang sejak 9 Februari lalu.
Hari ini, bintang Ibu Mertuaku dan Antara Dua Darjat itu dikatakan tidak mampu bercakap selepas mengalami muntah darah sehari sebelumnya.
Isterinya, Kamariah Mohd Said, 58, berkata pelakon itu dimasukkan semula ke hospital akibat kesihatannya yang semakin meruncing.
"Sebelum ini dia perlu menjalani rawatan untuk melihat pendarahan dalaman, tetapi dia enggan berbuat demikian. Semalam, dia muntah darah, jadi doktor sarankan untuk meneruskan juga rawatan terbabit.

12 di sungai tenggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai tenggi - Google Blog Search


Malam Ini, <b>Tinggi</b> Air <b>Sungai di</b> Jakarta Masih Normal | Fitri Newz

Posted: 24 Jan 2013 06:44 AM PST


Jakarta - Hingga sore ini, tinggi permukan air di sungai-sungai Jakarta masih tahap normal. BNPB terus melakukan pemantauan terhadap tinggi permukaan air.

"Tinggi muka air sungai-sungai di wilayah Jakarya pada Kamis, Pukul. 18.00 WIB kondisinya aman. Semua sudah pada Siaga IV atau normal," tulis Humas BNPB Sutopo Purwo Nugroho, dalam pesan singkatnya

Berikut hasil pemantauan BNPB terhadap tinggi permukaan air sungai di beberapa pintu air.

Angke Hulu 120 cm (siaga IV)

Pesanggrahan 85 cm (siaga IV)

Krukut Hulu 60 cm (siaga IV)

Katulampa 60 cm (siaga IV)

Depok 145 cm (siaga IV)

Manggarai 700 cm (siaga IV)

Cipinang Hulu 75 cm (siaga IV)

Sunter Hulu 50 M (siaga IV)

Karet 420 cm (siaga IV)

Pulogadung 365 cm (siaga IV)

Pasar Ikan 125 cm (siaga IV)

Sementara itu, sebagian cuaca di Jakarta masih berlangsung mendung dan sebagian lainnya berawan. Sutopo mengatakan, pihaknya siap bekerja maksimal dalam menghadapi bencana.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori News dengan judul Malam Ini, Tinggi Air Sungai di Jakarta Masih Normal . Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://fitri-newz.blogspot.com/2013/01/malam-ini-tinggi-air-sungai-di-jakarta.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Fitri Aurora - Kamis, 24 Januari 2013

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Kurakura.My » Berbogel <b>Di</b> Lebuh Raya Duta-<b>Ulu Klang</b> (Duke)

Posted: 17 Mar 2012 10:17 PM PDT

KUALA LUMPUR: "Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang 'wanita' berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki," kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.

Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

"Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.

"Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta," katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.

"Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.

"Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan," katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.

"Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

"Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda," katanya.

Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.

-Hmetro-

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


MBSA Perlu Perjelas Lulus Kompleks Hiburan <b>Di Padang Jawa</b>

Posted: 02 Nov 2012 04:42 AM PDT

SHAH ALAM, 2 NOV: Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) hari ini diminta menjelaskan mengapa permohonan IRDK Land untuk membina kompleks panggung wayang dan lounge eksekutif  di Padang Jawa diluluskan sedangkan Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah pernah bertitah agar tiada sebarang pusat hiburan dibina di Shah Alam.

Selain melanggar titah baginda sultan, Kompleks tersebut yang masih dalam pembinaan itu juga mendapat bantahan penduduk beberapa buah kampung di Padang Jawa.

Demikian menurut Ahli Parlimen Shah Alam, Abdul Khalid Samad dalam sidang media yang diadakan di pejabatnya di sini.

Menurut Abdul Khalid, sebelum ini beliau ada dimaklumkan oleh pegawai MBSA bahawa pihak istana telah memberikan lampu hijau terhadap kompleks hiburan tersebut.

"Walaupun sebelum ini saya diberitahu pegawai MBSA secara lisan yang pihak istana beri kebenaran, tetapi MBSA harus beri jawapan bertulis secara rasmi kerana tidak mustahil ada pihak sengaja dan sesuka hati menggunakan nama istana.

"Kalau benarpun pihak istana beri kebenaran, pandangan penduduk Padang Jawa masih perlu diambil kira," ujar beliau.

Bagaimanapun beliau juga dimaklumkan bahawa pihak MBSA masih belum mengeluarkan lesen operasi perniagaan kepada syarikat terlibat.

Dalam sidang media sama, Abdul Khalid turut menyangkal dakwaan Adun Gombak Setia, Dr Hassan Ali dan pemimpin Umno-BN bahawa Shah Alam telah menjadi hub maksiat.

"Lesen perniagaan yang dikeluarkan dalam isu ini adalah spesifik seperti untuk tujuan perniagaan spa kecantikan dan urut refleksologi sahaja.

"Pemeriksaan di tempat pernigaan juga dijalankan dan syarat membaharui lesen juga dikenakan pemeriksaan, tetapi yang cuba jadikan Shah Alam pusat maksiat adalah Umno-BN sebab merekalah bina kompleks panggung wayang dan lounge eksekutif di Padang Jawa," ujar beliau lagi.

Menurut Abdul Khalid, syarikat IRDK Land yang memajukan projek kompleks panggung wayang dan lounge eksekutif tersebut dimiliki oleh pemimpin MIC yang juga merupakan bekas calon Pilihan Raya Umum ke 12 lalu bagi Dun di Negeri Perak.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


Iklan <b>di</b> Mudah PERCUMA – Senang, Tak Perlu Daftar » Blog <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2013 05:29 PM PST

Jawatan kosong pembantu pembuat perabut dengan kadar segera.

-Gaji: Rm 40 Sehari, (kalau tak pandai), Jika pandai boleh cecah Rm 70 Sehari
-8 Jam Kerja Sehari
-Ada overtime
-Ada Kerja ada gaji!!
-Jawatan Full Time
-Ciri-ciri lain: Berdedikasi, berdisiplin, Rajin, patuh arahan, menepati masa, menunjukkan minat terhadap kerja, boleh bekerja lebih masa, mempunyai kenderaan sendiri ke tempat kerja

-Lokasi tempat Kerja: Desa Pinggiran Putra, berdekatan Putrajaya.

Jika Berminat boleh contact:

En Alif
016-376 4321 Call atau SMS

Incoming search terms:

  • kerja kosong part time pengasuh 2013 (9)
  • kerja kosong di tune hotel for sabtu dan ahad di kota damansara (4)
  • kerja kosong di kota damansara terkini 2013 (4)
  • kerja sambilan di batu pahat (4)
  • kerja kosong promoter 2013 di kotadamansara (3)
  • kerja sambilan di rumah semenyih kajang 2013 (3)
  • kerja kosong batu pahat 2013 mac (3)
  • mudah comjohor jawatan kosong (3)
  • jawatan kosong kerani am kluang mac 2013 (3)
  • jawatan kosong pembekal jubin di semenyih (3)
  • tempat kerja kosong kedai komputer di pkns (3)
  • jawatan kosong swasta di seremban feb/march 2013 (3)
  • jawatan kosong technician perabot sungai buloh 2013 (2)
  • kerja kosong segera area semenyih beranang 2013 (2)
  • jawatan pembantu pejabat di batu pahat 2013 (2)
  • kerja kosong segera area semenyih beranang waktu bekerja 2013 (2)
  • kerja kosong swasta area semenyih (2)
  • kerja kosong swasta batu pahat februari 2013 (2)
  • jawatan kosongkedai perabot 2013 lawas sarawak (2)
  • jawatan kosong romantika segera selayang (2)


12 di ulu yam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


TeRima KAsiH KUnjuNgaN aNda: camping <b>di ulu yam</b>

Posted: 07 Jan 2013 01:05 AM PST

Minggu sudah gi camping di Ulu Yam, ni je bekalan kitaorg, keropok2, nudget dan ayam goreng je, saya dan huby tak mandi sebab takut air sejuk giler ya amat, tengok je diaorg2 nih mandi.
Sahrafina dan sepupu kecik dia tu Qisya Amani kemain lagi syoknya mandi ngan mak ayah qisya.
Qisya tak padan kecik, kemain berani lagi dia.
Main tang tu je lah ke hulu hilir hulu hilir
Ramai orang bercamping kat cini.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


Coretan Ibu Aisyah...: Rest Minda <b>di Sekinchan</b>

Posted: 04 Dec 2012 09:09 PM PST

Jumaat lepas kami sekeluarga pergi berehat di Sekin Resort. Lokasinya Kampung Nelayan Sekinchan. Ownernya sama dengan owner Restoran Sekinchan Ikan Bakar. Dalam Resort ni pun ada restoran tu.. makan memang puas hati. Percutian kali ni last minute planning, pukul 12 mlm baru nak call & booking bilik. Resort ni baru beroperasi 2 bulan. Dia ada keluar Kosmo. Tu yang boleh tau tu.. Sapa kaki pancing boleh la try.. sebab ada kolam pancing yang penuh dgn ikan talapia merah & baung (kalau tak silap).. ikan yang di pancing boleh bg chef kat restoran tu masakkan.. :) Rate memancing + masak ikan tu kurang pasti coz kami xmancing pun. kami just beli makanan ikan (RM2) dan bg ikan2 tu makan.. memang best.. aisyah & adam pun teruja sgt tengok ikan2 tu berebut makan.
Kalau tgk sekeliling resort ni mmg agak tak teratur. sebab byk lg blok & bilik masih dlm pembinaan. surau, swimming pool, pusat spa, dewan, tempat jet ski semua masih dlm pembinaan.. so, next 1-2 years kena mai lagi la.. mcm best ja.. kat belakang resort ada pantai.. kat situ la nanti akan ada jet ski & spa. Menara pun ada. Boleh naik ambil gambar. :)

Keadaan bilik sgt excellent.. cukup Kemas & bersih. kami ambik Family Room. Sangat luas dan selesa. 1 double bed + 2 single. aisyah & adam dapat katil sorang satu.. depa memang suka la.. Bilik air pun besar. Berbaloi la ambik bilik tu.. :)
 
 Salah satu tarikan resort ni restoran ikan bakarnya.. orang luar pun ramai yg datang mkn kat situ.. Dia buka dari pagi hingga 12 mlm.. Biasanya kita akan mkn mlm je kalau restoran ikan bakar lain.. tapi kat sini kita boleh mkn ikan bakar dari pagi sampai mlm. Pilih ikan & order je. ikan tu selain bakar, 3 rasa, goreng tepung, kita juga boleh order masak kari, gulai lemak, lemak cili api dll.. Menu lunch kami : kari sembilang + kailan ikan masin + sup sayur. dinner pulak : kerapu 3 rasa + ikan bakar + sotong grg tepung.. marvelous!
 
Check out Sabtu.. On the way balik singgah kat Chendol Bakar Drive Thru. Order 2 Cendol VIP.. Boleh tahan la rasanya.. pastu drive terus balik Putrajaya... :P
 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved