ads

Rabu, 4 September 2013

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


ZAKRI ALI: KEHILANGAN KERETA TOYOTA AVANZA <b>DI</b> PARKING <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2013 06:00 PM PDT

Maulana Jack

[PERHATIAN!] saudara saya ada kehilangan kereta, sesiapa ada terlihat sila laporkan di balai polis berhampiran.

atau call

01139826579(hafiz)/0173606055(fatimah)

Jenis kereta : Avanza (2nd edition) warna : hijau No plat : WPS 4694

Lokasi terakhir : parking LRT Miharja mohon sebarkan...tq...

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


Rumah untuk di sewa <b>di Bukit Raja</b> Klang | Rumah Sewa

Posted: 31 Aug 2013 11:02 PM PDT

Publish date: September 1, 2013 6:17 am
Contact Name: Rohana Ariffin
Price: RM550
Region: Selangor
Location: bandar baru klang
Phone: 0192156960
Tags:

Flat 2bilik . 1 bilik air. Tingkat 3. Kemasukan segera. Hubungi 0192156960.

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Gaya Peneroka: Kecurian Bernilai RM 10,000 <b>di Ampang</b> Point <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2013 01:10 PM PDT

1 Disyaki - Masa: 19:45:41, lelaki berbaju putih dengan jaket biru-hitam dilihat berikutan mangsa.

Disyaki 2 - Masa - 19:45:50, lelaki berbaju putih dengan cermin mata dilihat memasuki tempat kejadian dan berkeliaran mangsa.

Disyaki 3 - Masa - 19:46:06, lelaki berbaju putih dengan objek hitam di tangannya (yang kemudian didedahkan sebagai beg dilipat) dilihat memasuki tempat kejadian dan meletakkan beg itu ke atas dirinya sebaik sahaja dia mendapat dirinya dekat dengan mangsa.

Disyaki 4 - Masa - 19:46:16, seorang lelaki dengan baju hitam dengan 2 jalur di dada dan label pada bahu kiri dilihat memasuki tempat kejadian. Suspek 3 dan 4 lulus satu sama lain dengan dan cuba untuk berkomunikasi dengan bahasa badan. Disyaki 4 telah dilihat cuba untuk mendapatkan lebih dekat kepada mangsa selepas itu, kemudian berjalan keluar dari tempat kejadian.

Disyaki 5 - Masa: 19:46:23, seorang wanita berbaju putih dengan beg yang dilihat memasuki tempat kejadian dan berjalan lalu suspek ke-3.

Time: 19:46:30, suspek 5 berjalan keluar dari tempat kejadian.
Time: 19:46:41, suspek 6, seorang wanita berbaju hitam dengan beg membeli-belah dan beg bahu memasuki tempat kejadian dan berdiri di sekitar kawasan di mana mangsa dan lain-lain suspek berada di.
Time: 19:46:48, 2, suspek 3 & 6 dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan untuk satu sama lain.

Time: 19:46:51, Disyaki 4 memasuki tempat kejadian dan cuba untuk menutup muka beliau, mengetahui bahawa kawasan ini adalah di bawah pengawasan CCTV.

Time: 19:46:52, 2, 3, suspek 4 & 6 dilihat di belakang mangsa di tempat kejadian dan 1 suspek dilihat berdiri sedikit di depan kaunter, kira-kira 5 kaki dari mangsa.

Time: 19:48:06, suspek 4 & 6 dilihat bergerak kira-kira di belakang mangsa.

Time: 19:48:13. Suspek 5, dengan dulang di tangannya memasuki tempat kejadian dan berjalan ke arah pelanggan yang duduk di meja yang paling hampir dengan kaunter dan cuba untuk mempunyai perbualan.

Time: 19:48:35 - 5 & 6 (2 wanita) dilihat berkomunikasi dengan bahasa badan dan suspek 3 juga dilihat menutup muka kerana beliau cuba untuk mendapatkan lebih dekat dengan mangsa.

Time: 19:48:41, Mangsa 5 dilihat bergerak ke arah yang bertentangan (di mana mangsa adalah) dengan dulang di tangannya.

Masa - 19:48:51, 1 Disyaki memasuki tempat kejadian sekali lagi, diikuti oleh Disyaki 4 dan suspek ke-7, yang datang dengan kertas tisu di tangannya.

Masa 19:48:52 - Disyaki 7 mendapat dekat dengan mangsa dan tunduk kepada "berpura-pura" untuk memadam sos di kaki mangsa untuk menarik perhatian mangsa kepadanya.

Time: 19:48:53, suspek 3 memasuki tempat kejadian dan bergerak cepat ke arah mangsa dan beg beliau dengan kaunter dan mampu untuk mencuri beg.
Pada masa yang sama, 1 Disyaki telah terletak dirinya di belakang suspek ke-3 untuk menutup ketika dia telah mencuri beg itu, mangsa 6 telah berdiri di antara kaunter dan meja makan yang terdekat untuk menghalang pelanggan daripada menyaksikan kejadian, suspek 4 berdiri di belakang mangsa untuk menghalang jurujual di gerai TM di belakang mangsa untuk menyaksikan tempat kejadian dan suspek 5 telah cuba mengalihkan "gadis ais krim" untuk menghalang beliau daripada menjadi sekitar untuk menyaksikan kejadian. Adalah disyaki bahawa suspek 2 adalah di sekitar kawasan yang ghaib, di dalam kedai.

Time: 19:49:03 - semua suspek mula melarikan diri dari tempat kejadian kerana dompet itu akhirnya dengan mereka.

Sila berhati-hati dan keselamatan barang-barang anda sebagai kegiatan jenayah kini di mana-mana di Malaysia, malah di tempat-tempat awam dan biasanya dilakukan dalam kumpulan.

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Top 10 Bazar Ramadhan <b>di Negeri Selangor</b> =) | It&#39;s Too Complicated

Posted: 14 Jul 2013 10:50 PM PDT


Assalamualaikum.

Bazar Ramadhan merupakan fenomena masa bulan puasa. Pada masa ini, semua warga Malaysia

berpusu-pusu ke bazar di waktu petang untuk membeli makanan. Untuk umat Islam memang untuk berbuka puasa, untuk orang Malaysia yang beragama lain pula untuk menjamu selera yang berbagai-bagai ini.

Khas untuk warga Selangor dan yang berdekatan,

mari kita lawati Top 10 Bazar Ramadhan ini untuk membuat pilihan yang tepat, mahu ke Bazar Ramadhan yang mana satu!

Papa John Kambing, Ayam Golek, Nasi Khabsa,
 Jus Mango "Oshin", Kebab Cucuk dan Kambing Golek.
Mula 3 petang, boleh beli awal untuk mengelakkan 
kesesakan jalan raya dan masalah tempat letak kereta.
Ayam Golek dan Kambing Golek Grill
Di tengah-tengah KL. Air murah harganya.
Cendol dan Air Mata Kuching (RM2 sahaja)
 Bubur Lambuk percuma di masjid. 
Terdapat kira-kira 150 gerai.
Bubur Lambuk, Roti John, Putu Bamboo dan Air Tebu.
Peluang untuk berjumpa dengan artis tempatan 
yang suka membuka gerai di sini.
Ikan Bakar, Roti Boom, Dim Sum, 
Air Kelapa dah Kuih-Muih.
Dekat stesen LRT "University".
Roti Jala, Kuih Cara, Ayam Percik dan Air Keladi.
Terletak di seberang Mini Market Giant 
di Jalan SS6/1, Kelana Jaya.
Nasi Kukus, Air Kelapa dan Tebu tanpa tambahan, 
Nasi Goreng dan Sotong Bakar.
Perniagaan bermula awal untuk menarik pelanggan 
dari semua kaum dan agama. Bagi yang tidak berpuasa 
boleh dapatkan makanan tengah hari dan minum petang di sini.
Sesuai untuk penghuni di Damansara dan Bandar Utama 
sebab bazar ini terletak di Jalan Tun Mohd Fuad 3.
Tepung Pelita, Nasi Tomato dengan Ayam Masak Merah dan Popiah.
Di depan Masjid Bangsar dan Food Court.
Ikan Bakar Portugis, Raja Murtabak, Rojak, Nasi Dagang, 
Nasi Kerabu, Ayam Percik, Rojala.
Jauh daripada bandar KL di Seksyen 16 Bandar Baru Bangi.
 Ayam Golek, Nasi Ambang, Nasi Lemak Kukus dan Burger Bakar.
Wah, sedapnya nampak makanan-makanan tu semua kan!
Selamat ke Bazar Ramadhan uolls!
Selamat berbuka puasa!

12 di tanjung karang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung karang - Google Blog Search


PRU13: Herman Tino bertanding <b>di Tanjung Karang</b> | Berita Harian <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 07:33 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Tanjung Karang: Penyanyi 80-an, Herman Tino bertanding sebagai calon Bebas di Parlimen Tanjung Karang, sekali gus bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru dengan BN dan PAS. artis politik berita terkini herman ...

12 di batang kali - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di batang kali - Google Blog Search


[VIDEO] Lagak Gengster TETAK Hingga PUTUS TANGAN <b>di Batang</b> <b>...</b>

Posted: 05 Jul 2013 08:05 PM PDT

BATANG KALI - Umpama babak dalam drama gengster apabila sekumpulan tiga lelaki memegang parang sambil mengejar mangsa dan menetaknya beberapa kali sehingga rebah.

Mangsa yang pada awalnya cedera di kepala, masih mampu berlari dan cuba menyelamatkan diri, namun tiga lelaki terbabit terus mengejar dan menetak badan serta tangan mangsa hingga tidak berdaya.

Penjenayah tidak bertopeng itu hanya beredar setelah melihat mangsanya terbaring dan tidak mampu berdiri lagi.

Saksi yang hanya mahu dikenali sebagai Diana, 24, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 6.15 petang itu bermula di sebuah tempat cuci kereta dan berakhir di kawasan stesen minyak.

"Saya nampak dia berlari dari belakang stesen minyak dan dikejar tiga lelaki berparang.

"Dua kali dia jatuh ditetak, kemudian dia bangun ditetak lagi, sampailah dekat tepi jalan itu, dia tumbang dan terus kena cincang," katanya berhampiran tempat kejadian, malam kelmarin.

Seorang lagi saksi dikenali sebagai Adib, 19, berkata, kekecohan bermula dari sebuah tempat cuci kereta di sebelah stesen minyak sebelum mangsa dilihat berlari dengan berlumuran darah dan cedera di kepala.

Menurutnya, situasi ketika itu agak tegang dan menakutkan sehingga semua pelanggan yang mengisi minyak tidak mampu berbuat apa-apa kerana bimbang dicederakan.

"Memang macam drama gengster, orang yang melihat kejadian itu hanya diam tanpa buat apa-apa. Sampailah lelaki itu terbaring di hujung sana, tiga penjenayah berparang tadi terus menetak tangan kirinya sampai putus," katanya.

Adib berkata, mangsa yang hanya memakai baju T lengan pendek dan seluar pendek berkemungkinan menunggang motosikal sebelum diserang kerana terdapat sarung tangan pada tangan kiri mangsa yang putus.

Kenalan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Kanna, 36, berkata, mangsa merupakan seorang penarik kereta dan tinggal di Taman Wawasan di sini.

Katanya, sebelum kejadian, dia ada ternampak dua kenderaan mencurigakan menggunakan cermin gelap dan bernombor pendaftaran Melaka, singgah di sebuah restoran berdekatan.

"Tidak pasti sama ada mereka ada kaitan dengan kejadian tersebut atau tidak. Tapi, kejadian itu berlaku selepas saya lihat kenderaan mencurigakan. Jadi, mungkin ada kaitan. Tapi saya lupa nombor pendaftarannya," katanya.


Sementara itu,  Ketua Polis Daerah, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, mangsa, N Sangar, 33, berasal dari Bandar Utama Batang Kali, selain mempunyai sebuah kedai mencuci kereta di sini dan kedai makan di
Hulu Yam.

"Polis masih menyiasat motif sebenar kejadian mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya, semalam.

Beliau berkata, berdasarkan maklumat awal kes, Balai Polis Batang Kali menerima panggilan telefon daripada orang awam yang memaklumkan berlaku pergaduhan dekat sebuah stesen minyak.

Katanya, pemanggil itu memberitahu seorang lelaki ditetak dengan parang sehingga putus pergelangan tangan kiri dan luka di bahagian kepala.

"Bertindak atas maklumat tersebut, anggota polis ke tempat kejadian dan mangsa yang parah dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB).

"Bagaimanapun, lebih kurang jam 6.55 petang, pihak hospital memaklumkan mangsa meninggal dunia akibat pendarahan di kepala dan bahagian badan," katanya.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


3 Beranak Maut Dibunuh KEJAM <b>Di Dengkil</b>!!! | Penggempur Mutiara

Posted: 29 Aug 2013 04:30 PM PDT

Tiga beranak termasuk bayi perempuan berumur dua tahun ditemui mati dibunuh dengan pelbagai kesan kecederaan termasuk kelar di leher dalam sebuah rumah di Taman Dengkil Jaya, Dengkil sini hari ini.
Ketua Polis Daerah Sepang, Supritendan Imran Abdul Rahman berkata, dalam kejadian kira-kira pukul 1 petang itu seorang nenek berumur 64 tahun ditikam di perut, cucu lelakinya berumur 21 tahun turut ditikam dan terdapat kesan tetakan di kepala manakala bayi tersebut dikelar di leher.
"Ketiga-tiga mereka ditemui di tiga tempat berasingan iaitu di ruang tamu, dapur dan bilik utama di dalam rumah teres tiga bilik itu oleh seorang ahli keluarga mangsa yang berumur tujuh tahun yang baru sahaja pulang dari sekolah kira-kira pukul 2 petang.
"Kanak-kanak itu kemudiannya menghubungi kakaknya berumur 19 tahun sebelum polis menerima laporan kira-kira pukul 2.30 petang,"katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.
Menurut Imran, bergerak atas maklumat tersebut, polis menemui ketiga-tiga mangsa dalam keadaan berlumuran darah di tiga lokasi berbeza.
Selain itu katanya, polis akan menyiasat kes tersebut daripada pelbagai aspek termasuk dendam mahupun rompakan kerana hasil siasatan awal mendapati tiada kesan pergelutan di rumah mangsa.
"Rumah yang diduduki lapan beranak itu didapati tiada kesan pecah rumah, samun mahupun pergelutan, polis kini sedang giat mengesan senjata yang digunakan serta motif kejadian," katanya.
katanya, kes tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan sesiapa yang mempunyai maklumat boleh menghubungi ASP Han Yan ditalian 03-8772 422 bagi membantu siasatan.
Dalam pada itu, seorang jiran yang hanya mahu dikenali sebagai Mas Ayu, 27 berkata, pada pukul 11 pagi dia ada terdengar bunyi bising daripada rumah mangsa.
"Selepas terdengar bunyi bising saya ada meninjau keadaan di rumah mangsa, namun tiada apa-apa kejadian yang mencurigakan berlaku.
"Sekitar rumah mangsa pada ketika itu juga tiada sebarang kenderaan yang mencurigakan dan saya fikir ia mungkin pergaduhan biasa yang tidak serius," katanya.
Katanya, sepanjang mengenali keluarga mangsa tiada sebarang masalah yang timbul, malah tiada pergaduhan besar melibatkan mereka. - UTUSAN ONLINE

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2013 03:57 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2013 10:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah Lot Banglo, <b>Jenjarom</b>, Kuala Langat

Posted: 16 Feb 2013 07:52 AM PST

Tanah Lot Banglo untuk dijual di Taman Putra Hill Jenjarom, daerah Kuala Langat.

Dapatkan tanah lot banglo dengan harga yang sangat murah dengan harga serendah RM42,800 sahaja.

Luas tanah: 40′x75′ =3000sqft

* 5 minit ke SKVE
* 20 minit ke Shah Alam
* 20 minit ke Klang
* 20 Minit ke Putrajaya
* 20 minit ke KLIA
* Berdekatan sekolah dan masjid.

Pakej ekslusif
-Infra jalan bertar
-Sistem saliran dan perparitan disediakan
-Menyediakan perkhidmatan tambak tanah dan membina rumah
-Lampu jalan disediakan
-Pihak syarikat sedia membeli semula tanah lot selepas 3 tahun.
-Pinjaman diuruskan pihak syarikat

8 pembeli terawal akan terima FREE GIFT.

Hubungi Syamsul 012-2249895


View Larger Map

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2013 03:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aricom inspirations: Renovasi & Dekorasi Rumah Teres <b>di Jenjarom</b> <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 07:54 AM PST

Tempoh hari ARICOM menerima panggilan dari seorang pelanggan yang baru sahaja membeli sebuah kediaman jenis teres setingkat di daerah Jenjarom, Selangor. Dari bual bicara, pemilikmahukan kediaman barunya ini memilik sebuat set kabinet dapur yang elegan dan sempurna. Begitu juga beliau mengidamkan sebuah almari pakaian sediabina untuk bilik utama.


Zal tiba di rumah pelanggan di daerah Jenjarom, Selangor.

Setelah memahami apakah kemahuannya, ARICOM memberi cadangan dan pandangan setelah mengambil kesemua ukuran di bahagian-bahagian tertentu. Oleh kerana kediaman ini mempunyai ruang-ruang yang cukup terhad jadi ARICOM menggunakan setiap inci yang ada untuk dimanfaatkan.

Setelah meneliti keseluruhan ruang rumah dan memahami apa yang dimahukan pemilik, akhirnya ARICOM memberikan satu cetusan idea penuh inspirasi. Meski pun punya ruang yang terhad, ARICOM tampil membawakan struktur dapur yang cukup moden dan ringkas buat keselesaan memasak. Walaupun kabinet dapur ini tidak besar namun susunan rapi dan reka bentuknya cukup menarik, tampil beraura dan berkonsepkan moden. ARICOM memberi 2 cadangan tona warna untuk pilihan tuan rumah, samada alunan hitam zaitun ataupun pilihan rona coklat tanah. Jadi ianya terserah kepada pemilik untuk memilih.

Ruang dapur asal dan ruang dapaur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Hitam Zaitun.

Ruang dapur asal dan ruang dapur selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) beronakan Coklat Tanah.

Bagi ruang bilik tidur pula, ARICOM menampilkan satu sentuhan almari pakaian sediabina yang serba ringkas tetapi anggun. Dengan 3 pintu tolak berkonsepkan almari Jepun, dua daripadanya berterapkan cermin bias agar dapat meluaskan lagi ruang bilik yang terhad ini. Dengan ruang-ruang penyimpanan yang selesa, segala pakaian dan fabrik dapat disimpan dan disusun rapi.

Ruang asal bilik tidur utama dan selepas mendapat sentuhan Zal (dalam rekaan 3D) almari pakaian sediabina berkonsepkan 'Modern Jappan'.

Nah... kini tuan rumah amat berpuas hati dengan cetusan idea dan proposal kami. Bagi keluarga ini mereka tidak sabar melihat hasilnya dan memulakan kehidupan indah di kediaman baru ini.Segala proses renovasi dan dekorasi ini bakal bermula pertengahan April 2011 ini!

Adakah anda juga punya impian yang sama, mahu memiliki ruang-ruang indah di dalam kediaman anda, inilah masanya, berbicaralah bersama ARICOM dan dapatkan sentuhan inspirasinya....Setiap dari anda berhak memilik kediaman impian!

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2013 03:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di puchong - Google Blog Search


JOM BUKA PUASA <b>DI</b> TESCO BUKIT <b>PUCHONG</b> & BURGER KING

Posted: 30 Jul 2013 10:05 PM PDT

Salam uollss...wahh minggu nie rajin upkan entry...sebabnya
hari nie dah last day kejer...esok nak balik kg dah...
biar balik awal2 untuk mengelakkan jammed kann...
so korg sumer yg mana plan nak balik jauh2 tu...
berhati2 di jalan raya ok...sediakan bekalan
almaklum ler bulan2 puasa nie...
kalau dah balik lewat2...dengan jammed sumer..
sila bawa bertenang..jgn gopoh2...igt yg tersayang...
Jomm ler kali nie nak ajak uolls buka puasa dekat Burger King ngan Tesco jerk..
yer ler kann..asyik layan Bazar Ramadhan jerk..
tekak nak jugak layan makanan lain...
Syokk pulak layan Burger King skrg nie...
Azue memang peminat Burger King sejak zaman Whopper lagi...
memang sedap & fresh arr burger dier...
Uolls tahu x..burger king nie ader keluarkan ayam goreng jugak...
tapi ayam dier memang sedap giler lahh...
ader 2 pilihan jugak...spicy n original...
Azue suker yg original..sebab ayam dier x  pedas..& xder minyak
dan xder lada hitam...besor plak tuu...
Sgt menyelerakan wokehhh...


Kitorg makan2 kat Tesco Bukit Puchong nie..
best...ayam dia memang besor2...pastu pulak
cantik...kawasan luas...yg penting x ramai org kann...

Yg maknyer carik ayam goreng & burger.. yg anak2nya nak mkn 
spagetti pulak...so kitorg bungkus ler burger King td..mkn dekat




Spagetti dier RM8.90 memang sedap...kuah dier banjir...ada ayam...banyak pulak tu...
budak2 nie suker lah..raser dier x masam..

Yang nie Nasi Ayam Black pepper...harga biasa RM6.90 sempena promosi
bulan Ramadhan nie...harganya RM6.00 sepinggan yer

Yang nie Buttermilk Chicken..kalau budak2 sukerlahh raser dier manis2 gituu kann



Yang nie pulak Nasi Ayam Sos Thai pedas2 sket ler rasanya

Nasi Ayam Lemon pun ader..
Haa di sebabkan Tesco nie baru bukak..so memang x ramai org sgt..
tapi biler time buka puasa tu penuh jugak lah meja...surau pun mmg di sediakan
tandas pun bersih...selesa lah jugak buka puasa kat sini...
Wokehh itu sajerlah yerrr...menu2 buka puasa kat luar nie...
Sebenarnya kan..seronok buka puasa kat rumah lagi kann...
lagi ramai lagi meriah...
So mungkin entry nie last kot sampai raya nanti...kalau rajin2..
boleh jerk up satu - dua entry...
apa pun Azue ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri
buat semua...yerkk...Mohon Maaf jika ada Terkasar Bahasa..
ataupun kata2 Azue...mengguris hati...
Daaa sumer....mmmuuuahhh222

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di ulu kelang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 03:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Fire Damages Orphanage In <b>Hulu Kelang</b> - Malaysian Digest

Posted: 28 Jun 2013 07:09 PM PDT

  
Saturday, 29 June 2013 10:09

HULU KELANG: Part of an orphanage in Hulu Kelang, Selangor, was destroyed by fire last night.

A spokesperson from the Selangor Fire and Rescue Department said they received a report on the incident at 9.57pm, several minutes after the fire broke out.

No injuries or fatalities were reported in the fire which was believed to have started on the top floor of the three-storey building, he said.

The cause of the fire and total losses incurred are still being investigated, he added.

The number of orphans residing in the building is yet to be ascertained at press time.

Two fire engines from the Ampang Jaya and Pandan Indah stations were deployed to the scene.

- Bernama

Meraikan Majlis Pembukaan Rangkaian Butik Bak Tailor, Ukay <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 03:56 AM PDT

Hulu Kelang, 18 Mei 2013 – Saari telah diundang ke Majlis Pembukaan rangkaian terbaru Butik Bak Tailor yang beralamat di Ukay Boulevard, Jalan Ulu Kelang.

Saari di bawa meninjau hasil jahitan keluaran Bak

Saari di bawa meninjau melihat hasil jahitan keluaran Bak

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapa  lain turut dijual

Pelbagai barangan seperti songkok, kain pelikat, samping, butang baju melayu dan beberapa kelengkapan lain turut dijual

Jamuan ringan turut disediakan kepada pelanggan yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian kedai mereka

Jamuan ringan turut disediakan kepada tetamu yang hadir pada majlis pembukaan rangkaian butik mereka

Meninjau Tapak Tanah Yang Dipohon Puan Bachan Kaur | Pusat <b>...</b>

Posted: 06 Aug 2013 09:15 PM PDT

BachanKaur01

Puan Bachan menunjukkan lokasi tapak yang dipohon kepada Saari. Beliau telah menjaga kebersihan tapak ini sejak mulai mendiami rumahnya

Hulu Kelang, 7 Ogos 2013 – Saari telah meninjau tapak tanah tidak bertuan yang dipohon oleh Puan Bachan Kaur di Taman Hulu Kelang(dulu dikenali Ulu Klang Garden), dekat Zooview hari ini. Puan Bachan telah menetap di di taman ini sejak tahun 70-an dan berhasrat untuk memohon tanah yang terbiar di penghujung jalan rumahnya kepada Pejabat Tanah Gombak. Tinjauan ini merupakan langkah biasa yang dilakukan Saari untuk memahami keadaan di tapak sebelum menimbangkan sebarang sokongan.

BachanKaur02

Puan Bachan menunjukkan pelan pembangunan Taman Hulu Kelang yang berada di dalam simpanan beliau

kegagalan cerun - kajian kes di bukit antarabangsa, <b>hulu kelang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 03:28 AM PDT


Merupakan fenomena yang kerap belaku di Malaysia adalah dikeranakan iklim Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun. Hujan yang tinggi melebihi 3000 mm setahun meningkatkan kadar hakisan dan luluhawa yang boleh mempercepatkan pergerakan jisim terutama nya di kawasan cerun bukit curam.
 Bukit Antarabangsa, Hulu Klang, Selangor merupakan kawasan yang bertopografi berbukit bukau, dengan ketinggian di antara 133 hingga 203 meter di atas paras laut. Mempunyai longitud antara 101°46‟ T hingga 101°47‟ T dan latitud antara 03°10.8‟ U hingga 03°11.3‟ U ( Peta 1). Dicirikan oleh iklim yang panas dan lembab sepanjang tahun dan mempunyai jumlah hujan tahunan sebanyak 3000 sehingga 3500 mm. Kegagalan cerun atau tepatnya tanah runtuh merupakan satu kejadian geologi yang melibatkan sebahagian besar pergerakan tanah, jatuhan batuan atau cantuman dari keduanya. Kebanyakkan runtuhan tanah bermula di lereng-lereng cerun dan seringkali dicetus oleh air larian permukaan . Runtuhan tanah berlaku mungkin secara berperingkat dan mungkin berlaku dengan pantas tanpa disedari sewaktu hujan lebat serta bergerak bersamanya bahan bumi yang menggelongsor mengikut tarikan graviti . 
Air yang mengalir di permukaan akan sentiasa menyebabkan hakisan. Kadar hakisan semakin tinggi sekiranya tanah di sesuatu kawasan itu terletak di tempat yang tinggi dan curam seperti di lereng-lereng bukit. Pengaliran air yang teramat deras akan menghakis bunga tanah atau lapisan atas. Berkaitan dengan proses hakisan, runtuhan tanah juga akan berlaku di cerun bukit, terutamanya berlaku semasa hujan lebat. Proses kegagalan cerun  menjadi satu masalah di kawasan di berbukit-bukau seperti Cameron Highlands, Fraser Hill, Genting Highlands di Pahang dan beberapa kawasan tanah tinggi di Malaysia. 
Kebiasaannya kegagalan cerun atau tanah runtuh akan meragut nyawa manusia serta memusnahkan harta benda. Contohnya, beberapa kejadian tanah runtuh besar yang telah berlaku seperti di Highland Tower dan Taman Hillview  di Hulu Kelang (Selangor), Gua Tempurung (Perak), Paya Terobong (Pulau Pinang), persimpangan lebuhraya NKVE, Bukit Lanjan serta beberapa kegagalan cerun bersaiz kecil dan sederhana. Fenomena ini seringkali dikaitkan  dengan musim tengkujuh, di mana sejumlah curahan hujan yang tinggi bertindak sebagai pencetus kepada kegagalan cerun. Keadaan iklim tropika yang panas dan lembab ini juga turut menyebabkan proses luluhawa secara relatifnya adalah lebih tinggi berbanding kawasan beriklim lain . 
Namun begitu, faktor-faktor lain seperti keadaan geologi, geomorfologi & struktur geologi akan berperanan dalam mempengaruhi corak pelemahan batuan. Kawasan kajian yang terletak di Bukit Antarabangsa merupakan kawasan perumahan di lereng bukit di Ulu Klang, Selangor, Malaysia. Bukit Antarabangsa, Ampang adalah sebuah kawasan penempatan awam yang berprofil  pertengahan ke tinggi. Namun begitu, penempatan yang dimajukan sebagai perumahan ini mempunyai keadaan muka bumi yang bercerun dan sama sekali tidak selamat dan tidak stabil untuk diduduki. Kebanyakan projek  pembangunan di sekitar kawasan Bukit Antarabangsa terletak di kawasan cerun bukit. Peristiwa tanah runtuh yang berlaku pada 6 Disember 2008 di Bukit Antarabangsa telah meranapkan 20 buah rumah dan mengorbankan sekurangnya lima orang penduduk dan lebih daripada 2,000 orang pula terpaksa dipindahkan ke tempat yang selamat
Kekuatan cerun yang tidak mampu mengawal dan menyokong kekuatan tapak bagi perumahan tersebut akibat hujan yang berterusan, telah menyebabkan kawasan menjadi tidak stabil dan aliran air berlebihan ini telah menyusup ke bawah permukaan dan menjadikan bahan bumi di bawah permukaan semakin  lemah. Ditambah pula, dengan keadaan cerun yang tidak stabil menyebabkan sejumlah bahan bumi bersama beberapa rumah penduduk yang terlibat runtuh di sepanjang cerun dan dilonggokkan ke beberapa ratus meter dari  tempatnya yang asal. Menurut laporan, 13 Ogos 2008, menunjukkan bahawa kebanyakkan cerun di kawasan  Bukit Antarabangsa berada pada kelas III, iaitu cerun yang berisiko tinggi kerana mempunyai kecerunan 26° - 35°.  

12 di klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di klang - Google Blog Search


Bekalan Air <b>Di</b> Lembah <b>Klang</b> Dijangka Pulih Berperingkat

Posted: 31 Aug 2013 03:20 AM PDT

air_syabas

BESTARI JAYA: Empat Loji Rawatan Air (LRA) yang ditutup semalam kerana pencemaran diesel di Sungai Selangor, mula beroperasi tengah malam tadi namun bekalan air ke kawasan terjejas dijangka pulih secara berperingkat di antara tiga hingga lima hari mulai Ahad.

Timbalan Menteri Tenaga, Tenaga Hijau dan Air Datuk Seri Mahdzir Khalid hari ini berkata dalam tempoh tiga hari itu, bekalan air di 80 peratus kawasan terjejas terutamanya kawasan rendah dijangka kembali pulih seperti biasa.

Kerja mengepam air mentah dari Sungai Selangor bermula pada 12.30 tengah malam tadi di LRA Rantau Panjang seterusnya LRA Sungai Selangor Fasa 3 (SSP3) pada 12.40 pagi, LRA Sungai Selangor Fasa 1 (SSP1) pada 5 pagi dan LRA Sungai Selangor Fasa 2 (SSP2) pada 5.30 pagi, katanya kepada pemberita semasa meninjau muka sauk LRA Sungai Selangor Fasa 2 di sini.

Jumlah keseluruhan akaun pengguna air yang terjejas berikutan penutupan empat LRA itu ialah 899,931 terdiri daripada 183,340 akaun di Gombak, 66,893 di Kuala Lumpur, 347,925 di Klang, 4,993 di Kuala Langat, 35,620 di Kuala Selangor, 248,120 di Petaling dan 13,040 di Hulu Selangor.

Beliau berkata walaupun empat LRA iaitu Rantau Panjang dan SSP2 yang dikendalikan Puncak Niaga (Malaysia) Sdn Bhd dan SSP1 dan SSP3 yang dikendalikan Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (SPLASH) tidak beroperasi hampir 17 jam sejak 8 pagi semalam, pemulihan bekalan air akan mengambil masa yang lebih lama.

"Ini adalah kerana rizab bekalan air terawat di Lembah Klang kini berada pada paras yang rendah iaitu satu peratus," kata Mahdzir.

Berikutan itu, katanya pembinaan LRA Langat 2 yang membawa masuk air mentah dari Pahang amat diperlukan bagi memastikan bekalan air stabil untuk para pengguna di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor.

Menurutnya kira-kira 60 peratus daripada bekalan air di Lembah Klang bergantung kepada sumber air mentah dari Sungai Selangor yang diproses oleh empat LRA itu.

Puncak Niaga dan SPLASH mengesan tumpahan diesel yang mengalir ke Sungai Selangor yang menempatkan muka sauk untuk SSP1, SSP2 dan SSP3 serta Rantau Panjang dan mengambil keputusan menutup operasi kesemua LRA bagi meminimumkan kawasan pencemaran.

Ekoran itu, Unit Perancang Ekonomi Negeri, Lembaga Urus Air Selangor (LUAS), Jabatan Alam Sekitar (JAS) dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara dan operator LRA mengenal pasti punca tumpahan minyak dari sebuah depot lori sampah di Jalan Batu Arang-Sungai Bakau semalam.



12 di kapar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kapar - Google Blog Search


Mayat wanita kepala berlubang ditemui <b>di Kapar</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2013 06:04 AM PDT

- Wednesday: 2013-09-04 21:04:55'.

jenayah5

KLANG – Mayat seorang wanita dengan kesan lubang di atas kepalanya ditemui di sebalik timbunan daun serta atap asbestos di tempat pembuangan sampah di Batu 10 (Kilometer 16), Kapar hari ini.

Mayat yang belum dikenal pasti identitinya itu ditemui oleh orang awam yang melalui kawasan itu kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd. Shukur Sulong berkata, mangsa berusia lingkungan 20-an dan memakai baju tidur itu ditemui dalam keadaan terlentang.

"Polis percaya mangsa mungkin rakyat asing kerana tiada kesan suntikan BCG pada bahu kirinya. Bagaimanapun siasatan masih dilakukan untuk mengetahui identitinya," katanya ketika ditemui hari ini.

Mohd. Shukur berkata, siasatan pihaknya juga percaya mangsa mati antara tiga hingga empat hari lalu berdasarkan keadaan fizikal dan bau mayat.

Tambah beliau, mayat wanita itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk bedah siasat.

Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran, katanya.

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Aug 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mencari"KATI"jumpa <b>di Beranang</b>.. - koleksi pak mat tahir barangan <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 05:35 PM PDT

Alat timbangan dacing ini menggunakan sistem imperial untuk sukatan berat dalam Tahil dan Kati...
                                                    1 kg .. .. .. = 1.653466 kati
                                                       1 g .. .. .. = 0.0264554 tahil
SURAT PEKELILING PERBENDAHARAAN BIL. 13 TAHUN 1977

Penukaran ke Sistem Metrik Bagi Perolehan Semua Barang-Barang

1. Pendahuluan Akta Timbang dan Sukat, 1972 telah pun diwartakan didalam Warta Kerajaan
pada 30hb. Mac, 1972 dan 10 tahun telah diperuntukan untuk menukarkan kesistem metrik.
Ketua Setiausaha Negara di dalam Surat Pekeliling bertarikh 5hb. Januari, 1973 telah
mengarahkan supaya semua Kementerian, Jabatan Persekutuan dan Jabatan Kerajaan Negeri
menggunakan yunit-yunit sistem metrik didalam perkara-perkara timbangan, sukatan dan ukuran.
Sungguh pun sebilangan Kementerian dan Jabatan Kerajaan telah pun mengambil tindakan untuk
menukar kesistem metrik dengan penuhnya tetapi masih ada lagi beberapa Kementerian dan
Jabatan yang belum lagi mengambil apa-apa tindakan untuk menukar atau menggunakan
yunit-yunit metrik didalam semua bidang kerja mereka. Walau pun penukaran ini akan
dilaksanakan sepenuhnya menjelang tahun 1981, tetapi usaha-usaha penukaran kesistem ini
hendaklah dibuat pada masa sekarang supaya ini dapat dilaksanakan dengan licinnya.

Dacing setelah di baik pulih....
Cantik bagaikan baru..........

Pok Pek Pok Pek.. Kite: Makan2 <b>di</b> Rumah Parent In Law <b>Beranang</b>

Posted: 09 Jun 2013 11:00 PM PDT

ahad minggu lepas..
kite balik rumah PIL kat beranang..
balik sana sbb ada makan2..
hubby buat makan2..
saja jer..
kebetulan lak..
abg long hubby dtg dari t'ganu balik..
balik dgn menantu pertama..
hari tu masa kenduri kawen anak dia..
kiteorg semua x dpt nak pergi sana..
sbb kenduri dorg buat masa hari kerja..
kan ker cuti t'ganu lain sikit dari sini..
jumaat dorg cuti kite kerja..
kite ahad cuti.. dorg kerja.. yg tgh duduk tu la MIL kite..
kecik jer org nyer..
yg tgh pegang nak ceduk air tu..
kak ipar hubby kite..
yg baru dtg dari t'ganu..
kalau dah namanya org kampung..
kalau time makan..
reramai cam ni..
mmg eloklah duk kat lantai..
lg afdal.. muat sikit..
dari makan atas meja..

yg kawen awal bulan hari tu..
yg pakai cekak putih tu..
yg tu anak buah abg paling tua sekali..
rasa nya beza umur dgn abg..
x sampai pun 15thn..
hubby dia yg sblh kak ipar hubby kite tu..
yg tembam2 sikit tu..
ahhahaha..
suke2 jer panggil dia tembam kan..
ok lah dari pak mertua kite bg gelaran..
the buntal man.. kih3..
gelak jer sume..
masa dorg makan tu..
dah siap masak ayam gulai letak pucuk ubi..
yg ni ayam kite bawak..
ayam gulai gak.. tp letak kentang..
uii.. kalau masak pakai kayu api..
nak2 lak PIL n geng masak..
mau nyer x sedap..
sehingga menjilat jari la jawabnyer..
oh! petua kalau masak ayam gulai ni..
rupanya lg sedap kalau guna..
ayam pencen,,
kalau guna ayam kampung atau bandar..
x best..
manis ayam tu x der..
tu sbb nyer kalau masak lauk ni jer..
kite sker..
haha..
kite saje nak interprem dia..
asyik makanan jer kan..
sesekali masuk sekali gbmr laki lak..
alah.. mmg x hensem pun..
mak kite ckp abg rentung
xpelah rentung pun rentunglah..
tp dia penyayang..
itu penting..
pembersih.. pewangi..
sedap dicium dan dipeluk.. kah3
alah gmbr x bepe nak clear..
biasalahkan.. dah nak makan..
baru nak ambil..
tu pun ambil cpt2 sblm biras lain ceduk..
yg ni ayam masak gulai letak pucuk ubi..
tentu la sedap kan..
masak cara orang minang..
mana x sedapnyer..
kita makan kat dlm rumah..
lps batch pertama makan..
tuk hubby,abg ipar hubby ngan bapak mertua lak..
kite sediakan kar luar rumah..
sbb dorg yg tggu lauk batch kedua masak..
dorg makan blkg rumah bawah pokok..
sambil makan sambil menghirup udara segar..
angin pun bertiup sedap..
nyaman jer rasa..
masa ni kite dah siap makan..
hubby?
huih.. makan tiga pinggan dia kata..
mana tak nyer kan..
kite dah sarapan..
dia dari pagi x makan apa..
tu yg tghari balun smpi tiga pinggan..
masa ni lauk yg kedua dah nak masak..
masak yg kedua ni tuk sape2 nak bwk balik..
biasalah..
dah benda sedap..
kalau x bawak balik mmg  x sah..
kite bungkus dua plastik..
satu tuk makan malam...
satu nyer tuk sahur lak..
nyum3.. berbaloi3 balik..
betul uols.. kalau masak pakai kayu api..
mmg lain rasanya dgn masak pakai dapur gas..
yg seksi tu bapak mertua ku..
yg blkg tulak mak mertua..
yg tgh mencedok x renti2 makan tu..
hubby kite @ abg rentung bak kata mak kite..
hubby selalu kata..
mentang2 lah anak dia ni putih melepak..
dia kata nyer menantu dia ni rentung..
hahhahaha..
mak ayg gurau2 jer yang oiii..
rentung2 pun..
i lap u..

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved