ads

Rabu, 17 Julai 2013

12 di kuala kubu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala kubu - Google Blog Search


Berkelah <b>Di</b> Sungai Chilling, <b>Kuala Kubu</b> Baru - UzairOthman.com

Posted: 10 Jun 2013 11:25 PM PDT

20130608_084619

Sabtu yang lalu, saya bersama rakan-rakan campus berkelah di Sungai Chilling, Kuala kubu baru, Selangor. Lokasi yang terletak berhampiran dengan Bukit Fraser ini mengambil masa perjalanan selama 2 jam dari Kajang. Ketika di perjalanan, kami sempat singgah di empangan Sg.Pertak dimana lokasinya yang cantik dan udara yang nyaman.

20130608_094423

kemudian kami meneruskan perjalanan ke Bukit Fraser untuk sarapan pagi dan mengambil gambar kenangan disini.

20130608_094756

sempat juga saya membeli cenderamata disini dan harganya pun murah

20130608_102629

Setelah itu, saya singgah pula di padang golf mini di bukit fraser ini yang terletak betul-betul di belakang food court bukit fraser dan juga bersebelahan taman permainan. Harga nak main mini golf ini adalah RM 6 iaitu anda akan mendapat sebatan kayu golf dan sebiji bola golf.

20130608_103219

Inilah aksi saya ketika bermain mini golf disini..sangat best permainan ini.

20130608_112113

Sebelum meninggalkan bukit fraser, kami sempat bergambar di jambatan gantung ini dimana menghubungkan sempadan selangor dan pahang. untuk ke sungai chilling, kami perlu menuruni bukit fraser dan menghala ke kuala kubu baru.

20130608_115728

Akhir nya tiba juga di sungai chilling, untuk berkelah atau khemah disini, anda perlu daftar di pejabat ranger hutan.

20130608_121056

Bayaran Masuk :

Harga untuk seorang : RM 1.00

Harga tapak kheman (6 orang) : RM 4.00

Deposit : RM 100 dan akan dipulangkan ketika ingin pulang.

20130608_123106

setelah daftar, kami pun memasang khemah, dan berehat sebentar di dalam khemah.

20130608_135151

Berhampiran tapakh perkhemahan, ia begitu hampir dengan pejabat ranger. jadi tak perlu takut kerana waktu malam disini bercahaya.

20130608_135210

terdapat juga gerai dan surau serta tandas untuk kegunaan pengunjung.

20130608_135243

Inilah peta sungai chilling, disini terdapat air terjun yang cantik untuk anda mengambil gambar. Dari tempat parking kereta ke tapak perkhemahan, anda perlu berjalan kaki selama 15 minit. Dari tapak perkhemahan ke air terjun, anda perlu meredah hutan selama 45 minit untuk sampai ke air terjun. Nampak dalam peta macam dekat. tapi bila dah mula berjalan, memang pancit la..

20130608_153151

Di belakang saya itulah air terjun sungai chilling, memang ramai orang camping kat sini. jadi anda pun patut datang ke sini juga untuk mencuba sendiri melihat keindahan alam. di sungai ini juga terdapat banyak ikan kelah dan anda tidak boleh memancing atau pun menangkapnya. Boleh kene denda dan penjara jika bawa balik ikan kelah tersebut.

20130608_153408

kalau berani, boleh la terjun dari atas tu..saya memang tak berani la..sebab tinggi air terjun ini 50 meter..memang seram ooo..

20130608_183904_1

setelah penat berjalan, tiba la masa untuk BBQ , makan sepuas-puasnya dan berehat. keesokkannya kami pulang seawal pagi dan jangan lupa ambil semula duit deposit yang anda telah bayar di pejabat ranger tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


**Nida Husna**: khidmat masyarakat <b>di</b> SK Ulu <b>Semenyih</b>

Posted: 04 Jul 2013 06:49 AM PDT

disebabkan sem ni kami ada satu subjek tentang persatuan, jadinya kami satu kelas kena tubuhkan satu persatuan. persatuan kali ni bukan macam puteri islam bagai tu. tapi kali ni kami sendiri kena tubuhkan satu persatuan. setiap kelas boleh pilih mana-mana jenis persatuan. tak kisah, bebas !
untuk kelas aku, kami semua decided nak tubuhkan persatuan kebajikan. semuanya sebab nama Dar Al Falah tu. kalau tak kerana nama persatuan yang kami pilih ini, belum tentu idea nak buat persatuan kebajikan ni datang tau. nama Dar Al Falah ni pun ada cerita disebaliknya kenapa kami pilih nama ni huahuahua. mula-mula ustaz aku kata macam nama pusat rawatan islam dah =)
disebabkan penyarah kami tersangat semangat, maka kami ahli-ahli persatuan Dar Al Falah yang tak berdaftar ni pun turut bersemangat macam watson nyambek nak lari. rasanya kelas aku lah yang fist sekali buat aktiviti luar macam ni. 
dah nama pun persatuan kebajikan, makanya program pertama yang kami rancang ialah nak buat khidmat masyarakat bersihkan masjid. tup-tup ustaz aku suruh pergi bersihkan sekolah pulak. takpelah, tak dapat masjid, sekolah pun boleh =)
petang tadi di kantin SK Ulu Semenyih. jauh jugak dari IPG aku tapi dekat dengan rumah ustaz. sebab tu ustaz pilih sekolah ni

my classmate. hakim najmi

yang kecik tu Wali, yang sebelah dia daus. wali malu dengan kamera sebab tu muka dia macam tu ekeke.

hamboi kemain tau minah ni. dia yang request kat aku suruh amik gambar macam ni. kalau nak kulit muka macam dia sila buat bekam di muka. kalau nak bekam boleh suruh minah bekam kan sebab dia tauke bekam hihihi.

aisyah and minah. salah sorang dari depa dah nak jadi bini orang lepas raya nanti :p

fobia kejap bila tengok budak-budak ramai macam ni. nervous tau nanti nak praktikum 2 bulan :(

nampak semangat nau wali buat kerja ni

hakim pun apa kurangnya. tak padan dengan sakit baru lepas excident. aku yang risau tengok dia ni. 

haziq dengan jai. memang ada tokoh bertukang depa ni. muka pun boleh tahan serius

haaaa. yang ni part aku, mah, minah, ju and fiza buat kerja. kami kena bersihkan bilik muzik. masa ni dah nak siap dah ni. sebelum ni bilik ni penuh dengan kerusi meja. lenguh tau kaki tangan kami kena angkut meja keluar dari bilik ni pastu letak dekat blok lagi satu. tapi disebabkan kami adik-beradik gergasi makanya semua tu tak jadi masalah muehehe.

nak angkat rak ni pun boleh senyum. lepas tu ustaz siap cakap lagi " kalau buat kerja betul-betul mana boleh senyum. biar dalam gambar nampak  buat kerja " kehkehkeh

lepas tu terus jadi serius macam ni baq hang

hakim lagi =) banyak pulak gambar beliau hari ni

gergaji kayu pulak. dasyat-dasyat

jun and fiza. aku rasa ni lah gambar ju yang paling sopan sekali. paling hokey 

perempuan sekarang semua boleh buat. tapi aku tengok minah dengan najwa yang tepi sekali tu macam hiasan je kat situ haha. tak nampak macam pegang betul-betul pun


cantik sangat permandangan kat sekolah ni. nyaman, tenang je. dah la tadi baru lepas hujan

lepas semua dah settle, kami kena berkumpul dengan cikgu-cikgu lain yang terlibat dengan projek kami hari ni

dak laki kelas aku. sepatutnya sem ni dah jadi 6 orang. tapi sekejap jelah

isteri ustaz razak. first time jumpa dengan isteri ustaz. rupanya dia cikgu kat sekolah ni.

yay kami semua dapat tupperware sorang satu. bak kata cikgu-cikgu kat sekolah tu tadi, boleh la buat bekas makan megi kikiki.

lepas tu siap ada jamuan lagi untuk kami


ahli Persatuan Dar Al Falah dengan ustaz razak selaku penyarah pembimbing kami. 
walaupun kaki aku tengah lenguh sangat sekarang ni, tapi aku tersangat enjoy dapat join benda macam ni. paling best kami buat aktiviti dengan classmate je. boleh bersuka ria lebih sikit huehuehue. harap-harap next time boleh buat kebajikan kat tempat lain pulak. 
yang penting kami ikhlas buat kerja-kerja macam ni. sesuai la dengan moto persatuan kami AMAL IKHLAS IHSAN . sapa-sapa yang nak jemput kami untuk buat aktiviti sukarelawan macam ni boleh la PM aku. heeee tipu je :p

12 di cheras - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di cheras - Google Blog Search


Kandang Puas Nafsu <b>Di Cheras</b> ~ SIAKAP KELI

Posted: 04 Jul 2013 12:52 PM PDT

Kandang Puas Nafsu
Kuala Lumpur – Mencari kelainan untuk menarik pelanggan. Itu taktik digunakan pemilik pusat hiburan yang menggunakan konsep kandang yang dibina sebagai ruang pelanggan memuaskan nafsu.
Kandang menggunakan tirai buluh itu dikesan polis yang melakukan serbuan di premis di Taman Segar Cheras, di sini malam kelmarin.
Dalam serbuan Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Bukit Aman diketuai Inspektor Mohamad Mohd Jais bersama tujuh anggota menahan 17 GRO warga asing berusia antara 17 hingga 27 tahun jam 10.30 malam.
Mohamad berkata, siasatan mendapati GRO terbabit dihantar ejen ke pusat hiburan berkenaan dan kadar tip serendah RM50 bagi melayan pelanggan minum. Sekiranya mahu mengadakan hubungan seks, pelanggan dikenakan bayaran dari RM300 hingga RM450.
Menurutnya, ketika serbuan di tingkat dua premis perniagaan itu, ada GRO yang cuba melarikan diri sebaik menyedari kehadiran polis, namun tindakan mereka tidak berhasil. - myMetro Online

12 di bukit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bukit raja - Google Blog Search


kes gaduh melayu dan india <b>di bukit raja</b>, klang: polis <b>...</b> - Ping Busuk

Posted: 14 Jul 2013 06:59 AM PDT

shout.busuk
service chat/shout box percuma untuk anda

stats.busuk
service statistik blog percuma untuk anda

vpn.busuk
service vpn berbayar berdasarkan spesifikasi pilihan anda

video.busuk
laman perkongsian video trending dan viral masakini

blog.busuk
blog informasi berkaitan servis kami

12 di port klang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di port klang - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: IPU &#39;sangat tidak sihat&#39; <b>di Port</b> Dickson <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2013 11:11 PM PDT

15 Syaaban 1434 H. [MOD] -
Setakat 11 pagi tadi, tiga kawasan mencatatkan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tahap 'sangat tidak sihat' iaitu Port Dickson (292), Pelabuhan Klang (288) dan Kemaman (253). 

di negeri selangor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri selangor - Google Blog Search


GEMPAARR....! Ada Seorang Ketua Bahagian UMNO <b>Di Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2013 01:21 AM PDT

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua pemimpin Barisan Nasional (BN) untuk memulakan kerja dari sekarang bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.
Jelasnya, tempoh lima tahun bukan satu masa yang panjang untuk masing-masing berlengah-lengah atau berehat ekoran kepenatan bekerja ketika pilihan raya umum lalu.
Sebaliknya, kata beliau, mereka perlu menggalas tugas dan tanggungjawab lebih besar untuk menyelesaikan tuntutan rakyat yang mahukan negara lebih maju, demokrasi lebih matang dan sistem kerajaan yang adil.
"Tempoh berehat sudah habis, tugas tersedia di hadapan untuk memikul tanggungjawab itu kerana ini bukan soal BN tetapi rakyat yang lebih bijak dan bermaklumat.
"Mulakan kerja sekarang ini, bukan esok atau tunggu tiga empat tahun lagi, ketika tiba saat pilihan raya kerana perkara ini serius bagi menentukan rakyat percaya dan yakin dengan BN, sekali gus menubuhkan kerajaan lebih kuat," katanya ketika berucap dalam Majlis Kesyukuran dan Penghargaan Jentera BN Wilayah Persekutuan di sini hari ini.
Dalam pada itu, beliau yang juga Pengerusi BN Wilayah Persekutuan turut meminta pemimpin BN untuk menilai faktor kekalahan di kawasan yang dikuasai pembangkang, di samping meraikan kejayaan parti membentuk kerajaan Pusat.
Beliau berkata, penilaian itu harus dibuat dengan memberikan fokus bagaimana untuk mengembalikan sokongan rakyat terutama pengundi di bandar yang tidak berpihak kepada BN.
Dalam konteks itu, beliau berpesan agar masing-masing tidak terlalu menumpu perhatian untuk merebut jawatan dalam parti tetapi perlu berfikir bagaimana mahu membela rakyat.
"Kita perlu sedar dan insaf dalam tempoh lima tahun akan datang. Kita tidak ada banyak pilihan sebaliknya bertumpu kepada apa yang sepatutnya kita lakukan, jangan hanya kejar jawatan dalam parti.
"Melihat kepada situasi yang kita hadapi sekarang, kita perlu perkukuhkan barisan, perpaduan dan semangat kerjasama sesama kita kerana itu merupakan prasyarat untuk menentukan kejayaan lebih besar," katanya.

12 di dengkil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di dengkil - Google Blog Search


Pengedar Shaklee <b>di</b> Sepang, Putrajaya, Cyberjaya, <b>Dengkil</b> dan <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2013 03:54 PM PDT

Alhamdulillah..

Orang sepang..orang putrajaya sekalian.. kita dah ade pengedar yang dekat dengan anda. Tak perlu bawa kereta laju-laju ke branch untuk dapatkan shaklee.

Bagi mereka yang berada di Sepang, Putrajaya, Cyberjaya, Dengkil dan kawasan sekitar yang berhampiran boleh dapatkan Shaklee dengan harga istimewa daripada Pengedar Sah kami : 

 
Selangor ( Sepang, Putrajaya,Cyberjaya,Dengkil, Sungai Pelek dan Sekitarnya)

#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya :
Munirah Hazam
Pengedar Shaklee Utara dan Malaysia - Kedah (Sungai Petani, Gurun, Jeniang, Bukit Selambau, Kuala Ketil)
Email : munirah.hazam at gmail.com
Sms/Whatsapp : 019-5768 456
Page : Munirah Hazam
FB : Munirah Hazam

12 di sungai buloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai buloh - Google Blog Search


FOTO : PERHIMPUNAN HARAM <b>DI</b> PENJARA <b>SUNGAI BULOH</b> <b>...</b>

Posted: 29 May 2013 10:39 PM PDT

Sebelum ini MiM telah menulis satu entri tentang Hishamuddin Aris serah diri dan Safwan Awang masuk Penjara Sungai Buloh : BACA SINI


Di antaranya :
Tetapi Safwan Anang menolak diikat jamin dan dibawa ke penjara Sungai Buloh untuk proses penahanan. Beliau tolak ikat jamin kerana kononnya tanda protes. Stupid! 
Kita tunggu dan lihat sama ada ada penyokong-penyokong Pakatan Pembangkang beragama Islam akan ikut serta aktiviti syirik candlelight vigil di hadapan Sungai Buloh seperti yang berlaku sebelum ini.
Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa: 
1. Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam. 
2. Umat Islam dilarang menyertai aktiviti candlelight vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam. 
Sila baca seterusnya : KLIK SINI 
MiM mencadangkan agar ada pihak yang dapat hadir ke perhimpunan itu dan mengambil sebanyak foto orang-orang Islam pro-pembangkang yang masih degil turut serta aktiviti candlelight vigil, jika ada. seterusnya
Dan memang benar ada perhimpunan kecil yang tidak signifikan langsung berkumpul di depan Penjara Sungai Buloh. Tetapi syukur Alhamdulillah kerana daripada foto-foto yang disiarkan, MiM tidak nampak ada lagi upacara syirik candlelight vigil seperti yang diagung-agungkan oleh Pakatan pembangkang termasuk pemimpin-pemimpin beragama Islam.
Atau MiM terlepas pandang dan pembaca sekalian boleh kongsi bersama jika Pakatan pembangkang masih dengan candlelight vigil mereka?

Jika sah tidak ada upacara syirik itu, ianya menunjukkan mereka telah sedar dengan saranan kita tentang fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan yang melarang umat Islam menyertai candlelight vigil.

Dan jika mereka mendengar kata, apa kata jika mereka juga mendengar saranan kita supaya tidak lagi terjebak dengan perhimpunan haram Blackout505 yang sia-sia dan bermotifkan 'Anwar Spring' sahaja.

12 di tanjung sepat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di tanjung sepat - Google Blog Search


Adun <b>Tanjung Sepat</b> nyaris maut - Rileks Community

Posted: 25 Jun 2013 09:41 PM PDT

[Image: image.jpg]

[Image: image.jpg]

TANJUNG SEPAT - Adun Tanjung Sepat, Ir Mohd Haslin Hassan nyaris maut apabila laluan sepanjang 300 meter dari laut ke jeti Tanjung Sepat, di sini runtuh ketika beliau bersama ahli jawatankuasa nelayan membuat lawatan di kawasan terb@bit.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 1.40 petang semalam itu menyebabkan Mohd Haslin mengalami kecederaan ringan dan dihantar ke Hospital Banting untuk rawatan lanjut.

Dalam kejadian itu, Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kesejahteraan Kampung, Tan Hoo Chong turut mengalami kecederaan ringan manakala seorang nelayan patah kaki.

Ahli Majlis Daerah Kuala Langat, Wong Kim Loon ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Menurutnya, beliau yang turut serta dalam perbincangan itu bersama Adun dan rombongan sedang membuat lawatan kerja ke kawasan terb@bit.

"Ketika kami sedang berbincang bersama nelayan, tiba-tiba jeti yang diperbuat daripada konkrit itu runtuh sepenuhnya dan menyebabkan enam ahli rombongan terjunam ke bawah jeti.

"Mujur saya sempat melompat dan peluk tiang, kalau tidak susah tentu saya juga cedera teruk," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Sebelum ini katanya, ahli jawatankuasa sudah memanjangkan masalah jeti yang sudah usang itu kepada pihak berwajib dan meminta peruntukan untuk membaiki kerosakan terb@bit tetapi tiada tindakan diambil.

"Nasib baik insiden ini tidak berlaku pada hujung minggu kerana jeti ini sering dikunjungi pelancong asing yang datang untuk mengambil gambar pemandangan di sini," katanya.


'Tuhan Yang Maha Mengetahui yang ghaib, dan Dia tidak menyatakan kepada seorang pun tentang yang ghaib itu, kecuali kepada Rasul yang diredhai-Nya" (Al-Jin: 26-27)

12 di beranang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di beranang - Google Blog Search


program jerayawara <b>di</b> smk bandar tasik kesuma, <b>beranang</b> - wadah <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2013 09:10 PM PDT






Tarikh: 27 Mei 2013 (Isnin)
Tempat: Surau SMK Bandar Tasik Kesuma
Terima kasih yang tidak terhingga kepada Cikgu Puan Azlina Mokhlas, guru-guru Bahasa Melayu dan semua pelajar yang terlibat dalam Program Jerayawara Bahasa buat kali pertama bagi sesi 2013. Syabas dan tahniah atas komitmen yang tinggi daripada pelajar-pelajar yang terbabit sepanjang program tersebut berlangsung. Semoga program tersebut dapat memberi suntikan semangat yang baharu untuk melakar kecemerlangan yang membanggakan kelak dalam SPM yang akan datang.

12 di sungai panjang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di sungai panjang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di sungai panjang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2013 09:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

[n03 <b>sungai panjang</b>] budiman mohd zohdi, pemuda <b>...</b> - Jawa Bernam

Posted: 30 Apr 2013 05:30 AM PDT

CALON N03 DUN Sungai Panjang yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Sungai Besar. Budiman Mohd Zohdi merupakan anak jati Sungai Limau, Sungai Besar. Siapa yang tidak kenal dengan tokoh pemimpin belia ini yang juga Pengerusi Majlis Belia Daerah Sabak Bernam. 
Pemegang Ijazah Sarjana (Master) dalam bidang komunikasi dari Universiti Kebangsaan Malaysia ini merupakan anak muda tempatan harapan rakyat di DUN Sungai Panjang. Pemuda gagah berani yang lantang bersuara disegenap medium. Seorang pemimpin belia yang akitf memberikan motivasi dan penguat semangat kepada anak muda yang lain demi untuk mengekalkan keharmonian negara yang sedia ada.
Budiman Mohd Zohdi atau lebih selesa dengan panggilan Budi amat disenangi oleh penduduk setempat yang memerlukan semangat orang muda untuk mengubah kerajaan negeri Selangor kembali kepada Barisan Nasional. Antara jawatan dan pencapaian sepanjang terlibat dengan politik adalah, Pengerusi Majlis Belia Selangor Daerah Sabak Bernam dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sungai Besar. Naib Presiden MAYC Kebangsaan. Aktivis Mahasiswa Pertengahan 90'an. Telah menulis 3 buah buku: Pengucapan Awam, Taman Rohani dan Mesyuarat itu Mudah. Menulis rencana berkaitan isu belia di akhbar-akhbar utama. Penerima anugerah Belia Negara peringkat Negeri Selangor kategori kepimpinan dan mengasaskan Program Komuniti Belia Jom Berubah - program pembangunan diri secara percuma.
Penampilan beliau dalam PRU13 kali ini umpama memberi harapan baru kepada rakyat Selangor khususnya di DUN Sungai Panjang yang memerlukan tenaga segar dari orang muda. Pernah juga menjadi wakil negeri Selangor bagi membawa hasrat rakyat di Perhimpunan Agung UMNO 2012. Calon yang dinanti-nantikan bagi mewakili semangat anak muda diperingkat nasional. Pencabarnya di DUN Sungai Panjang adalah calon dari PAS yang sudah 2 kali berturut-turut kalah kepada calon Barisan Nasional sebelum ini.
Calon yang bakal meremajakan UMNO. Pemuda Harapan Bangsa. Inilah Calon Barisan Nasional.

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


Tombong Kelapa: Bazar Ramadhan <b>Kajang Di</b> Tutup - Maryam Sarah

Posted: 10 Jul 2013 08:29 AM PDT


1.Penduduk dan peniaga di kawasan majoriti melayu, Kajang, Selangor yang telah mengundi pembangkang telah tidak dibenarkan meniaga diBazar Ramadhan Reko Sentral Kajang,Selangor ditutup dan tidak dibenarkan meniaga disitu. Slogan yang orang melayu Selangor selalu laungkan iaitu:
"Ini kalilah!"
"kita Tukar!"
"kita Ubah!"
telah bertukar sebaliknya diluar jangkaan mereka. Penduduk Selangor yang sering memberitahu kepada umum bahawa "kita harus bagi peluang kepada pembangkang memerintah selama 5 tahun dahulu. nanti jika tidak suka, kita ubah kembali, 5 tahun tidak lama pun" itulah kata-kata orang Melayu Selangor sewaktu kempen PRU13 yang lepas.

2.Seorang makcik peniaga Melayu telah jatuh pengsan dikawasan Reko Sentral Kajang ekoran kerana melihat banner penguguman oleh MPKJ bahawa dia sebagai pengundi yang memilih pembangkang di Kajang, Selangor telah tidak dibenarkan lagi berniaga di Kajang, Selangor.

3.Exco DAP meminta kepada semua peniaga dan penduduk Kajang, Selangor supaya tidak membuat sebarang demonstrasi bagi penutupan ini kerana, ini adalah hak dalam bidang kuasa mereka.

4.Keputusan ini dibuat atas arahan empat Exco Selangor iaitu:
-DAP:Teng Chang Kim(Sg Pinang)
-DAP:Fan Yong Hian Wah(Sri Kembangan)
-DAP:Hannah Yeoh(Subang Jaya)
-PKR:Elizabeth Wong(Bukit Lanjan)

5.Pengundi Melayu yang mengundi DAP dan PKR dikawasan Sg Pinang, Sri Kembangan, Subang Jaya dan Bukit Lanjan antara pengundi yang menyumbang dalam kes penutupan bazar Ramadhan Kajang, Selangor ini.

6.Penutupan bazar Ramadhan Kajang ini telah kedengaran bahawa ianya akan kekal ditutup sehingga 5 tahun akan datang. Kes penutupan bazar Ramadhan Kajang ini sebenarnya adalah rentetan dari isu penutupan peniaga cina di Jonker Walk, Melaka. Dimana Tony Pua adalah titik permulaan yang mencadangkan bahawa Bazar Ramadhan di Selangor harus ditutup ekoran keputusan KM Idris Haron, Melaka.

7.Khalid Ibrahim selaku MB Selangor tidak dapat membantu peniaga dan penduduk melayu di kawasan Kajang, Selangor ekoran kerana jumlah kerusi dun PKR di Selangor adalah paling sedikit sekali antara berbanding dua rakan parti yang lain. Dalam hal ini MB Selangor Khalid Ibrahim terpaksa akur dan berdiam diri dengan penutupan bazar ramadhan Kajang, kerana sewaktu pemilihan Exco Selangor, DAP lah yang telah memberi muka dan budi bicara kepada PKR untuk memberi peluang kepada Khalid Ibrahim untuk menjadi MB di Selangor.

8.Sudah kedengaran dari pelbagai pihak menggesa PAS untuk berbincang dan menggunakan budi bicara terhadap DAP dalam isu penutupan Bazar Ramadhan Kajang ini kerana PAS adalah parti yang mempunyai kerusi DUN di Selangor yang sama banyak jumlahnya dengan kerusi DUN DAP iaitu:
-PAS: 15 kerusi Dun
-DAP: 15 kerusi Dun

9.Dalam masa yang sama Khalid Ibrahim telah mengeluarkan kenyataan rasmi di media bahawa dia selaku Menteri Besar berpendirian bahawa pusat hiburan di Selangor tetap beroperasi seperti biasa. MB Khalid Ibrahim juga telah meluluskan Projek Selangor Ladang ?!@#$@# Mega terbesar di Asia bernilai RM100 juta dibawah arahan Teressa Kok yang mahu projek ladang ini dibuat dikawasan majoriti orang melayu, Selangor.

10.Di Pulau Pinang, Uptown Bandar Perda tempat perniagaan Melayu Penang telah ditutup juga dan dirampas khemah serta stall yang ada. DAP berkata ini adalah salah satu strategi perubahan negeri Penang. Bazar Ramadhan Kajang, Selangor sudah dibuat perubahan iaitu dengan pentupan dan Negeri Kelantan milik PAS diminta bersedia, kerana kedengaran DAP mahu membuat beberapa pindaan dan perubahan dengan penutupan di peniaga kawasan Melayu Kelantan. Tujuaan pindaan dan perubahan yang dilakukan kepada peniaga Melayu di Penang, Selangor dan akan datang Kelantan bertujuan untuk memajukan negeri dengan strategi yang berlainan dari BN.

12 di kuala langat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kuala langat - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kuala langat</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jul 2013 01:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>KUALA LANGAT</b> [29 MAC <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2013 03:04 AM PDT

JAWATAN KOSONG DI MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT [29 MAC 2013]

Permohonan dipelawa kepada warganegara Malaysia, keutamaan kepada anak-anak Negeri Selangor yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan untuk mengisi jawatan-jawatan seperti berikut:-

1. Pegawai Tadbir N41

2. Penolong Pegawai Penilaian W 27

3. Penolong Akauntan W27

4. Penolong Pegawai Perancang Bandar Dan Desa J29

5. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) N17

6. Pembantu Penguatkuasa N17

7. Pekerja Awam R1

Tarikh tutup 29 Mac 2013

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved