ads

Khamis, 19 Julai 2012

12 di teluk datok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di teluk datok - Google Blog Search


Pancaroba: Khamenei bimbang nasib penentang <b>di Teluk</b>

Posted: 21 Mar 2011 10:10 PM PDT


TEHERAN: Pemimpin tertinggi Iran, Ayatollah Ali Khamenei, meraikan Nowruz (tahun baru Iran) semalam, tetapi bimbang dengan nasib penduduk yang menyertai protes antikerajaan di negara umat Islam ketika ini.
Kata Khamenei, Iran berharap Tuhan akan segera mewujudkan keamanan di Bahrain, Yaman dan Libya, selain menghukum musuh Islam.

"Semoga apa yang berlaku di negara itu tidak akan menyebabkan seseorang terlalu bergembira dengan kedatanan tahun baru," katanya.

Di samping menyatakan sokongan terhadap penunjuk perasaan di rantau itu dan mengecam keganasan kerajaan, Iran sendiri bertindak keras ke atas protes yang diadakan di negara itu.

Sejumlah penunjuk perasaan kini merengkok di penjara sejak pilihan raya presiden diadakan pada 2009.

Kata Khamenei, Iran - kini mengalami sekatan antarabangsa - akan menjadikan tahun baru itu satu daripada jihad ekonomi bagi menggagalkan tindakan musuh.


"Sekatan dikenakan musuh ke atas Iran dibuat bagi melemahkan kemajuan ekonomi.

"Sudah pasti niat mereka gagal," katanya. - Reuters

metro

MENGIMABAU KEMABALI KENANGAN MEGAIL <b>DI TELUK</b> BAYU

Posted: 08 Mar 2010 08:14 PM PST


PENGALAMAN PERTAMA SUNGGUH MENGUJAKAN. RASA2 MGAIL NAK DIJADIKAN HOBI BARU.
KENANGAN BERSAMA TUAN SYEIKH RAFIQ

12 di semenyih - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di semenyih - Google Blog Search


Kump Gendang Gemala Kasturi: 15.7. 12 : Bergendang <b>Di Semenyih</b>

Posted: 15 Jul 2012 10:33 AM PDT



Sehinggalah pengantin sampai, kami mengiringi dan seterusnya pada acara silat yang dilakukan oleh ahli Gayong PLKU. Meski dalam cuaca panas, kami tetap bergendang sehinggalah ke akhir persembahan silat. Alhamdulillah.

p/s : Terima kasih kepada Gayong PLKU yang menjemput kami.Justify Full

Layar_Lara: Abseiling <b>di semenyih</b>

Posted: 03 Jun 2012 08:45 PM PDT

Sabtu lepas, aku berpeluang menyertai aktiviti abseiling tak rasmi abang Nua kenaboi. Kiranya Abseiling ni revenge pada last week punyer Race yg aku kantui tuh. so, kali ni mmg rata2 orang2 kenaboi ajher yg join. cuma aku, kak ana, & hairul ajher kiranya outsider.

bagi aku yang pertama kali nak mencuba sukan ni, agak ngeri jugak la bila melihat ahjer batu basah yang bakal kami turun nanti. Mujur jugak abang nua mencadangkan agar kami mencuba ditahap yang rendah dulu. dari situ kami belajar cara memegang tali dan memijak dgn betul. mereka kata jgn sesekali lepaskan tali belakang punggung walau apapun yang terjadi. itu adalah kuncinya.
tengok tu....batu ni la yang bakal kami lawan nanti
alatan paling asas : macam2 jenis Rope, Figure of eight, harness, karabena, sling dan ada lagi yg aku xberapa nak ingat...:)

amik feel dulu sebelum mula abseiling
kiranya dalam sukan ni aku dah berjaya melawan fear factor aku menuruni tempat tinggi lagi curam. dalam erti kata lain aku berjaya mengekang perasaan gayat aku di sini. Buat korang yang sukakan cabaran dan tercari2 penganjur bagi sukan2 outdoor macam ni, kenaboi adventure camp antara yang menyediakan aktiviti macam ni.

12 di ampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ampang - Google Blog Search


Kerani dibakar depan rumah <b>di Ampang</b> - LAMAN KL-TODAY.COM

Posted: 28 Jun 2012 11:45 PM PDT

Posted by admin on June 29th, 2012

Seorang kerani bank yang baru dua minggu mengikat tali pertunangan ditemui rentung selepas diserang dan dibakar di hadapan rumahnya di Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, Ampang di sini, malam tadi.Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Supt Nazri Nawawi, berkata ketika kejadian mangsa yang dikenali sebagai P Yoga Ambiga, 27, baru pulang dari kerja di sebuah bank di Medan Pasar pada jam 10.15 malam.Gambar sekadar hiasan.

"Mangsa diserang oleh suspek yang dipercayai lebih daripada seorang. Mangsa berada dalam keadaan tertiarap dan hangus akibat dibakar," katanya. Katanya, hasil siasatan awal mendapati suspek menunggu mangsa pulang dari kerja.

"Barang-barang berharga milik mangsa seperti dompet dan telefon bimbit masih berada pada mangsa dan kita tidak menolak kemungkinan motif kejadian adalah disebabkan cemburu," katanya.

Katanya, polis masih menyiasat bahan yang digunakan oleh suspek untuk membakar mangsa.

Mangsa menetap di rumah itu bersama kakaknya sejak lima tahun lalu.
Sementara itu, seorang saksi kejadian itu yang hanya ingin dikenali sebagai Efa, 32, yang juga jiran mangsa berkata, ketika kejadian dia sedang menonton televisyen di rumahnya sebelum terdengar bunyi bising dan suara orang menjerit di luar rumahnya.

"Saya dengar bunyi orang menjerit dua kali sahaja dan kira-kira 10 minit selepas itu saya buka pintu saya tengok ada seorang wanita berada dalam keadaan tertiarap dan seluruh badannya hangus terbakar.

"Dalam masa itu juga ada jiran lain yang datang untuk padamkan api," katanya.

Efa berkata, ia berlaku begitu pantas kerana selepas 10 minit kemudian mangsa sudah tidak bernyawa dan kejadian itu tidak disedari kakak mangsa yang berada di dalam rumah kerana beliau pekak dan bisu.

"Saya rasa mangsa mungkin dipukul terlebih dahulu sebelum dibakar kerana itu jeritan suaranya hanya kedengaran sayup sahaja," katanya.

Katanya, sebelum kejadian itu, terdapat jiran yang melihat kelibat orang luar di kawasan sekitar apartmen sejak 7.30 malam.

12 di salak tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di salak tinggi - Google Blog Search


Bandar Baru <b>Salak Tinggi</b> • View topic - bilik untuk <b>di</b> sewa taman <b>...</b>

Posted: 15 Jul 2012 05:39 AM PDT

urgent!bilik utk di sewa di taman mawar fasa 1,bandar baru salak tinggi,sepang
kemasukan dari 5 ogos 2012 onwards

preferences
malay female, muslim, lulusan
kolej/universiti, mempunyai kerjaya tetap,
pandai membawa diri dan berdikari,tidak merokok,
solat lima waktu, mempunyai kenderaan sendiri.

facilities
rumah teres 2 tingkat,astro, washing machine,
cooking allowed,500m dr Taman Seroja(kdai runcit,
psr mlm, kdai mkn),4km dr bandar baru salak tinggi
(bus,maybank,cimb,kfc), 14km dr bandar baru nilai
(KTM,tesco,giant,bank,mcd), 13km dr Kota Warisan
(ERL)

deposit = 2bulan+kunci=RM234+RM3 = RM237

sewa =RM92 (tidak termasuk utilities),anggaran
sebulan lebih kurang RM115 jika termasuk
utilities, ini bergantung pada bill bulanan
utilities

jika berminat sila sms nama, berkerja di mana dan
tarikh ingin masuk kepada
mardiya/naza = 012-9032812/013-7549880

12 di ulu kelang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ulu kelang - Google Blog Search


Raya <b>di Ulu Kelang</b> :The Nice Idea

Posted: 21 Sep 2009 11:13 PM PDT

  • Pictures by Khairil Hatta
  • benhatta@gmail.com
  • 019-2888-274
  • Tahun ni kami beraya di Ulu Kelang
  • Suasana sungguh meriah dan riang gembira
  • lihat lah gambar2 nye ye.

a-blog-01

Bermaaf-maafan di pagi Raya

a-blog-03

Peace y'all hehehe. Benhattas in the morning.

a-blog-04

Kesopanan dan Ketatasusilaan

a-blog-05

Cucu opah yang terlatest

a-blog-06

Alahai anak omak, ayam den lopeh.

a-blog-07

Atikah cuba nego utk duit raya lebih. gunalah ESQ.

a-blog-08

Amirah dan Hakim bergembira

a-blog-09

Akak and Mirah melompat gembira, Opah and Chek Betot menari dabus.

a-blog-10

Sesi outdoor pulak lah hehe.

a-blog-11

Atikah pun nak jugak

a-blog-12

Dah lama Amirah nak amik gambar macam ni hehe.

a-blog-13

Ni mamat DOTA yang sangat Emo hahaha.

a-blog-14

Berposing sebelum pergi beraya

a-blog-15

3 dara pingitan….yang tengah dah berpunye ye.

a-blog-16

A lil bit of different color taste to add variaties to the set.

a-blog-17

Raya yang sungguh berbunga bunga.

a-blog-18

Pemandangan kuala lumpur di hari raya dari dalam kereta

a-blog-19

Posing jangan tak posing

a-blog-20

A film-like exposure for the album. Bibik kat sebelah kiri pun layan jugak hehehe.

a-blog-02

Kena frame kan gambar ni.

12 di bangi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bangi - Google Blog Search


Akak Too: 383 ~ Musim Bunga <b>di Bangi</b>...

Posted: 15 Jul 2012 11:43 PM PDT

Memang sejak akak dah kenal pokok bunga ini.. akak akan menanti musim ianya berbunga...
Tahun lepas akak dapat merasakan keindahan bila waktu ianya berbunga...
Tahun lepas ianya berbunga sekitar bulan Ogos... tahun ini awal lagi...

Sanggup akak pergi ke pangkal jalan Persiaran Bulatan Bangi..
dari situ kita dapat ambil gambar dari pokok yang pertama...

SubhaNallah...
memang indah...
tahun lepas dah pernah tanyakan namanya pada Puan Shaza.. tapi... dah lupa tahun ni apa ke namanya...
##### baru dapat info dari gB

namanya tecoma. atau saintifiknya Tabebuia rosea (pink) dan Tabebuia heterophylla (putih).

memang indah tetapi tidak bertahan lama bunganya...
taklama lagi akan habislah semua bunga-bunganya berguguran..
:( memang rasa sedih..
tiada lagi pemandangan yang membuat hati berbunga riang apabila melihatkan bunga-bunganya...



## Setiap yang indah itu memang tidak akan kekal lama....
-  Hakikat kehidupan...

12 di bandar sunway - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di bandar sunway - Google Blog Search


Memasang tiles <b>di bandar sunway</b> - PERKHIDMATAN RENOVATION

Posted: 02 Jul 2012 03:01 AM PDT

12 di kajang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di kajang - Google Blog Search


[Video] Hampir Dirogol 15 Lelaki <b>Di Kajang</b>!! - jendela maya

Posted: 09 Jul 2012 05:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content][Video] Hampir Dirogol 15 Lelaki Di Kajang!! Dua orang pelajar perempuan sekolah menengah di Kajang nyaris diculik sekumpulan lelaki tidak dikenali ketika sedang makan di taman berhampiran sekolah mereka... Mereka diheret masuk ke ...

12 di petaling jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di petaling jaya - Google Blog Search


Whose Updating Wikipedia in Malaysia

Posted: 17 Jul 2012 01:00 PM PDT

Wikipedia is quite possibly mankinds greatest repository of information. It's an amazing concept that all the data in Wikipedia was created, documented and moderated by a crowd of people for FREE, that just makes the whole thing even more interesting.

For the past two days, I've been writing about Bigquery and Big Data in general. Today I want to go through the results of my searches on BigQuery and really delve into the data to get some useful information.

For instance, I was curious who Aiman abmajid was. This guy is the undisputed King of Wikipedia in Malaysia and I was intrigued as to who he was and why was he updating so many Wikipedia entries (some more than 900 times per article).

A quick Google search, brought me to Wikipedia which led me to the following:

 AssalamualaikumSalam SejahteraSalam 1Malaysia, dan Selamat Datang ke Wikipedia saya. Nama saya Aiman bin Ab Majid, (أيمان بن ابمجيد). Saya adalah anak kedua dari keluarga Abdul Majid bin Aziz. Saya dilahirkan pada 2 Jun 1985 di Petaling JayaSelangorMalaysia. Saya ialah Orang Kurang Upaya (OKU) dari jenis masalah pembelajaran dan autisme. Sejak kecil lagi saya tidak petah bercakap tapi kini sudah ada sedikit lancar memandangkan saya sudah besar dan berfikiran seperti orang dewasa. Saya boleh membaca, menulis dan banyak tertumpu kepada pembelajaran dari tadika sampailah ke kolej. Saya pernah mendapat pendidikan awal di beberapa sekolah pendidikan khas bermasalah pembelajaran (Autistik) di Shah AlamJohor Bahru dan Subang Jaya.

Now for those who can't read Malay, Aiman is a man (as can be inferenced from the 'bin' in his name), born on the 2-Jun 1985 (making him just 27 years old) in Petaling Jaya Malaysia.

He's an Orang Kurang Upaya (OKU) –which is the official term for disabled people in Malaysia–due to his autisme, and he gives a brief story as to how he overcame the odds from being unable to speak to actually speaking a bit from kindergarten till College. It's an amazing story to read, that someone with Autisme in Malaysia is actually contributing to our countries repository of information–this could only happen with technology.

You can read more about Aiman on his Wikipedia User Page.

Although it's not mentioned here, his Wikipedia user page also goes on to elaborate that he's an expert in Malaysian Expressways, which explain why the Malaysian Expressway System Wikipedia page was updated a total of 912 times by Aiman. This is a page you'd expect many updates, since Malaysia adds a highway nearly every day as far as I can tell, and the person keeping Malaysian up to date on our expressways–is Aiman bin Ab Majid.

I'm really blown away by the results, and it's only while writing this article and looking through the data that I noticed I might be looking at only the English articles, and Aiman had already updated English articles a total of 13,179 times. His closest rival in this case was wikipedia user Earth, who updated English articles a total of 2,477 times (about 5 times less than Aiman).

It's really really nice to see, someone from Malaysia actually updating information about our country, particularly our Nations expressways. I think crowdsourcing in Malaysia has definite potential.

Methodology for calculation

1. I used Google Bigquery on the publicly available Wikipedia dataset

2. Unfortunately, the data set didn't have contributors country of origin, therefore I had to settle for the next best thing, which was to filter all Wikipedia articles by only those that had Malaysia in the title.

3. This meant, that Malaysian users updating articles about other countries were not counted in the equation.

4. It also meant, Malaysian users updating articles that didn't contain the word Malaysia in the title, were also not counted in the equation.

5.The 13,179 revisions by Aiman were on ALL articles revised by him, but because I couldn't export the data for a more granular analysis, based on what I could see this covers only ENGLISH articles.

6.While the methodology is very restrictive and has some flaws (we do the best with the data we have), the fact that Aiman blows everyone else out of the water could be a good thing. The difference between Aiman and the rest of the pack is just so wide, that even if we improved the data quality and availability, it's unlikely he could be overtaken by anyone.

7.A similar search for Singapore, yielded Wikipedia User Huaiwei as the Singaporean Wikipedia King (or Queen) with a total of 9,477 revisions.

8.Just like Aiman, Huaiwei writes a lot about public transport in terms of Singapore airlines, bus routes etc.

9.In terms of article titles, the article titled Malaysia, is the most updated article on the list (quite obviously).

10. What's not so obvious is why Malaysian Airlines is 2nd most updated article on the list.

That I will cover in my next post.

Conclusion

Some might say, doesn't he have  things to do other than update Wikipedia. This really "Makes my blood go upstairs".

Contributing to Wikipedia is an indirect (and sometimes direct) contribution to society at large. What else could be more important. His 13,000 + revisions have helped keep articles up to date and added value not just to Wikipedia but to the internet in general. The value of updating wikipedia–even a slight amendment–is much much more than plopping down in front of the television to watch 12 straight episodes of a serial drama, TV shows or even Football. Yet people seem to think it's OK to watch 12 hours of TV, but not to spend 12 hours contributing to society.

I'm proud of Aiman (whoever and where ever he is), and I'm proud to have a fellow Malaysia take Wikipedia so seriously. You should be too.

Related posts:

  1. Google bigquery
  2. The Anwar Saga…. Foreign Media Perspective
  3. Censorship in Malaysia: SOPA told through Malaysian Eyes
  4. Facebook goes public : How it compares to Malaysian companies
By

Help me continue contributing to this blog by sharing on:

12 di ijok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

12 di ijok - Google Blog Search


Menyampaikan Ceramah Penerangan Rakyat <b>di Ijok</b> | Saari Sungib <b>...</b>

Posted: 18 May 2012 08:48 AM PDT

Ijok, 18 Mei 2012 – Saari telah diundang oleh Pakatan Rakyat kawasan Ijok untuk menyampaikan ceramah penerangan rakyat yang telah diadakan di Dewan Orang Ramai Bestari Jaya.

YB Kesevan menyampaikan ceramah beliau berkenaan kes yang sedang dibuka oleh mahkamah Perancis berkaitan pembelian kapal selam Scorpene oleh kemeterian pertahanan Malaysia yang melibatkan komisen 500juta dan terbunuhnya seorang warganegara Mongolia

YB Ng Swee Lim menyampaikan ceramah beliau mengupas kehadiran rakyat ke perhimpunan Bersih 3.0 yang membuatkan Najib Tun Razak tidak berani membubarkan perlimen untuk mengadakan pilihanraya dalam mas terdekat

Saari menyampaikan ceramah menerangkan dasar berkebajikan yang dilakukan oleh kerajaan negeri dalam memulangkan hasil kekayaan kepada rakyat melalui pelbagai program yang dijalankan

Sdr Fariz Musa menyampaikan ceramah beliau mengenai pelbagai skandal yang melibatkan pemimpin Umno-BN yang tidak akan dilaporkan oleh media arus perdana

Penduduk yang hadir mendengar ceramah yang disampaikan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved