ads

Ahad, 1 Disember 2013

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bukit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Motosikal, Awie tunggu anda <b>di</b> AEON, <b>Bukit Raja</b> | Berita Tempatan

Posted: 28 Sep 2013 12:53 PM PDT

KUALA LUMPUR – Pelbagai hadiah menarik, termasuk sebuah motosikal Modenas dan barangan elektrik menanti pemenang cabutan bertuah peringkat akhir Kejohanan Sepaktakraw KFC-Utusan yang julung kalinya diadakan… …read more

Berita Penuh: Sukan Utusan Malaysia

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


Biar Betul!!! Penduduk PPR <b>Di</b> Kencing Kerajaan <b>Negeri Selangor</b>???

Posted: 15 Nov 2013 06:52 PM PST

Biar betul cerita ni pasal harga sewa rumah PPR yang dinaikkan oleh Kerajaan Negeri Selangor? Apa yang selama ini umum sudah mengetahui tujuan pembinaannya adalah untuk membantu rakyat berpendapatan rendah mampu untuk menyewa tempat kediaman dengar kadar mampu bayar terutama bagi mereka yang tinggal dalam kawasan bandar-bandar besar seperti di Lembah Kelang dan Selangor. 
Bila jer Pakatan dapat terus memerintah Selangor buat penggal yang kedua selepas PRU13, kerajaan negeri Selangor diketuai oleh PKR terus menekan golongan rendah dan bawahan dengan menaikkan sewa dari hanya RM124 sebulan kepada RM250 sebulan kepada pemohon baru yang berpendapatan rendah. Sewa RM124 hanya diberikan keistimewaan kepada penghuni yang terlibat dengan proses perpindahan dari kawasan setinggan.
Jika penyewa enggan membayar dengan kadar RM250 sebulan, pihak anak syarikat kerajaan negeri Selangor yang diberi amanah menguruskan perumahan PRR seluruh Selangor ini akan menampalkan nama-nama mereka ini di papan noris untuk ditunjukkan kepada penghuni lain. Apa tujuan sebenarnya tindakan ini dilakukan oleh kerajaan Selangor.
Asal pembinaan rumah PPR adalah untuk membantu golongan rendah dan miskin terutama kepada orang-orang melayu. Tetapi kerajaan Selangor cuba menekan orang-orang melayu yang susah dengan cara halus supaya mereka ini tidak mampu membayar lantas keluar dari PPR. Inikah balasan kepada pengundi Selangor yang memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat. Tahniah rakyat Selangor.
Inilah watak sebenar Pakatan Rakyat yang menaburkan pelbagai janji-janji manis kepada pengundi Selangor sebelum PRU13 tetapi berbeza dengan segala bentuk tindakan yang dibuat selepas kembali memerintah Selangor. Adalah diharapkan agar rakyat Selangor kembali sedar dengan perangai buruk pemimpin PR yang hanya gilakan kuasa pemerintahan.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Lubuk-lubuk <b>Di</b> Sungai Langat - <b>Dengkil</b> / Banting, Selangor - Blogger

Posted: 15 Oct 2013 06:29 PM PDT

Hasil tinjauan lubuk-lubuk di Sg Dengkil hingga ke Pekan Banting yang sempat di tinjau pada 12 Oktober 2013. Lubuk-lubuk ini akan di terjah bila musim panas dan Sg Sungai mula mengering. Pasti banyak Ikan Patin Mega di Sg. Dengkil / Banting dapat di daratkan nanti.

Dari lubuk-lubuk ini. abee akan cuba daratkan Ikan Pantin mega. Kalau ada otai-otai patin nak cuba di lubuk-lubuk ini. Dipersilakan...lepas tu report. Cuma nak tahu berapa besar ikan Patin mega yang ada di dasar Sg Dengkil ke Banting ini. Buat masa sekarang, lubuk-lubuk ini ditenggelami air. Musim hujan katakan...

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ujang kutik: MITOS <b>BERANANG</b> (SELANGOR) DIRUNGKAI

Posted: 28 Sep 2013 05:42 PM PDT

Sejak saya mengetahui Beranang, sebuah daerah di dalam Negeri Selangor dan juga pintu masuk di sebelah utara Negeri Sembilan, ada dua mitos mengenai Beranang yang pernah hidup subur dalam tanggapan saya. 
Salah satu di antaranya baharu sahaja dapat dicerahkan. Mitos kedua sebenarnya telah lama saya nyahkan tetapi perlu juga dinyatakan sebagai rekod. 
Saya juga yakin bahawa itulah juga persepsi yang menguasai kebanyakkan Orang Negeri Sembilan dan penduduk Melaka di sekitar Masjid Tanah dan Alor Gajah terhadap Beranang. 
Pertamanya, saya beranggapan bahawa semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli - keturunan generasi baru Minangkabau dari Tanah Minangkabau yang berhijrah ke Malaysia berabad-abad selepas gelombang kedatangan pertama Orang Minangkabau ke Negeri Sembilan pada sekitar tahun 1500-an. Komuniti Minangkabau asli di Beranang ini masih bercakap dalam dialek Minang asli dan masih berhubungan dengan saudara mereka di Tanah Minangkabau. 
Saya cuma mengetahui bahawa bukan semua penduduk Beranang adalah dari keturunan Minangkabau asli lebih kurang dua bulan yang lalu. Ceritanya bermula apabila saya bertanya kepada seorang rakan seorganisasi yang berasal dari Beranang mengenai dialek percakapannya adalah dialek Negeri Sembilan ( bukannya dialek Minang asli). 
Dia menjelaskan, " Aku (dia tidak membahasakan dirinya Eden) bukannya orang Minangkabau. Aku adalah 'Orang Negeri Sembilan' . Kedudukkan geografi kampung aku (Beranang) yang bersempadan dengan Negeri Sembilan terletak di dalam Negeri Selangor."
Melaluinya saya baru mengetahui bahawa komuniti Minangkabau asli di Beranang cuma didapati di sebuah kampung sahaja. Selainnya adalah komuniti ' Orang Negeri Sembilan' yang dipisahkan dengan 'saudara kandung' mereka di Negeri Sembilan oleh kanun geografi. Melaluinya saya mengetahui bahawa dialek Negeri Sembilan adalah dialek dominan di kalangan penduduk Beranang.
Saya sebenarnya berat hati hendak menyatakan mitos kedua kerana mungkin boleh mengguris hati  rakan-rakan yang berasal dari Beranang. Ketika berulang alik dari Kuala Lumpur - Rembau dan Rembau-Kuala Lumpur (balik bercuti di kampung) pada zaman remaja, saya diingatkan supaya jangan sekali-kali singgah makan atau minum di Beranang. Kononnya, penduduk Beranang suka bermain santau. Saya patuh sepenuhnya!
Tanggapan kononnya penduduk Beranang suka bermain santau adalah satu tanggapan di tahap ' fenomena' di kalangan penduduk Negeri Sembilan/Melaka (Alor Gajah,Masjid Tanah) suatu ketika dahulu. Mitos ini sama makamnya dengan keyakinan " Orang luar yang berkahwin dengan wanita Negeri Sembilan akan tinggal sehelai sepinggang jika berlaku perkara yang tidak diingini ".
Saya akui baharu sahaja mengetahui ' pengaruh Negeri Sembilan' terutamanya dialek percakapan begitu dominan di Beranang, Selangor. Namun, mitos mengenai santau sebenarnya telah lama tidak saya yakini lagi. Saya dan keluarga selalu singgah makan di warung-warung di sekitar Pekan Beranang ketika dalam perjalanan balik ke kampung atau ketika balik semula ke Ampang, Selangor. Saya juga mempunyai ramai rakan-rakan anak jati Beranang yang saya kenali hati budi mereka.    

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Sep 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pok Pek Pok Pek.. Kite: Makan2 <b>di</b> Rumah Parent In Law <b>Beranang</b>

Posted: 09 Jun 2013 11:00 PM PDT

ahad minggu lepas..
kite balik rumah PIL kat beranang..
balik sana sbb ada makan2..
hubby buat makan2..
saja jer..
kebetulan lak..
abg long hubby dtg dari t'ganu balik..
balik dgn menantu pertama..
hari tu masa kenduri kawen anak dia..
kiteorg semua x dpt nak pergi sana..
sbb kenduri dorg buat masa hari kerja..
kan ker cuti t'ganu lain sikit dari sini..
jumaat dorg cuti kite kerja..
kite ahad cuti.. dorg kerja.. yg tgh duduk tu la MIL kite..
kecik jer org nyer..
yg tgh pegang nak ceduk air tu..
kak ipar hubby kite..
yg baru dtg dari t'ganu..
kalau dah namanya org kampung..
kalau time makan..
reramai cam ni..
mmg eloklah duk kat lantai..
lg afdal.. muat sikit..
dari makan atas meja..

yg kawen awal bulan hari tu..
yg pakai cekak putih tu..
yg tu anak buah abg paling tua sekali..
rasa nya beza umur dgn abg..
x sampai pun 15thn..
hubby dia yg sblh kak ipar hubby kite tu..
yg tembam2 sikit tu..
ahhahaha..
suke2 jer panggil dia tembam kan..
ok lah dari pak mertua kite bg gelaran..
the buntal man.. kih3..
gelak jer sume..
masa dorg makan tu..
dah siap masak ayam gulai letak pucuk ubi..
yg ni ayam kite bawak..
ayam gulai gak.. tp letak kentang..
uii.. kalau masak pakai kayu api..
nak2 lak PIL n geng masak..
mau nyer x sedap..
sehingga menjilat jari la jawabnyer..
oh! petua kalau masak ayam gulai ni..
rupanya lg sedap kalau guna..
ayam pencen,,
kalau guna ayam kampung atau bandar..
x best..
manis ayam tu x der..
tu sbb nyer kalau masak lauk ni jer..
kite sker..
haha..
kite saje nak interprem dia..
asyik makanan jer kan..
sesekali masuk sekali gbmr laki lak..
alah.. mmg x hensem pun..
mak kite ckp abg rentung
xpelah rentung pun rentunglah..
tp dia penyayang..
itu penting..
pembersih.. pewangi..
sedap dicium dan dipeluk.. kah3
alah gmbr x bepe nak clear..
biasalahkan.. dah nak makan..
baru nak ambil..
tu pun ambil cpt2 sblm biras lain ceduk..
yg ni ayam masak gulai letak pucuk ubi..
tentu la sedap kan..
masak cara orang minang..
mana x sedapnyer..
kita makan kat dlm rumah..
lps batch pertama makan..
tuk hubby,abg ipar hubby ngan bapak mertua lak..
kite sediakan kar luar rumah..
sbb dorg yg tggu lauk batch kedua masak..
dorg makan blkg rumah bawah pokok..
sambil makan sambil menghirup udara segar..
angin pun bertiup sedap..
nyaman jer rasa..
masa ni kite dah siap makan..
hubby?
huih.. makan tiga pinggan dia kata..
mana tak nyer kan..
kite dah sarapan..
dia dari pagi x makan apa..
tu yg tghari balun smpi tiga pinggan..
masa ni lauk yg kedua dah nak masak..
masak yg kedua ni tuk sape2 nak bwk balik..
biasalah..
dah benda sedap..
kalau x bawak balik mmg  x sah..
kite bungkus dua plastik..
satu tuk makan malam...
satu nyer tuk sahur lak..
nyum3.. berbaloi3 balik..
betul uols.. kalau masak pakai kayu api..
mmg lain rasanya dgn masak pakai dapur gas..
yg seksi tu bapak mertua ku..
yg blkg tulak mak mertua..
yg tgh mencedok x renti2 makan tu..
hubby kite @ abg rentung bak kata mak kite..
hubby selalu kata..
mentang2 lah anak dia ni putih melepak..
dia kata nyer menantu dia ni rentung..
hahhahaha..
mak ayg gurau2 jer yang oiii..
rentung2 pun..
i lap u..

pptps.blogspot.com: Kampung-kampung <b>di Beranang</b>

Posted: 30 Aug 2013 09:38 PM PDT

Untungnya orang Beranang. Perkampungan melayu yang terletak hanya 35KM sahaja dari Pusat Bandar Kuala Lumpur dan 30 KM ke pusat pentadbiran kerajaan persekutuan di Putrajaya. Di Beranang sudah banyak kelihatan rumah-rumah banglo didirikan oleh penduduk kampung di situ. Memiliki tanah sendiri memberikan kelebihan kepada orang kampung kerana dapat membina rumah yang cantik dengan kos yang jauh lebih rendah berbanding membeli daripada pemaju perumahan.

Banglo di Beranang semua besar-besar dan cantik-cantik belaka. Pun di sini orang awam bebas keluar masuk. Tiada kawalan keselamatan dilakukan.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Durian Belanda, Kopi 3K tingkat ekonomi <b>Tanjung Sepat</b> <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2013 08:21 PM PST

Oleh : HAFIZAN TAIB,

TANJUNG SEPAT 12 NOV : Projek tanaman Durian Belanda akan dijalankan di DUN Tanjung Sepat bagi membantu meningkatkan pendapatan dan ekonomi masyarakat tempatan seterusnya memacu pembangunan ekonomi di kawasan DUN itu.

haslinAdun Tanjung Sepat, Mohd Haslin Hassan, berkata projek penanaman itu akan dijalankan dalam tempoh terdekat dengan perancangan di kawasan halaman rumah di kawasan kampung yang disertai penduduk sendiri.

Beliau berkata, ia dirangka disebabkan agak sukar bagi Kerajaan Negeri untuk menyediakan kawasan bagi tujuan peladangan atau pertanian untuk masyarakat setempat.

"Kita akan mengusahakan tanaman ini dengan sasaran satu kampung membabitkan penyertaan 50 buah rumah yang mana satu rumah akan menanam sekurang-kurangnya lima batang pokok. Maka satu kampung akan menghasilkan jumlah 250 pokok Durian Belanda.

durian_belanda"Dengan cara ini jika 10 kampung terbabit dalam projek ini maka kita akan dapat hasil sebanyak 2,500 pokok dan dalam tempoh kira-kira dua ke dua setengah tahun pokok-pokok ini akan menghasilkan buah-buahan untuk tujuan pasaran," katanya.

Haslin berkata, pemasaran produk itu juga akan dibantu menerusi agensi serta pihak berkaitan demi kebaikan masyarakat tempatan.

Katanya, projek cetusan anak muda tempatan itu adalah salah satu usaha bagi menbantu golongan berpendapatan rendah dan miskin di DUN itu bagi peningkatan ekonomi selain memupuk semangat berdikari di kalangan mereka.

"Selain itu kita juga akan menggerakkan beberapa usaha lain seperti industri produk kopi kampung di kenali Kopi 3K yang mendapat sambutan baik di kalangan masyarakat di kawasan itu.

"Terdapat pengusaha yang perlu dibantu untuk memajukan perniagaan mereka dan kita akan melihat apa keperluannya supaya ia dapat dijayakan termasuk membantu bagi mendapatkan sijil halal untuk tujuan memasarkannya di pasaran luar," katanya.

Haslin berkata, projek tanaman nanas akan turut dijalankan di DUN itu pada masa depan sebagai salah satu sumber tambahan pendapatan penduduk.

"Kita akan jalankan projek itu selepas ini tetapi biarlah projek tanaman Durian Belanda diusahakan dulu dan membuahkan hasil," katanya.

EZY

12 di morib - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di morib - Google Blog Search


Long Life Journey: Outing - Aktiviti menghilangkan stress <b>di Morib</b>

Posted: 21 Nov 2013 11:57 PM PST

Assalamualaikum..

Bila setiap minggu harus bekerja dan hanya akan cuti pada hari Sabtu n Ahad, ini akan mengundang stress yg amat tinggi.. ecece...sudah lah workdloads agak banyak.. nk layan kerenah org pulak especially boss n internal customer.. nasib la ada rakan2 baik buat penghilang stress..

so ape yg kami lakukan?
haa.. meh nk cite.. hahah kemain pjg mukaddimah..
senang cite aritu cuti Awal Muharram kan jatuh hari selasa, so cuti tgh2 minggu adalah heaven..
maka ktorg plan pergi berlibur, beriadah, ber'lepak', bersenang-lenang di Pantai Morib... yeayy.. aku mmg suka lepak2, rehat2 ni..








lps ktorg dh makan2..gosip2.. rehat2... dlm tghari tu tbe2 ade lg 2 family join misi membuang masa ktorg ni... ira n fmly dan abg bollah n fmly ingtkn dorg x jd dtg.. tup2 dh smpi je.. makin meriah la..
xde aktiviti sgt pun.. just makan.. borak2.. amik angin pantai... mengelamun.. usha2 org.. tu je ..heee
tambah2 angin mmg sepoi2 bahasa time tu.. mendung lak.. aiih mmg best..






till we meet again...

12 di balakong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di balakong - Google Blog Search


Video : Kejadian Peniaga tertembak anak sendiri <b>di</b> Kg Baru <b>Balakong</b>

Posted: 28 Nov 2013 09:31 AM PST

Check out this video on YouTube:

http://youtu.be/UrSR3H1EOok

Sent from my iPhone

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


WujudParanormalTeam: AKTIVITI <b>DI HULU SELANGOR</b> 5/1/2013

Posted: 23 Nov 2013 03:13 AM PST

WujudParanormalTeam: AKTIVITI DI HULU SELANGOR 5/1/2013 (SABTU): Berkumpul di Mc`D Pekan Rawang yang di hadiri Krew WPT sendiri, Poseidon Paranormal, NTV7-Seekers dan beberapa orang Fans menjadikan j...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2013 07:01 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2013 07:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Aug 2013 07:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 07:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jul 2013 07:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jun 2013 07:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 07:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2013 07:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 07:09 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di bandar sunway</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Mar 2013 07:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengalaman Bersama Little Caliphs <b>Bandar Sunway</b> | Selamat <b>...</b>

Posted: 22 Nov 2012 08:52 AM PST

Syukur, diberi peluang untuk membantu sepasang usahawan. Suami dan isteri yang mengusahakan Tadika Islam berjenama Little Caliphs di Bandar Sunway. Nama khususnya ialah Tadika Khalifah Mentari berlokasi di Bandar Sunway.

Sangat hampir dengan Sunway Pyramid dan Sunway Lagoon. Saya rasa kalau jalan kaki tak sampai 10 minit pun. (^_^)

Ini merupakan kali kedua saya dapat bantu pihak Little Caliphs.

Pertama di Little Caliphs  Lavender Heights… milik kepada Puan Norafidah

http://www.facebook.com/pages/Little-Caliphs-Lavender-Heights/130678760339714?fref=ts

kedua di Little Caliphs Bandar Sunway milik kepada Tuan Abdul Razak dan Puan Sharifah

http://www.facebook.com/littlecaliphs.bandarsunway?fref=ts

Di Little Caliphs Lavender Heights saya diminta untuk menjadi pengacara majlis dan sekaligus berkongsi sedikit motivasi keibubapaan serta bernasyid.

Di Little Caliphs Bandar Sunway pula saya dijemput untuk menjadi pengacara majlis.

Syukur, saya dapat bantu menjayakan majlis ini bersama mereka.

Saya agak kagum dengan pasangan suami isteri yang mengusahakan Little Caliphs Bandar Sunway ini. Dimaklumkan mereka berdua sudah berhenti bekerja sepenuh masa dari tempat kerja lama mereka dan kini mengusahakan tadika ini sepenuh masa.

Bukan mudah untuk bergantung pada perniagaan sendiri secara tiba-tiba. Namun saya percaya mereka tentu sudah mempunyai perancangan yang tersendiri. Saya doakan mereka akan berjaya memartabatkan Tadika Islam di arena Bandar Sunway sekaligus menjadi usahawan yang sukses !!!

Salam kejayaan buat Little Caliphs Bandar Sunway dan Little Caliphs Lavender Heights.

Bersama Tuan Haji Roslan Nordin, CEO Little Caliphs Program. Selepas  selesai majlis. Beliau menghampiri saya dan berbisik "Bagus… professional done!!"

Pengasas & CEO Little Caliphs Program, Puan Hajah Sabariah Faridah.

<b>Bandar Sunway</b> - jawatan kosong 2013

Posted: 02 Jan 2013 03:22 AM PST


MONASH UNIVERSITY has a bold vision - to deliver significant improvements to the human condition. Distinguished by its international perspective, Monash takes pride in its commitment to innovate research and high quality teaching and learning.
Our campus at Bandar Sunway in Petaling Jaya strives to be a premier private research-intensive university, contributing to Malaysia and Asia. Due to our rapid growth and expansion, we are seeking suitably qualified individuals to join our dynamic team.


Lecturer/Assistant Lecturer and Program Coordinator of the DHES (Education-focused) - SASS

(Selangor - Bandar Sunway)


Responsibilities:

Education-Focused Level A academic staff duties will have an emphasis on:‎


  • reviewing teaching activities and identifying and implementing strategies designed to improve ‎outcomes for students;‎
  • developing, applying and reviewing strategies through consideration of disciplinary and or learning ‎and teaching research, and through effective collaboration with other staff at school level; ‎
  • working to disseminate disciplinary or educational innovations in documented, peer-reviewed ‎activities and potentially participating in applications for competitive funding;‎
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with disciplinary and learning ‎and teaching innovation;
  • demonstrating efficient performance in allocated roles;‎
  • taking on some responsibilities and contributing outcomes within school committees; and
  • onset in developing external contributions to the community or to the discipline/profession.‎



Education-Focused Level B academic staff duties will have an emphasis on:
  • a developing record in the dissemination of peer-reviewed disciplinary or educational innovations;
  • taking an active role in obtaining funding to support such activity and engage in individual or collaborative projects;
  • playing a role in curriculum design and review at school or department level; 
  • potentially engaging in the effective collaborative design or implementation of cross-faculty or cross-campus teaching activities or projects;
  • undertaking a range of activities that contribute to maintaining currency with the discipline and with learning and teaching innovation; and
  • having some involvement in Honours and (where appropriate) Research Higher Degree supervision would normally be expected.

Requirements:

This one-year course provides intensive learning opportunities in problem-solving, analytical, and research skills that will prepare students for the challenges of tertiary level academic studies. Once they have successfully completed the DHES, they can proceed to second year study at an Undergraduate degree.

The successful applicant will be teaching the two core units of the Diploma, namely Academic Literacies and Learning in Higher Education. The position is also expected to assume the role of DHES Program Coordinator. The role encompasses course planning, course design and development. The position also involves providing help and advice to students on the content of the course.

The appointee will be expected to make significant contributions to teaching and research and supervision of honours and postgraduate research students along with other professional activities within the school. Expertise compatible with the education/research strengths of the School within the broad area of South East Asia Studies is preferred.
Interested candidates are required to send their application to the University or email to recruit_sass@monash.edu by 14 January 2013

The Human Resources Department
Monash University Sunway Campus
Jalan Lagoon Selatan
46150 Bandar Sunway
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

Monash University Sunway Campus reserves the right to delay or not to proceed with an appointment for the above position. Only short listed candidates will be notified.

Interested candidates please send application online to the University.




KP(JPS)/5195/US/595(16) KPT/JPT/DFT/US/B 04 Co. No. 458601-U (Date of Establishment: 20 March 2000)

Jawatan Kosong <b>di</b> Johor – <b>Sunway</b> Construction Sdn Bhd Oktober <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 08:24 AM PDT


Logo-Sunway-Construction

Jawatan Kosong di Sunway Construction Sdn Bhd Oktober 2013 Terkini:

  • HR BUSINESS PARTNER (MANAGER) – JOHOR BASED

Requirements:

  • Degree in Human Resource Management or related discipline from a reputable institution
  • Well versed with strategic HR practices including manpower planning, learning & development, compensation & benefits, employee engagement, performance management, talent development and industrial relations
  • Good performance record in implementing HR solutions to meet business objectives
  • Dynamic, resourceful, results-driven and has team leadership skills
  • Minimum 7 years of related working experience with the recent 3 years and managerial level
  • Strong interpersonal and communication skills both written and spoken
  • This position shall be based in Johor Bahru
Tags : jawatan kerja kosong kerani di bandar sunway 2013jawatan kosong johor barujawatan kosong oktober 2013 di johor bahrujawatan kosong sunway construction decemberjawatan kosong sunway lagoon 2013jawatan kosong terkini di bandar sunwaykerja kosong construction 2013
Jawatan Kosong di Johor – Sunway Construction Sdn Bhd Oktober 2013

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Thesis Hidup: Makan sate Kajang <b>di Kajang</b>..

Posted: 27 Nov 2013 08:30 PM PST

Assalamualaikum,
Alhamdulillah..dah beransur pulih.. harap-harap tak terjejas dengan penghawa dingin makmal yang sejuk tahap beku ni.. hehe.. 
Minggu lepas balik Kajang.. malam tu pergi makan sate. Sate yang popular dekat Kajang ni biasanya Sate Kajang Hj Samuri dan yang terbaru Sate Willy. Kalau ikutkan lokasi, Sate Willy dekat saja dengan rumah mertua saya tapi disebabkan Sate Willy dekat Ramal Food Junction tu selalu diserbu orang, kami pergi makan jauh sikitlah.. hehe..
Kami makan sate di Medan Sate Kajang (berhadapan dengan Plaza Metro Kajang dan KFC Kajang). Sate ni kepunyaan keluarga Hj Sidik Hj Rono.. Boleh tahan jugalah sedapnya.. Lagi satu, tak ramai orang kat situ.. cepatlah dapat apa yang dipesan.. :-)
Harga pun oklah.. biasalah sekarang 70sen secucuk..




till then,
love love..

12 di subang jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di subang jaya - Google Blog Search


Norazita Abu Talib Pegawai Bank Ditembak Mati <b>Di Subang Jaya</b> <b>...</b>

Posted: 23 Oct 2013 08:16 AM PDT

Norazita Binti Abu Talib pegawai bank ditembak mati di Subang Jaya pada 23 Oktober 2013. Mangsa dilaporkan ditembak oleh pengawal keselamatan ketika sedang membuka bilik kebal untuk menyimpan duit dalam bank berkenaan. Insiden berlaku pada pukul 6.30 petang di sebuah cawangan Ambank di USJ 2 Sentral, Subang Jaya. Identiti pengawal keselamatan terbabit dikenali sebagai Ardi bin Hamza yang berasal dari Tawau Sabah. Sebelum kejadian, mangsa telah memasuki bilik kebal bank bersama empat lagi pegawai bank serta suspek untuk menyimpan wang. Namun suspek yang bersenjatakan 'pump gun' telah bertindak dengan melepaskan tembakan dan mengenai kepala mangsa. Suspek kemudian melarikan diri dengan motosikal bersama sejumlah wang yang belum dapat dipastikan.

Norazita Binti Abu Talib (Mangsa)
Norazita Abu Talib

Nama Penuh: Norazita Abu Talib

Umur: 37 Tahun

Pekerjaan: Pegawai Bank

Ardi bin Hamza (Suspek)

suspek

Nama Penuh: Ardi bin Hamza

Umur: 37 Tahun

Pekerjaan: Pengawal Keselamatan Ambank

Alamat: Jalan Apas Batu 2 No.70 Tawau Sabah

Status: Kad Pengenalan Palsu

Facebook: https://www.facebook.com/ardi.putrakatela

Update Terkini: Suspek sudah ditangkap polis pada 10 November 2013 di Johor Bahru. Perkara itu disahkan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

ketua-polis-negara-2013

Rakaman CCTV Pegawai Bank Ditembak Mati

Gambar Pegawai Bank Ditembak Mati Di Subang Jaya

pegawai-bank-ditembak-mati

gambar kejadianpengawai bank ditembak2

pegawai bank mati

pegawai-bank-ditembak-mati

pegawai-bank-ditembak-mati

 pegawai ditembak mati

pegawai bank ditembak

pegawai-bank-ditembak-mati

gambar-suspek

pegawai bank ditembak mati

Gambar Norazita Abu Talib Dan Rakan Setugas Ambank

Norazita Abu Talib

Gambar Keluarga Norazita Abu Talib

Norazita Abu TalibNorazita Abu Talib2

Norazita Abu Talib 4

Norazita Abu Talib

Norazita Abu Talib 3

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved