ads

Selasa, 5 Mac 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Hangit Blog: Altantuya dibunuh <b>di</b> tanah <b>Bukit Raja</b> Deepak-Ropiah <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2013 07:40 AM PST


Satu maklumat yang mengejutkan berkaitan pembunuhan kejam Altantuya Shaaribu ialah ia telah dikaitkan dengan isu perjanjian RM 160 juta Boustead Holdings Bhd, di mana firma senaraian awam itu dipercayai telah membantu dengan membeli 223 ekar tanah di Bukit Raja, Selangor untuk mendiamkan rentetan pendedahan rasuah yang dilemparkan oleh sekutu bertukar musuh Deepak kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor.

Adakah penterjemah Mongolia yang cantik berusia 28 tahun itu didakwa pernah menjadi perempuan simpanan Najib pada suatu ketika dahulu, dibunuh di atas tanah tersebut oleh dua bekas pengawal peribadinya pada tahun 2006 - ditembak sebanyak dua kali dan badannya kemudian dibom sehingga berkecai dengan menggunakan bahan letupan gred C4 untuk mencegah dari dikenalpasti?

Ini adalah antara soalan-soalan yang dikemukakan kepada pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli pada sidang akhbar yang diadakan pada hari Rabu untuk menyelidiki ke dalam intipati perjanjian Boustead, yang juga melibatkan ketua Wanita Umno Selangor Raja Ropiaah.

"Saya tidak pasti akan perkara itu. Ia tidak pernah terlintas dalam fikiran kami tetapi kami akan selidik," kata Rafizi kepada wartawan.

Hantu Altantuya- lebih dari khabar angin?


Menurut kertas pertuduhan, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar telah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja, sebuah daerah kecil di negeri Selangor, yang kini ditadbir oleh Pakatan Rakyat dibawah pimpinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Kedua-dua bekas polis itu telah dijatuhkan hukuman gantung pada 2009 selepas perbicaraan mahkamah yang menarik minat seluruh negara. Kedua-dua mereka merupakan sebahagian daripada pasukan keselamatan yang mengawal Najib dan isterinya Rosmah. Mereka telah mengemukakan rayuan bagi hukuman itu dan sedang menunggu untuk menjalani hukuman mati kerana tarikh pendengaran semula rayuan dikatakan sengaja ditangguh sehingga pilihan raya umum, yang perlu diadakan menjelang Jun sebelum berakhirnya tahun ini.

Semasa penyiasatan yang membawa kepada perbicaraan itu, mereka telah membawa polis ke tempat kejadian. Polis menemui serpihan tulang, yang kemudiannya disahkan sebagai milik Altantuya, dalam tanah hutan berhampiran Empangan Subang di Puncak Alam, Shah Alam.

Sehingga hari ini, tidak diketahui jika Altantuya benar-benar berada di kawasan Bukit Raja yang sekarang menjadi isu perbalahan dalam perjanjian Deepak-Ropiaah-Boustead.

Jika benar, apakah kaitan semua ini? Adakah ia dilihat sebagai sebab kenapa Najib kelihatan tergesa-gesa untuk memuaskan hati Deepak dan mementerai perjanjian penswastaan tanah kementerian Pertahanan kepada Ropiaah? Dan mengapa?

Jawapan kepada soalan-soalan ini masih lagi kabur sehingga lebih banyak maklumat didedahkan. Walau bagaimanapun, kepada wartawan yang sedang mengikuti kes kedua-dua perjanjian Boustead dan dakwaan Deepak, ia mungkin lebih daripada satu kebetulan terutama sekali apabila Deepak telah berkali-kali berikrar dia tidak akan berhenti membuat pendedahan sehingga "roh Altantuya mendapat keadilan". Setakat ini, Deepak yang telah dipanggil 'anak ikan' Rosmah tidak memberi penjelasan mengapa.

Ironinya, timbalan pengerusi Boustead Holdings yang juga pengarah urusan kumpulan Lodin Wok Kamaruddin juga telah dituduh sebagai seorang individu penting terlibat dalam penjejakan wang haram sejumlah RM 570 juta yang dibayar sebagai komisyen oleh firma kelengkapan tentera laut Perancis DCNS kepada Najib dan rakannya Razak Baginda untuk membolehkan pembelian dua kapal selam Scorpene bernilai RM7.3bil oleh kerajaan Malaysia.

Najib mesti memuaskan rakan-rakan dalam Umno atau parti akan berpecah


Deepak yang berusia 40 tahun telah mendapat 'mangsa' pertamanya. Najib dikhabarkan telah mengalami strok kecil kerana tekanan dan desakan terutama dari rakan-rakan Umno untuk menjawab kepada dakwaan rasuah yang dilemparkan kepada dirinya dan isteri.

PM yang berusia 59 tahun itu telah menangkis khabar angin itu dengan menegaskan bahawa dirinya 'sihat'. Namun masih terdapat keraguan terhadap dirinya kerana penafiannya tidak bersifat mutlak.

"Bagi kami, keadaan kesihatan Najib tidak menjejaskan persiapan kami untuk PRU ke-13 dan bagaimana kita mentadbir urus Malaysia. Najib hanya perlu menjawab kepada Umno dan memuaskan hati mereka sahaja. Jika dia tidak berbuat demikian, Umno akan berpecah. Jika rakan-rakannya dalam Umno tidak berpuas hati atau merasa dia tidak layak dari segi kesihatan untuk memimpin mereka semasa PRU ke-13, mereka pasti akan mengambil kesempatan atas cerita keuzuran Najib," Rafizi memberitahu Malaysia Chronicle di luar persidangan akhbar.

Pemimpin PKR itu telah mengesahkan bahawa dia juga ada mendengar khabar bahawa Najib telah mengalami strok kecil dan PM sedang berada di Singapura untuk 'berehat'. IS HE REALLY ILL? Najib must clarify rumors he had a stroke & was resting in S'pore - Rafizi

Arahan berdiam diri Dr M berikutan isu 'kelemahan' Najib: "Jatuhkannya" kemudian


Penganalisis Umno telah memberi amaran akan berlaku perebutan kuasa dalaman, yang mereka jangkakan dimana kemuncaknya akan menyaksikan Najib berundur sebelum pilihan raya umum berlangsung, menyerahkan tampuk pimpinan kepada Muhyiddin Yassin, timbalannya dengan menyatakan kesihatan yang kurang baik sebagai alasan.

Tidak hairanlah jika Muhyiddin dan bekas PM Mahathir Mohamad telah dituduh sebagai dalang disebalik pendedahan Deepak. NEW PM FOR MALAYSIA? Najib to be forced to step down on 'health reasons'?OPPORTUNITY KNOCKS AT MUHYIDDIN'S DOOR: No direct denial from Najib, only 'healthy' claim
Mahathir, yang masih dianggap sebagai lelaki yang paling berkuasa dalam Umno, baru-baru ini dilaporkan memberitahu ahli-ahli Umno secara sulit tentang kontroversi yang melibatkan Najib, Presiden Umno sekarang.

Mahathir yang berusia 87 tahun itu menasihatkan ahli-ahli parti tidak mengadu atau membincangkan kelemahan Najib sehingga pilihan raya umum sudah tamat.

"Apabila BN memenangi pilihan raya umum ke-13, barulah kita boleh membetulkan kesilapan dan salah laku untuk kepentingan semua …Apabila masa itu tiba, kita boleh menegur dan menjatuhkannya," Mahathir dipetik sebagai berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Malaysia Chronicle

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


LIVE : Jelajah Merdeka Rakyat <b>Di</b> Tasik Tambahan, <b>Ampang</b> <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 05:49 AM PST

LIVE : Jelajah Merdeka Rakyat Di Tasik Tambahan, Ampang Sedang Berlangsung Ketika Ini. Antara Pencaramah Adalah DS Anwar Ibrahim, YB Azmin Ali, YB Zuraida Kamaruddin, YB Khalid Samad, YB Jenice Lee, YB Khassim Abdul Aziz, Brig. Jeneral (B) Dato Abdul Hadi Khatab, YBhg Dr Surendren & Pengerusi Majlis, Dayangku Intan. Selamat Menonton!!!

LINK : http://new.livestream.com/accounts/1706262/events/1929110

KOPI HERBA TERLARIS DIPASARAN MESTI MAU CUBA





12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Salam Monash: Dari Sini Ke Sana

Posted: 05 Mar 2013 07:38 AM PST

Sudah lebih sebulan blog ini kaku tanpa entri baru. Bermakna selama itu juga mungkin ada yang tertunggu-tunggu khabar beritanya. Itu pun jika ada yang berminat untuk mengikutinya. Dan mungkin ramai juga yang tidak kisah pun.... Apa-apa pun maaf dipinta....
Dalam jarak waktu berkenaan kami agak sibuk dengan kehidupan yang terkejar-kejar ke sana sini hinggakan masa senggang yang ada dirasakan amat singkat sekali.
Dari Kota Putra ke Serting
Dimaklumi, Nur Solehah baru sebulan setengah mendaftar masuk ke Tingkatan 1 di MRSM Kota Putra, Besut, Terengganu. Perhatian yang lebih perlu diberikan bagi meredakan kerinduannya terhadap keluarga (homesick) serta tekanan pengajian terutama hafazan yang amat baru baginya.
Ketika cuti panjang sempena Maulidur Rasul dan Tahun Baru Cina, kami sekeluarga pulang ke kampung halaman di Kuala Terengganu. Solehah menunggu di sana setelah dijemput oleh Ummi Na dari asrama sehari dua sebelumnya.

Selepas menghantar Solehah pulang ke asrama, kami bergegas pula pulang untuk menghantar abangnya, Izzuddin ke MRSM Serting, Negeri Sembilan pula. 

Penatnya amat terasa tetapi itulah pergorbanan dan sebagai tanda sokongan kami kepada anak-anak. Berbanyak terima kasih kepada Ummi Na dan Bakhtiar-Suraya yang banyak membantu.
Dari Ulu Kelang ke Puchong
Akhir Januari baru-baru ini kami berpindah lagi dari rumah sewa di AU5, Lembah Keramat, Kuala Lumpur ke rumah emak-abah di Ulu Kelang. Baru setahun kami mendiami rumah tersebut, tiba-tiba sahaja ianya dijual dan tuan rumah baru ingin menetap di situ. Ada hikmahnya.
Insya Allah selepas ini kami akan berpindah pula ke rumah kami di Saujana Puchong, Selangor. Rumah teres 2 tingkat yang dibeli lebih 10 tahun lalu kini didiami oleh adik. 
Sejak awal tahun lagi kerja-kerja pengubahsuaian giat dijalankan dan kini telah pun siap. Tidak banyak yang dilakukan, sekadar memberi keselesaan untuk didiami.

Itulah antara hikmahnya. Setelah lebih 10 tahun ditinggalkan usang, sekarang tampak lebih ceria dan berseri.

Bila akan berpindah? Bergantung kepada keadaan. Tambahan pula Hanisah bakal menduduki PMR di suku ketiga tahun ini. Mungkin ditangguhkan dahulu buat sementara waktu.

Kini ianya menjadi rumah singgahan/ rumah rehat kami di hujung minggu.

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Klinik Kesihatan <b>Padang Jawa</b> Daif, Kerajaan Selangor Hulur Bantuan

Posted: 04 Mar 2013 09:51 PM PST

SHAH ALAM 5 MAC : Prihatin dengan keselamatan pesakit, Kerajaan Negeri terpaksa mengambil tanggungjawab Kementerian Kesihatan dalam menyediakan kemudahan asas sebuah klinik kesihatan di sini.

Klinik Kesihatan Padang Jawa dibina kira-kira 50 tahun itu berada dalam keadaan uzur dan daif, manakala kemudahan asas seperti peti ais untuk menyimpan ubat sudah tidak boleh digunakan lagi.

Selain itu, menurut Exco Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi, Inovasi Dan Kebudayaan, Rodziah Ismail, pusat kesihatan ini perlu dibaiki segera kerana ia merupakan keperluan rakyat setempat untuk mendapatkan rawatan disamping isu keselamatan perlu dititik beratkan.

Katanya, rakyat berhak untuk menikmati kemudahan dan keselesaan semasa berurusan atau mendapatkan perkhidmatan di klinik terbabit.

"Klinik ini merupakan satu-satunya klinik di kampung ini, pengunjungnya ramai wanita mengandung dan kanak-kanak.

"Ia kini sudah uzur, saya terima banyak aduan dari Ketua Kampung dan minggu lalu serta hari ini saya lihat sendiri.

"Saya akan menulis surat kepada Kementerian Kesihatan supaya menaik taraf klinik ini supaya keadaannya lebih kondusif, walaupun berada di kampung, tetapi klinik ini di kawasan Bandaraya Shah Alam, jadi sampai masa ia patut di naik taraf," katanya ketika ditemui.

Rodziah menambah Kerajaan Negeri sedia berbincang dengan Kementerian Kesihatan sekiranya mahu membina sebuah klinik yang baru dan selesa.

"Kita mungkin boleh berbincang untuk menyediakan tapak baru, bagi saya perkara yang berkenaan kemudahan rakyat kita tidak boleh memilih kawasan untuk diberi perhatian.

"Sementara ini, saya cuba bantu mana yang termampu dalam ruang lingkup saya, cuma kalau membina bangunan baru ia perlukan satu peruntukkan khas," katanya.

Dalam lawatan itu, Rodziah turut memberi sumbangan berupa sebuah peti ais dan satu set komputer untuk kegunaan kakitangan klinik itu.

Tinjauan di klinik terbabit mendapati lantai dan dinding klinik itu sudah usang, kemudahan tempat duduk yang disediakan di bahagian luar juga semakin uzur, selain tidak selesa dijadikan sebagai tempat menunggu kerana kawasannya terdedah kepada pancaran cahaya matahari.

Sementara itu, Ketua Kampung, Saian Asmari, 62, berkata penduduk mahukan supaya sebuah klinik kesihatan yang lebih selesa dibina.

"Penduduk di kampung ini, ada sekurang-kurangnya 30,000 orang. Kalau boleh mahu klinik yang lebih selesa. Saya mengucapkan terima kasih kepada Yb Rodziah kerana prihatin dan sudi melawat masalah kami," katanya.

Pendapat Anda

Pendapat

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Meniti Hari...: Pengalaman menjadi cikgu <b>di Tanjung Sepat</b>, Kuala <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2009 11:55 PM PDT

ni entry yg aku hutang.. :D
last weekend aku g carik duit lbh kat Hulu Langat.. kat Banting.. g jd cikgu.. g main cikgu2 ngan warga emas ekekeke.. pengalaman yg menarik n manis.. nak berulang jauh.. so wat decision tdo je umah kak fieda.. dia org banting so dr umah dia ke tmpt ngaja dlm 25 minit mcm tu je.. kalo dr shah alam dkt sejam lbh, nanti nak kena gerak awl2 lak ari ahad tu.. penat kn.. ari sabtu pagi mmg dr umah.. tumpg kete kak fieda.. hubby hanta.. so hubby tgl umah sesorg la.. sian dia boring..

mcm ane leh terjebak jd cikgu ni?? mcm ni kisahnye... pihak SUK Selangor de buat program FESSTIS singkatan dari Festival Sains, Teknologi & Inovasi Negeri Selangor 2009. Tujuaannye nak bg pendedahan kepada penduduk selangor ttg IT.. so mcm2 la prgram dorg buat.. so salah satu program nye adalah mengajar penduduk2 selangor terutamanya Ketua Kampung, JKK, pastu wakil2 masjid n mcm2 la.. so kebanyakan nye org2 berumur.. dorg bg e-mail sape nak volunteer.. so aku pon dlu kn hubby keje x tentu masa weeknd xde umah so aku decide ngan beberapa geng kat opis leh la join.. skali dia pgl lmbt daaaa... hubby pon dh brenti keje lama n masuk gov so dia cuti sabtu ahad hihihi.. tp dh register kn.. g je ar.. memula mcm berat gak ati.. tp bila dh g ase seronok :D

setiap kawasan di tempatkan 2 org tenaga pengajar... aku n kak fieda kena kat Hulu Langat.. jauh tu.. de geng2 lain dpt kat selayang n merata la.. sib bek kak fieda mmg org banting so sng la carik tmpt..

Masa masuk je kawasan Kg. Tanjung Sepat tu kan.. ase blk kg.. byk sgt kelapa n kelapa sawit pastu parit.. best tau.. :D kg. aku kat melaka pon dh x rupa kg.. pastu umah kak fieda pon mmg kg btol la.. dpn umah de pokok rambutan.. leh petik je bila nak mkn.. best2 pastu bilik air kat lua.. ekeke.. sronok.. tp mcm bese la mak buyung kn ske je nak g toilet byk2 kali.. bile time mlm aku dh riso.. alamak mcm ane ni mlm2 nak g toilet huhuhu.. mmg btol.. mlm tu sejuk.. aku pk byk kali nak g toilet, tp sbb dh x tahan redah je.. sib bek umah dia mmg pasang lmpu tgh umah.. trang skit... aku trun tangga raba2 ekekke klaka je bila ingt blk :D nak kejut kak fieda segan.. x nak kaco dia..

Mengaja org2 berumur ni kena saba.. sbb budak2 mmg ske IT ni.. org tua lain dia cepat buhsan hehehe.. so kena pandai tackle.. aja ape?? SUK dh sediakan silibus so kitrg ikut je.. aku aja pasal e-mail n blog.. kebetulan aku mmg kaki blog kn ekekeke.. so sng la.. kak fieda lak aja seme online servis yg de kat web SUK Selangor.. tp yg aku nmpk selama 2 hari kelas.. dorg ske bab e-mail n blog.. siap de yg nak buat jual kerepek online ekekek klaka tau pakcik2 n makcik2 ni.. sebaya mak aku ni de yg dkt umo atok ku.. dia ketua kg.. hehehe..

ade yg x bape mahir pgg mouse so kena la slow2 aja.. pastu x leh direct nanti dorg buhsan.. pastu kena la aja selit2 yg lain skit mcm.. aja nak baca online paper.. pastu carik resepi.. so dorg ase la terhibur kn xde la buhsan.. ari 1st group lain.. 2nd day group lain.. silibus sama.. yg aku xleh lupa.. de cikgu yg dh nak pencen la.. dia memula buhsan sgt tau.. bila aja blog dia ase seronok.. ayat dia "terima kasih cikgu... sbb dh buka minda saya.. saya ase seronok sgt IT ni.. sblm ni gelap je pemandangan pasal komputer.. pasni leh la saya curahkan isi ati n guna blog ni bila buhsan dh pencen nanti" bestkn.. bila kita aja org, pastu dorg gunakann hargai.. :D pastu de yg lepas klas kobar2.. siap seme nak aja anak2 buah kat kg n soh buat klas lagi.. aku ckp, kitrg ni hanya fasililator je.. nak klas lagi kena tanye SUK hehehe lg best masa aja buat e-mail pastu leh lak dorg balas-balas e-mail ajak lepak kedai kopi padahal sebelah-sebelah muahahaha klaka tau pakcik2 ni.. umo de yg 60 lbh..








haa.. ni la jln masuk dewan tu.. dlm kg kn... kalo x tau mmg sesat.. line tepon pon x bape nak clear.. ni baru cabaran :D
ni sijil nye.. pengajaran kami di iktiraf tau...
Pihak SUK de sediakan borang penilaian la.. utk peserta jwb.. kebanyakkannye bg markah terbaik utk fasilitator ekekeke bangga.. :D ase ilang penat ngaja.. moga ilmu kitrg curahkan ni di gunakan n d praktikkan.. bukn sngkn jd cikgu.. baru tau hihihi
Hari Ahad,lepas asar trus blk umah.. kak fieda hanta kat umah mak pastu hubby jemput.. bila smp umah ase mcm wah!!! sgt hepi sbbye.. lantai umah dh bersih.. hubby mop 1 umah pastu dedua toilet dh cuci sgt bersih.. tq sayang.. dia buhsan kat umah pastu kemas umah dh licin.. ngan ayat dia ' tgk la lantai dh mcm cermin' ekekeke yela last week blk ganu ngan g klas antenatal.. mgu ni lak ngaja x sempat nak mop umah.. kemas2 mcm tu je.. sib bek dpt suami yg rajin (tp tu pon dh pesan.. ingtkn x buat sbb dia kata x nak la sbb umah seme bersih lagi...dia buat suprise la tu..) pasni leh la g lagi sbb nanti de org kemaskn umah :D

12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Pelajar SMK Tengku Idris Shah <b>Kapar</b> Maut Terkena Renjatan Elektrik

Posted: 27 Feb 2013 10:13 PM PST

Seorang pelajar tingkatan tiga yang ingin melintas jalan untuk menunggu bas pulang ke rumah, maut terkena renjatan elektrik dari sebuah kotak kabel pembekal elektrik Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Seperti yang dilaporkan akhbar Sinar Harian, Kejadian yang berlaku pada pukul 1.15 petang itu menimpa pelajar malang bernama Mohammad Amirul Syafiq Halim, 15, di hadapan Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Idris Shah Kapar.

pelajar tingkatan tiga maut terkena renjatan ekektrik

Gambar hiasan

Mangsa meninggal dunia ketika dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan ke Klinik Kesihatan Kapar.

Bapa mangsa, Halim Mohd Ismail, 38, berkata, dia dimaklumkan mengenai kejadian itu pada jam 1.20 petang semalam.

"Saya difahamkan anak saya berada di situ sementara menunggu bas untuk pulang ke rumah yang terletak kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian.

"Sebaik melintasi kotak itu, arwah terkena renjatan elektrik dan berada dalam keadaan berdiri tegak," katanya di Rumah Mayat Hospital Tengku Ampuan Rahimah, di sini, semalam.

Dia berkata, mangsa anak sulung daripada empat beradik dan bakal menduduki Peperiksaan Menengah Rendah tahun ini.

"Arwah seorang pendiam dan tidak banyak bercakap. Kali terakhir saya bersembang dengannya pada 6 pagi tadi (semalam) sebelum pergi ke sekolah.

"Kami sekeluarga reda, tapi berharap pihak terbabit peka dan menutup segera kotak kabel elektrik itu untuk memastikan kejadian sama tidak berulang," katanya.

**Lagi berita penuh di web rasmi Sinar Harian

Incoming search terms:

  • pelajar kena renjatan elektrik smk tengku idris shah (2)
  • pelajar terkena renjatan elektrik (2)
  • mangsa renjatan elektrik tnb (2)
  • pelajar kene renjatan (1)
  • pelajar mati de kapar kerana renjatan elektrik (1)
  • pelajar mati kena renjatan elektrik (1)
  • pelajar sekolah mati renjatan elektrik (1)
  • pelajar sekolah maut kena renjatan elektrik (1)
  • pelajar sekolah terkena renjstsn elektrik (1)
  • renjatan elektrik id sekolah menengah tengku idris shah (1)

Yang Ini Juga Menarik Untuk Dibaca:

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


Gangguan air <b>di Hulu Selangor</b>, Sabak Bernama, Hulu Langat

Posted: 12 Jun 2010 10:42 AM PDT

Gangguan air di Hulu Selangor, Sabak Bernama, Hulu Langat

12/06/2010 2:30pm

KUALA LUMPUR 12 Jun Gangguan bekalan air sementara dijangka berlaku di beberapa kawasan di Hulu Selangor, Sabak Bernam dan Hulu Langat berikutan kerja-kerja penyelenggaraan oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS).

Pengarah Eksekutif Hal Ehwal Korporat Syabas, Abdul Halem Mat Som berkata, gangguan itu akan bermula pada 7 petang hingga 5 pagi keesokan harinya di seluruh kawasan Felda Gedangsa (Hulu Selangor) dan keseluruhan daerah Sabak Bernam terutama di Panchang Bedena, Sungai Panjang, Sabak, Bagan Nakhoda Omar serta Pasir Panjang.

"Gangguan ini berikutan kerja-kerja henti tugas Loji Rawatan Air Bernam River Headworks bagi kerja pencucian Kolam Imbangan oleh Pucak Niaga (M) Sdn Bhd, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Selain itu, beberapa kawasan di Hulu Langat termasuk Taman Puncak Utama, Taman Putra Budiman, Balakong Jaya, Impian Indah, Desa Karunmas, Taman Harmoni dan Taman Seri Timah mengalami gangguan bekalan pada 9 pagi hingga 5 petang hari yang sama.

Kawasan lain yang terlibat ialah Taman Tanming 1 dan 2, Taman Juara Jaya, Taman Bukit Belimbing, Taman Bukit Emas, Industri Selesa Jaya, Industri Balakong Jaya, Taman Sungai Besi Indah 1,2 dan 3, Mines Resort dan Jalan Dagang.

Untuk keterangan lanjut orang ramai boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan (PUSPEL) di talian bebas tol di 1-800-88-5252 atau melayari laman web www.syabas.com.my. Bernama

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Agenda DAP Untuk Kristiankan Malaysia Hampir Berjaya | MYKMU <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2013 07:17 AM PST

January 11, 2013   ·   5 Comments

58661_10151383052286011_2040639711_n

Apabila DAP bertekak menegaskan bahawa Malaysia adalah Negara Sekular, agenda sebenar mereka terserlah iaitu menghapuskan klausa Islam sebagai agama rasmi negara di dalam perlembagaan. Ini bermakna, keutamaan yang diberikan kepada agama Islam dari segi dakwah, penyebaran serta infrastruktur dan pembangunan akan turut terhapus.

Secara automatik, agama-agama lain akan mendapat hak sama rata dengan Islam dan gejala murtad tidak lagi dapat dikekang.

Masih ramai di kalangan umat Melayu yang mudah terpedaya dengan momokan bahawa ini semua hanyalah propaganda UMNO.

Kebanyakan mereka sukar menerima soal 'agama' menjadi agenda utama DAP kerana setakat yang mereka tahu, kaum Cina tidak begitu ekstrem dalam beragama. Malah, ramai di antara mereka tidak mengamalkan pun ajaran agama mereka, seperti bersembahyang. Selain itu, masyarakat Malaysia juga masih lagi cenderung mengaitkan kaum Cina dengan agama Buddha sepertimana India dengan Hindu.

Justeru, ramai yang merasa ragu mengenai kaitan DAP dengan gejala murtad yang didalangi Kristian.

Hakikatnya, kaum Cina dan juga India yang memilih Kristian sebagai pegangan semakin meningkat di Malaysia. Apa jua alasannya, iaitu sama ada mereka memilih Kristian kerana benar-benar percaya dengan ajarannya, atau sekadar satu 'escapism' dari masalah kasta sepertimana prasangka ramai, ataupun sebagai satu simbol 'status' kerana masih terbelenggu dengan pemikiran mendewakan apa saja yang dibuat oleh orang-orang barat serta ingin turut menyambut Krismas, melalui upacara perkahwinan cara barat dan mempunyai nama barat yang dilihat sebagai glamour akibat terpengaruh oleh TV dan filem, adalah tidak penting untuk dipastikan.

Tidak seperti Islam yang tidak membezakan kaum dan meletakkan semua umat Islam sebagai sama dan bersaudara, Kristian pula menyaksikan gereja yang berbeza bagi kaum Cina dan India seperti juga kaum kulit hitam dan kulit putih di barat yang merasa janggal untuk ke gereja yang sama.

Bagaimanapun, kaum Cina jarang mengumumkan agama mereka tetapi ramai yang menyangka bahawa kaum Cina yang memakai nama barat kemungkinan besarnya beragama Kristian. Memandangkan pemimpin tertinggi DAP tidak memakai nama barat, maka keraguan masyarakat mengenai penglibatan mereka dalam kes murtad mudah difahami.

Mungkin kerana itulah maka para penulis blog berbangsa Cina gemar mendesak pemimpin atasan DAP agar mengumumkan agama mereka. Apa yang diisyaratkan oleh para blogger ini ialah, pemimpin atasan DAP berselindung di sebalik nama Cina walaupun mereka sebenarnya Kristian demi memastikan sokongan berterusan dari kaum Cina 'ortodoks' iaitu yang berpegang teguh kepada budaya, bahasa dan agama asal nenek moyang mereka. Dengan tidak memakai nama barat juga memudahkan mereka untuk mengaburi rakyat mengenai agenda Kristian yang diperjuangkan mereka.

Agenda Kristian DAP, seperti yang telah terdedah, berpusat di Subang Jaya. Kumpulan 'pendakwah' atau penipu ini beroperasi dengan cara menghulurkan bantuan sebelum mengumpan sasaran mereka untuk ke gereja. Antara yang telah menjadi mangsa dimurtadkan, mendedahkan bagaimana mereka 'dipegang' sehingga merasa terhutang budi dan wajib membayar budi para pendakwah itu dengan memeluk Kristian.

Puak Kristian ini beroperasi secara tersusun dengan dana disalurkan dari sebuah pusat pentadbiran yang lengkap. Dengan memanggil diri mereka 'Evangelist' atau pendakwah, menunjukkan yang mereka bermazhab Protestant iaitu mazhab yang paling banyak melalui reformasi dan mempunyai berbagai-bagai versi serta mengambil sikap berbeza dengan mazhab katholik yang mengiktiraf darjat tertinggi Pope, atau mazhab orthodox yang lebih dekat dengan Kristian asal iaitu agama Nasrani.

Salah satu laporan dari laman AsiaOne Singapura bertarikh 27 Jun 2012 mendedahkan beberapa transaksi kewangan yang meragukan yang melibatkan gereja di Kuala Lumpur seperti yang dilaporkan oleh Suruhanjaya Kebajikan negara tersebut:

1. 'Derma' berjumlah S$2.1 juta bagi "Projek Menyeberang" (Crossover) atau lebih tepat memurtadkan – dipindahkan dari Amerika Syarikat ke Gereja City Harvest di Subang Jaya, dalam jangka masa Diseember 2007 – May 2010.

2. 'Derma' ini kemudiannya dipindahkan ke 'akaun pelbagai' juga untuk 'Projek Menyeberang' ini. Dalam bulan April 2007 – Mac 2010 sejumlah lebih kurang S$600,00 dan USD3 juta masing-masing digunakan untuk perbelanjaan En. Kong Hee dan isterinya Ho Yeow Sun yang mana kebanyakan ahli gereja tidak tahu menahu mengenainya.

3. 'Derma' untuk dana pembinaan gereja berjumlah S$600,000 dipindahkan ke akaun pelbagai untuk projek yang sama.

DAP telah terbukti merupakan antara anggota penting yang memberikan naungan kepada puak evangelists ini yang berpusat di Subang Jaya.

Pemimpin DAP, antaranya, Hannah Yeoh didedahkan telah menyumbang dana dari DUNnya kepada beberapa pertubuhan Kristian antaranya RM3,000 – Kingdom Christian Fellowship Bhd pada 13 Oct 2011, RM2,500 – Subang Jaya Assembly of God pada 12 May 2011, RM5,000 – Evangelical Free Church Gospel Centre pada 17 Jan 2012 dan RM5,000 – Pusat Subang Jaya Pastors Fellowship pada 2010.

Apabila kes murtad pertama kali menjadi heboh, Datuk Dr. Hasan Ali dan Nasharuddin Mat Isa antara yang paling lantang menyuarakan kebimbangan dengan kegiatan gereja di Subang Jaya. Pemimpin-pemimpin DAP termasuk di peringkat atasan pantas turun membela dan memberi sokongan kepada gereja hampir dalam kadar segera.

Tidak lama kemudian, kita menyaksikan bagaimana Hasan Ali dipecat dari PAS dan 'bintang' Nasharuddin juga merudum.

Pendedahan lanjut dibuat oleh beberapa blog mengenai ikrar yang dibuat oleh DAP di dalam sebuah majlis yang menampilkan tokoh-tokoh Kristian di rantau ini, untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian. Ikrar tersebut dilihat konsisten dengan desakan Lim Guan Eng dalam perutusan Krismasnya untuk meneruskan perjuangan menggunakan kalimah Allah dalam kitab Kristian.

Jelas, bahawa agenda Kristianisasi dengan isu Injil berbahasa Malaysia serta penggunaan kalimah Allah di dalam risalah dan kitab agama Kristian, kes murtad, hubungan pemimpin DAP dengan gereja serta perutusan Krismas Guan Eng adalah isu yang berkait dan berangkai.

Ini bermakna, ia bukan satu paranoia umat Islam UMNO yang tidak berasas tetapi sahih sehinggakan para blogger bukan Islam dan bukan Kristian juga turut menghidunya. Yang tidak berasas dalam isu ini hanyalah tindakan umat Islam di dalam PAS menyokong, membela dan berdegil untuk terus bekerjasama dengan puak evangelists, bergandingan tangan menuju ke Putrajaya dan duduk bersebelahan di singgahsana.

Atas bantuan PAS inilah maka agenda Kristianisasi DAP nampaknya hampir berjaya

By


12 di sabak bernam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sabak bernam - Google Blog Search


PASPB: SAH!!! Aziz Bari bertanding <b>di Sabak Bernam</b>, yakin rampas <b>...</b>

Posted: 01 Nov 2012 12:59 AM PDT

http://aliran.com/wp-content/uploads/2011/10/Aziz-Bari.jpgSABAK BERNAM - PKR yakin dapat merampas semula kerusi Parlimen Sabak Bernam pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) selepas mengumumkan calon baru bagi kerusi tersebut iaitu bekas pensyarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Abdul Aziz Bari.

Difahamkan, sebelum ini, Ketua PKR Cabang Sabak Bernam, Dr Badrolamin Baharon dicalonkan bertanding bagi kerusi itu.

Abdul Aziz berkata, pemilihannya sebagai calon bagi kerusi berkenaan adalah atas arahan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


 
Katanya, beliau yakin dapat merampas semula kerusi Parlimen Sabak Bernam  memandangkan terdapat beberapa penambahbaikan dilakukan Kerajaan Negeri sebelum ini.

Pada 2008, kerusi Sabak Bernama dimenangi oleh calon BN dari Umno, Abd Rahman Bakri, yang menewaskan Badrolamin.

"Kerajaan Negeri telah melaksanakan beberapa penambahbaikan dalam memastikan hak rakyat tidak diabaikan dan ini adalah kekuatan kita bagi merampas kembali kerusi Parlimen di sini," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, dia tidak berasa tergugat dengan kekuatan dimiliki Umno memandangkan pihaknya mempunyai kekuatan tersendiri bagi menawan kerusi di Parlimen Sabak Bernam.
 
"Saya yakin ini adalah masa tepat bagi kami merampas kerusi di Parlimen ini memandangkan sokongan rakyat juga dilihat semakin kuat terhadap PKR," katanya.

Abdul Aziz berkata, menerusi ceramah-ceramah yang dijalankan di sekitar daerah ini, jelas menunjukkan rakyat semakin matang dalam memilih pemimpin bersih serta mahukan pucuk pimpinan amanah.

Beliau berkata, ia dapat dibuktikan dengan sesi ceramah yang diadakan di Bagan Terap di mana rakyat sudah bijak dalam menilai sesebuah parti politik dengan turut sama turun padang memberi sokongan ketika program dijalankan.

"Bagan Terap merupakan kawasan hitam satu masa dulu memandangkan PKR pernah kalah teruk pada 2008, namun menerusi beberapa ceramah yang dijalankan kini, jelas menunjukkan penglibatan daripada ramai penduduk yang turut turun bagi memberi sokongan," katanya.

Menurutnya, disebabkan faktor itu, Umno semakin takut menghadapi PRU13 memandangkan sokongan dilihat semakin tipis.

Katanya, kajian dijalankannya sejak 2004 jelas menunjukkan kadar peningkatan sokongan rakyat terhadap parti itu semakin meningkat memandangkan pucuk pimpinan yang dianggap telus dalam membantu mendapatkan hak rakyat.

"Saya yakin PKR akan menang berdasarkan kajian yang saya jalankan menunjukkan pertambahan sokongan bagi parti ini," katanya.
 
Menurutnya, pada PRU13 nanti PKR mungkin akan kalah dalam beberapa kerusi namun peratusan undian penduduk dijangka akan meningkat sebanyak lima peratus bagi setiap peti undi.

Katanya, pada PRU lalu, kebanyakan disuarakan PKR dilihat retorik namun kini parti berkenaan dapat membuktikan ia menjadi realiti di samping membuka mata rakyat.
"Ini merupakan salah satu kekuatan kita dalam memastikan kerusi Parlimen berkenaan dapat dirampas," katanya.

Dalam pada itu Abdul Aziz berkata, sebelum ini, beliau turut menerima pelawaan daripada Pas dan DAP yang memintanya untuk bertanding di beberapa kawasan lain.

Katanya, bagaimanapun pelawaan tersebut ditolaknya kerana mahu memberi perkhidmatan terbaik di kampung halamannya.
 
"Saya berasal dari sini dan saya mahukan perubahan terhadap pucuk pimpinan di samping memberi perkhidmatan adil kepada penduduk setempat," katanya.

Beliau berharap rakyat dapat memberi peluang kepada PKR membuktikan kemampuan mereka dalam menguruskan daerah tersebut.

Sementara itu, Badrolamin enggan memberi sebarang komen berhubung perkara tersebut.

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved