ads

Isnin, 31 Mac 2014

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Gadai nyawa <b>di jeram</b> bahaya - The Borneo Post Online

Posted: 24 Mar 2014 04:19 PM PDT

by Watt Zacchaeus. Posted on March 25, 2014, Tuesday

BAHAYA: Beberapa penduduk menolak perahu mereka semasa melalui Wong Memaloh di Sungai Ngemah, Kanowit.

Laluan utama penduduk Sg Ngemah terjejas teruk akibat kemarau sejak dua bulan lepas

KANOWIT: Laluan utama penduduk Sungai Ngemah di sini yang tinggal di Nanga Jagau, Lubok Tanjong, Nanga Lakah dan Rantau Lugai terjejas teruk akibat musim kemarau yang berpanjangan sejak dua bulan lepas.

Berikutan itu, lebih 2,000 penduduk di kawasan tersebut tiada alternatif lain selain menggunakan pengangkutan sungai dengan perahu panjang melalui Sungai Ngemah untuk urusan harian mereka tanpa mengira musim sejak dahulu lagi.

Antara kesukaran yang dihadapi oleh penduduk pada waktu ini (musim kemarau) ialah keadaan sungai yang cetek, pokok tumbang melintang sungai dan keadaan jeram-jeram yang cetek dan amat bahaya sekali gus amat sukar dilalui.

Seorang juragan perahu panjang dari Rantau Lugai yang hanya ingin dikenali sebagai Nyangguh, 48, meluahkan rasa bimbangnya sekiranya berlaku kecemasan di rumah panjang tersebut yang akan mengambil masa lebih 10 jam untuk turun ke pekan Kanowit menaiki perahu panjang.

"Selain menarik perahu di setiap kawasan yang cetek sepanjang laluan, kami terpaksa menarik bot melalui beberapa jeram yang amat sukar dilalui dan amat bahaya kepada keselamatan kami," kata Nyangguh mengadu kepada Utusan Borneo baru-baru ini.

Antara jeram yang dilalui di sepanjang Sungai Ngemah ialah Wong Entekai, Wong Memaloh (terletak berhampiran Nanga Jagau), Wong Silau, Wong Tarik Ili, Wong Aris, Wong Tibang, Wong Empeliau dan banyak lagi.

Kesemua jeram ini amat sukar dilalui dan sangat bahaya kepada keselamatan pengguna Sungai Ngemah, tegasnya.

Apabila ditanya tentang masalah itu, seorang penduduk di sana yang hanya ingin dikenali sebagai Nyala, 75, menyatakan bahawa mereka biasa menghadapi masalah berkenaan sama ada pada musim kemarau yang berpanjangan mahupun banjir besar.

"Kami tidak mampu berbuat apa-apa dan hanya mampu mendoakan diri kami selamat setiap kali kami menaiki bot sepanjang perjalanan melalui jeram-jeram yang amat berbahaya kepada kami," katanya.

Menyentuh tentang pembangunan di kawasan itu, seorang penduduk iaitu Anchar Bantin, 56, menyatakan bahawa mereka tinggal jauh daripada arus pembangunan.

"Kami tercicir dari segi kemudahan jalan raya, bekalan elektrik, bekalan air terawat dan pembangunan infrastruktur yang lain sejak dahulu lagi.

"Kami mahu jalan raya, kami mahu wakil rakyat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah kami.

"Kami juga mahu Ketua Menteri dan Perdana Menteri meninjau kawasan kami di Sungai Ngemah agar taraf kehidupan kami berubah daripada asalnya," kata seorang penduduk dari Nanga Lakah yang tidak mahu mendedahkan identitinya.

Perancangan membina Jalan Nanga Ngungun ke Nanga Jagau sepanjang lebih kurang 17 kilometer telah diumumkan oleh Perdana Menteri pada lawatan beliau ke Nanga Tada pada 2010 yang melibatkan peruntukan sebanyak RM8 juta.

Namun, sehingga kini isu tersebut tiada dibangkitkan lagi dan penduduk Ngemah amat mengharapkan agar kerajaan mempercepatkan pembina Jalan Nanga Ngungun/Nanga Jagau hingga ke Rantau Lugai.

12 di bukit lanjan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit lanjan - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit lanjan</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2014 07:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BNBBC :: Portal Majlis Ahli Parlimen BN - Apa fokus Wan Azizah jika <b>...</b>

Posted: 22 Mar 2014 02:33 AM PDT

Kategori Berita Utama

Apa fokus Wan Azizah jika menang, penduduk Kajang atau Anwar?

Oleh QURNISHA HAMKA

22 MAC: Semua orang tahu Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail bukan sehari dua dalam politik.

Amat mustahil apabila dipilih bertanding di DUN Kajang, bekas ahli Parlimen Permatang Pauh itu tidak tahu apa perancangannya selepas 23 Mac jika menang PRK tersebut.

Memang sejak berkempen, Wan Azizah cakap macam-macam soal pembangunan dan janji-janjinya untuk memenangi hati pengundi-pengundi Kajang.

Malang, menjelang hari mengundi, Ahad, Presiden PKR itu gagal menjawab secara jujur apakah keutamannya jika dipilih menggantikan bekas wakil rakyat lalu, Lee Chin Cheh.

posterkakwanSoalan cepumas, mudah sahaja.

Apakah fokus  Wan Azizah atau dipanggil Kak Wan selepas PRK Kajang sekiranya beliau menang?

Maklumlah. tentu ramai tahu reformasi untuk membela suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menunggu rayuan selepas disabitkan kesalahan meliwat oleh mahkamah, baru-baru ini sudah bermula malam tadi.

Persoalannya, apakah yang akan jadi tumpuan beliau.

"Menang dahululah di Kajang..lepas itu baru kita cakap.," katanya menjawab soalan bnbbc.my pada sidang media di bilik gerakan PKR di Kajang, Sabtu.

Sepatutnya, soalan semudah itu amat mudah dijawab Wan Azizah.

Sudah tentu ramai pengundi-pengundi mahu jaminan jika memilihnya sama ada beliau akan fokus kepada masalah kakwanmeifunpenduduk di Kajang seperti disebut dalam kempen atau fokus kepada penyelesaian masalah peribadi Anwar.

Tambahan pula. banyak poster dan sepanduk kempen Wan Azizah memaparkan 'keadilan; untuk Anwar.

Justeru itu, tentu ada penduduk Kajang mahu tahu kerana semasa jadi wakil rakyat di Permatang, Wan Azizah banyak tertumpu kepada isu suaminya.

Harap Wan Azizah masih ada ruang untuk menjawab soalan ini.

Dalam sidang media sama, beliau juga menyatakan bahawa tidak maklum mengenai pertukaran jawatan Menteri Besar Selangor seperti yang hangat diperkatakan melalui Kajang Move. 

Tegasnya, Tan Sri Khalid Ibrahim akan kekal selaku MB Selangor. 

"Khalid masih lagi menteri besar … tak, saya tidak tahu (akan berlaku pertukaran menteri besar," katanya menunjukkan sikap dolak dalik kepimpinan PKR dan percanggahan yang wujud di dalam parti itu sendiri. 

Padahal Kajang Move tidak pernah lekang daripada mulut Anwar dan pemimpin KHR lain termasuk timbalan presiden Azmin Ali serta Pengarah Strategi Rafizi Ramli.

Lebih menghairankan, kenyataan Wan Azizah itu turut disokong oleh Exco Kerajaan Negeri,  Elizabeth Wong yang menafikan adanya perbincangan berhubung pertukaran jawatan nombor satu negeri itu. 

"Tidak ada perbincangan berkenaan perkara itu..fokus kita adalah untuk menang dengan majoriti besar di Kajang," kata ADUN Bukit Lanjan itu. 

Wajar sangatlah pengundi-pengundi Kajang menilai kenyataan  Wan Azizah ini sebelum memangkah di kertas undi esok.

Presiden PKR itu menggantikan  Anwar yang hilang kelayakan sebagai calon selepas dijatuhkan hukuman lima tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan atas kesalahan meliwat bekas pembantunya pada 2008. 

Wan Azizah akan menentang calon Barisan Nasional Datin Paduka Chiew Mei Fun pada pengundi esok. -bnbbc.my

Berita Bertarikh Pada 5:33 PM

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


<b>Padang Jawa</b> - Masih Ku Ingat, Dulu Lain Sekarang Lain: Lagi <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2014 01:07 AM PDT

Terdapat satu lorong yang ada nama "Padang Jawa" semasa saya melayari internet. Nama lorong tersebut adalah Lorong Padang Jawa, Taman Seputeh, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur.

Tok tok Ketua serta Panglimanya di kedua daerah Kampung Padang Jawa akan pening kepala kerana nak tafsir ke bahasa jawa apa makna, lorong + Padang + Jawa = ?. Macam mana nak kaitkan orang jawa daripada mana pula yang memberi nama dan teroka tempat tersebut.  

Selangor memang ramai Jawa! Orang Jawa dikampungku lupa nak bongkar sejarah bila penghijrahan dan penempatan Jawa ke Selangor ini berlaku ?. Orang Jawa kampungku lupa tanah di Selangor bukan nya kosong tiada manusia tetapi dihuni oleh orang Melayu tempatan. Orang Jawa dikampung lupa setelah berlakunya asimilasi (perkahwinan campuran ) maka mulalah kedengaran slogan slogan walaupun tidak bertulis 'Jawa was here' atau 'forever Javanese' dan Jawa….Dulu, Kini dan Selamanya .
Konon digembar gemburkan Kampung Padang Jawa diterokai oleh orang orang Jawa oleh Tok Tok Ketua dikedua dua daerah Kampung Padang Jawa. Apakah benar?. Keujudan nama Kampung Padang Jawa tiada kena mengena dengan orang Jawa. 
Nak tanya orang Jawa di Padang Jawa dua soalan ?
1. British datang dulu ke atau orang Jawa datang dulu diPadang Jawa?.
2. Tanah tanah yang diduduki oleh Orang Jawa di Padang Jawa, siapakah pemilik asal pada geran geran tanah tersebut? Jika boleh nyatakan tahun seperti yang tertera pada geran geran tanah tersebut.
Jawapan kepada kedua dua soalan ini akan merungkai sama ada "Jawa was here" di Kampung Padang Jawa.  

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


"Saya Sayang Anak Saya" - Bapa Kelar Mati Anak Bongsu <b>Di Bangi</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2014 02:38 PM PST

 "Saya sayang anak saya," kata seorang bapa yang menghadapi pertuduhan membunuh anaknya di rumah mereka di Bandar Baru Bangi, Selangor, akhir bulan lalu, ketika pertuduhan dibacakan kepadanya di Mahkamah Majistret di sini pada Selasa.

Norazman Mohammad, 44, yang menghadapi tiga pertuduhan, menuturkan ungkapan itu dalam nada tenang selepas pertuduhan dibacakan sambil mengangguk faham.

"Saya Sayang Anak Saya" - Bapa Kelar Mati Anak Bongsu Di Bangi Mengaku Tidak Bersalah

"Saya Sayang Anak Saya" – Bapa Kelar Mati Anak Bongsu Di Bangi Mengaku Tidak Bersalah

Bagi pertuduhan pertama, Norazman, yang tidak bekerja, didakwa membunuh Zulaikha, 7, dengan sebilah parang di dalam rumahnya di Seksyen 4, Bandar Baru Bangi, Kajang pada 4 petang, 30 Jan lalu mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati, jika sabit kesalahan.

Tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh kerana kes bunuh merupakan bidang kuasa Mahkamah Tinggi.

Bagi pertuduhan kedua dan ketiga, bapa kepada enam anak itu mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan cubaan membunuh dua lagi anak perempuannya, Maryam, 10, dan Liyana, 12, pada hari, masa dan lokasi sama.

Norazman didakwa mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun, jika sabit kesalahan.

"Saya sayang anak saya. Saya mengaku tidak bersalah," katanya yang berpakaian baju jersi berwarna hitam dalam nada perlahan selepas pertuduhan kedua dan ketiga itu dibacakan.

Terdahulu, peguam Norah Abu Bakar yang mewakili tertuduh berkata pihaknya memohon anak guamnya itu dihantar ke Hospital Bahagia Ulu Kinta, Perak, untuk mendapatkan penilaian psikiatri.

"Saya baru berjumpa dengan tertuduh dan saya beranggapan mental anak guam saya tidak stabil. Sekiranya tertuduh didapati tidak stabil, pertuduhan bunuh mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan terhadapnya harus dipinda," katanya.

Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya S. Abirami membantah permohonan itu atas alasan laporan forensik, kimia dan bedah siasat berhubung kes itu masih belum diterima.

Majistret Abdul Jalil Salam Muhamad menolak permohonan peguam bela itu dan menetapkan 26 Mac ini untuk sebutan semula kes sementara menunggu laporan forensik, bedah siasat dan kimia.

Pada 6 Feb lalu, Norazman didakwa di Wad 2 Lelaki, Hospital Kajang dengan dihadiri majistret, pihak pendakwaan, peguam serta anggota keluarganya. BERNAMA

Sumber : Mstar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2014 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tanah 4.1ekar <b>di Beranang</b>, Lenggeng N.Sembilan : Spesel.com

Posted: 05 Mar 2014 10:30 PM PST

Freehold Agricultural Land for sale for RM 90 000 at Lenggeng, Negeri Sembilan. Size: 4.1 Acres.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


[ Memalukan ] 5 Gambar Insiden Bom Asap <b>di</b> Stadium MP <b>Selayang</b>

Posted: 01 Mar 2014 06:35 AM PST

Malam ini berlangsung Perlawananan Persahabatan Antarabangsa di antara Harimau Malaya dan Filipina yang berlangsung di stadium Majlis Perbandaran Selayang, namun satu insiden Bom Asap yang di baling oleh penonton pada minit ke 36 di tepi padang memaksa pengadil memberhentikan perlawanan selamat 10 minit.


Insiden ini amat memalukan memandangkan perlawanan ini adalah perlawanan persahabatan antarabangsa Harimau Malaya dan Filipina, punca sebenar penonton melakukan balingan bom asap itu tidak dapat di pastikan mereka mungkin protes dengan apa yang berlaku yang mana gol jaringan pemain Malaysia malam ini di batalkan oleh pengadil.

Walauapa pun masalah yang ada insiden ini sesungguhnya memalukan Bolasepak Malaysia dengan apa yang di lakukan oleh penonton sendangkan pihak FAM sekarang dalam kempen membasmikan kekacauan dalam perlawanan bolasepak di negara ini.

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Pekerja Bangla maut dibelasah sekumpulan warga Nepal <b>di Ijok</b> <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2014 10:07 PM PST


Bestari Jaya: Seorang pekerja kilang warga Bangladesh berusia 30-an maut manakala tiga lagi cedera parah selepas dibelasah sekumpulan pekerja warga Nepal dalam pergaduhan di sebuah kilang di Ijok, malam tadi.

Dalam kejadian jam 8.15 malam itu, mangsa dikenali sebagai Amin Nur meninggal dunia di sebuah klinik kesihatan berhampiran tempat kejadian dipercayai akibat kecederaan parah selepas dibelasah dengan kayu. 

Menurut sumber, kejadian dipercayai berpunca daripada pertengkaran mulut antara mangsa dan juga pekerja Nepal di kilang sebelum merebak hingga mengakibatkan pergaduhan kumpulan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Selangor Superintendan Mohd Taib Ahmad ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, sembilan pekerja Nepal ditahan selepas polis menerima laporan kejadian.

"Polis akan menyiasat punca sebenar kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

"Tiga mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Sungai Buloh, manakala mayat mangsa dibawa ke Hospital Tanjung Karang untuk dibedah siasat," katanya. -Harian Metro

12 di sijangkang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sijangkang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sijangkang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2014 01:48 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sijangkang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2014 01:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sijangkang</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2014 01:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jalinan Kasih <b>di Sijangkang</b> | BAHTERA 11

Posted: 19 Aug 2013 09:42 AM PDT

Pertemuan demi pertemuan diatur. Kali ini aku  mengatur rancagan ingin bertemu dengan Fidah dan Salmah di rumah emak Fidah  di Batu 8 Sijangkang.  Salmah sudah lama tidak berjumpa dengan Fidah sejak pertemuan mereka di majlis perkahwinanku pada tahun 1989.
   Oleh kerana aku  dapat menjejaki rumah emak Fidah pada tahun 2008 dan pertemuan aku dengan Fidah di rumahnya di Pulau Indah maka senanglah aku menghubunginya.  Kawanku ini susah sikit nak menghubunginya.  Hubungan yang teputus dapat disambung melalui sepupunya.  Aku sebenarnya telah beberapa kali ke rumah emak Fidah semasa aku di tingkatan 6.  Hubungan aku dengan kedua-dua ibu bapanya dan adik beradiknya terutama yang perempuan agak rapat juga cuma aku tidak dapat membezakan mereka dan nama mereka.
    Kampung ini pun telah banyak berubah, maklumlah anak-anak muda telah membina rumah sendiri tanah pusaka ayah bonda mereka.  Kalau dahulu kebanyakannya rumah kayu atau rumah kampung, kini dah ada tersergam rumah mewah seperti    banglo , rumah dua tingkat dan rumah batu yang gah . Aku dah  beberapa kali sesat dalam kampung ini tetapi semua orang kenal akan bapanya.
  Pertemuan kami bertiga amat bermakna cuma agak terkilan tak dapat menghubungi rakan yang seorang ini iaitu Fauziah bt Abdul Samad , orang Perak, kalau tak silap duk Taiping.
  Syukurlah kami dapat juga bertemu walaupun aku datang dari jauh Sabak Bernam ke Sijangkang sejauh 161km pergi dan 161km balik.

 Semoga Allah mempertemukan kawan karib kami yang keempat....aamiin.

Penulis : bahtera11 ~ Sebuah blog yang menyediakan pelbagai maklumat

Artikel Jalinan Kasih di Sijangkang ini di tulis oleh bahtera11 pada hari Monday, August 19, 2013. Semoga artikel ini dapat memberi manfaat dan pengajaran dalam kehidupan kita.Terima kasih atas kunjungan anda.Sila tinggalkan komen.Minta maaf kalau ada silap dan salah.Yang baik ketentuan Allah,yang buruk datang daripada saya :). sudah ada 0 komen: di artikel Jalinan Kasih di Sijangkang

12 di pandamaran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di pandamaran - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di pandamaran</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2014 01:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di pandamaran</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2014 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di pandamaran</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 01:28 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di pandamaran</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Dec 2013 01:03 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di pandamaran</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Nov 2013 01:10 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Arada ImpressWorks: Pembinaan Gazebo <b>di Pandamaran</b>

Posted: 26 Oct 2013 12:00 AM PDT

Kerja membina Gazebo di Pandamaran. Tuan rumah hanya meminta kami membuat yang 'simple' tidak terlalu berukir.. Inilah hasilnya tetapi belum siap sepenuhnya..

Galeri gambar kerja kayu boleh lawati : Kerja Kayu atau Kemasan Kayu
 
 

Ahad, 30 Mac 2014

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


shopping <b>di</b> daiso dan mr.DIY @ AEON <b>Bukit Raja</b> - They are <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2014 12:35 AM PST

terkejut dgr berita kapal terbang MAS hilang hari ni. 
moga masih ada harapan utk mereka survive insyaallah...
khamis lepas, sempat juga kami singgah di AEON Bukit Raja
byk dah perubahan kat sini.
lot food court kat hujung tu tlh di ambil alih oleh DAISO, MR.DIY dan game centre (x ingat nama)
food court dah bertukar ke area cinema kat tgh2 tu.
tak lama pun kat sini...mana sy larat nak berdiri lama2 dah, mengah wei.
DAISO dia kecik jer..tp oklar byk jugak brg2 yg dijual.
 ini yg sy beli dr DAISO
 ini pula yg dibeli di MR.DIY.
termasuk habuan utk anak2 ni ha..lg murah dr tempat lain
so antara DAISO and MR.DIY, sy lg suka membeli kat DAISO kot hehehe...sebab murah. kat mr.diy blh tahan jugak mahal harga brg2nya. tp sbnrnya 2 kedai ni menjual brgn yg berbeza...
jom tgk apa projek weekend ni.
 pengurusan plastik yg sgt huru hara sebelum ni
sekarang dah jadi mcm ni..alhamdulillah, lapang sket mata memandang.
byk plastik yg sy dah buang terutama yg bersaiz kecil.
nak lipat satu-satu plastik ni semua? i is malas hahaha

 bekas mega block anak2 yg dah koyak ni perlu diganti baru
malangnya kat DAISO dah kehabisan storage/box bersaiz besar
kat MR.DIY ada jual storage, tapi mahal huhuhu
sudahnya sy guna jer kotak tricycle ni. masih elok, siap ada pemegang lg
tricycle amal ni pun dah lama kena curi huhu..

 saiz dia sdang elok nak menampung kesemua mega block anak2.
 kemas toys kat bilik anak2 dgn meletakkan toys dlm storage yg lbh teratur
 kalau rajin nnt blh label, kalau malas biar jer mcm ni hikhikhik
yg ni letaknya di atas almari pakaian anak2.
dan yang ni pula di bawah katil anak...
emm bilik kerja kami kat bilik nom.3 ni panas woooo
bilik kecik jer, kipas syiling pun kuat tp still berbahang
sudahnya sy selalu jer transfer laptop ni ke bilik anak2, tumpang meja depa sbb kat bilik depa ada econ hehehe
wahai en.suami..taknak ke install sebijik econ kat bilik kerja ni? dapat yg 1hos pun dah mencukupi sbb bilik ni kecik jer kan...plz..plz..plz...

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


JoranPancing: Jom buru RM11,111.11 <b>di</b> Tasik <b>Ampang</b> Hilir 30 Mac

Posted: 18 Mar 2014 12:59 AM PDT

Sila klik flyer diatas untuk melihat paparan info pertandingan berskala besar.

12 di jeram - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Harian Detik: Nasib Air Terjun <b>Jeram</b> Pasu (Pasir Puteh)

Posted: 22 Mar 2014 07:31 AM PDT

NASIB AIR TERJUN JERAM PASU
PASIR PUTEH, KELANTAN: MUNGKIN umum tidak mengetahui berita tentang Air Terjun Jeram Pasu yang terletak di Kampung Padang Pak Amat dekat sini dilarang daripada memasuki jeram terbabit akhir tahun lalu (2013) disebabkan jeram berkenaan diserang wabak "kencing tikus". Air Terjun Jeram Pasu yang sedikit masa dulu begitu terbiar dan tidak dikenali, namun selepas itu jeram berkenaan menerima pengunjung yang paling ramai berbanding lain-lain air terjun di negeri ini.
Akibat serangan kencing tikus di beberapa kawasan Air Terjun Jeram Pasu ini, menyebabkan beberapa buah restoran dan gerai makanan terpaksa menutup operasi perniagaan mereka kerana pengunjung "dilarang" memasuki kawasan tersebut.

Air Terjun Jeram Pasu menerima tamparan hebat bukan sahaja diserang wabak kencing tikus, namun beberapa masalah yang berlaku di jeram terbabit apabila airnya yang semakin cetek malah kini semakin ketiadaan air atau air semakin kering. Kelihatan beberapa bongkah batu yang dulunya dialiri air jeram sehingga ke bahagian bawah, kini air yang mengalir di kawasan tersebut semakin kering kontang.
 
Di samping itu, sesuatu yang agak tidak menarik lagi di kawasan Air Terjun Jeram Pasu apabila didapati daun-daun yang gugur di kawasan air yang cetek, daun-daun berkenaan kelihatannya seperti sampah. Ketika air jeram berkenaan masih mengalir laju pada dekad yang lalu, tidak timbul daun yang terperangkap di kawasan bongkah batu dan sebagainya. Malahan sesuatu yang perlu diberikan perhatian terdapat di beberapa kawasan di tingkat satu jeram ini didapati airnya yang bertakung di celah-celah batu, airnya kelihatan hitam dan kotor. Dibimbangi, air yang bertakung dan tidak mengalir ini akan menjadi penyebab nyamuk aedes membuat sarang dan membiak.
Dalam hubungan ini, Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seperti Majlis Daerah Pasir Puteh (MDPP) serta Jabatan Kesihatan Daerah Pasir Puteh diminta membuat pemantauan bukan sahaja membuat pemeriksaan di bahagian bawah jeram ini tetapi perlu juga melihatnya di kawasan atas Air Terjun Jeram Pasu secara lebih menyeluruh.
Suasana terkini Jeram Pasu: Daun yang gugur seperti terbiar dan tidak diberikan perhatian.
Papan tanda "Amaran Risiko Kesihatan".
Kemudahan restoran dan gerai makanan terpaksa ditutup akibat kencing tikus kerana ketiadaan pengunjung.
Air semakin berkurangan, kering dan cetek.
Sampah dari daun-daun gugur terperangkap di kawasan rendah akibat air yang bergerak perlahan.
Air bertakung, kelihatannya hitam dan kotor.
Foto ini dirakam di Air Terjun Jeram Pasu, Kampung Padang Pak Amat, Pasir Puteh, Kelantan pada 22.3.2014.

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2014 03:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 03:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2013 03:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> Tahun 50-an

Posted: 17 Dec 2013 07:55 AM PST

Assalamualaikum semua. Aku tengah bercuti ini. Tak macam korang, cuti aku macam orang belayar serata dunia. Berbulan-bulan. To be exact, sebulan 16 hari. Ya, betul lah tu...macam kelasi kapal. Tapi aku bukan kerja itu. Kepada yang dah lama mengenali aku, tentu tak payah nak berteka -teki lagi. Yang first time jenguk blog aku ni, mungkin tertanya-tanya..kerja apa sampai lama betul cutinya tu? Untuk tambahkan pening kepala korang, dalam setahun aku bekerja hanya 190 hari. Selebihnya (175 hari) aku goyang kaki. Itu tak termasuk lagi cuti am dan hujung minggu....Hahaha...macam bos, tapi aku kuli je. Nak bagi korang lagi sakit hati kat aku, aku kerja setengah hari tak sampai...Dari pukul 7.30 pagi sampai 1.00 tengah hari..itu sahaja. Dah pening dah? Tak tahu nak teka? Korang pikirlah sendiri. 
Jadi untuk mengisi dan membunuh masa (istilah Inggeris ,To kill time), aku pun belayarlah satu dunia tanpa beralih kerusi. Hmmm...itu pun tak faham...aku surf internet ler...Maka banyaklah yang aku terjumpa...kisah-kisah lama yang berlaku di sekitar Telok termasuk Jenjarom dan Sijangkang. Banyak jugalah berita yang aku dapat, Syiok juga baca surat khabar lama-lama ini. Tapi kebanyakannya dalam bahasa Inggeris. Sebab itu ler Dr. M susah payah suruh kita semua belajar cakap omputeh. ini ler salah satu sebabnya...hahaha...Aku akan translatekan (terjemahkan sedikit intipati berita itu tapi idak ler semua satu perkataan demi perkataan.. Mati ler teman, yeop...Sejak bila pulak orang Telok jadi orang Perak ni? Malaysia boleh..Malaysia Baguuuuz..hihihihi.
 Berita dekat bawah ini tentang Jenjarom tahun 50-an. Lepas itu baru tahun 60-an, 70-an dan 80-an kalau ada, ok? Hek Eleh...Mana berita tentang Telok? Sabor dulu, yeop.. Macam cerita hindustan juga, hero kalah dulu...nak bagi korang saspens dulu..Lepas Jenjarom, Baru ler Telok dan Sijangkang...Lagipun...ikut suka aku ler..hahahaha. Korang bacalah.ya...
Kebanyakan cerita tentang Jenjarom ini kisah komunis dan kampung baru. Berita tentang Jawa di Jenjarom. Takde lah, wak. Nanti bila aku ingat, aku tuliskan nama surat khabar dan tarikh laporan berita, ok? Pleasant reading, everybody.
Pertama, yang ini berita tentang ribut yang telah melanda Jenjarom, Telok dan Sijangkang pada tahun 1953

Kedua, berita tentang demam campak yang membunuh 5 orang kanak-kanak 
 Yang ini pulak tentang komunis simpan duit bernilai RM13,000 dalam hutan.
 Kisah General Templer yang nasib baik tak arwah apabila kereta dia tergolek dog on the way to kampung-kampung baru Cina dengan tujuan untuk memaki hamun Cina dekat situ pasal bantu komunis
 Yang inin pulak tentang Pembantu komunis ditangkap di sekitar Jenjarom...Ramai jugak..27 orang.
 Ini pulak kisah penyamun getah di Jenjarom
 Cerita mahkamah tentang penghantar maklumat kepada komunis dijatuhkan hukuman 6 tahun oleh mahkamah KL.
 Sekolah Cina dibuka di Kampung Baru Jenjarom
 Kisah polis makan rasuah pasal lepaskan Cina masa perintah berkurung..padan muka korang.
 Kemalangan membabitkan seorang berbangsa India di Jenjarom
S

BLOG SELANGOR: 12 <b>di jenjarom</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 03:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Aku Budak Telok: Keratan Akhbar tentang <b>Jenjarom</b> tahun 70-an <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2013 08:37 AM PST

Kisah tahun 70-an di Jenjarom.....Bunuh dan mati, jenayah...Sekampung samseng...Kita bakor, kita bakor...

 komunis masih ada lagi kat sini
 rompakan van keselamatan

 Padan muka korang, Samseng
 Api nak kena potong? Pengumuman LLN

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved