ads

Jumaat, 8 Julai 2011

12 di jenjarom - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di jenjarom - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tanah lot <b>di</b> Kg <b>jenjarom</b> - Klang, Land - Sheryna.com.my - 167406

Posted: 28 Mar 2011 04:56 PM PDT

Malaysia » Selangor » Klang > Jenjarom » Property > Land > Agricultural Land » Tanah lot di Kg jenjarom

PRIVATE AD

Property type: Land For Sale

Price: RM 55,000

Land type: Agricultural Land

Title type: Malay Reserved Land

Size: 1 acres

Local area: Jenjarom

TANAH LOT DI KG JENJAROM, JENJAROM, SELANGOR UNTUK DIJUAL

UKURAN = 60 KAKI X 90 KAKI
HARGA JUAL = RM55, 000 (BOLEH RUNDING)
ADA 5 LOT LAGI.
HUBUNGI : 014-2397872 PUAN ZILA

 
Zaleha Atan
Klang, Selangor, Malaysia
Tuesday, 29 March 2011, 7:56
167406
Phone   0142397872
Send a comment to Zaleha Atan   Send Email
 

Sheryna.com.my does not accept any responsibility for the above classified. The advertiser bear all the responsibility. For any problems, please use Report abuse button!

12 di padang jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di padang jawa - Google Blog Search


Berpagi-pagi <b>Di Padang Jawa</b> « Sebaik-baik Cahaya

Posted: 10 Apr 2011 12:46 PM PDT

Assalamualaikum,

Alhamdulillah syukur kepada Allah yang Maha Esa diberi kesempatan kepada ana untuk update entri pada kali ini. Maha Suci Allah masih memberikan ana anugerah nikmat Iman dan Islam yang tidak ada tolok bandingnya berbanding yang lain. Alhamdulillah, hari ini dapat ana berpagi-pagi di masjid Padang Jawa.

Sesi pagi bermula sebaik sahaja sarapan tersedia, jemaah yang hadir minum dan saling menyapa sebelum bermulanya majlis. Kemudian bermulanya sesi pagi yang mana tujuannya banyak tertumpu kepada persiapan selepas peperiksaan, persiapan untuk memasuki universiti dan sebagainya. Ana masih tidak mampu menjadi seperti golongan 'penyampai' ini namun ana berharap sedikit sebanyak dapat menimba ilmu dari mereka.

Di sinilah maka input diberikan. Ana tidak pasti siapa yang berceramah di hadapan, namun ramai memanggilnya 'maulana'. Beliau menyatakan kita ini hidup sekejap saja di dunia, 50 tahun yang lalu beliau tiada di dunia ini, dan 50 tahun yang akan datang mungkin beliau telah pun pergi. Dalam jangka masa yang singkat ini, sanggupkah kita untuk membazirkannya untuk melakukan maksiat? Pendek sangat usia kita di dunia ini…

Mari buat sedikit pengiraan. 1 hari di akhirat sama dengan 1000 tahun. Ini bermakna, 1 jam di akhirat ialah 42 tahun di dunia. Lihat nisbah ini. Sanggupkah kita mensia-siakan '1 jam' ini dengan kenikmatan untuk mendapatkan kemurkaan Allah yang 'bertahun-tahun' di akhirat? atau sanggupkah kita menggunakan '1 jam' ini dengan mengabdikan diri kepada Allah untuk mendapatkan nikmat syurga Allah yang 'selama-lamanya' di akhirat?

Kemudian diceritakan mengenai hal padang mahsyar. Ketika di padang mahsyar, keadaan manusia adalah amat cemas, bukan sahaja bagi manusia biasa, malahan para syuhada dan para nabi serta rasul. Apatah lagi yang sering melakukan dosa. Halnya sangat panas seperti matahari separas celak dari kepala (matahari sudah pun hancur ketika itu, yang dimaksudkan adalah kepanasan). Umat manusia di tahan dan ingin segera dihisab supaya lalu mereka pun bertemu beberapa orang nabi :-

  1. Yang pertama ditemu adalah nabi Adam a.s, ini kerana beliau ialah bapa manusia. Namun nabi Adam a.s sendiri takut akan tindakannya memakan buah larangan sehingga diturunkan dari syurga dan dicampakkan ke dunia bersama Hawa. Beliau rekemen agar dijumpai Nabi Nuh a.s.
  2. Yang kedua ditemu adalah nabi Nuh a.s , ini kerana beliau ialah Rasul pertama. Namun nabi Nuh a.s sendiri takut akan tindakannya kerana mendoakan kehancuran umatnya akibat penafian kepada keEsaan Allah yang mana kemudian berlakunya banjir besar di mana langit dan bumi mencurahkan airnya. Nabi Nuh a.s telah berdakwah hampir 1000 tahun namun hanya 80 orang sahaja yang beriman. Beliau rekemen agar dijumpai Nabi Ibrahim a.s.
  3. Yang ketiga ditemu adalah Nabi Ibrahim a.s, (ana x ingat faktor dijumpai Nabi Ibrahim a.s)  namun nabi Ibrahim a.s sendiri takut atas tindakannya melakukan tiga penipuan. (link berkaitan tiga tempat nabi Ibrahim a.s berbohong). Kemudian beliau rekemen agar dijumpai Nabi Isa a.s.
  4. Yang keempat ditemu adalah Nabi Isa a.s, iaitu bukti kebesaran Allah kerana ibunya Mariam melahirkannya tanpa persenyawaan dengan mana-mana lelaki. Namun nabi Isa a.s sendiri takut kerana beliau telah dianggap tuhan oleh pengikutnya yang sesat iaitu Nasrani sama seperti Yahudi yang menyatakan Uzair sebagai tuhan. (Rujuk Surah At-Taubah, ayat 30). Kemudian beliau rekemen agar dijumpai Nabi Muhammad s.a.w.
  5. Yang kelima ditemu adalah Nabi Muhammad s.a.w, lalu baginda berdoa supaya baginda dapat memberikan syafaat kepada umatnya.

Menurut penceramah, setiap nabi diberikan suatu doa khas dan kesemua nabi telah pun menggunakan doa ini kecuali Nabi Muhammad s.a.w. Ini kerana baginda menyimpan doa ini untuk berdoa di hari akhirat supaya baginda dapat memberikan syafaat kepada umatnya. MasyaAllah, betapa kasih dan sayangnya baginda kepada kita…

Seterusnya diceritakan agar setiap orang menggunakan masa yang ada, samada ketika masih belajar di universiti, atau semasa cuti untuk mengajak manusia ke arah kebenaran dan saling berpesan-pesan. Beliau menyatakan supaya kita bersama-sama mengajak kepada kebaikan meskipun kita belum buat kebaikan itu. Jadikan diri sendiri seorang yang cemerlang, amanah, dan tahu membahagi masa kerana ia juga adalah satu cara berdakwah yang berkesan.

Nasihatilah ke arah kebaikan meskipun kita belum lagi dapat melaksanakannya. Ramai telah menyalah tafsir ayat Al-Quran ini :-

'Amat besar kebenciannya di sisi Allah – kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya'. Surah As-Saff, ayat 3.

Maksud yang sebenarnya adalah kita MENDAKWA kita melakukan kebaikan. Sebagai contoh, kita tidak melakukan sebarang solat tahajjud atau apa saja solat malam tetapi kita MENDAKWA atau menceritakan kepada orang lain yang kita melakukan solat tahajjud.

Secara logiknya, salahkah seorang ayah yang sedikit ilmunya, menyimpan hasrat dan selalu berpesan kepada anaknya untuk menjadi orang yang beriman kepada Allah dan Rasulnya, serta mendalami ilmu agama dan berjuang di jalan Allah walhal beliau masih belum melakukan apa yang diperkatakan? Sudah tentu tidak salah. Jangan dilupa bahawa Allah melaknat bani Israel kerana mereka saling tidak menasihati keburukan antara satu sama lain. Seperti yang telah Allah nyatakan di dalam Al-Quran,

'Mereka sentiasa tidak berlarang-larangan (sesama sendiri) dari perbuatan mungkar, demi sesungguhnya amatlah buruknya apa yang mereka telah lakukan.' Surah al-Maaidah, ayat 79.

Majlis berakhir dengan pengambilan nama untuk 'keluar' selama 4 bulan, 40 hari, dan 3 hari. Ana masih belum bersedia dan hanya duduk di tepi melihat seorang demi seorang jemaah mengangkat tangan dengan penuh iltizam dan berazam untuk menghidupkan sunnah Rasulullah s.a.w iaitu berziarah dan saling mengingatkan. Maha Suci Allah, sungguh lemahnya imanku ini…

Kemudian di akhiri dengan jamuan makan bersama di dalam talam-talam dan ditutup dengan solat fardhu Zohor berjemaah. Semoga ana istiqamah dalam penulisan ana, wassalam.

P/S : Jika adalah sebarang kesilapan pada penyampaian atau maklumat berkaitan, mohon menegur ana.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Kebakaran <b>di</b> Pekan <b>Bangi</b>

Posted: 03 Jul 2011 10:06 PM PDT

Sabtu. 02 Julai. 2011. Penduduk di sekitar pekan Bangi dikejutkan dengan insiden yang sangat mengejutkan ini. Deretan kedai-kedai gunting, hardware, kedai makan dan perabot habis di telan si jago merah. Jam 2.45 pagi, bermulanya di kedai makan paling kanan, kemudian memamah dengan rakusnya papan-papan yang ada disampingnya. Hal ini membuat kereta Bomba tak sempat menyelamatkan kesemuanya.

Untungnya tiada nyawa yang melayang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di sekinchan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sekinchan - Google Blog Search


KISAH MAMA MALIKHA: Dinner <b>Di Sekinchan</b> Ikan Bakar

Posted: 04 Jul 2011 10:55 PM PDT

 Semalam puasa ganti yang tinggal lagi berbaki satu hari.

Pas maghrib terus ke Sekinchan Ikan Bakar untuk berbuka merangkap dinner sekali.

Tekak rasa nak makan ikan bakar. Yelah mana lagi paling dekat kalau tak Sekinchan kan ?

Takde maknanya nak ke muara mana - mana.

:)

Lepas azan jer terus call, booking dulu by phone. Cececeh dah pandai dah, tak macam dulu.

A hungry Mama hehe and Malikha 

All time choices kat Sekinchan - Siakap Bakar 

2 ekor Sotong bakar

  Ulam - ulaman, sambal belacan dan sos pencicah ikan bakar, Wajib !


 

Alhamdulillah, kenyang sampai menjilat jari oke !

Last time, weols gi bulan 3 tak silap. Pun buat booking dulu thru phone.

Oklah dah nak bayar tu, terkejut gak tengok bil sampai RM110.. Macam tak worth lah makan untuk 2 orang saja dengan harga tu kan. Silapnya bila booking tu tak tanya harga ikan untuk hari tu.

So malam tadi punye, masa buat booking siap - siap cakap budget weols dalam RM 70 - 80. Hihi tak malu okeh. 

Nahhh, untuk dinner malam tadi RM 70.90 jer.. Oklah berbaloi... Sotong pun besar, ikan pun besar dan sedap. Macam jer aritu.. Tapi kenapalah aritu sampai seratus lebih. Agaknya bila buat booking kut phone ni, main bedal jer ehhh kasi kita...

Terkilan lah jugak. Even orang cakap, tak baik mengungkit pasal makan takut tak berkat.. Tapi macam melampauu sangatlah kan..??

Jadi next time, pandai - pandailah. Lesson learn !

:)

Ok bye !

Mode : Susah hati. Likha tetiba jer malam tadi demam. Demam kenapa ni ??

Cepat sembuh lahhh wahai Malikha wehhh... ~~!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

12 di selayang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Setinggan Kg Kok Doh, <b>Selayang</b> terima saguhati | Free Malaysia Today

Posted: 18 Jun 2011 01:19 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]PETALING JAYA: Seramai 84 keluarga setinggan Kampung Kok Doh di Bandar Baru Selayang hari ini menerima saguhati pemindahan dan bantuan perumahan daripada...

12 di hulu selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di hulu selangor - Google Blog Search


MINDARAKYAT: OPERASI KUNING <b>DI</b> BUKIT SENTOSA, <b>HULU SELANGOR</b> -3 <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 11:27 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]OPERASI KUNING DI BUKIT SENTOSA, HULU SELANGOR -3 JULAI 8 MLM. TAHNIAH KEPADA OKT KUNING ~ EFFENDI, FUAD DAN RAJA KAMARULZAMAN ... ANDA HEBAT DAN JADIKAN SEMUA ORANG HEBAT DALAM PAKATAN RAKYAT ...

12 di shah alam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di shah alam - Google Blog Search


enratermi: Sekolah <b>Alam Shah</b>

Posted: 03 Jul 2011 08:28 AM PDT

images Sekolah Alam Shah. senarai sekolah di shah alam Sekolah Alam Shah. SK 1amp;2 Sultan Alam Shah; Sekolah Alam Shah. hr goat centre shah alam
  • SK 1amp;2 Sultan Alam Shah; Sekolah Alam Shah. hr goat centre shah alam
  • "Charak says (In Sanskrit): Rinam Kritwa Ghritam Piwet ..."

    I remember, some one mentioned to me about this same stuff. Centuries old charwak philosophy "Just do it kind of mentality" which led to hippy culture in 1960. Its seems to be making a come back :)

    Its borrow or steal but live happily :)

    Good points by the way. All this shows that we have to prepare for long years as this economic and social conditions are expected to last atleast until 2011 as per economic experts.


    wallpaper SK 1amp;2 Sultan Alam Shah; Sekolah Alam Shah. hr goat centre shah alam Sekolah Alam Shah. Kelab Roket Sekolah Alam Shah

  • Kelab Roket Sekolah Alam Shah
  • I field my EAD renewal electronically on 4/10/10. I will be sending supporting documents today.


    Sekolah Alam Shah. Kebangsaan SMK Alam Shah,

  • Kebangsaan SMK Alam Shah,
  • sam_hoosier

    05-13 01:18 PM

    Are fingerprints required for all EAD renewals? I am travelling on projects across the country and will not be at home to attend the fingerprint appointment if any. Is it possible to get a fingerprint appointment in another location. My address is in Texas, but my project is in Wisconsin.

    Not required since they already have your fingerprints.


    2011 Kelab Roket Sekolah Alam Shah Sekolah Alam Shah. sekolah sultan alam shah

  • sekolah sultan alam shah
  • IVians,

    Received email this morning that my Green Card was approved - Self and Spouse.

    Case Center : TSC.

    Thanks everybody and IV and wish everyone good luck on their approval !!


    more...

    Sekolah Alam Shah. SAS69ers alam shah class of 1986

  • SAS69ers alam shah class of 1986
  • Either from the card production facility at NSC or Corbin, KY.

    Does any body know from where are the cards mailed, from NSC or from somewhere else in USA


    Sekolah Alam Shah. Sekolah Alam Shah. Sekolah Sains Alam Shah ( ASiS

  • Sekolah Alam Shah. Sekolah Sains Alam Shah ( ASiS
  • I just learned about this initiative today and immediately joined. I think it is a great way to pursue our goals and this iniative for each member to invite atleast one or more others to join the community is a step in the right direction. Keep up the good work Neelu! It's my turn to bring awareness of this effort to some of my other friends who are in the same quagmire.

    Welcome Ajithu!
    We will look forward to seeing your friends join IV.


    more...

    Sekolah Alam Shah. Open Question - Alam shah

  • Open Question - Alam shah
  • Feel Free to suggest your recommendation.

    Just a suggestion:

    It may be more appealing to tie it with "five years of filing taxes as a "resident alien" including contribution to medicare ans SS taxes".

    In other words, any permanent legal resient (GC holder) who has filed taxes as a "resident alien" for five years while working in US and contributed to medicare and SS taxes should be eligible for citizenship filing.

    This should be added in addition to the current criteria of "five years of continuous stay after getting GC".

    What do you think?


    2010 Kebangsaan SMK Alam Shah, Sekolah Alam Shah. Sekolah Alam Shah. senarai sekolah di shah alam

  • Sekolah Alam Shah. senarai sekolah di shah alam
  • E-filed on May 25th.. FP done on Jun 11th..
    No LUDs anytime after initial application receipt...

    NOT APPROVED YET !!!

    getting worried now.. :mad:

    Im still waiting too. e-filed may 23rd. fp done on June 17th.
    Expedite request denied, have an infopass appointment on August 14th. I will see what they will say
    Getting too worried as my current ead is going to expire on Sep 19th.
    Looking at the tracking it looks like TSC has started to work on all these pending cases. Hopefully our petitions get approved soon too
    Will keep you posted


    more...

    Sekolah Alam Shah. 92-96( Sekolah Alam Shah )

  • 92-96( Sekolah Alam Shah )
  • gc_on_demand

    05-09 11:08 AM

    And to add if this continues, Congressman will not take these requests seriously going forward as every other day they will be getting such requests. So please have patience and wait for few days before you approach your local Congressman.

    I haven't open any SR with USCIS , but some folks mention that when they open SR they get standard reply to wait for 30 days. With visa dates going back and forth, customer should open SR as early as month start so if dates remain current for atleast two month they can get some reply. If you wait till end of month and then open SR and if USCIS ask for 30 days and date retrogress , I bet you next reply will be No visa available.


    hair sekolah sultan alam shah Sekolah Alam Shah. Sekolah Alam Shah Cheras,

  • Sekolah Alam Shah Cheras,
  • Members: 9,335, Active Members: 3,672
    We have added 1000+ members in the last 2 months. Can we add 1000+ in one month?. Interestingly, Active members are still around the same number.
    Please follow up with all the new folks that you have helped register at IV.
    Congrats to all of you who are actively making it happen.

    Thank you, Amitjoey, Pappu, Anurakt and all those who helped keep this campaign alive. I salute your positive, 'never say die' attitude. I am re-joining this and all other IV campaigns actively, now that I am back from a trip to India. I am confident that together we can provide that final much needed push.

    Fellow IV'ers,

    This month and the coming few are going to be very important for our cause. As all of us know, that the two important things we would need are contributions from current members and new members who can contribute.

    Let's all bring just one more member to IV. Even if you have already done so before, I urge you to go down the list of contacts in your mobile/outlook, and wake them up to our cause.

    Please Add ONE member to IV this week!!!

    Go IV!


    more...

    Sekolah Alam Shah. SAS69ers alam shah class of 1986

  • SAS69ers alam shah class of 1986
  • My question is, based on my old H1, do I need to go out of the country?

    Second question is, In my old passport there are 2 valid US visas, 10 Yr B1 and 3 yr H1. How do I get them on to new passport?

    1. No you need not go out of USA, because new I94 is valid until 11/2009. However, you need to get visa stamped within one year of expiry of first one, if you want to travel frequently. I have heard that if it is more than one year, entire precess of verification starts again. In automated appointments, consulates provides option for within one year.

    2. Once H1B is used, subsequently B1/B2 cann't be used. When you go to any consulates, they will cancel it. The Visa of old passport, even if expired, can be used for AVR (e.g going to Canada and coming back within a month) along with new I94.


    hot SAS69ers alam shah class of 1986 Sekolah Alam Shah. vs Sekolah Alam Shah (10)

  • vs Sekolah Alam Shah (10)
  • Maybe my case is an exception and it might give hope to others. I got my PERM labor certified recently after being audited. It took 215 days from the day of filing to approval day. I'm in EB2 category.

    Don't lose hope as there is no apparent rationale behind DOL's approval.


    more...

    house Sekolah Sultan Alam Shah - Sekolah Alam Shah. Istana Alam Shah by malloryxoo

  • Istana Alam Shah by malloryxoo
  • (iii) whose services in the sciences or medicine�

    (I) are sought by an employer in the United States; and
    (II) will substantially benefit prospectively the national economy of the United States.

    I am not sure how USCIS will interpret the above section as well.


    tattoo Sekolah Alam Shah. Sekolah Sains Alam Shah ( ASiS Sekolah Alam Shah. depan di Sekolah Alam Shah

  • depan di Sekolah Alam Shah
  • I second your message paskal.

    I third!


    more...

    pictures Open Question - Alam shah Sekolah Alam Shah. Both from Sultan Alam Shah

  • Both from Sultan Alam Shah
  • Got Card Production Ordered email today.
    I had opened a Expedite SR on august 4th, which was denied on August 5th.
    Thanks to everyone and hope you all will receive your cards soon.
    Case Details:
    E Filed May 29th
    TSC
    FP on 6/28/2008
    NO LUD's
    CPO: 8/18/2008

    Same here, Got CPO today morning. Hope everyone gets their soon.
    TSC -Paper filed 6/29 . No LUD.
    CPO 8/18

    GCCovet


    dresses vs Sekolah Alam Shah (10) Sekolah Alam Shah. The Sekolah Sultan Alam Shah,

  • The Sekolah Sultan Alam Shah,
  • Same here..They gave me the voice mail but before that they knew about this effort.


    more...

    makeup 92-96( Sekolah Alam Shah ) Sekolah Alam Shah. Sekolah Sultan Alam Shah -

  • Sekolah Sultan Alam Shah -

  • girlfriend depan di Sekolah Alam Shah Sekolah Alam Shah. Sekolah Sultan Alam Shah

  • Sekolah Sultan Alam Shah

  • hairstyles SAS69ers alam shah class of 1986 Sekolah Alam Shah. senarai sekolah di shah alam; Sekolah Alam Shah. smk seksyen 7 shah alam

  • senarai sekolah di shah alam; Sekolah Alam Shah. smk seksyen 7 shah alam
  • akhilmahajan

    08-06 08:18 PM

    Im still waiting too. e-filed may 23rd. fp done on June 17th.
    Expedite request denied, have an infopass appointment on August 14th. I will see what they will say
    Getting too worried as my current ead is going to expire on Sep 19th.
    Looking at the tracking it looks like TSC has started to work on all these pending cases. Hopefully our petitions get approved soon too
    Will keep you posted

    Can you tell what reasons you had given for the Expedite Request?


    gc_kaavaali

    07-30 11:24 AM

    Even i got it from MSC.

    The above are my case updates. I just wanted to check one more thing. When i got my FP request the center on it was MSC. Has the same happened with anyone else.

    The last LUD i had on my e-filed EAD was 6/5.

    GO IV GO


    NolaIndian32

    04-16 10:11 AM

    We have had nearly 8000 views on this thread. If you have questions or concerns about Team IV, what we hope to accomplish and how our fundraising can support IV projects such as the lobbying of the 3 New Highly Skilled Legal Immigrant Employment Bills introduced this month, please e-mail TeamIV@yahoo.com or PM me.

    Thanks,
    NolaIndian32


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

    12 di bandar sunway - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    12 di bandar sunway - Google Blog Search


    Hadir <b>di</b> Kuliah Subuh Masjid al-Husna <b>Bandar Sunway</b> -- niknazmi.com

    Posted: 10 Jun 2011 09:40 AM PDT

    [unable to retrieve full-text content]12 Jun 2011 5.30 pagi. Masjid al-Husna, PJS 10 Bandar Sunway. « Keynote Speaker at BUM 2011: Bloggers Solidarity with the Press? | Riadah di Taman Sebelah Ridzuan Condo, PJS 10 » ...
     

    BLOG SELANGOR

    Copyright 2010 All Rights Reserved